رهروان راه شهدا2(شهیدیان)

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز
یا لثارات الحسین
http://howzeh-zahra.com/shownews2.php?Code=1116
.
.
.

الهم ارزقنا قبر شش گوشه
ای دل غافل... کاروان رفت و ما مانده ایم در گل... چی شد ارباب ماروندونست قابل...
سلام دوستای گلم براتون آرزوی موفقیت دارم
التماس دعا
 

سعید بی همتا

عضو جدید
نماز

نماز

سلان دوستان

نماز نیروی ماورائی داره

بعضی وقتا لب پرتگاه گناهو انحرافیم ولی به طرز معجزه آسایی نجات پیدا میکنیم حالا یا خودمون پس میزنیم یا به هر شکل دیگه ای اما مهم اینه که خدا حفظمون میکنه...
بنظرم این همون اثرات نماز
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
نمازهایت را عاشقانه بخوان،حتی اگر خسته ای یا حوصله نداری ...

قبلش فکر کن چرا داری نماز میخوانی و باچه کسی قرار ملاقات داری ...

آن وقت کم کم لذت میبری از کلماتی که در تمام عمر داری تکرارشان می کنی ...

تکرار هیچ چیز جز نماز در این دنیا قشنگ نیست ...

(شهید مصطفی چمران )
 
آخرین ویرایش:

s_aa

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
[h=5]رسول اكرم صلى الله عليه و آله :[/h]
عَلامَةُ الصّابِرِ فى ثَلاثٍ: أوَّلُها أن لا يَكسِلَ، وَالثّانيَةُ أن لا يَضجَرَ، وَالثّالِثَةُ أن لا يَشكُوَ مِن رَبِّهِ تَعالى؛ لأِنَّهُ إذا كَسِلَ فَقَد ضَيَّعَ الحَقَّ، وَ إذا ضَجِرَ لَم يُؤَدِّ الشُّكرَ، وَإذا شَكا مِن رَبِّهِ عَزَّوَجَلَّ فَقَد عَصاهُ؛
صبور سه نشانه دارد : اول آن كه سستى نمى كند ، دوم آن كه افسرده و دلتنگ نمى شود و سوم آن كه از پروردگار خود شِكوه نمى كند ؛ زيرا اگر سستى كند، حق را ضايع كرده، و اگر افسرده و دلتنگ باشد شكر نمى گذارد و اگر از پروردگارش شكوه كند او را معصيت كرده است .
علل الشرايع، ج2، ص498، ح1

 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
صبر و بردباری حضرت زینب (س)

او روزها و سالهای مظلومیت پدر را خوب به یاد داشت و شاهد بود که بعد از رحلت پیامبر اسلام، ‌ولایت پدرش را که بزرگترین شخصیت جهان اسلام بعد از پیامبر بود، نادیده گرفتند و بر جایگاهی که پیامبر بعد از خود برای علی(ع) تعین کرده بود و کراراً آن را گوشزد می‌کرد و مسلمانان را به آن توصیه می‌فرمود عاصبانه تکیه زدند و حق او را ضایع ساختند. بر کرسی هوسها نشستند و خود را جانشین و خلیفه پیامبر خواندند. و امیرالمومنین ع که جز به حفظ اسلام و مصالح مسلمین نمی اندیشید همچنان صبر پیشه کردو رضایت خدا را بر هر چیز مقدم داشت و بیست و پنج سال سکوت اختیار کرد.

زینب در این دوران،‌ حوادث را به دقت پیگیری می‌کرد و بر بینش و آگاهیهای خود می افزود. هواپرستی و دنیا طلبی بسیاری را می‌دید،‌ دوست و دشمن را به خوبی از یکدیگر تمیز می‌داد و شاهد کینه‌توزی‌های ابوسفیان‌ها و معاویه ها بود.

دشمنان نقابداری که در ظاهر،‌ لباس اسلام بر تن کرده بودند و سنگ اسلام به سینه می‌زدند و در باطن و حقیقت برای نابودی آن نقشه می کشیدند و حقایق را وارونه جلوه می دادند. زینب،‌ همه این دشمنی‌ها را می‌دید و عظمت صبر پدر را درمی‌یافت.

هم او که فرمود:
«صبرت و فی العین قدیً و فی الحلق شجاً» شکیبایی ورزیدم همچون کسی که خاشاک چشمش را پر کرده و استخوان راه گلویش را گرفته است.

زینب از صبر او الهام می‌گرفت و درس فداکاری می آموخت. می آموخت که چگونه باید تمام مشکلات و رنجهای راه خدا را تحمل کرد، محرومیتها را پذیرا شد و مصالح فردی را فدای مصلحت اسلام کرد.

*************


شهید احمد راسخي نژاد:

اي مردم، تاريخ اسلام را بنگريد و كربلاي حسين(ع) را ببينيد و از زينب(س) و علي(ع) درس صبر و استقامت را بياموزيد، و اينكه چگونه رسالت حق را بر دوش كشيدند و پيام حق را به جهانيان رساندند. امت اسلام، شما انقلابي را با لطف و تأييد خدا و پيروي از رهبري اسلام به وجود آورديد، كه اسلام به چنين پيرواني افتخار مي‌كند.


*************



شهید مهدي پورنعمان:

اي افرادي كه بعد از هشت سال انقلاب و هفت سال جنگ هنوز هم هيچ عكس‌العملي را نسيت به اين انقلاب نشان نمي‌دهيد، و از اين همه نعمتهايي كه خدا در اختيار اين مردم گذاشته است شكرگذار نيستيد، الان احساس كمبود و سختي زندگي مي‌شود.

ما بايد از زمان پيغمبر(ص)‌ درس بگيريم كه چگونه با سختيها مبارزه كرد و چگونه با اين مشقتها ساخت و چگونه اسلام را به ما شناساند.

بايد از زينب‌ كبري(س) درس بگيريم كه چگونه آنهمه صبر در برابر آنهمه مصائب پيشه كرد،‌ كه نمي‌توان جزئي از آن مصائب را با كل سختيهاي ما مقايسه كرد.

آري برادر، همان‌طور كه مي‌دانيد «اسلام خواستن» در برابرش صابر بودن هم هست. اي امت حزب‌الله، اي ياوران باوفاي امام، اي رهروان قرآن و دين، اين صبر شماست كه باعث پيروزي شما مي‌شود. شما با صبرتان و با ياري كردن رهبر و توكل بر خدا ان‌شاءالله به پيروزي نهايي خواهد رسيد. مبادا كه سستي به عمل بيايد و باعث پايمال شدن خون شهيدان شود.


*************



شهید مجيد محمدروشني


«فاستَقِم كَما اُمِرت» استقامت كنيد همان‌طور كه امر به آن شده‌ايد.





به روایت...........

 

bitajan

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
سلام

" یا حسین "

دوستان عزاداریتون قبول باشه

.
.
.
نمیدونم حضرت زینب (س) چطوری گفتند: هیچی به جز زیبایی ندیدن؟؟

من حتی نتونستم از صحنه ای کوچیکی که با عروسک یک قسمت از واقعه کربلا رو نشون میداد رو فیلمبرداری کنم.!

انگار که عاشورا یک نقطه ی آغازه .... تازه همه چی شروع میشه

دیدین وقتی تا امانتی دارین یا کاری رو باید انجام بدید، رو دلتون یه چیزی سنگینی میکنه ؟؟
و وقتی انجام شد تازه خیالتون راحت میشه؟؟

بعد عاشورای حسینی یه چیزی رو دلم داره سنگینی میکنه!!
بعد عاشورا دلم خون تر شد

التماس دعا

" یا ابوالفضل "
 

s_aa

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
صبر...

صبر...

پیشنهادمیکنم این روبخونید...صبر
[h=1] صبر چیست و نتایج آن چه می باشد؟[/h]


شانزدهمین حدیث از چهل حدیث حضرت امام خمینی (ره) در باب اسارت شهوت ، صبر ، معنای صبر و درجات و دستاوردهای آن است. امام این بحث را با روایتی از امام صادق علیه السلام آغاز می کند:
ابوبصیر می گوید ، که از امام صادق علیه السلام چنین شنیدم : " شخص آزاد در همه حالتها آزاد است اگر مصیبتی به او برسد ، بر آن صبر می ورزد ، و اگر مصیبت ها بر او هجوم آورند ، او را نمی شکند هر چند اسیر و مقهور گردد ، و سختی را به جای آسانی بگیرد ؛ چنان که یوسف بسیار راستگو ، وقتی به بندگی گرفته شد و اسیر و مقهور گردید ، به آزادی او ضرر نرسید و تاریکی چاه و ترس از آنچه به او رسید به او زیان نرساند ، تا اینکه خداوند بر او منت نهاد. و جبار متکبری را بنده او قرار داد ، پس از آن که مالک بود. پس خداوند او را ( به پیامبری ) فرستاد و به خاطر او به امتی ترحم رساند ، و همین طور صبر (کرد تا) خیر را به دنبالش آورد.

پس شکیبایی بورزید و خود را مهیای شکیبایی سازید تا پاداش داده شود . "
.

.
.
.
.
.
ادامه اش دراین لینک...

 

s_aa

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
اینم هست...
. تقویت پایه ‏های ایمان:
هر قدر ایمان انسان به حکمت و رحمت پروردگار بیش‏تر باشد، صبر او نیز افزون‏تر خواهد بود. امیرمؤمنان (ع) می‏فرماید: «اساس و ریشه صبر، ایمان و یقین خوب نسبت به خداوند است».[1]

و ادامه اش دراین جا...


چقدرمتن جالبیه...
 
Similar threads

Similar threads

بالا