اگراین موضوع نبودبه چی گیر میدادیداگردیدو نگاهت واقعا معمارانه باشه وازادورها ازهرگونه تعلقات این موضوع خیلی دست وپاگیرنیست فقط تکنولوژیه که یه کم ذهنت رومی بنده البته این روهم خوب می دونم که هرک یه نظری دارهاسلام.
اسلام
اسلام
اسلام
اسلام
اسلام
اسلام
اسلام
اسلام
اسلام
تشویق..........................................به نظر من اولین و مهمترین دلیل اینه که ما زیر ساخت های شهری درستی نداریم!
هیچ چیزی رو اصول پیش نرفته و به طبع اون هرج و مرجی پیش اومده که رشد تصاعدی داشته که این به دلیل عدم رسیدگی دولت و شهرداریه!
بعد اون معمارای ما نقش خیلی مهمی در تخریب فرهنگ و معماری ما داشتن که اثر معمارانه یا به عبارتی بنای فاخر و یادمانی طراحی نکردن! بیشتر 1 سقف ساختن که حالا کاربری های متفاوتی می تونه داشته باشه!مثل خانه، کتابخانه، موزه، اداره...
عامل بعدی !!!!!!! خوب ما اینجا سودا گر زیاد داریم! کسایی که براشون مهم نیست کاری که می کنن چه تاثیری تو محیط اطراف یا زندگی اطرافیان داره!این ها فقط فکر سود جویی بودن که خوب سودشونم بردن!!!!! البته دستشون درد نکنه،به نوعی اشتغال زایی هم کردن!خوب ساختمانی که بعد از 6 ماه نشست می کنه قطعا تعمیر لازم داره!
خود ما هم که کم بی تقصیر نیستیم!!!!! توقعمون در حد شان خودمون نیست!!!!
ما با این پیشینه و مفاخری که داریم چرا به این وضع تن در دادیم؟؟؟؟
...
...
وای من اگه بخوام همینطوری ادامه بدم هم مخم می ترکه هم فکر کنم 3 شبانه روز باید بنویسم!!!!!!!!!
ولی بیاین ما متفاوت عمل کنیم!
ما شروع به ساختن و تعمیر کنیم! اما این بار اصولی!!!
اگه 4تادانشگاه غیرانتفاهی ببینی ازادرومیزاری روسرت البته هیچ وقت دانشگاههارونمیشه باهم مقایسه کردازادداریم تاازادمن گفتم نظارت اما نه تنها تو کار های معماری
چرا دانشگاه ازاد رو تعطیل نمی کنن ؟!
باید بگم سواد استاد های دانشگاه ازاد از دانشجو ها کمتر
رشد بی رویه جمعیت و نظام اموزشی :
رشد افزون جمعیت موجب افزایش تعداد افراد در سن تحصیل می گردد. 30% جمعیت ایران را جمعیت در سن تحصیل تشکیل میدن. رشد جمیعت باعث شده تعداد جمعیت دانش اموزان به 19 میلیون برسه از این رو سالانه باید درصد بسیاری از هزینه های دولت صرف ایجاد امکانات و فضا های اموزشی شود که باعث ایجاد مشکل های میشود
تراکم در کلاس های درسی
تشکیل مدارس چند نوبته با استفاده از معلمین کم تجربه و اموزش ناکافی و صرفنظر از امکانات ازمایشگاهی و...
خب اول باید بگم که دولت احمدی نژاد که خودم هم طرف دارشم مثل این که اعلام کرده به خانواده ها بگین تعداد فرزندان بیشتری می تونید داشته باشید
که باعث این میشه اموزش کافی نباشه و به این صورت در تمام جامعه اثر بگذاره نه تنها معماری
دانشگاههایی که همین جور فارغ التحصیل میدن بیرون استادایی که کاراماده رو از کارخود شاگرد تشخیص نمیدن یاتشخیص میدن وبه روی خودشون نمیارن نبودتکنولوژی ساخت که باعث میشه دید ودستمون بسته بمونه دانشجوهایی که خودشون اعتراف می کنن برای معماری ساخته نشدن کسی که میادکدیادبده ولی هیچی سرش نمیشه کسی که خیرسرش اومده زبان تخصصی یادبده ولی دوتاکلمه تخصصی نمی دونه نبود یه خط مشی یه مسیرهماهنگ یه اصول واقعا کلی نه به ظاهرکلی...............چی بگم اخه اصلامعلوم نیست چی به چیه
میگن نمای شیشه ای ممنوعچه کسی که نمیشه گفت ( چه کسانی ).
اونایی که به جای مهندس معمار مهندس عمران رو میفرستن سر کلاس برا تدریس.
اونایی که طراحی یه ساختمان رو میدن به یک مهندس غیر معمار.
اونایی که قانون تصویب می کنن نما ی شیشه ایی بیش از 40% ممنوع می باشد .(
اونایی که هنوز نمی دونن معماری چیه .
و.....
اگه 4تادانشگاه غیرانتفاهی ببینی ازادرومیزاری روسرت البته هیچ وقت دانشگاههارونمیشه باهم مقایسه کردازادداریم تاازاد
اخه دوست عزیز شما درجریان نیستی...به خودت مسلط باش:!!!!!!!!!!!معماری ما روبه ویرانی....همه باید دست به کارشیم از این فقرنجات یابیم....:****************واقعا این همه فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می خوان چکاری انجام بدن دقیقا ؟ مگه چقدر نیاز هست به این همه معمار ؟
اخه دوست عزیز شما درجریان نیستی...به خودت مسلط باش:!!!!!!!!!!!معماری ما روبه ویرانی....همه باید دست به کارشیم از این فقرنجات یابیم....:****************
موافقم...........................شن وماسه که پیشکش پیش پاافتاده ترین مسائل رونمی دونن.......................................بابی سوادی معماراموافق موافق ترممشکل معماری نوین ایران از نظر من ایناست:
1.معماری امروز ما کاملا دولتی شده.اکثر پروژه های بزرگ که شاخصه معماری هر ملتی هستند امروز به دست دولت طراحی و اجرا میشه.طبعا معمارانی هم که با دولت کار میکنن معلومه که چه تفکراتی دارن.بیشتر از طراحی باید از توضیح المسائل اطلاعات داشته باشن.و....
2.وجود ارگانی به نام شهرداری که صد البته نام شهر فروشی براش بهتره.اگه مقرراتی که شهرداری برای طراحی ساختمان گذاشته رو بخونید میفهمید که برای شما به عنوان معمار پشیزی ارزش قاییل نیستند.
3.بیسوادی معماران محترم. چه در اجرا چه در طراحی.واقعا چند نفر از معمارانی که از دانشگاه بیرون میان فرق بین شن و ماسه رو میتونن تشخیص بدن؟طراحی هم که مثله شو لباس شده.به بهانه پست مدرن هر چرندی به عنوان اثر معماری ارائه میشه.و....
در جریان چی نیستم ؟
ضاهرا خیلی دلتون از دانشگاه ازاد پره!!! نه که شماها معمارای بزرگی شدید و دانشگاه ازادیا نشدن؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بچه های دانشگاه ازاد هم خیلی زحمت میکشن حداقلش به خاطر پولی که میدن ! شاید بیشتر از بچه های سراسری.
از نظر من اصلا مهم نیست چقدر معمار وجود داره......اونی که کارشو دوست داشته باشه راه پیشرفتشو پیدا میکنه............همه جای دنیا همینه..........
آره....همه جا.....فقط اینجا اینهمه معمار هست؟...همه جای دنیا اینهمه میرن معماری میخونن یکیش ایتالیا....ولی چند نفرشون مگه موفقن؟........فقط اونایی که تلاش میکنن و ایده های خوب دارن........همه جای دنیا !
آره....همه جا.....فقط اینجا اینهمه معمار هست؟...همه جای دنیا اینهمه میرن معماری میخونن یکیش ایتالیا....ولی چند نفرشون مگه موفقن؟........فقط اونایی که تلاش میکنن و ایده های خوب دارن........
بعد شما ایتالیا بودی و دیدی که تعداد معمارها زیاد هست و اونایی که تلاش می کنن موفق هستن ؟
بله بودم............و دیدم.......
دوست عزیز درسته که باید چند وجهی فکر کرد .
ولی به نظر شما تویه شهر کوچیک هر سال حدود 150 معمار وارد بازار کار بشن میزان موفقیت چه قدره _ نیاز به معمار در همین شهر همین هستش ؟.
هر 5 ماه حداقل 150 نفر به این گروه افزوده میشه ..................... بعد 4_5 سال به نظرت چی میشه ........ اونی که اشنا داره میره تو شهرداری و دیگر جا ها مشغول میشه ..... چند نفر هم میرن
دفتر میزنن..... بقیه هم میرن راننده تاکسی میشن . البته یه سری هم شاید دست فروشی کنن
به نظر من مهندس گفتن فقط لایق معماره