همایش ها و کنفرانس های معماری

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
از نظر فنی این عمل از رانش تاق اصلی جلوگیری میکنه و محفظه بین کانه پوش و تاق بصورت یک سقف کاذب عمل میکنه و جریان هوا در این کانال تهویه خوبی برای پوشش محسوب میشه.

کانه پوش درست بود.

سوال بعدی لطفا...

قرار بود اسم اين سبك را ارگانيك بگذارند اما به خاطر تشتبه اسمي با سبك ارگانيك آنتوني گائودي و رايت نامش را به ..... تغيير دادند
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
جكنز معتقد بود كه به اين سبك مي توان ارگانيك گفت زيرا بر اساس پيدايش در يك كيهان ارگانيك استوار است،ولي به واسطه تشابه اسمي با معماري ارگانيك فرانك لويد رايت،(چارلز جكنز) به اين سبك نام (معماري پيدايش كيهاني) داده است.كه نام هاي ديگري چون:(معماري پرش كيهاني و معماري غير خطي) نيز نام گرفت.

منظورتون اين بود؟
 
آخرین ویرایش:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
جكنز معتقد بود كه به اين سبك مي توان ارگانيك گفت زيرا بر اساس پيدايش در يك كيهان ارگانيك استوار است،ولي به واسطه تشابه اسمي با معماري ارگانيك فرانك لويد رايت،(چارلز جكنز) به اين سبك نام (معماري پيدايش كيهاني) داده است.كه نام هاي ديگري چون:(معماري پرش كيهاني و معماري غير خطي) نيز نام گرفت.

منظورتون اين بود؟

درسته
ممنون
سوال بعدي
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرحله 4_سوال24

طراحان مسجد شاه مسعود در جده و مسجد شاه حسن دوم در كازابلانكا مغرب، كيستند؟

راهنما:

مسجد شاه مسعود در جده:
........... شاگرد حسن فتحي بود كه مطالعاتي در اشكال و موارد معماري كلاسيك از هنر نوبنيان دوره اسلامي انجام داده بود.وي براي طراحي بخش ورودي و مناره به مسجد سلطان حسن در قاهره رجوع مي كند.

مسجد شاه حسن دوم:
............. معمار فرانسوي طراحی و معماری این مسجد را برعهده داشت است.
 
آخرین ویرایش:

Hojjat.66

عضو جدید
..........

..........

عبدالوكيل . معمار مسجد شاه مسعود.............میشل پینسیو، معمار فرانسه طراحی و معماری این مسجد را برعهده داشت است. دیوارهای مسجد حسن از بنتون و مرمر ساخته شده و محوطه داخل آن دارای ستونهای مرمری و گنبدی با حکاکی چوب است و دیوارهای داخلی آن از گچ بری‌های بسیار زیبا برخوردار است. محوطه مرکزی مسجد داری سقفی است که می‌توان آن را باز و بسته کرد. این مسجد با کمکهای مردمی ساخته شده است
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
عبدالوكيل . معمار مسجد شاه مسعود.............میشل پینسیو، معمار فرانسه طراحی و معماری این مسجد را برعهده داشت است. دیوارهای مسجد حسن از بنتون و مرمر ساخته شده و محوطه داخل آن دارای ستونهای مرمری و گنبدی با حکاکی چوب است و دیوارهای داخلی آن از گچ بری‌های بسیار زیبا برخوردار است. محوطه مرکزی مسجد داری سقفی است که می‌توان آن را باز و بسته کرد. این مسجد با کمکهای مردمی ساخته شده است

بله كاملا درسته ممنون.
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست 105532 معمارش ایرانی ولی ساکن ایران نیست


اين كار توسط آقاي "حسين امانت" طراحي شده،و اگر اشتباه نكنم ساختمان دارالتبلیغ بین‌المللی از مجموعه ساختمان هاي حول مقام اعلي در حيفا اسرائيل باشه چون اون قسمت دايره اي رو مطمئنم كه مرقد باب باشه!:redface:
 

Hojjat.66

عضو جدید
اين كار توسط آقاي "حسين امانت" طراحي شده،و اگر اشتباه نكنم ساختمان دارالتبلیغ بین‌المللی از مجموعه ساختمان هاي حول مقام اعلي در حيفا اسرائيل باشه چون اون قسمت دايره اي رو مطمئنم كه مرقد باب باشه!:redface:
بله درسته اسرائیل _ حسین امانت ....مرکز مطالعه و تبلیغ بهایی
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاویون مد – رم

پاویون مد – رم

عنوان: پاویون مد – رم
حوزه: بين المللي حرفه اي
تاریخ فراخوان: 1391/06/03
مهلت ارسال آثار: 1391/06/03
میزبان: -
وب سایت: http://www.archtriumph.com/viewcomp.asp?id=5027988
توضیحات تکمیلی: این برنامه ، شرکت کنندگان را برای طراحی یک پاویون مد موقت برای میزبانی مجموعه ای از شوهای مد توسط طراحان فردی در شبهای مختلف به چالش می کشد . رقابت ، ایجاد فضایی درون یک ساختار یا فضای موجود است و طرح ها باید با حساسیت و در نظر گرفتن محیطی که قرار است در آن جای گیرد ، نزدیک باشند .
طرح پیشنهادی حداقل باید فضاهای زیر را با وضوح و با اندازه و موقعیت انتخابی طراح شامل شود :
مسیر حرکت
موقعیت تماشاگران
مسیر گردش
سرویس ها ( دستشویی ، فضای آماده سازی و تعویض لباس ، فضای استراحت)
دسترسی
روشنایی ، صدا و ارتباطات
ساختار پیشنهادی نباید بلندتر و گسترده تر از دیوارهای ساختار اصلی موجود باشد .
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی یک پل معاصر جدید در پاریس

طراحی یک پل معاصر جدید در پاریس

عنوان: طراحی یک پل معاصر جدید در پاریس
حوزه: بين المللي حرفه اي
تاریخ فراخوان: 1391/06/03
مهلت ارسال آثار: 1391/06/14
میزبان: ArchTriumph
وب سایت: http://www.archtriumph.com/
توضیحات تکمیلی: طراحی یک پل معاصر جدید در پاریس

این یک مسابقه ایده های بین المللی برای طراحی یک پل معاصر جدید در طول رودخانه سن در پاریس است . رودخانه سن ، پاریس را به دو منطقه بسیار متمایز تقسیم می کند : جناح راست به سمت شمال و جناح چپ به سمت جنوب . کانسپت طرح پیشنهادی باید جسور و زیبا بوده و خود را از فرم پل های موجود در پاریس متمایز کند ، به گونه ای که روایتگر داستان تازه و جدیدی از پل در پاریس باشد ؛ یک گذر جدید به سوی هنر و هرآنچه که امروزه امکان پذیر است .

رقابت ، با موضوع خود شرکت کنندگان را برای ایجاد یک نماد یا لندمارک جدید در پاریس به چالش می کشد با توجه به اینکه در حال حضور حدود 37 پل بر روی رودخانه سن وجود دارد .
http://www.archtriumph.com/
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
عنوان: آكادمی داموس ایتالیاودانشگاه تهران
حوزه: داخلي حرفه اي
تاریخ فراخوان: 1391/06/11
مهلت ارسال آثار: 1391/06/11
میزبان: قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران
وب سایت: http://www.ceat.ir/
توضیحات تکمیلی: سومین دوره فشرده مشترک آكادمی داموس ایتالیا و دانشگاه تهران



درباره دوره فشرده تخصصی طراحی نمایشگاهی آكادمی داموس ایتالیا و دانشگاه تهران:
دوره فشرده تخصصی طراحی نمایشگاهی آكادمی داموس ایتالیا و دانشگاه تهران، به همت قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران، در تابستان 1391 در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. در این دوره آقای «انریکو پینا» از اساتید برجسته آكادمی داموس ایتالیا، وظیفه نظارت بر پروژه های عملی شركت كنندگان این دوره را برعهده خواهند داشت. این دوره بصورت كاملا عملی با متدولوژی خاص آموزش دیزاین آكادمی داموس و با موضوع طراحی نمایشگاهی برگزار خواهد شد و در انتهای آن مدرك بین المللی دوره های فشرده آكادمی داموس به شركت كنندگان دوره اعطاء خواهد شد.

زمان و مكان برگزاری دوره:
شنبه 11 تا پنج شنبه 16 شهریور 1391، از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 17، دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبای دنشگاه تهران

ویژگی های شركت كنندگان:
این دوره ویژه معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی و رشته ها و زمینه های مرتبط با طراحی نمایشگاهی برنامه ریزی شده است و آشنایی با مبانی هنر و طراحی برای شركت كنندگان دوره ضروری است. لازم به توضیح است از متقاضیان دارای مدرک تحصیلی در رشته هایی غیر از هنر و طراحی ثبت نام به عمل نخواهد آمد.

زبان دوره:
مباحث این دوره به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد و ترجمه همزمان به فارسی نیز صورت خواهد گرفت.




با توجه به تجربه برگزاری دو دوره گذشته و محدودیت در ظرفیت شرکت کنندگان دوره (25نفر)، انتخاب لیست نهایی شرکت کنندگان دوره بر اساس اولویت ثبت نام آنان صورت خواهد گرفت و از مابقی متقاضیان ثبت نام به عمل نخواهد آمد.

شهریه دوره:

مبلغ 13.500.000 ریال


رایانامه:
info@ceat.ir

تلفن:
61112458


آدرس:
خیابان انقلاب، دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، دانشکده معماری، قطب علمی فناوری معماری

http://www.ceat.ir/
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با تشکر از فرهیخته ی عزیز که این فرصت را در اختیار بنده گذاشتن!(اشک شوق:دی)


مرحله 4_سوال26

در طراحی کلاس درس مدرسه اموزشی کدام نور مناسب تر است؟
خاصیت این نور چیست؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

architect110

کاربر بیش فعال
مسابقه طراحی یادمان شهدای دانشگاه علم و صنعت ایران

مسابقه طراحی یادمان شهدای دانشگاه علم و صنعت ایران



تقویم مسابقه:

  • آخرین مهلت ثبت نام : ۱ شهریور ماه ۱۳۹۱
  • آغاز زمان ارسال آثار: ۵ شهریور ماه ۱۳۹۱
  • آخرین مهلت ارسال آثار : ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۱
  • داوری آثار واصله : ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۱
  • زمـان برپـایـی نمـایـشگاه و اعـلام نتـایـج :مهر ماه ۱۳۹۱ مصادف با هفته دفــاع مقدس
شرح مسابقه:

مسابقه طراحی یادمان شهدای دانشگاه علم و صنعت ایران در دو بخش طراحی فضای باز اطراف مقبره الشهدا و طراحی المان یادبود شهدای دانشگاه برگزار می شود. لازم به ذکر است داوری و اهدای جوایز در هر دو بخش به صورت مجزا انجام خواهد شد.

الف: طراحی فضای باز اطراف مقبره الشهدا دانشگاه

با توجه به شرایط فعلی محیط اطراف مقبره الشهدای دانشگاه و نیازهای مختلف عملکردی در این فضا، این قسمت از مسابقه در راستای ساماندهی و ارتقاء کیفی و بصری محوطه اطراف مقبره الشهدا برگزار می گردد. مطلوب است با توجه به خواسته های طرح، شرایط برای استفاده حداکثری از این مکان متبرک بیشتر از پیش فراهم شود. قابل ذکر است رویکرد این بخش عنایت به طراحی جزئیات فضای باز و عناصر تقویت کننده می باشد و هر گونه تصرف در حیطه مشخص شده برای این قسمت از مسابقه با رعایت اصول مسابقه و عدم تاثیر منفی بر بنای فعلی مقبره الشهدا و همسایگی های مهم اعم از مسجد دانشگاه بلامانع است.

خواسته های طرح (شرح خدمات):


  • [*=right]تقویت ابعاد معنوی و ارتقاع کیفیت فضای اطراف مقبره الشهدا
  • استفاده از تصاویر و مشخصات ۱۱۱ شهید دانشگاه علم و صنعت ایران در طراحی
  • پیش بینی محل مناسب جهت نشستن جهت برگزاری مراسمات (مانند زیارت عاشورا، روایت گری و …) به صورت مجزا برای برادران و خواهران
  • پیش بینی محل قرار گیری محتواهای مورد نظر (مانند متن زیارت قبور شهدا، تابلوی اعلانات و …)
  • به کار گیری عناصر مرتبط با مضامین فرهنگی و حوزه شهید و شهادت (مانند هندسه های اسلیمی، نور، آب، عناصر عاشورایی و ….)
  • کف سازی، اصلاح دید و منظر و توپوگرافی سایت
  • ساماندهی و اصلاح مسیرهای دسترسی و ورودی ها در جهت پویایی و رویدادپذیری
  • توجه به وضع موجود و همخوانی و تناسب با مقبره الشهدا در همه ابعاد و مشخصات
  • توجه ویژه به قرار گیری در سایت و عناصر اطراف مقبره الشهدا به خصوص مسجد دانشگاه
  • دارای عملکرد مشخص برای حضور افراد با شرایط مختلف
معیارهای ارزیابی:

  • دربردارنده هویت اسلامی و ایرانی
  • دارا بودن نشانه های ارزشی و معنوی مرتبط شهید و شهادت
  • انتقال مناسب مضامین ایثار و شهادت به صورت واضح و شفاف
  • نوآوری، خلاقیت، ارزش هنری و ترکیب بندی
  • به کارگیری اصول زیبایی شناسی با توجه به مقیاس کار و تناسبات مورد نیاز
  • برقراری ارتباط مناسب میان فرم و عملکرد (با توجه به شرایط و مکانیابی سایت)
  • اجرایی بودن:
  • سهولت اجرا
  • استفاده از مواد و مصالح ماندگار
  • در نظر گرفتن هزینه معقول جهت اجرا
  • ارائه جزئیات اجرا
  • ترکیب بندی متناسب با موضوع
  • اصلاح نورپردازی و روشنایی جهت دید مناسب در شب
  • توجه ویژه به فرم، مصالح، رنگ، بافت
سایت طراحی فضای باز اطراف مقبره الشهدا دانشگاه

ب: طراحی المان یادبود شهدای دانشگاه علم و صنعت ایران

این یادبود ها جهت گرامیداشت مقام والای شهدای دانشگاه و زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و با توجه به مزین شدن مکان عمومی و خیابان ها به نام مطهر شهدا در این مکان های مختلف دانشگاه اجرا خواهد شد. هر کدام از این یادبود ها عملکرد شناسایی خیابان ها و اماکن و همچنین معرفی اجمالی یک شهید را دارند. همچنین مطلوب است یادبود ها به عنوان عنصرهای هویت بخش جهت ارتقاء کیفیت بصری فضای عمومی دانشگاه نقش آفرینی کنند. رویکرد این بخش از مسابقه عمدتا به سمت طراحی صنعتی و مجسمه سازی می باشد که در نظرگیری مقیاس در این قسمت بسیار مهم می نماید.

خواسته های طرح (شرح خدمات):


  • پیشنهاد عملکرد متناسب برای کاربران (مانند آبخوری، نیمکت و یا فضای نشیمن، تابلو اعلانات و …..)
  • پیش بینی محل درج اطلاعات شهدا (مشخصات شهید، تصویر شهید، جملات شاخص و …) با توجه به مکان در نظر گرفته شده و نحوه قرار گیری
  • تایپوگرافی (طراحی فونت و نوشته ها) به دو زبان فارسی و انگلیسی بصورتی که با موضوع مسابقه و همچنین محل قرارگیری آن متناسب باشد.
  • قابلیت قرار گیری در سایت های مختلف ارائه شده جهت ساخت یادبود
  • متناسب بودن فرم و ترکیب طرح با ارزش های معنوی از قبیل ایثار، شهادت، عاشورا و …
معیارهای ارزیابی:

  • دربردارنده هویت اسلامی و ایرانی
  • دارا بودن نشانه های ارزشی و معنوی مرتبط شهید و شهادت
  • انتقال مناسب مضامین ایثار و شهادت به صورت واضح و شفاف
  • نوآوری، خلاقیت، ارزش هنری و ترکیب بندی
  • به کارگیری اصول زیبایی شناسی با توجه به مقیاس کار و تناسبات مورد نیاز
  • برقراری ارتباط مناسب میان فرم و عملکرد (با توجه به شرایط و مکانیابی سایت)
  • اجرایی بودن:
  • سهولت اجرا
  • استفاده از مواد و مصالح ماندگار
  • در نظر گرفتن هزینه معقول جهت اجرا
  • ارائه جزئیات اجرا
  • ترکیب بندی متناسب با موضوع
  • اصلاح نورپردازی و روشنایی جهت دید مناسب در شب
  • توجه ویژه به فرم، مصالح، رنگ، بافت
سایت طراحی المان یادبود شهدای دانشگاه

جوایز:


بخش طراحی فضای باز اطراف مقبره الشهدا

نفر اول : لوح تقدیر و ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

نفر دوم : لوح تقدیر و ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

نفر سوم : لوح تقدیر و ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

بخش طراحی المان یادبود شهدای دانشگاه

نفر اول : لوح تقدیر و ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال

نفر دوم : لوح تقدیر و ۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال

نفر سوم : لوح تقدیر و ۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال

برای دریافت اطلاعات بیشتر حتما به سایت مسابقه به نشانی http://yadman.iust.ac.ir/ مراجعه نمایید.
 
آخرین ویرایش:

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

مرحله 4_سوال26

در طراحی کلاس درس مدرسه اموزشی کدام نور مناسب تر است؟
خاصیت این نور چیست؟

:w05:
..........
این سوالو بارها در اطرافتون تجربه کرده اید
در تالار معماری هم دیده شده
اگر طرح معماری اموزشی هم گذرونده باشید که حتما بلدید
منظور از چه نوع نور همان نور شمال و جنوب وشرق یا غرب است
جهت موردنظر ودلیل انتخابتونو میگید
حالات مختلف دانش اموز کلاس تخته نیمکت را در نظر بگیرید به جواب می رسید
..........
:)
 

Aihab

عضو جدید
با تشکر از فرهیخته ی عزیز که این فرصت را در اختیار بنده گذاشتن!(اشک شوق:دی)


مرحله 4_سوال26

در طراحی کلاس درس مدرسه اموزشی کدام نور مناسب تر است؟
خاصیت این نور چیست؟

مناسب ترين جهت براي قرارگيري پنجره ها در مراكز آموزشي جبهه شمالي ساختمان است كه در معرض تابش
مستقيم نور خورشيد نمي باشد. پنجره هاي جنوبي در صورتي كه به وسيله سايبان از نور خورشيد محافظت شوند،
گزينه بعدي براي انتخاب محل پنجره ها مي باشند.
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مناسب ترين جهت براي قرارگيري پنجره ها در مراكز آموزشي جبهه شمالي ساختمان است كه در معرض تابش
مستقيم نور خورشيد نمي باشد. پنجره هاي جنوبي در صورتي كه به وسيله سايبان از نور خورشيد محافظت شوند،
گزينه بعدي براي انتخاب محل پنجره ها مي باشند.

نور شمال درسته:)
همانطور که گفتید نور جنوب به دلیل ایجاد کنتراست شدید در کلاس استفاده نمی شود
اما نظر شخصی خودم نورغرب هست
بدلیل نداشتن کنتراست بالا واینکه اکثر دانش اموزان دست راست هستند
پس به نوری احتیاجه که سایه اندازی در دست نکنه و پس از تمام شدن شیفت صبح، افتاب (نور غرب)
در بعداز ظهر به درون کلاس بتابد و محیط را برای روز بعد پاک و اماده بکندولی جواب همان نورشماله
سوال بعدی رو بفرمایید:smile:
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
دومین جشنواره عکس ایرانشناسی،معماری(قبل و بعد از اسلام)

دومین جشنواره عکس ایرانشناسی،معماری(قبل و بعد از اسلام)





ایران سرزمینی است که ارمغان های متعددی به جهان معماری عرضه داشته است و متأسفانه دقیقاً نمی دانیم آنها چه هستند ،تا آن جا که حتی بسیاری از معماران و صاحب نظران خودی نیز سبک های معماری ایران را اشتباه با نام های بیگانه معرفی می کنند. نامیدن این سبک ها با نام هایی غیر از نام ایران و ایرانی که خالق این سبک ها بوده اند غیرفنی، غیرعلمی، غیراخلاقی و بی انصافی است.
معماری ایرانی، در سرزمین ایران شکل گرفته و هنرمند ایرانی آن را به اوج رسانده است وآنچنان مسحور کننده و جذاب می نماید که بسیاری از محققان غربی و شرقی همه عمر خود را صرف شناخت و عرضه آن نموده اند.
معماری ایران دارای ویژگی هایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، شکل درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوان های رفیع، ستون های بلند و سرانجام تزئینات گوناگون است. هر یک از این ویژگی ها موجب شده است، آثار معمارانه ایرانی در عین سادگی معرف شکوه معماری این سرزمین باشد. به اعتقاد شادروان محمد کریم پیرنیا، معماری ایران بر اصولی چون مردمداری، خودبسندگی، پرهیز از بیهودگی، درون گرایی و … نهاده شده است.
بنیاد ایران شناسی با دعوت از تمامی علاقه مندان و عکاسان کشور معرفی تصویری آثار معماری ایرانی قبل و بعد از ظهور اسلام را دستور کار خود قرار داده است و دومین «جشنواره عکس ایران شناسی» را برگزار می کند.


الف) اهداف جشنواره:
مهم‌ترین اهداف این جشنواره عبارت‌اند از:
■ ایجاد رقابت برای ارتقای سطح کیفی عکاسی کشور؛
■ ایجاد زمینه مشارکت عامه مردم در ثبت تصویری معماری سرزمین ایران؛
■ارتباط با هنرمندان و سازمان های مربوط به عکاسی و به وجود آوردن زمینه های همکاری آنان با بنیاد ایران شناسی؛‌
■ به هنگام کردن محتوای بانک جامع تصویری بنیاد ایران شناسی؛
■ تأمین و تولید منابع تصویری تحقیقات ایران شناسی و نیازهای تصویری اماکن و آثار معمارانه ایران زمین؛
■ انتشار نتایج حاصل از برگزاری جشنواره به صورت کتاب و سایر ابزارهای رسانه‌ای.


ب) موضوع های جشنواره:
■ بخش اول: معماری مکان های مذهبی و آئینی ایران زمین؛
■ بخش دوم: معماری مکان های عمومی و خصوصی ایران زمین؛
■ بخش سوم: عناصر تزئینی معماری ایران زمین؛


پ) مقررات جشنواره:
■ ارائه آثار در قالب لوح فشرده و فقط از طریق تحویل به دبیرخانه یا نمایندگی های بنیاد ایران شناسی در مراکز استان ها و یا ارسال پستی به دبیرخانه خواهد بود.
■ آثار ارسالی ابتدا توسط «هیئت انتخاب» آثار برای شرکت در مسابقه گزینش خواهند شد و در صورت انتخاب برای شرکت در نمایشگاه توسط «هیئت داوران» مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
■ عکس‌های ارسالی برای ارزیابی «هیئت انتخاب آثار» کافی است به صورت پیش‌نمایش در عرض ۱۰۲۴ پیکسل ارائه شوند و در صورت انتخاب، ارسال عکس در اندازه اصلی و با کیفیت ۳۰۰DPI الزامی است.
■ علاوه بر عکس‌های ارسالی، درون لوح فشرده قرارداشتن یک قطعه عکس شناسایی از شرکت کننده و یک سند متنی که حاوی مشخصات و عکس‌های ارسالی او باشد لازم است.
■ هرگونه دخل و تصرف که سندیت عکس را مخدوش کند در عکس نباید انجام گیرد. ولی تصحیح نور و رنگ مجاز است.
■ هرعکس باید در برگیرنده نام عکاس، تاریخ عکاسی و موضوع عکاسی به شرح نکات زیر باشد.



  1. سال ساخت بنا(تاریخ بناها باید قبل از سال ۱۳۰۰ شمسی باشد. جشنواره فقط به آثار معماری ایرانی قبل از سال ۱۳۰۰ شمسی می پردازد.)
  2. سال مرمت یا مرمت های بنا (اگر بنا مرمت شده است.)
  3. محوطه بنا (در صورت اهمیت داشتن: متعلقات و موقعیت بنا و قرارگیری آن در محوطه یا فضای سبز و سایر)
  4. معمار بنا (در صورت معلوم بودن)
  5. سال و شماره ثبت بنا (در صورت ثبت)
  6. موقعیت و معرفی بناهای مجاور (در صورت اهمیت داشتن: تاریخی، فرهنگی، مسکونی و …)
  7. مساحت بنا (حتی به صورت تقریبی)
  8. تعداد طبقات
  9. کاربری کنونی بنا
  10. مصالح به کار رفته در بنا (به صورت کلی)
■ تکمیل برگه شرکت در مسابقه توسط شرکت کننده و تحویل و یا ارسال آن به همراه اثر یا آثار مربوطه به دبیرخانه الزامی است.
■ هر عکاس می‌تواند حداکثر در دو بخش شرکت کند و مجاز است در هر یک از آن دو بخش حداکثر۱۰ عکس ارسال کند.
■ به تمام شرکت کنندگان که آثارشان برای نمایشگاه پذیرفته شود، گواهی شرکت در مسابقه داده می‌شود.
■ بنیاد ایران‌شناسی حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را در نشریات و تارنمای بنیاد و به نمایش گذاشتن آنها در سایر مکان‌های دیگر برای خود محفوظ نگه می‌دارد.
■ ارسال اثر و شرکت در جشنواره به معنای اعلام موافقت تمامی مقررات جشنواره است و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده برگزار کننده جشنواره است.


ت) جوایز

■ نشان دومین جشنواره عکس ایران شناسی همراه با دیپلم افتخار و … ، به صاحبان آثار۱۰ اثر برگزیده هیئت داوران در تمام بخش ها.
■نشان دومین جشنواره عکس ایران شناسی همراه با دیپلم افتخار و … ، به صاحب یک اثر برگزیده از نگاه مردم.


ج) شورای علمی جشنواره:
■ بختیاری فرد، حمیدرضا
(عضو هیئت علمی دانشگاه هنر)
■ بهشتی، سید محمد
(عضو هیئت علمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری)
■ دانیالی، احمد
(عضو هیئت علمی سازمان سیاحتی)
■ زرشناس، زهره
(عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی)
■ حجت، مهدی
(عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)
■ طاحونی، پوران
(عضو هیئت علمی بنیاد ایران شناسی)
■ فریدی مجید، فاطمه
(عضو هیئت علمی بنیاد ایران شناسی)
■ سلیمی، سید جواد
(عضو هیئت علمی دانشگاه هنر)
■ سهیلی، حمید
(پژوهشگر و مستندساز معماری ایرانی)
■ سلیمانی، فرهاد
(عضو هیئت علمی دانشگاه هنر)
■ کشتی آرا، مهرداد
(عضو هیئت علمی دانشگاه هنر)
■ مترجم زاده، محمد
(عضو هیئت علمی دانشگاه هنر)

چ) هیئت انتخاب آثار جشنواره:
متشکل ازسه نفر صاحب نظر و آشنا با داوری در زمینه علمی عکاسی معماری


خ) هیئت داوران جشنواره:
متشکل از پنج نفر صاحب نظر و آشنا با داوری در زمینه علمی عکاسی معماری


د) فعالیت های جشنواره:
■ بازدید از نمایشگاه ایران خیال انگیز
■ نکوداشت و معرفی آثار شادروان استاد محمدکریم پیرنیا
■ نمایشگاه آثار استادان هنر عکاسی ایران
■ برگزاری مراسم پایان کار جشنواره


ذ) تقویم جشنواره:
■ آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۰ مهرماه ۱۳۹۱
■ آغاز نمایشگاه: پانزدهم آبان ماه ۱۳۹۱
■ پایان نمایشگاه: اول آذر ماه 1391

ر) سازمان جشنواره:
■ سازمان دهنده و برگزار کننده: بنیاد ایران شناسی
■ مدیرجشنواره: احمد دانیالی
■ دبیر علمی جشنواره: سید جواد سلیمی
■ دبیر اجرایی جشنواره: حمید افشار
■ مسؤول دبیرخانه: محمد رحیمی انگیز
■دبیرخانه: تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایران شناسی، بنیاد ایران شناسی، تلفن: ۸۸۲۱۲۰۰۹
رایانامه:award@photoiranology.ir تارنما: www.iranology.ir


وب سایت مسابقه :
کلیک کنید
 

Aihab

عضو جدید
نور شمال درسته:)
همانطور که گفتید نور جنوب به دلیل ایجاد کنتراست شدید در کلاس استفاده نمی شود
اما نظر شخصی خودم نورغرب هست
بدلیل نداشتن کنتراست بالا واینکه اکثر دانش اموزان دست راست هستند
پس به نوری احتیاجه که سایه اندازی در دست نکنه و پس از تمام شدن شیفت صبح، افتاب (نور غرب)
در بعداز ظهر به درون کلاس بتابد و محیط را برای روز بعد پاک و اماده بکندولی جواب همان نورشماله
سوال بعدی رو بفرمایید:smile:


با تشکر از دوست خوبم همراهی

دوستان هرکس مایل هست سوال بعدی رو طرح کنه؟؟؟؟
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نبود؟

مرحله 4_سوال27

مهندس مشاور ومهندس ناظر به ترتیب توسط ...........و...........انتخاب میشوند.
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز

Similar threads

بالا