پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

معمارباشی

عضو جدید
 

maral55

مدیر بازنشسته
این عکسا مال چه درسی هستن؟کارگاه مصالح ؟ و موضوع چی بوده؟

چون مخصوصا بعضی هاشون دیگه به نظر خیلی خارج از محدوده میان!
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
معمار جان خیلی کار خوبی کردی فقط اگه یه کمم دربارشون توضیح بدی خیلی خوبه.هم اینکه مال چه درسی هستن و اگ مصالحی که توش به کار رفته رو میدونی بگی ممنون.
این عکسا مال چه درسی هستن؟کارگاه مصالح ؟ و موضوع چی بوده؟

چون مخصوصا بعضی هاشون دیگه به نظر خیلی خارج از محدوده میان!
چرا مارال جان؟از چه نظر میگی خارجن؟
چون مخصوصآ سه چها تا از اینها رو اگه جلو استادای ما بذاری براش ضعف میرن!!!!!!!!!!!!!!:redface:

بچه ها اگه میشه رو هر کدوم ایراداتشونو و نکته هاشونو بگین ما که از استادا خیری ندیدیم!!!
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خیلی خوب بود..........
+ دادم....
اینا هم فکر کنم یا مال درس تمرینات معماری یا طراحی معماری یا درک و بیان معماری باشن دیگه......:D
 

معمارباشی

عضو جدید
در دو دهه ی اخیر تعدادی از معماران نامی جهان به سبک خاصی از معماری معروف به معماری سیال یا غیر خطی روی آورده اند . فرم های این نوع معماری دار

در دو دهه ی اخیر تعدادی از معماران نامی جهان به سبک خاصی از معماری معروف به معماری سیال یا غیر خطی روی آورده اند . فرم های این نوع معماری دار

در دو دهه ی اخیر تعدادی از معماران نامی جهان به سبک خاصی از معماری معروف به معماری سیال یا غیر خطی روی آورده اند . فرم های این نوع معماری دارای سه مشخصه ی مشترک هستند :
*فرم توپولوژیک دارند .(توپولوژی شاخه ای از ریاضیات است که در مورد احجام و اشکال کلاسیک و خاصه غیر کلاسیک بحث می کند . توپولوژی بیان می کند سطوح غیر هندسی بصورت بداهی از همان سطوح شناخته شده ی مربع ; مثلث و امثال اینها ساخته شده است .)
**در این پروژه ها از ادوات الکتریکی بطور گسترده استفاده می شود به گونه ای که با ورود به داخل این سازه ها احساس حضور در دنیایی مجازی بر دیدگانمان سنگینی می کند و با تنها یک اشاره به دیوارها شاهد تصاویر مبهم و مختلفی مشابه آنچه در صفحات LCD دیده می شود هستیم.
***در طراحی همه ی این سازه ها از نرم افزار های انیمیشن ساز استفاده می شود شایان ذکر است بدون این برنامه ها طراحی ; ساخت و اجرای ساختمان غیرممکن است .

مسلما از لحاظ هنری فرم این معماری فریبنده و مقبول عام است و خود به تنهایی یک جاذبه ی توریستی یدک می کشد اماآنچه حایزاهمیت است زمان محدود استفاده ازاین زیباییست بعبارت دیگر نمی توان در این نوع سازه ها برای طولانی مدت احساس آرامش کرد . به هر حال این نوع معماری توانسته با زشتی و زیبایی توامان خود را عرضه کند .
این سازه ها معمولا به عنوان نمایشگاه موزه سالن اپرا فرودگاه و مانند اینها به جامعه ارایه می شود .


معماری غیر خطی چیست؟
از دهه ی 1990 میلادی شاهد بروز فرم های عجیب و غریب قارچی شکل معماری هستیم فرم هایی که معماری ساختار شکن در مقابل آن به اسباب بازی بچه گانه می ماند و حتی امروزه هم این سوال مطرح است که آیا معماری ساختارشکن هم معماری است؟
منتقدان معماری نظر خوشایندی به معماری غیر خطی ندارند و آن را سیب زمینی یامعماری آبکی می خوانند.بااین حال شاید هنوز خیلی زود باشد که بتوان از معماری غیرخطی به عنوان یک سبک درمعماری یاد کرد به احتمال زیاداین معماری تنها یک مد گذراست وطراحی وساخت آن به اندازه ای مشکل و پیچیده است که شاید نتوان در دراز مدت آن را ادامه داد .

غیر خطی بودن با کدام هندسه تعریف می شود؟
یک رویه ی غیرخطی اعم از رویه ایست که در راستای مختلف به شدت خمیدگی پیدا کرده است . ور رفتن با چنین اشکالی تنها به کمک برنامه های قدرتمند که اغلب هیچ ربطی به معماری ندارند امکان پذیر است . مثلا موزه ی بیلبایو با نرم افزار CATIA طراحی شده است در حالیکه این برنامه برای استفاده در صنایع هوا _فضا و مکانیک جامدات به بازار عرضه شده است .
در واقع خم ها و منحنی ها مدتها پیش از ظهور نرم افزار های رایانه ای در معماری معاصر وجود داشتند . مثلا فرودگاه نیویورک یا اپرای سیدنی بدون برنامه های کامپیوتری ساخته شده اند . بنابراین می توان آنها رامتفاوت با معماری غیر خطی دانست .خمها ی چشم نوازموجود در این ساختمان ها اولا تابع روابط خشک و غیر قابل انعطاف سازه ای بوده و ازقانون گرانش پیروی می کند ثانیا در هر یک از آنها نوعی ارتباط استعاره ای بین شکل پروزه و دنیایی که در آن زندگی می کنیم مشاهده می شود مانند "گل جزیره ی کشتی" در اپرای سیدنی یا "پرنده ی بلند پرواز" در فرودگاه نیویورک.این در حالیست که رویه های غیر خطی کاملا با مفاهیم معمول ساختمانی بیگانه اند . فرم های غیر خطی محتوای دقیق استعاری ندارند و مانند ابرهای آسمان اشکال متعدد مختلف در آن دیده می شود.

بنیان گذاران معماری غیر خطی
*پل ویریلیو (رییس مدرسه ی تخصصی معماری در پاریس) به نظر ویریلیو این نوع معماری کاملا در تضاد با فرمهای کلاسیک تقارن و روابط ثابت ازپیش تعیین شده است.پایه ی آن ایجادیک پوسته برای محافظت در برابراثرات خارجی است .
**مارکوس نوواک (استاد دانشگاه UCLA امریکا و از پیشگامان نظریه ی دنیای مجازی) عقیده دارد که این معماری باید آبگونه باشد. بنا بر این عبارت "معماری سیال" از 1985 میلادی تاویل یافت.معماری صرفانبایدنقش محافظ راایفاکندبلکه بایدبر اساس قوانین موجود در جهان پیرامون ما شکل وفرم خودراانتخاب کند .
***استفان پرلا
تقریبا در همان ایامی که نوواک مشغول بسط نظریه ی خود بود فیلسوف معروف استفان پرلا نظریه ی ابر سطح را مطرح کرد . این نظریه به دنیای مجازی به مثابه ی فضایی در کنار فضای واقعی نمی نگرد بلکه آن را بازتابی از یک کمیت متعالی می داند که بطور ذاتی در اشیای فیزیکی وجوددارد همان چیزی که حضور آن در معماری نیز بازتاب می یابد.برای تعریف این معماری ابر سطح گونه پرلا به جمله ای از تویوایتو معمار مشهور ژاپنی متوسل می شود :
"پیدایش فن آوری های مختلف ارتباطی به زندگی ما قدری سیالیت بخشیده است هر قدر معماری و فضای شهری بیشتر تحت تاثیر فن آوری ارتباطی قرار گیردتحرک و جنبش بیشتری در آنها ایجاد می شود ."

به هر حال معماری غیر خطی و فضای مفیدی که در داخل ساختمانها ی دارای این معماری ایجاد می شود حاصل تامل فراوان نیست بلکه به روشی نیمه خودکار و به کمک ماشین بوجود می آیند . شکل شبح گونه ی ساختمانهای دارای این معماری تعریف مشخصی را در ذهن تداعی نمی کند . معماران خلاق این معماری از اینکه به یک شی با دید ساختمانی برای زندگی کردن نگاه کنند بسیار فاصله دارند یعنی به جای ساماندهی فضا آن را در هم می ریزند . معماری غیر خطی بازتاب جهان اطراف ماست جهان لایه لایه ای که نقاط مختلف آن با فناوری ارتباط ازراه دور به هم متصل شده اند .

سازه ی غیر خطی
معماری غیر خطی در حال حاضر در دنیا وجود دارد با دقت در سیستم سازه ای این پروژه ها دریافت می شود که در اغلب موارد سازه ی بکار رفته با معماری هیچ سنخیتی(جور بودن) ندارد . سیستمهای سازه ای فعلی ( تیر و ستون ;سازه های خر پایی سازه های پوستی و کابلها )شاید در آینده ی نزدیک قادر به برآوردن نیاز های معماری غیر خطی نباشند دلیل این امر هم عدم تجانس بین این سیستمها با فرمهای پیچیده و توپولوژیک ساختمان های غیر خطی است . شاید بتوان فرم هایی را مشابه به آنچه در ساختمانها ی غیر خطی بکار می روند در طبیعت یافت ولی نمونه های طبیعی معمولادر اثر صلب بودن پایدارند در صورتیکه ساختمانهای غیر خطی بایستی تو خالی باشند و درعین حال فرم خود را حفظ کنند .

بنابراین درحرکت ازخارج به داخل یک حجم بایدبه گونه ای عمل شود که با استفاده از حداقل اعضای داخلی دست و پا گیر و مزاحم دید بصری و حداکثراعضا دررویه (اعم از اعضای گسسته مانند تیر و ستون یا اعضای پیوسته مانند پوسته ها)فرم نهایی ساختمان را ایجاد کرد . این مطلب می تواند موضوع تحقیق دانشمندان و مهندسان سازه قرار گیرد تا با ارایه ی ایده های جدید فاصله ی موجودبین معماری فعلی وعلم مهندسی سازه را برطرف سازد .
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
مرسی نینو جان خیلی خوب کار کردی:w17:
یه سوال! تو نرده ها و درختهاتو با چی کار کردی؟
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مرسی نوشین جان.....;)
خوب بود ......فقط یکم خشن کار کردی......ولی در کل خوب بود
 

maral55

مدیر بازنشسته
معمار جان خیلی کار خوبی کردی فقط اگه یه کمم دربارشون توضیح بدی خیلی خوبه.هم اینکه مال چه درسی هستن و اگ مصالحی که توش به کار رفته رو میدونی بگی ممنون.

چرا مارال جان؟از چه نظر میگی خارجن؟
چون مخصوصآ سه چها تا از اینها رو اگه جلو استادای ما بذاری براش ضعف میرن!!!!!!!!!!!!!!:redface:

بچه ها اگه میشه رو هر کدوم ایراداتشونو و نکته هاشونو بگین ما که از استادا خیری ندیدیم!!!


اولا به نظر من ماکت معماری نباید همه چیزش شبیه عناصر طبیعی که ما میبینیم باشه باید مقداری هم حالت گرافیکی داشته باشه.
البته بعضی از کارا خوب بود ولی بعضی ها مخصوصا یکی که اومده بود نرده کشیده بود و باغچه به صورت واقعی درست کرده بود خوب به نظرم زیاد جالب نیومد چون حتی ما استادی داشتیم که می گفت درخت رو به شکل طبیعی و واقعیش درست نیکنید یه چند تا خلال دندون بزارید و چند تا مقوا رو هم برش بدید بزنید سرش.

و یه چیز مهم تر ترکیب رنگه! هماهنگی رنگ هایی که در ماکت به کار برده میشه خیلی مهمه جوری که به اون ماکت ارزش معمارانه بده مثلا به کار بردن سبز به اون صورت شدید در کنار قهوه ای خب به نظر من زیاد موفق نیست.

نینو جان کارات خیلی خوبن موفق باشی
اون نماز خانه رو بیشتر تحت تاثیر معماری اسلامی خواستی کار کنی؟
 

nino

مدیر بازنشسته
اون نماز خانه رو بیشتر تحت تاثیر معماری اسلامی خواستی کار کنی؟

خوب خواستم تقريبا هم مدرن باشه و نه خيلي اسلامي بيشتر رو هندسي بودنش تاكيد داشتم . پلان 6 ضلعي داره و گنبد هندسي با اجزاي مثلثي .
خوشحال ميشم ديد و نظري كه درباره كارام داري بگي .
البته مارال جان منتظر كاراي تو هم هستم ;)
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
اولا به نظر من ماکت معماری نباید همه چیزش شبیه عناصر طبیعی که ما میبینیم باشه باید مقداری هم حالت گرافیکی داشته باشه.
البته بعضی از کارا خوب بود ولی بعضی ها مخصوصا یکی که اومده بود نرده کشیده بود و باغچه به صورت واقعی درست کرده بود خوب به نظرم زیاد جالب نیومد چون حتی ما استادی داشتیم که می گفت درخت رو به شکل طبیعی و واقعیش درست نیکنید یه چند تا خلال دندون بزارید و چند تا مقوا رو هم برش بدید بزنید سرش.

و یه چیز مهم تر ترکیب رنگه! هماهنگی رنگ هایی که در ماکت به کار برده میشه خیلی مهمه جوری که به اون ماکت ارزش معمارانه بده مثلا به کار بردن سبز به اون صورت شدید در کنار قهوه ای خب به نظر من زیاد موفق نیست.
اره خوب منم حرفتو قبول دارم ولی یادمه یکی از استادامون به یکی از بچه ها که از رنگهای مختلف و ... تو ماکتش استفاده کرده بود (اتفاقا دقیقآ همین قهوه ای واسه خود بنا و سبز واسه اطرافش تازه با نوارهایی از کاغذ کادو اطراف کار کشیده بود و ... ) 20 داد و کلی هم ازش تعریف کرد!!!
و این بود درک ما از یک ماکت موفق!!!!:surprised::D
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ممنون بهرام جان .;)
خشن از چه نظر ميگي ؟ به خاطر فرمش يا مصالحي كه به كار بردم ؟

نوشین جان ایده و طرحت به نظر من موفق و از کارهای خوبه به خصوص اون مسجد.....
اینم که میگم خشن کار کردی واسه اینه که زاویه های تند و خیلی شکسته اجازه حرکت نرم رو به چشم ما نمیده........

مثلآ طرح مسجدت عالیه....حتی اگه زاویه های تند داره ولی مصالحی که کار کردی این تندی بهش اومده و کار قشنگ شده ......ولی اون نرده های دور مسجد رو خوب کار نکردی.....

ولی در مورد اون خونه چوبی...اینم طرحت خوبه ولی اگه با چوب کار نمیکردی خیلی بهتر و نرم تر می شد.....

امیدوارم منظورمو خوب فهمیده باشی که چی میخوام بگم....

راستی از چه سبک و معماری پیروی میکنی.........شاید این خشن کار کردنت پیروی از یه سبک و معماریه خاصه....؟؟

درضمن + دادم;)
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مارال جان من باهات موافقم که رنگ توی بنا تآثیر گذاره........و باید رنگها با هم همخوانی داشته باشن........
ولی من به این معتقد هستم که کار خوب باشه ........ولی از هر رنگی که خواستیم استفاده کنیم....حتی رنگهایی که ضدییت دارن

من خودم یکی از ماکت هام رو به همین سبک درست کردم ....خیلی هم قشنگ شد....
اگه بشه میزارم تو سایت......البته کار من ضدییت نداره

به این صورت کارکرده بودم....که اولآ طرحم ایده گرفته شده بود از بدن ماهی ......(فضای داخلی و خارجی رو خیلی نرم کار کردم).....سبک کارای گائودی

که به 3 طبقه ختم میشد....هر طبقه که بالاتر میرفت کوچیکتر از پایینی میشد........
رنگ ماکتمم سفید بود .........بعد اومدم با استفاده از یه نوار قرمز رنگ به صورت به اضافه (+)
طبقه سوم رو شاخص کردم که ادامه ی خط های ب اضافه تا روی طبقاط دیگه و روی زمین هم رسیده بود.........

به نظر من خیلی راه واسه شاخص کردن و رنگ آمیزی ماکت وجود داره.......
 

maral55

مدیر بازنشسته
خوب خواستم تقريبا هم مدرن باشه و نه خيلي اسلامي بيشتر رو هندسي بودنش تاكيد داشتم . پلان 6 ضلعي داره و گنبد هندسي با اجزاي مثلثي .
خوشحال ميشم ديد و نظري كه درباره كارام داري بگي .
البته مارال جان منتظر كاراي تو هم هستم ;)


نوشین جان در مورد نماز خانه به نظرم کانسپتت با کارات جوره از طرفی تا حدی مدرن ولی تا حدی احساس مذهبی بودن رو هم با فرم های هندسی میرسونه.

با اطرافش هم به نظرم خوب تونسته کار کنه فقط اون حجم کناریش رو نفهمیدم چی هست

در مورد کار ویلا نمی دونم سایتش کجاست اگر لطف کنی در مورد کاربری فضاهای مختلف کمی بیشتر توضیح بدی و اینکه در چه اقلیمی قرار گرفته و حتی یه چند تا عکس از زوایای دیگش اگر داشته باشی بزاری خیلی بهتر میشه نقدش کرد.
تا جایی که میبینم ترکیب حجم خوبی داره فقط اون حجم منشور مانند وسطی رو نمی دونم چی هست و آیا داخل حجم هم ادامه پیدا میکنه یا نه.

در مورد کارای خودم والا خیلی دلم می خواست میزاشتم اما همون طور که گفتم متاسفانه چون ما هر سال در حال تغییر جا هستیم با اینکه خیلی ماکت هامو دوست داشتم به علت اعتراضات پی در پی خانواده که اینا چیه هی اینور اونور به دندون میکشی! به تدریج همه رو دور انداختم ولی فکر می کنم عکس هایی ازش داشته باشم که اگر پیدا کنم حتما میزارم.
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
بچه ها ممنون خیلی خوب رو کارا نظر میدین;)
بهرام جان منتظر کارای تو هم هستیم:Dراستی گفتی خیلی راهها واسه شاخص کردن و رنگ امیزی وجود داره میشه به کم در بارش توضیح بدی؟
 

maral55

مدیر بازنشسته
مارال جان من باهات موافقم که رنگ توی بنا تآثیر گذاره........و باید رنگها با هم همخوانی داشته باشن........
ولی من به این معتقد هستم که کار خوب باشه ........ولی از هر رنگی که خواستیم استفاده کنیم....حتی رنگهایی که ضدییت دارن

من خودم یکی از ماکت هام رو به همین سبک درست کردم ....خیلی هم قشنگ شد....
اگه بشه میزارم تو سایت......البته کار من ضدییت نداره

به این صورت کارکرده بودم....که اولآ طرحم ایده گرفته شده بود از بدن ماهی ......(فضای داخلی و خارجی رو خیلی نرم کار کردم).....سبک کارای گائودی

که به 3 طبقه ختم میشد....هر طبقه که بالاتر میرفت کوچیکتر از پایینی میشد........
رنگ ماکتمم سفید بود .........بعد اومدم با استفاده از یه نوار قرمز رنگ به صورت به اضافه (+)
طبقه سوم رو شاخص کردم که ادامه ی خط های ب اضافه تا روی طبقاط دیگه و روی زمین هم رسیده بود.........




به نظر من خیلی راه واسه شاخص کردن و رنگ آمیزی ماکت وجود داره.......


درست میگی بهرام جان بعضی از رنگ ها با هم خیلی خوب جور میشن و منظور من هم فقط استفاده از یک رنگ نبود هر چند که بیشتر ماکت های حرفه ای با یک رنگ ساخته میشن ولی من منظورم این بود که لااقل رنگ ها با هم خوب جور بشن و زیاد از رنگ طبیعی هر چیزی براش استفاده نکنیم چون به نظرم ارزش گرافیکی کار از بین میره نمی دونم حالا این نظر من بود
 

معمارباشی

عضو جدید
وسایل که فکر کنم برای درس هندسه کاربردی به گونیا (45،45) و (30،60) و خط کش T و اشل و پرگار (همه از نوع مهندسیش!!!) انواع مداد ها HB , H , B , 2B , 4B , 6B و مداد رنگی هم داشته باشی بد نیست دیگه ... اممم ... چند تا ماژیک هم همرات باشه ضرر نداره . به ما گفتند راپید بگیریم ولی به کارمون نیومد!!! اهان....... برای درس كارگاه مصالح و ساخت به فوم (1و 2و3و شاید 5 میل)و فوم بورد و کاتر و چسب فوم و مقوا فابرین و اشتنبخ و ...

من فعلا همینها به ذهنم رسید
بقیه دوستان بیان ببینن من چیو جا انداختم دوستمون مششکلی براش پیش نیاد
 

معمارباشی

عضو جدید
کتاب هم کتاب خاصی برای این ترم نیست یعنی خودت باید مطالعه داشته باشی من خودم ترم یک دو تا کتاب بیشتر نرسیدم بخونم بد نبود یکیش از صورت تا مکان (عناصر معماری) اثر پی یر فن مایس و کتاب زیباشناسی در معماری جهانگیر پاکزاد
 

معمارباشی

عضو جدید
ممنونم مارال جان!
راستی تخته شاسی A4وA3و بزرگترش هم باید داشته باشی . انواع کاغذ ها مثل a3و و a4 و ... کاغذ پارس و...

مارال جان اصلا به کل یادم رفته بود عجب گچ بازی کردیم شما هم داشتید؟
با هاش چی درست کردید من اینو ساختم:
http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/826446fce727b7eea.jpg
خیلی جالب در نیومد ولی ....
 

maral55

مدیر بازنشسته
ممنونم مارال جان!
راستی تخته شاسی A4وA3و بزرگترش هم باید داشته باشی . انواع کاغذ ها مثل a3و و a4 و ... کاغذ پارس و...

مارال جان اصلا به کل یادم رفته بود عجب گچ بازی کردیم شما هم داشتید؟
با هاش چی درست کردید من اینو ساختم:
http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/826446fce727b7eea.jpg
خیلی جالب در نیومد ولی ....

نه عزیزم برای ترم 1 کارات خیلی خوبه فقط مثل اینکه قالبت زیاد خوب نبوده
آره عزیزم ما هم داشتیم کارا هم جالب شده بود تو کلاس حیف کاش اون موقع دوربین داشتم از کارا عکس گرفته بودم بچه ها همه چیز درست کرده بودن یه نفر حتی آرامگاه حافظ رو درست کرده بود که خوب شده بود
 

mahboob_1085

عضو جدید
سلام
پیشنهاد من اینه که اگه می خوای راپید بخری حتما یه بار مصرف بگیر
بیخود پول زیادی برای راپید دایمی نده.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا