+++ گفتگوی خودمانی ارشدی ها ی 92 - فصل دوم - به یاد بچه های پایین شهر!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

BalroG

عضو جدید
ای بابا یه عالمه سوال دارم میخواستم به پرسم گذاشتم واسه دو ماه آخر که اگه وسطه راه نتونستم دوباره حل کنم بپرسم اما انگاری همه میخوان برن سر درسشون
اما من در روز نیم ساعت به اینجا یه سر نزنم روز تموم نمیشه

قربون هرچی آدم با معرفته!
:)
وجود دوستان در این تاپیک، مایه دلگرمی ماست...
:smoke:
ارادتمندم یوسف جان، ارادتمندم سیگما جان، ارادتمندم شادمان جان، ارادتمند همه دوستانی که این تاپیک رو همیشه روپا نگه میدارن...
:w36:
حالا که اینطوریه، بنده همین جا اعلام میکنم که به نفع دوستان، از گردونه رقابت کنکور کنار میکشم تا دوستان امیدوار باشن که یه رتبه افتادن جلو!!!!
:w15:
 

ansari1404

عضو جدید
سلام به همگی دوستان

بچه ها من نظرم این بود که کلا درس زبان رو نزنم..
یعنی کمی کند میخونم و طول میکشه منتها اگه متن رو بخونم تقریبا میفهمم
یکی از بچه ها میگفت بعضی تست های درک مطلب روتین هستن و هرسال میان و با شگرد خاصی میشه اون تستارو شناسایی کرد و جواب داد.
مثلا میگفت تستی که میپرسه فلان ضمیر به کجا اشاره میکنه...

از این طور سوالای روتین چندتا میاد؟
میخواستم ببینم تنوع این نوع سوالات چقدره؟ (مثلا یک نوعش در مورد ضمیر میپرسه. انواع دیگر این سوالا در چه مورد هستن)
واسه جواب دادن به این سوالا شنیدم راهکاری وجود داره مثلا اگه فلان چیز پرسید باید توی فلان پاراگراف بگردی و..

دوستانی که زبانشون خوبه راهنمایی کنن.
امیدوارم بحث مفیدی باشه و به کار همه دوستان بیاد
سلام
کتاب زبان تخصصی پارسه رو مطالعه کنید به پاسخ تمام سوالاتتون می رسید . زبان تخصصی چند تا مهارت داره که در این کتاب کامل شرح داده شده .
 

bolka

عضو جدید
دوستان عزیز یه سوال ازتون داشتم.
ثبت نام موسسه بینش برای فروردین سال 1392 به چه ترتیبی هست؟ توی خود تعطیلات کلاساش هست یا خیر؟ کسی اینجا هست بتونه اطلاعاتی بهم بده.
تو سایتش هم رفتم منتها برنامه ی پاییز رو گذاشته ولی برای فروردین رو نذاشته. لطفآ راهنمایی کنین
 

omid-power

عضو جدید
اگر از عزیزان کسی سوالات ماشین بینش راداره(مباحث القایی dc و ترانس) لطف کنید بذارید.


پ.ن:نمایندگی بینش از ما دوره (نزدیک 200کیلومتر) وگرنه خودم شرکت میکردم


باتشکر
 

masoudsalimi7

عضو جدید
دوستان عزیز یه سوال ازتون داشتم.
ثبت نام موسسه بینش برای فروردین سال 1392 به چه ترتیبی هست؟ توی خود تعطیلات کلاساش هست یا خیر؟ کسی اینجا هست بتونه اطلاعاتی بهم بده.
تو سایتش هم رفتم منتها برنامه ی پاییز رو گذاشته ولی برای فروردین رو نذاشته. لطفآ راهنمایی کنین

download.jpg
 

A L I R E Z A

عضو جدید
بچه ها این کتاب شامل چه مباحثی هستش؟
قیمتش چنده؟

قیمت پشت جلد 18000 تومان(نصیر میده 17000 تومان)
پاسخ تمام تستهای ریاضی مهندسی در تمام گرایشهاست...

دوستانی که منتظر کتاب ماشین 2 استاد حلم زاده هستند ایشون امروز(23 آذر) گفتند کتاب چاپ شده و داره صحافی میشه.ایشالا تا یکشنبه دوشنبه میاد(یعنی تا 26 یا 27 آذر)
 

* F A R Z A D *

عضو جدید
برگزاری آزمون شبیه سازی 1 درس مدارهای الکتریکی

زمان : پنج شنبه 23 آذر ساعت 22

مکان : سایت مهندس کهن


سرفصل آزمون : مدارهای مقاومتی ، مدارهای مرتبه اول ، تبدیل لاپلاس ، دوقطبی ها

Capture660.jpg
 
آخرین ویرایش:

siqma

عضو جدید
کاربر ممتاز
قیمت پشت جلد 18000 تومان(نصیر میده 17000 تومان)
پاسخ تمام تستهای ریاضی مهندسی در تمام گرایشهاست...

دوستانی که منتظر کتاب ماشین 2 استاد حلم زاده هستند ایشون امروز(23 آذر) گفتند کتاب چاپ شده و داره صحافی میشه.ایشالا تا یکشنبه دوشنبه میاد(یعنی تا 26 یا 27 آذر)
الان دیگه چه فایده به درد ما نمیخوره واسه بچه های 93 خوبه مگه الان میشه 1000 وخورده ای سوال ریاضی رو تا اوایل دی حل کرد!!!!
 

A L I R E Z A

عضو جدید
الان دیگه چه فایده به درد ما نمیخوره واسه بچه های 93 خوبه مگه الان میشه 1000 وخورده ای سوال ریاضی رو تا اوایل دی حل کرد!!!!

والا اولا همه هزار و خورده ای سوال که به درد ما نمیخوره...برق و ریاضی محض و مکانیکش واسه ما خوبه ؟؟؟
دویمن مگه شما کار دیگه ای غیر از تست زدن تا کنکور داری؟؟؟فقط باید تست زد دیگه...
 

siqma

عضو جدید
کاربر ممتاز
والا اولا همه هزار و خورده ای سوال که به درد ما نمیخوره...برق و ریاضی محض و مکانیکش واسه ما خوبه ؟؟؟
دویمن مگه شما کار دیگه ای غیر از تست زدن تا کنکور داری؟؟؟فقط باید تست زد دیگه...

مواد و کامپیوتر هم مهمه، درسته الان فقط تست میزنیم اما باید تا دوهفته دیگه بریم تستهای جامع رو بزنیم، همش فصل بندی بزنیم فراموشی بیشتره خب
 

h_mazahery

عضو جدید
سلام
میشه هم جزوه الکترونیک و الکترومغناطیس استاد باغستانی رو برام میل کنید
ممنون میشم
من توی شهری هستم که نه ارشد معنی داره ودسترسی به هیچ منابعی ندارم
ممنون میشم اگه این کار رو واسم بکنید
بخصوص جزوه الکترومغناطیس
سپاسگزارم

[h=2][/h]
با سلام
این ایمیل منه که قرار شد جزوه استاد باغستانی الکترومغناطیس برام ارسال کنید
سپاسگزارنم
h.mazahery@ymail.com
 

f shademan

کاربر فعال مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
با سلام
این ایمیل منه که قرار شد جزوه استاد باغستانی الکترومغناطیس برام ارسال کنید
سپاسگزارنم

سلام
اینجا یه سر بزنید ،حکم غول چراغ جادو رو داره !!هر چی بخواید بهتون میده،البته اگه داشته باشه !

http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/343737-فقط-بگو-چی-میخوای(درخواست-جزوه-)/page25

اینم خودش بهم داده :
جزوه الکترونیک ایشون رو که مربوط به تابستان 90 هستش براتون قرار میدم;)

baqestani.rar
 

h_mazahery

عضو جدید
سلام
اینجا یه سر بزنید ،حکم غول چراغ جادو رو داره !!هر چی بخواید بهتون میده،البته اگه داشته باشه !

http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/343737-%D9%81%D9%82%D8%B7-%D8%A8%DA%AF%D9%88-%DA%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%DB%8C(%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D8%B2%D9%88%D9%87-)/page25

اینم خودش بهم داده :
جزوه الکترونیک ایشون رو که مربوط به تابستان 90 هستش براتون قرار میدم;)

baqestani.rar

ممنون از بابت راهنماییتون،جزوه الکترومغناطیس چی،دارید؟آخه اون پیدا نکردم
اگه دارید ممنون میشم برام بفرستید
 

f shademan

کاربر فعال مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
ممنون از بابت راهنماییتون،جزوه الکترومغناطیس چی،دارید؟آخه اون پیدا نکردم
اگه دارید ممنون میشم برام بفرستید

من که ندارم !از مغناطیس هیچی ندارم !شما درخواستتون رو همونجا مطرح کنین ،ایشالا جوابتون می دن !زود به زود ،تاپیکشون سر می زنن!
موفق باشین
 

h.mehrabian

عضو جدید
امروز آزمون تسلط رو به معنای واقعی خراب کردم.
این دو هفته دانشگاه نرفتم که مثلا بشینم بخونم اما ..........!
کلا این چند وقت شبا درس میخوندم .
دو تا کتابخونه جای ما هست یکی شبانه روزی هست منم از ظهر میرفتم تا ساعت های 12 درس میخوندم .
ولی بازدهیم خیلی کم بود:(
 

fight till u win

عضو جدید
امروز آزمون تسلط رو به معنای واقعی خراب کردم.
این دو هفته دانشگاه نرفتم که مثلا بشینم بخونم اما ..........!
کلا این چند وقت شبا درس میخوندم .
دو تا کتابخونه جای ما هست یکی شبانه روزی هست منم از ظهر میرفتم تا ساعت های 12 درس میخوندم .
ولی بازدهیم خیلی کم بود:(

سنجشیا آزمونو تحلیل کنین!
چطور بوذ؟!
من که بیشتر درسا رو نرسیده بودم کامل بخونم.
 

arshad1367

عضو جدید
کاربر ممتاز
فک نکنم دیگه کسی حال و حوصله تحلیل و آزمون گذاشتن داشته باشه این آخرا بی تره مام کلا رفه زحمت کنیم یا با رتبه زیر 500 میام دیگه اصلا نمیام(اعتماد به نفسو:) موفق باشید جمیعا
 

milad mansoury

عضو جدید
دوستان سنجشی شایعه مبتنی بر یکی شدن دفترچه ها رو شنیدید؟میگن سه شنبه سازمان سنجش جلسه داشته و مثل اینکه تصمیم ګرفتن دفترچه ها یکی بشه...
 

f shademan

کاربر فعال مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
فک نکنم دیگه کسی حال و حوصله تحلیل و آزمون گذاشتن داشته باشه این آخرا بی تره مام کلا رفه زحمت کنیم یا با رتبه زیر 500 میام دیگه اصلا نمیام(اعتماد به نفسو:) موفق باشید جمیعا



غصه ام گرفت .....همه دارن می رن !!میگم تا ماهم بریم !!انگار تو رفتن لذتی هست که تو موندن نیست .... !!

یوزاسیف آقا ....شرمنده دیگه !!ماهم رفتیم ....


ایشالا همه رو صنعتی شریف می بینم !!
 

hoomif

عضو جدید
فک نکنم دیگه کسی حال و حوصله تحلیل و آزمون گذاشتن داشته باشه این آخرا بی تره مام کلا رفه زحمت کنیم یا با رتبه زیر 500 میام دیگه اصلا نمیام(اعتماد به نفسو:) موفق باشید جمیعا

سلام.
داداش موفق باشی...ایشاا...میرم حرم دعا میکنم که به چیزی که میخوای برسی...منم خیلی دعا کن :smile:
:gol:
دوستان این رفیق ما هم که رفت...منم که دلیلی نداره بمونم...شاید شب کنکور اومدم اینجا یکم روحیه بدم به همه...ایشاا... همه قبول بشن و همه به حقشون برسند...;)
بدرود تا موعود :gol:
 

Muhammad1986

عضو جدید
امروزه همه مي‌گويند درس بخوان، مفهومي بخوان! دقت كن! تمركز داشته باش، تست بزن و ... اما كم‌تر كسي است كه بگويد چگونه بخوان، چگونه به خاطر بسپار،‌ چگونه دقيق باش، چگونه تست بزن و ... همانگونه كه مي‌دانيم بين كسب نتيجة مطلوب در تحصيل و كنكور و ميزان آگاهي و استفاده از مهارتهاي تحصيلي ارتباط زيادي وجو دارد. مطالب ارائه شده در اين نوشتار حاوي راهكارهايي كاربردي (كوتاه و خلاصه) در اين زمينه است يعني به شما مي‌آموزد چگونه بخوانيد، چگونه بخاطر بسپاريد، چگونه تست بزنيد، با فراموشي چگونه مقابله كنيد و .... چنانچه اين تكنيكها را بياموزيد و به كار ببنديد يادگيري مطالب براي شما آسان و جذاب خواهد شد و مي‌توانيد ظرفيت خودرا در درس خواندن به حداكثر ممكن برسانيد.

يادتان باشد كنكور سخت نيست، كنكور غول نيست. مهم اين است كه خودتان را باور داشته باشيد، به توانايي‌هايتان اعتماد كنيد و چگونگي طي اين مسير را بدانيد. دانش‌آموز موفق كسي است كه علاوه بر داشتن استعداد و بنية علمي با مهارتهاي تحصيلي نيز آشنا باشد و با استفاده از تكنيكهاي آن ظرفيت خود را بالا برده و ضريب موفقيت خود را افزايش دهد. استفاده از اين راهبردها به همة دانش‌آموزان از ضعيف تا متوسط و قوي توصيه مي‌شود. حتي دانشجويان دانشگاهها نيز بدليل حجم زياد و سنگين دروس نيازمند فراگيري اين تكنيكها مي باشند.

سبک های یادگیری و نحوه ی به کارگیری


یادگیری ، فرآیند چند مرحله ای است که طی آن مفاهیم یک موضوع را درک می کنیم یادگیری شامل جمع آوری ، سازمان دهی و تحلیل اطلاعات پیرامون یک موضوع است. یادگیری قاعده و قانون ترتیب و سبک دارد . لازم است آن ها را بشناسیم تا بتوانیم بهتر از آن ها استفاده کنیم.

انواع سبک های یادگیری :
هر فردی برای یاد گرفتن از سبکی خاص یا تلفیقی از چند سبک استفاده می کند . ما هم باید بدانیم سبک یادگیری مان کدام است. براین اساس افرادی که :
· سبک دیداری دارند مطالب رابیشترازطریق نمودار ،شکل وعمدتاً ازراه خواندن یاد می گیرند.
· سبک شنیداری دارند اطلاعات و نکات مطالب رابیش تر از طریق شنیدن به دست می آورند .
· سبک متوالی دارند مطالب را در چند مرحله و به طور تدریجی و پلکانی می آموزند.
· سبک انفرادی دارندتمایل به کارگروهی ندارنددوست دارند به طورانفرادی درس بخوانند.
· سبک شهودی دارند مطالب راازطریق تحلیل وکشف رابطه ی بین موضوعات درسی می آموزند
· سبک تصادفی دارند یادگیری آنها نظم و ترتیب خاصی ندارد.
کاربرد سبک های یادگیری :
هر یک از سبک های یادگیری در شرایط مخصوص به خود کاربرد دارد.یعنی اگر بتوانیم از سبک های مختلف در جای خود استفاده کنیم سر یع تر با شرایط منطبق می شویم و بیش تر یاد می گیریم. برای مثال :
· سبک یادگیری متوالی ، انجام تکالیف زیاد یا خواندن مطالب دشوار را آسان تر می کند، یادگیری با این سبک ، تدریجی و عمیق است .
· هنگام استفاده از کلاس و دبیر ، سبک یادگیری شنیداری مؤثر تر است.
· اکثر ما مجبوریم بیش تر مطالب رااز طریق خواندن خود کتاب بیاموزیم. در این هنگام سبک یادگیری دیداری به یاری ما می آید تا با استفاده از خواندن و طبقه بندی کردن نکات فهمیدن ، جمع بندی و به خاطر سپردن مطالب آسان تر شوند.
· وقتی می خواهیم مطالب و نکات را به یکدیگر ارتباط دهیم و تمرین ها و تست های ترکیبی را حل کنیم سبک یادگیری شهود ی مؤثر است.

بهترین سبک های یادگیری برای کنکور
برای کنکور ، استفاده از روش های دیداری ، شنیداری و انفرادی در کنار سبک متوالی اهمیت زیادی دارد .
درس خواندن برای کنکور به دلیل حجم بالای منابع درسی فاصله افتادن بین زمان مطالعه و کنکور ، باید طی چند مرحله انجام شود . برای کسب نتیجه ی خوب ،باید از همه این مراحل عبور کرد . در هر مرحله ، بخشی از یادگیری انجام و کامل می شود . این مراحل عبارتند از:
1- ادراک و فهمیدن
2- تسلط
3- ارزیابی
4- نگهداری
5- جمع بندی
مرحله اول :فهمیدن
وظیفه ما در این مرحله آن است که مطالب و نکات هردرس را خوب یادبگیریم و آن را به خاطر بسپاریم. برای این کار ، دوراه وجود دارد.
الف- دیدن و خواندن مطالب به طور فعالانه
ب- شرکت در کلاس وشنیدن مطالب
خواندن خوب و فعال طی 5 مرحله انجام می شود و هر مرحله هم نیاز به فنونی دارد. همراه با خواندن و شرکت در کلاس، باید تکالیف و تمرینات زیادی را نیز حل و بررسی کنیم. این مرحله بدون انجام این تکالیف به سرانجام نمی رسد . کتاب های درسی ، محور فعالیت در این دوره هستند . اگر بتوانیم 75تا 80 در صد از پرسش ها و تمرینات هر مطلب را با موفقیت پاسخ دهیم می توانیم مرحله ی بعد، یعنی تسلط را آغاز کنیم.
مرحله دوم: تسلط
وظیفه ما در این مرحله آن است که باحل تست ها ی موضوعی ، یا نکات و راه حل های کوتاه آشنا شویم.هم چنین جزئیات بیش تری از مطالب را یادبگیریم ، در کنار حل تست ها ، متناوباً اشکال گیری کنیم و یادگیری خود را عمیق تر کنیم .کتاب های تست موضوعی ، در کنار کتاب های درسی ، محور فعالیت این دوره محسوب می شوند.
مرحله سوم : ارزیابی
دراین مرحله در امتحانات تشریحی یا آزمون های تستی شرکت کنیم . با شرکت در این آزمون ها
o مطالب آموخته شده تکرار می شوند.
o اشکالات پنهان درسی ما مشخص می شود.
o سطح علمی ما ارزیابی می شوند.
o رفتار امتحانی ما بهتر می شوند.
مرحله ی چهارم :نگهداری
نگهداری مطالبی که ماهها قبل از کنکور می خوانیم بسیار مهم است . مرور مطالب به طور تصادفی نتیجه بخش نخواهد بود مرور می تواند به شیوه های مختلف انجام شود.
مرحله پنجم : جمع بندی
اگر در تابستان ، پاییز و زمستان ، درک و فهمیدن اهمیت زیادی دارد ، در فصل بهار تسلط اهمیت بیشتری پیدا می کند ودر ماههای نزدیک به کنکور ، باید به جای نگاه موضوعی به مطالب وتست ، نگاهمان جامع باشد به همین دلیل ،یکی دو ماه قبل از کنکور ، باید شیوه مطالعه وتست زنی ما تغییر کند .
مطالعه کنکوری ها باید چه ویژگیهایی داشته باشد ؟
مطالعه کتاب های درسی باید با روش مفهوم خوانی و دقیق خوانی انجام شود بطوری که :
· یادگیری عمیقی را باعث شود.
· ماندگار و پایدار باشد زیرا فاصله زمانی مطالعه ی شما برای کنکور با جلسه ی آزمون زیاد است پس نگهداری مطالب در ذهن ، مسئله ای مهم برای همه ی داوطلبان است.
· کمترین تکرار را داشته باشد .
· سرعتی مناسب داشته باشد.

یک روش مفبد برای مطالعه دروس خواندنی :
یک روش مطالعه 6 مرحله ای که برای همه ی دروس به جز ریاضی کاربرد داردتوضیح داده می شود.
مرحله ی اول
1- یک موضوع را انتخاب می کنیم آن بخش را ورق می زنیم وعناوین اصلی و فرعی را مرورمی کنیم تا تصویری از کل مطلب به دستمان بیاید و ذهن ما آماده و فعال شود.
2- در صورتی که آن موضوع ، بخش هایی مختص به جمع بندی یا خلاصه ی بحث دارد، آن را می خوانیم تا بفهمیم مطلب پیرامون چه موضوعی است.
3- به جملات یا حروف درشت داخل متن توجه می کنیم.
4- بهتر است یک برگه کاغذ سفید بین دو صفحه کتاب قرار دهید و نکات لازم و پرسش ها را در این برگه ها و یا حاشیه ی کتاب بنویسید.



مرحله ی دوم :
1- هنگام شروع مطالعه ، عناوین را به صورت سؤال در می آوریم و در حین خواندن متن به دنبال پاسخ آنها خواهیم بود این پاسخ ها ، همان مفهوم اصلی مطلب است که ما در جستجو ی آن هستیم.
2- مطالب را پاراگراف به پاراگراف می خوانیم معمولاً کتاب درسی طوری نوشته می شود که که در هر پاراگراف بیش تر از یک مفهوم اصلی گنجانده نشده است. این مفهوم در اواسط یا اواخر هر پاراگراف قرار دارد برای تشخیص مفهوم هر پاراگراف باید به طور مداوم از خود بپرسیم که مؤلف از این پاراگراف چه منظوری دارد؟ یا «من از این پاراگراف چه چیزی دستگیرم شد؟»
3- پاراگراف ها را «عبارت خوانی» می کنیم یعنی به جای کلمه به کلمه خواندن ، یک گروه از کلمات که یک معنی و مفهوم را می رساند ، با آهنگ مستمری بخوانیم (مثلاً واکنش شیمیایی گرماده) با این روش سرعت مطالعه ی ما بیشتر می شود و مفهوم جملات آسان تر درک می شوند .
4- همه ی جدول ها و شکل های کتاب درسی را با دقت بررسی می کنیم و مثال ها و سؤالات متن کتاب درسی رایک به یک حل می کنیم (روخوانی نمی کنیم)
5- در مرحله بعد دوباره پاراگراف را می خوانیم و زیرکلمات و عبارت های کلیدی آن خط می کشیم. البته زیر همه ی جملات خط نمی کشیم!
مرحله سوم :
1- پس از پایان هر پاراگراف ، سعی می کنیم هر آنچه را فهمیده ایم به زبان خود بیان کنیم . اگر نتوانستیم پاراگراف را به صورت خلاصه توضیح دهیم ، معلوم می شود که مفهوم آن را یاد نگرفته ایم و دوباره باید بخوانیم . در نقطه ی مقابل ، باز گویی مختصرتر و مفید تر آن پاراگراف نشان می دهد که آن را خوب فهمیده ایم.
2- حالا خودمان را به جای یک طراح کنکور می گذاریم و سعی می کنیم سؤالات خوبی از آن پاراگراف طرح کنیم.این پرسش هارا در حاشیه ی کتاب یا برگه های داخل کتاب می نویسیم.
3- نکات و مفاهیم خلاصه شده را در حاشیه ی کتاب یا برگه های داخل آن می نویسیم.
مرحله ی چهارم:
1-با تمام شدن مطلب یا فصل بدون مراجعه به متن ، به ترتیب به سؤالات طرح شده و سؤالات آخر فصل پاسخ دهید.
2- اگر به سؤالاتی نتوانستید پاسخ دهید برگردید و بحث مربوطه را دوباره بخوانید .
3- از نکات موجود در سؤالات آخر فصل یادداشت بردارید. فراموش نکنید که نکات زیادی در پرسش ها ی کتاب درسی مطرح می شود که طراحان کنکور به آن ها توجه زیادی دارند .
مرحله ی پنجم:
1- با اطمینان از فهم مطالب ، نمونه سؤالات امتحانات نهایی یا پایان ترم را حل کنید. بدون انجام تکلیف و پرسش یادگیری کامل نمی شود و اشکالات به خوبی مشخص و برطرف نمی شود.
2- اشکالات خود را رفع کنید . اگر اشکالات پیرامون یک موضوع زیاد باشد ، حتماً باید دوباره آن موضوع را دقیق تر و بهتر از قبل مطالعه کنید.
مرحله ششم:
پس از آن که مطمئن شدید می توانید به 75 تا 80 در صد از پرسش ها ی تشریحی پاسخ دهید به سراغ تست ها بروید اگر به دنبال نتیجه ی خوب و راضی کننده هستید ، همه ی مراحل را باید به دنبال هم انجام دهید.بهتر است که موضوع مورد مطالعه را کوچک کنید تا بتوانید 5 مرحله را پشت سر هم انجام دهید مرحله ششم(حل تست ) را می توانید در زمان دیگری انجام دهید.ممکن است فکر کنید این روش وقت گیر است ولی اگر شما سرسری بخوانید و بعداً بفهمید که خوب نخوانده اید دوباره برمی گردید و آن را تکرار می کنید . در این صورت عملاً وقت بیش تری تلف می کنید. اما با این روش مطالعه ی شما کمی کندترخواهد شد ولی همراه با فکر و درک خواهد بود. دردفعات بعدی میزان تکرارشما کمترمی شود ومطلب هم بیش تردرخاطرتان می ماند .تست هارا هم بهتر می توانید بزنید . به همین خاطر ، مجموعاً وقت کمتری تلف می شود.




بديهي است توكل به خداوند در رأس همة مسائل قرار مي‌گيرد. توكل يعني ايجاد نگرش و حالتي است در شما در زمينة اعتماد به خداوند متعال و سپردن تمامي كارها به او نتيجة اين اعتماد آرامشي است كه در شما ايجاد مي‌شود و در ساية آن مي‌توانيد با تلاش و كوشش و بهره‌گيري از مهارت‌هاي مطالعه مسير موفقيت را راحت‌تر و بهتر طي ‌نماييد. اميد آنكه اين نوشتار بتواند به عنوان راهنمايي مؤثر، شما را در راستاي موفقيت در تحصيل و كنكور ياري رساند.

یادداشت برداری

یا تا به حال فکر کرده اید روز های نزدیک به کنکور چگونه می توانید این همه کتاب درسی ، تست و جزوه را دوباره بخوانید یا مرور کنید ؟ با استفاده از تکنیک یادداشت برداری می توانید درس ها را سریع و حتی برای چند بار مرور کنید و برای مرور در ایام امتحانات و به ویژه روز های نزدیک کنکور معجزه می کند آن را خوب یاد بگیرید و خوب تمرین کنید تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.
اهمیت یادداشت برداری :
1-وقتی درسی را می خوانیم باید آن را بفهمیم تا بتوانیم از آن یادداشت برداریم یا هنگام درس دادن معلم مجبوریم خوب گوش کنیم تا بتوانیم خلاصه مطالب را بنویسیم . یادداشت برداری
با افزایش تمرکز و دقت ، یادگیری در کلاس و مطالعه را افزایش می دهد.
1- وقتی نکات مربوط به یک موضوع را از چندین کتاب استخراج می کنیم و به طور فشرده در یک دفتر جمع آوری می کنیم دیگر برای مرور لازم نیست همه ی این کتاب ها را ورق بزنیم . می توانیم با استفاده از یادداشت هایمان آن موضوع را به سرعت وحتی چندین بار دوره کنیم. یادداشت برداری حجم کار ها را هنگام مرور کم می کند و مرور ما راآسان تر و سریع تر می کند.

فواید یادداشت برداری از این قراراند:
افزایش تمرکز و قدرت ، افزایش یادگیری ، کاهش حجم مطالب ، مرور آسان تر و بیشتر ، افزایش قدر ت حافظه

اهمیت مرور بر مطالب درسی


یکی از نکته های کلیدی موفقیت در کنکور مرور می باشد . مرور یعنی چه؟ مرور یعنی عبور کردن و توجه به این معنی بسیار راهگشاست. دلیل آن را با یک مثال بهتر متوجه خواهید شد . شما مسیر خانه تا مدرسه رابهتر به خاطر دارید یا مثلاً مسیر یک فروشگاه را که سالی یکبار به آن جا سر می زنید؟ مسلماً مسیر خانه تا مدرسه را و خیلی ها این توانایی را دارند که حتی این مسیر را چشم بسته بروند چرا اینطور است؟ واضح است به خاطر مرور یا همان عبور در یک سال تحصیلی چند با گذرتان به کوچه ، پس کوچه های کتابهای درسی تان می افتد؟ شما هر یک از درس ها را یک روز ، دو روز، یک هفته، دو هفته بالاخره می خوانید و مطالب آن ها را هر طور ی شده یاد می گیرید اما برای اینکه مطالب در ذهن ما تازه بماند و فراموش نشود بایستی آن ها مرور کنیم . هر چه بیشتر مرور کنیم در یادآوری مطالب درسی و آ شنایی با جزئیات مطالب درسی و تسلط بر آن ها کمتر مشکل خواهیم داشت. هیچ کس با یک بار خواندن یک مطلب علمی به یکباره همه ی آن را فرا نمی گیرد. بنابراین این انتظار خیلی از دانش آموزان که حتماً با یک با ر خواندن همه چیز را بفهمند کاملاً غیر منطقی و نا صحیح است. این طرز فکر باعث ناامیدی و دلسردی می شود . ثابت شده که با هوش ترین افراد هم برای فهم یک مطلب لازم است آن را چند بار مطالعه کنند . اما متأسفانه ما بدون توجه به این اصل انتظار داریم بار اول مطلب را بفهمیم و اگر بعداً تکرار کنیم فقط برای حفظ کردن است نه فهمیدن . هر بار که مرور انجام می دهیم به نکاتی پی می بریم که در مطالعات قبلی ممکن است به آن توجه نکرده باشیم بنا براین مرور کردن به اندازه ی خواندن و مطالعه دروس اهمیت دارد.
مرور فواید وکار بردهای زیادی دارد. از جمله :
1- نگهداری مطالب 2- فهم مطالب 3- تسلط و سرعت 4- یادآوری مطالب
1- نگهداری مطالب : به کار نبردن مطالب آموخته شده و تکرار نکردن آن ها ، به طور قابل ملاحظه ای میزان حضور ذهن و یاد آوری را کاهش می دهد. خواندن مطالب دشوار نیست اما نگهداری آن ها به مدت طولانی تا پای کنکور دشوار است. باید بدانیم چگونه مطالب را در ذهن خود نگه داریم و فراموش نکنیم. مرور روشی است که به این نیاز پاسخ می دهد. مرور کردن بهترین راه مقابله با فراموشی است .
این مهم است که بدانیم چگونه ، چه موقع و تا چه اندازه مرور کنیم. مرور جزء ضروری برنامه ی درسی هر داوطلب است که در ماههای نزدیک به کنکور ، اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این اوقات باید بخش مهمی از برنامه ی هفتگی را به آن اختصاص داد.
1- فهم مطالب : مرور تنها برای حفظ کردن و نگهداری مطالب نیست ، بلکه در فهمیدن آن ها نیز بسیار مؤ ثر است . برای یادگیری خیلی از مطالب باید آن ها را چند بار تکرار کنیم تا بفهمیم ، و به خاطر بسپاریم . اگر فکر می کنید که می توانید تنها با یک بار خواندن همه چیز را یاد بگیرید ، اشتباه می کنید . حتی باهوش ترین افراد هم برای فهم یک موضوع نیاز به تکرار آن دارند.
2- تسلط و سرعت : مرور یعنی تکرار ، اما نه یک تکرار ساده و معمولی . تسلط به دروس تنها با مرور و تمرین به دست می آید.
3- یادآوری : مرور ، آموخته های قبلی را مرتب می کند ، اطلاعات حافظه را مانند فایل های کامپیوتر ی منظم می کند و حضور ذهن و دسترسی به آن فایل ها را آسان تر می سازد.
در جلسه ی کنکور برای پاسخگویی به تست های هر درس وقت محدود داریم. آنجا جای فکر کردن وزیر و رو کردن حافظه برای پیدا کردن مطلب و فرمول نیست. فرصت داده شده به کنکور فقط برای عمل کردن ، محاسبه کردن است.
چه موقع و چگونه مرور کنیم؟
یک الگوی پیشنهادی برای کنکور به این شرح می باشد.
اولین مرور: حین مطالعه
یادداشت برداری ، پرسش کردن ، توضیح دادن برای خود، خط کشیدن زیرکلمات و جملات ، حاشیه نویسی و پاسخ دادن به پرسش های متن کتاب درسی
دومین مرور: 24 ساعت پس از خواندن درس یا تدریس در کلاس شامل 1- باز خوانی کامل درس خوانده شده و جزوه ی آن ، 2- حل تمرین های تشریحی و تست های آن درس 3- مرور ذهنی آنچه در طول روز خوانده ایم قبل از خوابیدن
سومین مرور: یک هفته بعد شامل 1- باز خوانی کامل درس و جزوه 2- حل تمرینات اشکال دار قبل 3- علامت زدن قسمت های فراموش شده 4- حل بخش دیگری از تمرینات باقی مانده
چهارمین مرور : دو هفته بعد شامل 1- مرور یادداشت ها و خلاصه ی دروس 2- حل تمرینات اشکال دار قبلی 3- علامت زدن قسمت های فراموش شده ی جدید 4- مرور قسمت های فراموش شده ی قبلی 5- حل بخشی دیگر از تمرینات باقی مانده
پنچمین مرور: یک ماه بعد شامل 1- مرور یادداشت ها و خلاصه ی دروس 2- حل تمرینات اشکال دار قبلی 3- مرور قسمت های فراموش شده ی قبلی و مطالب فرار
ششمین مرور : سه ماه بعد شامل باز خوانی کامل کتاب
بدین ترتیب و با این تکرار های منظم ، مانع فراموشی مطالب در مدت طولانی می شویم.
همان طور که یاد گرفتن محتاج زمان است یاد آوری و تازه نگه داشتن ذهن از مطالب خوانده شده به زمان نیاز دارد.

چند نکته ی مهم در مرور :
پیش شرط مرور آن است که از قبل مطالب را خوب یاد گرفته و آن ها را فهمیده باشیم در غیر این صورت ، اساساً مطالعه ی بعدی نقش مرور و تکرار را نخواهد داشت بلکه عملاً همان یاد گیری نخستین خواهد بود.
· مرور نیاز به تمرکز فراوان دارد. مرور بدون تمرکز مثل یک روخوانی بی فایده است. مرور هم مانند مطالعه ، جزئی از مراحل یادگیری است و همان شرایط لازم را دارد. بهترین ساعات شبانه روز را باید به مرور خود اختصاص دهیم. صبح ها و ساعات آخر شب بهترین زمان برای مرور مخصوصاً مراحل سوم تا پنجم است.
· برای مرور های اولیه پس از مطالعه که هنوز یادگیری ما کامل و عمیق نیست باید باید وقت بیشتری صرف کرد مرور در این مرحله بیشتر شامل باز خوانی کامل کتاب و حل تمرین های آن می شود، ولی باگذشت زمان ، مرورهای بعدی کوتاه تر و راحت تر می شوند. بعد هنگامی که تسلط پیدا کردیم می توانیم یک کتاب را در یک یا دو ساعت دوره کنیم.
· اگر حجم تکالیف و تمرینات یک درس زیاد باشد می توانید آن ها را در مرور های مختلف تقسیم کنید و در هر نوبت بخشی از آن ها را انجام دهید
· می توانیم امتحانات مدرسه را به فرصتی برای مرور هر درس تبدیل کنیم در این صورت تعداد مرور های ما به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
· برای نظم دادن به مرور ، می توانید از یک سر رسید استفاده و تاریخ مرور هر موضوع را در آن وارد کنید تا تکالیف مرور خود را برای هفته های آتی مشخص کنید.
· هر اندازه برنامه های مرور یک درسی ، منظم تر باشد ، مفید تر واقع می شود. ولی این کافی نیست ، برای رسیدن به موعد مرور لازم نیست صبر کنید هرموقع احساس نیاز کردید ، دوره کردن را شروع کنید.

حجم و اندازه مرور
حجم و اندازه مرور به دو عامل روش مطالعه وانتخاب روش مرور ،بستگی دارد.
عده ای زیر نکات مهم راخط می کشند،برخی خلاصه نویسی می کنند وعده ای حاشیه نویسی می کنند همه این تکنیک ها مفیدند،یکی از منابع مرور ،همین خلاصه ها ،علامت گذاری ها خط کشی هاست.طبیعی است، کسی که یادداشت هایش جمع وجور نباشدیا به جای خط کشیدن زیر واژگان کلیدی،زیر اغلب خطوط کتاب درسی را خط کشی کرده است یا اصلأ هیچ خلاصه یا یادداشتی از درس خوانده ندارد مجبور است برای مرور ،دوباره کتاب درسی را بخواند.ازاین رو،حجم مرور او زیادتر و مرورش وقت گیر ترمی شودیا دانش آموزی که اشکالات خود را علامت نمی زندبرای حل دوباره آنها مجبور است لابلای صفحات کتاب بگردد تا آنها راپیدا کندو ازاین رو وقت بیشتری تلف می شود پس چگونگی مرور تا حدی به روش مطالعه ما بستگی دارد.
مرور فعال:
اگر مرور محدود به تکرار آموخته های قبلی شودبا این روش ما می توانیم تنها آموخته های قبلی را حفظ ونگه داری کنیم ودربهترین حالت نمرات خود رادرحد نمره های قبلی حفظ کنیم اما نمی توانیم این آموخته ها را ارتقاء دهیم و یادگیری خود راکامل ترکنیم ازطرفی این تکرارهای یکنواخت و پی در پی مغز راخسته می کندولی اگر بخواهیم علاوه بر نگه داری آموخته های قبلی درذهن خود آنها راکامل تر کنیم وخود رابه حد تسلط برسانیم ومرور برایمان یکنواخت وخسته کننده نباشد باید مرور را به طور" فعال" انجام دهیم.

ویزگیهای یک مرور فعال:
1-با پرسش وپاسخ،متن وجزئیات درس خوانده شده را کنترل کنیم و میزان دقت وحافظه خود رابیازمائیم.
2-اشکالات واشتباهات قبلی را کنترل و یادآوری کنیم.
3-در مرور فعال، بیشتر تاکید ما باید روی قسمت های فراموش شده باشد.
4-باید درهر مرحله از مرور موفق شویم به نکاتی دست یابیم که در مراحل قبل متوجه آنها نشده بودیم .به عبارتی دیگر ،درهر مرحله از مرور دنبال نکات تازه تر باشیم.اگر اینگونه عمل کنیم،مرور ما هرگز تکراری وخسته کننده نخواهد بود.
چند روش دیگر برای مرور :


1-مرور گزینشی:
در این روش کل کتاب ،تیتر ها،خطوط درشت داخل متن ،عکس ها ،زیر نویس عکس ها،فرمول ها ، نمودارها ،جدول ها و همه چیز به جز متن نوشتاری کتاب درسی ،خوانده و مرور می شود.
در آغاز تیتر اصلی را ببینید،کتاب را ببندید وسپس برای خودتان به طور خلاصه شرح دهید (یا بنویسید)که در آن تیتر اصلی چه عناوین فرعی ونکاتی وجود دارد .بعد کتاب را باز کنید وببینید تا چه حد درست عمل کرده اید.با این عمل ،کلیت مطلب در ذهن شما حک می شود .همین کار را با عناوین فرعی تکرار کنید.فرمول های مهم ،مکان های مهم و مفاهیم مهم در هر بند کتاب درسی محدود است .به همین خاطر یادآوری آنها راحت تر است.بدین ترتیب گام به گام در هر فصل پیش می روید وجزئیات را در ذهن خود تازه می کنید.هر جا لازم شد به متن کتاب رجوع کنید.اگر مطلب آموخته شده راخوب فهمیده باشید ،به خواندن متن نیاز کمتری دارید ،اگر رجوع شما به متن زیاد باشد نشان می دهد که شما ضعیف هستید ومطلب باید بازخوانی شود این روش به شما کمک می کند تا تشخیص دهید در چه قسمت هایی ضعف دارید و به فعالیت بیشتری نیاز دارید .
2-مرور با دوستان :
این مرور را به طور جمعی و با دوستان خود انجام دهید. جلسات مرور جمعی باید جدی و صمیمانه و با نشاط بر گزار شود. هر نفر قسمتی از یک مطلب یا موضوع را برای دیگران توضیح می دهدودیگران گوش می دهند هر کس نکته ای راکه به نظرش می رسدبرای دیگران می گوید وهر نفر که قبلا به آن توجه نکرده ،آن را به نکات خود می افزاید وآنها را در کتاب درسی علامت گذاری می کند. در این روش باید مراقب اتلاف وقت باشید.زمان شروع و خاتمه جلسه معلوم و فرصت هر کس معلوم باشد این کار با تعداد نفرات محدود باید انجام شود.این روش برای مقابله با اضطراب و کم انگیزگی مناسب است واعتماد به نفس را افزایش می دهد.
3-مرور با تست :
هر موقع که بخواهیم درسی را مرور کنیم تست های جدید از آن درس را انتخاب کرده و به آنها پاسخ می دهیم .این شکل پاسخ گویی ،باعث یادآوری آموخته های قبلی می شود.حسن این روش در ان است که با نشان دادن پاسخ های نادرست به ما ،مشخص می شود که چه نکاتی را فراموش کرده ایم وباید آنها را بازخوانی و تکرار کنیم یا در چه قسمت هایی ضعف داریم و نیاز به تمرین و رفع اشکال بیشتری داریم این کار از تکرار مباحثی که خوب بلد هستیم جلوگیری می کند واز طرف دیگر عملا بخشی از تکالیف و تست های آن درس هم انجام می شود وبه این ترتیب به طور تدریجی درآن درس تسلط خواهیم یافت.
4-مرور با جعبه ی لایتنر


جمع بندی :



قبل از دوره ی جمع بندی شما یک مطلب را می خواندید ، تمرین و تست آن را انجام می دادید ، بعد به سراغ مطلب دیگری می رفتید ، اگر قرار باشد به همین روش در یکی دو ماه باقیمانده به کنکور عمل کنید بین مطالعه ی درس های اول و آخر فاصله ی زیادی ایجاد می شود و ممکن است دوباره مباحث اولیه فراموش شوند، بنابراین در دوره ی جمع بندی بایستی دروس را در فاصله ی زمانی کوتاهی مطالعه کنیم .تا کنون سعی می کردید هر درسی را که بلد نیستید یا نخوانده اید دوباره مطالعه کنید ، اما در فرصت یکی دو ماهه تا کنکور انجام این کار امکان پذیر نیست در این دوره مطالعه ی ما باید انتخابی باشدمباحثی را که در بودجه بندی سؤالات کنکور ارزش سؤالی بیشتری دارند مد نظر قرار داده و مباحثی را که دشوارند و تسلط بر آنها به سختی به دست می آید از برنامه ی مطالعاتی خود خارج می کنیم.در واقع در دوره ی جمع بندی وقت وقت و زمان به شما می گویدکه چه تکالیفی را باید انجام دهید و چگونه باید انجام دهید . در این دوره روش مطالعاتی ، تکنیک مرور دروس ، برنامه ریزی و نحوه ی بهره گیری شما از منابع مطالعاتی نسبت به دوره های قبل تغییر می کند.

ویژگیها و اصول دوره ی جمع بندی:
1-به جای مطالعه ی مطالب جدید روی مطالب خوانده شده تمرکز می کنیم.
2- مطالبی را که نیاز به تکرار و مرور دارند از مباحثی که کمتر به این کار نیاز دارند تفکیک نموده و تعداد و مقدار مرور ها را نسبت به نیاز خود بیشتر می کنیم.
3- روی اشکالات خود در هر درس تمرکز می کنیم وبه طور موضوعی آنها را برطرف می کنیم.
4- مطالعه ما انتخابی می شود به این معنی که مطالعه مطالب را بر اساس اهمیت آنها در سوالات کنکور و ضعف درسی خود اولویت بندی می کنیم.
5- روی تنظیم وقت وسرعت عمل در جلسه کنکور (اجرای تست ها ی سرعتی )تمرین و تمرکز می کنیم.
1- بهتراست در این دوره روزانه 10 تا 14 ساعت مطالعه کرد.دانش آموزانی که هنوز به مدرسه میروند بایستی روزانه6-5 ساعت مطالعه داشته باشند .تا زمانی درس بخوانید که احساس می کنید شاداب و سر حال هستید از فشار آوردن بی اندازه به خود برای افزایش ساعات مطالعه پرهیز کنید.

آغاز و پایان جمع بندی:
شروع دوره جمع بندی برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان متفاوت است. به طور کلی این دوره از دهم اردیبهشت آغاز وتا روز قبل از کنکور ادامه خواهد داشت.
مراحل دوره ی جمع بندی :
این دوره طی سه مرحله انجام می شود.
مرحله ی اول:از دهم اردیبهشت تا 10 خرداد ماه خواهد بود.در این دوره به ترتیب فعالیتهای زیر را انجام می دهیم.
1- مطالب خوانده شده ای راکه نیاز به مرور دارند در دوره ی زمانی کوتاهی مرور کنید . در این مرحله می توانید از یادداشت ها و خلاصه نویسی ها استفاده کنید.
2- به سراغ مباحثی بروید که اولا ارزش سوالی بیشتری در بودجه بندی سوالات کنکور دارند و ثانیا سریع تر درک می شوند.از مطالعه مطالب دشواری که نمی توانید به آنها مسلط شوید یا مطالب وقت گیر پرهیز کنید.
3- دروس نیمه تمام را تمام کنید.منابع خود را به کتاب درسی و در صورت لزوم یک منبع کمک درسی مطمئن و بخشی از تست ها ی مربوط به آن موضوع محدود کنید.این کار را در صورتی انجام دهید که وقت زیادی از شما نگیرد . چنانچه حجم زیادی از یک یا دو درس مانده است از مطالعه آن صرف نظر کنید زیرا تمام کردن آنها به قیمت مسلط نبودن یا فراموش کردن بسیاری از مطالبی است که قبلا آموخته اید.
4- با توجه به اینکه امتحانات ترم دوم پیش دانشگاهی در اردیبهشت ماه برگزار می شود جمع بندی دروس این نیمسال را در فواصل امتحانی ترم دوم انجام دهید تااز دوباره کاری و اتلاف وقت جلوگیری شود.اگر به مطالب دروس ترم دوم مسلط هستید پس از مرور یادداشت های مربوط به هر درس در فواصل بین امتحانات تست هایش را بزنید و به این ترتیب امتحانات ترم دوم را به خدمت کنکور در آورید.
مرحله ی دوم :این مرحله که مرحله ی اصلی محسوب می شود،از10 خرداد شروع و تا دوم تیر ماه ادامه می یابد. در این دوره ،روی سرعت عمل در آزمونها و برطرف کردن اشکالات متمرکز می شوید ودر صورت لزوم تعدادی از مباحث هر درس را نیز به طور کامل دوره می کنید. به این منظور این فاصله زمانی را به فاصله های 3 روزه تقسیم می کنید. در ابتدای هر سه روز یک نیم روز آزمون می دهید و بعداز ظهر همان روز را به تصحیح آزمون می پردازید وطی 2 روز باقیمانده به بررسی نقاط ضعف و رفع اشکال مبحثی می پردازید وقسمت های اشکال دار را مجددا مطالعه وتمرین می کنید.در صورت داشتن وقت یک نیم روز را به مرور یک درس عمومی اختصاص می دهید. بهترین منبع برای آزمون ها ،همان سوالات دوره ای کنکور سراسری وآزاد کنکورهای سال قبل هستند که منطبق بر آخرین تغییرات کتب درسی اصلاح شده اند.
در این روش در ساعات اولیه صبح لباس رسمی می پوشید به همان صورتی که قرار است در جلسه کنکور حاضر شوید . مقداری آب و یک عدد کیک یا بیسکوئیت کنار خود قرار می دهید مانند جلسه ی کنکور پشت میز می نشینید و بدون ترک محل و با تنظیم وقت به سؤالات پاسخ می دهید . ابتدا به مجموعه ای تست ها به صورت دفترچه ای پاسخ می دهید.دروس ادبیات ،عربی ،دین و زندگی و زبان را در طی 75 دقیقه و سپس به تست های دروس اختصاصی به همان صورتی که در دفترچه سؤالات کنکور می آید با همان وقت و شرایط کنکور به خاطر داشته باشید دقیقا راس ساعت 7:30 صبح آزمون را شروع کنید . به هیچ عنوان برای پاسخ به سؤالات دروس عمومی از وقت دروس اختصاصی و یا بالعکس قرض نگیرید و هر دسته را در مهلت زمانی خود پاسخ دهید.
هدف این است که خودتان را به سه چهار ساعت نشستن در جلسه کنکور با لباس رسمی و فکرکردن و امتحان دادن عادت دهید تا در جلسه ی کنکور مسلط تر وبا صبر و حوصله ی بیشتری عمل کنید.سپس سؤالات را تصحیح کنید و درصد بگیرید و اشکالات خود را مشخص کنید .چون ترتیب سؤالات کنکور در هر درسی تقریبا از ترتیب مطالب کتاب درسی پیروی می کند پاسخ دان به یک آزمون دوره ای مثل آن است که شما کتاب را یک بار ورق زده ایدو یک مرور سریع انجام داده اید .پس از درصدگیری بررسی کنید اشکالات شما چیست ؟ کدام مبحث یا فصل را خوب نخوانده اید ؟ در کدام مبحث مطالب را می دانید ولی مسلط نیستید و به تمرین وتست بیشتری نیاز دارید؟ و به این ترتیب وقت خود را بین دروس مختلف تقسیم نموده می توانید روز بعد 4 درس را مرور و رفع اشکال کنید . در نیم روز بعدی 2 درس و نیم روز باقیمانده را صرف مطالعه ی یکی از دروس عمومی کنید.این نیم روز تنها فرصتی است که شما مجاز هستید مطالب جدیدی بخوانید.
در موقع مرور به منظور رفع اشکال می توانید درسهای عمومی و اختصاصی را یک در میان انتخاب کنید و بخوانید.لزومی ندارد که برای همه ی درس ها به مقدار مساوی وقت بگذارید قطعا مرور و رفع اشکال بعضی دروس کوتاه تر و بعضی دیگر طولانی تر خواهد شد.برای سه روز بعد همین برنامه تکرار می شود وبه این ترتیب 8 تا 10 بار در کنکوری شبیه به کنکور سراسری شرکت می کنید و به همین میزان مجبور به مرور دروس و رفع اشکال آنها می شوید و مهمتر از همه مهارت کنکور دادن را در خود می پرورانید.
حسن دیگر این روش این است که طی 8 تا 10 آزمون مباحث مهم کتاب درسی را به مقدار بیشتری دوره می کنید وبا مفاهیم اصلی سؤالات کنکور در سالهای قبل آشنا می شوید.
مرحله ی سوم :این مرحله آخرین دوره ی جمع بندی است.در این مرحله بدون پرداختن به تست ،یادداشت ها ،فرمول ها و نکات مهم جمع آوری شده را بخوانید و آماده ی شرکت در جلسه ی آزمون شوید .
 
سلام دوستان ! نمیدونم جای درستی سوال میپرسم یا نه !
اما خوب خیلی به کمکتون احتیاج دارم ! پس خیلی سریع و بدون حاشیه سوالم رو میپرسم .
من دانشجوی ترم 5 ( مکانیک جامدات - کارشناسی ) هستم !
با توجه به اینکه پدر من کارمند مخابرات هستش , احتمال اینکه بعد از بازنشستگی بتونه یکی از بچه هاش رو جای خودش بفرسته سر کار هست !
اما خوب رشته های ایده ال برای مخابرا شامل برق ( کلیه گرایش ) و کامپیوتر ( نرم و سخت ) و حسابداری و فیزیک و یه سری رشته دیگه میشه !
به نظر دوستان با تجربه درسته که من رشته ام رو به این امید که 5 سال دیگه یه کار دائم با حقوق ثابت داشته باشم به برق یا نرم افزار عوض کنم !
یه سری ها میگن تو این اوضاع بی کاری خیلی مهمه که آدم یه کار Ok شده داشته باشهو بدونه بعد از درس میتونه کار کنه . میگن ما درس میخونیم که پول در بیاریم !

یه سری دیگه هم میگن که نه , دیونه ای , 2 سال خوندی و حالا میخوای ولش کنی ! میگن مکانیک رشته خوبیه و میشه خوب ازش در آورد ( البته بر منکرش لعنت ) اما خوب بیکاره هاش هم خیلی زیاد هستن !

به نظر شما من چه کنم ؟
 

sghkh

عضو جدید
سلام دوستان ! نمیدونم جای درستی سوال میپرسم یا نه !
اما خوب خیلی به کمکتون احتیاج دارم ! پس خیلی سریع و بدون حاشیه سوالم رو میپرسم .
من دانشجوی ترم 5 ( مکانیک جامدات - کارشناسی ) هستم !
با توجه به اینکه پدر من کارمند مخابرات هستش , احتمال اینکه بعد از بازنشستگی بتونه یکی از بچه هاش رو جای خودش بفرسته سر کار هست !
اما خوب رشته های ایده ال برای مخابرا شامل برق ( کلیه گرایش ) و کامپیوتر ( نرم و سخت ) و حسابداری و فیزیک و یه سری رشته دیگه میشه !
به نظر دوستان با تجربه درسته که من رشته ام رو به این امید که 5 سال دیگه یه کار دائم با حقوق ثابت داشته باشم به برق یا نرم افزار عوض کنم !
یه سری ها میگن تو این اوضاع بی کاری خیلی مهمه که آدم یه کار Ok شده داشته باشهو بدونه بعد از درس میتونه کار کنه . میگن ما درس میخونیم که پول در بیاریم !

یه سری دیگه هم میگن که نه , دیونه ای , 2 سال خوندی و حالا میخوای ولش کنی ! میگن مکانیک رشته خوبیه و میشه خوب ازش در آورد ( البته بر منکرش لعنت ) اما خوب بیکاره هاش هم خیلی زیاد هستن !

به نظر شما من چه کنم ؟

با سلام
اگه مطمئنی که حتما به جای بابات میتونی بری سر کار اگه تغییر رشته بدی خوبه خیالت راحت میشه که بالاخره آخر ماه یه حقوق ثابت داری
اما اینم بگم ما یه همسایه داریم بازنشسته مخابراته پسرش حسابداری خونده تو آزمونی هم که مخابرات داشت شرکت کرده بود ولی بازم برش نداشتند خودش هم پیش یه پیمانکار مخابرات کار کرده بود
حالا شاید شما بگی که حتما امتحانو خوب نزده اونو نمیدونم ولی این کارت ریسکه 50-50 باز بستگی به خودت داره اگه رشته ات رو دوست داری و از دوران دانشجویی به دنبال کسب تجربه باشی خوب میتونی کار کنی نیازی هم به استخدام نداری ولی بازم میگم باید همه تلاشت رو بکنی در ضمن اگه به فرض بعد 5 سال هم استخدام شدی باز به فکر یه کار دیگه باش درآمد کارمندی خودت که میدونی یه آب باریکه است قصد توهین به هیچکس رو ندارم بابای من هم کارمند حالا با همه اینها، خودت بهتر از همه میتونی تصمیم بگیری
امیدوارم در تمام مراحل زندگیت موفق باشی چه برقی بشی چه مکانیک رو ادامه بدی.
 

Ti8

عضو جدید
سلام دوستان ! نمیدونم جای درستی سوال میپرسم یا نه !
اما خوب خیلی به کمکتون احتیاج دارم ! پس خیلی سریع و بدون حاشیه سوالم رو میپرسم .
من دانشجوی ترم 5 ( مکانیک جامدات - کارشناسی ) هستم !
با توجه به اینکه پدر من کارمند مخابرات هستش , احتمال اینکه بعد از بازنشستگی بتونه یکی از بچه هاش رو جای خودش بفرسته سر کار هست !
اما خوب رشته های ایده ال برای مخابرا شامل برق ( کلیه گرایش ) و کامپیوتر ( نرم و سخت ) و حسابداری و فیزیک و یه سری رشته دیگه میشه !
به نظر دوستان با تجربه درسته که من رشته ام رو به این امید که 5 سال دیگه یه کار دائم با حقوق ثابت داشته باشم به برق یا نرم افزار عوض کنم !
یه سری ها میگن تو این اوضاع بی کاری خیلی مهمه که آدم یه کار Ok شده داشته باشهو بدونه بعد از درس میتونه کار کنه . میگن ما درس میخونیم که پول در بیاریم !

یه سری دیگه هم میگن که نه , دیونه ای , 2 سال خوندی و حالا میخوای ولش کنی ! میگن مکانیک رشته خوبیه و میشه خوب ازش در آورد ( البته بر منکرش لعنت ) اما خوب بیکاره هاش هم خیلی زیاد هستن !

به نظر شما من چه کنم ؟

سلام، در مورد مکانیک: اگه خیلی بهش علاقه داری و در حدی هستی که از عهده آزمون های استخدامی بر بیای، مکانیک ادامه بده
در ضمن من شنیدم بعضی جاها اگه فرزندان کارکنان در ازمون کتبی قبول بشن، فقط در مصاحبه امتیاز براشون درنظر میگیرن(البته فقط شنیدم) آخرش خودت باید تصمیم بگیری. موفق باشید
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
مثل اینکه بچه دیگه حال و حوصله ی آزمون گذاشتن ندارن:razz:

منم میخواستم سنجش برم که گفتن تعداد خیلی کمه میفرستیم استان نگو فقط من بودم
اما بازار پارسه یه عالمه بودن اما پولش اینقدر زیاده باید برم خون بدم
حالا مونده ماهان و مدرسان
ماهان که هیچی
مدرسان قصد دارم برم با توجه به اینکه اینجا هم هیچی مدرسان نمیره اما کسی خبر داره سطحش چه جوریه؟
اگه ایشلا بعد شب یلدا زنده موندیم
منم انورو میزارم ؛ بچه ها دریغی نکنید رشته های دیگرو میبینم حرصم درمیاد
اینم مشاوره عمومی مدرسان
http://www.modaresanesharif.ac.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=2576&Itemid=2564
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا