رفع اشکال مربوط به:3DMAX

mahyarSAMSUNG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یکی یه فایل مکس بهم داده تو قسمت توضیحات رندرش یه ارور برام میوفته هرکاری کردم نتونستم درسش کنم و تا حالا به این مشکل برنخورده بودم کسی میدونه چه اروریه ؟
الان هرچی نور وی ری براش میزارم و قدرتشو کم میکنم همش سفید رندر میگیره . تا ندیده بودم یه همچین مشکلی :confused:

 
آخرین ویرایش:

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
سلام دوستان.
من یه مشکل کوچک در استفاده از تصویر hdri دارم .هنگامی اختصاص دادن یک hdri بزرگ به پس زمینه چطور مقیاس رو کوچک کنیم که متناسب با صحنه باشه. البته در حالتی که map type گزینه spherical باشه.

سلام
بعید میدونم راهی باشه-تصاویر اچ دی آر بیشتر برای نورپردازی و استفاده از نور محیطی به صورت طبیعی استفاده میشه.
البته یه سری تصاویر که پیکسل کمتری رو دارن میشه به عنوان بکگراند استفاده کرد به شرطی که آسمون باشه فقط--بهترین راه اینه که تو فتوشاپ بکگراند استفاده بشه-از باکس هم میشه پشت ساختمون یا..استفاده کرد با متریال ویری لایت ویه تکسچر آسمون
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
یکی یه فایل مکس بهم داده تو قسمت توضیحات رندرش یه ارور برام میوفته هرکاری کردم نتونستم درسش کنم و تا حالا به این مشکل برنخورده بودم کسی میدونه چه اروریه ؟
الان هرچی نور وی ری براش میزارم و قدرتشو کم میکنم همش سفید رندر میگیره . تا ندیده بودم یه همچین مشکلی :confused:

TE]

وقتی فایل رو وارد کردید مقیاستون رو چک کنید.صحنه بزرگه! از دوربین ویری هم استفاده کنید-فایل رو به 0.0.0 جابجا کنید!
 

mehdi.sp141

عضو جدید
سلام
بعید میدونم راهی باشه-تصاویر اچ دی آر بیشتر برای نورپردازی و استفاده از نور محیطی به صورت طبیعی استفاده میشه.
البته یه سری تصاویر که پیکسل کمتری رو دارن میشه به عنوان بکگراند استفاده کرد به شرطی که آسمون باشه فقط--بهترین راه اینه که تو فتوشاپ بکگراند استفاده بشه-از باکس هم میشه پشت ساختمون یا..استفاده کرد با متریال ویری لایت ویه تکسچر آسمون

سلام ، از اینکه وقت گذاشتی و جواب دادی، مچکرم .
بله ساده ترین راه اینه که تصویرو با فرمت png ذخیر کنیم و در برنامه فتوشاپ ادیت و background اضافه کنیم اما حرفه ای ترین روش استفاده از تصاویر hdri است.اما اینکه مقیاس قابل تغییر نیست ، شاید یکی از مشکلات vray باشه و در ورژن های بعدی اصلاح بشه.
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
سلام ، از اینکه وقت گذاشتی و جواب دادی، مچکرم .
بله ساده ترین راه اینه که تصویرو با فرمت png ذخیر کنیم و در برنامه فتوشاپ ادیت و background اضافه کنیم اما حرفه ای ترین روش استفاده از تصاویر hdri است.اما اینکه مقیاس قابل تغییر نیست ، شاید یکی از مشکلات vray باشه و در ورژن های بعدی اصلاح بشه.

خواهش میکنم-
دوست عزیز بهترین روش بدون اچ دی ار امکان پذیره! من خودم به شخصه برای نور پردازی بیشتر از اج دی آر استفاده میکنم-این یعنی دور زدن!! بهترینش استفاده از نور مناسب متریال مناسب وتنظیمات مناسبه.
حالا نمیشه گفت اچ دی ار بده ، نه ، خیلیم خوبه زودتر نتیجه میده-ولی برای بکگراند هیچ وقت حرفه ای ترین راه نیست!
 

metalika777_h_g

عضو جدید
سلام ، ببخشید یه سوال ساده دارم ، من کارم رو با رویت طراحی کردم ، حالا به صورت فایل کدی وارد مکس کردم ، من وقتی می خوام متریال بدم توی پنجره ای که لایه ها رو نشون میده مثلا من 200 تا پنجره دارم نمیتونم که به همش تک تک متریال رو بدم ، چجوری میشه به اونایی که از یک جنسن کلا متریال داد ،
بعد یه سوال دیگه فایلم جزییات زیاد داره خیلی خیلی سنگین شده ، اصلا تکون نمیخوره چه با fbx چه با cad وارد کردم فرقی نکرد حالا درخت هم نداره هنوز وارد نشده اینجوریه ، چیکار کنم دلم میخواد گریه کنم :cry: :crying:
 

metalika777_h_g

عضو جدید
سلام ، ببخشید یه سوال ساده دارم ، من کارم رو با رویت طراحی کردم ، حالا به صورت فایل کدی وارد مکس کردم ، من وقتی می خوام متریال بدم توی پنجره ای که لایه ها رو نشون میده مثلا من 200 تا پنجره دارم نمیتونم که به همش تک تک متریال رو بدم ، چجوری میشه به اونایی که از یک جنسن کلا متریال داد ،
بعد یه سوال دیگه فایلم جزییات زیاد داره خیلی خیلی سنگین شده ، اصلا تکون نمیخوره چه با fbx چه با cad وارد کردم فرقی نکرد حالا درخت هم نداره هنوز وارد نشده اینجوریه ، چیکار کنم دلم میخواد گریه کنم :cry: :crying:

تو رو خدا یکی یه راه حل بگه بهم ، من پایان نامه دارم :cry:
 

Sina-Arch

عضو جدید
تو رو خدا یکی یه راه حل بگه بهم ، من پایان نامه دارم :cry:
سلام
همه ی اینارو باهم امتحان کن ایشالا که جواب بده...
1-از رویت ببر توی اتوکد و اونجا دستور زیر رو اجرا کن و همه حجم رو یک حجم کن
Union
2-فایل رو ببر توی مکس و اونجا توی
Viewport configuration, default lighting ro bezan ke sangin nashe viewportet
3-be hich vajh segment ha ro tu viewport on nakoni chon ta delet bekhad max mippare birun
kolle inaro ba dwg va ya 3ds export o import kon,baghie sangin mishan o aziat mikonan

baraye material hich rahi nist joz inke yeki az panjereharo material bedi va baghie ro pak koni,hamun yedune ro be tedade ziad copy koni,tool nemikeshe age hame mese ham bashan!
 

mehdi.sp141

عضو جدید
تو رو خدا یکی یه راه حل بگه بهم ، من پایان نامه دارم :cry:

سلام
خیلی دوست دارم بهت کمک کنم اما نمی دونم اطلاعات مکست چه مقدار،اما راه حلو می گم.
پس از انتخاب موضوع ها باید درقسمت modify و انتخاب elment (مکعب قرمز) موضوع ها رو attech (الحاق ) یا detech جدا کنید.
 
آخرین ویرایش:

setareh266

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس از انتخاب موضوع ها باید درقسمت modify و انتخاب elment (مکعب قرمز) موضوع ها رو attech (الحاق ) یا detech جدا کنید.
ممنون از جوابتون.....بعد الحاق کردن میخوام هر دو قسمت رو bevelکنم ولی فقط یه قسمت عمل میکنه؟
 

Sina-Arch

عضو جدید
واقعا ببخش که من بلد نیستم کمکت کنم....

کسی میدونه چه جوری دوتا موضوع جدا از هم رو به هم میشه جوش زد؟
yeki az hajm ha ro select kon va convert to editable poly kon
badesh element ro bezan
attach ro bezan
baadesh har objecti ro ke rush click koni mishe jozve hamun objecte avali ke selectesh kardi
 

setareh266

عضو جدید
کاربر ممتاز
yeki az hajm ha ro select kon va convert to editable poly kon badesh element ro bezan attach ro bezan baadesh har objecti ro ke rush click koni mishe jozve hamun objecte avali ke selectesh kardi
ممنون از جوابتون.....بعد الحاق کردن میخوام هر دو قسمت رو bevelکنم ولی فقط یه قسمت عمل میکنه؟
 

Similar threads

بالا