مرجع آنالیز و المان محدود در کتیا

Amir_Moazzami

عضو جدید
با سلام خدمت همه ی دوستان.من می خوام آنالیز حرفه ای در کتیا رو شروع کنم ولی با اصطلاحاتی مثل المان محدود و ... اصلا آشنایی ندارم.ممنون میشم اگه کسی کمکم کنه و بگه که به ترتیب چه مراحلی رو جلو برم تا کاملا از لحاظ علمی و نرم افزاری مسلط بشم.اگه کتابی جزوه ای می دونید معرفی کنید واگر فایل آموزشی دارید بذارید ممنون می شم.
در ضمن می خوام خواهش کنم که این تاپیک رو مرجع این محیط از کتیا قرار بدیم و تمام فایلهای آموزشی وسوالات رو اینجا مطرح کنیم تا از پراکندگی مطالب جلو گیری کنیم و در ارتقاع سطح در این زمینه مهم و رو به پیشرفت به همه کمک کنیم.
پیشا پیش ممنونم.:gol::gol::gol:
 
آخرین ویرایش:

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب بایست عرض کنم ایده ی خوبیه ولی بزارید یخ چیزی رو بی رو در بایسی بهتون بگم .

شما در هیچ مقاله ی علمی و رسمی در ایران و جهان هیچ نمونه ای رو نمیتونید پیدا کنید که که به انالیز کتیا استناد کرده باشه .

به زبان ساده تر : انالیز کتیا به هیچ عنوان قابلیت استناد علمی نداره .

پس وقتتونو تلف نکنید و سراغ نرم افزارهای تخصصی انالیز المان محدود بروید .
 

Amir_Moazzami

عضو جدید
سلام.اما با نصب abaqus for catia و Simdesigner هم مشکلات انتقال فایل به نرم افزار دیگه رو نداریم و هم قویترین نرمافزار دنیا تواین زمینه میشه.
 

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
خوب بایست عرض کنم ایده ی خوبیه ولی بزارید یخ چیزی رو بی رو در بایسی بهتون بگم .

شما در هیچ مقاله ی علمی و رسمی در ایران و جهان هیچ نمونه ای رو نمیتونید پیدا کنید که که به انالیز کتیا استناد کرده باشه .

به زبان ساده تر : انالیز کتیا به هیچ عنوان قابلیت استناد علمی نداره .

پس وقتتونو تلف نکنید و سراغ نرم افزارهای تخصصی انالیز المان محدود بروید .


بهتر است اینطور قضاوت نکنیم. بخش تحلیل المان محدود کتیا، سالیدورک و برخی برنامه های cad دیگر، کابرد خاص خود را دارند. در شرکت های بزرگ و حرفه ای تر مثل خودروساز ها و هواپیماسازها، دو شغل متفاوت برای کارهای طراحی و کارهای تحلیلی وجود دارد. یک مهندس طراح هست و یک مهندس محاسبات مهندسی design engineer and CAE engineer. مهندس طراح از برنامه های cad استفاده می کند تا چیزی را طراحی کند و مهندس محاسبات مهندس کارهای محاسباتی پیچیده (مثلا تحلیل تصادف خودرو، یا تحلیل خستگی و ... ) که تخصص خاص خود را دارند انجام می دهد. برنامه های آنها هم متفاوت است. مهندس طراح ار کتیا، سالیدورک، ان اکس و ... استفاده می کند و مهندس محاسبات مهندسی از نسترن، آباکوس، انسیس، ال اس داینا و ....
گاهی پیش می آید که کار محاسبات مهندسی ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. از طرفی طرح مهندسی هنوز به روشنی تعریف نشده و طراح نیاز دارد تا آن را بطور تقریبی و اولیه برآورد کند. نیازی نیست جوابها چندان دقیق باشند و مسئله بطور دقیق شبیه سازی شود. مهندس طراح فقط می خواهد بداند که طرح مهندسی بطور کلی مناسب است و خیلی پرت نیست. در این حالت، مهندس طراح بجای مراجعه به مهندس محاسبات مهندسی، خودش می تواند از بخش تحلیلی کتیا یا برنامه های مشابه استفاده کند تا قطعه را بطور تقریبی برآورد کند. نکته مهم در این حالت که امکان پیاده سازی سریع آن در برنامه های ماسبات مهندسی وجود ندارد یا زمان بر است این است که اگر جوابها مناسب نبودند، مهندس طراح بسیار سریع طراحی قطعه را عوض می کند و چون مدل المان محدود بطور مستقیم با مدل cad در ارتباط است نیازی به مدل سازی دوباره و زمانگیر المان محدود نیست. کافی است کلید update را بزند تا مدل المان محدود بر اساس هندسه مدل cad به روز شده و نتایج جدید بر اساس آن بدست آید.
این کار در مقایسه با انتقال مدل هندسی به یک برنامه cae و مدل سازی جدید و یا اصلاح مدل قبلی، بسیار سریع تر است. پس می بینید که بخش های تحلیلی برنامه های cad هم جایگاه و کاربرد خودشان را در مرحله بررسی اولیه طراحی concept design دارند و نباید آنها را با برنامه های پیشرفته المان محدود که مثلا یک خودرو کامل را در تصادف شبیه سازی می کنند یا برای تولید نتایج مورد نیاز مقاله علمی هم ممکن است استفاده شوند مقایسه کرد!!!!!!!!!
 

tahmine85

عضو جدید
catia-analysis-brochure

catia-analysis-brochure

سلام
من برای پایان نامه ام محاسبات کامل و طولانی انجام دادم برا همین استادم پیشنهاد کرد که آنالیز کتیا کافیه .
اما چون خودم از کتیا رضایت نداشتم کلی جستجو کردم و متوجه شدم سایت DassaultSystem چند فایل کمکی رو سایت گذاشته .
کار منو که راه انداخت .امیدوارم به شما هم کمک کنه
اگه فایل ضیمیه باز نشد این تیتر رو سرچ کنید:
catia-analysis-brochure.pdf
 

پیوست ها

  • catia-analysis-brochure.pdf
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا