پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

nino

مدیر بازنشسته
ا مگه یک بار مصرف هم هست؟

آره عزيزم منظورش همون uni pen هست كه شماره داره .
البته مارال جان گفته بود هر چي مي خري خوبشو بخر ولي فقط گونياهات رو ايراني بخر چون زود ميشكنن . پرگار هم معمولي بخر . و يك توصيه خيلي عجله نكن تا مي توني سعي كن ديرتر از همه بخر . من خودم راپيد نخريدم ولي هر كي خريد رو دستش موند ;)
 

maral55

مدیر بازنشسته
عزیزم در مورد کالک:

یک استاد خدا بگم چه کارش کنه! در ترم اول به ما گفت بچه ها بروید کالک لوله ای چند متری بگیرید که همیشه استفاده کنید ما هم از همه جا بی خبر بلند شدیم رفتیم چندین متر!! خریدیم و هنوز که هنوز است و اینجانب در ترم 7 هستم و در حال فرغ التحصیلی حتی یک مترش استفاده نشده و از این گذشته چون به صورا لوله ای بود همون مقدار کمی که می خواستیم ازش استفاده کنیم باید صافش می کردیم و برش می زدیم و هزا جور خلاصه مکافات داشت اینو گفتم که یه وقت همچین کار اشتباهی رو تو عزیز نکنی
در حالی که در بازار به اندازه A4 و A3 به برش عالی موجود هست و میشه خرید.

در مورد کانسون فکر کنم منظورت مقوای کانسون بود نه؟ یک جور مقوا هست که به رنگ های مختلف هست .
تخته برش راستش من به شخصه تا حالا استفاده نکردم ما استادمون بهمون یاد داد خودمون روی یک تخته ورق آلمینیوم چسبوندیم و از اون استفاده کردیم چون در اثر برش های متوالی با کاتر نه تنها تیغ کاتر کند نمیشه بلکه تیز تر هم میشه
شیشه هم خیلی از دوستام استفاده می کنن که خوبه البته تیغ کاتر رو هی باید عوض کنی.
خلاصه من بین بچه ها زیاد ندیدم کسی استفاده کنه
 

maral55

مدیر بازنشسته
در مورد راپید من آشنایی با یک بار مصرف ندارم ولی به نظرم اگر هست حتما بخر به این دلیل که تنها و تنها تو همین ترم ازش استفاده خواهی کرد!
و اگر یک بار مصرف باشه شاید مجبور نشی کلی پول بدی برای جعبه راپید.
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکاسی معماری

عکاسی معماری

ساخت بناهاي متفاوت توسط بشر براي منظورها و كاربردهاي مختلف بوده است. بناهاي مذهبي، دولتي، صنعتي، يادبود، تجاري، مسكوني و گونه‌هاي مختلف ديگر هر يك كاربردي ويژه دارند كه بي‌ترديد شكل ظاهري آنها نيز متفاوت است. اقوام مختلف با توجه به فرهنگ و بينش خود، براي ساخت و تزيين برخي بناها اهميت بيشتري قايل هستند. مثلاً مسلمانان همواره در ساخت و تزيين مساجد، زيارتگاهها و اماكن مذهبي با هنرمندي و ظرافت خاصي عمل كرده‌اند، به گونه‌اي كه مشابه آن در ديگر بناها كمتر يافت مي‌شود. تنوع اين بناها نيز بسيار چشمگير است كه در هر نقطه و مكاني به شيوه‌اي خاص بوده است. توده مواد موجود در فضا كه به صورت يك يا چندين حجم توخالي ساخته مي‌شوند، معماري را شكل مي‌دهد. اين فضاهاي توخالي براي فعاليت انسانهاست. به جز مواردي خاص، معماري هنر نيست. حتي بناهاي يادبودي كه ظاهراً استفاده‌اي عملي ندارند، به مناسبتي خاص و به يادگار مسأله ارزشمندي كه براي كل جامعه مهم است، بنا شده‌اند. ايستگاه راه‌آهن، ساختمان يك كارخانه، ساختمان اداري و... با توجه به كاربردشان ساخته و تزيين مي‌شود. در ساختمان بنا، علاوه بر هدف و فضا، جنس مواد نيز موضوع مهمي است كه متناسب با شرايط اقليمي و نقشة ساختمان از مصالح گوناگوني استفاده مي‌شود.
اولين گام در عكاسي معماري آگاهي از اين عوامل است.
عكاس بايد براي كسب اين اطلاعات و بازديد از بنا وقت كافي صرف كرده و هنگام بازديد زواياي متفاوت آن را ارزيابي كند.
در مورد اغلب بناهاي تاريخي، مطالبي در كتابها و بعضاً دفترچه‌هاي راهنماي مربوطه چاپ شده كه براي شروع، راهنمايي‌هاي مناسبي در اختيار عكاس قرار مي‌دهد.
تجهيزات مورد نياز
1- دوربين: ثبت و ضبط دقيق‌ترين جزييات در عكاسي معماري ضروري است و بايد با وسواس، تصويرهايي با كيفيت بسيار خوب ارائه كرد. بنابراين، در عكاسي معماري اغلب از دوربين‌هاي قطع بزرگ و قطع متوسط يا از دوربينها و بك ديجيتال با كيفيت بالا استفاده مي‌شود.

دوربينهاي قطع بزرگ​
در عكاسي معماري بايد خطوط و سطوح عمودي بنا در تصوير كاملاً عمودي باشند و چون با دوربين‌هاي قطع بزرگ به سادگي مي‌توان پرسپكتيو صحنه را كنترل و اصلاح و خطوط و سطوح را عمودي ثبت كرد، از اين دوربينها بيشتر استفاده مي‌شود.

پرسپكتيو اصلاح نشده پرسپكتيو اصلاح شده​
البته با دوربينهاي SLR و لنزهاي Perspective Correction نيز مي‌توان به عكاسي معماري پرداخت. با لنزهاي Perspective Correction تا حدودي مي‌توان پرسپكتيو را كنترل كرد و يا در صورت عدم دسترسي به لنزهاي Perspective Correction تلاش شود كه در حد مقدور خطوط عمودي ساختمان دچار اغتشاش نشود و تصويرهايي با كيفيت مطلوب ارائه شود.

لنزهاي Perspective Correction​
به عبارتي ديگر از اصول اوليه عكاسي معماري، كج نبودن خط افق در تصوير، عمود بودن كامل ساختمان و خطوط و سطوح عمودي آن در تصوير است، اما در مورد بناهاي مدرن كه كيفيت گرافيكي نماي آنها چشمگيرتر است، مي‌توان از زواياي غيرمتعارف و وجود پرسپكتيو سود جُست و اندكي از اصول اوليه چشم‌پوشي كرد.

استفاده از نماهاي نامتعارف در ساختمانها مدرن​
2- سه پايه: عكاساني كه به كيفيت و وضوح كامل تصوير خود مي‌انديشند، استفاده از سه پايه عكاسي را بسيار جدي تلقي مي‌كنند. از سويي ديگر براي اينكه تصوير از بيشترين وضوح برخوردار باشد، نبايد در محيط‌هاي كم‌نور يا فضاهاي داخلي بدون آنكه دوربين بر روي سه پايه نصب باشد، اقدام به عكاسي كرد.
3- حساسيت زياد و فوق‌العاده زياد كمتر در عكاسي معماري مورد استفاده قرار مي‌گيرند. زيرا حساسيت زياد با افزايش دانه‌ها، جزييات تصوير را كاهش مي‌دهند. از اين رو استفاده از فيلم‌ يا حالتهايي با حساسيت متوسط و كم براي كاهش دانه‌ها و افزايش جزييات در تصوير ضروري است.
4- *****: *****هاي زرد، نارنجي و قرمز در عكاسي سياه و سفيد براي تشديد كنتراست ابرها و آسمان و كنترل تيرگي آسمان و ***** پولاريزه براي از بين بردن انعكاس‌هاي نامطلوب در شيشه‌ها و همچنين تيره‌كردن آسمان در عكاسي رنگي بيشترين استفاده را در عكاسي معماري دارد. همچنين *****هاي تصحيح در عكسبرداري رنگي از فضاهاي داخلي كه با منابع نور مختلف روشن شده است، كاربرد دارد.
نقش نور در عكاسي معماري
اجسام گوناگون موجود در طبيعت داراي سه بُعد طول، عرض و ارتفاع هستند كه مجموع اين ابعاد، حجم را به وجود مي‌آورد. اما هنگامي كه اجسام به تصوير در مي‌آيند، خصوصيات سه ‌بُعدي آنها بر روي سطحي دو بُعدي نمايان مي‌شود. درست است كه توقع نداريم ابعاد حجم را در تصوير لمس كنيم، اما به كمك سايه‌روشنهايي كه بر روي حجم مورد نظر تشكيل مي‌شود، مي‌توان احساس حجم و برجستگي را در تصوير ايجاد كرد.
حجم‌هايي كه به طور يكنواخت و يكدست روشن ‌شده باشند و يا به طور يكدست در سايه قرار گيرند در تصوير از برجسته‌نمايي مطلوبي برخوردار نيستند. بنابراين، نور در عكاسي معماري اهميت فوق‌العاده‌اي دارد. اغلب عكاسان براي عكاسي معماري و منظره مايل به استفاده از نور مايل صبحگاهي يا هنگام عصر هستند چرا كه اين نور كنتراست متعادلي دارد. اما نور نيمه‌ روز به خصوص در فصل تابستان شديد است و سايه‌هايي عميق ايجاد مي‌كند. در عكاسي معماري ايده‌آل آن است كه نماي اصلي ساختمان و يا قسمتي كه در تصوير مورد توجه اصلي قرار مي‌گيرد، در معرض تابش نور قرار گرفته و در سايه نباشد.

استفاده از نورپردازي صحيح در نشان دادن حجم ساختمان​
بهتر است نماهاي رو به مشرق هنگام صبح كه آفتاب به آنها مي‌تابد و بناهايي كه نماي اصلي آنها رو به مغرب است، هنگام عصر عكسبرداري شوند. هنگام عكسبرداري در نور صبحگاهي، براي اينكه بنا در تصوير از برجسته‌نمايي بهتري برخوردار باشد ترجيح دارد سايه‌هايي كه در سمت چپ ساختمان ايجاد مي‌شود، در تصوير بگنجانيد و هنگام عكسبرداري از بنا در غروب بهتر است زاويه عكسبرداري اندكي به سمت راست بنا متمايل باشد تا سايه‌هاي ايجادشده نيز در تصوير بيايد.

استفاده از سايه ها در بنا​
نورهاي بسيار ملايم و بدون سايه مانند نور هواي ابري يا مه‌آلود، احساس برجسته‌نمايي را در تصوير كاهش مي‌دهد.عكسبرداري از بناهاي تاريخي و قديمي در شب هنگام (زير نور ماه) حالت جالبي را براي نشان‌دادن قدمت آنها به وجود مي‌آورد.

بناهاي قديمي همراه با تصوير ماه​
همچنين اغلب بناها هنگام شب زيباترند، به ويژه اگر از آنها عكس رنگي گرفته شود. تداخل و تركيب رنگهاي حاصل از نورهاي مختلف موجود نيز بر جلوه و زيبايي تصوير مي‌افزايد. دقت در نورسنجي استفاده از سه پايه و سيم دكلانشور نكات مهم در اين شرايط است. با نصب اين سيم در محل مخصوص و هنگام فشردن آن به خصوص در استفاده از سرعتهاي كم‌شاتر، دوربين دچار كمترين لرزش شده و از وضوح تصوير كاسته نمي‌شود.

برخي بناها در شب زيباترند​
عكاسي از بناهاي معماري در وضعيت ضد نور تصويري را مي‌سازد كه فقط كلياتي از ساختمان ديده مي‌شود. در حالت ضد نور چون منبع نور پُشت بنا و رو به عكاسي است، موضوع كاملاً تيره ديده مي‌شود و حالتي مرموز به خود مي‌گيرد.

تصوير ضد نور از يك بنا​
عكسبرداري از جزييات ساختمان
علاوه بر نماي كلي، جزييات قابل توجه بنا از قبيل نقش و نگارها، كاشي‌كاريها و تزيينات روي ديوارها موضوع‌هاي خوبي براي عكاسي معماري تلقي مي‌شود. استفاده از نور مايل به ويژه براي عكسبرداري از نقوش برجسته و كنده‌كاري شده و همچنين درهاي حجاري‌شده براي تأكيد بر برجستگي‌ها و نقوش آنها ايده‌آل است.

استفاده از نور مايل براي تاكيد روي برجستگيها​
براي اينكه ابعاد و شكل جزييات مورد عكسبرداري دچار اغراق يا اغتشاش نشود، بهتر است از لنزهاي تله و حتي‌المقدور از نماي كاملاً روبرو عكسبرداري انجام شود. لنزهاي گوناگون تأثيرات مختلفي در تصوير نهايي به جا مي‌گذارند. لنزهاي وايد در فواصل نزديك ابعاد و تناسبهاي سطوح نزديك را درشت‌تر كرده و آنها را دچار دگروني مي‌كند و سطوح دورتر را كوچكتر نمايان ساخته و فضاي گسترده‌تري را به تصوير مي‌كشد. لنزهاي تله براي عكسبرداري از فاصلة دور يا عكسبرداري از جزييات بنا با درشت‌نمايي بيشتر مناسبتر است. اين لنزها زاوية ديد بسته‌تري دارند و فضاي كمتري را به تصوير مي‌كشند اما اگر از فاصله‌اي مناسب كه كل بنا در تصوير بگنجد عكسبرداري انجام شود با اين روش خطوط، سطوح و ستونهاي موازي عمودي بنا در تصوير موازي و عمودي ديده مي‌شود. در صورت عدم دسترسي به دوربينهاي قطع بزرگ يا لنزهاي Perspective Correction روش مفيدي براي اصلاح پرسپكتيو در عكاسي معماري است.
حذف زوايد: اگر در فضاي جلو بنا عوامل زائدي مانند تيرچراغ برق، درخت و مانند اينها وجود داشته باشد مي‌توان به بنا نزديكتر شد و از لنزهاي وايد استفاده كرد. بدين‌ترتيب عوامل نامطلوب از كادر تصوير خارج مي‌شود.
قاب‌كردن بناي معماري: هنگام عكسبرداري با لنزهاي وايد، اغلب فضاي آسمان زيادي در تصوير وجود دارد. برخي از عكاسان ترجيح مي‌دهند آسمان يكدست و صاف در تصوير نباشد. در اين صورت با افزودن چند شاخ و برگ در قسمت بالاي تصوير فضاي خالي آسمان را پر مي‌كنند.درخت و شاخ و برگ آن نبايد روي ساختمان را بپوشاند. اين شيوه را اصطلاحاً قاب‌كردن نيز مي‌نامند. قاب‌كردن با عناصر و عوامل موجود در محيط صورت مي‌گيرد. ابتدا بايد زاوية ديد مناسب دوربين پيدا شود سپس در شرايط نوري مطلوب لنز مناسب انتخاب و عكسبرداري صورت گيرد.

قاب كردن تصوير با كمك طبيعت​

براي اينكه بتوان بُعد و حجم بنا را در تصوير نشان داد و كمپوزيسيونهاي جالبتري ايجاد كرد، بايد زواياي متنوعي را جستجو كرد. چنين نيست كه در عكاسي معماري هميشه از زاوية روبرو آن هم از فاصله‌اي نسبتاً دور كه نماي ساختمان در تصوير گنجانده شود، عكسبرداري صورت گيرد. مثلاً مي‌توان به يكي از سطوح ساختمان به گونه‌اي نزديك شد كه سطح جانب دوربين در پلان اول تصوير بزرگتر ديده شود و مابقي در پلانهاي بعدي قرار گيرد. در چنين مواقعي نيز بايد تمام صحنه از وضوح كافي برخوردار باشد و سطوح و خطوط عمودي بر قاعدة تصوير عمود قرار گيرند و اگر از لنز وايد استفاده مي‌شود، نبايد اعوجاج ايجاد شود، بنابر اين استفاده از لنزهاي وايد Perspective Correction و در صورت عدم دسترسي از لنزهاي وايد 35 ميليمتري يا حداكثر 28 ميليمتري توصيه مي‌شود. توجه به محيط اجتماعي و جغرافيايي پيرامون بنا اهميت ويژه‌اي دارد. بايد رابطه و موقعيت بناي معماري را با منظره اطراف آن درنظر گرفت.وجود عامل زنده در بنا: بناي معماري، موجودي زنده نيست، بايد دقت كرد كه حضور موجودات زنده در تصوير بيشترين توجه را به خود جلب مي‌كند در مورد حالت و محل قرار گرفتن آنها دقت كنيد و توجه داشته باشيد كه فضاي كمي را اشغال كند و لطمه‌اي به كل تصوير نزند. البته وجود اين عوامل مقياس مناسبي براي نشان‌دادن ابعاد ساختمان است.

وجود عامل زنده مقياس مناسبي براي نشان‌دادن ابعاد ساختمان​

تهيه و تنظيم: زينب گودرزي
استاد راهنما: محسن گلزاريان
از www.foto.ir
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
به نظر منم unipen بهتره.واقعآ نمی ارزه!تازه دردسر شستشو و مراقبتم داره .... محمد جان ماژیک هارو باید به مرور بخری شماره هایی که به کارت میادو بشناسی بعد بری همونارو بگیری;)
خلاصه بچه ها خیلی عجله نکنین به مرور دستتون میاد که چیا باید بگیرین کانسون هم از الان نگیرین اخه شیوه ی استادا با هم فرق داره بهتره اول خود استادتون اول بگه چی میخواد ازتون بعد برین مطابق اون لوازم بگیرین.تخته برش هم به نظر من لازم نیست تا وقتی یه شیشه هم میتونه کار ادمو راه بندازه لزومی نداره!:surprised::D
راستی درباره ی راپیدها ما 4 تاش کارمونو راه مینداخت فکر نمیکنم لزومی داشته باشه 8تایی بگیرین.
 

معمارباشی

عضو جدید
منم تخته برش نداشتم مشکلی هم برام پیش نیومد فقط چون شیشه حمل و نقلش یه کم مشکله و خطرناک نمی دونم بگیری یا نه ! ولی راپید هم 6 تا خیلی زیاده به کا هم نمی اد (ببخشید یعنی به کار من نیومد) ولی بهتر همون uni pen ها رو بگیری خیلی به صرفه تر. کالک هم نیاز چندانی بهش نداری حالا اگه خواستی 10- 20 برگ همرات باشه ضرر نداره
موفق باشی
راستی رفتی ما رو فراموش نکنی ها بازم بهمون سر بزن
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
افزايش كارايي مغز با طراحي خلاق مدارس

افزايش كارايي مغز با طراحي خلاق مدارس

مطالعات جديد در مورد مغز و شيوه يادگيري مغز براي معلمان و والدين ،ديدگاه هاي جديدي درباره تدريس و يادگيري ايجاد كرده است .پژوهش هاي جديد نه فقط يافته هاي نويني را عرضه كرده است ،بلكه به نوسازي برداشت هاي قديمي درباره يادگيري هم كمك كرده است .يافته ها،نشانگر آنند كه ايده چپ برتر يا راست برتري مغزي ،گمراه كننده است .مغز پيچيده تر از آن است كه چنين اظهار نظري درباره آن بشود .ما با يك نوع كاركرد مغز به رياضي و با كاركردي ديگر از آن به موسيقي نمي پردازيم .
كاني و كاني (1990) اعلام كردند كه پژوهش هاي مغز محور،جدا از جنبش آموزش و پرورش نيستند،بلكه آنها رويكرد هايي هستند كه آموزش و پرورش را منتفع مي سازند.با آن كه برخي پيشنهادهاي پژوهشي مغز محور،دير به بار مي نشينند،ولي بينش ها و چشم اندازهاي عملياتي هم عرضه م ي كنند-حتي براي ساختمان سازي و آماده سازي فضاي بازي در مدارس .
اريك جنسن (1995) در كتاب جديد خود تحت عنوان تدريس مبتني بر مغزاظهار مي كند كه همگي در صدديم تا راه حل هايي براي مسايل و چالش ها ي آموزش و پرورش بيابيم و بايد در كاربرد يافته هاي جديد تا حدودي احتياط كنيم .آنگاه كه فردي رويكرد خاص سازگار با مغز براي ارتقاي يادگيري معرفي مي كند،به واقع،آن نمي تواند گام نهايي درباره يادگيري و تدريس باشد.
انرژي براي يادگيري
اگرچه مغز انسان بالغ فقط دو درصد از وزن بدن او را تشكيل مي دهد،ولي به تنهايي بيست درصد از انرژي جسماني را مصرف مي كند .انرژي مصرفي مغز از طريق خون پراكسيژن تدارك مي شود ،اكسيژن مصرفي مورد نياز از طريق شش ها تامين مي گردد.مغز انسان در هر ساعت به گردش 8 گالن خون يا در هر روز تقريبا 200 گالن (800 تا 600ليتر) خون نياز دارد .توازن الكترونيكي مناسب بريا كاركرد مغز از طريق آب بدن به دست م ي آيد .براي حصول اين توازن ،هر فرد بالغ بايد 6 تا 12 ليوان آب بنوشد.
هانافورد(1995)،از دست دادن آب بدن در يط ساعات حضور دانش آموزان در كلاس درس را عاملي براي آسيب هاي يادگيري ،تنبلي و بي حالي اعلام كرده است .خوب ،شيرهاي آب يا آبخوري هاي مدارس پيش دبستاني در خارج از كلاس درس قرار دارند و دانش آموزان به ندرت در طي ساعات درس م ي توانند به آب دسترسي داشته باشند.
عامل حياتي ديگر بريا كاركرد مطلوب مغز،اكسيژن است .بدون هواي تازه،نمي توان انتظار داشت كه مغز كاركرد بهينه اي داشته باشد .از اين رو،طراحي ساختمان مدارس و در پيش بيني تسهيلات و تجهيزات مدارس ،نبايد تامين هواي تازه كلاس هاي درس مورد غفلت قرار گيرد.
هنگام يادگيري ،سلول هاي مغز-نرذونها-اطلاعات را تقريبا با سرعتي بيش از 300 كيلومتر در ساعت انتقال داده يا مورد تبادل قرار مي دهند.هر نرون مي تواند هزاران سيگنال يا علامت را از ساير منابع نروني ،بدون آن كه با آنها ارتباط فيزيكي داشته باشد ،دريافتكند.نرون ها،پيام ها را بيشتر به صورت شيميايي تبادل مي كنند(1998-Jensen ).
انرژي لازم براي فعاليت نروني ،انرژي الكتريكي و شيميايي است .ماهيت عمل نرون ها،مغز را به يك پردازشگر الكترو-شيميايي تبديل كرده است .الگوي يادگيري مغز از زمان تولد و بنا به ديدگاهي عمر از دوره جنيني آغاز مي شود .شيوه پاسخ وي و سازگاري فرد با محيط،نحوه زيست و يادگيري مغز را تعيين مي كند.الگوي يادگيري پايه گذاري شده را فرو بريزد .مدارس ،يكي از مراكز عمده بريا ايجاد تغيير در الگو هاي يادگيري دانش آموزان هستند.
بسياري بر اين باورند كه وراثت ،محدوده هاي يادگيري را شكل م ي دهد،ولي اين باور،گمراه كننده است .آنچه روشن است ،اين كه محيط قبل از آمخته ها يا افكار پيشين بر رشد مغز تاثير مي گذارد.به تازگي ،بسياري از دانشمندان به اثر محيط و وراثت در رشد مغز،سهم 50 درصديقايل شده اند.50 درصد وراثت و 50 درصد محيط.
بازي ،ورزش ،تجربيات عملي و انواع فعاليت ها ي چالش برانگيز منبع اصلي يادگيري هستند.با اين همه ،هنوز مدارس بر خلاف الگو هاي يادگيري دانش آموزان طراحي مي شوند .براي نمونه ،.استخر شنا از محيط هاي محرك و چالش برانگيز براي كودكان ابتدايي و راهنمايي اند،ولي مدارس به ندرت به آن دسترسي دارند،حتي در مدارس،اين امكان كه دانش آموزان بتوانند دو گلدان گل پرورش دهند ايجاد نمي شود.
محيط هنري
يادگيري بهينه زماني به وقوع مي پيوندد كه ، مغز به صورت مناسبي به چالش كشيده شود.زماني كه فعاليت يادگيري ،همراه با تهديد و تحت فشار رواني باشد ،كارايي مغزي پايين مي آيد(1983-Hart)
در مدرسه اي كه پرورش و رشد مغزي با شيوه هاي غير تهديد كننده به چالش كشيده مي شود ،بريا تدريس تفكر و ساخت حافظه و انواع هنرها بهره گيري مي شود.يادگيري از طريق بصري و عملي سبب مي شود مغز يادگيرنده،ارتباطات قوي تر و تازه تري پديد آورد(1990،Kolb and Whishaw ) موسيقس ،معماري،نقاشي و ساير هنرها بريا يادگيري موثر،برنامه و موسيقس را جدي تلقي مي كند و از ان حمايت مي كند.معماري و نماي مدارسي كه با اصول و اسلوب مناسبي طراحي شده اند از نظر زيبا شناسي تحريك كننده اند.چنين محيط هاي مدرسه اي ،با رشد مغز در ارتباط بوده و سبب فعاليت مغزي بيشتري مي شوند.
فعاليتهاي جسماني
براي رشد كاركردهاي مغزي،فعاليت جسماني بسيار حائز اهميت است .فعاليت هايي چون دويدن ،پريدن،جهيدن ،شنا كردن سبب تقويت عقده هاي پايه ،مخچه،جسم پينه اي مي شود.ورزش و تمرين بدني ،اكسيژن ،زيادي را به مغز مي رساند و بر ميزان ارتباط بين نروني مي افزايد(1980-Palmer- , و 1995 -Brink ). جنسن (1998) اظهار مي كند كه يادگيري از طريق پياده روي ،حركات كششي ،رقص و ساير فعاليت هاي جسماني ارتقاء يافته و تقويت مي گردد.
آيا مدارس فضاي حركتي مناسبي بريا دانش آموزان در نظر گرفته اند؟ چند درصد دانش آموزان مي توانند به فعاليت جسماني ترجيحي خود بپردازند،آيا كلاس درس بريا تحرك جسماني -حركتي دانش آموزان مناسب است ؟ اين سوال ها و ده ها سوال ديگر از اين دست ،برخاسته از حقايق مربوط به مغز و به تبع آن مربوط به محيط هاي مدرسه اي است كه بر خلاف يافته هاي مغز محور عمل مي كنند.

رنگ و نور
پژوهش هاي مربوط به مغز نشان مي دهد كه ميزان و نوع رنگ بر يادگيري اثرگذار است . برين(1977) گزارش كرده است كه رنگ هاي گرم و نور پردازي درخشان و چشم زننده،بر ميزان گرفتگي عضلاني ،سرعت تنفس ،ضربان قلب،فشار خون و فعاليت مغزي مي افزايد.نور ناكافي در محيط سبب خستگي چشم مي شود .تركيب رنگي نامتجانس محيط مي تواند سبب كاهش واكنش و اختلال در انجام كار باشد.روشنايي و رنگ آميزي مناسب سبب بهبود پردازش بصري اطلاعات و كاهش فشار روان ي م ي شود.(1972-Berren)
گرمايش و صداي محيطي
پژوهش ها تاييد مي كنند كه محيط يادگيري مناسب بايد از نظر دما مطلوب بوده و عاري از صداهاي مزاحم باشد.نارحتي جسمي و صداهاي مخل پيام هاي مخربي به مغز مي فرستد.دريافت پيام مخرب از سوي مغز،عملكرد محچه را ،كه پردازشگر اصلي مغز به شمار مي آيد،مختل مي سازد.
مسايل محيطي
اهميت محيط يادگيري را نمي توان دست كم گرفت .مغز در محيط هاي ايمن و بهداشت ي،خلاق،چالش انگيز و سازگار كننده،بيشتر مي آموزد .در طراحي مدارس نبايد فراموش شود كه محيط طراحي شده ،محيطي براي رشد مغزي و ارتقاي يادگيري دانش آموزان است ،هر گونه قصور مي تواند آثار زيانبار جبران ناپذيري پديد آورد.
****

منبع : مقاله " افزايش كارايي مغز با طراحي خلاق مدارس " -وشته :تك چيونگ چان و گارت اف.پيتري ،ترجمه :افسانه سنه (دانشجوي دكتراي رشد و تكامل و يادگيري حركتي ) روزنامه همشهري 27 ارديبهشت 1382- صفحه 19

Chan,T.C,and Petrie,G.F(1998).The Brain learns Better in well-school Environment,classrom Leadership online.vol.2,No.3,Nov.1998
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
“Nesting”
Harvard Design School, Cambridge, Massachusetts
Students David Gwinn, Basil Lee and Tom McMahon

 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال

سوال

لطفاً سوالاتي كه در مورد معماري براتون پيش مي‌آد كه ميخواهيد تو يه جمع راجع به آن بحث كنيد اين جا بگذاريد .


ذهن انسان كدام را اول پذيرفت، فلسفه يا معماري ؟؟
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
فضایی برا تامل
Roc Apeldoorn classroom by Jurgen Bey
این کلاس درسی که مشاهده می کنید - طراحی یک معمار هلندی به نام Jurgen Beyhttp://www.dezeen.com/2007/09/30/roc-apeldoorn-classroom-by-jurgen-bey/است که یکی از معماران هلندی دعوت شده برای طراحی داخلی این آتلیه یا کلاس درس در یکی از مدارس هلند می باشد . کلیه دیوار هاي متحرك، سقف ، كف و ... اين ساختمان به كمك متريال هاي مختلف ساخته شده است كه الگوهاي چاپ شده بر روي آنها برداشتي از تصاوير كتابهاي موجود در اين مدرسه است و رنگهاي به كاررفته تنها دو رنگ سفيد و خاكستري است .
اما سوالي كه از شما در اين باره مطرح مي شود و علاقه مند به شنيدن آلترناتیو های شما مي باشيم اين است كه :



آيا اين كلاس درس در ميان گستره " رواشناسي و معماري " طراحي اماكن آموزشي ، مي تواند يك فضاي مناسب براي آموزش باشد ؟




Copyright : dezeen magazine
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه

معماري اسلامي به خاطر اهميتي كه به فضا مي‌ده در حال حاضر مورد بحث اين حرفو ميرميران در گفتگوي طلوع ماه شبكه يك داشت گفت

كلاً گنبد رو قبل از دوره اسلامي به وجود آمده كه بعد با وارد شدن اسلام به ايران، ديگر گنبد را در عام به نشانه معماري اسلامي شناختن

استفاده از گنبد در اين دوره در مساجد بيشتر شد و دليل آن چيزي نبود به جز اينكه در زير آن جايي بيشتر براي افراد نمازگزار باشد

حال چرا در اعراب به همچين فكري نرسيده بوده فقط مي‌تونم بگويم كه آنها با اين چنين جمعيتي برخورد نداشته‌اند

همان طور كه وقتي وارد يكي از شهرهاي ايران شدن آن را با لفظ مدائن خواندن و اين چيزي نيست جز اينكه آنها تا به آن لحظه شهري با اين عظمت نديده بودن

من خودم معماري اسلامي رو در به حبس كشيدن طبيعت شناخته‌ام
 

معمارباشی

عضو جدید




http://ns_arcitect.persianblog.ir/​
http://vanda_architect.persianblog.ir/​
http://www.alieta.ir/
http://www.mrmaheri.com/
http://www.soil-water.com/persian/dams/karoon 3.htm
http://www.arcstudent.blogfa.com/
http://www.memarnet.blogfa.com/
http://www.zanjanshahrsaz.blogfa.com/
http://ns_arcitect.persianblog.ir/
http://www.memarirani.blogfa.com/
http://samanme.blogfa.com/
http://staircase.blogfa.com/
http://silak.blogfa.com/
http://www.memaranejavan.blogfa.com/
http://www.irvani.com/
http://groupzero.blogfa.com/
http://shema.blogfa.com/
http://www.takin-tarh.blogfa.com/
http://aaallliii.blogfa.com/
http://i-a-w.persianblog.ir/
http://www.oma.nl/
http://www.arc84.blogfa.com/
http://www.arcbuild.blogfa.com/
http://vanda_architect.persianblog.ir/
http://memaryazdy.blogfa.com/
http://archigraphy.persianblog.ir/
http://archsun.blogfa.com/
http://www.herdin.mihanblog.com/
http://www.poetitecture.persianblog.ir


http://www.ariacivil.com/
 

معمارباشی

عضو جدید
[FONT=&quot]گروه معماری[/FONT]
اطاعات در زمینه کنفرانس ها
[FONT=&quot]نما ساختمان[/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]http://www.iiketab.com[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][/FONT]
فهرستی از مقالات و کتاب ها
[FONT=&quot][FONT=&quot]http://journals.ac.ir/issueuser[/FONT][/FONT]
کلیه نشریات دانشگاه تهران به صورت متن کامل
[FONT=&quot][FONT=&quot]http://www.irandoc.ac.ir[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][/FONT]
پايگاههاي اطلاعاتي، امكان دستيابي پژوهشگران به اطلاعات علمي توليدشده در داخل كشور را فراهم مي سازد
[FONT=&quot][FONT=&quot]http://archnet.asu.edu[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][/FONT]
کتابخانه باستان شناسی
[FONT=&quot][FONT=&quot]http://worldebookfair.com[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot]بیش از یک ملیون کتاب برای [/FONT]save
[FONT=&quot][FONT=&quot]http://infomine.ucr.edu[/FONT][FONT=&quot]/[/FONT][/FONT]
منابع ژورنال کتاب دانشجو استاد
[FONT=&quot][FONT=&quot]http://sid.ir/Fa/index.asp[/FONT][/FONT]
دسترسي به[FONT=&quot][FONT=&quot] مرکز تامین اطلاعات تخصصی[/FONT][/FONT][FONT=&quot]http://sid.jahan.ir/[/FONT]پايگاه اطلاعات علمي

http://findarticles.com[FONT=&quot]/[/FONT]
[FONT=&quot]گالری عکس ابنیه و معماری[/FONT]
[FONT=&quot]مقالات[/FONT]
[FONT=&quot]مرمت و معماری[/FONT]
[FONT=&quot]پایگاه معماری[/FONT]

مقاله دات نت
[FONT=&quot]خیلی مطالبش جالب [/FONT]
پژوهشگاه بین‌المللی
زلزله شناسی و مهندسی زلزله
مقاله معماری عمران
مقاله
veri top
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
آشنایی با وینیل، از مصالح جدید و مفید ساختمانیوینیل ـ

آشنایی با وینیل، از مصالح جدید و مفید ساختمانیوینیل ـ

قابلیت برگشت به چرخه محیط
تولید وینیل یک فرایند تولید بسته اتوماتیک با تکنولوژی بالا است و تقریبا تمام ضایعات آن به چرخه تولید بازمی­گردد. مطالعات نشان داده است که تولیدات وینیل تنها یک­درصد آلودگی کل ناشی از مصارف گاز و نفت را تولید می­کنند و انرژی مصرف شده برای تولید وینیل سه برابر کمتر از انرژی مصرف شده برای تولیدات آلومینیومی است. همچنین مطالعاتی که توسط Principia Partners انجام گرفته است، نشان می­دهد که بیش از 98 درصد وینیل موجود می­تواند به چرخه تولید بازگردد.
ـ مقاومت و دوام
وینیل در مقایسه با سایر مواد به­کار رفته در ساختمان­سازی دوام قابل قبولی دارد. یک مثال ساده در این مورد، پوشش­های بام وینیلی می­باشد. این پوشش­های تک­لایه وینیلی، بیش از 30 سال عمر می­کنند. وینیل بهترین انتخاب برای پوشش­ کف­ها و پوشاندن دیوارهاست، به­خصوص در محل­های پر رفت­وآمدی همچون مراکز بهداشتی. انتخاب لوله­های PVC برای مواردی که لوله­ها زیر خاک قرار می­گیرند بسیار به­صرفه است، چرا که بدون هرگونه نیازی به نوسازی، بدون ترک خوردن و زنگ زدن عمر می­کنند.
ـ صرفه­جویی در انرژی
باتوجه به هدردهی انرژی کمتری که وینیل نسبت به سایر مواد مشابه دارد، از­ این رو بیشترین مصرف را در زمینه ساخت درب و پنجره داشته است.
ـ مقاومت در برابر آتش­سوزی
معمولا استفاده از محصولات ساختمانی وینیل کمترین درصد ریسک را در بر دارد. وینیل نسبت به سایر مواد از مقاومت فوق­العاده بیشتری در برابر آتش دارد.

سیستم­های جدید ساختمانی تولید شده از وینیل
ترکیبات جدیدی که از وینیل به­دست می­آیند، امکان عرضه سازه­های جدیدی را می­دهد که می­توانند جای فلز و چوب را در بسیاری موارد بگیرند. Royal Building Systems یکی از این نوع سیستم­های سازه­ای جدید است که از پیوند وینیل­های توخالی تولید می­شود. داخل آن را با بتن پرنموده­ و به عنوان دیوار آماده عرضه می­شود. این سیستم، قابلیت آن را دارد که انجام هرگونه عملیات اجرایی در سطح آن انجام­پذیر باشد. این سیستم در تمام دنیا، برای ساخت خانه­های یک یا دو خانواری، ساختمان­های اداری، صنعتی و تجاری به کار می­رود. مزایایی که این سیستم دارد، باعث می­شود که بتواند در کشورهایی که تغییرات دمای آنها در طی سال زیاد است و در معرض آسیب­های طبیعی مثل زمین­لرزه، تندباد و سیلاب قرار دارند، بسیار مفید واقع شود. دیوارهای به­کار رفته در این سیستم، علاوه بر دارا بودن خاصیت­های وینیل، در برابر موریانه نیز مقاومند.
امروزه، تولید محصولات متنوع­تر تشکیل یافته از وینیل و کاربردهای تازه و مختلف آنها، امکان انتخاب و گزینش­ بسیاری را در اختیار معماران و طراحان قرار می­دهد
 

Mehran Aalto

عضو جدید
کاربر ممتاز
زیبا ترین معمار

زیبا ترین معمار

راجرز از پیانو می‌گوید.

زیباترین معمار




رنتزو پیانو یک استاد مطلق در زمینه نور و روشنایی است. درکی خارق‌العاده از هنرساختمان‌سازی و مقیاس و اندازه‌های اجزای ساختمان دارد. من فکر نمی‌کنم کسی مانند او وجود داشته باشد. او فرزند یک ساختمان‌ساز است؛ با پدرش، که بسیار به ساختمان‌ساز بودن خود افتخار می‌کرد، ‌بسیار صمیمی بود. این موارد به ‌او اصولی شگرف داد. نکته غیرعادی در مورد پیانو 68 ساله، این است که او از پروژه کوچک گرفته تا بزرگ را انجام میدهد. من تا بحال معماری بمانندش ندیده بودم.

او به طراحی ساختمان از سمت یک ایده نزدیک نمی‌شود. کارهایش از زمین به بیرون سر بیرون می‌آورند. او همچنین یکی از با سلیقه‌ترین معمارانی است که من می‌شناسم. او در شخصیت زیباست اما ساختارش هم بسیار زیباست، بسیار بشردوستانه. در کارهایش ذره‌ای از مجسمه‌سازی اتزاعی نمی‌باشد. آنها فراتر از درک چگونگی کنار هم قرارگرفتن ساختمانها و چگونگی تابیدن نور در میانشان رشد می‌کنند. پیانو عزیمت کرد به پاریس، مرکز پمپیدو، همانی که شبیه ماشینی عظیم است و با هم طراحی کردیم و همانی که مملو از بازدید کننده می‌باشد و بمانند یک وسیله بازی برای بالارفتن از یک موزه و کتابخانه بسیار زیبا که هریک، کمی از دیگری زیباتر است. پیانو حدود شگرفی دارد. من عاشق استادیوم San Nicola در باری ایتالیا هستم، جاییکه بیان عظیم رویش گلبرگهای بزرگ بتونی از زمین میباشد. سپس ساختمان Beyler در سوئیس می‌باشد که از هر چیزی سبکتر می‌باشد. من نخواهم گفت کدام ساختمان وی، ساختمان برگزیده من میباشد. اما میخواهم بگویم که او معمار موردعلاقه و برگزیده من می‌باشد. او یکی از برترین معماران مدرن هم نسلش می‌باشد. همچنین او دریانوردی متعصب می‌باشد. قایقش را خودش طراحی کرده. زمانیکه ما تازه باهم دوست شده بودیم، حدود 40 سال پیش، او یک قایق بادبانی از جنس بتون طراحی کرد که واقعا به خوبی کار می‌کرد.




ریچارد راجرز



Time Magazin Apr. 30, 2006

برگردان : محمود اکبری
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
فراخوان مسابقه اسکیس نقش جهان

فراخوان مسابقه اسکیس نقش جهان

نقش جهان : میراث جهان

فراخوان مسابقه
طراحی ((اسکیس)) نقش جهان
مقررات و شرایط:
هدف از طرح ، تبیین تصویری از آینده میدان نقش جهان
و نقش آن در فضای عمومی شهر اصفهان است .

در ارائه طرح توجه به نکات زیر الزامی است .

1- استمرار حیات میدان نقش جهان به عنوان اصلی ترین مرکز تعاملات اجتماعی در شهر اصفهان .

2- تآمین نیازها و الزامات ایفای این نقش با احترام به هویت تاریخی مجموعه میدان نقش جهان ، ضوابط ناظر بر آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی و تداوم ارزش های معمارانه ی آن .

3- توجه به طراحی فضای باز و حرکت های پیاده و سواره در ارتباط با نقش جهان در منطقه ی تاریخی شهر اصفهان .

4- پیرایش مداخلات نا همگون و ناسازگار با منظر و محیط میدان .

5- توجه به نقش مبلمان شهری در فضای میدان .

شرکت کنندگان :

- دانشجویان مقاطع مختلف رشته های مرمت و احیاء بناهای تاریخی ، معماری ، طراحی شهری و دیگر رشته های مربوط

- گروه های آزاد


تکنیک : آزاد

ارائه : آزاد


توجه :

- آثار حداکثر در دو شیت 70 * 100 سانتیمتر باشد ...
- علاقمندان باید آثار خود را برای شرکت در این مسابقه حد اکثر تا تاریخ 11 آبان ماه 1386 به دبیرخانه تحویل نمایند ، یا زودتر با پست پیشتاز به نشانی پستی گنجینه نقش جهان بفرستند .
- به آثار برگزیده جوائز ویژه ای تعلق خواهد گرفت .


دبیرخانه مسابقه اسکیس نقش جهان :
تهران - شمالغرب میدان انقلاب - روبروی سینما مرکزی - کوچه شهید جنتی - شماره 33 - طبقه 4 - واحد 7
تلفن : 66438696-021
تلفکس:66907428-021
www.ganj.ir

نشانی پستی دبیرخانه :
تهران - ص.پ. 431-13145 گنجینه نقش جهان ........مربوط به مسابقه اسکیس نقش جهان​
 

miladagha2

عضو جدید
اساتید چی میدونن؟؟

اساتید چی میدونن؟؟

السلام علیک یا جمعیت آرچیتکت... فعال میزنین.. من اومدم بگم تا با هم بیشتر آشنا شیم(زیاد نشه یهو...) من دانشجوی ترم 5 معماری دانشگاه کاشان هستم... ایشالا توفیق الهی باعث شود تا ترم 17 یا 18 در خدمت دانشگاه باشیم...:eek::confused:یه سری اساتید برجسته اینجا جمع شدن.... من به یه موضوع تا حالا پی بردم... اگه گفتین؟؟؟؟ آها.... ما همه چی میدونیم و استادا هیچی نمیدونن... (البته بعضیاشون) فقط اسم کتاب بلدن یا فقط کلمات قلمبه سلمبه که تا حالا به گوششون خورده رو تکرار میکنن.... از خودشون هیچی ندارن بگن....
نظر شما چیه؟؟؟؟؟
 

mimix1

عضو جدید
كمك ،HELP ، سئوالات، FAQ ، درخواست ( پروژه هاي درسي )

كمك ،HELP ، سئوالات، FAQ ، درخواست ( پروژه هاي درسي )

سلام به همه دوستان

این ترم روستا دارم.....یه استادی هم داریم فقط اومده گفته که باید یه پروژه تحویل بدیم...نه منبعی نه توضیحی نه نمونه ای ....گیجم به خدا اصلا نمیفهمم چی کار کنم و از کجا باید شروع کنم.........از دوستان تقاضا دارم.....اگه نمونه ای از پروژه روستا دارید یا یه راهنمایی ای بکنید ببینم چیکار کنم اصلا از کجا شروع کنم....فقط میدونم باید یه روستا انتخاب کنم..:(




ممنونم.....در ضمن تاپیکی که به روستا ربط داشته باشه من گیر نیوردم.....ببخشید اگه تاپیک بودخ و من الکی یدونه دیگه باز کردم
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
عزیزم نگران نباش الان اول ترمه یه کم گیج شدی بذار یه کم درس بده بهتون اون وقت میفهمی.منم اولش همین حس تورو داشتم ولی بعد که جلوتر رفتیم و بهمون درس داد مشخص شد که تو پروژه ی روستا دقیقا چی میخواد.
اول که یه یه روستا رو باید انتخاب کنی بعد باید اونجا رو از لحاظ مختلف مثل جمعیت،موقعیت سیاسی،جغرافیایی،طبیعی،اقتصادی و ... بررسی کنی و عکس بگیری
مثلآ از نظر سیاسی میگی مثلا تو کدوم استانه مرکر استان چیه؟و..
یا مثلآ فاصله اش و راههای ارتباطی اش با روستاها و مرکز استانش چه جوریه.
تعداد خانوار ،زن و مرد و زاد و ولد،جمعیت میانگین،مرگ و میر،سطح اموزش،سطح بهداشت و ...
بیشتر اینها رو تو خود دهیاری روستا دارن و تو وقتی بری میتونی خیلی از اون موارد و جوابشو بگیری.
ولی واقعا کار طاقت فرسایی بود من یکی که پدرم در اومد رفت و امد و برخورد خود اهالی روستا و ...
فقط یه توصیه قبل از اینکه روستاتو انتخاب کنی درباره ی مردم اونجا هم یه تحقیق بکن!تا به فلاکت ما نیوفتی!
 

habib_mohamadi

عضو جدید
سلام
اول مشخص کن که کدوم روستا داری.روستا 1 یا روستا 2؟اگه روستا 2 باشی که هیچی همش باید خودت کار کنی چون بیشتر با توجه به کمبودهای اون منطقه باید عمل کنی.باید بری تو روستا ببینی چند خانوار دارن،به چه کارایی مشغول هستند،نیازهای روزمره شون چه طوری برطرف میکنن،چه تعداد جمعیت دارن،خلاصه کلی آمار دربیاری و بعدش بییای محدوده روستا رو مشخص کنی و فضاهای خالیش رو در بیاری حواست باشه روستایی که انتخاب میکنی طرح هادی نداشته باشه.تو طرح هادی مبنا بر چمنداز چند ساله آیندن. یعنی این روستا تا فلان سال باید تا اینجا رسیده باشه مثلا کوچه هاش آسفالت شده باشه.چن تا مدرسه تو فلان قسمتش ساخته شده باشه....در حقیقت تو باید طرح هادی روستا رو بر اثر فضاهای موجود و نیازهای ضروری آنها بدی بر اساس اون آمار و ارقامی که قبلا در اوردی.بعد از اون هر قسمت از اون فضاهای بایر رو که خاصتی با توجه به نیاز روستا طراحی می کنی البته استاد ما چن تا اسکیس وچند تا پرسپکتیو از اون برای پایان ترم خاست.
اگه روستا 1 باشی که چن تا عکس یا اسکن از کارای بچه ها می گیرم و میذارم تو سایت ولی نه به این زودی چون این هفته اساسی گرفتارم.
 

miladagha2

عضو جدید
خب... دوستان نظر دادن هزارتا... حالا من میگم... به بهترین طرحی که تاحالا دادی فکر کن... از کجا اومد؟ مطمئنم که اون لحظه خودتم نفهمیدی از کجا اومد...حالا برو بگرد ببین چی شد که داوینچی تابلوی شام آخر رو کشید و چجوری کشید....و خیلی از مثالهای دیگه.... تا وقتی ذهنتو از تعلقات و عادتهای این دنیا خلاص نکنی یه طرح خوب نمیتونی بدی.... این چیزیه که دارن تو دانشگاها به اسم دیکانس و ساختار ذهن شکستن و اینجور چیزا بهمون یاد میدن... اصل مطلبو همه میدونیم درسته.... ولی اینجوری که دارن به ما یاد میدن نیست.... روش فکر کنید... وقتی انقدر عصبانی میشید که نمیدونید چیکار کنین.... یا وقتی انقدر کار ریخته سرتون که گیجین.... به چی فکر میکنین؟؟ خیلی بیش از اینا این بحث جای فکر داره.....
 

in my mind

عضو جدید
این هم هنر خواهران حریری و هادی تهرانی

این هم هنر خواهران حریری و هادی تهرانی

این هم هنر خواهران حریری و هادی تهرانی
جالبه بدونید که طرح خواهران حریری تو این مسابقه اول شد .
با اینکه ایران درس نخوندند ! اما بازم باعث افتخارند :smile:
kurzportraits_gesamt_e.pdf (1.27
 

پیوست ها

  • kurzportraits_gesamt_e.pdf
    1.3 مگایابت · بازدیدها: 0

nino

مدیر بازنشسته
سلام حبيب جان اتفاقا ما موضومون براي معماري جهان معماري ايران بود واين هم power point كارمون كه از دو تا كتاب ديگه منبعش بوده اميدوارم بدردت بخوره ;)
حجمش زياد بود 3 قسمتش كردم
 

پیوست ها

  • jahan.part1.rar
    1.5 مگایابت · بازدیدها: 0

javad.sh

عضو جدید
سلام
در مورد استادا واسه بعضی هاشون اونم خیلی کم قبول:)
ولی به نظر من دلیل اینکه چرا دانشجوی ارشد و دکترا خیلی کم به اینترنت میان ،جو ایران هست که وقتی درس تموم شد مجبور میشن که وارد کار بشن و اکثرا شرایط سخت باعث میشه علاقشون کم بشه
مطمئن باش که یه دکتر حتی خیلی کم هم که شده به اینترنت میاد ولی توی این فرومها نه
اگه یه دکتر می خواست وقتشو اینجور بگذرونه هیچ وقت دکتر نمیشد
 

maral55

مدیر بازنشسته
سلام

اگه یه دکتر می خواست وقتشو اینجور بگذرونه هیچ وقت دکتر نمیشد

زیاد موافق نیستم

نیومدن به اینترنت به دلیل وقت نداشتن نیست
برای سر زدن به اینجا حتی روزی نیم ساعت هم کافیه که شما بتونی همه پست ها رو بخونی
و ماها هم خیلی بیشتر از اینا تو زندگی وقت تلف شده داریم همه ما به دکتر و غیر دکترش کار ندارم .
یادتون باشه که اینجا یه سایت تخصصی علمی هست نه محلی برای چت و تفریح
مهمونی میریم بیرون میریم همه کار میکنیم
شاید این یه کم بدبینانه باشه
اما من فکر مکنم مقداریش به علت بیگانگی کلا مردم ما با اینترنت هست و اینکه فکر میکنن اینترنت فقط یعنی چت
من استادای خیلی زیادی رو میشناسم که متاسفانه اسمشون مثلا توی یاهو360 هست!! ولی اینجا نمیان چرا؟نمی دونم
شاید به دلیل اینکه نمی خوان خیلی از مطالبی رو که بلدن با کسی شریک بشن
شاید به این دلیل که متاسفانه هر چی ما سوادمون بالاتر میره میزان علاقمون برای زکات اون کمتر میشه
واقعا خیلی قصه می خورم از اینکه چرا خیلی از ماها تنها استفاده اینترنت رو در پیدا کردن دوست میدونیم همین و بس!
شاید شما خبر نداشته باشی ولی روزی حداقل چندین نفر از همین بچه های کارشناسی ارشد برای من پیام خصوصی میفرستن و تقاضای دوست شدن دارن به جای اینکه بیان کمک کنن اینجا و سعی در بالا بردن سواد داشته باشن
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
اما من فکر مکنم مقداریش به علت بیگانگی کلا مردم ما با اینترنت هست و اینکه فکر میکنن اینترنت فقط یعنی چت
شاید به دلیل اینکه نمی خوان خیلی از مطالبی رو که بلدن با کسی شریک بشن
به نظر منم همینه مارال جون اکثرآ فکر میکنن اینترنت فقط سرگرمیه ولی خود من اینقدر که اینجا از شماها چیز یاد گرفتم از هیچ کدوم از همکلاسیهام و خیلی از استادام یاد نگرفتم!
درباره ی مورد دومی هم که گفتی به نظر من اصلا بدبینانه نیست و کاملآ هم حقیقته.خیلی ها از اینکه اطلاعاتشونو در اختیار بقیه قرار بدن گریزونن انگار همه قراره جای اونها رو بگیرن!!!!!:surprised::razz:
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
خب... دوستان نظر دادن هزارتا... حالا من میگم... به بهترین طرحی که تاحالا دادی فکر کن... از کجا اومد؟ مطمئنم که اون لحظه خودتم نفهمیدی از کجا اومد...حالا برو بگرد ببین چی شد که داوینچی تابلوی شام آخر رو کشید و چجوری کشید....و خیلی از مثالهای دیگه.... تا وقتی ذهنتو از تعلقات و عادتهای این دنیا خلاص نکنی یه طرح خوب نمیتونی بدی.... این چیزیه که دارن تو دانشگاها به اسم دیکانس و ساختار ذهن شکستن و اینجور چیزا بهمون یاد میدن... اصل مطلبو همه میدونیم درسته.... ولی اینجوری که دارن به ما یاد میدن نیست.... روش فکر کنید... وقتی انقدر عصبانی میشید که نمیدونید چیکار کنین.... یا وقتی انقدر کار ریخته سرتون که گیجین.... به چی فکر میکنین؟؟ خیلی بیش از اینا این بحث جای فکر داره.....
راستش من که درست نفهمیدم منظورت چیه و چی میخوای بگی!
منظورت اینه که حالتی که تو به خودت رجوع میکنی و در واقع با خلاقیتت یه طرحی رو میدی اون دیوونگیه؟!!!!!!!!:question:
در واقع از نظر تو یعنی "هنر=دیوانگی"؟:que:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا