مشاوره، سوال و درخواست مطالب صنایع غذایی

mobina90

عضو جدید
سلام دوستان مقاله فارسی یا انگلیسی درباره فرایند تولید پنیر مخصوصا رسیدن پنیر سفید ایرانی میخواستم ممنون
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
سلام دوستان مقاله فارسی یا انگلیسی درباره فرایند تولید پنیر مخصوصا رسیدن پنیر سفید ایرانی میخواستم ممنون

فرآیند تولید و رسیدن پنیر فتا (دوره گرمخانه گذاری رو در این نوع پنیر می گن رسیدن! پنیر تازه دوره رسیدن کوتاهی داره)
مطلب زیاده خودتون هم بگردید؛ احتمالا داخل تالار صتایع غذایی یا تاپیک مقالات سایت اگه جستجو کنید، مقاله یا مطلب یا لینک به درد بخور باشه
:gol:
 

پیوست ها

  • FETA RIPEN&MANUFACTURE.zip
    1.6 مگایابت · بازدیدها: 0

"escape"

عضو جدید
سلام بر دوستان عزیزم ، خسته نباشید. بچه ها یه سوال داشتم ، بخصوص از اونایی که مهندسی میخونن...

نرم افزار matlab چه کاربردی در رشتمون داره؟ باید کامل یاد بگیریم؟ آخه هیچ درسی نداشتیم که به ما نرم افزار یاد بدن. چکار کنیم؟

راستی شبکه های عصبی مصنوعی چیه؟ کلا نقش متلب در رشته ما دقیقا چیه و چطوری میتونیم یاد بگیریم؟
 

leyla70

عضو جدید
مصاحبه کاری

مصاحبه کاری

سلام
من امروز در یک کارخونه تولیدی نان صنعتی برای کار در آزمایشگاه کنترل کیفی نام نویسی کردم. چند روز دیگه مصاحبه دارم. به نظر شما در مصاحبه چی می پرسن؟ در ضمن کسی میتونه در مورد آزمایشگاه کنترل کیفیت نان های صنعتی اطلاعاتی بهم بده؟ ممنون میشم.
 

مهندسمم

عضو جدید
در مورد خط تولید ماست اگه کمکم کنین ممنون میشم .به عکس و مقاله فارسی نیاز دارم

در مورد خط تولید ماست اگه کمکم کنین ممنون میشم .به عکس و مقاله فارسی نیاز دارم

در مورد خط تولید ماست اگه کمکم کنین:gol::gol: ممنون میشم .به عکس و مقاله فارسی نیاز دارم
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در خواست كمك
با عرض سلام و آرزوي موفقيت براي دانشجويان و فارغ التحصيلان صنايع غذايي از دوستاني كه در مورد روغن هاي جانشين كره كاكائو اطلاعاتي دارن در خواست كمك دارم با اين اميد كه اينجانب را بي پاسخ نگذاريد -:gol::gol::gol::victory:

جايگزين کره کاکائو( CBR )


جايگزين هاي کره کاکائو( CBR ) روغنهايي هستند که نيازي به عمليات تمپرينگ ندارند. روغن کووا براي روکش شيريني وشکلات بسيار ايده ال است و با کره کاکائو نيز مي توانند بکار برده شود. روغن کووا در طيف محصولات فراواني کاربرد دارد. بهبود نهايي بافت محصول، طعم ايده آل و نقطه ذوب مناسب آن از جمله مزاياي اين محصول مي باشد. اين محصول فرايند بسيار ساده اي دارد و استفاده از ان بسيار ساده مي باشد اما سبب بهبود قابل توجهي در کيفيت محصول نهايي مي شود.
استفاده از CBR در ايران با توجه به اقليم جغرافيايي گرم آن براي توليدات شکلات و محصولاتي که داراي روکش شکلات هستند بسيار ايده آل مي باشد.

- سازگاري نسبي با کره کاکائو دارد (به ميزان حداکثر 20% در فاز چربي)
- داراي طعم وبافت مناسب
- پايدار در برابر شکوفه زدن(بلوم)
- نيازي به تمپرينگ ندارد و بر پايه چربيهاي غير لوريکي است و براي طيف گسترده اي از محصولات مناسب است.
Couva 760: براي شيريني وشکلات، روکش کيک، بيسکويت، نان و شکلاتهاي روکشي (اينروب) بي نظير است.


0.1 max Moisture
0.15max Free Fatty Acid%
Red:1.0 max Colour(Lovibond 5.25Cell)
36 max Slip melting point
30 min Iodine Value(Wijs)








جانشين کره کاکائو(CBS)




جانشين هاي کره کاکائو( (CBS از هسته پالم و توسط تکنولوژي فراکسيون توليد مي شوند که عموما جايگزين کره کاکائو در شکلاتهاي قالبي و روکشي مي گردند. اين روغنها داراي رفتار ذوبي عالي هستند و در مقابل اکسيداسيون داراي پايداري مناسبي مي باشند ودر زمان انبارداري شکلات از بلوم زدن آن جلوگيري مي کنند.
CLSP 555/E: جانشين کره کاکائوبراي شکلاتهاي قالبي
CLSP 333/E: جانشين کره کاکائوبراي شکلاتهاي روکشي
CLSP 620:مناسب براي فيلينگها و تاپينگها و مغز بستني

- سازگاري پايين با کره کاکائو، به ميزان حداکثر 5% در فاز چربي
- برپايه اسيد لوريک
- از لحاظ چشايي ونقطه ذوب مانند کره کاکائو است ودر دهان ماسيده نمي شود.
- نيازي به تمپرينگ ندارد و بسيار سريع کريستاليزه مي شود ودر مقابل بلوم مقاوم است.
- مقاوم در برابر حرارتهاي بالااست و در دماي بالا ذوب نمي شود.


0.1 max Moisture
0.15max Free Fatty Acid%
Red:1.0 max Colour(Lovibond 5.25Cell)
35-37 Slip melting point
0-2 Iodine Value(Wijs)
96.0
90.0
49.0
3.0
SFC
20
25
30
35

 
آخرین ویرایش:

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
:)دوستان عزیز کسی هست که دیکشنری صنایع غذایی داشته باشه یا در جای بدونه واسه دانلود.خیلی بهش احتیاج دارام.میخوام یه دیکشنری واسه موبایل درست کنم.
با تشکر از همتون.
خیلی خوشحالم این سایت راه اندازی شده.
:)

تاپیک: دانلود دیکشنریهای تخصصی صنایع غذایی
 

new moon

عضو جدید
با سلام دوستان عزییییزز.... درباره PCR و مدلسازی باکتری های اسید لاکتیک راهنماییم کنه.:(..یعنی مقالاتی که این سه مورد توش باشه رو برام پیشنهاد بدین خیلییییی ممنون میشمممممم...:):gol:
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
با سلام دوستان عزییییزز.... درباره PCR و مدلسازی باکتری های اسید لاکتیک راهنماییم کنه.:(..یعنی مقالاتی که این سه مورد توش باشه رو برام پیشنهاد بدین خیلییییی ممنون میشمممممم...:):gol:

سلام

چی بگم؟ به کار شما بیاد و این طوری درخواست ندین یا خودتون بلد شین!

کلمه هایی مثل PCR یا MODELLING ممکنه داخل تایتل مقاله نیان چون مربوط به روش جمع آوری داده هستن و در قسمتهای METHOD میاد و شاید در ABSTRACT به اونها اشاره بشه

فرم اختصاری "باکتری های اسید لاکتیک" LAB هست و ممکنه در یک مقاله فقط یک گونه از این FAMILY بررسی بشه نه کل خانواده لاکتیک اسید باکتری ها؛ پس به اسم جنس ها هم اشراف داشته باشید بد نیست مثل لاکتوکوکسی ها، لاکتوباسیل ها، و جنس هایی که پیشوند لاکتو ندارند؛

فرم باز شده PCR ، POLYMERASE CHAIN REACTION هست و در تایتل بعضی موقع ها به این صورت نوشته می شه

کلمه MODEL یا MODELLING رو به تنهایی سرچ کنید به مقاله هایی میرسید که سیستم مدل اونها مثلا یک نمونه پنیر یا یک نمونه ماست بوده یا از موش برای آزمون ها استفاده شده در حالیکه مدنظر شما مدلسازی هست؛ پس بهتره همراه کلمه MODELLING ، کلمه های NUMERICAL و MATHEMATICAL یا KINETIC و واژه های مشابه رو هم بزنید تا مقاله حداقل کلمه مدلسازی رو داشته باشه!!

خدمت شما فقط چند مورد مقاله و یک کتاب در مورد PCR:

 

پیوست ها

  • MODELLING LAB.zip
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 0
  • Stephen A. Bustin PhD-The PCR Revolution_ Basic Technologies and Applications (2009).pdf
    5.2 مگایابت · بازدیدها: 0

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
سلام بر دوستان عزیزم ، خسته نباشید. بچه ها یه سوال داشتم ، بخصوص از اونایی که مهندسی میخونن...

نرم افزار matlab چه کاربردی در رشتمون داره؟ باید کامل یاد بگیریم؟ آخه هیچ درسی نداشتیم که به ما نرم افزار یاد بدن. چکار کنیم؟

راستی شبکه های عصبی مصنوعی چیه؟ کلا نقش متلب در رشته ما دقیقا چیه و چطوری میتونیم یاد بگیریم؟

کاربردش در تحقیق ها و مقالات هست برای مدلینگ و پیش بینی رفتار مثلا انتقال جرم یا کنترل فرآیند برای متوقف کردن در نقطه ای که ناخواسته هست و پیش بینی می شه؛ حتی برای بارش باران یا الگوریتمش استفاده می شه؛ واقعیت اینه که برای یاد گرفتن هر چیزی باید وقت بذارید کسی این ها رو یاد نمی ده! وقتی کاربردی شد، و واقعا به کار اومد ارزشش دیده می شه
هیچ بایدی نداریم
درس "محاسبات عددی"
شبکه عصبی مصنوعی پیوند بین کامپیوتر نرم افزار و ریاضی و مثلا رشته های دیگه مثل صنایع غذایی هست؛ یک چیزی فراتر از پایه ریاضی شبکه هایی که در مبانی کامپیوتر یاد می گیرن؛ صفر و یک ها؛ از رشته های کامپیوتر-نرم افزار بپرسین یا خودتون مطالعه کنید
نقشش برای محاسبات هست
راه یاد گرفتنش زیاده اول حوصله می خواد و علاقه؛ سایت تخصصی متلب؛
فروم تخصصی متلب
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
سلام دوستان
اینجا کسی هست که یه مرکز ترجمه بهم معرفی کنه؟
واسه سمینارم چندین صفحه ای ترجمه دارم متاسفانه وقت ندارم :(
اگه دیکشنری صنایع غذایی هم بهم معرفی کنید ممنون می شم.
با تشکر

سامانه تخصصی ترجمه متون فراترجمه



IFIS Dictionary of Food Science and Technology
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در مورد ساختار حلقوی گلوکز و فروکتوزو دیگر کربوهیدراتهای مهم کسی میتونه نکات مهمشو توضیح بده که راحتر یاد بگیریم.:gol:

توضیحاتی در خصوص ساکارز میدم که کمی نکته داره یه مقدار هم راجع به ساختار حلقوی فروکتوز و گلوکز میگم

ساختار خطی فروکتوز تشکیل شده از 6 تا کربن که روی کربن 2 عامل کتونی قرار گرفته یعنی یک پیوند دو گانه با اکسیژن
ساختار خطی گلوکز تشکیل شده از 6 تا کربن که روی کربن 1عامل آلدئیدی قرار گرفته یعنی یک پیوند دو گانه با اکسیژن و یک پیوند با هیدروژن


حلقه فورانوزی (5ضلعی) فروکتوز بین کربن 2 و 5 پل میزنه

حلقه پیرانوزی ( 6ضلعی ) گلوکز بین کربن 1 و 5 پل میزنه

حالا برای ساختار حلقوی اون عاملایی که توی ساختار خطی سمت چپ بودن میرن بالا و اونایی که سمت راست بودن میرن پایین

ساکارز
:
1- همونطور که میدونی ساکارز از دو قند فروکتوز و گلوکز با پیوند آلفا 1 به 2 تشکیل شده ( امیدوارم ساختار حلقوی گلوکز و فروکتوز را بدونی چه جوری رسم کنی)
2- اولا پیوند، بین OH کربن شماره 1 گلوکز و OH کربن شماره 2 فروکتوز هستش
3- ثانیا پیوند از نوع آلفاست یعنی OH متصل به کربن شماره 1 گلوکز و 2 فروکتوز باید هم جهت باشند یعنی هر دو پایین یا هر دو بالا باشند. که در این پیوند OH هر دو کربن پایینه.
4- حلقه گلوکز را به همون صورت شش ضلعی میکشیم و فروکتوز را هم به صورت حلقه 5 ضلعی میکشیم.
5- حالا برای اینکه حلقه ها را به هم متصل کنیم باید یک پل اکسیژنی بین کربن شماره 1 گلوکز و 2 فروکتوز بزنیم که برای این کار حلقه ی فروکتوز باید بچرخه که کربن 1 گلوکز در کنار کربن 2 فروکتوز قرار بگیره. نکته همینجاست که وقتی حلقه فروکتوز میچرخه تمام عاملهاش برعکس میشه یعنی اون عامل هایی که بالا بودن میرن پایین و اونایی که پایین بودن میرن بالا
6- حالا خیلی راحت یه پل اکسیژنی بین دو کربن زده میشه و یک مولکول آب ( H[SUB]2[/SUB]O ) آزاد میشه




 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
پروپوزال صنایع غذایی

نمونه آماده پروپوزال صنایع غذایی می خوام:D

نمونه پروپوزال و پایان نامه



نحوه نوشتن پروپوزال:

الف- عنوان موضوع پژوهش: بصورت يک جمله واضح و روشن عبارت موضوع پژوهش در ابتدا بيان مي شود که البته متغيرهاي اصلي پژوهش در جمله عنوان موضوع بکار گرفته مي شود.
ب- نوع پژوهش که از نظر هدف (کاربردي يا بنيادي) و از نظر ماهيت و روش در ابتداي طرح تحقيق آورده مي شود.
پس از بيان دو مورد فوق موارد زير براي تشريح اجزاي طرح تحقيق آورده مي شود:
1- بيان مسئله و موضوع تحقيق

هر تحقيق علمي با طرح سوال يا مساله اي آغاز مي شود که تحقيق براي پاسخگويي به آن انجام مي گيرد؛ مسئله و موضوع تحقيق عبارت است از شرايطي که وجود دارد و در ذهن پژوهشگر ايجاد سئوال مي کند و پژوهشگر را بر مي انگيزد که در آن کندوکاو کند. اين مسئله، مشکل احساس شده اي است که محقق به حل آن علاقه مند است و مي خواهد راه حل آن را بيابد. هنگامي که محقق چنين احساسي پيدا مي کند مي توان گفت که او موضوع و مسئله تحقيق خويش را انتخاب کرده است. اما احتمالاً از بيان آن به گونه اي که ديگران نيز آن را ادراک کنند، عاجز است.
معمولاً مسئله و موضوع تحقيق به صورت سئوالي بيان نمي شود، بلکه به صورت يک جملة کامل مثبت، دقيق و صريح مطرح مي گردد. به سخن ديگر، مسئله و موضوع پژوهش بايستي به گونه اي تنظيم و بيان شود که به طور عملي قابل بررسي و تحقيق باشد. انتخاب کلمات بايد با دقت و با توجه به مسئله و موضوع انتخابي باشد؛ به گونه اي که کلمات دقيقاً معناي مورد نظر را برسانند و از لحاظ پژوهش قابل بررسي عملي و علمي باشند.
محقق بايد در بيان يا تعريف مساله به تشريح اين موارد بپردازد: معرفي دقيق مساله، معرفي جنبه هاي مجهول و مبهم، معرفي متغيرهاي مربوط همراه با مدل نظري معرف روابط بين متغيرها، تعاريف عملياتي، منظور و مقصود تحقيق و سرانجام تشريح دقيق ابعاد و حدود مساله تحقيق و تميز آن نسبت به مسائل ديگر. بيان مسئله بايستي به نحوي باشد که چگونگي بررسي متغير يا متغيرها، مکان و دامنه و وسعت پژوهش را روشن کند.
2- اهميت و ضرورت موضوع پژوهش

اهميت و ضرورت موضوع پژوهش عبارت است از مجموع اطلاعاتي که مشخص مي کند نتايج اين تحقيق، تا چه حد بر اي محقق و نيز تا چه حد براي ديگران مفيد و مثمر مي باشد. به عبارت ديگر، نتايج اين تحقيق منشأ چه دستاوردها و آگاهي هاي جديدي است؟؛ به هنگام نوشتن اهميت و ضرورت موضوع پژوهش توجه داشته باشيد که اولاً، مشخص کنيد که اين پژوهش چه موردي را براي ديگران روشن خواهد کرد و يا در چه موردي اطلاعات جديدي در اختيار ديگران خواهد گذاشت. ثانياً، نتايج حاصل از اين پژوهش در کجا و کدام قسمت و چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در اين زمينه بايد معلوم شود که نتايج حاصل از اين پژوهش چگونه در قسمت هاي مختلف آموزش، خدمات و مديريت حرفة موردنظر و يا گسترش علم به طور اعم تأثير خواهد گذاشت.
3- زمينه و تاريخچة مختصري از موضوع پژوهش

در اين قسمت توضيح داده مي شود که چرا مسئله انتخاب شده، يک مسئله عمدة حرفه اي و يا اجتماعي بوده و نياز به تحقيق دارد. به سخن ديگر، اهميت مسئلة پژوهش، مسئله و موضوعي است که بايد مورد تحقيق قرار گيرد، جواب مي دهد. بيان تاريخچة مختصري از موضوع مورد تحقيق معلوم مي دارد که اين موضوع، از چه زماني و به چه ترتيبي در جامعه به صورت مسئله درآمده و چه تحولي در جامعه داشته است. در هنگام توجيه لزوم انجام پژوهش، از تجربيات و مشاهدات شخصي پژوهشگر، از مدارک و دلايل آماري، از نتايج مطالعات انجام شده در گذشته و نوشته هاي علمي موجود، استفاده مي شود و تمام ابعاد و جوانب مسئله مورد نظر قرار مي گيرد.
به بياني ديگر در قسمت زمينه و تاريخچة مختصر موضوع پژوهش، پژوهشگر بايستي پاسخگو و روشنگر نکات عمدة زير باشد:
1-نياز به پژوهش اين موضوع خاص (در اقتصاد، علوم اجتماعي، مديريت و...)
2-مناسب بودن مسئلة پژوهش و اهميت آن (در اقتصاد، علوم اجتماعي، مديريت و...)
3-فراواني و پراکندگي مسئله در جامعه
4-مسايل و مشکلاتي که بر اثر وجود اين مسئله در جامعه، ناشي شده اند.
4- اهداف تحقيق

در تحقيق اهداف به دو صورت کلي و ويژه مطرح مي شود.
اهداف کلي
هدف کلي عبارت از منظور و مقصود نهايي از انجام پژوهش است. هدف کلي مستقيماً از مسئلة پژوهش مشتق مي شود؛ در واقع يکي از اهداف کلي، خود موضوع تحقيق است که معلوم مي دارد پژوهش چه چيز را دنبال مي کند و يا قصد تعيين آن را دارد. همچنين هدف کلي ديگر، معمولاً پيشنهاد هايي است که براساس يافته ها ارايه مي شوند.
اهداف ويژه
اهداف ويژه تحقيق که اصولاً از مسئلة پژوهش و اهداف کلي نشأت مي گيرند را مي توان «خرده مسئلة پژوهش» نيز ناميد. محقق با بيان اين اهداف دقيقاً تصريح مي کند که در اين تحقيق چه انجام مي شود و چه انجام نمي شود.
هر پژوهش مي تواند چندين هدف ويژه داشته باشد و از آنجا که تمامي مراحل و ريزه کاريهاي تحقيق بايستي به صورت بيانيه هاي مجزا و مشخص و با کلمات دقيق، که مشخصاً قابل آزمودن و بررسي است، نوشته شود؛ لذا اهداف ويژه نيز بايد به صورتي بيان شود که در آن متغير يا عامل مورد مطالعه، چگونگي انجام پژوهش، زمان، مکان، واحد و نمونة مورد پژوهش کاملاً مشخص باشد؛ به طوري که محقق بتواند آنها را در معرض آزمايش و آزمون بگذارد.
مي توان ادعا کرد که اهداف ويژة پژوهش، راهنمايي براي تهيه و تدوين ابزار گردآوري اطلاعات است. بنابراين ضروري است اهداف ويژه به نحوي بيان شوند که بر علمي بودن نتايج پژوهش تأکيد داشته باشند و چارچوبي مناسب، براي تجزيه و تحليل آماري ارايه دهند.
5- متغيرها

به طور کلي، متغيرها آن شرايط يا خصوصياتي هستند که پژوهشگر آنها را دستکاري، کنترل يا مشاهده مي کند. به سخن ديگر، متغير عبارت از ويژگي، صفت يا عاملي است که بين افراد جامعه مشترک بوده و مي تواند مقادير کمي و ارزشهاي متفاوتي داشته باشد.
متغير مستقل يا تأثيرگذار
اين متغير در تغييرات خود مستقل مي باشد و به عامل ديگري در پژوهش وابسته نيست. در واقع متغيرهاي مستقل آن دسته از شرايط يا خصوصياتي است که پژوهشگر، در کاوش تحقيقي خود آنها را دستکاري و کنترل مي کند تا رابطة علّي آنها را با متغير ديگري در موقعيتي ويژه مشاهده و بررسي نمايد.
متغير وابسته يا تأثيرپذير
شرايط يا ويژگيهايي است که چون پژوهشگر، متغير مستقل را در فعاليتهاي حوزة تحقيق، وارد يا خارج مي کند و يا آن را تغيير مي دهد، ظاهر يا محو شود و يا تغيير کند. به عبارت ديگر، متغير وابسته نتيجة اعمال و تغييرات متغير مستقل است و نمي تواند به خودي خود وجود داشته باشد. در تحقيقات، محقق به اندازه گيري و مشاهدة اين تغييرات وابسته مبادرت مي کند و گاهي آن را «معيار يا شاخص سنجش» نيز مي نامند.
متغيرهاي نامربوط يا ناخواسته
متغيرهاي ناخواسته و يا مزاحم به آن دست از متغيرهايي اطلاق مي شود که غير از متغيرهاي مستقل و وابسته بوده و يا مورد نظر پژوهشگر نمي باشند و يا محقق از کنترل آنها عاجز است ولي بر نتيجة پژوهش تأثير دارند. لذا، براي اينکه محقق بتواند فرض پژوهش خود را به طور معتبري آزمون کند و يا پاسخ هاي قابل اطمينان براي سئوالات پژوهش فراهم نمايد، لازم است اين متغيرها را تا حد امکان کنترل کند و يا حداقل به شناسايي آنها مبادرت نمايد.
6- فرضيه يا فرضيه هاي تحقيق

فرضيه يک بيانية ظنّي و حدسي و مبتني بر دانش و آگاهي هاي گذشتة محقق مي باشد که در محک آزمايش عملي سنجيده مي شود. معمولاً وقتي فرد در مقابل مشکلي قرار مي گيرد سعي مي کند ريشة مشکل را حدس بزند و بگويد راه حل آن کدام است؟ به عبارت ديگر؛ فرضيه حدسي است علمي و عقلاني دربارة چگونگي روابط بين دو يا چند متغير.
به زباني ساده مي توان گفت که وقتي ما فرضيه را بيان مي کنيم در حقيقت مي گوييم: «اگر چنين و چنين رخ دهد، چنان و چنان نتيجه خواهد شد». بنابراين اگر درست توجه شود، ملاحظه مي گردد که فرضيه در واقع، ويژه ترين حالت نظريه است؛ زيرا نظريه مجموعه اي از فرض هاست و ريشة اين دو در سابقة ذهني و در تجارب گذشتة محقق است و تنها تفاوت فاحش آنها، خاص بودن فرضيه و کلي بودن نظريه مي باشد.
هنگام بيان فرضيه در حقيقت محقق حدس علمي مي زند که چنانچه با يکي از متغيرها چنين بازي شود و يا در آن چنين دخل و تصرفي به عمل آيد و يا اين چنين دستکاري گردد، چنان نتيجه اي عايد خواهد شد. روابط بين متغيرها در فرضيه هاي معمولاً به صورت هاي زير انجام مي شود:
1-بررسي ميزان تفاوت اثر
2-بررسي ميزان رابطة همبستگي و جهت آن.
3-بررسي ميزان رابطة علت و معلولي (اثر علّي).
7- سئوال هاي ويژة تحقيق

همان گونه که اشاره شد، فرضيه هاي تحقيق بايد مورد آزمايش قرار گيرند و نهايتاً گفته شود که فرضيه مورد قبول است يا نه. احتمالاً در برخي از پژوهش ها طرح فرضيه ها به گونه اي که بتوان از طريق آزمون هاي آماري پذيرش و يا رد آنها را آزمود مقدور نيست؛ لذا در اين گونه موارد فرضيه هاي تحقيق به صورت سئوال نوشته مي شود و محقق در پايان تحقيق بايستي قادر باشد به اين سئوالات پاسخ دهد. اين سئوالات را سئوال هاي ويژة پژوهش مي خوانند و در پايان نامه ها و گزارش هاي تحقيق تحت عنوان سئوال هاي ويژة پژوهش مطرح مي گردند.
چنانچه پژوهشي تنها داراي يک متغير باشد و پژوهشگر فقط قصد توصيف چگونگي وضع آن متغير را داشته باشد بهتر است که محقق به جاي بيان فرضيه هاي تحقيق، سئوال هايي براي اين نوع پژوهش مطرح کند. اين سئوال ها معمولاً از اهداف پژوهش مشتق مي گردند و در جريان تحقيق به معرض آزمايش گذاشته مي شوند و در واقع نتيجة پژوهش، بايستي به اين سئوال ها پاسخ دهد.
8- جامعه و نمونة آماري پژوهش

جامعة آماري پژوهش عبارت است از مجموعه اي از افراد يا اشيا که داراي ويژگي هاي همگون و قابل اندازه گيري مي باشند. نمونة پژوهش از اين چنين جامعه اي اخذ مي گردد و نتيجة پژوهش به آن جامعه تعميم داده مي شود. نمونة پژوهش عبارت است از يک گروه منتخب از جامعة پژوهش که بايد داراي خصوصيات و صفات جامعة پژوهش باشد تا بتوان پژوهش را به آن تعميم داد. نمونة پژوهش بايد معرف مشخصات و ويژگي هايي که در موضوع پژوهش داراي اهميت است، باشد. هنگام گزينش نمونه بايد به نکات زير توجه نمود:
الف- تعداد يا حجم نمونه: در طرح تحقيق نحوه تعيين حجم نمونه بايد توضيح داده شود. تعداد افراد يا اشيايي که به عنوان نمونة تحقيق در پژوهش شرکت داده مي شوند، بايد مشخص شود. اين تعداد يا به صورت عددي مشخص مي گردد (براي مثال، 60 دانشجوي مديريت)؛ يا با کلماتي مانند: کليه، سه چهارم و غيره. براي مثال، کلية دانشجويان علوم تربيتي دانشگاه تربيت معلم. در تعيين حجم و يا اندازة نمونه، عوامل گوناگوني دخالت دارند که عبارتند از:
اهداف تحقيق، روش تحقيق و روش هاي آماري وابسته به آن، امکانات مالي و زماني محقق، حجم جامعة، نحوة کنترل متغيرهاي ناخواسته، ميزان تأثيرپذيري متغير وابسته از متغير مستقل، درصد خطاپذيري در نتايج، ميزان همگوني متغيرها و عوامل مورد مطالعه در جامعه و ميزان روايي و پاياني ابزار گردآوري داده ها.
ب- روش نمونه گيري: براي انتخاب نمونة تحقيق، روش هاي مختلفي توسط صاحب نظران ارايه شده است که در کتاب هاي روش تحقيق توضيح آنها آمده است و در درس روش هاي تحقيق نيز در مورد آنها بحث مي شود. از آن جمله مي توان نمونه گيري تصادفي ساده، تصادفي با استفاده از جداول اعداد تصادفي، تصادفي طبقه اي و تصادفي ناحيه اي يا خوشه اي را نام برد.
9- قلمرو پژوهش

الف- قلمرو موضوعي: در طرح تحقيق حيطه موضوعي موضوع و مساله پژوهش بايد بطور کلي و همچنين بطور خاص و جزئي بيان شود.
ب- قلمرو مکاني: محيط پژوهش مکاني است که تحقيق در آن انجام مي شود. محيط پژوهش بايستي به دقت توصيف شود و معلوم گردد که پژوهش در چه مکاني صورت مي گيرد. در ثوصيف محيط پژوهش و ويژگي هاي آن بايد دليل انتخاب آن محيط براي انجام پژوهش مورد نظر را توضيح داد و استدلال نمود که چرا محيط انتخابي، محيط مناسبي براي انجام اين پژوهش است.
ج- قلمرو زماني: با توجه به انجام پژوهش در دامنه زماني خاصي و اهميت زمان در جمع آوري داده ها و همچنين ارائه يافته هاي پژوهش در طرح تحقيق قلمرو زماني به شکلي واضح و روشن مورد توجه و اشاره قرار مي گيرد.
10- روش گردآوري داده ها

براي جمع آوري داده هاي مورد نياز يک پژوهش به روش ها و راههاي مختلف عمل مي شود. ابزار گردآوري داده ها وسيله اي است که به پژوهشگر کمک مي کند تا داده هاي لازم را جمع آوري و ثبت نمايد. رايج ترين ابزار گردآوري داده ها، پرسش نامه ها، برگة مشاهده، برگة مصاحبه و فيش ثبت مطالعات و اطلاعات مي باشد. پژوهشگر برحسب روش تحقيق مورد نظر خود و نوع داده هايي که قصد جمع آوري آنها را دارد، تصميم مي گيرد که از چه ابزاري براي گردآوري داده هاي خود استفاده کند. براي اطمينان از مناسب بودن ابزار گردآوري داده ها، لازم است اين ابزار مشخصات و ويژگي هاي معيني را دارا باشد و محقق نکات زير را در مورد آنها مد توجه قرار دهد:
1-پژوهشگر مي تواند از ابزار گردآوري داده هاي موجود که قبلاً توسط ديگران تهيه و تنظيم شده است، استفاده کند و يا خود به توليد ابزاري مناسب مبادرت نمايد.
2-در هر صورت ميزان ضرايب روايي و پاياني ابزار گردآوري داده ها بايد معين و مشخص بوده و اين ضرايب نيز به لحاظ مفاهيم آماري قابل قبول باشد.
3-چنانچه پژوهشگر از ابزار گردآوري داده هاي تنظيم شده توسط ديگران استفاده مي کند بايد مطمئن باشد که محتواي آن با فرهنگ و روحيات مردم جامعة مورد تحقيق مناسب است.
4-در صورتي که در محتواي ابزار گردآوري داده ها تغيير داده شود بايد روايي و پاياني آن مجدداً تعيين شود.
5-حساسيت ابزار گردآوري داده ها نيز بايستي مورد توجه قرار گيرد. به عبارت ديگر، طبقه بندي داده ها و يا طبقه بندي جواب هاي سئوالات و يا واحد و مقياس اندازه گيري داده ها بايد آنقدر دقيق باشد که بتواند تفاوت هاي کوچک بين واحدهاي مورد پژوهش را معلوم دارد.
6-چگونگي استفاده از ابزار مورد نظر براي گردآوري داده هاي تحقيق بايد معلوم و مشخص باشد. به عبارت ديگر، بايد مشخص شود که محقق چگونه، درچه موقعيتي، در چه محيطي، در چه زماني، از چه کساني و توسط چه فردي از اين وسيله براي جمع آوري داده هاي مورد نياز استفاده خواهد کرد. در واقع محقق با در نظر گرفتن متغيرهاي مطرح شده در مسئله و موضوع تحقيق و نيز به لحاظ روش انجام پژوهش خويش، بخوبي و وضوح اقدامات ضروري جهت جمع آوري داده هاي مورد نياز و نيز ترتيب آنها را توصيف مي کند.
11- روش تجزيه و تحليل داده ها

اطلاعاتي که با استفاده از ابزار گردآوري داده ها به دست مي آيد، احتمالاً واقعيت و يا انعکاسي از واقعيت است. براي مثال، وقتي سن افراد سئوال مي شود داده هاي واقعي به دست مي آيد؛ اما اگر از کسي در مورد حادثه اي که شاهد آن بوده است، سئوال شود انعکاسي از واقعيت حاصل مي گردد. در پژوهش معمولاً از هر دو نوع داده ها استفاده مي شود. به همين دليل در تجزيه و تحليل و سپس تفسير داده هاي کسب شده نمي توان با قاطعيت اذعان داشت که داده هاي به دست آمده چيزي يا امري را ثابت مي کند. بلکه مي توان گفت: «داده هاي به دست آمده چنين نشان مي دهند»، «اين طور به نظر مي رسد»، «امکان دارد»، «پيشنهاد مي کند»، «مي توان حدس زد و احتمال داد که»... و غيره.
براي اينکه پژوهشگر بتواند داده هاي پژوهش را تجزيه و تحليل و سپس تفسير کند، بايد از روشهاي آماري استفاده نمايد. لذا، پژوهشگر براي انتخاب روش آماري مناسب، جهت تجزيه و تحليل داده هاي جمع آوري شده، لازم است:
اولاً، شناخت کافي از داده هاي تحقيق اخير داشته باشد، يا به عبارت ديگر ويژگي هاي داده هاي خود را بداند.
ثانياً، از روش هاي آماري که در پژوهش هاي علوم انساني مورد استفاده قرار مي گيرند اطلاع کافي داشته باشد.
اين روش ها، اجمالاً دو نوع هستند؛ يکي آمار توصيفي و ديگري آمار استنباطي. آمار توصيفي شرايط موجود را توصيف مي کند. بدين ترتيب که محقق از طريق به دست آوردن فراواني، اندازه هاي گرايش به مرکز، شاخص هاي پراکندگي، رسم نمودار و غيره، متغيرهاي مورد مطالعه را توصيف مي کند. در حالي که، محقق با استفاده از روش هاي آمار استنباطي، عملکرد يا ارتباط بين دو يا چند متغير و يا رابطة علت و معلولي آنها را مورد بررسي قرار مي دهد و يا پيش بيني مي کند.
به عبارت ديگر، محقق به کمک آمار استنباطي، نه فقط به آنچه که هست پي ميبرد بلکه در مي يابد که در صورت تغيير يک متغير، در متغير ديگر چه اتفاقي خواهد افتاد. همچنين براساس داده هاي جمع آوري شده دربارة يک گروه کوچک، استنتاج ها و تعميم هايي دربارة گروه هاي مشابه و يا بزرگتر به عمل مي آورد.
12- محدوديت هاي پژوهش

در هر پژوهشي متغيرهاي ناخواسته و مزاحم ديگري نيز وجود دارند که نوعي از محدوديت ها را در پژوهش به وجود مي آورند؛ بدين معني که کنترل برخي از متغيرهاي ناخواسته و مزاحم در اختيار پژوهشگر نيست. لذا، اين متغيرها نيز بايد مشخص شوند و پژوهشگر آگاهي خود را از تأثير اين متغيرها بر نتايج تحقيق نشان دهد. اين متغيرها و چگونگي تأثير آنها بر نتايج پژوهش در قسمت «محدوديت هاي خارج از کنترل پژوهشگر» ذکر مي گردد.
بنابراين، ملاحظه مي گردد که محدوديت هاي هر موضوع پژوهش دو نوع (قابل کنترل و غير قابل کنترل) هستند و در قسمت محدوديت هاي موضوع پژوهش تحت دو عنوان جداگانه آورده مي شوند. بايد به خاطر داشت، همان گونه که براي نوشتن مسئله و موضوع، اهداف، فرضيه ها و سئوالهاي ويژة پژوهش، معيارهاي مشخصي وجود دارد، محدوديت هاي موضوع پژوهش نيز بايد به صورت مناسبي نوشته شوند. به عبارت ديگر، در نوشتن محدوديت ها نيز لازم است نکاتي مراعات شود. اين نکات عبارتند از:
1-محدوديت هاي پژوهشي بايد به صورت جمله هاي کامل نوشته شود.
2-محدوديت ها بايد به روشني و وضوح معلوم باشد.
3-لازم است مشخص شود که چرا و چگونه اين متغير بر نمونة پژوهش، گردآوري داده ها و يا نتايج يافته ها تأثير مي گذارد (در اينجا بسيار مناسب است که از نوشته هاي ديگران براي حمايت از گفته هاي خود استفاده کرد و جمله را به صورت مستند بيان نمود).
4- پژوهشگران بايد تا حد امکان و به طور منطقي متغيرهاي ناخواسته را تحت نظر بگيرند و يا آنها را کنترل کنند و به اصطلاح براي خود محدوديت قايل شوند. در صورتي که اين عمل، مسئله و موضوع پژوهش را به طور غيرمنطقي محدود کند و يا پژوهشگر نتواند يا نخواهد متغير ناخواسته و مزاحمي را کنترل کند، لازم است آن را در قسمت محدوديت هاي خارج از کنترل مرقوم دارد.
5-در مواردي که متغير ناخواسته به طور کامل قابل کنترل نباشد و تنها بتوان آنها را به طور نسبي کنترل کرد، نيز لازم است در قسمت «محدوديت هاي خارج از کنترل پژوهشگر» ذکر گردد. در اين حالت بايد قيد شود که اين متغير به طور نسبي قابل کنترل است و نيز اين کنترل نسبي چگونه اعمال مي شود.
13- تعريف واژه ها واصطلاحات

اگر به مسئله و موضوع پژوهش انتخابي خود دقت کنيد، متوجه خواهيد شد که مسئله و موضوع شما داراي تعدادي واژه و اصطلاح است. از آنجا که بسياري از واژه ها و اصطلاحات، معاني گوناگوني دارند، محقق در کاربرد آنها در تحقيق خود ناگزير به تعريف آنهاست. زيرا، ممکن است در بعضي موارد واژه يا اصطلاح ويژه اي مفهومي را به خواننده عرضه کند که اصولاً مورد توجه محقق نباشد، يا احتمالاً واژه و اصطلاح خاصي براي خواننده، بيگانه و نامفهوم باشد. بنابراين و با توجه به لزوم گويايي و ساده نويسي گزارشات تحقيقي، محقق موظف است:
اولاً،اين گونه واژه ها و اصطلاحات را در طرح تحقيق خود هم به لحاظ نظري[6] (تعريف مفهومي) و نيز از حيث عملي[7] (تعريف عملياتي) تعريف کند.
ثانياً، در حد امکان از واژ ها و اصطلاحات يکسان، در بيان هر قسمت از تحقيق استفاده نمايد تا در کلية مراحل تحقيق منظور او از به کار بردن واژه و اصطلاحي خاص براي خواننده مشخص و زوشن باشد.
ثالثاً، اگر در بيان اهداف، فرض ها يا سئوال هاي ويژه و نيز در ساير قسمت هاي تحقيق ناچار به استفاده از واژه ها و اصطلاحات جديدي است، تعريف آنها را نيز بايد در قسمت تعريف واژه ها و اصطلاحات بياورد.
هدف از تعريف نظري واژه ها و اصطلاحات آن است که پژوهشگر يک مفهوم و واژه را به وسيلة مفاهيم ديگر تعريف کند. اين تعريف يک استنباط ذهني و تجريدي از واژه هاست و بايد ريشه در نوشته ها و نظريه هاي موجود داشته باشد و به طور علمي بيان شود. بهترين روش آن است که وازه ها و اصطلاحات را براساس تعريفي که توسط صاحب نظران در هر رشته ارايه شده و به کار ميرود، تعريف نمود. براي برخي از واژه ها با توجه به اينکه در زندگي روزمره به کار مي روند و تقريباً معني آشکاري دارند، در مقالات و نوشته ها تعريف مشخصي موجود نيست؛ لذا در اين قبيل موارد مي توان از فرهنگ لغات براي تعريف آنها استفاده کرد. در حد امکان بايد تعريف نظري انتخاب شده (براي يک واژه يا اصطلاح) با کاربرد عملي آن در پژوهش مورد نظر ارتباط معني داري داشته باشد.
اما منظور از تعريف عملياتي واژه ها و اصطلاحات، آن است که محقق در اين تعريف به مشخص ساختن حدود يک متغير و تعيين حوزة عملياتي آن، تعيين معيارها و ملاک تجربي و عملي جهت اندازه گيري و سنجش آن متغير به طريقي که در پژوهش مورد نظر مد توجه محقق باشد، مبادرت مي کند. تعريف عملياتي بايستي به صورت دقيق و با کلمات ساده و واضح بيان شود، به طوري که معني آن براي همة خوانندگان يکسان باشد. به عبارت ديگر، تعريف عملي بايد طوري نوشته شود که همة جنبه هاي مربوط به آن واژه و اصطلاح را مشخص کند، به گونه اي که خوانندگان نتوانند برداشت هاي متفاوت از آن پيدا کنند.
به خاطر داشته باشيد که تعريف عملياتي واژه ها و اصطلاحات بايد براساس تعريف نظري آنها باشد. براي مثال، اگر مراد فراهم سازي تعاريف نظري و عملي براي واژة «رضايت شغلي» باشد. محقق بايد ابتدا آن را به صورت نظري تعريف کند تا مشخص شود، چه ذهنيتي از اين واژه دارد و سپس آن را به گونة عملياتي تعريف نمايد تا معلوم گردد در اين پژوهش خاص، منظور او از اين واژه چيست.

منبع: http://payanname.com

نمونه رو در رشته های دیگه می تونید پیدا کنید و برای رشته خودتوون یاد بگیرید!

منبع برای اتچ:
 

پیوست ها

  • negaresh.doc
    149 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • type proposal.doc
    195 کیلوبایت · بازدیدها: 0

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
بچه ها یه مقاله فارسی در مورد پروتئین وی میخواستم
میخوام در مورد منابعش و ارتباطش با لبنیات بدونم
ممنون میشم اگه کمک کنید

پروتئین وی، WHEY PROTEIN CONCENTRATE معمولا نوشته می شه و به فارسی پروتئین آب پنیر یا کنسانتره آب پنیر نوشته می شه

همون طور که از معادل فارسی اون معلوم هست، فقط در شیر کامل یا حتی بدون چربی (SKIM MILK)، بالاخص آب پنیر یا پروتئین های سرمی شیر وجود داره؛ تنها منبع اصلی اون شیر هست و در ادامه فرآیند تولید پنیر، بصورت فرآورده جانبی قابل استخراج و تغلیظ هست؛ پس از صنعت لبنیات و پنیرسازی حاصل می شه

برای جستجوی فارسی باید بنویسید: "پروتئین آب پنیر"


 

پیوست ها

  • 1 FA.pdf
    625.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 2 FA.pdf
    220.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
سلام .
می خواستم بدونم تفاوتی بین گلوکز مایع با شربت ذرت برای تولید ژله وجود داره یا نه . البته برای خریدش توی لفظه کلمه منظورمه. آخه چند جا زنگ زدم نمونه برام بفرستن بعضی ها میگن یکیه بعضی ها میگن به گلوکز گندم میگن گلوکز مایع و به گلوکز ذرت میگن شربت ذرت یا کرن سیرپ .
یه سوال دیگه از نظر بافتی که تو محصول ایجاد میکنند باهم فرق دارند یا نه.
تا جایی که یادمه و اشتباه نکنم؛ گلوکز مایع، فرم مایع گلوکز هست با چرخش مشخص 46 اینا توو رفراکتومتر
شربت ذرت (CS=CORN SYRUP)، دوتا قند فروکتوز و گلوکز رو داره و فروکتوز بیشتر(HFCS)، کیفیتش بیشتره و شکرک نمی زنه؛ یعنی شربت ذرت، قند انورت باید باشه مثل شربت یا شیره یا قند خرما
چه گندم چه ذرت گلوکز دارند! اینکه بیان از کدوم استخراج کنند، برای تولید کننده باید مهم باشه، برای مصرف کننده شاید قیمتش فرق کنه با توجه به مراحل تولید؛ می مونه درجه خلوصش!

اثر ماده شیرین کننده کربوهیدراتی، رو بافت محصول(که معلوم نیست چیه) قابل پیش بینی نیست! اگه ماده اصلی سازنده محصول باشه، شاید در قوام اثر داشته باشه.
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
سلام
من باید یه تحقیق درباره شیرین کننده های مصنوعی تحویل بدم ولی وقت کافی برای جمع اوری از منابع مختلف رو ندارم
لطفا اگه منبع خوب یا مقاله مناسبی دارین کمک کنید

....:gol:
 

پیوست ها

  • stevia.pdf
    121.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • fa sweetener.zip
    60 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mobina90

عضو جدید
فرآیند تولید و رسیدن پنیر فتا (دوره گرمخانه گذاری رو در این نوع پنیر می گن رسیدن! پنیر تازه دوره رسیدن کوتاهی داره)
مطلب زیاده خودتون هم بگردید؛ احتمالا داخل تالار صتایع غذایی یا تاپیک مقالات سایت اگه جستجو کنید، مقاله یا مطلب یا لینک به درد بخور باشه
ممنون دوست عزیز
مطالبی درباره NSLAB ها در پنیر سازی می خواستم با تشکر :gol:
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
ممنون دوست عزیز
مطالبی درباره NSLAB ها در پنیر سازی می خواستم با تشکر :gol:

تلویحاً، باکتری های لاکتیک اسید غیر استارتر (NSLAB) در پنیرهای سخت مثل چدار حضور دارند که کنترل نشده پس از زنده ماندن از فرآیند پاستوریزاسیون شیر یا محیط پس از فرآیند پاستوریزاسیون وارد شیر پنیر سازی می شوند و به علت داشتن آنزیم های کاتابولیک باعث بدطعمی می شوند از جمله اونها لاکتوباسیلوس کازئی و لاکتوباسیلوس پاراکازئی هست.
مهمترین فاکتور برای کنترل اونها هم دمای پخت و دمای سرد کردن پس از مایه زنی هست




http://www.cheesescience.net
 

پیوست ها

  • TEXT NSLAB.pdf
    314.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

leyla70

عضو جدید
سلام دوستان
کسی تا به حال جایی مصاحبه کاری نداشته؟ چرا اینجا کسی نیست؟
 

narges_F

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام..مربوط ب اون کارخونه و آزمایشاتش سوال میپرسن...حتی درمورد حقوی ک میخای بگیری...از همه چی میپرسن باید زرنگ باشین...

موفق باشین:gol:
 

darya_01

عضو جدید
سلام .... راجع به باکتری های پروبیوتیک و انکپسولاسیون مطلب رفرنس دار میخواستم کسی داره؟؟
 

shirinasal

عضو جدید
سلام دوستان.کسی راجع به شمارش کلی میکروارگانیسم ها یا سم آفلاتوکسین در محصولات قنادی مقاله داره؟ممنون میشم کمکم کنید:(
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
سلام .... راجع به باکتری های پروبیوتیک و انکپسولاسیون مطلب رفرنس دار میخواستم کسی داره؟؟

یک مورد پاورپوینت:gol:
سلام دوستان.کسی راجع به شمارش کلی میکروارگانیسم ها یا سم آفلاتوکسین در محصولات قنادی مقاله داره؟ممنون میشم کمکم کنید:(

کیت ایرانی برای تعیین مقدار آفلاتوکسین نیست؛ و فقط در حد تحقیقاتی می مونه و تست روتین نیست؛ آفلاتوکسین یا از پایه شیر میاد؛ یا تخم مرغ؛ یا آجیل و خشکبار و یا ادویه هایی مثل زیره
شمارش کلی هم هیچ فرقی با بقیه محصولات نداره!
مقاله هم بفرمایید دو تا اتچ می کنم ولی بگردید زیاده
استاندارد ملی ایران 2395 : سال 1373 ویژگیهای میكروبیولوژی فرآورده¬های شیرینی و قنادی (به آفلاتوکسین و شمارش کلی هم می تونید نگاه کنید)
 

پیوست ها

  • 44-112-1-SM.pdf
    144 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 28613892909.pdf
    260.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

shirinasal

عضو جدید
عمو گوگل داره! خیلی زیاد!
یک مورد :gol:


کیت ایرانی برای تعیین مقدار آفلاتوکسین نیست؛ و فقط در حد تحقیقاتی می مونه و تست روتین نیست؛ آفلاتوکسین یا از پایه شیر میاد؛ یا تخم مرغ؛ یا آجیل و خشکبار و یا ادویه هایی مثل زیره
شمارش کلی هم هیچ فرقی با بقیه محصولات نداره!
مقاله هم بفرمایید دو تا اتچ می کنم ولی بگردید زیاده
استاندارد ملی ایران 2395 : سال 1373 ویژگیهای میكروبیولوژی فرآورده¬های شیرینی و قنادی (به آفلاتوکسین و شمارش کلی هم می تونید نگاه کنید)
ممنونم.بله مطلب هست ولی من مقاله ای در حد مقالات سایت الزویر میخوام که نمیتونم بگیرم حتی پولی:(
 

hamid rad

کاربر فعال صنایع غذایی

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
ممنونم.بله مطلب هست ولی من مقاله ای در حد مقالات سایت الزویر میخوام که نمیتونم بگیرم حتی پولی:(

مقاله موردنظرتون رو این تاپیک بذارید:
دریافت مقالات ISI صنایع غذایی فقط در این تاپیک



محصول قنادی اصطلاح معادلش confectionery هست که با این اسم جستجو بی نتیجه هست (چند مقاله بیشتر نیستن)؛ مگه این که اسم محصول رو دقیق مشخص کنید!
 

پیوست ها

  • AFs.zip
    576.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

parisa+

عضو جدید
سلام بچه ها خوبین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟;)

بچه ها یه جزوه کنسرو میخوام....میشه برام بذارین...plz...:)
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز

پیوست ها

  • جزوه کنسرو.zip
    462.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا