ریشه اصلی تفاوت های بی فرهنگی؟

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز

بله اونجا گفتم با صلوات بیجا احترامش رو از بین نبریم .
در اینجا هم در راستای همان حرف(صلوات) صحبت کردم که تضادی با اسلام نداره.


حرف من دوری از تعصبات و خرافاتی است که ریشه اسلام را هدف قرار داده است. همان خرافاتی که باعث می شود فردی به اسم مرجع تقلید فتاوایی دهد و بعد از توهین شنیدن از مردم به خاطر آن فتوا، نظرش را تغییر دهد.

دوست عزیز اگر پست های من رو نگاه کنی متوجه میشی که همیشه گفتم به اعتقادات همدیگه احترام بزارین، اینجا هم من فقط نظرم رو با توجه به دانسته هام گفتم. دوست عزیز محممد آقا سند خواست خدمتشون دادم بعد ایشون حمله رو آغاز کرد ...(پست #72 و #74 و #76 همه چیز مشخصه).

دوست عزیز پست #72 سند های موجود رو کامل مطالعه کن، (در سند دوم)
از امام صادق روایت است که فرمود:

هنگامی که زنان به سوی رسول الله هجرت کردند، زنی با آنان هجرت نمود که به او ام حبیب می‌گفتند و دخترکان را ختنه می‌کرد؛ پس هنگامی که رسول الله (ص) او را دید، فرمود:
ای ام حبیب، آن کاری که می‌کردی اکنون هم می‌کنی؟ گفت:
بله ای رسول الله مگر اینکه حرام باشدو تو مرا نهی کنی.

رسول الله گفت: نه، بلکه حلال است
، پس نزدیک من بیا تا چیزی به تو یاد دهم
؛ ام حبیب گفت نزدیکش شدم، پس به من گفت: ای ام حبیب، اگر تو (ختنه) کردی، همه را نبر، زیرا صورت را روشن و نزد شوهر خوش بخت تر می‌گردد. (الکافی / جلد 6 / صفحه 38 - الکافی / جلد 5 / صفحه 118- مکارم الاخلاق / شیخ طبرسی / صفحه 230)


پیامبر در جواب زن این کار را حلال اعلام کرد و تنها روی مقدار بریدن به او تذکر داد.(کافی و شیخ طوسی این را آورده اند پس سند صحیح است)

اسناد صحیح هستند سخنان پیامبر(ص) از زبان ائمه نقل شده اند.(بنده نویسنده کافی و ... که نیستم)
اسناد زیادی هستند که با سرچ در اینترنت می توان یافت.
مانند:

امام رضا(ع): «الْخِتَانُ سُنَّةٌ وَاجِبَةٌ لِلرِّجَالِ وَ مَکْرُمَةٌ لِلنِّسَاء»؛ ... ختنه کردن سنت واجبی است بر مردان که باید آن‌را انجام دهند و بر زنان نیز عرفی قابل احترام است ... .{شیخ صدوق، عیون أخبار الرضا(ع)، محقق و مصحح: لاجوردی، مهدی، ج ‏2، ص 125، نشر جهان، تهران، چاپ اول، 1378ق.}

امام صادق(ع): «خَفْضُ الْجَارِیَةِ مَکْرُمَةٌ وَ لَیْسَتْ مِنَ السُّنَّةِ وَ لَا شَیْئاً وَاجِباً وَ أَیُّ شَیْ‏ءٍ أَفْضَلُ مِنَ الْمَکْرُمَةِ»؛ختنه دختر عرفی پسندیده است ولی از سنت نبوده و چیز واجبی نیست و چه چیزی بالاتر از عرف پسندیده است.{الکافی، ج 6، ص 37.}

امام صادق(ع): «الختان مکرمة فی النساء»؛ یعنی ختنه برای بانوان مستحب است ولی واجب نیست. همچنین استحباب این کار برای بانوان به مانند ختنه برای مردان نیست.{روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، ج ‏8، ص 616.}

پیامبر(ص):
اول زني را كه ختنه كردند، هاجر مادر حضرت اسماعيل(ع) بود كه ساره مادر اسحاق(ع) از روي غضب او را ختنه كرد و باعث زياد شدن خوبي او شد و از آن روز سنت جاري شد كه زنان را ختنه كنند. (حليه المتقين‏، فصل دهم، ‌در ختنه كردن پسران و دختران،‌ص 154).

و... که در کتاب های تشیع آورده شده که مورد قبول اکثر علما نیز هستند.

اسناد بنده: نظر پیامبر(ص) و امامان(اگر سخن پیامبر(ص) مربوط به زمان خاصی بود امامان این سخنان را تکرار نمی کردند)+ کتاب های شیعه


بنده با هیچ کس بحثی ندارم و نخواهم داشت، پست های جناب محممدآقا در تاپیک های مختلف (پست #76 در همین تاپیک رو مطالعه کنید)و پست های بنده نشان دهنده همه چیز است...

برای همین هم از دادن اسپم های بی مورد خودداری کردم. تمام حرف بنده و ایشان در پست های یاد شده موجود است(روی پست ها کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر بروید)


در پایان برای جلوگیری از سفسطه باز ذکر میکنم که من تنها گفتم"ختنه کردن زنان جزء فرهنگ اسلامی است که پیامبر نیز آنرا تایید کرده" و "اکثر ایرانیان زیر بار این عمل نرفتند(یه نگاه به جامعه و اسناد تاریخی بندازین مشخصه) "
تمام صحبت ها در
پست #72 و #74 و #76 وجود دارد. بنده هیچ صحبت شخصی در مورد واجب بودن یا سنت بودن یا مبداء این کار نکردم(فقط اسناد رو ذکر کردم ).

سفسطه=پست#76 (روی این جمله کلیک کنید)

بحث ما هم به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید، چون:
منطقی که براساس سفسطه بنا شده باشد قابل تغییر نیست
:warn:
تعصب بیجا، جز گمراهی چیزی نصیب کسی نمی کند
:warn::warn:
کسی که خودش را به خواب زده بیدار شدنی نیست
:warn::warn::warn::gol:(اتمام بحث، موفق باشید):gol:

همین حرفتان اشتباه است و من نمیفهمم چه اصراری بو اون دارید!.......گویا معنی فرهنگ رو نمیدانید ......ختنه کردن زنان به اسلام ربطی ندارد .....اتفاقا هیچ تاکیدی هم نشده و روایاتش هم بسیار محدود است ........

خدمت شما فتوای آیت الله العظمی مکارم رو دادن که فرمودن بایستی ترک شود ......

شما خودتون رو از ایشون بالاتر میدونید .صحبتی نیست .......و اگر هم نمیدونید ...به بنده بفرمائید اگر این فرهنگ و سنت اسلام بوده یعنی آیت الله مکارم از مردم میخواهند ترک سنت کنند؟

نمیدونم چرا برخی فکر نمیکنند و حرف میزنند ......ختنه زنان آیین قبیلگی است .....و البته واجب هم نیست

نظر حضرا آیت الله العظمی فضل الله جواب این نوع نگاه شما رو به قضیه داده .........دوباره میزارم تا دوباره بخونید ......البته اگر این مرجع تقلید رو هم به سفسطه متهم نفرمائید!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله در پاسخ به استفتاآت گوناگون پیرامون موضع اسلام در قبال ختنه کردن دختران، پاسخ دادند:

بررسیهای ما از متون وارده در این زمینه نشان می دهد که ختنه کردن دختران ساخته و پرداخته اسلام نیست و مبنای اسلامی ندارد. بلکه یکی از رسوم عصر جاهلی به حساب می آید که در زمره زینت و تجمّل زن برای شوهر یا خودش قرار می گرفته است. آن چه که از ائمه (ع) برای ما وارد شده است نشان می دهد که سنّت ختنه کردن دختران نفی شده است.

در این متون از ختنه کردن دختران به «خفض الجواری» تعبیر شده است. ابو بصیر مرادی از امام محمد باقر (ع) روایت می کند. می گوید: «از امام باقر (ع) درباره کنیزی پرسیدم که از سرزمین شرک به اسارت گرفته شده و اسلام آورده است. خواستند که او را ختنه کنند، نگذاشت که کسی این کار را انجام دهد. حضرت فرمود: سنّت ختنه برای مردان است و نه برای زنان».

در روایت دیگری آمده است: «ختنه کردن پسر بچگان سنّت است ولی ختنه کردن دختران سنّت نیست.»

در روایت سوّم سنت بودن ختنه کردن دختران نفی شده است، ولی جزو سنّت های پسندیده اجتماعی به حساب آمده است. مسعدة بن صدقة از امام صادق (ع) روایت می کند که فرمود: «
ختنه کردن زنان پسندیده است ولی جزو سنّت نیست و واجب هم نیست

روایت های مذکور به روشنی بیان می دارند که ختنه کردن زنان سنّت نیست و این یعنی اسلام آن را به عنوان یک حکم شرعی مستحب که مبتنی بر یک مصلحت برتر باشد، وضع نکرده است. بلکه آن را جزو
امور پسندیده اجتماعی به حساب آورده است که می شود آن را جزو سنّت ها و رسوم مورد عمل آن زمان برشمرد.

از روایت اول می توان چنین فهمید که
سؤال کننده از حکم ختنه دختران سؤال نمی کند. بلکه از نوع برخورد با زنی که آن را انجام نمی دهد، می پرسد. پاسخ امام باقر (ع) مستقیماً سؤال کننده و به صورت غیر مستقیم ذهنیت عمومی را چنین راهنمایی می کند که ختنه کردن دختران هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.
روشن است که نمی شود با عادات اجتماعی ریشه دار در رفتار مردم با شدت و حدّت برخورد کرد. بلکه نیازمند یک حرکت تدریجی است تا در نهایت به حذف آن عمل منتهی شود. اسلام از همین روش در مسأله آزاد کردن بردگان هم استفاده کرده است. زیرا تحریم قاطعانه ممکن بود پایه های اجتماعی زندگی مردم را متزلزل کند. در حالی که ایجاد شکاف تدریجی در نظام برده داری در نهایت به حذف تدریجی آن می انجامد. برای این کار هم به یک انقلاب اجتماعی نیاز نیست. چرا که چنین انقلابی ممکن است فرصت تحقق اهداف اساسی اسلام را از بین ببرد.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوع پرداخت اسلام به بعضی از عادات و رفتارها و حتی اندیشه ها نیز این چنین قابل توجیه و تحلیل است که اسلام می خواهد زمینه های فکری را ایجاد کند که به زن به عنوان انسانی که در کنار مرد در عرصه های زندگی وجود دارد احترام بگذارد. این زمینه های فکری می تواند زمینه های روانی اعتماد به نفس را در وجود زن ایجاد کند و زن چنین احساس کند که در عرصه حضور دارد. علاوه بر این چنین نگاهی می تواند زن را از چارچوب عیوب اجتماعی خارج کند و او را در جایگاه طبیعی انسانی که حق زن و مرد است قرار دهد و زمینه از بین رفتن بسیاری از عاداتی را فراهم آورد که نه تنها به خودی خود رجحانی ندارند بلکه در بسیاری از جوانب، جنبه منفی هم دارند.
از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود: «وقتی زنان به سوی پیامبر (ص) هجرت کردند، در بین آنان زنی بود که او را ام حبیب می گفتند – در روایت دیگری ام طیبة آمده است – او دختران را ختنه می کرد. وقتی پیامبر (ص) او را دید به او فرمود: ای ام حبیب! آیا هنوز هم به همان کار مشغول هستی؟ گفت: آری ای رسول خدا! اگر حرام است مرا از آن نهی کن. فرمود: حلال است. بیا نزدیک تا به تو بیاموزم. زن گوید: نزدیک شدم. حضرت فرمود: ای ام حبیب! اگر چنین کردی، زیاد عمیق برندار و زیاده روی نکن، چرا که هم زیباتر است و برای شوهر هم بهره بیشتری دارد.»

در تاج العروس آمده است: «سربلندترین خون گیرندگان، ختنه کنندگان و کوتاه کنندگان زائده اندام زنان هستند.» اگر اندکی از آن را دو را بگیرند. در جایی دیگر آمده است: «نهک، مبالغه در هر چیزی است.» در تفسیر «لاتنهکی» آمده است: «یعنی در ختنه کردن و کوتاه کردن زائده اندام دختران زیاده روی نکن، بلکه به مقداری از کنار آن بسنده کن».

این حدیث جزو همان راهنمایی های اسلامی قرار می گیرد که بدان اشاره کردیم و شاید هم به تدریجی بودنی اشاره کند که بدان پرداختیم.

پیامبر (ص) نیز در پرداختن به موضوع ختنه،
آن را مطلقاً مباح نمی شمارد، بلکه نوعی نفرت را در آن بر می شمارد. حتی زن ختنه کننده از امکان نهی آن توسط پیامبر (ص) می پرسد. از این رو پیامبر (ص) زن ختنه کننده را راهنمایی می کند که این عمل نباید به ضرر زن تمام شود. بلکه حتی از فرمایش «فلاتنهکی ولا تستأصلی» پیامبر (ص) هم می توان تحریم شرعی ختنه را فهمید. چرا که اصولی ها معتقدند ظاهر نهی همان حرمت است. مگر اینکه دلیلی بر عدم آن وجود داشته باشد. این علاوه بر ضرر زن به نفس است که بدون نیاز به متن خاص، تمام ضررها در زمره آن قرار می گیرند.

خلاصه این که ختنه کردن زنان و دختران علاوه بر اینکه واجب نیست، از سنّت های مستحب هم نیست و اسلام آن را از دایره احکام بیرون ساخته است تا جزو متغیرهای اجتماعی قرار گیرد. ائمه (ع) نیز در ابتدا بر عدم سنّت بودن آن تأکید کرده اند و سپس از طریق فضای فکری و فرهنگی اسلام و تجربه و تأمل، این قاعده فکری را دچار تحول ساخته اند تا برای بررسی محاسن و معایب آن، زمینه بررسی های علمی درست آن فراهم گردد و موجبات منع یا تجویز آن فراهم شود.

بر این اساس ما عقیده داریم هر چیزی که بیرون از احکام اسلامی باشد، به ضرر نمی انجامد جزو گزینه های فردی قرار می گیرد که نمی شود به اجبار آن را تحمیل کرد. همین طور اولیای زن نباید چیزهایی را که به نفع زن نیست اعمال کنند. هر چند که تمام چیزهایی که به ضرر می انجامد، چه از نظر جسمی و سلامتی و چه از نظر جنبه های دیگر، شرعاً حرام هستند. والله من وراء القصد.


http://www.bayynat.ir/index/?state=shn&id=23&t=n
 

دالان بهشت

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما اگر انگلیسی بلد هستین به جای باور کردن چیزهای من در آوردی این مطلب کاملا علمی رو مطالعه کنید :

Hair does not in itself have any intrinsic s*x*ual value other than the attributes given to it by individuals in a cultural context
Some cultures are ambivalent in relation to body hair, with some being regarded as attractive while others being regarded as unaesthetic

Many cultures regard a woman's hair to be erotic. For example, many Islamic women cover their hair in public, and display it only to their family and close friends
Similarly, many Jewish women cover their hair after marriage. During the Middle Ages, European women were expected to
cover their hair after they married.

Hair fetishism manifests itself in a variety of behaviors. A fetishist may enjoy seeing or touching hair, pulling on or cutting hair of another person


من به یک بنده خدایی قول دادم به خاطر حفظ آبروی یک عده زیادی این چیزارو تشریح نکنم که کسانی که با مو تحریک میشن در زمره چه آدمایی هستند.

بگذریم وضعیت خراب تر از این حرفاست.


میشه منع رو هم ذکر کنید؟
 

sfk123

اخراجی موقت
شما اگر انگلیسی بلد هستین به جای باور کردن چیزهای من در آوردی این مطلب کاملا علمی رو مطالعه کنید :

Hair does not in itself have any intrinsic s*x*ual value other than the attributes given to it by individuals in a cultural context
Some cultures are ambivalent in relation to body hair, with some being regarded as attractive while others being regarded as unaesthetic

Many cultures regard a woman's hair to be erotic. For example, many Islamic women cover their hair in public, and display it only to their family and close friends
Similarly, many Jewish women cover their hair after marriage. During the Middle Ages, European women were expected to
cover their hair after they married.

Hair fetishism manifests itself in a variety of behaviors. A fetishist may enjoy seeing or touching hair, pulling on or cutting hair of another person


من به یک بنده خدایی قول دادم به خاطر حفظ آبروی یک عده زیادی این چیزارو تشریح نکنم که کسانی که با مو تحریک میشن در زمره چه آدمایی هستند.

بگذریم وضعیت خراب تر از این حرفاست.


ترجمه متن (نقی داشت به بزرگی خودتون ببخشید)

{مو به خودی خود نمی تواند هیچ ارزش ذاتی جنسی بیش از ویژگی هایی که افراد در زمینه های فرهنگی دارند داشته باشد.برخی از فرهنگ ها در ازتباط دو سویه با مو های بدن هستند، برخی به عنوان جذاب و برخی به عنوان نازیبایی.

در بسیار از فرهنگ ها موضوع موی زنان وابسته به عشق و شهوت استمثلا:
بسیاری از زنان مسلمان در جمع موهایشان را می پوشانند، و فقط آن ر به خانواده و دوستان نزدیکشان نشان می دهند
بسیاری از زنان یهودی موهایشان را پس از ازدواج می پوشانند،
در طی قرون وسطی
از زنان اروپایی پس از ازدواج انتظار میرفت که موهایشان را بپوشوانند.

فتیشیسم مو خود را به صورت رفتارهای مختلف آشکار می کند، یک fetishist ممکن است با دیدن یا لمس کردن، کشیدن ، قطع کردنمو های دیگران لذت ببرد}

fetish:
در زندگي همه آدمها چيزي وجود دارد که باعث مي شود سلايق بوجود بياد. در زمينه جنسي اين سلايق فتيش ناميده مي شود
منبع:
کلیک کنید

دوست عزیز ممکنه اصل مقاله رو بزارید؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترجمه متن (نقی داشت به بزرگی خودتون ببخشید)

{مو به خودی خود نمی تواند هیچ ارزش ذاتی جنسی بیش از ویژگی هایی که افراد در زمینه های فرهنگی دارند داشته باشد.برخی از فرهنگ ها در ازتباط دو سویه با مو های بدن هستند، برخی به عنوان جذاب و برخی به عنوان نازیبایی.

در بسیار از فرهنگ ها موضوع موی زنان وابسته به عشق و شهوت استمثلا:
بسیاری از زنان مسلمان در جمع موهایشان را می پوشانند، و فقط آن ر به خانواده و دوستان نزدیکشان نشان می دهند
بسیاری از زنان یهودی موهایشان را پس از ازدواج می پوشانند،
در طی قرون وسطی
از زنان اروپایی پس از ازدواج انتظار میرفت که موهایشان را بپوشوانند.

فتیشیسم مو خود را به صورت رفتارهای مختلف آشکار می کند، یک fetishist ممکن است با دیدن یا لمس کردن، کشیدن ، قطع کردنمو های دیگران لذت ببرد}

fetish:
در زندگي همه آدمها چيزي وجود دارد که باعث مي شود سلايق بوجود بياد. در زمينه جنسي اين سلايق فتيش ناميده مي شود
منبع:
کلیک کنید

دوست عزیز ممکنه اصل مقاله رو بزارید؟
مترجمتان گوگل ترنسلیت بود نه؟...........اگر جناب هاشمیان هم مترجمشان اون بوده که بهشون حق میدم از یکی از منابعی که خودم دادم همچین اشتباه بزرگی رو برداشت کنند.ضمن اینکه آن منابع تکمیل کننده هم بودند .....منبع اینی هم که شما دارین روش مانور میدین ویکی پدیا ست ....

منبع دومتان هم که یک وبلاگ بود ......که اعتباری نداشت
 
آخرین ویرایش:

sfk123

اخراجی موقت
مترجمتان گوگل ترنسلیت بود نه؟...........اگر جناب هاشمیان هم مترجمشان اون بوده که بهشون حق میدم از منبعی که خودم دادم همچین اشتباه بزرگی رو برداشت کنند .....منبع ویکی پدیا ست .....

منبع دومتان هم که یک وبلاگ بود ......که اعتباری نداشت
دوست عزیز چرا همه چی رو شخصی می کنید.

1- ترجمه بنده اکثرش از روی گوگل ترنسلیت بوده است حرف شما درست، بنده هم ادعایی نداشتم فقط برای اینکه دوستان راحت بشن منتشر کردم.

2-در ترجمه گوگل ترنسلیت fetishism به معنای بت و اعتقاد به طلسم آمده که قابل فهم نبود بنابراین ترجمه این کلمه رو از جای دیگر آوردم و برای حفظ حقوق وبلاگ نویس محترم لینک وبلاگش رو دادم (لینک ترجمه کلمه Fetish است نه چیز دیگر)

3-من در این مورد (مو و ...)نظری ندادم که بخوام متهم به چیزی بشم

4-در پایان پست قبلی از دوست گرامی"هاشمیان20" اصل مقاله رو خواستم.

5-شما عادت کردید به خواندن سطحی نظرات و جواب مسلسلی(اول مطلبو خوب بخون بعد حمله کن )

ریشه سفسطه:
سوفسطائیان جماعتی بودند که در زمان سقراط در یونان زندگی میکردند و ادعای دانایی میکردند. کسانی که خود را سوفیست مینامیدند در فنون مناظره و جدل و سخنوری مهارت داشتند و توان این را داشتند که طرف مقابل خود را در مباحث ساکت کنند و به قول معروف سر جایش بنشانند. حال در این راه لازم نبود که به حقیقت چنگ بزنند بلکه صرفاً میتوانستند با حربه های مختلف از جمله حملات شخصی، استفاده از ابزارهای روانی، فریاد زدن، استفاده از واژگان زیبا و قلمبه سلمبه و عوام پسند در هر بحث حتی اگر دانشی نسبت به آن نداشتند پیروز شوند.
 
آخرین ویرایش:

sara12345

عضو جدید
موی زن تحریک کننده نیست موجب زیبایی میشه ولی تحریک کننده نیست همون جور که چشمان یک زن میتوانند خیلی زیبا باشند اگر قرار باشه زیبایی ها پوشیده شونند پس زنان باید کلا روبند بزنند!
یا خیلی از اقایان موی بلند دارند الان یعنی آقایون هم جنس خودشون رو هم میبینند تحریک میشند؟!
درکتاب قرآن هم مستقیم اشاره شده که یک زن کدوم قسمت رو باید بپوشونه که بدن هست و هیچ کس نمیتونه کتمان کنه که تحریک کننده نیست و مواردی مثل روسری چادر بدلیل اینکه فرهنگ منطقه در 1400 سال پیش پوشیدن موی سر بوده به تفسیر دین اضافه شده و تلقی از دین میشه.حتی زمان پیامبری محمد هم قبل از آمدن ایه حجاب زنان روسری برسر داشتند طبق سنت جامعه.

از خیلی از اقایون هم سوال کرده باشید متوجه میشید موی زن نقشی نداره.

من فقط موندم اینهایی که میخوان بزور اثبات کنند موی زن تحریک کنندست بیچاره ها موقع پخش سریالهای کره ای ژاپنی و خانم مارپل و... از تلویزیون جمهوری اسلامی چه زجری کشیده اند .... خخخخخ

به آواتار بنده هم نگاه نکنید چون ضرر داره ..... خخخخخ
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
موی زن تحریک کننده نیست موجب زیبایی میشه ولی تحریک کننده نیست همون جور که چشمان یک زن میتوانند خیلی زیبا باشند اگر قرار باشه زیبایی ها پوشیده شونند پس زنان باید کلا روبند بزنند!
یا خیلی از اقایان موی بلند دارند الان یعنی آقایون هم جنس خودشون رو هم میبینند تحریک میشند؟!
درکتاب قرآن هم مستقیم اشاره شده که یک زن کدوم قسمت رو باید بپوشونه که بدن هست و هیچ کس نمیتونه کتمان کنه که تحریک کننده نیست و مواردی مثل روسری چادر بدلیل اینکه فرهنگ منطقه در 1400 سال پیش پوشیدن موی سر بوده به تفسیر دین اضافه شده و تلقی از دین میشه.حتی زمان پیامبری محمد هم قبل از آمدن ایه حجاب زنان روسری برسر داشتند طبق سنت جامعه.

از خیلی از اقایون هم سوال کرده باشید متوجه میشید موی زن نقشی نداره.

من فقط موندم اینهایی که میخوان بزور اثبات کنند موی زن تحریک کنندست بیچاره ها موقع پخش سریالهای کره ای ژاپنی و خانم مارپل و... از تلویزیون جمهوری اسلامی چه زجری کشیده اند .... خخخخخ

به آواتار بنده هم نگاه نکنید چون ضرر داره ..... خخخخخ
سلام....موی زن تحریک کننده است و منظور موی طبیعی است .....موردی که شما میفرمائید مثل کلاه گیس هست ....کلاه گیس هیچ ایرادی ندارد

نکته بعد معذرت میخوام میتونم بدونم از سال 2010 تا الآن کجا وبدنی و چگونه فعالیت کردین که هنوز تعداد پستتون شده انقدر؟!
 

هاشمیان20

عضو جدید
حداقل مطلب رو کامل میذاشتی ......تا بتوانند اونهایی که زبان بلدند قضاوت درستی بکنند

نه جنابعالی که ظاهرا وضعیت زبانتون هم تعریفی ندارد......ضمن اینکه متاسفم که انقدر راحت یک متن با کلمات غیر اخلاقی رو عمومی کردین ....خجالت نکشید در عموم ترجمه خودتان رو به خورد دیگران هم بدهید

من که اصلا ترجمه ای ارائه ندادم که میگین زبانتون تعریفی نداره. :biggrin:

صرف اطلاع دوستان، ما یکسری اختلالات جنسی داریم و در محافل علمی، مردهایی که با موی زن ها تحریک میشن رو مردانی با اختلالات جنسی میدونن و اونا رو در دسته فتیش ها قرار میدن.

این موجودات بیچاره و روانی، مثلا با لباس تحریک میشن، تو مترو و جاهای شلوغ به آدما میچسبن و هزارتا کثافت کاریه دیگه.
اونایی که با موی زن ها تحریک میشن سریعا خودشون رو به دکترهای روانشناس و متخصص تو زمینه بیماری های بحرانی جنسی نشان بدهند.
چون ممکنه کشور خارج بروند، با دیدن زن های غیرمحجبه هوس تجاوز به سرشون بزنه و برای خودشون بد میشه.

بیچاره آقا محمد وقتی رفتی خارج چی کشیدی انصافا؟
پس این مقاله حتما در مورد شما هم صدق میکنه نه؟
خانم اشتون رو از تلویزیون میبینی که موهاش معلومه تحریک میشی؟
خبرنگار خارجی که با رئیس جمهور مصاحبه میکنه و حجاب نداره، رئیس جمهور تحریک میشه؟
یا شماها کلا استثنا هستین.

جمع کنین این بند و بساط گسترش تحجر رو با این استدلال های گریه آور.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من که اصلا ترجمه ای ارائه ندادم که میگین زبانتون تعریفی نداره. :biggrin:

صرف اطلاع دوستان، ما یکسری اختلالات جنسی داریم و در محافل علمی، مردهایی که با موی زن ها تحریک میشن رو مردانی با اختلالات جنسی میدونن و اونا رو در دسته فتیش ها قرار میدن.

این موجودات بیچاره و روانی، مثلا با لباس تحریک میشن، تو مترو و جاهای شلوغ به آدما میچسبن و هزارتا کثافت کاریه دیگه.
اونایی که با موی زن ها تحریک میشن سریعا خودشون رو به دکترهای روانشناس و متخصص تو زمینه بیماری های بحرانی جنسی نشان بدهند.
چون ممکنه کشور خارج بروند، با دیدن زن های غیرمحجبه هوس تجاوز به سرشون بزنه و برای خودشون بد میشه.

بیچاره آقا محمد وقتی رفتی خارج چی کشیدی انصافا؟
پس این مقاله حتما در مورد شما هم صدق میکنه نه؟
خانم اشتون رو از تلویزیون میبینی که موهاش معلومه تحریک میشی؟
خبرنگار خارجی که با رئیس جمهور مصاحبه میکنه و حجاب نداره، رئیس جمهور تحریک میشه؟
یا شماها کلا استثنا هستین.

جمع کنین این بند و بساط گسترش تحجر رو با این استدلال های گریه آور.
تعریف زبانتو تو پیام خصوصی دیدم.....ظاهرا همون گوگل ترنسلیت بود
باز هم زدی به خاکی جناب ......البته ادب رو هم زیر پا گذاشتی و هر چی لایق خودته به من نسبت دادی ......عیبی هم نداره .......اگه شکست این مناظره انقدر برات سنگین بوده که به من اهانت کنی هیچ عیبی نداره

.
.
اما در جواب نه به شما که فرد فاقد ادب هستی .....بلکه در جواب به نوشته ات

اولا تعریف شما از اون کلمه افتضاح است ......اون کلمه بحث خرافه پرستی و همینطور حالت عادی است که بله شرایطش حادش میشه مواردی که بهشون بیماری روانی گفته میشه .....اگه همون مطلب رو میخوندی کامل اونجا اشاره شده بود هم درصد جاهای مختلف که سبب تحریک میشه و هم گفته شده بود دومین عامل ....البت گفته شده بود که مو به خودی خود سبب تحریک نمیشه بلکه چندین عامل که یکیش لمس کردن بود و دیگری نگاه کردن و مواردی دیگر سبب تحریک هیجانی میشد .....البته این مسئله فقط منوط به مرد هم نیست .ضمن اینکه تعریف شما از تحریک جنسیتی هم بسیار افتضاح است!..شما فقط یکسره مرحله آخر رو میبینی!

متن کامل مقاله به دلیل احترام به اخلاق و عفت جمعی و همینطور رعایت قوانین باشگاه ....بعد از دیدن توسط شخص مربوطه حذف شد
 
آخرین ویرایش:

هاشمیان20

عضو جدید
البته گفته شده بود که مو به خودی خود سبب تحریک نمیشه بلکه چندین عامل که یکیش لمس کردن بود و دیگری نگاه کردن و مواردی دیگر سبب تحریک هیجانی میشد .....البته این مسئله فقط منوط به مرد هم نیست

تو این مقاله هم که نمیدونم شما چطور نمیبینی کاملا اشاره شده منبع آخر

این مطلب بعد مدتی حذف خواهد شد .........امیدوارم نقل قول گیرنده هر که که باشد انقدر شعور داشته باشد که وقتی این مطلب رو بنده بعد مدتی حذف خواهم کرد حتما دلیلی دارم که یکیش اهمیت دادن به عفت باشگاه است

آقای محترم، این مطالب شما در مورد تمامی اعضا و جوارج صدق میکنه.
مسلما شما اگر به لب ها و چشم های یک زن هم چشم بدوزی و خیال پردازی کنی، برات تحریک کننده خواهد بود.
حالا زن باید لب ها و چشم ها و... رو هم بپوشونه؟
حتی کسی مریض باشه میتونه به لباس یک نفر زوم کنه و تو مخیله ذهنش تحریک بشه.
چرا اینارو به آدم های سالم نسبت میدین من واقعا نمیفهمم !!!!
اینایی که شما میگین تماما اختلالات جنسی هستند. اختلال، اختلال، اختلال.

در ضمن این مطالبی که میذارین مطالب علمی نیست.
مطلب علمی یعنی مقاله در ژورنال نه ویکی پدیا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ویکی پدیا دایره المعارفی هست که هرکسی میتونه توش مطلب بنویسه و جایی تایید و صحه گذاری نشده.
ژورنال های روانشناسی در پایگاه های الزویر، اشپرینگر و ... کاملا مشخص هستند و در ایران هم فیلــتر نیستند چون مرجع دانشگاهی هستند.
وقتی به شما گفته میشه دلیل علمی بیارید یعنی مقاله ارائه بدین.
وبلاگ و دست نوشته ها مقاله نیستند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقای محترم، این مطالب شما در مورد تمامی اعضا و جوارج صدق میکنه.
مسلما شما اگر به لب ها و چشم های یک زن هم چشم بدوزی و خیال پردازی کنی، برات تحریک کننده خواهد بود.
حالا زن باید لب ها و چشم ها و... رو هم بپوشونه؟
حتی کسی مریض باشه میتونه به لباس یک نفر زوم کنه و تو مخیله ذهنش تحریک بشه.
چرا اینارو به آدم های سالم نسبت میدین من واقعا نمیفهمم !!!!
اینایی که شما میگین تماما اختلالات جنسی هستند. اختلال، اختلال، اختلال.

در ضمن این مطالبی که میذارین مطالب علمی نیست.
مطلب علمی یعنی مقاله در ژورنال نه ویکی پدیا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ویکی پدیا دایره المعارفی هست که هرکسی میتونه توش مطلب بنویسه و جایی تایید و صحه گذاری نشده.
ژورنال های روانشناسی در پایگاه های الزویر، اشپرینگر و ... کاملا مشخص هستند و در ایران هم فیلــتر نیستند چون مرجع دانشگاهی هستند.
وقتی به شما گفته میشه دلیل علمی بیارید یعنی مقاله ارائه بدین.
وبلاگ و دست نوشته ها مقاله نیستند.

شخص جنابعالی همین چند پست قبل گفتین علمی .....چیزی که از نظر علم اثبات شده رو ما میگیم ....نه یک چیز من در اوردی که خوشایند شما باشه ......گفتم همون جا اثرات با عدد بیان شده .......منابع دیگر که کاملا در این باره بود و شما مدام میگی نمیتونی ببینی از ویکی پدیا نبود یکیش سایت یکی از روانشانسان آمریکایی بود .....و چند روان شناس که البته نظرات پارادوکس گونه داشتند......یکیشم مربوط به پروفوسور ریک بود که خیلی زیبا تفاوت های زن و مرد رو از نظر جنسی بیان کرده بود
 

هاشمیان20

عضو جدید
شخص جنابعالی همین چند پست قبل گفتین علمی .....چیزی که از نظر علم اثبات شده رو ما میگیم ....نه یک چیز من در اوردی که خوشایند شما باشه ......گفتم همون جا اثرات با عدد بیان شده .......منابع دیگر که کاملا در این باره بود و شما مدام میگی نمیتونی ببینی از ویکی پدیا نبود یکیش سایت یکی از روانشانسان آمریکایی بود .....و چند روان شناس که البته نظرات پارادوکس گونه داشتند......یکیشم مربوط به پروفوسور ریک بود که خیلی زیبا تفاوت های زن و مرد رو از نظر جنسی بیان کرده بود

آقای محترم، همین دو جمله را برای من نشان بده چرا اینقدر تفسیر و مغلطه میکنید.
مگه من منکر تفاوت های زن و مرد هستم !!! عجیبه ها.
معادل انگلیسی این دو جمله رو برای من در یک مقاله معتبر نشان بده، حرف خودت را اثبات کن :

موی زن برای یک مرد سالم تحریک کننده است.
از طرفی موی زن محرم بنابر دلایل پیچیده ای تحریک کننده نیست و این صرفا در مورد موی زن نامحرم صدق میکند !!


والسلام.
 

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من که اصلا ترجمه ای ارائه ندادم که میگین زبانتون تعریفی نداره. :biggrin:

صرف اطلاع دوستان، ما یکسری اختلالات جنسی داریم و در محافل علمی، مردهایی که با موی زن ها تحریک میشن رو مردانی با اختلالات جنسی میدونن و اونا رو در دسته فتیش ها قرار میدن.

این موجودات بیچاره و روانی، مثلا با لباس تحریک میشن، تو مترو و جاهای شلوغ به آدما میچسبن و هزارتا کثافت کاریه دیگه.
اونایی که با موی زن ها تحریک میشن سریعا خودشون رو به دکترهای روانشناس و متخصص تو زمینه بیماری های بحرانی جنسی نشان بدهند.
چون ممکنه کشور خارج بروند، با دیدن زن های غیرمحجبه هوس تجاوز به سرشون بزنه و برای خودشون بد میشه.

بیچاره آقا محمد وقتی رفتی خارج چی کشیدی انصافا؟
پس این مقاله حتما در مورد شما هم صدق میکنه نه؟
خانم اشتون رو از تلویزیون میبینی که موهاش معلومه تحریک میشی؟
خبرنگار خارجی که با رئیس جمهور مصاحبه میکنه و حجاب نداره، رئیس جمهور تحریک میشه؟
یا شماها کلا استثنا هستین.

جمع کنین این بند و بساط گسترش تحجر رو با این استدلال های گریه آور.



دوست عزیز گریه آور اینه که تو یه بحث علمی وقتی کم بیاریم رو بیاریم به توهین به شخصیت افراد و سعی کنیم با بهم زدن جو گفتگو مسیر بحث علمیو به یه سمت دیگه بکشونیم...
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقای محترم، همین دو جمله را برای من نشان بده چرا اینقدر تفسیر و مغلطه میکنید.
مگه من منکر تفاوت های زن و مرد هستم !!! عجیبه ها.
معادل انگلیسی این دو جمله رو برای من در یک مقاله معتبر نشان بده، حرف خودت را اثبات کن :

موی زن برای یک مرد سالم تحریک کننده است.
از طرفی موی زن محرم بنابر دلایل پیچیده ای تحریک کننده نیست و این صرفا در مورد موی زن نامحرم صدق میکند !!


والسلام.

آقای محترم!......صدبار اینو نشون دادم.....شما نمیخوای ببینی من چه کنم .....در تمامی این مقالات بود .....موی زن دومین تحریک کننده جنسی است ...مورد اول رو در خصوصی خدمت شما گفتم ......ولی موردی که قوی ترین محسوب میشه همین مورد است ........و البته میزان این تحریک در موی بلند و کوتاه متفاوت است ...به گونه ای که اثر موی کوتاه کاملا ناچیزه

مورد بعد در قبال محرم و نامحرم .......شما که حرف از علم میزنید که بایستی بهتر بدونید .......فرق بین دو فرد که محرم هم هستند با فردی که نامحرمه چیه؟.......ضمن اینکه بایستی این نکته رو هم بگم....وقتی سن زن میره بالا ....تحریک موی سر هم کم و کمتر میشه ....به نحوی که دیدن موی سر پیر زن ها اصلا عامل تحریکی ندارد
 

هاشمیان20

عضو جدید
دوست عزیز گریه آور اینه که تو یه بحث علمی وقتی کم بیاریم رو بیاریم به توهین به شخصیت افراد و سعی کنیم با بهم زدن جو گفتگو مسیر بحث علمیو به یه سمت دیگه بکشونیم...

شهاب جون، یهو پریدی وسط کی تو بحث علمی کم آورد؟
یک مطلب وبلاگی گذاشته شده در مورد سادیسمی های جنسی.
دقیقا بگو مطلب علمی منظورت کدوم قسمت بود بعدا یک چیزی بگین که مجبور شین باز بگین اشتباه کردم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شهاب جون، یهو پریدی وسط کی تو بحث علمی کم آورد؟
یک مطلب وبلاگی گذاشته شده در مورد سادیسمی های جنسی.
دقیقا بگو مطلب علمی منظورت کدوم قسمت بود بعدا یک چیزی بگین که مجبور شین باز بگین اشتباه کردم.

اولا که مطلب وبلگی نبود و مطلب ویکی پدیا بود ..در ثانی اصلا اون بحثی که شما میگید نبود بلکه یک قسمتشو پوشش میداد .....دو مطلب دیگر هم گذاشتیم.......فکر کردم نقل قول گرفتید دیدین بالاخره ........ولی به راستی که دکتر شریعتی بزرگوار چه زیبا گفتند که آدمی که خوبه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب خیر
 

هاشمیان20

عضو جدید
مورد بعد در قبال محرم و نامحرم .......شما که حرف از علم میزنید که بایستی بهتر بدونید .......فرق بین دو فرد که محرم هم هستند با فردی که نامحرمه چیه؟.......ضمن اینکه بایستی این نکته رو هم بگم....وقتی سن زن میره بالا ....تحریک موی سر هم کم و کمتر میشه ....به نحوی که دیدن موی سر پیر زن ها اصلا عامل تحریکی ندارد

من در مورد مورد قبلیتون هنوز مطلبی علمی ندیدم، خواستین اون بخش رو بولد کنین و مجددا قرار بدین.
چون نمیفهمم کدوم بخشش رو میگین.
گذاشتن یک جمله با منبعش فکر نمیکنم اینقدر سخت باشه.

جمله :
منبع:

به همین راحتی.

نه من فرق محرم و نامحرم رو متوجه نمیشم. این هم از نظر علمی بررسی شده؟
فکر کنم نمونه های فراوانی شنیده باشین که خواهر و برادری در کودکی از هم جدا شدن و مدت ها بعد ازدواج کردن بدون اینکه بدانند خواهر و برادرند و تمامی برنامه ها ادامه داشته ....
این مواردی که شما میگین، تماما جنبه روانی و شخصی دارند.
و دادن حکم کلی اشتباه محضه.
 

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شهاب جون، یهو پریدی وسط کی تو بحث علمی کم آورد؟
یک مطلب وبلاگی گذاشته شده در مورد سادیسمی های جنسی.
دقیقا بگو مطلب علمی منظورت کدوم قسمت بود بعدا یک چیزی بگین که مجبور شین باز بگین اشتباه کردم.

البته که قطعا منظور من از بحث علمی مباحثی که شما بیان کردین نبود چون اگر علمی بود انقدر باعث عصبانیت شما نمیشد...
من خودم میدونم بحث شما درباره چی بود و فکر میکنم با رفتار و لحن صحبتی که شما در گفتمان پیش گرفتین بدون هیچگونه اطلاعی و به راحتی میشه فهمید که حق با کدوم طرفه...
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من در مورد مورد قبلیتون هنوز مطلبی علمی ندیدم، خواستین اون بخش رو بولد کنین و مجددا قرار بدین.
چون نمیفهمم کدوم بخشش رو میگین.
گذاشتن یک جمله با منبعش فکر نمیکنم اینقدر سخت باشه.

جمله :
منبع:

به همین راحتی.

نه من فرق محرم و نامحرم رو متوجه نمیشم. این هم از نظر علمی بررسی شده؟
فکر کنم نمونه های فراوانی شنیده باشین که خواهر و برادری در کودکی از هم جدا شدن و مدت ها بعد ازدواج کردن بدون اینکه بدانند خواهر و برادرند و تمامی برنامه ها ادامه داشته ....
این مواردی که شما میگین، تماما جنبه روانی و شخصی دارند.
و دادن حکم کلی اشتباه محضه.

منبع رو که میدم شما ادعا دارید که براتون باز نمیشه .....اتفاقا بولد هم کردم

شما اگر انگلیسی بلد هستین به جای باور کردن چیزهای من در آوردی این مطلب کاملا علمی رو مطالعه کنید :
جناب هاشمینا این پست 72 شماست ....ظاهرا فراموش کردین ....که بخشی از همون مطلب که حالا شده از نگاهتون وبلاگ رو زدین!....البته من به شما حق میدم شما خیلی هیجان زده شدین و مطلب رو نشر ناقص دادین با ترجمه ای که از گوگل ترنسلیت دیدین!

مطلب رو یکبار دیگه میزارم ....ولی منبع رو نمیزارم چون برای شما باز نمیشه .....تو سایتم باز نمیشه علت رو گفتم شاید چون برخی کلمات فیلتر میشوند
 

هاشمیان20

عضو جدید
البته که قطعا منظور من از بحث علمی مباحثی که شما بیان کردین نبود چون اگر علمی بود انقدر باعث عصبانیت شما نمیشد...
من خودم میدونم بحث شما درباره چی بود و فکر میکنم با رفتار و لحن صحبتی که شما در گفتمان پیش گرفتین بدون هیچگونه اطلاعی و به راحتی میشه فهمید که حق با کدوم طرفه...

والا آدم از تحجر بیشتر عصبانی میشه تا دلیل علمی.
بهتره این رو هم به دریای بیکران دانش هاتون اضافه کنید که تحجر و دُگم بودن سبب داغ شدن میشود نه علم !!

به هر حال به جای بحث های شخصی میتوانید لینک مقاله علمی رو به من بدین، چون معتقدم هنوز در باغ بحث بین من و ایشون نیستین از راه رسیدین گفتین یک خودی نشان بدم !!!!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من در مورد مورد قبلیتون هنوز مطلبی علمی ندیدم، خواستین اون بخش رو بولد کنین و مجددا قرار بدین.
چون نمیفهمم کدوم بخشش رو میگین.
گذاشتن یک جمله با منبعش فکر نمیکنم اینقدر سخت باشه.

جمله :
منبع:

به همین راحتی.

نه من فرق محرم و نامحرم رو متوجه نمیشم. این هم از نظر علمی بررسی شده؟
فکر کنم نمونه های فراوانی شنیده باشین که خواهر و برادری در کودکی از هم جدا شدن و مدت ها بعد ازدواج کردن بدون اینکه بدانند خواهر و برادرند و تمامی برنامه ها ادامه داشته ....
این مواردی که شما میگین، تماما جنبه روانی و شخصی دارند.
و دادن حکم کلی اشتباه محضه.

خب یکباره بگید کلاس پزشکی براتون باز کنیم!....شما که انقدر میگفتین در کنار دکترای عمران علم روانکاوی رو هم ادامه میدین .....پس چی شد؟

حرفی که شما میزنید ممکنه بین دو دختر و پسر سببی رخ بده ......نه نسبی....البته احتمال خیلی خیلی ضعیف برای نسبی هم وجود داره که جز استثانائات است و بحث ارگانیسم مطرحه
 

هاشمیان20

عضو جدید
خب یکباره بگید کلاس پزشکی براتون باز کنیم!....شما که انقدر میگفتین در کنار دکترای عمران علم روانکاوی رو هم ادامه میدین .....پس چی شد؟

حرفی که شما میزنید ممکنه بین دو دختر و پسر سببی رخ بده ......نه نسبی....البته احتمال خیلی خیلی ضعیف برای نسبی هم وجود داره که جز استثانائات است و بحث ارگانیسم مطرحه

اتفاقا بحث من روانکاوی هست و تاثیر فکر انسان روی تحریک شدن.
برای مثال خواهر من رو میارن، یک دختر غریبه رو هم میارن اما اینا ماسک روی صورت دارن.

من موی جفتشون رو ببینم باید تحریک بشم چون مو اسیاب تحریک هست.
اما وقتی نقاب کنار بره، تحریک برای محرم از کار میوفته چون من عادت کردم به نگاه از جنسی دیگر.

اون عادت در بحث های روانکاوی خیلی مهم هست که شما نادیدیده میگیرین و میگین هر مرد سالمی باید با دیدن مو تحریک بشه.
در حالیکه کاملا یک بحث روانی از گذشته هست.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تحریک شدن تو این مورد مربوط به خود مو نمیشه . بیرون موندن مو رو تو روانشناسی میگن : زبان بدن
یعنی انسان میتونه از طریق بدن و حرکت اون یا نشون دادن بخشی ازبدن که تو عرف اون جامعه بد تلقی بشه , بدون کلام چراغ سبز نشون بده . مو نقش چراغ سبز رو داره .
 

jared

عضو جدید
خب دیدها نسبت به ایرانی ها تاریکتر میشه
ما ادعای تمدن میکنیم
سفیرمون توی استخر دخترانه اون داستانو پیاده میکنه
ورزشیامون این طوری


مقصر دین است .حالا دین آمریکایی یا دین ولایت ایرانی ؟
مقصر غرب نیس ، چون حتی تاکسی هم بخوای سوار شی توش دوربین داره ،
کسی اگه دستشو به جایی از بدن زن بزنه حتی توی خیابون
اون خانوم میتونه شکایت کنه ازش
به جزم نیت به تجاوز

توی ایران
از مقام مسوولش تا یه رهگذر یه چشم شهلا و ابروی کمون ببینه ، اختیارشو از دست میده

شما ترکیه رو ببین ،
زن محجبه دارن
زن دو تیکه پوش
وقتیم توی خیابون راه میرن کسی کاری بهشون نداره ...
 

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
والا آدم از تحجر بیشتر عصبانی میشه تا دلیل علمی.
بهتره این رو هم به دریای بیکران دانش هاتون اضافه کنید که تحجر و دُگم بودن سبب داغ شدن میشود نه علم !!

به هر حال به جای بحث های شخصی میتوانید لینک مقاله علمی رو به من بدین، چون معتقدم هنوز در باغ بحث بین من و ایشون نیستین از راه رسیدین گفتین یک خودی نشان بدم !!!!

دوست عزیز اولا متحجر شمایی که اصول اولیه یک گفتمان سالم رو نمیدونی...
در مورد مقاله علمی هم باید بگم دم گوگل گرم که به افرادی مثل شما اجازه میده بتونین خودی نشون بدین و ادعای عالم بودنو بکنین...
 

jared

عضو جدید
جواب تمام سوالاتتون تو پست #72 و #74 هست+نظر آیت ا...خمینی(ره).

ریشه سفسطه:
سوفسطائیان جماعتی بودند که در زمان سقراط در یونان زندگی میکردند و ادعای دانایی میکردند. کسانی که خود را سوفیست مینامیدند در فنون مناظره و جدل و سخنوری مهارت داشتند و توان این را داشتند که طرف مقابل خود را در مباحث ساکت کنند و به قول معروف سر جایش بنشانند. حال در این راه لازم نبود که به حقیقت چنگ بزنند بلکه صرفاً میتوانستند با حربه های مختلف از جمله حملات شخصی، استفاده از ابزارهای روانی، فریاد زدن، استفاده از واژگان زیبا و قلمبه سلمبه و عوام پسند در هر بحث حتی اگر دانشی نسبت به آن نداشتند پیروز شوند.

نظرات محممدآقا (حتما عکس رو ببینید)

مشاهده پیوست 221174

بحث ما هم به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید، چون:

منطقی که براساس سفسطه بنا شده باشد قابل تغییر نیست(موفق باشید).


داره سانس این قسمت رو بازی میکنه :biggrin: :

نحوه ی نظر دادن محممدآقا = حملات شخصی، استفاده از ابزارهای روانی ( اجرای حربه ها در سفسطه )
 

Similar threads

بالا