رتبه اينترنت افغانستان 8 رتبه بالاتر از ايران

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز
بر اساس گزارش "شرق"، افغانستان هشت رتبه بالاتر از ما، عراق ۱۰ رتبه بالاتر از ما، مغولستان ۱۲۰ رتبه بالاتر از ما و قرقیزستان ۱۱۵ رتبه بالاتر از ایران هستند.

این در حالی است که قیمت اینترنت در ایران گران‌ترین قیمت ممکن در دنیا به نسبت سرعت و کیفیت و حجم دانلود است.






گزارش‌های منتشر شده از وضعیت سرعت اینترنت در دنیا نشان می‌دهد «ایران» در میان کشورهایی با سرعت اینترنت کمتر از یک مگابیت بر ثانیه قرار دارد و این در حالی است که در تایوان سرعت متوسط اینترنت پنج مگابیت بر ثانیه، نیوزیلند ۲.۳ مگابیت بر ثانیه، آمریکا پنج مگابیت بر ثانیه و استرالیا ۹.۲ مگابیت بر ثانیه است. در همین حال در ایتالیا حداکثر سرعت اینترنت ۱۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت متوسط اینترنت ۳.۳ مگابیت بر ثانیه است. در این کشور ۵.۷ درصد از اتصالات بیش از پنج مگابیت بر ثانیه و ۸۲ درصد بیش از دو مگابیت بر ثانیه است و کمتر از ۳.۱ درصد از کاربران این کشور از سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. سرعت متوسط اینترنت در اسپانیا نیز برابر با ۸.۲ مگابیت بر ثانیه و در پرتغال برابر با ۲.۳ مگابیت بر ثانیه است.

در آفریقای جنوبی متوسط سرعت اتصال به اینترنت کمتر از دو مگابیت بر ثانیه است و این کشور نیز مانند ایران در میان ۸۶ کشوری قرار دارد که از سرعت متوسط کمتر از یک مگابیت بر ثانیه برخوردارند. براساس این گزارش دو کشور کوبا و مایوت با سرعت متوسط کمتر از صد کیلوبیت بر ثانیه در میان کشورهای دارای پایین‌ترین سرعت اینترنت قرار دارند
 

Carlina

عضو جدید
کاربر ممتاز
بر اساس جدیدترین نمودار منتشر شده توسط وب سایت "نت‌ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در میان ۱۷۲ کشور جهان، ایران در جایگاه ۱۵۵ ام قرار گرفت.

به گزارش تابناک، این رتبه بندی بر اساس میلیون‌ها تستی که برای بررسی متوسط سرعت دانلود اینترنت در کشورهای مختلف جهان توسط وب سایت Speedtest.net انجام می‌شود در بازه‌های زمانی ۳۰ روزه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

بر اساس جدولی که از ۲۳ آگوست ۲۰۰۹ تا ۲۳ فوریه ۲۰۱۲ سرعت اینترنت در کشورهای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است، ایران با سرعت اینترنت Mbps ۱.۳۷ نتوانسته‌است رتبه‌ای بالاتر از ۱۵۵ ام جهان کسب کند.

در این جدول کشورهای کره جنوبی با سرعت دانلود Mbps ۳۳.۰۴ در جایگاه نخست، لیتوانی با سرعت دانلود Mbps ۳۱.۹۱ در جایگاه دوم و لتونی با سرعت دانلود Mbps ۲۶.۷۴ در رتبه سوم دنیا قرار گرفته‌اند.

در این رتبه بندی، سنگاپور در جایگاه ۷ ، آلمان ۲۳ ، ژاپن ۲۵ ، آمریکا ۳۱ ، قرقیزستان ۳۹ ، امارات ۴۲ ، ترکیه ۵۸ ، چین ۶۴ ، عربستان ۷۱ ، آنگولا ۸۳ ، عمان ۹۱ ، مالزی ۹۴ ، تاجیکستان ۱۳۰ ، هند ۱۳۷ ، پاکستان ۱۴۶ ، عراق ۱۵۳، تانزانیا ۱۵۶ ، ازبکستان ۱۵۴ و نهایتا ایران در جایگاه ۱۵۵ دنیا قرار دارند.در انتهای این لیست کشورهای بولیوی و ساحل عاج به چشم می‌خوردند.

گفتنی است در نموداری که پیش از این در تاریخ ۱۵سپتامبر ۲۰۱۱ توسط "نت‌ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی منتشر شده بود، ایران در میان ۱۷۰ کشور جهان در جایگاه آخر یعنی رتبه ۱۷۰ام جهان قرار گرفته بود.

 
بالا