[مشاوره تحصیلی کنکور ارشد عمران(سال89)]

وضعیت
موضوع بسته شده است.

arash1700

عضو
با سلام.:D

با توجه به اینکه جای چنین تایپیکی به نظرم تو این انجمن خالی بود من خواستم یه تایپیکی در این مورد داشته باشیم تا همه بیان کتاب ها و مراجع و کارنامه ها و اطلاعات و سوالات خودشون رو اینجا مطرح کنن تا همه بتونیم بهتر استفاده کنیم.
امیدوارم همه بیان تا با هم در سال 89 با کمک هم قبول بشیم.;)
من خودم هم سال 89 کنکور قراره بدم.:)
 

mmbidhendi

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
موارد درسی کنکور سراسری که فقط دروس ریاضی 1 ، 2 و معادلات ، مکانیک خاک ، مکانیک سیالات ، مقاومت مصالح و تحلیل سازه 1 هستش . یعنی در واقع دروس پایه عمران .
 

rezasadeghi

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان
من تازه وارد جمع شما ميشم و فقط يه سوال اساسي دارم از دانشجويان عمران(ليسانس عمران)
من ليسانس مكانيك ماشينهاي كشاورزيم
از درس هاي منابع ارشد فقط طراحي سازه را نخوندم
مي خوام از شما كه ليسانس عمران هستيد بپرسم آيا مي تونم عمران ارشد امتحان بدم؟؟؟:):):)
 

a2x

عضو جدید
اگه تو ترمبعدی سر یه کلاسس تحلیل بری و درسشو بخونی به راحتی میتونی

تو امتحان شرکت کنی و قبول بشی . بازم میگم بخونی
 

mkhsh

عضو جدید
تجارب آمادگي كنكور كارشناسي ارشد

تجارب آمادگي كنكور كارشناسي ارشد

با سلام خدمت عاشقان علم و دانش .
سالهاست كه با تشنگان علم و دانش در رشته مهندسي عمران همگام بوده ام و مسئوليت تدريس دروس تخصصي اين رشته مهندسي را عهده دار بوده ام. به خواسته چندي از دانشجويانم در جمع شما داوطلبان ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد رشته مهندسي عمران حاضر گشتم تا تجارب چندين ساله خود را در اختيار شما عزيزان قرار دهم. اينجانب عضو هيأت علمي و مدرس دروس تخصصي از جمله دروس سازه هاي بتن آرمه، اصول مهندسي زلزله، تحليل سازه ها و مقاومت مصالح، بارگذاري و ... در دانشگاه و مدرس دروس تحليل سازه و مقاومت مصالح در مجتمع فني تهران - شعبه ديباگران يا ديبامهر تبريز هستم.
 

mkhsh

عضو جدید
ضمن تشکر از شما استاد گرامی
خوشحال میشیم مارو از تجارب گرانبهاتون بهره مند سازید.

هيأت علمي مجتمع فني تهران ( ديباگران تبريز ) افتخار دارد كه با همكاري جدي گروه عمران و تلاشهاي دانشجويان و داوطلبان كارشناسي ارشد توانسته ايم سالهاي پي در پي دانشجويان خود را روانه بهترين دانشگاهها و بهترين گرايشهاي كارشناسي ارشد نماييم. قبولي دانشجويان در گرايش سازه و زلزله و ژئوتكنيك و ... در دانشگاههاي تبريز، علم و صنعت، پلي تكنيك، صنعتي شريف و تهران و ... و برخي از دانشگاههاي آزاد اسلامي از جمله واحد علوم و تحقيقات، تهران مركزي و واحد مراغه و ... از جمله افتخارات اين مؤسسه است.
براي شروع توصيه مي كنم
براي درس خاك جزوه كنكوري استاد گرامي آقاي رنجبر رو حتما مطالعه كنيد. ايشان نيز در مجتمع فني تهران (ديباگران تبريز) مشغول به تدريس هستند.
براي درس سيالات كتاب استاد محترم آقاي دكتر وفائي را پيشنهاد مي كنم.
براي درس تحليل سازه و مقاومت مصالح اكيداً توصيه مي كنم جزوه كنكوري بنده و كتاب تحليل سازه دكتر نادر فنائي و كتاب مقاومت دكتر حداد كشاورز را مطالعه كنيد. ضمنا اگر اشكالي در تستهاي تحليل و مقاومت داشته باشيد تا جائيكه وقتم اجازه بدهد در خدمتتان هستم.
براي تهيه اين جزوات لازم است از طريق دوستاني كه در تبريز داريد اقدام نماييد.
 

booklet_shop

عضو جدید
دانلود رايگان آموزش روشهاي تست زني

آيا مي دانيد با زدن حتي يك تست صحيح مي توانيد شانس موفقيت خود را افزايش داده و چند صد نفر را پشت سر بگذاريد و به نتيجه مطلوب تري دست يابيد. با استفاده از تكنيك ها و روشهاي تست زني شما مي توانيد ترديد خود را بين گزينه ها از 4 به 2 گزينه كاهش دهيد و سپس به گزينه صحيح برسيد. تجربه نشان داده است كه در هر سال كنكور و در هر درس 15% از سوالات كنكور تكرار سالهاي گذشته مي باشد كه شما علاوه بر استفاده روش هاي تست زني با تمرين و مرور تستها و رابطه بين گزينه ها به راحتي گزينه صحيح را كشف يا شكار كنيد.
پس از آموزش اين دوره شما چه مي آموزيد: با روشهاي صحيح تست زني آشنا مي شويد و اين روش را به راحتي در طول دوره به كار مي بنديد. با امتحانات تستي و چگونگي برگزاري آنها آشنا مي شويد. ياد مي گيريد كه در جلسه آزمون چگونه تست ها را انتخاب نماييد. مي توانيد تفاوت بين تست هاي استاندارد و غير استاندارد را به راحتي تشخيص دهيد. مي آموزيد كه چگونه خود را براي امتحانات تستي آماده نماييد. تفاوت ها و تشابهات ميان امتحانات تستي و تشريحي را درك مي كنيد. بدون هر گونه اضطراب و استرس در جلسات كنكور مختلف شركت مي كنيد. سرعت عمل و سرعت انتقال خود را تا 50% افزايش خواهيد داد. مي آموزيد كه چگونه با مديريت زمان و تقسيم بندي زماني صحيح ، از وقت به عنوان يك فاكتور اصلي در امتحانات تستي بهره ببريد.

براي دانلود رايگان فايلهاي صوتي روشهاي تست زني اينجا را كليك كنيد.
www.booklet-shop.com
 
با سلام خدمت همه ي دوستان
به نظر من و خيلي از قبول شدگان براي رياضي1 (پارسه,نوشته ي دكترمعتقدي)
براي رياضي2(انتشارات پوران پزوهش نوشته ي دكتر حاجي جمشيدي)
براي معادلات ديفرانسيل(دكتر مسعود نيكو كار)
در ضمن از آمار احتمالات و محاسبات عددي تو سوالات ارشد مياد:)
 

sh68_sari

عضو جدید
راهنمایی

راهنمایی

با سلام خدمت تمامی دوستان من دانشجوی ترم 4 فیزیک دانشگاه مازندران هسم و قصد دارم ارشد عمران امتحان بدم از همین الان شروع به خوندن کنم و از شما دوستان هم یخوام منو راهنمایی کنین در مورد نحوه ی شروع کردن و خوندن منابع. همچنین از تاثیر معدل تو کنکور هم اگه چیزی می دونین لطف کنین اطلاع بدین به منی که از یه رشته به یه رشته ی دیگه می خوان امتحان بدم.
ممنون ار همکاریتون
 

عرفان غیاثی

عضو جدید
با سلام عاجزانه تقاضای کمک دارم
بنده دیپلم فنی داشته و الان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی هستم .متاسفانه همانطور که میدانید دانشجویانی که دیپلم فنی دارند پایه ریاضی آنها ضعیف است و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم لذا از شما خواهش میکنم یک منبع کامل در درس ریاضی معرفی کنید مورد دیگر دروس کنکور به منبع کاملی نرسیدم عاجزانه تقاضای راهنمایی دارم .با تشکر
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
سلام به بر وبچه های گل باشگاه،منم چند تا سوال داشتم از جمله اینکه این معدل چقدر تاثیر داره اگه شاگرد اول بشیم چی؟فایده ای داره؟
منم از ریاضی و مقاومت شروع کردم،موفق باشید:)
سلام
فكر كنم معدل 20% تاثير داره
و اونايي هم كه كارداني به كاشناسي بودن يعني كارشناسي ناپيوسته بودن معدل كل كادانيشونو بايد بذارن مگه اينكه معدل كل كارشناسيشون اومده باشه.
يه خواهش از همه بچه هاي غير مهندسي يا غير عمراني:
تورو خدا تو رشته خودتون امتحان بديد:cry::D

راستي من مكانيك خاك مدرسان شريفو گرفتم
خيلي خوبه ، قبل از اينكه مدرسانو بخونم اصلا اميدي به تست زدن نداشتم
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
کارشناسی ارشد مهندسی عمران

مهندسی عمران رشته‌ای است كه درمورد ساخت كلیه‌ی ابنیه فنی و عمومی اعم از ساختمان، پل، تونل، سد و… به بحث می‌پردازد. از خصوصیات این رشته امكان كار در زمینه‌های مختلف اعم از پیمانكاری، دفتر فنی و مشاوره، دستگاه نظارت و كارفرما می‌باشد.
با توجه به روند رو به رشد تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته در مقطع كارشناسی، ضرورت تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد این رشته در جهت كسب جایگاه‌‌های برتر شغلی و آشنایی عمیق‌تر با دستاوردهای جدید مهندسی عمران و در نهایت زمینه ورود به مقاطع بالاتر و حضور در عرصه‌های دانشگاهی مضاعف می‌گردد. در این رشته امكان ادامه تحصیل تا مقطع دكترا در كلیه گرایش‌‌ها وجود دارد‌.

لازم‌به ذكر است كه تعداد شركت‌كنندگان در آزمون كارشناسی ارشد گرایش مهندسی عمران در دانشگاه‌‌های سراسری در سال‌‌های اخیر بطور متوسط 12000 نفر می‌باشد. در ضمن ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌‌های دولتی حدود 719 نفر می‌باشد. مجموعه مهندسی عمران شامل گرایش‌های زیر است:
سازه، مهندسی زلزله، مكانیك خاك و پی، راه و ترابری، مهندسی آب، سازه‌های هیدرولیكی، سازه‌های دریایی، برنامه‌ریزی حمل و نقل، مهندسی مدیریت و ساخت‎، مهندسی محیط زیست، مهندسی رودخانه و مهندسی آب و فاضلاب.

مواد امتحانی

بر اساس برنامه سال گذشته آزمون سراسری، داوطلبان شركت در آزمون سراسری تنها پاسخگوی سؤالات 6 درس از دروس پایه رشته خود خواهند بود. این دروس عبارتند از:
1- زبان عمومی و تخصصی 2- ریاضیات
3- مقاومت مصالح 4- تحلیل سازه
5- مكانیك خاك 6- مكانیك سیالات

ضریب كلیه دروس در آزمون سراسری برابر 1 بوده و دروس از اهمیت مساوی نسبت به یكدیگر برخوردار می‌باشند.


++++++++

منابع مطالعاتی

مقاومت مصالح: مقاومت مصالح شهریار كشاورز حداد، مقاومت مصالح بیر و جانسون، مقاومت مصالح عادلی، مقاومت مصالح پوپوف.

تحلیل سازه: تحلیل سازه‌ها شاپور طاحونی- تحلیل سازه‌ها مجید بدیعی- تحلیل سازه‌ها حجت‌الله عادلی. تحلیل سازه، مجید فتح‌آبادی. تحلیل سازه دكتر كاوه.

مكانیك خاك: جلد 1 كامبیز بهنیا- اصول مهندسی ژئوتكنیك جلد 1 شاپور طاحونی- مكانیك خاك علی فاخر.

مكانیك سیالات: مكانیك سیالات شیمز- مكانیك سیالات استریتر- مكانیك سیالات سری شوم.

ریاضیات: مجموعه گزینه‌های چهار جوابی طبقه‌بندی شده ریاضی كارشناسی ارشد جلد 1 و 2 و 3 (دكتر نیكوكار).

ریاضیات عمومی: توماس- آپوستل- لیتهلد.

معادلات دیفرانسیل: بویس- خلیل پاریاب- دكتر نیكوكار. سیمونز
 

rezaafsharpoor

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام رفقا.زبان ارشد را از چه کتابهایی باید خواند؟کتابهای لاتین؟مثلا چه؟یک در آخرت صد در دنیا خیر ببینی رفیق!کمک کن.

برای زبان تخصصی بهتره این کتابو بخونی: English for the student of civil engineering نوشته آقای دکتر محمود عزمی برای بخش عمومی هم بد نیست یه نگاهی به 504 بندازی;)
 

rezaafsharpoor

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام رفيق
مطمئني اين كتابي كه گفتي واسه ارشد خوبه؟؟؟
اين كتاب كه خيلي راحته ،اگه اين باشه كه دمشون گرم:D
راستش دوستان به من همین 2 تا کتابو معرفی کردن...البته کتاب های دیگه ای هم هست ولی بهترین راه برای زبان تخصصی در وحله اول مطالعه همین کتاب وتست های اونه چون در چند سال اخیر چند تا تست عینا از تست های همین کتابه و بعد از اون هم مطالعه سوالات سال قبله چون چند تا از سوالات هم دقیقا از سوالات سال پیش تکرار شده...جزوه های زبان تخصصی موسسه پارسه وکتاب دکتر شاهرخ قاضی مرادی هم کتاب های خوبی هستن...یه کتاب هم انتشارات سیمای دانش داره که مهندس هوشیار خزایی اونو نوشته فکر کنم اسمش پرسش های 4 گزینه ای زبان تخصصی عمران باشه...دیگه چیز دیگه ای رو نمی شناسم ...امیدوارم مفید واقع شه;)
 

rezaafsharpoor

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه سوال داشتم که امیدوارم توی جای مناسبی مطرح کرده باشم...امسال یه رشته به رشته های کنکور سراسری ارشد عمران اضافه شد به اسم پدافند غیرعامل و همچنین یه مبحث جدید هم با همین نام اومده فکر کنم مبحث بیست و یکم .... کسی در مورد این رشته اطلاعاتی داره؟
با تشکر
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
سلام
خبراي بدي دارم
دروس امتحاني رشته عمران-كارشناسي ارشد
1- زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)
2- رياضيات
3- مكانيك جامدات (مقاومت مصالح 1- تحليل سازه‌ها 1)
4- مكانيك خاك و پي‌سازي
5- مكانيك سيالات و هيدروليك
6- طراحي (سازه‌هاي فولادي 1 و 2، سازه‌هاي بتني 1 و 2، راهسازي و روسازي راه)
كليه دروس با ضريب 1

اين طراحي و پي از كجا اومد ديگه؟؟

لينك منبع: http://www6.sanjesh.org/Arshad/1388/880505_01.php
 

alighgh

عضو جدید
سلام دوستان ... برای این درسا چه جزوه یا کتابی رو پیشنهاد می کنید؟:cry::cry:

کتابی که به درد کنکور ارشد بخوره...
 

rezaafsharpoor

عضو جدید
کاربر ممتاز
بيخيال
ميگم حالا اگه طراحيو بيخيل شيمو بقيه درسارو بخونيم چي ميشه
الان كه مقاومت مصالحم گلابي شد فقط از مقاومت 1 سوال مياد
به نظرم بشه يه كارايي كرد:smile:
بخونی بهتره...اومدیمو سال اول بود سوالا تقریبا در حد استاندارد بود ... اون وقت حسرتشو می خوری که چرا نخوندی...راهسازی و روسازی هم که تقریبا درس های نرمالی هستن...طراحی هم قلق داره فقط کافیه یکم بیشتر تلاش کنیم...می دونید خوبی کنکور امسال چیه؟این که همه اونایی که کنکور میدن توی یه موقعیتن و هیشکی تاحالا این درسا رو تو کنکور سراسری ارشد نداشته...یه خوبی هم داره اونم اینه که حالا که داری واسه سراسری این درس ها رو می خونی می تونی راحت واسه آزادم تست بزنی چون دقیقا همین درس ها توی آزادم میاد...همه تون موفق باشین;)
 

علی(110)

عضو جدید
یه سوال

یه سوال

سلام علیکم جمیعا
حالا یه سوال باسه من پیش اومده
سوالای سال 82 رو که نگاه میکردم کنکور اینطوری بود که آخرش از همین درسای طراحی سازه ها و راهسازی و هیدرولوژی و ... سوال داده بودند که به دلخواه هر کی میخواد تو هر گرایشی بره به یه دسته از اونها پاسخ بده مثلا اگه میخواست بره راه باید تستهای راهسازی و روسازی و ترافیکو پاسخ میداد.
حالا میخوام بدونم یعنی بازم مثل قدیم شده یا اینکه همه باید یه همه ی اون درسایی که اونجا نوشته جواب بدن؟
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
دوست عزیز لینک منبع خبر که گذاشتی خرابه و هیچی توش نیست.
میشه لینک منبع دقیق و سالم خبر را بگذاری ما هم ببینیم؟؟؟؟
ممنون:smile:

خوب بريد تو سايت سنجش www.sanjesh.org
بعد بالا سمت راست روي كارشناسي ارشد كليك كنيد
صفحه جديد كه باز شد روي لينك ((مواد امتحاني و ضريب دروس برخي از كدرشته‌هاي امتحاني آزمون كارشناسي ارشد سال 1389 اعلام شد ))
كليك كنيد
 

civilica2008

عضو جدید
خوب بريد تو سايت سنجش www.sanjesh.org
بعد بالا سمت راست روي كارشناسي ارشد كليك كنيد
صفحه جديد كه باز شد روي لينك ((مواد امتحاني و ضريب دروس برخي از كدرشته‌هاي امتحاني آزمون كارشناسي ارشد سال 1389 اعلام شد ))
كليك كنيد

دوست عزیز ممنون ولی یک چیزی:
میگم این ها مربوط به کنکور سال 89 هستشا!!!!
ما قراره که تو کنکور سال 88 شرکت کنیم.مگه نه بچه ها؟؟؟ یا من اشتباه میکنم؟؟؟
الکی نریم این همه درسا بخونیم و بعد مچل بشیم؟؟
ترو خدا یکی خبر موثق مربوط به کنکور امسال که بچه های عمران میخواند شرکت کنند را بذاره.
بازم تشکر;)
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
دوست عزیز ممنون ولی یک چیزی:
میگم این ها مربوط به کنکور سال 89 هستشا!!!!
ما قراره که تو کنکور سال 88 شرکت کنیم.مگه نه بچه ها؟؟؟ یا من اشتباه میکنم؟؟؟
الکی نریم این همه درسا بخونیم و بعد مچل بشیم؟؟
ترو خدا یکی خبر موثق مربوط به کنکور امسال که بچه های عمران میخواند شرکت کنند را بذاره.
بازم تشکر;)
سلام
من يه نگاهي كردم دوباره به سايت سنجش
مسئله اينه كه آزمون پارسال و نتايجشو همه جا با عنوان آزمون سال 88 آورده
يعني اينكه آزمون ما 89 حساب ميشه ديگه
ولي در كل مچل شديم رفت :D
 
آخرین ویرایش:

mehdi220

عضو جدید
سلام
كنكوري كه در پيش داريم 89 هستش و از انجايي كه سايت سنجش تمام ضرايب رو يك اعلام كرده
فكر نميكنم مانند سالهاي گذشته باشه و بايد به همه ي سوالها پاسخ بديم
البته اين نظر منه
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
اختلاف ظرفيت ها

اختلاف ظرفيت ها

سلام
اين فايل ضميمه كردم تفاوت ضرفيت كنكور ارشد سال 87 با سال 88 هست
كه در اكثر گرايش ها ظرفيت بيشتر شده
حالا كاش امسالم بيشتر بشه:D
 

پیوست ها

  • 5.pdf
    28.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
عوض شدن مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد

عوض شدن مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد

با سلام خدمت تموم بچه های خوب رشته ی عمران:
ممکنه خیلی از دوستان از این خبر اطلاع نداشته باشن،
با توجه به مصوبه شوراي نظارت و برنامه‌ريزي آزمون تحصيلات تكميلي برخي از مواد امتحاني و ضرايب دروس از كدرشته‌هاي امتحاني آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1389 را براي متقاضيان شركت در آزمون مذكور عوض شده است و به شرح زیر است:

مجموعه مهندسي عمران
(كد 1264)
گرايش‌ها
1- سازه
2- مهندسي زلزله
3- مكانيك خاك و پي
4- راه و ترابري
5- مهندسي آب
6- سازه‌هاي هيدروليكي
7- سازه‌هاي دريايي
8- برنامه‌ريزي حمل و نقل
9- مهندسي مديريت و ساخت
10- مهندسي محيط زيست
11- مهندسي رودخانه
12- مهندسي آب و فاضلاب
مواد امتحاني
1- زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)
2- رياضيات
3- مكانيك جامدات (مقاومت مصالح 1- تحليل سازه‌ها 1)
4- مكانيك خاك و پي‌سازي
5- مكانيك سيالات و هيدروليك
6- طراحي (سازه‌هاي فولادي 1 و 2، سازه‌هاي بتني 1 و 2، راهسازي و روسازي راه)
كليه دروس با ضريب 1

برای اطلاعات بیشتر به سایت سازمان سنجش مراجعه فرمایید.

اگر با آمدن آفتاب از خواب بیدار شویم نمازمان قضاست...!
(السلام علیک یا صاحب الزمان)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا