سئوالات و مشکلات برنامه نویسی به زبان C و ++C

A.S.Roma

عضو جدید
کاربر ممتاز
:que:
من اطلاعاتی در مورد wchar-tمی خواستم .....
می خواستم بدونم که کی از این نوع داده استفاده می کنیم؟
ممنون....
فکر می‌کنم زمانی که بخواهید با win32 api کار کنید برای استفاده از کاراکترها به هر زبانی می‌تونید از این Type استفاده کنید.
 

f44

عضو جدید
بچه ها ميشه بگين اين ارور واسه چيه؟
Error 9 error LNK2019: unresolved external symbol "void __cdecl deleteRecord(struct _iobuf *)" (?deleteRecord@@YAXPAU_iobuf@@@Z) referenced in function _main c:\documents and settings\temp.math-studentbs.023\my documents\visual studio 2010\Projects\fm\fm\fm1.obj
 

upper of mind

عضو جدید
برنامه با ورودی صدا در ++c

برنامه با ورودی صدا در ++c

:gol::que:
با سلام
همون طور که می دونید من<اصطلاحآ>تازه واردم درحال نوشتن یه برنامه تقریبآ هوشمند به زبان سی پلاس پلاس هستم.
می خواستم بدونم توی کتابخونه این زبان تابعی واسه دریافت صدا از ورودی داریم؟؟؟؟
:que::gol:
 

Mkvisual

عضو جدید
:gol::que:
با سلام
همون طور که می دونید من<اصطلاحآ>تازه واردم درحال نوشتن یه برنامه تقریبآ هوشمند به زبان سی پلاس پلاس هستم.
می خواستم بدونم توی کتابخونه این زبان تابعی واسه دریافت صدا از ورودی داریم؟؟؟؟
:que::gol:

سلام ...
تابع Fmod.h فکر کنم به کمکتون بیاد ...
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
سلام به همه برنامهنویسان بزرگ باشگاه !
میخاستم بدونم ادم یه پروژه با سی پلاس بنویسه فرقی میکنه تا با سی شارپ بنویسه؟ میخام بگم که ایا میشه یه پروژه رو با هر دوتا برنامه نوشت؟
اصلا میخاستم بدونم فرق این دوتا چیه؟!
ممنون!
 

A.S.Roma

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه برنامهنویسان بزرگ باشگاه !
میخاستم بدونم ادم یه پروژه با سی پلاس بنویسه فرقی میکنه تا با سی شارپ بنویسه؟ میخام بگم که ایا میشه یه پروژه رو با هر دوتا برنامه نوشت؟
اصلا میخاستم بدونم فرق این دوتا چیه؟!
ممنون!
فرقشون خیلی چیزاست چون واسه دو تا هدف مختلف توسعه داده شدن.
و اصولا" مقایسه نمیشن باهم.
C# وابسته است به .NET Framework
C++ مستقل از سیستم عامل هست.

هر چیزی رو که با C# می نویسن رو با ++C هم میشه نوشت اما زمانش چندین برابر طول میکشه. اما برعکس این قضیه همیشه صادق نیست
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
فرقشون خیلی چیزاست چون واسه دو تا هدف مختلف توسعه داده شدن.
و اصولا" مقایسه نمیشن باهم.
C# وابسته است به .NET Framework
C++ مستقل از سیستم عامل هست.

هر چیزی رو که با C# می نویسن رو با ++C هم میشه نوشت اما زمانش چندین برابر طول میکشه. اما برعکس این قضیه همیشه صادق نیست

ممنون!
خب ببخشید ، دوتاسوال برما پیش اومد:
1- شما گفتید هر کدوم برای یه کاری توسعه داده شدن! خب میشه بگید برا چه کارهایی؟!
2- جمله اخرتون میگه که برنامه ای که با سی پلاس نوشته شده، طولانی تر از برنامه نوشته شده توسط سی شارپ ، اجرا میشه؟(لطفا اینو با اره یا نه جواب بدید)
 

upper of mind

عضو جدید
استفاده از تجربیات شما

استفاده از تجربیات شما

سلام متخصصین و مهندسین عزیز.:)

:question:
لطفآ
چیزهایی(مثلا:چه زبان برنامه نویسی بهتره و...) که یک دانشجوی کامپیوتر بهتره بدونه و در آینده هم در هر زمینه ای چه علمی وچه شغلی بکارش میان رو بهم بگین.
:gol::gol::gol:
 

irpersian20

عضو جدید
دوستان حالا برای کسی که میخواد تازه C#‎ کار کنه. Visual C#‎.net بخونه یا C#‎.net
هدف نهایی ام طراحی وب هست.
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام بچه ها میخوام چندتا آرایه که به صورت چند ریختی اند رو بریزم تو یه ماتریس:eek:
ببینید من اول یه کلاس پایه انتزاعی تعریف کردم بعد از این این کلاس 2 تا کلاس مشتق شده مستطیل و دایره گرفتم
بعد تو int main ام اومدم کلاسای مشتق شده رو گذاشتم تو آرایه با استفاده از اشاره گر
حالا میخوام این آرایه ها رو بذارم تو یه ماتریس یعنی مثلا" شکل مستطیل تو یه خونه شکل دایره تو یه خونه ی دیگه بذارم یعنی میخوام ماتریسم رو با اشکال مستطیل و دایره پر کنم ولی نمیدونم چه جوری؟!
نمیدونم چه جوری وقتی برای رسم مستطیل ازrectangle(x1,y1,x1+4,y1+4); این استفاده میشه بذارمش تو آرایه 2 بعدی.
حتما" هم میخوام چند ریختی استفاده کنم
خواهش میکنم راهنماییم کنید خ حیاتیه:gol:
 

A.S.Roma

عضو جدید
کاربر ممتاز
Abstract Classتون باید شامل یه Method برای رسم شکل باشه که Derived Classهاتون اونو Implement کنن.
نتیجتا" هر جا شما یه Object داشته باشید با Call کردن تابع Drawشون می تونید شکلشون رو ببینید.

------------------------------------------
شما یه آرایه ی دو بعدی از جنس Abstarct Classتون داشته باشید که دیتای داخلش میشن Objectهای Derived Classها.
اینجوری PolyMorphism هم رعایت میشه.
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما یه آرایه ی دو بعدی از جنس Abstarct Classتون داشته باشید که دیتای داخلش میشن Objectهای Derived Classها.
اینجوری PolyMorphism هم رعایت میشه.

ببخشید از این چند خط بالا هیچی نفهمیدم:redface:
این نصفه برنامه ای هست که نوشتم.
 

مهسا اميني

عضو جدید
برنامهc++ برای دریافت n عدد و انجام عملیات های مختلف

برنامهc++ برای دریافت n عدد و انجام عملیات های مختلف

1-برنامه اي كه nعددگرفته واولين ودومين ماكزيمم راچاپ كند.
2-برنامه اي كه nعددگرفته وnجمله ازسري فيبوناچي راچاپ كند.
3-برنامه اي كه nامين عددفيبوناچي را چاپ كند.
4-برنامه اي كه رشته اي از اعداد را گرفته ودر آن دنبال رشته خاصي ازاعداد بگردد.
خواهش ميكنم خيلي سريع جواب بدين.
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تابع virtual ام مشکل نداره. چون بقیه ی کلاسای مشتق ام باهاش ران میشن و error نمیده.
من میخوام از x و y یکی از کلاسام تو یه کلاس دیگه استفاده کنم به جز مشتق گرفتن راهی نیست ؟حالا تو یه کلاس دیگه هم نباشه اشکال نداره فقط بتونم از x و y اون کلاسه استفاده کنم؟!
آخه این 2 تا error ماله اون کلاس مشتقه. یعنی از وقتی این کلاس رو نوشتم که از x و y کلاس پایه ام استفاده کنم برنامه ام error داد.
 

A.S.Roma

عضو جدید
کاربر ممتاز
100% متوجه سناریوتون نشدم اما در هر صورت اگر بخواهید از Memberهای یک کلاس تو کلاس دیگه استفاده کنید باید از friend Classها استفاده کنید.
دو کلاس را دوست یکدیگر تعریف کنید :)
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
100% متوجه سناریوتون نشدم اما در هر صورت اگر بخواهید از Memberهای یک کلاس تو کلاس دیگه استفاده کنید باید از friend Classها استفاده کنید.
دو کلاس را دوست یکدیگر تعریف کنید :)

ببخشید اگه نتونستم منظورم رو خوب برسونم:(
باشه امروز فرندش میکنم ببینم چی میشه :)
ممنون;)
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام ممنون از راهنماییتون درست شد;)
یه سوال دیگه برای اینکه برنامه رو save کنم باید چی کنم؟
منظورم اینکه کاربر داره از برنامه ام استفاده میکنه حالا میخواد خارج شه و بعدا" 2باره ادامه ی کارش رو بده(یعنی تا اینجا هر چی کرده ذخیره بشه)؟
دستورش چیه؟
ممنون
 

A.S.Roma

عضو جدید
کاربر ممتاز
این کار چندان ساده‌ای نیست.
این کار رو میشه به چند بخش (هیجان‌انگیز !) تقسیم کرد :)
هر Shapeی که Draw میشه رو شما باید در یک لیست پیوندی ذخیره کنید. و هر شی که پاک میشه رو از لیست پیوندی حذف کنید.
نتیجتا" هر موقع به شما لیست‌پیوندی رو بدن برنامه با پیمایش اون و Call کردن متد Draw‌باید به نتیجه‌ی مورد نظر برسه.

باید مکانیزمی رو تدارک ببینید که لیست پیوندی در فایل ذخیره بشه (Serialize ) و از فایل خونده بشه (Desrialize)
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این کار چندان ساده‌ای نیست.
این کار رو میشه به چند بخش (هیجان‌انگیز !) تقسیم کرد :)
هر Shapeی که Draw میشه رو شما باید در یک لیست پیوندی ذخیره کنید. و هر شی که پاک میشه رو از لیست پیوندی حذف کنید.
نتیجتا" هر موقع به شما لیست‌پیوندی رو بدن برنامه با پیمایش اون و Call کردن متد Draw‌باید به نتیجه‌ی مورد نظر برسه.

باید مکانیزمی رو تدارک ببینید که لیست پیوندی در فایل ذخیره بشه (Serialize ) و از فایل خونده بشه (Desrialize)


جدا" هیجان انگیزه!:cry: ممنون.
من برم ببینم میتونم با این قسمت برنامه ام چی کنم!:w04:
فقط اگه یه خورده بیشتر مطلب رو توضیح بدین ممنون میشم!
چون من لیست پیوندی رو نخواندم!:surprised:
 

A.S.Roma

عضو جدید
کاربر ممتاز
می ‌تونید از آرایه هم استفاده کنید.
ببینید مثلا" شما رو صفحه‌تون یه مستطیله و یه دایره .
موقع ذخیره تو فایل باید یک string رو ذخیره کنید .
مثلا" می تونید چنین الگویی رو ذخیره کنید :
کد:
Index:1,Type:Rectangle,Width:10,Height:20,X:50,Y:20,Index:2,Type:Circle,Width:25,Height:25,X:100,Y:20
تو کدتون Type رو می‌خونید و در یک Switch Case چک می کنید که اگر مثلا" مستطیل بود یه مستطیل بکشه :
کد:
Shape temp;
switch(type) 
{
    ...
    case "Rectangle":
        temp = new Rectangle(x,y,width,height);
        break;
    case "Circle":
        temp = new Circle(x,y,width,height);
        break;
    ....
}
temp.Draw();
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
می ‌تونید از آرایه هم استفاده کنید.
ببینید مثلا" شما رو صفحه‌تون یه مستطیله و یه دایره .
موقع ذخیره تو فایل باید یک string رو ذخیره کنید .
مثلا" می تونید چنین الگویی رو ذخیره کنید :
کد:
Index:1,Type:Rectangle,Width:10,Height:20,X:50,Y:20,Index:2,Type:Circle,Width:25,Height:25,X:100,Y:20
تو کدتون Type رو می‌خونید و در یک Switch Case چک می کنید که اگر مثلا" مستطیل بود یه مستطیل بکشه :
کد:
Shape temp;
switch(type) 
{
    ...
    case "Rectangle":
        temp = new Rectangle(x,y,width,height);
        break;
    case "Circle":
        temp = new Circle(x,y,width,height);
        break;
    ....
}
temp.Draw();


دستتون درد نکنه ولی رفتم خودم لیست پیوندی رو خواندم:)
به نظرم راه ساده تری اومد برای ذخیره کردن.
خب ببینید درست میگم:
اول یه ساختمان تعریف میکنیم
بعد کلاس
بعدش هم 2تا تابع برای اضافه کردن اشیا و حذف کردنشون درسته؟
فقط تو ساختمان , داده ام رو از جنس کلاسام تعریف کنم؟
یعنی من الان میخوام دایره و مستطیل ذخیره کنم باید نوع داده ام رو بگم circle c
یعنی شیء تعریف کنم از کلاس دایره تو ساختمانم!؟
 

A.S.Roma

عضو جدید
کاربر ممتاز
جنس Objectهای لیستتون (struct) میشه از نوع کلاسAbstract ت. که بتونی دایره و مستطیل رو کنار هم داشته باشی !

»» من خیلی گوشم با این لغات فارسی مثل "ساختمان" و "انقیاد" و ... آشنا نیست نتیجتا" اگر اشتباه برداشت کردم تصحیح کن لطفا"
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من کلاس abstract ام توش یه تابع virtual دارم.
مگه از کلاسای پایه ی انتزاعی یعنی کلاسایی که تابع virtual دارن میشه object ساخت؟
آخه من خوانده بودم نمیشه!


جنس داده ی struct ام باید چی باشه؟ object ای از derived class هام؟
اون وقت اون طوری که نمیشه! چون من حدود 8 تا derived class دارم. یعنی از همشون باید object بسازم؟
ممنون
 

A.S.Roma

عضو جدید
کاربر ممتاز
درست خوندید.
الانم قرار نیست از Shape‌مستقیما" Object بسازید.
کد:
Struct Node
{
    Shape shape;
    Node* Next;
};
دقیقا" بواسطه‌ی تعداد انواع شکل ها باید جنس لیستتون کلاس پایه باشه.
متد اضافه کردن به لیستتون میشه :
کد:
Node * AddNode(Node *newNode);
یه متد هم برای تبدیل Shape به Node
کد:
Node * CreateNode(Shape s)
موقع صدا زدن هم مثلا"
کد:
Rectangle r;
Node* p = CreateNode(r);
AddNode(p);
چون r در سلسله‌ی وراثتش به Shape میرسه مشکلی بوجود نمیاد.
 
آخرین ویرایش:

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این رو باید تو main ام استفاده کنم؟

Node * CreateNode(Shape s)

کد:
[LEFT]struct link{
  B b;
link *next;
}

class linklist{
private:
link *first;
public:
linklist()
{first = NULL;}
void additem(B ba);
void display();
};
void linklist::additem(B ba){
link *newlink=new link;
newlink->b=ba;
newlink->next=first;
first=newlink;
}
void linklist::display()
{
link *current =first;
while (current !=NULL)
{
cout<<current->b<<endl;
current= current->next;
}
[/LEFT]

من اینا رو نوشته بودم
البته این دستور برای عدد صدق میکنه! کلاس B هم کلاس مشتق شده است!
الان میخوام کد های شما رو بنویسم!

من تازه ترم 2 ام لطف کنید یکم بیشتر راهنماییم کنید:redface:
جدا" این مبحث رو بدون استاد یاد گرفتن سخته:cry:
 
آخرین ویرایش:

A.S.Roma

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه Sample از اون چیزی که منظور منه :
کد:
class Shape
{
	protected:
		int x,y;
		static int i,j;
	public:
		Shape():x(0),y(0) {}
		Shape(int X,int Y):x(X),y(Y) {}
		virtual void Draw()
		{
		}
};


class Circle : public Shape
{
	public:
		Circle():Shape() { }
		void Draw()
		{
			//Implement Me !
		}
};


class Rectangle : public Shape
{
	public:
		Rectangle():Shape() { }
		void Draw()
		{
			//Implement Me !
		}
};


struct Node
{
	Shape shape;
	Node* next;
};


Node* AddNode(Node* start, Node* newNode)
{
	Node *p;
	if(start == NULL)
		return newNode;
	p = start;
	while(p -> next != NULL)
		p = p -> next;
	p -> next = newNode;
	newNode -> next = NULL;
	return start;
}


Node* Remove(Node* start)
{
	if(start == NULL)
		return NULL;
	if(start -> next == NULL)
		return NULL;
	Node* p;
	Node* q;
	p = start;
	while(p != NULL)
	{
		q = p;
		p = p -> next;
	}
	q -> next = NULL;
	return start;
}


Node* CreateNode(Shape s)
{
	Node * node = new Node();
	node -> shape = s;
	node -> next	= NULL;
	return node;
}


int main()
{
	Rectangle temp;
	Node* start = CreateNode(temp);
	
	Circle c;
	Rectangle t;
	start = AddNode(start, CreateNode(c));
	start = AddNode(start, CreateNode(t));


	return 0;
}
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام کسی کد اسکی کلید های بالا و پایین و چپ و راست رو داره؟

برای اینکه برنامه ام زمان بندازه چی باید کنم؟ منظورم اینکه ثانیه شمار داشته باشه.
 

Similar threads

بالا