چه لذتى دارد اين حجاب وقتی صد قافله دل کثیف همرهت نیست!

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببین دوست من
این جنگها از نظر اسلام برای همین آیه لا اکراه فی الدین دقیقا!!!!!!!!

در حقیقت حکومت ایران بود که این ایه را نقض کرد ببینید خود پادشاه چند سال فراری بود و چه وضعی در ایران حاکم بود!!!!!!!!!!!
اینکه حکومت ایران اینو نقض کرده بود یا نه مجوز نقضش توسط مسلمانها نیست
.
من نیومدم اینجا از حکومت ایران دفاع کنم.... بحث من فقط نحوه ی ورود اسلام به ایرانه بعنوان یک تئوری الهی
.
مثلا وقتی شما تو یه خونه زندانی هستید ایا انتطار ندارید دیگران بیان کمکتون؟؟؟؟؟؟
این همینه
نکته ی خوبیه... چرا همین انتظارو دارم.. اما انتظار دارم قصد اونا رو بدونم و مطمئن شم می خوان بهم کمک کنن و اینکه بعد اینکه منو نجات!! دادن و زندانبان منو تحویل خودم دادن تا طبق قانون مجازاتش کنم تشریفشونو از خونه ی من ببرن بیرون!! نه اینکه تازه خودشون بشن زندانبان جدید من نشون به اون نشون که منو از دست قبلی نجات دادن!
حداقلش این بود که اون قبلیه یه قوم و خویشی ای با من داشت شاید یکی دومورد منافع مشترک داشتیم... این جدیده که ...!!!!!
ایرانیها دچار مشکلات تو ساختار حکومتی و اجتماعیشون شده بودن.... این فرشته های نجاتی که شما می گین اومدن و اونا رو نجات دادن و اون عده آدمهای نفهمیو هم که نمی خواستن نجات پیدا کنن بردن اسیری و کنیزی... بعد چیکار کردن؟؟؟ حکومت و سرزمین رو دادن به برادرای ایرانی ای که با شوق اسلام آورده بودن و تشریفشونو بردن بیابونهای عربستان؟؟؟ فقط یک مورد نام ببرید از منطقه ای که بعد تسلط مسلمانها تحت فرمان خود ایرانی ها اداره شده باشه(جز سلمان فارسی)...
این جنگ کشورگشایی ای بود تحت نام هایی که تو کتابهای تاریخ ما می نویسن.. آزادسازی و جهاد و کمک به مردم مظلوم ایران و غیره و ذلک
.
ایارن کشور همسایه بود----بله اگه شما برای دفاع از حقوق بشر برید وواقعا برای دفاع از حقوق بشر این دفاعه---مردنمی که نمی دونستن نا ما نمیدونیم اونهایی که زیر جور وظلم بودند و سلطه مغان میدونستند----
در ضمن اصل بر برقراری حقوق طبیعی نه لگد مال کردن اون
قبلا توضیح دادم... لطفا شما توضیح بدین این برقراری حقوق چطور اجرا شد؟؟؟
.

من در مورد اصل جنگ اینکه باید رخ میداد یا نه واینکه چگونه نظر نمی دم چرا که فکر میکنم علم راجب دلایل شروع جنگ و خیلی چیزهای دیگه ناقص باشه

اما به نظرم اینجا خیلی بی عدالتی صورت گرفته در مورد این جنگ و این جنگ اثرات مثبت هم داشته.............................
جنگ به صرف جنگ بودن و به دنبال زمین و ثروت بودن رخ می ده و تو تاریخ هنوز هیچکس نتونسته جلوشو بگیره... جنگی که به بهانه های عقیدتی اونهم الهی هست نباید رخ بده... چون تئوری اگر الهیه نباید جنگ افروز باشه
.
نمی خوام بگم جنگ اثرات مثبت داشته... می شه گفت ورود اسلام اثرات مثبت داشت... اونهم حذف نظام طبقاتی تو تشکیلات اجتماعی ایران بود... البته فارغ ازینکه نظام طبقه ی نژادی بوجود اومد و بحث عرب و غیر عرب! اما تو خود ایرانیها این تفاوتها برداشته شد... و فکر می کنم تلاش ایرانی هرزمان که زیر سلطه و ستم بیگانه رفته بیشتر نمود پیدا کرده ... همین شاید باعث شد بعد دوقرن دوباره حکومت رو تو دست بگیرن و تو عرصه های علمی شروع به رشد کنن... مشکل ایران نظام حکومتی و دینی فاسد شده بود... ازمیان برداشته شدن این نظام در کل به نفع ایرانی ها بود (مثل مردم عراق قرن 21) اما پیامدهای منفی هم از دست رفتن استقلال ملی بعنوان یک کشور تاریخی بود.. و مجدد زیر سلطه رفتن اونهم سلطه ی بیگانه... البته احتمالا این ازنظر شما خیلی مهم نیست چون بیشتر اسلامی فکر میکنید... اما اسلامی فکر کردن برای ایرانی قرن اول هجری مطمئن نیستم به این میزان بوده باشه! کما اینکه خودتون هم معترفین عده ی زیادی حاضر شدن خراج بدن اما مسلمون نشن...
امروز برای ما مهمه که بعنوان یک کشور هویت فرهنگیمونو حفظ کنیم.... هویت فرهنگی ما تاریخ ما و زبان و آداب و رسوم ماست... فرهنگ ایرانی به میزان گسترده ای تحت نفوذ فرهنگ عرب قرار گرفت و زبان فارسی تقریبا داشت تو زبان عربی مستحیل می شد... مثل مصر که کاملا به یک کشور عربی تبدیل شد...
و بحث برده داری هم که گفتن نداره...! گرچه که شما فکرکنید اون افراد چون مقابل سپاه اسلام ایستادن مستحقش بودن اما نمی دونم کدوم قانونی می پذیره فردی که از خونه ی خودش دفاع کرده محکوم شه ... مشکل من اصل این کار نیست چون تو دنیای اونروز امر طبیعی ای بوده مشکل اینه که این عمل افرادی بوده که داعیه ی آزادی ملت ایران (واصولا هر ملتیو که بهش حمله می کردن) رو برای اونها دارید....
.

در ضمن دوست عزیز شما هی این دوتا را قاطی میکیند یه طرف مسائل ار اسلام میذارید ویک طرف اعراب این که نمیشه یا بحث سر اسلام که داریم بحث میکینم یا سر اعراب
الان یا اسلام مشکل داشته و د اشته قدرت وحکومت گسترش میدادهخ یا اعراب؟؟؟؟/
اصلا اینطور نیست... من بارها تاکید کردم بحثی سر اسلام ندارم... فقط گفتم دفاع ازین جنگ ضربه زدن به اسلامه چون دقیقا منجر به این می شه که اسلام دینیه که برای گسترش قدرتش ابزارش نه تبلیغ که تهدید و کشتاره.... حالت دیگه ش اینه که بگیم اعراب اسلام رو بهانه ی کشورگشایی کردن... شما نه اولیو قبول دارین نه دومی و به نظرتون این یه جهاد آزادیبخش بوده... گرچه که من اثری از آزادی در ایران بعد اسلام نمی بینم...(منظورم قرون اولیه ست)... از شر خودی نجات پیدا کردن و به شر بیگانه دچار شدن...
گرچه که تصرف اموال و سرزمین خاصیت قدرته اما نه از افرادی که داعیه ی نمایندگی خداوند رو دارن.... گناه زشته اما از افراد مومن که سربزنه زشت تره
.
راستی تو بحث اجبار در دین آوردن هم ما کاملا متفاوت فکر میکنیم... شما با ایده ی آرمانی و رویایی دکتر شریعتی هم عقیده این اما من فکر می کنم مشوقها و تهدید های اجتماعی اثر بسیار زیادی روی جهت گیری عقاید انسانها داره... ضمن اینکه شرایط خاص رفتارهای خاص می طلبه...
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینکه حکومت ایران اینو نقض کرده بود یا نه مجوز نقضش توسط مسلمانها نیست
.
من نیومدم اینجا از حکومت ایران دفاع کنم.... بحث من فقط نحوه ی ورود اسلام به ایرانه بعنوان یک تئوری الهی
.

نکته ی خوبیه... چرا همین انتظارو دارم.. اما انتظار دارم قصد اونا رو بدونم و مطمئن شم می خوان بهم کمک کنن و اینکه بعد اینکه منو نجات!! دادن و زندانبان منو تحویل خودم دادن تا طبق قانون مجازاتش کنم تشریفشونو از خونه ی من ببرن بیرون!! نه اینکه تازه خودشون بشن زندانبان جدید من نشون به اون نشون که منو از دست قبلی نجات دادن!
حداقلش این بود که اون قبلیه یه قوم و خویشی ای با من داشت شاید یکی دومورد منافع مشترک داشتیم... این جدیده که ...!!!!!
ایرانیها دچار مشکلات تو ساختار حکومتی و اجتماعیشون شده بودن.... این فرشته های نجاتی که شما می گین اومدن و اونا رو نجات دادن و اون عده آدمهای نفهمیو هم که نمی خواستن نجات پیدا کنن بردن اسیری و کنیزی... بعد چیکار کردن؟؟؟ حکومت و سرزمین رو دادن به برادرای ایرانی ای که با شوق اسلام آورده بودن و تشریفشونو بردن بیابونهای عربستان؟؟؟ فقط یک مورد نام ببرید از منطقه ای که بعد تسلط مسلمانها تحت فرمان خود ایرانی ها اداره شده باشه(جز سلمان فارسی)...
این جنگ کشورگشایی ای بود تحت نام هایی که تو کتابهای تاریخ ما می نویسن.. آزادسازی و جهاد و کمک به مردم مظلوم ایران و غیره و ذلک
.

قبلا توضیح دادم... لطفا شما توضیح بدین این برقراری حقوق چطور اجرا شد؟؟؟
.


جنگ به صرف جنگ بودن و به دنبال زمین و ثروت بودن رخ می ده و تو تاریخ هنوز هیچکس نتونسته جلوشو بگیره... جنگی که به بهانه های عقیدتی اونهم الهی هست نباید رخ بده... چون تئوری اگر الهیه نباید جنگ افروز باشه
.
نمی خوام بگم جنگ اثرات مثبت داشته... می شه گفت ورود اسلام اثرات مثبت داشت... اونهم حذف نظام طبقاتی تو تشکیلات اجتماعی ایران بود... البته فارغ ازینکه نظام طبقه ی نژادی بوجود اومد و بحث عرب و غیر عرب! اما تو خود ایرانیها این تفاوتها برداشته شد... و فکر می کنم تلاش ایرانی هرزمان که زیر سلطه و ستم بیگانه رفته بیشتر نمود پیدا کرده ... همین شاید باعث شد بعد دوقرن دوباره حکومت رو تو دست بگیرن و تو عرصه های علمی شروع به رشد کنن... مشکل ایران نظام حکومتی و دینی فاسد شده بود... ازمیان برداشته شدن این نظام در کل به نفع ایرانی ها بود (مثل مردم عراق قرن 21) اما پیامدهای منفی هم از دست رفتن استقلال ملی بعنوان یک کشور تاریخی بود.. و مجدد زیر سلطه رفتن اونهم سلطه ی بیگانه... البته احتمالا این ازنظر شما خیلی مهم نیست چون بیشتر اسلامی فکر میکنید... اما اسلامی فکر کردن برای ایرانی قرن اول هجری مطمئن نیستم به این میزان بوده باشه! کما اینکه خودتون هم معترفین عده ی زیادی حاضر شدن خراج بدن اما مسلمون نشن...
امروز برای ما مهمه که بعنوان یک کشور هویت فرهنگیمونو حفظ کنیم.... هویت فرهنگی ما تاریخ ما و زبان و آداب و رسوم ماست... فرهنگ ایرانی به میزان گسترده ای تحت نفوذ فرهنگ عرب قرار گرفت و زبان فارسی تقریبا داشت تو زبان عربی مستحیل می شد... مثل مصر که کاملا به یک کشور عربی تبدیل شد...
و بحث برده داری هم که گفتن نداره...! گرچه که شما فکرکنید اون افراد چون مقابل سپاه اسلام ایستادن مستحقش بودن اما نمی دونم کدوم قانونی می پذیره فردی که از خونه ی خودش دفاع کرده محکوم شه ... مشکل من اصل این کار نیست چون تو دنیای اونروز امر طبیعی ای بوده مشکل اینه که این عمل افرادی بوده که داعیه ی آزادی ملت ایران (واصولا هر ملتیو که بهش حمله می کردن) رو برای اونها دارید....
.


اصلا اینطور نیست... من بارها تاکید کردم بحثی سر اسلام ندارم... فقط گفتم دفاع ازین جنگ ضربه زدن به اسلامه چون دقیقا منجر به این می شه که اسلام دینیه که برای گسترش قدرتش ابزارش نه تبلیغ که تهدید و کشتاره.... حالت دیگه ش اینه که بگیم اعراب اسلام رو بهانه ی کشورگشایی کردن... شما نه اولیو قبول دارین نه دومی و به نظرتون این یه جهاد آزادیبخش بوده... گرچه که من اثری از آزادی در ایران بعد اسلام نمی بینم...(منظورم قرون اولیه ست)... از شر خودی نجات پیدا کردن و به شر بیگانه دچار شدن...
گرچه که تصرف اموال و سرزمین خاصیت قدرته اما نه از افرادی که داعیه ی نمایندگی خداوند رو دارن.... گناه زشته اما از افراد مومن که سربزنه زشت تره
.
راستی تو بحث اجبار در دین آوردن هم ما کاملا متفاوت فکر میکنیم... شما با ایده ی آرمانی و رویایی دکتر شریعتی هم عقیده این اما من فکر می کنم مشوقها و تهدید های اجتماعی اثر بسیار زیادی روی جهت گیری عقاید انسانها داره... ضمن اینکه شرایط خاص رفتارهای خاص می طلبه...

تا بحث قبل باید یک سری منابع بخونیم تا کامل درک بهتری از شرایط پیدا کنیم که
چی بود
چیکار کردن
و چی شد...
اما فقط
یه دفاع بکنم از شریعتی
وقتی شریعتی میگه
شما سریع برداشت میکنید که منظورش آزادی عقیده و دید روحانی و..........
نه
دوست عزیز
دین چیه؟
مگر نه اینه که یک جهان بینی همراه با یک سری دستورات و دلایل عقلی است در تمام زمینه های اجتماعی و فردی که شامل اقتصاد و ..هم میشه شما به این سخن شریعتی دقت کنید:


خدایا : به روشنفکرانی که اقتصاد را اصل می دانند ، بیاموز که : اقتصاد هدف نیست . و به مذهبی ها که کمال را هدف می دانند ، بیاموز که : اقتصاد هم اصل است

یا
خدایا : به مذهبی ها بفهمان که : آدم از خاک است ، بگو که : یک پدیدۀ مادی نیز به همان اندازه خدا را معنی می کند که یک پدیدۀ غیبی ، در دنیا همان اندازه خدا وجود دارد که در آخرت . و مذهب ، اگر پیش از مرگ ، به کار نیاید ، پس از مرگ به هیچ کار نخواهد آمد

یا
خدایا: به جامعه ام بیاموز که تنها راه به سوی تو از زمین میگذرد اما به من بیراهه ای میان بر را نشان بده.

این شاید کمک کنه که بفهمیم شریعتی یک ایده الیست نبود
یک جامعه شناس (حداقل)مگه میتونه اقتصاد را نفهمه
مگر نه اینکه خیلی از نظام های فکری جهان بر اساس همین تحولات اقتصادی به وجود اومد
اینکه میگه مردم ما مالیاتی نیستند یعنی (از نظر من) اینقدر فرهنگ و تمدن ضعیفی ندارن که صرف یک شرایط
اقتصادی بهتر بدون تفکر اندیشه سریع از تفکراتشون دست بکشن
یعنی صرف اقتصاد تمام اندیشه هاشون مربوط به جسمانیات و روحانیات و ارزش هاشون از دست بدن نه
 

masisabz

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهندس ، من یه بار به یکی از دوستان هم گفتم که با برخی از این دوستان زرتشتی نما (می ترسم بگم زرتشتی یه دعوا شه ، نگم یه جور دیگه !!!) بحث نکنه ، اون دوستمون گوش کرد و دیگه هم تو تایپیک ها به نظرشون جواب نمیده.
شمام همینطور ، تا وقتی ادامه بدین که می بینید با منطق میان جلو . من از اول خوندم پستا رو ، مث سابق هستن. الان یه کمی هم ادامه بدین یه چیزایی میگن که می مونید چی بگید !!!
مفید هم نمیشه ، چون هدف دوستان تبلیغ + شبهه افکنی هست ، خودتم می دونین اینو.
یه کتابی هست به اسم "منطق صوری انتشارات دانشگاه تهران " ، پیشنهاد می کنم وقت کردین یه ورق بزنین ، جالبه ، مطمئنم بدرتون می خوره. شاید باعث بشه خیلی بی خیال با بعضی ها مواجهه بشین.



خسته نباشین.
دوست هموطنم ، این پست تون کل سراسیمگی شما رو نشون میده ، آخرشم میگین خودش میاد جواب قاطع میده.
مشکل اینه که شما هزارتا بحث مربوط و نامربوط رو بهم ربط میدین.
ایران یعنی فقط بعد از اسلام رو کی گفته؟ هر تاریخی واسه خودش و در جای خودش بحث میشه.
الان من میتونم مث خودتون جواب بدم که نه پس ایران یعنی رستم و رخش و کورش و دیو سفید و غسل جمشید و تؤمرؤس (!!!) و ... . اینم درست نیس. ببین ، راحت میشه بحث رو منحرف کرد
کم میارید میگید ضد اسلام اینو کی گفت؟!!! جواد کار تو بود؟!!!:D
ای بابا آخر ما نفهمیدیم این صراط مستقیم یعنی چی ؟ یعنی هر کی هر چی گفت محکومش کن و هر طور دوست داری از دین الگو بردار
اگه نفهمیدی بپرس ، پشتش میگی بعنی ....
فهمیده و نفهمیده فقط میگی پس.
راستی چه جالب خودت از آزادی دین حرف میزنی ولی خیلی از دین ها رو کلا قبول ندارید
این تو کجا بود؟ :surprised:




مشکل همینه : شما اصلاً نقطه اشتراکی ندارین که.
آیه و حدیث رو واسه کی می خونین؟!
!!




اینم یه جواب در اوج منطق !!!


منم کاملا با شما موافقم!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ولی جالبه شما فقط همین آیاتو دیدی، اون اسناد تاریخی رو اصلا نگاه نکردی!!
 

anjam.vazife

عضو جدید
ماشاالله به این همه هنر تو کپی پیستینگ
نکنه دشمنیت با اسلام هم کپی پیستی بوده بزرگوار
قربونت تو حجم عظیم کپی پیستات کمی هم از تاریخ طبری بیا بیرون تا یخورده بحث بیهوده بهتری داشته باشیم.اصلا بحث چرا وقتی که این همه سنگ کوروش رو به سینه میزنی در حالی که اعتقاد به احترام گذاشتنش به دیگر ادیان نداری.قبلا فکر میکردم زرتشتی هستی اما الان متوجه شدم که زرتشت بازی و کوروش بازیت فقط وسیله ات بوده برای دشمنی با اسلام.در حالی که یاد ندارم ضد تحریفات مسلم تو دین زرتشت حرف زده باشیم.
یه سوال:اسم شما کامبیز وسال تولدتون 1991 نیست؟!!!
هنر دیدن شما منو کشته نتونستی منابعی که از
اخبار الطوال-کامل .جلد3-فارسنامه ابن بلخی-مروج الذهب. جلد2-البلدان-فتوح البلدان -مجمل التواریخ والقصص
تو پست 449 آوردم رو ببینید شما با این هنر اگه به اعتقاداتت روی آوردی پس بذار دم کوزه آبشو بخور:biggrin:
واقعا چشم بینا میخواد و آدم غیر متعصب - احترام به عقاید یعنی رو نکردن مدارک قتل رو غارت اوکی از این پس برا احترام به عقاید دوستان تو باشگاه هیچ مدرک تاریخی رو نشه تا عقاید به خطر نیوفتند آخه دستشون رو میشه :biggrin::D
عزیز جان شما هم با مدرک تاریخی بیایید تو تاپیک های بنده در باره زرتشت و کوروش تا دلت میخواد مدرک رو کن مطمعن باش نمیگم شما ضد زرتشت یا کوروش هستید البته اگه دارید و از خودتون داستان رو نمیکنید مثل عده ای -زرتشتیت تحریفاتی داشته البته اون هم بدست خود مسلمون ها مثل کتابسوزی که خوشبختانه زرتشت هیچ قانون و کتاب قانونی تعیین نکرده تا پیرواش با این مسایل گمراه شن فقط گفته پندار و گفتار و کردار نیک + عقلانیت تو کارا حالا اگه مینونی اینا رو تحریف کنی باید اسمت تو کتاب های رکورد ثبت شه.
شما هم گوگوش مادر کامبیز نیستید62 ساله :biggrin:
داری منو هم تحریف میکنی:eek:تاریخ برات سهل بود اومدی سراغ من:confused:
حداقل یه اسم دخترونه برام میذاشتی تا بهم بخوره
در ضمن من کجا خودمو زرتشتی معرفی کردم ؟؟؟چشم بسته غیب گفتید
دشمنی با اسلاممممممممممممممممممممممممممممممممممممم - تو رو خدا منو ببخش اگه مدارکی رو رو کردم که توش نوشته سران اسلام به ایران حمله کردن قصدم دشمنی با اسلام نبود فقط فک کردم دونستن حقیقت تعصب زدایی کنه دیدم چشم ها حتی به منابع و اسناد هم بسته شده
 
آخرین ویرایش:

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنر دیدن شما منو کشته نتونستی منابعی که از
اخبار الطوال-کامل .جلد3-فارسنامه ابن بلخی-مروج الذهب. جلد2-البلدان-فتوح البلدان -مجمل التواریخ والقصص
تو پست 449 آوردم رو ببینید شما با این هنر اگه به اعتقاداتت روی آوردی پس بذار دم کوزه آبشو بخور:biggrin:
واقعا چشم بینا میخواد و آدم غیر متعصب - احترام به عقاید یعنی رو نکردن مدارک قتل رو غارت اوکی از این پس برا احترام به عقاید دوستان تو باشگاه هیچ مدرک تاریخی رو نشه تا عقاید به خطر نیوفتند آخه دستشون رو میشه :biggrin::D
عزیز جان شما هم با مدرک تاریخی بیایید تو تاپیک های بنده در باره زرتشت و کوروش تا دلت میخواد مدرک رو کن مطمعن باش نمیگم شما ضد زرتشت یا کوروش هستید البته اگه دارید و از خودتون داستان رو نمیکنید مثل عده ای -زرتشتیت تحریفاتی داشته البته اون هم بدست خود مسلمون ها مثل کتابسوزی که خوشبختانه زرتشت هیچ قانون و کتاب قانونی تعیین نکرده تا پیرواش با این مسایل گمراه شن فقط گفته پندار و گفتار و کردار نیک + عقلانیت تو کارا حالا اگه مینونی اینا رو تحریف کنی باید اسمت تو کتاب های رکورد ثبت شه.
شما هم گوگوش مادر کامبیز نیستید62 ساله :biggrin:
داری منو هم تحریف میکنی:eek:تاریخ برات سهل بود اومدی سراغ من:confused:
حداقل یه اسم دخترونه برام میذاشتی تا بهم بخوره
در ضمن من کجا خودمو زرتشتی معرفی کردم ؟؟؟چشم بسته غیب گفتید
دشمنی با اسلاممممممممممممممممممممممممممممممممممممم - تو رو خدا منو ببخش اگه مدارکی رو رو کردم که توش نوشته سران اسلام به ایران حمله کردن قصدم دشمنی با اسلام نبود فقط فک کردم دونستن حقیقت تعصب زدایی کنه دیدم چشم ها حتی به منابع و اسناد هم بسته شده
:biggrin:
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا بحث قبل باید یک سری منابع بخونیم تا کامل درک بهتری از شرایط پیدا کنیم که
چی بود
چیکار کردن
و چی شد...
اما فقط
یه دفاع بکنم از شریعتی
وقتی شریعتی میگه
شما سریع برداشت میکنید که منظورش آزادی عقیده و دید روحانی و..........
نه
دوست عزیز
دین چیه؟
مگر نه اینه که یک جهان بینی همراه با یک سری دستورات و دلایل عقلی است در تمام زمینه های اجتماعی و فردی که شامل اقتصاد و ..هم میشه شما به این سخن شریعتی دقت کنید:


خدایا : به روشنفکرانی که اقتصاد را اصل می دانند ، بیاموز که : اقتصاد هدف نیست . و به مذهبی ها که کمال را هدف می دانند ، بیاموز که : اقتصاد هم اصل است

یا
خدایا : به مذهبی ها بفهمان که : آدم از خاک است ، بگو که : یک پدیدۀ مادی نیز به همان اندازه خدا را معنی می کند که یک پدیدۀ غیبی ، در دنیا همان اندازه خدا وجود دارد که در آخرت . و مذهب ، اگر پیش از مرگ ، به کار نیاید ، پس از مرگ به هیچ کار نخواهد آمد

یا
خدایا: به جامعه ام بیاموز که تنها راه به سوی تو از زمین میگذرد اما به من بیراهه ای میان بر را نشان بده.

این شاید کمک کنه که بفهمیم شریعتی یک ایده الیست نبود
یک جامعه شناس (حداقل)مگه میتونه اقتصاد را نفهمه
مگر نه اینکه خیلی از نظام های فکری جهان بر اساس همین تحولات اقتصادی به وجود اومد
اینکه میگه مردم ما مالیاتی نیستند یعنی (از نظر من) اینقدر فرهنگ و تمدن ضعیفی ندارن که صرف یک شرایط
اقتصادی بهتر بدون تفکر اندیشه سریع از تفکراتشون دست بکشن
یعنی صرف اقتصاد تمام اندیشه هاشون مربوط به جسمانیات و روحانیات و ارزش هاشون از دست بدن نه
من برای دکتر شریعتی احترام زیادی قائلم....
من نگفتم به محض اینکه مردم ایران دیدن وضع مسلمونها بهتره مشتاقانه رو به اسلام آوردن... شما هم قضاوت کنید دست کشیدن از عقیده ای و رو آوردن به عقیده ای دیگه به این سادگی و سرعت صورت می گیره؟؟؟ مسلمه که نه! اما در ردازمدت نقش تفاوت جایگاه اجتماعی و مزایا و حقوق مختلف انسان رو راغب به داشتن اون مزایا می کنه.... حداقل در این حد که وادار به شک وتردید می کنه آدمو... خواهش می کنم اینقدر ناسیونالیستی با این قضیه برخورد نکنید چون تا اینجای قضیه به نظرم اصلا ناسیونالیست نیستین... همین تفاوت حقوق و مزایا خودش نقش تبلیغاتی داشته برای اسلام... دقیقا سیاست هویج و چماق بوده ...
البته نه اینکه تبلیغات بد باشه... اما اینکه بیای تو کشوری و سیاست تنبیه و تشویق بین فرهنگ مردم اون و فرهنگ خودت بذاری اصلا چیز جالبی نیست...
ضمن اینکه درباره ی نحوه ی برقراری حقوق طبیعی توضیح ندادین ;)
و
تا بحث قبل باید یک سری منابع بخونیم تا کامل درک بهتری از شرایط پیدا کنیم که
اصلا متوجه نشدم این جمله یعنی چی
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
من برای دکتر شریعتی احترام زیادی قائلم....
من نگفتم به محض اینکه مردم ایران دیدن وضع مسلمونها بهتره مشتاقانه رو به اسلام آوردن... شما هم قضاوت کنید دست کشیدن از عقیده ای و رو آوردن به عقیده ای دیگه به این سادگی و سرعت صورت می گیره؟؟؟(کجا من گفتم ساده صورت گرفته و اصلا حرف اصلیم اینه خیلی ها هم چند قرن بعد از ورود اسلام ایمان اوردند و قبل از اون در آزادی دین خودشون میپرستیدن....البته عموم مورخین معتقد هستند که بصورت کلی استفاده از زور در ترویج اسلام در قرون اولیه اسلامی بسیار کم بوده‌است و مواردی نظیر رفتار قتیبه بن مسلم موارد خاص بوده‌اند. اعراب به ایرانیان تضمین حفاظت و پیروی آزاد از دینشان را می‌دادند (زا منابع صفحه های قبلیست) ) مسلمه که نه! اما در ردازمدت نقش تفاوت جایگاه اجتماعی و مزایا و حقوق مختلف انسان رو راغب به داشتن اون مزایا می کنه.... حداقل در این حد که وادار به شک وتردید می کنه آدمو... خواهش می کنم اینقدر ناسیونالیستی با این قضیه برخورد نکنید چون تا اینجای قضیه به نظرم اصلا ناسیونالیست نیستین... همین تفاوت حقوق و مزایا خودش نقش تبلیغاتی داشته برای اسلام... دقیقا سیاست هویج و چماق بوده ... (هویج شاید آما چماق نه اونجوری که مد نظر شماست به جمله بالا دقت کنید)
البته نه اینکه تبلیغات بد باشه... اما اینکه بیای تو کشوری و سیاست تنبیه و تشویق بین فرهنگ مردم اون و فرهنگ خودت بذاری اصلا چیز جالبی نیست...(بازم میگم تشویق شاید اما تنبیه نه یعنی شما فکر میکنید بعد از جنگ برده میگرفتند یا اینکه جزیه چیز عجیبی بوده کمتر از خمس و زکات در میومده که بیشتر نه:cool:
)بگفته سید حسین نصر، بوجود آمدن تعداد زیاد محققان ایرانی بزرگ مسلمان نشان از تحول درونی، و نه زور و فشار اجتماعی است، زیرا با فشار نمیتوان مشارکت خلاقانه و برجسته را انتظار داشت
ضمن اینکه درباره ی نحوه ی برقراری حقوق طبیعی توضیح ندادین ;)
نفهمیدم منظورتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و

اصلا متوجه نشدم این جمله یعنی چی

یعنی اینکه باید از جزییات وشرایط حمله اعراب و اینکه چگونه رفتار کردن اطلاعات جامعتری داشته باشیم
تا بتونیم دقیقا درمورد این سایست های چماق و هویجی که شما میگید نظر بدیم

شماهم دیگه یکم بدون پیش زمینه بحث دنبال کنید!!!!!!!!!!
کلا اسلام ترغیب میکنه و تشویق چون میدونه فرد شاید علم و شناختی نداره وبعد که در متن کار قرار گرفت
خود به خود جذب میشه اما اجباری در کار نیست
یه مثالش همین قضیه گوهرشاد
 

anjam.vazife

عضو جدید
علی میر فطروس نویسنده ملاحظاتی در تاریخ ایران (۱۹۸۸) --- آخرین شعر

ـ ” نه !
مرگ است این
که به هیأت قِدّیسان
برشطِّ شاد باورِ مردم
پارو کشیده است . . . ”
این را خروس های روشنِ بیداری
ـ خون کاکُلانِ شعله ور عشق
گفتند .
ـ ” نه !
این ،
منشورهای منتشرِ آفتاب نیست
کتیبهء کهنهء تاریکی ست ـ
که ترس و
تازیانه و
تسلیم را
تفسیر می کند .
آوازهای سبزِ چکاوک نیست
این زوزه های پوزهء ” تازی ” هاست
کزفصل های کتابسوزان
وزشهرهای تهاجم و تاراج
می آیند . ”
این را سرودهای سوخته
در باران
می گویند .
* * *
خلیفه !
خلیفه !
خلیفه !
چشم و چراغ تو روشن باد !
اَخلافِ لاف تو
ـ اینک ـ
در خرقه های توبه و تزویر
با مُشتی از استدلال های لال
” حلاّج ” دیگری را
بردار می برند
خلیفه !
خلیفه !
چشم و چراغ تو روشن باد ! !
* * *
در عُمقِ این فریب مُسلّم
درگردبادِ دین و دغا
باید
ازشعله و
شقایق و
شمشیر
رنگین کمانی برافرازم . . .
مرداد ماه ١٣۵٧ تهران​


 
بالا