25 توصیه امام خامنه ای به دانشجویان در تاریخ 16 مرداد 91 :
به نظرم روی همین مطالب تمرکز کنیم و روشون بحث کنیم به نتیجه مورد نظرمون میرسیم.
با تـــــشکــــــــر از تاپیک خوبتون.



25 توصیه امام خامنه ای به دانشجویان در تاریخ 16 مرداد 91 :
به نظرم روی همین مطالب تمرکز کنیم و روشون بحث کنیم به نتیجه مورد نظرمون میرسیم.
با تـــــشکــــــــر از تاپیک خوبتون.![]()
شرح صدر:
پاراگراف مربوط به سخنرانی آقا:
"لزوم شرح صدر سياسى در بين دانشجويان. اين ربطى به مسئولين و مديران دانشگاهها ندارد؛ مربوط به خود تشكلهاى دانشجوئى است. من تأييد ميكنم لزوم شرح صدر سياسى را. هيچ منافاتى وجود ندارد بين پايبندى دقيق و عميق به اصول و رعايت جهتگيرى دقيق، در عين حال داشتن شرح صدر و برخورد غير پرخاشگرانهى با كسانى كه با فكر انسان همراه نيستند؛ بالخصوص در زمينههاى سياسى."
این نکته ایه که ما جوونا کمتر بهش عمل میکنیم
انصافا اکثرمون آخرش داغ میکنیم و...
دنبال یه مطلب خوب وساده در مورد راه کارهای دستیابی به شرح صدر هستم ولی هنوز پیدا نکردم، از دوستان اگه کسی مطلبی در این مورد داره ممنون میشم اگه قرار بده.
خب، ما در ديدارهاى دانشجوها معمولاً مطالباتى را مطرح ميكنيم؛ آيا اين پرتوقعى است؟ اين يك سؤال است. اگر انسان مجموعهى عرايضى را كه من در ديدارهاى دانشجوئى، چه در ماه رمضانها، چه در دانشگاههائى كه من در شهرستانها يا در تهران شركت كردم، جمع كند، يك فهرست طولانى از مطالبات اين حقير از مجموعهى دانشجويان به وجود مىآيد. ممكن است كسى بگويد آقا اينها پرتوقعى است. من عقيده ندارم پرتوقعى است. چرا؟ توجه به نيروى متراكم در دانشگاه، گمان پرتوقعى را نفى ميكند. اگر چنانچه شما از يك جوان ورزشكارِ پرنشاطِ نيرومندى بخواهيد يك بار سنگينى را از يك جائى بردارد، به يك جاى ديگرى بگذارد، اين بههيچوجه توقع زيادى نيست. بله، اگر چنانچه فرتوت باشد، پير باشد، ضعيف باشد، لاغر باشد، نميشود توقع داشت؛ اما وقتى تواناست، خب بكند. دانشگاه يك محيط تراكم نيرو است؛ اين نيروها ناشى از دو عنصر اصلى است: يكى اصل جوانى است، كه من عقيدهام اين است خيلى از جوانها خودشان قدر نيروى جوانى را نميدانند؛ يعنى هنوز كشف نكردند توانائى بىحد و حصرى را كه در محيط جوان وجود دارد. جوانى يك سرچشمهى فياضِ تمامنشدنى از نيرو است. عنصر دوم، خود مسئلهى علم و دانش و دانشجوئى است. خود دانشجوئى به انسان توان ميدهد. توجه به علم، توجه به دانش، خودش توانافزا و توانآفرين است. البته بر اين دو عنصر اضافه كنيم فضائى را كه انقلاب به وجود آورد؛ و اگر بخواهيم با نگاه حداقلى نگاه كنيم، انقلاب اين فضا را در محيطهاى جوان و محيطهاى دانشجوئى، حداقل تشديد و مضاعف كرد. يعنى حالت نشاط، سرزندگى، دورى از دلمردگى، اعتماد به نفس، در محيط دانشجوئى زياد است. بنابراين ما هرچه از دانشجوها توقع داشته باشيم، كارهاى سخت را از آنها بخواهيم، متوجه آنها بكنيم، توقعات ارائه بدهيم، به نظر من پرتوقعى نيست. كارهاى زيادى ميشود انجام داد. ما يك جريان سيّال و نيروى تمامنشدنىاى داريم كه اگر چنانچه اين نيرو آزاد شود و هدايت شود، ميتواند كشور را به طور كامل آباد كند.
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
![]() |
رادیو دفاع مقدس آغاز به کار کرد | دفاع مقدس | 0 | |
![]() |
رازی که شهید برونسی را حاضر به پذیرش فرماندهی کرد | دفاع مقدس | 0 | |
![]() |
حرفی که کمانه کرد... | دفاع مقدس | 0 | |
M | وقتی شیطنت حاج همت گل کرد... | دفاع مقدس | 1 | |
M | شهید سید محمود همیشه این شعر را با سوز دل زمزمه می کرد | دفاع مقدس | 4 |