مشاوره، پرسش و پاسخ و درخواستهای بخش باغبانی

چلچراغ

عضو جدید
کارشناسی ارشد باغبانی

کارشناسی ارشد باغبانی

سلام دوستان
برای کنکور ارشد باغبانی کتاب ها و جزوات پارسه خوبه یا سنجش تکمیلی؟
اگر در این مورد اطلاعی دارید لطفا راهنماییم کنید
 
  • Like
واکنش ها: fgni

آگرونومیست

عضو جدید
سلام من نمی دونم جزوات سنجش تکمیلی چجوری هستند ولی پارسه برا باغبانی تا اونجا که من می دونم جزوه نداره.
امیدوارم موفق باشی.;)
 

s_abi87

عضو جدید
تا شنبه لازمش دارم.......خواهشا!!!

تا شنبه لازمش دارم.......خواهشا!!!

نیاز فوری به جواب این سوال دارم!!!کاربرد معادلات ریاضی مرتبه اول در رشته مهندسی آب؟که به صورت سوال تخصصی در محاسبات آبیاری باشه با جواب فرمولی و محاسباتش.واقعا ضروریه!!!!
 

pezhman p.k

عضو جدید
سلام به همه دوستان عزیز.:gol:
از این به بعد هر گونه در خواست اعم از سوال های مختلف،کتاب،منبع،سایت و ... در مورد مسائل مربوط به مهندسی آب را توی این تاپیک مطرح کنین و منتظر جواب توی همین تاپیک از طرف دوستان باشین.
دوستان عزیز لطف کنین جواب هاتونو را به صورت نقل قول بگین تا مشخص بشه مربوط به کدوم پست و چه شخصی هست.
لطفا تاپیک جدا برای هر گونه سوالی تشکیل ندین و همین طور توی تاپیک های مختلف یه سوال رو عنوان نکنین.
ممنون از همکاریتون:gol:
ميخوام در مورد كاربرد فناوري نانو تو مهندسي آب مقاله يا سايتي بهم معرفي كنين:)
 

shamsa

عضو جدید
سلام
بچه ها کسی موسسه ای میشناسه که آزمون های ارشد واسه رشته ما برگزار کنه البته به جز سنجش و دانش .
سنجش و دانش کسی استفاده کرده ، اگه آره چجوره ؟ خوبه ؟
سلام مهساجان :من جزوه های سنجش دانش رو دارم تعریفی ندارد تمام تستهای جزوات سنجش از تستهای سمیرا اخوان میباشد جزوات سنجش دانش دارای خاصه های مفیدی است البته پس خواندن تمام سر فصلهای کتابهایی که برای امتحان میخوانیم
 

عطیه 67

عضو جدید
:gol:
سلام
بچه ها کسی موسسه ای میشناسه که آزمون های ارشد واسه رشته ما برگزار کنه البته به جز سنجش و دانش .
سنجش و دانش کسی استفاده کرده ، اگه آره چجوره ؟ خوبه ؟


کیفیت کار رو نمی دونم اما می دونم جهاد دانشگاهی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران هم دوره داره هم آزمون!
 

mahpishuny

عضو جدید
مهندسین عزیز لطفا کمک

مهندسین عزیز لطفا کمک

سلام به همه:gol:
یکسری اطلاعات در رابطه با سطح زیر کشت ،عملکرد در جهان، تولید در جهان + همه این موارد تو ایران در مورد مرکبات میخام
ممنون میشم کسی لطف بفرماید راهنمایی نماید بنده را بسی ممنون:)
 

masoud69

عضو جدید
سلام

سلام

من یه سوال دارم من تازه اب قبول شدم از طرفی اسمم دانشکده ی علوم انتظامی هم در اومده میخوام ببینم از نظر شما کدوم بهتره اب را ادامه بدم یا برم دنبال اون یکی
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
اركيده كسي چيزي ميدونه

اركيده كسي چيزي ميدونه

در مورد اركيده اگه كسي چيزي ميدونه اينجا مطلب بزاره
 
  • Like
واکنش ها: losi

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
گل ارکيده، پرورش ،عکس





ارکيده کاتليا Cattleya intermedia
گل هي زيبي ين گونه اولين بار در سال 1824 در اروپا مورد توجه عاشقان گل و گياه قرار گرفت.
امروزه هيبريدهي زيبيي از ين ارکيده ها وجود دارند که به خوبي مي توانند در اتاق زندگي کنند. ارکيده هي ين جنس بعد از دوران گل دهي نياز به يک دوره استراحت دارند که در آن آب کافي را بري جلوگيري از خشک شدن به دست بياورند. اگر ارکيده هي کاتليا در خانه داريد، علاوه بر چشم هيتان بيد از حس بوييي تان هم استفاده کنيد تا لذت تان کامل شود. بعضي از گونه هي کاتليا علاوه بر ظاهري چشم نواز عطري شامه نواز هم دارند.




ارکيده فالائنوپسيس spp.Phalaenopsis
ارکيده هي پروانه ي ين نامي است که در بعضي منابع فارسي به آن مي دهند. ين گل ها از انواع ارکيده هيي هستند که پرورش آنها راحت است. ينها بسترهي سنگي را بري رشد و زندگي ترجيح مي دهند. ين ارکيده ها شامل حدود 400گونه هستند که در جنوب شرق آسيا جيي که گرم و مرطوب است به صورت درخت زندگي مي کنند. علاوه بر آن گونه هي فالائنوپسيس از بهترين گونه ها بري نگهداري در آپارتمان هستند. ين گونه گل هي زياد و بري يک دوره طولاني دارند. مناسب ترين زمان بري خريد ين گونه زماني است که ساقه گل دهنده و تعداد کمي گل داشته باشد. با نگهداري مناسب، ساقه گل دهنده به رشد خود ادامه داده و گل هي جديد توليد خواهد کرد و ين در حالي است که گل هي قبلي نيز همچنان شاداب روي ساقه باقي خواهند ماند و شيد تا يک ماه هم تازه بمانند. چند روز اول پس از خريد، دوران بحراني در زندگي فالائنوپسيس است. گاهي بزرگترين جوانه هي گل به فاصله چند روز پس از خريدن گياه مي افتند. بري ين اتفاق دو دليل وجود دارد: يا ينکه گياه سردش شده و يا تحت تاثير گاز اتيلن قرار گرفته است. گاز اتيلن که توسط ميوه هي رسيده نيز توليد مي شود باعث ريزش جوانه ها مي شود. در ين مورد بيد گل را از نزديک منابع توليد گاز اتيلن دور نگاه داشت و در مورد اول هم بيد از گياه در برابر سرما محافظت کرد. بري ين منظور بيد گياه را چند روز اول در هويي مانند روزهي قبل و در همان دما نگاه داشت تا به مرور به دمي اتاق عادت کند.


ارکيده انسيديومspp.Oncidium
عروسک هي رقصاني که در جنگل هي آمريکي جنوبي زندگي مي کنند. گل هي ين ارکيده ها با کوچک ترين نسيمي به حرکت درمي يند و به آن مي ماند که روي شاخه ها مي رقصند. صحنه ورود زنبورهي Centris که با تدبير و حساب شده و البته با برخورد به داخل گل هي ين ارکيده ها صورت مي گيرد دانشمندان را شگفت زده مي کند. ين زنبورها در جنگل از قلمرو خود در برابر ديگر همنوعانشان دفاع مي کنند. ظاهرا آنها تصور مي کنند ين نوع ارکيده ها هم يکي از زنبورهي هم نوع خودشان هستند. وقتي در ين تقابل زنبور با گل برخورد مي کند گرده ها به بدنش مي چسبند و در برخورد با گل ديگر سبب گرده افشاني مي شوند. ين موضوع نشان مي دهد راز شباهت ين ارکيده ها به زنبورهي Centris بقي نسل گل ها است. ين راه يک وسيله مطمئن بري ادامه نسل ارکيده ها است که ينچنين به وسيله زنبورها لقاح مي يابند. البته ين تنها يکي از ترفندهي جالب ارکيده ها بري اطمينان از گرده افشاني موفق و ادامه نسل است.
حدود 800گونه از ين گل ها در مناطق مختلفي زندگي مي کنند. از فلوريدا گرفته تا منطقه آمازون و کشور آرژانتين. بري نگهداري ين عروسک هي زيبا دمي اتاق بيد خنک باشد، حدود ?? درجه سانتيگراد. ين گونه رطوبت باليي را مي پسندد، نياز آبي ين گياه هم تنها در حدي است که دمبرگ حبابي شکل آنها چروکيده نشود.





ارکيده پافيوپديوم Paphiopedium callosum
ين ارکيده ها را بانوي خرامان مي گويند. ين گونه ها با ترکيب رنگ بسيار زيبا و متنوع در ميان ديگر ارکيده ها خودنميي مي کنند که با توجه به رنگ برگ هيشان به دو گروه تقسيم مي شوند. يک گروه با برگ هي لکه لکه ي که در تابستان گل مي دهند و ارکيده هي با رنگ سبز يکنواخت که هوي خنک تر را ترجيح مي دهند و غالبا در زمستان گل مي دهند. حدود 60گونه از ين ارکيده ها که بومي جنوب شرق آسيا هستند، شناخته شده است. ين ارکيده ها در زمستان بيد در معرض نور خورشيد باشند و در تابستان ها نيز پنجره هي رو به شمال را ترجيح مي دهند. گونه هي گرمادوست به خوبي در دمي اتاق و حتي در رطوبتي بالاتر از متوسط به خوبي رشد مي کنند. نياز دميي ارکيده هي خرامان بسته به نوع برگ و گل آنها تفاوت دارد. گياهاني که برگ هي لکه لکه ي دارند سرما را بسيار زياد تحمل مي کنند، حال آنکه گياهاني که در هر ساقه بيش از يک گل دارند گرما را دوست دارند.


ارکيده سيمبيديوم spp.Cymbidium
ينها ارکيده هيي هستند که در بيرون از ساختمان قادر به رشدند. آنها در نور کافي تابستان به بهترين نحو گل هي خود را آشکار مي کنند، همينطور در اويل پييز قبل از ينکه برگ ها به زردي بگريند.
ين نوع ارکيده نيز مانند سير خويشاوندانش هنگامي که غنچه هيش باز مي شود، بيد از تابش قوي خورشيد در امان باشد. ارکيده هي سيمبيديوم اولين ارکيده هيي بودند که به عنوان گياهان آپارتماني به فروش رسيدند. ين ارکيده ها به صورت گل هي شاخه بريدني عرضه مي شوند که در ابتدا اندازه گل ها بسيار بزرگ بوده است. امروزه رقم هي جديدي به نام mini cymbidium يا midi cymbidium توليد شده اند که گل هي کوچک تر و مناسب تري بري داخل آپارتمان توليد مي کنند. ين گياهان دو تا سه ماه در سال گل مي دهند. نگهداري ين ارکيده ها در خانه خيلي راحت است و در مقابل رفتار بد انسان، تحمل باليي دارند.
گونه هيي از ارکيده که در ين مقاله از آنها نام برديم تنها نمونه کوچکي از انواع گياهاني است که مي توانند زيبيي بخش خانه هي ما باشند. هر چند زندگي امروزه ما را مجبور کرده باشد از طبيعت دور شويم و در آپارتمان کوچک و بدون باغچه زندگي کنيم. اما همين که ما گلدان هي گل و گياه سبز را به داخل خانه مان مي آوريم نشان مي دهد هنوز به گياهان وابسته يم با ين کار ثابت مي کنيم زندگي بدون سبزي گياهان طراوت و شادابي لازم را ندارد. آنها به ياد ما مي آورند که هنوز زيبيي، زيبا است.

 

losi

عضو جدید
عزيزم افرين به شما اما توضيح بدين چه گلي


اركيده ها با داشتن حدود ۲۵ هزار گونه گياهي بزرگترين خانواده گياهان روي زمين را تشكيل مي دهند. در اين خانواده بزرگ هر ماه يك گونه جديد شناسيي و به جمعيت آن افزوده مي شود. اركيده ها در آب و هوي مختلفي قادر به رشدند و از توندرا تا جنگل هي مناطق حاره زيستگاه آنها محسوب مي شود. تنها در بيابان هي سوزان و قطب هي يخ زده نمي توان از آنها سراغ گرفت. به همين دليل انتظار مي رود كه اركيده ها به عنوان گل هي آپارتماني بسيار انتخاب شوند. اما حقيقت چيز ديگري است. تا همين اواخر پرورش اركيده در خانه بسيار مشكل بود. ريشه گونه هي مناطق معتدل بايد در خاكي باشد كه قارچ هي مفيد در آن حضور داشته باشند تا بتواند مواد غذيي را جذب كند و در اختيار ريشه گياه قرار دهد. اركيده هي مناطق گرمسيري به صورت درخت رشد مي كنند تا از رطوبت هواي ارتفاع بالاتر بهره گيرند و ريشه هايشان از هوموس خاك زير درختان استفاده كنند
 

losi

عضو جدید
در اين بين اين اركيده هي مناطق گرمسيري هستند كه مي توان آنها را در اتاق پذيريي به گل نشاند، البته به شرطي كه رطوبت بالا را بريشان مهيا كنيم. خوشبختانه امروزه گونه هي هيبريد زيادي قابل عرضه به دوستداران گل و گياه توليد شده اند كه مي توانند خشكي داخل اتاق را تحمل كنند. بعضي از انواع گل هي اركيده كه به صورت دسته گلي زيبا درست شده باشند، از مناسب ترين هديه ها در دنيي گل ها است. قطعا كساني كه هديه ي ينچنين زيبا دريافت مي كنند، فورا زيبيي آن را مي ستيند اما نكته جالب تر ين است كه اگر در كنار تحسين رسيدگي مناسب هم به گل ها هديه كنيم تا ماه ها با گل هيشان به زيبيي دعوتمان خواهند كرد. مدت دوام گل ها به چند عامل بستگي دارد. يكي نوع اركيده مثلا اركيده هي فالائنوپسيس ماه ها گل مي دهند، ديگر ينكه غنچه چقدر سن دارد و نيز نگهداري مناسب از گياه. اركيده ها هوي خنك را دوست دارند و از تابش مستقيم نور خورشيد آزرده مي شوند. بيد هفته ي يك بار آب بخورند و جمع شدن آب در گلدان بريشان مشكل يجاد مي كند. درست وقتي كه گل دهي اركيده متوقف مي شود، زماني است كه شما بر سر دوراهي تصميم گيري يستاده يد و تصميمي كه مي گيريد، سرنوشت گياه را مشخص مي كند. يا آنها را در فراموشي رها مي كنيد تا بميرند و در خاك بپوسند و يا با فراهم كردن شريطي بعد از يك دوره استراحت اركيده را به گل دادن مجدد تشويق مي كنيد. اگر به تصميم دوم رسيده يد كه اميدوارم همينطور هم باشد، عواملي كه بيد در نظر بگيريد تا گياه دوباره گل هي زيبيش را به ما نشان دهد عبارتند از: آب، نور و دما. آب راحت ترين عاملي است كه مي توان كنترل كرد. اركيده ها به آبي كه هفته ي يك بار به آنها مي دهيد و درجه حرارت آن با درجه حرارت هوي اتاق برابر است، قانع اند. آنها در طول دوران رشد هفته ي يك بار به محلول رقيق غذيي به نسبت يك چهارم تا نصف قاشق چيخوري از كودهي مخصوص اركيده در سه ليتر آب نياز دارند. گل هي اركيده هوي نمناك را خيلي دوست دارند. بري تامين رطوبت موردنيازشان آنها را در ظرف هيي كه با شن و ماسه يا سنگ ريزه پر شده است قرار دهيد تا جلوي هدررفت آب را بگيريد. نيازهي نوري بسته به واريته متفاوت است، البته اكثر اركيده هيي كه در اتاق نگهداري مي شوند تابش مستقيم نور خورشيد را دوست ندارند. آنها را در جيي بگذاريد كه فقط روشنيي نور به آنها برسد و همواره به رنگ برگ ها توجه داشته باشيد. راستي مي دانستيد گياهان با برگ هيشان با ما حرف مي زنند گياهان نيازهيشان را به وسيله تغييرات در برگ به ما منتقل مي كنند. اگر برگ ها به زردي بگريد و شما بيش از حد به گياه آب نداده باشيد يعني گياه نور زيادي دريافت مي كند و اگر برگ ها سبز تيره شوند يعني دلشان بري خورشيد و نور آن تنگ شده پس بيد آنها را نزديك پنجره ببريم. نيازهي دميي نيز متفاوت است اما طيف عمومي همان متوسط دمي داخل ساختمان است، با ۱ تا ۱۵ درجه تفاوت بين دمي شبانگاهان و سپيده دمان. بدون وجود ين اختلاف دما اكثر اركيده ها گل نمي دهند.


الان بگو من چند شدم ؟؟؟ :D
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
نه عزيزم اگه ميدونستم كه مرض نداشتم بنويسم اما اينايي هم كه ميبيني تو اينترنت فراوونه اونم نه بيشتر نظرم در مورد تغذيه اركيده است
راستش دوره دانشجويي رفتيم چالوس براي بازديد از يه گلخونه اركيده اول با اينكه هماهنگ كرده بوديم باز بزور راهمون دادن بعد هم هيچي در مورد تغذيه اون و نحوه انتقال به بازار بهمون نگفتن باوركن مثل سايت اتمي بود كارگراش مجبوربودن جلو چشم صاحب گلخونه بوته هاي قديمي رو اتيش بزنن هرچي ما اصراركرديم كه حداقل جندتا به ما بدين هم قبول نكردن عجيبه نه براي همي ميخوام اگه كسي اطلاعات عملي داره اينجا مطلب بزاره تازه گل اركيده از متنوعترين و پرفروشتريت و گرانقيمتترين گلهاست :)
 

losi

عضو جدید
نه عزيزم اگه ميدونستم كه مرض نداشتم بنويسم اما اينايي هم كه ميبيني تو اينترنت فراوونه اونم نه بيشتر نظرم در مورد تغذيه اركيده است
راستش دوره دانشجويي رفتيم چالوس براي بازديد از يه گلخونه اركيده اول با اينكه هماهنگ كرده بوديم باز بزور راهمون دادن بعد هم هيچي در مورد تغذيه اون و نحوه انتقال به بازار بهمون نگفتن باوركن مثل سايت اتمي بود كارگراش مجبوربودن جلو چشم صاحب گلخونه بوته هاي قديمي رو اتيش بزنن هرچي ما اصراركرديم كه حداقل جندتا به ما بدين هم قبول نكردن عجيبه نه براي همي ميخوام اگه كسي اطلاعات عملي داره اينجا مطلب بزاره تازه گل اركيده از متنوعترين و پرفروشتريت و گرانقيمتترين گلهاست :)

احتمالاً از این گلخونه هایی بوده که پروتکل کارش رو از هلند می گیرن بوده...
 
  • Like
واکنش ها: fgni

kaghaz rangi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه عزيزم اگه ميدونستم كه مرض نداشتم بنويسم اما اينايي هم كه ميبيني تو اينترنت فراوونه اونم نه بيشتر نظرم در مورد تغذيه اركيده است
راستش دوره دانشجويي رفتيم چالوس براي بازديد از يه گلخونه اركيده اول با اينكه هماهنگ كرده بوديم باز بزور راهمون دادن بعد هم هيچي در مورد تغذيه اون و نحوه انتقال به بازار بهمون نگفتن باوركن مثل سايت اتمي بود كارگراش مجبوربودن جلو چشم صاحب گلخونه بوته هاي قديمي رو اتيش بزنن هرچي ما اصراركرديم كه حداقل جندتا به ما بدين هم قبول نكردن عجيبه نه براي همي ميخوام اگه كسي اطلاعات عملي داره اينجا مطلب بزاره تازه گل اركيده از متنوعترين و پرفروشتريت و گرانقيمتترين گلهاست :)

سلام
اخه میدونید علتش چیه؟
چون پرورش و نگهداری ارکیده خیلی سخته و کار هرکسی نیستش
به همین خاطر اینقدر سختگیری میکنن
تنها
گلی (یا محدود گلهای وارداتی) رو هم که به صورت مجاز وارد میکنند ارکیده هستش
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
نه بابا صاحبش تو انگلستان الكترونيك خونده بود تازه الان 20 -25 ساله گلخونه داره
 

تو بگو

اخراجی موقت
سلام به همه:gol:
یکسری اطلاعات در رابطه با سطح زیر کشت ،عملکرد در جهان، تولید در جهان + همه این موارد تو ایران در مورد مرکبات میخام
ممنون میشم کسی لطف بفرماید راهنمایی نماید بنده را بسی ممنون:)

همه اطلاعات مورد نظر شما در سایت فائو موجود است :)
 

mohamadreza!

عضو جدید
من یه سوال دارم من تازه اب قبول شدم از طرفی اسمم دانشکده ی علوم انتظامی هم در اومده میخوام ببینم از نظر شما کدوم بهتره اب را ادامه بدم یا برم دنبال اون یکی
سلام مسعود آب کدوم دانشگاه قبول شدی؟علوم انتظامی یعنی چی میشی؟پلیس؟یا فنیه؟
 

saha-l

عضو جدید
درخواست مقاله

درخواست مقاله

سلام دوستان عزیز
مقاله ی فارسی میخواستم درمورد آلودگی فاضلابها
متشکرم:w14:
 

محمدصالح1

عضو جدید
من یه سوال دارم من تازه اب قبول شدم از طرفی اسمم دانشکده ی علوم انتظامی هم در اومده میخوام ببینم از نظر شما کدوم بهتره اب را ادامه بدم یا برم دنبال اون یکی
سلام مسعود عزیز ؛ شما همونطور که آقا محمد رضا " گفتند ، بگید که در چه قسمت و یا رشته ی دانشگاه علوم انتظامی قبول شده اید؟؟رشته های فنی اش یا مدیریتی و یا رشته های تخصصی انتظامی؟؟
این را که جواب دادید ضمنا بگویید که از گروه رشته های مهندسی اب " چه می دانید؟؟و کدام رشته ی ان را دقیقا قبول شده اید؟
اینطوری بهتر در خدمت خواهیم بود . موفق باشید..یاعلی(ع)
 
آخرین ویرایش:

bekar

عضو جدید
HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--

HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--HELP--

در یک ترازیابی متقابل بین دو نقطه Aو B که 730 متر از یکدیگر فاصله دارند, سنجشهای زیر به عمل آمده است:
محل اسقرار ترازیاب -ارتفاع ترازیاب از زمین -محل شاخص- قرائت شاخص
M1.688---------------B----------------M1.463-----------------A
M1.991----------------A----------------M1.436------------------B
الف)اختلاف ارتفاع بین A و B بدست آورید.
ب)خطای کلیماسیون تراز یاب را محاسبه کنید.


خواهشن کمک کنید.
 

mahpishuny

عضو جدید
رفتم تو سایت فائو زیاد جالب نبود شاید خودمم زیاد حوصله به خرج ندادم
ممنون
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
کلروفیل سوال و مشاوره درباره پرورش بن سای (بونسای) باغبانی 433

Similar threads

بالا