bluepelikan
عضو جدید
يعني شما معتقديد مسلماني يک مفهوم نسبي نيست؟ در متون ديني که چنين منعکس است.
قالت الاعراب آمنا، قل لمتؤمنوا و لکن قولوا أسلمنا و لمّايدخل الايمان في قلوبکم...* (حجرات، 13-16)
اعراب گفتند: ايمان آوردهايم. بگو: هنوز ايمان {حقيقي} نياوردهايد! ولي {بهتر است} بگوييد اسلام آوردهايم؛ چراکه هنوز ايمان به {ژرفناي} دلتان راه نيافته است.
أ حسب الناس أنيترکوا أنيقولوا آمنا و هم لايفتنون*(عنکبوت، 2)
آيا مردم گمان ميبرند که رهايشان کنند {همين} که {به زبان} بگويند ايمان آوردهايم و ايشان را نميآزماييم؟!
يا أيها الذين آمَنوا، آمِنوا بالله و رسوله...* (نساء، 136)
اي کساني که ايمان آوردهايد، به خداوند و پيامبر او و کتابي که بر پيامبرش فرو فرستاده است و کتابي که از پيش نازل کرده است، ايمان بياوريد!
خیر نسبی نیست آیا میشه گفت من یکم مسلمونم یا یکم کافر، تا حالا شده فرمی رو پر کنید و جای دین بنویسید یکم مسلمان یکم کافر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شدت اعتماد به خدا متفاوته. نسبی از چند دیدگاه مد نظر قرار میگیره در حالی که ما دید انسانی رو مورد بحث قرار دادیم و از ما به عنوان تک منظر نسبی وجود نداره. درسته که نظرات متفاوته و همه هم محترم ولی با توجه به اینکه منشاء دین از فرمایشات حضرت باری تعالی نشأت میگیره نسبی نخواهد بود. وقتی ما در امتحانی شرکت میکنیم قوانین وجود دارند و هرچند ممکنه با توجه به شرایط قوانین تغییرات اندکی داشته باشن ولی شما حتی تو کره ماه هم که برید تقلب خطاست و مجازاتش هم رد صلاحیت و عدم احراز ، این از دید ما انسانهاست مابقی به عهده حضرت دوست که کرمش حد و حساب نداره.
تسلیم شدن در برابر دستورات حضرت باری تعالی نسبی نخواهد بود بلکه با توجه به موقعیت های متفاوت نحوه اجرای دستورات برای رعایت مساوات فرق خواهند داشت.
أ حسب الناس أنيترکوا أنيقولوا آمنا و هم لايفتنون*(عنکبوت، 2)
آيا مردم گمان ميبرند که رهايشان کنند {همين} که {به زبان} بگويند ايمان آوردهايم و ايشان را نميآزماييم؟! آیا این نسبی بودن است یا قطعیت؟؟؟؟ قطعاً تسلیم به زبان نیست و باید در رفتار هم ثابت شود.اگر دستورات اجرا نشود ولو اینکه اون نفر از پیامبران الهی باشد قطعاً مجازات میشود همانطور که شدند و همانطور که پیامبران نیز آزمایش شدند.
يا أيها الذين آمَنوا، آمِنوا بالله و رسوله...* (نساء، 136)
اي کساني که ايمان آوردهايد، به خداوند و پيامبر او و کتابي که بر پيامبرش فرو فرستاده است و کتابي که از پيش نازل کرده است، ايمان بياوريد آیا ایمان به زبان و رفتار کفایت می کند ؟؟ آیا ایمان باطنی و قلبی شرط لازم برای ایمان واقعی نیست؟؟ آیا کسی که رفتارش و کردارش با هم یکی نباشد ریاکار خطاب نمیشود؟؟؟؟ هرکس اینچنین باشد آیا ریاکار نیست؟؟؟؟؟ این قطعیت نیست؟؟؟؟
قالت الاعراب آمنا، قل لمتؤمنوا و لکن قولوا أسلمنا و لمّايدخل الايمان في قلوبکم...* (حجرات، 13-16)
اعراب گفتند: ايمان آوردهايم. بگو: هنوز ايمان {حقيقي} نياوردهايد! ولي {بهتر است} بگوييد اسلام آوردهايم؛ چراکه هنوز ايمان به {ژرفناي} دلتان راه نيافته است. مسلمان ظاهری و مسلمان واقعی !! من تا به حال نماز بدون نیت ندیدم شما دیدین؟؟؟؟ اینکه نفراتی به با گفتن شهادتین مسلمان می شوند کاملاً درست است که این هم با نیت نزدیکی به ذات اقدس پروردگاره هر چند این نفرات مسلمان ظاهری هستند ولی به اسلام تظاهر نمی کنند و از اسلام قصد ریا ندارند بلکه شناخت کافی و وافی و ایمان لازمه را دارا نیستند ، شاید بتوان گفت هنوز درگیر شکیات باشند که باید پالایش و صیقل شوند.ولی منظور در این تاپیک مسلمانان متظاهر یا به نوعی آنهایی که با علم در رفتار تظاهر به اسلام میکنند و در باطن و عمداً به آن هیچ اعتقادی ندارند و مسلمان واقعی که ظاهر و باطن و کردار و رفتارشان برای رضای حضرت دوست هست و از این سلوک و روش زندگی جز رضایت حضرت دوست توقع دیگری ندارند.
هر چند تصمیم و برچسب زدن بر روی افراد توسط غیر معصوم از دید من عاقلانه نیست و واقعاً کسی جز پروردگار که ستارالعیوب هست نمیتونه بین بنده های خودش فرق بذاره که خداوند کریم حتی به قاتل امام حسین هم بخشایش لازمه رو داشت و انتخاب مسلمان واقعی و غیر واقعی فلسفه ای که بسیار پیچیده است و واقعاً احاطه عمیقی بر کلیه ادیان نیاز داره و شاید تنها گذشت زمان بتونه واقعی و یا غیر واقعی بودن رو نشون بده.
بازم خوشحال میشم اشتباهاتم رو بهم گوشزد کنین ، روشن و اصلاح کردن گوشه های نادان و تاریک ذهنم و افکارم باعث خوشحالی من میشه و اینو منتی میدونم از طرف دوستان عزیزم.
آخرین ویرایش: