دکوراسیون داخلی منزل

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
تزئینات مسی، مناسب پاییز

تزئینات مسی، مناسب پاییز

برترین ها: فلز مس، رنگ زیبایی دارد که در میان رنگ های دیگر بسیار خودنمایی می کند. از این فلز که در شکل و فرم های مختلف در بازار موجود است می توانید برای زیباسازی خانه خود استفاده کنید. اگر خاطرتان باشد، حدود 10 سال پیش، تابلوهایی که با ورقه های مسی ساخته می شدند، بسیار مد شده بود و طرفدارهای بسیاری هم داشت. آن تابلوها با ورقه های مس و برنج درست می شدند.

در حال حاضر، شما می توانید علاوه بر زنده کردن آن ایده، از ورقه ها، رنگ های شیشه ای، اسپری یا میله های مسی برای تزئین گوشه‌وکنار خانه خود استفاده کنید.

1. شمع مسی

یکی از آسان ترین روش های استفاده از مس در دکوراسیون خانه، ورقه های مسی هستند. شمع های ساده و استوانه ای را انتخاب کنید و با یک لایه نازک از ورقه های مسی بپوشانید. سراسر شمع یا فقط بخشی از آن را با این ورقه ها بپوشانید. طرح آن به سلیقه خودتان بستگی دارد. حتی می توانید ورقه ها را به طرح های متنوع برش دهید و روی سطح شمع بچسبانید. اما سادگی طرح را نیز در نظر داشته باشید، تا نتیجه نهایی شلوغ و زشت نشود.



2. میز چوبی با پایه های مسی

یکی از زیباترین و مینیمال ترین روش ها برای استفاده از مس در دکور خانه، میز کوچک گرد با پایه های مسی است. ساخت این میز به هیچ عنوان دشوار نیست و به تعدادی ابزار ساده و ابتدایی نیاز دارد. از جمله باید به لوله مسی، کُنده برش خورده چوب، آچار و پیچ اشاره کرد.



3. گلدان مسی

در فروشگاه های وسایل تزئینی، می توانید گلدان های مسی در اندازه های مختلف و فرم های متنوع پیدا و خریداری کنید. ترکیب این گلدان ها با چرم مشکی و گیاهانی که کمتر به نور نیاز دارند بسیار عالی می شود. همان طور که در تصویر می بینید، گلدان ها روی سطح چرمی مشکی نصب یا به واسطه یک بند چرمی از دیوار آویزان شده اند.



4. میل‌پرده

برای نصب این میله مسی فقط باید بدانید چطور از درل استفاده کنید. دو سوراخ در سقف ایجاد و روپلاک کنید و سپس میله را روی پایه ای که جنس آن نیز از مس است، نصب کنید. برای اینکه این میله مسی نمای بهتری داشته باشد، بهتر است از پرده راه‌راه سفید و مشکی استفاده کنید.



5. پایه نگهداری روزنامه و مجلات

از میله های مسی می توانید پایه ای برای سازمان دهی به روزنامه ها و مجلات استفاده کنید.



6. گلدان

گلدان های ساده خانه را با ورقه های مسی نونوار و زیبا کنید. برای این منظور، طرحی که دوست دارید را روی گلدان طراحی کنید و با استفاده از ورقه های مسی روی آنها را پر کنید.



7. قاب آینه

این آینه ساده با قاب مسی برای ورودی خانه گزینه مناسبی به شمار می رود. حتی در حمام یا دستشویی هم می توانید از این ایده استفاده کنید.



8. جاشمعی مسی

کاسه های خیلی کوچک مسی را می توانید به عنوان جاشمعی استفاده کنید. پارافین و فیتیله را درون آن قرار دهید و یک وسیله دکوری بسیار ساده اما زیبا بسازید. چند عدد از این جاشمعی ها را در کنار هم روی میز یا کانتر آشپزخانه قرار دهید.



9. حروف انگلیسی

اگر در بازار نمونه های این حروف انگلیسی پیدا می شود که نمونه آماده بخرید و در گوشه هایی که به چشم می آیند قرار دهید. اما اگر نیست. قالب این حروف را خریداری کنید و سطح آن را با ورقه های مسی بپوشانید.



10. جای وسایل تحریر

روی میز تحریر خودکار، مداد، خط کش و ... زیادی وجود دارد. برای نظم بخشیدن به آنها می توانید از قوطی های کنسرو که مسی یا به رنگ مس هستند استفاده کنید. یا حتی خودتان قوطی های معمولی را با اسپری رنگ مسی، نونوار کنید و آنها را روی میز قرار دهید.



11. قاب جاشمعی شیشه‌ای

درست کردن این قاب بسیار آسان تر از آن چیزی است که تصور می شود. این قاب شیشه ای برای روی میز ناهارخوری گزینه بسیار خوبی است. داخل آن را با چندین جاشمعی شیشه ای پرکنید تا چشم انداز نورانی و زیبایی روی میز ایجاد کنند.



12. جا حوله‌ای

برای ایجاد یک تنوع ساده در دکور دستشویی، می توانید حلقه یا میله ای که حوله را از آن آویزان می کنید عوض کنید. به طور مثال، در دستشویی های روشن، میله یا حلقه های مسی استفاده کنید.



13. کاسه های مسی

کاسه های کوچک که عمق کمی دارند را انتخاب کنید و داخل آنها را با ورقه های مسی بپوشانید. سپس از آنها به عنوان سازمان دهنده های زیورآلات استفاده کنید.



14. حلقه دستمال

از ورقه های مسی می توانید برای تزئین میز غذاخوری نیز استفاده کنید. دستمالی که قرار است در کنار بشقاب هر مهمان بگذارید را رول کنید و یک حلقه مسی از آن عبور دهید.



15. مگنت حروف

مگنت های حروف الفبای انگلیسی را می توانید با ورقه های مسی بپوشانید. یا روی آنها اسپری مسی بپاشید. سپس آنها را روی سطح موردنظر خود همانند در یخچال بچسبانید.



16. ماگ با برگ های پاییزی

برای درست کردن این ماگ، باید یک لیوان ساده و سفید انتخاب کنید. روی ورقه مسی، طرح برگ پاییزی (یا هر طرح دیگری) بکشید و آنها را با فاصله روی سطح لیوان بچسبانید.



17. ساعت کوکی

این ساعت را می توانید با رنگ یا ورقه های مسی در خانه درست کنید. فروشگاه مشهور ایکیا نیز نمونه آن را با قیمت 6 دلار به فروش می رساند.



برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
ایده های خلاقانه برای کتابخانه دراتاق کودک

ایده های خلاقانه برای کتابخانه دراتاق کودک

چیدانه: چند وقتی است كه از بازگشایی مدارس می‌گذرد و یكی از راه‌های بسیار خوب برای حمایت از كودك نوشكفته یا فرزند كتاب‌خوان‌تان ایجاد یك مكان ویژه برای مطالعه كردن و خواندن كتاب‌های مفید و جذاب است. در این مطلب 10 ایده به شما معرفی می‌كنیم كه از طریق آن‌ها می‌توانید فضایی دنج برای مطالعه، نظم‌بخشی و نمایش مجموعه كتاب‌های كودك خود ایجاد كنید.



1.اضافه كردن یك فضای مطالعه برای كتاب‌خوان‌های مستقل.

چه فضایی بهتر از یك فضای دنج در بالای اتاق برای مطالعه كردن و غرق شدن در داستان‌های جذاب؟ اگرچه كودكان كم ‌سن و سال برای بالارفتن از نردبان و قرار گرفتن در یك فضای مرتفع نیاز به كمك و راهنمایی بزرگ‌ترها دارند، اما كودكان بزرگ‌تر از استقلالی كه در مطالعه كردن در یك فضای ویژه مرتفع كه مخصوص آن‌ها طراحی شده است پیدا می‌كنند قدرانی كرده و از آن لذت فراوانی می‌برند.



2.برای كودكان كم سن و سال یك خیمه مجهز طراحی كنید.

برای ایجاد فضای مطالعه در سطح زمین، یك خیمه مجهز كه دارای منابع نوری مستقل و كافی است انتخاب بسیار خوبی است. چنین فضایی محیطی دنج و خوب را برای مطالعه كودك شما فراهم می‌كند. كف زمین را با ماده‌ای كه از پوست گوسفند ساخته شده است بپوشانید و چند بالش و كوسن نرم برای راحتی بیش‌تر فرزندتان در نظر بگیرید.



3.فضایی را بر روی كف زمین برای نشستن و مطالعه كردن ایجاد كنید.

با خلق فضایی بزرگ و راحت در كف اتاق به كودكان نوپا و پیش‌دبستانی خود كمك كنید تا كتاب‌ها را كشف كنند و از تجربه مطالعه كردن لذت ببرند. قالیچه‌های پرزدار برای این كار بسیار مناسب هستند و نشستن روی آن‌ها راحت است. در كنار چنین فضایی یك نشیمن پارچه‌ای راحت در نظر بگیرید تا هم كودكان و هم بزرگ‌تر‌ها بتوانند روی آن بنشینند.

4.كتاب‌های مصور را در دسترس قرار دهید.

چیزهای مورد علاقه كودكان پیش‌دبستانی به سرعت تغییر می‌كند، به همین دلیل آماده باشید تا كتاب‌های مصور را در سبدهای مختلف در كنار هم نگهداری كنید یا آن‌ها را بر اساس موضوع در قفسه‌ها قرار دهید. سپس وقتی كودك شما علاقه‌اش به موضوع خاصی بیش‌تر شد بتوانید به راحتی كتاب مصور مورد نظر را از قفسه یا داخل سبد درآورده و در اختیار او قرار دهید.



5.یك تخت‌خواب را به یك فضای مطالعه تبدیل كنید.

كتاب‌خانه‌های پیش‌ساخته این تخت‌خواب را تبدیل به فضایی جذاب برای لم دادن و مطالعه كردن كرده‌اند. اگر خیلی به كتاب‌خانه‌های پیش‌ساخته علاقه ندارید، از یك تخت‌خواب معمولی استفاده كرده و در كنار آن چند قفسه كتاب قرار دهید. در هر دو حالت نتیجه كار شما یكسان خواهد بود.



پرده‌ها این تخت‌خواب جذاب را كه مخصوص مطالعه است محدود كرده‌اند. چنین ایده‌ای برای كودكانی مناسب است كه برای مطالعه به دنبال فضایی دنج و بسته در اتاق خود هستند.



برای این‌كه كار شما راحت‌تر شود می‌توانید چارچوب تخت‌خواب را جدا كرده و چند بالشت و كوسن بزرگ و راحت را روی زمین قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید از تخت‌خواب‌های بزرگ‌تر یا تخت‌خواب‌های دوقلو برای این كار استفاده كنید. در این حالت یك قسمت یا یك تخت‌خواب مخصوص فضای مطالعه طراحی می‌شود و دیگری مخصوص خواب و استراحت.



ایجاد یك فضای مطالعه حتما نباید با هزینه زیادی همراه شود و یا اجرای دقیق و پیچیده‌ای داشته باشید. برای مثال می‌توانید چنین فضایی را در گوشه اتاق طراحی كنید. یك پتو پرزدار و چند بالشت چاق و چله تمام چیزی است كه برای تبدیل كردن یك گوشه بیكار اتاق به یك فضای مطالعه مجهز نیاز است.



6.با قرار دادن چند كتاب جذاب به صورت عمودی كودك را به كتاب خواندن جذب كنید.

چند كتاب جذاب و رنگی را به صورت عمودی بر روی قفسه‌ كتاب قرار دهید تا توجه كودك شما به آن جلب شود. این حقه ساده باعث می‌شود تا كودك شما بیش‌تر جذاب كتاب خواندن شود و در ضمن جلوه اتاق خواب او زیباتر و خاص‌تر شود.



7.با به نمایش گذاشتن كتاب‌هایی كه دارای جلدهای رنگی هستند كودكان خردسال خود را به كتاب خواندن تشویق كنید.

چه كسی گفته كه نمی‌توان براساس جلد كتاب درباره آن قضاوت كرد؟ برای كودكانی كه هنوز توانایی خواندن ندارند، عكس روی جلد سرنخ اصلی آن‌ها در مورد كتاب است. پس این كتاب‌ها را به صورت عمودی بر روی قفسه كتاب‌خانه قرار دهید تا كودك شما به سرعت آن‌ها را ببیند و براساس جلدشان یكی از آن‌ها را انتخاب كند.



8.كتاب‌ها را در جایی قرار دهید كه دست كودكان به آن‌ها برسد.

هر چه سن كودك كم‌تر باشد، قفسه‌های كتاب باید در ارتفاع كم‌تری نصب شده باشند. برای كودكان نوپا یك سبد كتاب بر روی كف زمین یا چند قفسه كوچك كه در ارتفاع كمی به دیوار نصب شده‌ است بسیار مناسب و كارآمد است.



9.یك گوشه خالی و بیكار از اتاق را با كتاب پر كنید.

وقتی می‌توانید یك كتاب‌خانه كوچك در گوشه اتاق ایجاد كنید، چرا این فضا را بیكار و بی‌استفاده رها كنیم؟ وقتی از قفسه‌ها كم‌عمق و باز (مانند عكس بالا) كه در بالای سر كودك قرار می‌گیرند استفاده می‌كنید سعی كنید نرده‌های محافظی را بر روی كتاب‌ها قرار دهید تا كتاب‌ها از ارتفاع بر روی زمین نیافتند و كودك شما در معرض خطر قرار نگیرد.



10.كودكان را به كتاب خواندن در تخت‌خواب خود تشویق كنید.

در كنار تخت‌خواب كودكان كتاب‌خوان مستقل قفسه‌های كتاب طراحی كنید تا آن‌ها بتوانند قبل از خواب و یا هر زمان دیگری در تخت‌خواب خود به مطالعه مشغول شوند. اگر دو كودك دارید و هر دو دارای یك اتاق خواب مشترك هستند، چراغ‌های گیره‌دار مخصوص مطالعه كتاب را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا هنگام كتاب خواندن مزاحم هم نشوند.


برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
دیوارهای فاصله را از میان بردارید

دیوارهای فاصله را از میان بردارید

برترین ها: در این مطلب ایده هایی برای طراحی داخلی و دکوراسیون واحدهایی برایتان گردآوری کرده ایم که فضای باز دارند. فضاهایی که دیوارهای اضافه را برداشته اند.

دیوارهایی که میان خود آدم ها هم فاصله ایجاد می کنند. به طور مثال، دیوارهای آشپزخانه و اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری. اگر این فاصله ها را بردارید، فضای بیشتری برای مانور بیشتر دکوراسیون خواهید داشت.






1. وقتی دیوار میان فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن را بردارید ، فضای باز در اختیار خواهید داشت. همان طور که می بینید، دیوارها و رنگ اصلی واحد توسی انتخاب شده است اما برای اینکه فضای خیلی سرد و بی روح دیده نشود، برخی از وسایل با رنگ های جیغ انتخاب شده اند. یخچال قرمز، تابلو و بخشی از وسایل آشپزخانه به رنگ قرمز براق انتخاب شده اند. ترکیب سفید و بژ نیز با توسی نتیجه بسیار خوبی دارد.



2. ترکیب اتاق نشیمن و آشپزخانه موجب بزرگ تر دیده شدن این فضا شده است. قالیچه خزمانند، دیوارهای سیاه با ترکیبی از رنگ توسی موجب زیبایی بیشتر شده اند.




3. بهترین استفاده از فضای این خانه را می توانید در قسمت کانتر آشپزخانه ببینید. بخشی از دیوار به عنوان پانل نصب تلویزیون انتخاب شده است. در کنار آن کتابخانه دیواری، در زیر، تاقچه ای برای قرار دادن انواع وسایل و ادامه کانتر آشپزخانه نیز به عنوان میز غذاخوری استفاده شده است. مشکی، توسی، سفید و بژ نیز رنگ های اصلی این آپارتمان را تشکیل داده‌اند.




4. با برداشتن دیوارهای اضافه این آپارتمان، از هر متر مکعب آن بهترین استفاده شده است. در این خانه نیز رنگ های بژ، سفید و توسی رنگ های اصلی هستند. با اینکه این آپارتمان متراژ بزرگی ندارد اما از همه گوشه و کنار آن به طور بهنیه استفاده شده است.




5. مبلمان تشک‌مانند در این آپارتمان که همه دیوارها برای بازتر شدن فضا برداشته شده اند، زیبایی بیشتری دارند و حس راحتی بیشتری به ساکنین القا می کند.




6. وقتی واحد کوچک است، دیوارهای اضافی را بردارید، بقیه را سفید کنید. کفپوش و مبلمان را توسی انتخاب کنید.برای تنوع رنگ می توانید از قرمز و مشکی نیز بهره بگیرید.




7. برای تفکیک فضا می توانید از مبلمان های ال‌مانند استفاده کنید.






8. فضاهایی که دیوار ندارند را با وسایل جانبی تزئین کنید. به طور مثال، لوسترهای بزرگ با طرح های هندسی، گزینه های خوبی هستند.




9. هم‌راستایی خطوط را در دکوراسیون فضاهای باز رعایت کنید.




10. یکی از طرح هایی که در زیبایی بیشتر فضا به شما کمک می کند، قالی یا فرش هایی با طرح های هندسی است. به طور مثال، طرح هفتی‌هشتی ایده خوبی است. البته رنگ آن را متناسب با مبلمان انتخاب کنید.



11. اگر فضا خیلی کم است، مبلمان کوچک برای نشیمن در نظر بگیرید و برای اینکه خیلی ساده نباشد، کوسن های رنگی نیز روی آن بگذارید.



12. کفپوش، مبلمان و وسایل هایی با رنگ روشن برای آپارتمان هایی با اندازه کوچک بسیار عالی هستند.





13. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، استفاده از آثار هنری و لوسترهای بزرگ در این گونه فضاها بسیار کمک کننده است.




14. سفید و توسی بهترین رنگ ها برای فضاهای باز هستند.



15. در اینجا نیز به خطوط طراحی توجه شده است.



16. آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب با مبلمان و درهای شیشه ای از هم جدا شده اند.



17. کاناپه و میز ناهارخوری را روبه روی هم قرار دهید تا فضای باز شکل خاصی به خود بگیرد.



18. در خانه های کوچک باید مبلمان کوچک و جمع و جور انتخاب کنید.



19. رنگ های روشن همانند سفید، بژ و خاکستری برای فضای اتاق و کتابخانه های متعدد در گوشه و کنار دیوارها برای زیباسازی عالی هستند.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
تور آفیس‌گردی: دفتر کار 1stdibs

تور آفیس‌گردی: دفتر کار 1stdibs

برترین ها: در این مطلب، شرکت 1stdibs را انتخاب کرده ایم تا از زبان مدیرعامل آن، در مورد طراحی و دکوراسیون بسیار زیبایش برایتان توضیح دهیم. 1stdibs، یک فروشگاه اینترنتی است که محصولات بسیار شیک و هنری به فروش می رساند. آنها به تازگی دفتر جدیدی در منهتن افتتاح کرده اند که دکوراسیون بسیار ویژه ای دارد.

برای دیدن این آفیس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1. کمپانی 1stdibs یک فروشگاه اینترنتی است که محصولات متنوعی در حوزه های مختلف به فروش می رساند. این شرکت که بیشتر روی محصولات لوکس و شیک و هنری تاکید دارد، دفتر کار خود را نیز با همان وسایل هنری تزئین کرده است. مدیرعامل این کمپانی، «دیوید روزنبلات» است و در رابطه با تزئنات داخلی محیط کار 1stdibs می گوید: «ما دفتر کار خود را با وسایلی که از سایت خود خریده ایم، پر کرده ایم.»



میز شطرنجی که در وسط سالن شرکت قرار دارد، در دهه 1960 میلادی ساخته شده است و طرح آن از آثار Milo Baughman الهام گرفته است. این میز از زمانی که شرکت راه‌اندازی شد در وسط سالن قرار گرفت. پس از آن، اعضای شرکت با همکاری هم، برای زیبایی بیشتر دفتر تلاش و ایده پردازی کردند.

2. انتخاب رنگ


رنگی که برای دفتر انتخاب شده است از رنگ وب‌سایت الهام گرفته است: مشکی، سفید و طلایی. برای کفپوش ورودی دفتر از مرمرهای سیاه و سفید ایتالیایی استفاده شده که کاملا ارگانیک هستند.



3. پلان


به عنوان دفترکار، ما ترجیح دادیم که فضای سالن باز باشد تا کارمندان بتواند بیشتر و بهتر با یکدیگر معاشرت و همکاری داشته باشند.



4. توجه به جزئیات


در گوشه و کنار دفتر، برخی جزئیات بسیار مهم هستند و در زیبایی و کیفیت کار هم تاثیر خوبی خواهند داشت. به طور مثال، ما در اتاق قرار و مذاکره های دونفره، صندلی ها را به رنگ زرد انتخاب کرده ایم تا در مقابل دیوارهای تیره و کفپوش چوبی، بیشتر خودنمایی کند.



5. آشپزخانه شرکت


برای اینکه کارمندان در زمان استراحت خود حس خوبی داشته باشند و مغزشان کاملا استراحت کند و خستگی تا اندازه ای بیرون رود، فضایی همانند کافه برای آشپزخانه ساخته ایم. در آنجا می توانند نوشیدنی دلخواهشان را بنوشند. حتی این فضا برای برخی جلسه های داخلی نیز مناسب است.



6. نشیمن


دفتر کار ما فضاهای نشیمن متعددی دارد که برای تصمیم گیری ها یا همفکری های کاری بسیار مناسب است. کارمند از پشت میزش بلند می شود و در فضایی با دکور متفاوت با همکارش حرف می زند. این موجب می شود تا بتواند از بیشترین حد خلاقیت خود بهره بگیرد.



7. محلی برای استراحت

این فضا بعدها به ذهن ما خطور کرد. اینکه کارمندان به فضایی نیاز دارند که حالت سنتی یا کلاسیک نداشته باشد و بتوانند در آنجا یک قهوه یا چای بنوشند و چند دقیقه به مغز خود استراحت دهند.



8. آثاری هنری


یکی از کارهایی که در جهت زیباسازی محل کار خود انجام دادیم، نصب برخی تابلوهای نقاشی در بخش های مختلف آفیس بوده است. این کارها نوعی حس راحتی به کارمند می دهد تا بتواند در محیطی آرام و سرشار از هنر، خلاقیت بیشتری از خود نشان دهد.



9. شبیه سازی خانه


از آنجایی که برنامه نویس های ما ساعات بسیار طولانی پای کامپیوتر در حال کد زدن هستند، برای اینکه خستگی و فشار کار را خیلی احساس نکنند، فضایی همانند اتاق نشیمن خانه درست کرده ایم تا با آرامش در هر کجا که می خواهند کارخود را انجام دهند. درست مانند زمانی که در خانه روی کاناپه با لپ تاپ کار می کنند، اینجا هم می توانند همین روند را ادامه دهند.



10. وسایل دکوری


تقریبا در هیچ دفتر کاری وسایل تزئینی استفاده نمی شود. اما ما برای القای بیشتر حس خانه، در گوشه و کنار دفتر وسایل تزئینی قرار داده ایم که از فروشگاه خودمان خریداری شده اند.



11. جزئیات شیک و لوکس


کارمندان ما به وسایل و محیط های جدید علاقه بسیاری دارند. به همین منظور، سیاست 1stdibs این است که هر چند وقت یکبار وسایل دکوری لوکس به دفتر اضافه کند. این کار موجب ایجاد تنوع نیز می شود.



12. David Rosenblatt


مدیر فروشگاه اینترنتی 1stdibs


برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
بررسی 2 موضوع متفاوت

بررسی 2 موضوع متفاوت

نكته‌هایی كه باید قبل از انتخاب پرده‌ها بدانید

چیدانه:
استفاده از پرده برای پنجره‌ها فرصتی است برای تعریف ظاهر كلی و حس و حال فضا. از نوع پارچه پرده و سبك كلی آن گرفته تا طول و عرض پرده، هر نوع پرده متناسب با پنجره كاربرد متناسب با خود را دارد و به دستیابی شما به سبكی كه به آن علاقه دارید كمك فراوانی می‌كند. پارچه سرای رمانتیک که وارد کننده مستقیم پارچه های پرده ای از کشور ترکیه است، در تهیه این مطلب با چیدانه همکاری داشته اند.


پرده سنگین یا پرده معمولی؟

پرده‌های سنگین معمولا از پارچه‌های سنگین‌تر از پارچه‌های پرده‌های معمولی ساخته می‌شوند و از ورود نور به خانه در طول روز جلوگیری می‌كنند و در ماه‌های سرد مانع از خروج هوای گرم به بیرون می‌شوند.



پرده‌های سنگین معمولا در سبك‌های مختلفی به میل پرده وصل می‌شوند و ارتفاع آن از كف زمین تا سقف اتاق است. ویژگی اصلی پرده‌های سنگین این است كه ظاهر رسمی‌تری نسبت به پرده‌های معمولی دارند و به دلیل داشتن پارچه زیاد و تنوع در نوع نصب آن‌ها به میل‌پرده گران‌تر از پرده‌های معمولی هستند.

از سویی دیگر، پرده‌های معمولی، كم‌تر رسمی هستند و از پارچه‌های سبك‌تری مانند كتان ساخته می‌شوند و به طور كلی قیمت كم‌تری نسبت به پارچه‌های سنگین دارند، زیرا پارچه كم‌تری در آن‌ها به كار رفته است و نصب آن‌ها به میل‌پرده راحت‌تر است.

سبك اتصال به میل‌پرده

هنگام انتخاب پرده برای پنجره‌های خانه، فكر كردن به سبكی كه قرار است پرده به میل پرده نصب شود و این‌كه ظاهر آن در قسمت بالای پرده چگونه باشد بسیار مهم است، زیرا برخی از سبك‌ها نسبت‌های به سبك‌های دیگر رسمی‌تر هستند و به همین دلیل باید نوع اتصال‌ها با طراحی كلی فضای شما منطبق باشد.



اگرچه تعداد سبك اتصال پرده به میل‌پرده بسیار زیاد و متنوع است اما در عكس زیر می‌توانید تعدادی از این سبك‌ها كه بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند را مشاهده كنید:

سبك‌های گیره‌دار، اروپایی، فرانسوی، و پلیسه‌‌دار گیلاسی حالت رسمی‌تری نسبت به سبك‌های دیگری كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید دارند. سبك‌های پلیسه‌دار مشخصا بسیار رسمی هستند و نسبت به سبك‌های چین‌دار، موج‌دار، و گلوله‌ای نیاز به پارچه بیش‌تری دارند.



طول مورد نیاز

اگر می‌خواهید ظاهر پرده شما كمی غیررسمی و راحت باشد پرده را به گونه‌ای نصب كنید كه با كف زمین تقریبا 30 سانتی‌متر فاصله داشته باشد. برای داشتن ظاهری رسمی پرده را به‌گونه‌ای نصب كنید كه با سطح زمین مماس باشد. این حالت برای پنجره‌هایی مناسب است كه قرار نیست خیلی باز و بسته شوند، چراكه باز و بسته كردن زیاد پنجره‌ها به این نوع پرده‌ها آسیب می‌رساند و باعث پارگی و كثیف شدن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل پیش از تصمیم‌گیری در مورد طول پرده در مورد كاربرد فضا و نیز میزان استفاده از پنجره به دقت فكر كنید.

ابزار نصب پرده

اگرچه در نگاه اول نصب پرده كار ساده و بی‌دردسری به نظر می‌رسد، اما چند قانون ساده در این زمینه وجود دارد كه پیروی از آن‌ها باعث می‌شود اتاق شما بزرگ‌تر و مرتفع‌تر از آن چیزی كه واقعا هست به نظر برسد. این نكته بدون در نظر گرفتن طول پرده و فاصله آن با سطح زمین است.



پرده را در بالای چارچوب نصب كنید

مردم علاقه دارند میل‌پرده را درست در بالای دیوار پنجره نصب كنند. میل‌پرده را در بالای چارچوب پنجره و درست در زیر گچ بری سقف نصب كنید تا با این حقه بصری سقف اتاق شما مرتفع‌تر به نظر برسد. این كار باعث می‌شود تا چشم به سمت بالا حركت كند و از این طریق فضا بزرگ‌تر و بازتر به نظر برسد. اگر به دنبال ظاهری غیررسمی و اسپورت هستید، هنگام اندازه‌گیری پارچه برای دوختن پرده فضاهای اضافی مانند فاصله پنجره تا سقف و همینطور فاصله تا كف زمین را در نظر بگیرید تا هنگام نصب بتوانید پرده را درست زیر گچ‌بری سقف نصب كنید و تا فاصله مورد نظر تا كف زمین امتداد دهید.



پرده را عریض‌تر از چارچوب پنجره در نظر بگیرید

همانند مورد قبلی كه در آن باید پرده را در زیر گچ‌بری سقف نصب می‌كردید در مورد عرض پرده هم همین كار را بكنید. عرض پرده را بیش‌تر از عرض چارچوب پنجره بگیرید تا سطح بیش‌تری از دیوار پوشانده شود و در نتیجه فضای شما ظاهری زیباتر و شیك‌تر پیدا كند. در این حالت نور ورودی به داخل خانه در فضا جریان می‌یابد و اتاق شما روشن‌تر و دل‌بازتر به نظر می‌رسد.



راهنمای تزئین خانه با رز برای مهمان‌های خاص


مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین: برای اینکه خانه شما شادترین و خوشبوترین نقطه دنیا باشد فقط کافی است به جادوی گل رز اعتماد کنید. این گل‌ها را درست کنار هم بچینید و مهم‌تر از آن به قواعد چیدمان آن احترام بگذارید. حضور گل رز در جای‌جای خانه می‌تواند زیبایی‌بخش باشد. گل رز در نشیمن، اتاق خواب، اتاق ناهارخوری یا حتی در حمام و آشپزخانه جلوه‌ای خاص دارد و انرژی و تنوع ایجاد می‌کند.

یک خانه با یک اشاره کوچک این گل، به‌سادگی دگرگون می‌شود و جذابیت می‌یابد. از همین فرمول برای رمانتیک کردن اتاق خوابی پر از شمع و گل‌های رز پرپر شده روی زمین هم می‌توانید بهره بگیرید. این گل کوچک و زیبا توجه را به خود جلب می‌کند و به دکور خانه جلا و گرما می‌بخشد. پس اگر عاشق گل هستید، از همین حالا دست به کار شوید؛ در را باز کنید و اجازه دهید این گل دوست‌داشتنی به خانه شما راه پیدا کند.



غیرمنتظره گل بدهید

در تمامی کشورها برای اینکه عاشق و معشوق بتوانند احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنند از راه‌های زیادی استفاده می‌کنند اما معمول‌ترین روش استفاده از گل، آن هم گل رز است. خود واژه گل سمبل عاشقی است. رز قرمزکم‌رنگ به نشانه دوستت دارم و رز قرمز پررنگ به معنی زیبایی بی‌انتهاست. این گل پیام آور عشق، زیبایی و خردورزی در جهان است. اگر کسی به شما این گل را هدیه داد نشانه آن است که از شما می‌خواهد با او مهربان باشید، او را دوست بدارید و در رنج و شادی شریک و سهیم اوباشید.

اما فراموش نکنید که لازم نیست حتما منتظر موقعیت و اتفاق خاصی برای دادن گل به کسانی که دوست‌شان دارید باشید، در حقیقت گل هدیه‌ای است که اگر به صورت غیرمنتظره تقدیم شود ارزش بیشتری دارد.

همه اینها را گفتیم که به شما بگوییم اگر می خواهید کسی را که دوستش دارید سورپرایز کنید به محض ورود به خانه با یک شاخه گل رز به همسرتان ابراز احساسات کنید. ما به شما این اطمینان را می دهیم که با این گل خانه شما پر از انرژی و نشاط شود.

قاب‌هایی با گل رز



نگران نباشید. برای گرم کردن فضای خانه اصلا لازم نیست خرج روی دست خود بگذارید و به تغییر و تحولات اساسی فکر کنید. این بار نوبت تابلوهایی با گل رز است که باید روی دیوارهای خانه شما خودنمایی کنند. سپس خودتان دست به کار شوید! گل‌های رز خشک زیباترین نشانه‌هایی هستند که می‌توانید سراغ‌شان بروید و با سلیقه خودتان قاب‌شان کنید. خلاصه اینکه ذهن‌تان را آزاد بگذارید و اجازه دهید خلاقیت ذاتی شما خودش را نشان دهد.

هیجان در پایان یک روز کاری



هیجان اولین ویژگی گل رز است. وجود نشانه‌های این گل در خانه ناخودآگاه سرعت گردش خون را بالا می‌برد بنابراین حال و هوای خانه را گرم‌تر و اشتیاق و علاقه شما را به محیط خانه بیشتر می‌کند. همه اینها را گفتیم که به شما بگوییم اگر می‌خواهید در پایان یک روز کاری پرمشغله و کسل‌کننده به محض ورود به خانه پر از انرژی و نشاط شوید باید به این گل زیبا اطمینان کنید.

جادوی کوسن‌ها



اگر خیلی باسلیقه هستید و مهم‌تر از آن باحوصله، یک پیشنهاد دیگر هم برای شما داریم؛ البته این پیشنهاد کمی وقت‌گیر است اما در عوض تا دل‌تان بخواهد ساده. شما می‌توانید روی کوسن‌ها را تکه‌دوزی کنید. طرح یک گل رز بهترین انتخاب برای دوخت و دوز روی کوسن‌های شماست تا با محیط پر از گل شما مطابقت داشته باشد.

هر چه ساده‌تر بهتر



اینکه برای چیدمان میز، سراغ چه ظرف و ظروفی می‌روید اصلا مهم نیست! اتفاقا میز پذیرایی شما هرچه ساده‌تر باشد هنر چیدمان با گل‌های رز بیشتر به چشم می‌آید. شما می‌توانید به ظرف‌های ساده فکر کنید و گلدان بلوری بی‌رنگ پر از گل‌های رز قرمز. اما در کنار این گلدان زیبا، پیشنهاد می‌کنیم مقداری گل رز پرپر شده روی میز بریزید تا میزتان جان تازه‌ای بگیرد.

شمع‌ها را با گل رز روشن کنید



شمع یکی از عناصر تاثیرگذار در دکوراسیون خانه است به خصوص وقتی که با گل رز تزئین شده باشد، پس تا دل‌تان می‌خواهد سراغ شمع با تزئین گل‌های رز بروید. قرار دادن این شمع‌ها با گل رز در کنج خانه یا گوشه مبلمان، حس آرامش را در خانه جاری می‌کند.

پرده‌ها را کنار بزنید



پرده نقش تعیین‌کننده‌ای در نمای کلی خانه دارد اما عوض کردن آن هزینه زیادی روی دست‌تان می‌گذارد، پس فراموش کنید! در عوض به تزئینات ساده‌ای که می‌تواند حال و هوای همان پرده قدیمی را عوض کند فکر کنید؛ مثلا این پرده‌های قدیمی را با گل رز حلقه شده که خشک کرده‌اید، از دوطرف جمع کنید.

سادگی را فراموش کنید



تختخواب یکی از آیتم‌هایی است که به جاری کردن عطر و حس گل رز در فضای خانه شما کمک می‌کند اما در انتخاب روتختی باید ذکاوت به خرج دهید و به جای طرح‌هایی با زمینه رنگی قرمز و طرح‌های شلوغ، سراغ پارچه‌هایی تک‌رنگ و ساده بروید. معمولا گل رز را روی تخت تازه عروس و داماد می‌ریزند تا گرمی و هیجان فضای اتاق خواب‌شان را تکمیل کند.

ورودی را دست کم نگیرید



اجازه دهید حس شادی از بدو ورود در خانه‌تان جاری شود. برای استفاده از گل‌های رز می‌توانید سراغ خطوط گرد و بدون زاویه بروید. این قاعده را در انتخاب وسایل تزئینی حتما در نظر بگیرید. به طور کلی انتخاب لبه‌های گرد و منحنی برای گل رز کمک می‌کند تا فضای خانه شما شاد و دلنشین به‌نظر برسد.

ترکیب هیجان



گل رز می‌تواند دکوراسیون خانه شما را از کسل‌کنندگی درآورد و خانه‌تان را تبدیل به فضایی کند که هیچ‌کس دوست ندارد آن را ترک کند . ترکیب گل و شمع ترکیب ساده و کم هزینه‌ای است که می‌تواند به راحتی انجام بدهید و فضا را متفاوت کنید.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
9 نکته طراحی منزل برای مستاجران

9 نکته طراحی منزل برای مستاجران

چیدانه: اجاره كردن یك خانه و اجاره‌نشینی می‌تواند كاری لذت‌بخش باشد. در این حالت شما مسئولیت‌های مالك اصلی خانه را در قبال آن ندارید، شما می‌توانید به راحتی از چیزهای موقتی در خانه استفاده كنید، و دلیلی هم ندارد كه نگران وضعیت پشت بام باشید. با این حال اجاره‌نشینی می‌تواند آزاردهنده و كمی ناامیدكننده باشد، چراكه شما نمی‌توانید بر روی ظاهر خانه خود كنترل كامل داشته باشید.

وقتی شما نمی‌توانید دیوارها را رنگ بزنید، برخی از عناصر خانه را تغییر دهید، و یا برخی از كارهایی كه به آن‌ها علاقه دارید را در خانه انجام دهید كمی ناامید و ناراحت می‌شوید. اما در این وضعیت هم می‌توان خانه اجاره‌ای را به گونه‌ای طراحی كرد كه الهام‌بخش، زیبا، كارآمد، و جذاب باشد و همان ظاهری را داشته باشد كه شما به دنبال آن هستید. در این مطلب 9 حقیقت در مورد طراحی یك خانه را با شما در میان می‌گذاریم كه دانستن آن برای هر مستاجری كه در خانه‌ای زندگی می‌كند كه متعلق به او نیست یاری دهنده است.

خواه خانه‌ای كه در آن زندگی می‌كنید اولین آپارتمان اجاره‌ای شما باشد و خواه بیستمین آپارتمان، این حقایق در مورد طراحی را می‌توان در هر خانه اجاره‌ای به كار گرفت و در نتیجه تجربه شما از زندگی در یك خانه اجاره‌ای را لذت‌بخش و جذاب خواهد كرد.

1. استفاده از تابلوهای هنری بزرگ و كاغذ دیواری‌های قابل تعویض برای پوشاندن فضاهای زشتی است كه نمی‌توان آن‌ها را رنگ كرد.

برای كسانی كه عاشق رنگ هستند و دوست دارند هر جا كه زندگی می‌كنند آن‌جا را شبیه خودشان كنند و بر اساس نیازها و سلایق خود طراحی كنند هیچ چیز بدتر از این نیست كه نتوانند خانه‌ اجاره‌ای خود را رنگ كنند. اما به جای پذیرش این نوع محدودیت‌ها، كمی خلاق باشید و از تابلوهای هنری بزرگ (می‌توانید آن‌ها را بخرید یا خودتان دست به كار شده و آن‌ها را بسازید) و حتی كاغذ دیواری‌های قابل تعویض استفاده كنید.



2. با استفاده از مبلمان هم می‌توانید رنگ را وارد خانه اجاره‌ای خود كنید.

در چنین موقعیتی، این‌كه نمی‌توانید از رنگ در دیوارها و یا سقف خانه اجاره‌ای خود استفاده كنید به این معنی نیست كه دست شما در ایجاد یك پالت رنگی زیبا در فضای خانه بسته است. همان انرژی كه می‌خواهید برای رنگ كردن دیوارها یا سقف صرف كنید در مورد مبلمان به كار ببرید، و یا كمی جسورتر باشید و از پرده‌های رنگی و طرح‌دار استفاده كنید.

هم‌چنین می‌توانید از قالیچه‌های رنگارنگ با طرح‌های فوق‌العاده جذاب استفاده كنید و یا با به كارگیری وسایل تزئینی رنگی كیفیت طراحی خانه اجاره‌ای خود را افزایش دهید. برای این‌كه در نهایت از نظر بصری به فضایی یكدست و یكپارچه دست پیدا كنید بهتر است رنگ‌های مختلف را در قسمت‌های مختلف خانه خود، از بالا تا پایین و از چپ به راست، پخش كنید.



3. استفاده از گیاهان یكی از بهترین‌ها راه‌ها برای پنهان كردن چیزهایی است كه به آن‌ها علاقه ندارید.

راه‌های زیادی برای پنهان كردن چیزهایی كه در خانه‌های اجاره‌ای به آن‌ها علاقه ندارید وجود دارد، اما هیچ‌كدام از این راه‌ها تاثیرگذارتر و راحت‌تر از قرار دادن گل‌ها و گیاهان در جایی مناسب در خانه نیست. نكته مثبت این است كه گیاهان همیشه حس و حالی سرزنده و غنی به فضای خانه می‌دهند و به هر حال استفاده از آن‌ها ایده خوب و مفیدی است.



4. استفاده از پرده‌های مناسب حس و حالی كامل و پخته به فضای خانه می‌دهد.

چه از دیوارهای تمام‌سفید خانه اجاره‌ای خود بیزار هستید، و چه آپارتمان شما دارای عنصری معمارانه نیست كه به شما انرژی مثبت بدهد، استفاده از پرده‌های مناسب و زیبا می‌تواند ظاهر كلی اتاق شما را جذاب‌تر كرده و به آن جلوه‌ای شاد و سرزنده بدهد. به تمام جزئیات و عناصر مربوط به پرده توجه كنید؛ مثلا در مورد اندازه پرده می‌توانید در این مورد تصمیم بگیرید كه پرده‌ای كه انتخاب می‌كنید كمی بلندتر و عریض‌تر از چارچوب پنجره باشد تا این عنصر حضوری برجسته و گیرا در اتاق داشته باشد. هم‌چنین استفاده از پرده‌ها راهی بسیار مناسب برای اضافه كردن رنگ و طرح به فضای خانه است.



5. بر روی وسایلی سرمایه‌گذاری كنید كه می‌توانید آن‌ها را با خود به خانه بعدی ببرید.

كسانی كه در مورد پول خرج كردن در یك خانه اجاره‌ای مردد هستند باید كمی در مورد تفكر خود در این زمینه تجدید نظر كنند. بر روی وسایلی سرمایه‌گذاری كنید كه به آن‌ها علاقه دارید و در ضمن می‌توانید آن‌ها را همراه خود به خانه‌ بعدی ببرید. فقط هنگام انتخاب این وسایل به این نكته توجه كنید كه بهتر است آن‌ها دارای كاركردهای مختلف و سبك انعطاف‌پذیری باشند تا بتوانید از آن‌ها در خانه بعدی خود نیز استفاده كنید.



6. وجود كفپوش‌های زشت در خانه اجاره‌ای به معنی از بین رفتن طراحی نیست.

نكته‌ای كه در مورد كفپوش‌های بی‌كیفیت و گاهی زشت وجود دارد این است كه درست است كه نمی‌توان آن‌ها را تعویض كرد اما راه‌های بسیار زیادی برای بهبود ظاهر آن‌ها وجود دارد. از استفاده از كفپوش‌های موقت گرفته تا استفاده از قالیچه‌های بزرگ و زیبا، راه‌هایی هستند كه می‌توان كفپوش‌های خانه را تغییر داد. اگر خانه اجاره‌ای شما دارای كفپوش‌های زشت و بی‌كیفیت است اصلا ناامید نشوید، راه‌های گفته شده را امتحان كنید و مطمئن باشید كه این راه‌ها اثربخش و مفید هستند.



7. انجام برخی از تغییرات بسیار كارامد است، اما این تغییرات را از یاد نبرید.

گاهی اوقات مستاجران اولین كاری كه به سرعت انجام می‌دهند پنهان كردن چیزهایی است كه به آن‌ها علاقه‌ای ندارند. اما باید توجه داشت كه می‌توان برخی از عناصر خانه‌های اجاره‌ای را عوض كرد و یا به جای آن‌ها از عناصر بهتری استفاده كرد. فقط كافی است عناصر اصلی را حفظ كرده تا وقتی می‌خواهید از این خانه نقل مكان كنید آن‌ها را سر جای خوشان بگذارید. البته بهتر است این تغییرات را جایی یادداشت كنید تا از یادتان نروند. از لوسترهای زشت و بی‌كیفیت گرفته تا روكش‌های نامناسب درهای ورودی می‌توان عناصر زیادی را تغییر داد. دوباره تكرار می‌كنیم تغییرات و نحوه نصب عناصر اصلی را از یاد نبرید تا هنگامی ترك این خانه به راحتی بتوانید آن‌ها را سر جای خودشان بگذارید.



8. استفاده از فضاهای نگهدارنده در هر فضای كوچكی ضروری است.

خواه شما دارای یك كمد كوچك هستید و خواه تعداد زیادی كمد، مدتی طول می‌كشد تا شما بهترین فضا را برای نگهداری از وسایل خود در خانه اجاره‌ای پیدا كنید. این وسایل می‌توانند لباس‌های زمستانی باشند و یا حتی قابلمه و ماهی‌تابه. وقتی تعداد زیادی فضای نگهدارنده در خانه خود ندارید، از راه‌های زیادی برای ایجاد چنین فضاهایی می‌توانید استفاده كنید. این فضاهای نگهدارنده باید به راحتی نصب شوند و بتوانید هنگام نقل مكان از این خانه آن را با خود به خانه بعدی ببرید. اكنون در بازار گزینه‌های زیادی در دسترس شما هستند و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود دست به انتخاب بزنید.



9. خانه اجاره‌ای خود را بر اساس سلایق خود طراحی كنید.


من بارها با افرادی مواجه شده‌ام كه معتقدند چون خانه‌ای كه در آن زندگی می‌كنند متعلق به آن‌ها نیست، بهتر است هیچ خرجی در آن نكنند و آن را بر اساس سلیقه خود طراحی نكنند. آن‌ها به دنبال ایده‌آلی هستند كه شاید هیچ‌گاه هم به آن دست نیابند. شرایط خانه اجاره‌ای خود را به دقت بسنجید و ببینید كه چه تغییراتی را با توجه به توان مالی‌تان می‌توانید در آن اعمال كنید. سعی كنید فضای زندگی خود را بر اساس نیازها و سلایق خود طراحی كنید، حتی اگر این فضا متعلق به شما نباشد.



برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
هنر چیدن کاناپه در اتاق نشیمن

هنر چیدن کاناپه در اتاق نشیمن

برترین ها: اتاق نشیمن یکی از پرکاربردترین اتاق های خانه است که نه تنها خود اعضای خانواده، که مهمان ها هم در آن اتاق جمع می شوند. در این اتاق عموما از مبلمان راحتی و کاناپه استفاده می شود. به همین دلیل، در ادامه این مطلب ایده هایی برای تزئین این اتاق با کاناپه های مدرن برایتان جمع کرده ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار بگیرد.

1. سقف های خیمه مانند و شیروانی به اتاق نشیمن، زیبایی خاصی می بخشند. بلندی و کوتاهی این سقف در بخش های مختلف اتاق از جمله موارد بسیار خوبی است که می توان از آن برای تزئین بهره گرفت. برای این گونه سقف ها لازم است از مبلمان و کاناپه های مدرنی استفاده کنید که طراحی ویژه ای دارند تا با سقف متفاوت اتاق جفت شود. کاناپه ها را نیز کوتاه و بلند انتخاب کنید. به طور مثال، نمونه سه تایی را صاف و کوتاه و مبل ها یا صندلی های تک نفره را بلندتر با طرح و رنگ متفاوت انتخاب کنید.



2. سقف خلاقانه در دکور اتاق نشیمن تاثیر بسیاری دارد. به طور مثال، سقف هایی که آجری هستند و به اصطلاح سفیدکاری نشده اند (به عمد و از روی ایجاد تنوع) را با لوستری کاملا متفاوت و منحصربه فرد تزئین کنید. در چنین اتاقی برای اینکه سقف زیبایی خود را نمایش دهد، بهتر است از کاناپه های ساده با رنگ های خنثی استفاده کنید. یک قالیچه با رنگ متفاوت انتخاب کنید.



3. در این اتاق مدرن و بسیار شیک فضای نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه با رنگ از هم جدا شده اند. با اینکه تعداد رنگ های مورد استفاده به سه رنگ سفید، مشکی، توسی و بژ محدود شده است اما با هوشمندی خاصی در کنار هم چیده شده اند تا هر بخش هویت خود را داشته باشد. به طور مثال، کاناپه های تیره و مشکی با قالی سفید جفت شده است. این خانه از هر نوع دیواری مبرا است و برای جداسازی فضاها باید از ترفندهای دکوراسیون برای آن بهره گرفت.



4. این اتاق نشیمن با اینکه کاغذدیواری دارد اما یک قاب بسیار بزرگ نیز روی دیوار نصب شده است. قالیچه با طرح گورخری نیز به خاص بودن این فضا کمک شایانی کرده است. مبلمان تیره، ساده و ال‌مانند در گوشه دیوار و میز بزرگ و کوتاه اما به رنگ روشن در مقابل آن تضاد و زیبایی بسیاری به وجود آورده است.



5. اتاق نشیمن دیگری که برایتان انتخاب کرده ایم، نیز بسیار مدرن است. در اینجا از مبلمان و قالی به رنگ آبی لاجوردی استفاده شده که با رنگ سفید انواع میز و وسایل جانبی جفت شده اند. دیوارها نیز بژ و خنثی انتخاب شده‌اند تا این کنتراست خودش را به خوبی نمایش دهد.



6. یک اتاق نشیمن کاملا خلاقانه و زیبا با مبلمانی که طراحی خاص خود را دارند. البته این طرح چیزی نیست که هرکسی دوست داشته باشد، اما افرادی که همیشه دنبال تفاوت هستند می توانند از این کاناپه ها با طراحی ویژه استفاده کنند. این کاناپه ها روی زمین نیز پشتی هایی دارد تا افرادی که می خواهند راحت باشند و پاهایشان را دراز کنند، بسیار مناسب است.



7. رنگ تیره به زیبایی و خاص بودن اتاق های خانه کمک بسیاری می کند. اما در عین شیک شدن، موجب دلگیر و تیره شدن نیز می شود. برای اینکه این اشکال را از بین ببرید، می توانید از نور طبیعی بهره بگیرید. یعنی چه؟ یعنی در اتاق هایی که پنجره زیاد یا پنجره بلن دارند از چیدمان و دکوراسیون تیره استفاده کنید تا بتوانید نور آفتاب را در خانه داشته باشید.



8. در فضاهای کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا علاوه بر راحتی، موجب بزرگ تر دیده شدن فضا نیز بشود.



9. اگر جیبتان پر است و می توانید همه جانبه روی دکور خانه مانور دهید، پرده، سقف، کفپوش و مبلمان را از یک ترکیب رنگ و طرح انتخاب کنید. به طور مثال، در دل سقف از نورپردازی یا طرحی بهره بگیرید که در پرده یا کفپوش خانه نیز می توانید نمونه آن را ببیند.



10. این اتاف نشیمن به طور کاملا متفاوت دکور شده است. با اینکه سقف ساده ای دارد اما لوستری که از آن آویزان است نمای متفاوتی به اتاق بخشیده. قرار گرفتن این لوستر درست در بالای میزی که طراحی متفاوتی دارد نیز خود دلیلی برای جلب توجه است.



11. اتاق نشیمن کوچک دیگری در اینجا داریم که برای زیبایی آن از درب های شیشه ای استفاده شده است.



12. فضاهای باز و بزرگ با پنجره های بلند را با کاناپه های تیره و پرده های سرتاسری تزئین کنید.



13. جاذبه اصلی این اتاق، نیمه تنه اسبی است که در گوشه آن قرار داده شده است. لوسترها پراکنده آن نیز در ایجاد تنوع بی تاثیر نیستند.



در ادامه نیز می توانید نمونه های دیگری را ببینید و از گوشه و کنار آن برای اتاق نشیمن خود الهام بگیرید.












برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
دکوراسیون آشپزخانه زیبا و آرامش بخش

دکوراسیون آشپزخانه زیبا و آرامش بخش

زیبایی خانه: دکوراسیون آشپزخانه سبز را می توان دکوراسیونی آرامش بخش و دوست داشتنی نام گذاری کرد. رنگ سبز در آشپزخانه می تواند در کابینت ها، رنگ دیوار و یا میز نهارخوری و لوازم آشپزخانه به کاربرده شود و تاثیرهای متفاوتی از خود به جای گذارد. از جمله خصوصیات بارز استفاده از رنگ سبز در دکوراسوین آشپزخانه می توان به ایجاد امید، آرامش و برطرف کننده خستگی روحی است و نیز استفاده از این رنگ برای کاهش فشار خون و رفع خستگی و البته بیماران قلبی توصیه می شود در ادامه تصاویری از دکوراسیون آشپزخانه های سبز رنگ را با هم مشاهده می نماییم.

عکس های دکوراسیون آشپزخانه سبز:

دکوراسیون آشپزخانه سبز به خاطر زیبایی، آرامش و دلنشین بودن، دارای طرفداران بسیاری است. در استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون باید توجه نمایید که رنگ سبز در عین زیبایی و آرامش بخش بودن می تواند بعد از مدتی رنگ کسل کننده ای باشد. برای رهایی از حس کسل کننده گی رنگ سبز بهتر است از رنگ های مکمل و رنگ سبز با درجه ایده آل و مقدار بهینه استقاده شود. از جمله رنگ هایی که که می تواند رنگ مکمل مناسبی برای رنگ سبز باشد رنگ های خاکستری، سفید، قهوه ای و البته رنگ قرمز است.









سبز از جمله رنگهایی است که به خوبی با رنگ های روشن و تیره ست می شود و هارمونی آرامش بخش و ستودنی به وجود می آورد.








سبز می تواند تاثیر خود را بر دکوراسیون محیط بگذارد هرچند اگر استفاده از آن بسیار کم باشد.












استفاده از کابینت های سبز در آشپزخانه یکی از محبوبترین کاربردهای رنگ سبز در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است.













به یاد داشته باشید که به کا ربردن رنگ سبز باید بسیار با احتیاط صورت گیرد زیرا علاوه بر تمام ویژگی های مثبت استفاده نادرست از رنگ سبز می تواند دکوراسیون آشپزخانه سبز رنگ شما را بعد از مدتی کسل کننده کند.

برترین ها
 
آخرین ویرایش:

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
تغییر دکور خانه بدون صرف هزینه

تغییر دکور خانه بدون صرف هزینه

برترین ها: پایان ماه است، اجاره خانه را پرداخت نکرده اید، و کفگیرتان به ته دیگ رسیده، اما دلتان می خواهد تغییراتی در دکور خانه ایجاد کنید. ما برایتان ایده هایی داریم.

1. با چیدن کتاب ها روی هم، می توانید برای گلدان زیبایتان یک میز خلاقانه تهیه کنید.



2. مطمئنا این تقویم خلاقانه را در هیچ خانه ای ندیده اید. تنها با تعدادی مقوای سفید و رنگی، قیچی و ماژیک، می توانید آن را بسیازید.



3. عکس های زیبای اینستاگرام تان را چاپ کرده و قاب کنید.



4. از آباژورتان خسته شده اید؟ تنها با عوض کردن پارچه کلاهک آن می توانید یک آباژور جدید داشته باشید!



5. پارچه های طرحدار، تکه های اضافی کاغذدیواری و یا کاغذکادوهای زیبایتان را قاب کنید.



6. با بستن یک کوسن روی تعدادی مجله، شما یک صندلی جدید و خلاقانه دارید!



7. بطری های زیبای نوشیدنی هایتان را دور نندازید! روی آن را با استون پاک کنید و آن را به یک گلدان زیبا تبدیل کنید.



8. یک روش جالب برای متحول کردن دیوارها: کاتالوگ های رنگ را قیچی کنید و آن را به دیوار اتاقتان بچسبانید.



9. با کاغذ های رنگی قیچی شده، و چسباندن آن به نخ، یک پرده جدید بسازید.



10. کلکسیونی از کلید آپارتمان هایی که در آن زندگی کرده اید، تهیه کنید.



11. تهیه این گل های دیواری بسیار ساده است!



12. تکه هایی از نقشه را قاب کنید و یک گالری «نقشه» تهیه کنید.



13. برای پوشاندن عیب های دیوار و یا پنهان کردن سیم های وسایل برقی از دسته کتاب های روی هم چیده شده، استفاده کنید.



14. یک فرش خلاقانه! با دوختن تکه های دور ریز نمد/فرش به هم، یک فرش جدید بسازید.


برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
کاغذ دیواری های دوست داشتنی اتاق کودک

کاغذ دیواری های دوست داشتنی اتاق کودک

برترین ها: طراحی هیچ فضایی، به اندازه اتاق کودک به ما اجازه خیالپردازی نمی دهد. با به کار گیری رنگ های شاد و طرح های متنوع در اتاق کودک می توانید خلاقیت کودکتان را افزایش دهید و او را تشویق کنید ساعاتی را به تنهایی و یا با دوستانش در اتاق بگذراند. این اتاق و کاغذدیواری هایی که برایتان انتخاب کردیم، هر یک به نوبه خود زیباست، اما سعی کنید از طرح و رنگ هایی استفاده کنید که متناسب با روحیه فرزندتان باشد و سالیان زیبایی و جذابیت خود را حفظ کند.

با وجود اینکه نوزاد توانایی آن را ندارد که طراحی اتاق را تشخیص دهد، اما بدون شک نور و رنگ این کاغذدیواری با طرح فیل به او حس خوبی منتقل خواهد کرد.





این کاغذدیواری های لانه زنبوری سیاه و سفید، مناسب کودکان با سنین مختلف است. حتی یک نوجوان نیز از تماشای آن لذت می برد.



اتاقی با فضای «آلیس در سرزمین عجایب»، با نماد «پیک» و فنجان های چوبی روی دیوار، فضایی دلفریب و در عین حال اندیشمندانه است.





هیچ چیز برای یک کودک جذابتر از داشتن یک خیمه کوچک در اتاق خواب نیست. تخته سیاه در اتاق کودک به او کمک می کند تصوراتش را به تصویر بکشد.







این کاغذ دیواری آبی رنگ، از سویی تکرار یک شکل هندسی است و از نگاهی دیگر یک سبک دریایی است.



کاغذدیواری های این اتاق بسیار خلاقانه است و بی نظم بودن لکه های سیاه آن را «هنری تر» کرده است.



زرد روشن، رنگی است که اکثر کودکان آن را می پسندند و از آن انرژی می گیرند.



ابرها با این طراحی جسورانه با خیال کودک بازی می کند.





طراحی حیوانات در اتاق کودکان چیز غیر معمولی نیست. اما طرح گوسفند روی این دیوار بیشتر از اینکه کودکانه باشد هنری است.



اسباب بازی چوبی، جذابتر و ماندگارتر از اسباب بازی های پلاستیکی است.



حتی کاغذ دیواری با تم ماشینی هم حالتی اندیشمندانه دارد.





تم این برگها، حال و هوای پاییزی به این اتاق داده است. حتی صدای خش خش برگه ها را هم می توان در فضا حس کرد.



در فضاهای منفی (سفید رنگ) این کاغذ دیواری، تصویر «اسب» را پیدا کنید!



این اتاق نورگیر، برای پرنسس کوچولوها، فضایی رویایی است.



تخت خواب فلزی مشکی، تضاد رنگی جالبی با دیوارهای صورتی ملایم برقرار کرده است.



کاغذ دیواری این اتاق حال و هوای جنگل دارد. طراح، با اضافه کردن برگ های خشک و دکورهایی به شکل لانه پرنده، فضای این اتاق را پاییزی و خاص کرده است.





برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
آینه ها معجزه می کنند!

آینه ها معجزه می کنند!

برترین ها: یک قاعده مشهور در دکوراسیون داخلی آن است که آینه های بزرگ اگر به درستی نصب شوند، با ایجاد توهم بُعد، عمق فضا را بیشتر جلوه می دهند و همچنین فضا را روشن و درخشان تر می کنند. اگر در فضای کوچکی زندگی می کنید و یا به هر دلیل دیگری می خواهید فضا را بزرگتر جلوه دهید، می توان با اضافه کردن چند آینه زیبا (بدون حذف دیوارها) فضای خانه را بزرگ، دلباز و زیبا نشان دهید.





زمان انتخاب آینه برای خانه تان، هدف اصلی تان را در نظر بگیرید. اگر کارایی آینه مد نظر است، مطمئن شوید که دو جنبه کارکردی و تزیینی را به طور همزمان داشته باشد. اگر تنها جنبه تزیینی آن مد نظر است، یک آینه با قابی با آرایه و تزیینات (و گاهی کاملا ساده اما شیک) چیزی است که باید به دنبال آن باشید.




وقتی به خانه کسی می روید، در لحظه اول هیچ چیز به اندازه یک آینه تمام قد در قسمت ورودی خانه چشم شما را نمی گیرد. شاید دلیل آن تاثیر تماشای چهره و لباس خود در آن آینه باشد.





آینه 3 تاثیر بسیار مهم دارد:


همه چیز را روشن و درخشان تر می کند: آینه موجب انعکاس و تکثیر نور خورشید و انواع نورهای مصنوعی می شود.

همه چیز را زنده تر جلوه می دهد: آینه دیگر صرفا وسیله ای نیست که خودمان را در آن نگاه کرده، بلکه به تنهایی می تواند یک اثر هنری و یا تزیینی در یک فضا باشد.

وسعت و عمق فضا را بیشتر می کند: اگر به درستی و با رعایت نکات و اصول یک فضا را آینه کاری کنید، می توانید عمق یک فضا را تا چند برابر بیشتر کنید.





انعکاس نور: با اضافه کردن یک یا دو آینه در اتاق، به آسانی می توانید میزان نور و انعکاس آن را دوبرابر کنید. اما بهیچ وجه نصب آینه های زیاد را به شما توصیه نمی کنیم. نصب آینه در نزدیکی لوسترها، و یا در مقابل پنجره، نور را به زیبایی منعکس می کند.






بهم ریختگی فضا را کاهش دهید: اگر شما هم مثل اکثر افراد، قبل از سر رسیدن مهمانها خرت و پرت هایتان را یک کمد بزرگ جا می دهید، باید یادآوری کنیم که درهای بزرگ و بسته، فضای اتاق را کوچکتر جلوه می دهد. یک راهکار برای حل این مشکل، نصب آینه بر روی درهاست. به این شیوه توهم فضای بزرگتر و دلبازتری ایجاد می کنید.







پنجره های بزرگ و دیوارهای آینه ای: برای اتاق های بدون پنجره، حس فضایی دلباز حقیقتا کار دشواری است؟ اما خبر خوش اینکه با دیوار های آینه ای تا حد زیادی می توان این مسئله را حل کرد. اگرچه این دیوار ها چشم اندازی به بیرون ندارند، اما به طرز ماهرانه ای فضا را بزرگ، روشن و دلباز نشان می دهد. بر خلاف دیوارهایی پر از قاب عکس، دیوارهای آینه ای بُعد دیگری به فضا می افزایند.






آینه های بزرگ قدی: گاهی یک آینه بزرگ، تنها چیزی است که برای متحول کردن اتاق و یا هر فضای دیگری به آن احتیاج دارید. آینه هایی با قاب های پهن، به طراحی شما عمق می دهد.






آینه ها به ارزش معماری هر فضایی می افزایند.







آینه ای با فرم و تزیینات خاص، تاثیر چشمگیرتری خواهد داشت.









اتاق نشیمن فضایی است که شما در آن از مهمانان و دوستان خود پذیرایی می کنید. اگر می خواهید این فضا را بدون آنکه هزینه زیادی متحمل شوید بزرگتر جلوه دهید، از آینه های عریض و دیوارهای آینه ای استفاده کنید.






گالری های آینه









آینه ها در سرویس بهداشتی





برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

چیدانه: خطوط منحنی فضای زندگی را تلطیف می‌كنند، توجه را به یك عنصر خاص یا یك نقطه كانونی جلب می‌كنند، و از نظر بصری فضا را گسترش می‌دهند. اگر از خطوط منحنی به درستی استفاده شود، قادرند گردش و جریان بصری یك اتاق را گسترش دهند و فضاهای مختلف را از هم جدا كنند و به هر فضا ویژگی‌ خاصی بدهند. خطوط منحنی هم‌چنین بسیار مناسب فضاهای زمخت و بی‌شكل هستند و در ضمن اگر در خانه خود دارای گوشه‌های بدشكل و تیز هستید می‌توانید از خطوط منحنی برای بی‌اثر كردن تاثیر نامطلوب آن‌ها استفاده كنید.

اشكال منحنی می‌توانند نوعی زیبایی جذاب و دیدنی ایجاد كنند به گونه‌ای كه یك فضا دنج و قدرتمند شود. پیچ و تاب‌های این نوع خطوط در درون و بیرون خانه حسی از حركت ایجاد می‌كند.

استیو وارنر (Steve Warner) كه طراح منظره شركت طراحی Outhouse Design است می‌گوید: «خطوط منحنی حسی از لطافت و هم‌چنین قدرت را در فضا ایجاد می‌كنند. حاشیه‌های قدرتمند یا خطوط روی دیوار یك باغچه اگر به شكل منحنی باشند می‌توانند تاثیر زیادی در این فضا بگذارند و توجه همه را به خود جلب كنند.

استفاده درست از خطوط منحنی و دایره‌مانند می‌تواند تاثیر زیادی در یك باغچه ایجاد كند، فضاها را به هم پیوند دهد، و به باغچه‌های كوچك‌تر عمق دهد. تاثیر این نوع خطوط در فضاهای بیرونی كوچك بیش‌تر به چشم می‌آید. به نظر من باغچه‌ها و باغ‌ها باید ملموس، سرگرم‌كننده، و جذاب باشند، و این خطوط منحنی هستند كه می‌توانند چنین ویژگی‌هایی را وارد باغ‌ها یا باغچه‌ها كنند.»

اما شما باید بدانید كه چگونه از این خطوط استفاده كنید. برونین پول (Bronwyn Poole) كه طراح داخلی است می‌گوید: «اگر از خطوط و شكل‌های منحنی درست استفاده نشود، فضاهای زیادی از بین می‌روند. اما اگر از این خطوط و شكل‌ها به درستی استفاده شود، اتاق از این رو به آن رو می‌شود. نكته كلیدی این است كه بدانید كی و در كجا از این خطوط استفاده كنید تا بتوانید بیش‌ترین بهره را از آن‌ها ببرید.»



خطوط منحنی را به شیوه‌ای ظریف و از طریق میزهای كوچك گرد، چراغ‌های پایه‌دار یا یك قالیچه زیبا كه دارای فرمی ارگانیك است وارد فضای خانه کرد. « خطوط منحنی در فضا لطافت و حسی از آرامش ایجاد می‌كنند و باعث می‌شوند تا یك فضای كوچك و بسته بزرگ‌تر به نظر برسد.»



كاشی‌های آبی رنگ حمام موجود در عكس بالا كه دارای خطوط منحنی هستند خطوط قدرتمند و رنگ‌مایه‌های چوبی كابینت‌ها را تلطیف كرده‌اند. اگر از خطوط ظریف و كوچك منحنی در جای درستی استفاده شود می‌توانند هم‌چون یك عنصر قدرتمند و برجسته در فضا عمل كنند.



یك عنصر منحنی بزرگ و دراز می‌تواند توجه‌ها را به فضای باغچه جلب كند، به ویژه وقتی با رنگ‌های روشن و درخشان همراه شود. این نوع چیدمان را در عكس بالا به خوبی مشاهده می‌كنید.

توصیه اهالی فن:

جاین مندل (Janine Mendel) كه طراح منظره شركت طراحی CultivArt Landscape Design است می‌گوید: «یك خط منحنی كه در یك فضای كوچك مورد استفاده قرار گرفته است به طور طبیعی از یك خط مستقیم درازتر به نظر می‌رسد، و همین مسئله باعث می‌شود تا فضای باغچه بزرگ‌تر به نظر برسد. استفاده از خطوط هندسی منحنی به شما این امكان را می‌دهد تا نسبت به باغچه‌های خطی گیاهان بیش‌تری را در باغچه خود بكارید.»



كتابخانه منحنی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید تاثیر فوق‌العاده زیادی بر روی این اتاق گذاشته است. تركیب خطوط منحنی و رنگ‌ها در این اتاق نشان می‌دهد كه چگونه می‌توان با یك ایده متفاوت دست به طراحی یك فضای خاص و زیبا زد. پنجره‌ها به شكل دایره هستند و به همین دلیل وقتی در درون فضا هستید به بیرون نیز جذب می‌شوید چراكه این پنجره‌ها توجه شما را به خود جلب می‌كنند.



مبل‌ها یا صندلی‌هایی با رنگ‌های روشن كه دارای خطوط منحنی هستند می‌توانند به عنوان عنصر خاص و یا وسیله متفاوت یك فضا به كار گرفته شوند.



این نیمكت معلق به دلیل داشتن حاشیه‌های منحنی حس و حالی ارگانیك به این باغچه زیبا داده است.

«حاشیه‌های مدور باعث تاكید بیش‌تری بر روی جنس چوبی نیمكت می‌شود و این حس را القا می‌كند كه این نشیمن حتما نشیمن راحتی است كه این‌گونه هم هست. اگر حاشیه‌های این نیمكت صاف و مستقیم بودند، تاثیر كاملا متفاوتی در فضا می‌گذاشتند.»



پایه سهمی‌گون میز صبحانه زیبایی فوق‌العاده زیادی را به آشپزخانه موجود در عكس اضافه كرده است. استفاده به‌جا و درست از خطوط منحنی ساده نتیجه بسیار خوبی در فضا می‌گذارد و این فضا تبدیل به یكی از چشم‌گیرترین قسمت‌های خانه شما می‌شود.



تخت‌خواب و صندلی منحنی كنار استخر كه در عكس بالا می‌بینید خطوط قدرتمند موجود در طراحی محوطه بیرونی این خانه را تلطیف كرده است. رنگ قهوه‌ای روشن و ملایم تخت‌خواب و صندلی حصیری هماهنگی بسیار خوبی با كفپوش چوبی و چراغ‌ آویز ایجاد كرده است و یك عنصر طبیعی را به یك طراحی مدرن اضافه كرده است.



حتما نباید راه‌پله صاف و مستقیم و بدون هیچ‌گونه خطوط منحنی‌ای باشد. این راه‌پله اسپیرال شبیه صدف‌های حلزونی مارپیچ است و به همین دلیل بسیار مناسب این خانه ساحلی است.



این باغچه دایره‌شكل قرمز رنگ كه كمی از سطح زمین ارتفاع گرفته است عنصر محوری و اصلی این حیاط است. درون این باغچه پر از گیاهان سبز است و علاوه بر این‌كه بسیار زیبا و چشم‌گیر است، به دلیل قرار گرفتن در مركز، این حیاط را به فضاهای مختلف تقسیم كرده است.

توصیه اهالی فن:

«وقتی از خطوط منحنی در باغچه استفاده می‌كنید، باید آن‌ها كاملا مشخص و تعریف شده باشند و فقط به چند خط موج‌دار محدود نشوند. حتی یك منظره طبیعی هم از داشتن خطوط منحنی سازمان‌یافته بهره می‌برد.»



بسیار جالب توجه است كه چگونه چند عنصر كوچك می‌توانند یك پنجره شاه‌نشین را تبدیل به یك عنصر خاص و چشم‌گیر در فضا كنند.



معماری محوطه بیرونی این خانه نشان می‌دهد كه چگونه خطوط منحنی هم به فضا قدرت می‌دهند و هم لطافت. اگرچه این خانه دارای طراحی بسیار مدرنی است، اما فرم‌های منحنی آن را ملموس و دست‌یافتنی كرده‌اند. پالت رنگی طبیعی و خطوط منحنی قدرتمند توجه شما را به فضای درونی خانه جلب می‌كند.



تخته‌های چوبی كه معمولا به عنوان كفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرند مناسب كف این اتاق نشیمن نبودند، به همین دلیل طراح آن‌ها را در فضای دیوار به كار گرفت. فرم منحنی این دیوار به فضا بافت و حسی از گرما اضافه كرده است.



خطوط منحنی بهترین دوست یك باغچه یا یك حیاط كوچك هستند. وقتی خطوط منحنی با خطوط صاف و مستقیم و گیاهان متناسب همراه می‌شوند، می‌تواند فضای بیرونی یك خانه را تبدیل به محوطه‌ای جذاب و از نظر بصری جالب توجه كنند.

توصیه اهالی فن:


« در یك باغچه كوچك، تركیب خطوط منحنی با زوایای مختلف استراتژی بسیار خوب و هوشمندانه‌ای است. خطوط منحنی برای رسیدن به یك فضای صمیمی و جذاب ابزار بسیار مفیدی هستند و هم‌چنین می‌توانند حس و حالی ارگانیك به فضای باغچه اضافه كنند و با شعار طبیعت همام گونه که هست به شما توصیه می شود که در طراحی باغچه كوچك خانه خود خطوط منحنی را جدی بگیرید.»



سقف قوس‌دار این اتاق خواب باعث می‌شود تا توجه شما بیش‌تر به بالا جلب شود تا پایین. یك پشت بام منحنی‌شكل حتما نباید منجر به یك طراحی كلاسیك شود. همانطور كه در عكس بالا می‌بینید فضای این اتاق كاملا مدرن و به‌روز طراحی شده است.



این ایوان كوچك كه دارای كفپوش‌های چوبی و دیواره‌هایی بتنی است به شكل یك علامت سوال طراحی شده است. دیواره‌های منحنی باعث شده‌اند تا این ایوان بزرگ‌تر به نظر برسد و هم‌چنین خطوط صاف و مستقیم موجود در محوطه بیرونی خانه تلطیف شوند.

توصیه اهالی فن:

«استفاده درست و به‌جا از خطوط منحنی و دایره باعث می‌شود تا شما احساس امنیت و آرامش كنید، مانند زمانی كه نشیمن در درون شعاع یك دیوار منحنی‌شكل كه پیرامون شما را فراگرفته است قرار گرفته است.»



فرم‌های منحنی كه دارای رنگ‌هایی چشم‌گیر نیز هستند بیش از پیش توجه‌ها را به خود جلب می‌كنند. نمونه آن را در پیش‌خان موجود در عكس بالا مشاهده می‌كنید.



خطوط منحنی با خطوط منحنی جفت می‌شوند. كاناپه منحنی‌شكل این اتاق نشیمن هم فضای اتاق را باز كرده و هم امكانات و پتانسیل‌های طراحی فضا را بیش‌تر كرده است. فرم‌های منحنی در درها، كابینت‌ها، و شكل كلی اتاق تكرار شده‌اند.

«این كاناپه به خوبی و كاملا طبیعی در این فضا جای گرفته است، به طوری كه اگر شكل اتاق مانند همه اتاق‌ها مستطیل بود، این كاناپه مانند ماهی‌ای می‌شد كه بیرون از آب مانده است.»



دیواره كم‌ارتفاع و منحنی‌شكلی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید هم زیبا است و هم كاربردی. وجود دیواره منحنی فضای باغ‌بانی بیش‌تری را در حیاط ایجاد كرده است و در عین حال فرمی زیبا و جذاب به محوطه بیرونی این خانه داده است. هم‌چنین به دلیل ارتفاع كم دیواره باغچه، لبه‌های آن تبدیل به یك نشیمن غیررسمی برای ساكنان و مهمانان شده است. وجود منابع نوری در كفپوش‌ها باعث بیش‌تر به چشم آمدن فرم منحنی باغچه شده است.



این در كه به سبک لبنانی است و در آن از پیچ و تاب‌های گوتیك استفاده شده است، اتاق خواب را از اتاق تعویض لباس جدا كرده است. وجود خطوط منحنی تزئینی در طراحی در باعث شده است تا این در از یك در معمولی فراتر رفته و تبدیل به یكی از عناصر خاص این فضا شود.

برترین ها


 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
14 روش برای دکوراسیون بالکن و حیاط

14 روش برای دکوراسیون بالکن و حیاط

برترین ها: اگر بالکن کوچک، حیاط پشتی وسیع یا پاسیو در خانه دارید با این 15 ایده می توانید آن را به زیباترین و فریباترین شکل ممکن تزئین کنید.



1. ایجاد فضای ترافیکی

مهم نیست اندازه حیاط یا بالکن شما چقدر است، اگر دکوراسیون آن را به صورت الگوهای ترافیکی تزئین کنید نمای زیبا و متفاوتی پیدا خواهد کرد. این کار را می توانید به روش های مختلف انجام دهید. به طور مثال، می توانید مسیر پیاده روی در آن ایجاد کنید. یا درخت و شمشاد در گوشه و کنار بکارید.





2. اضافه کردن شومینه

اگر داخل خانه شومینه دارید، حتما می دانید چه لذتی دارد در روزهای سرد زمستان با دوستان دور آتش جمع شوید یابه تنهایی در کنار آن کتاب مطالعه کنید. می توانید همین فضای گرم و دلچسب را به بیرون خانه نیز منتقل کنید. گرمای آتش باعث جمع شدن انسان ها دور یکدیگر می شود. اگر فضا و بودجه کافی دارید، سعی کنید یک شومینه بزرگ و زیبا در گوشه ای از بالکن یا حیاط بسازید و با مبلمان زیبا اطراف آن را تزئین کنید.





3. صندلی های متنوع

نیمکت، صندلی و حتی چهارپایه های کوتاه همه برای فضای حیاط و بالکن مناسب هستند. اگر بتوانید از همه نوع صندلی در حیاط پشتی خانه یا ویلای خود استفاده کنید، در واقع شمایل زیبایی به آن بخشیده اید. از این لحاظ که مثلا صندلی های کوتاه برای کودکان مناسب است، یا صندلی های پشتی‌دار، نرم و راحت هستند. روی نیمکت می توان دسته جمعی کنار هم نشست و گفت‌وگو کرد.





4. ایجاد نقطه کانونی

در داخل خانه می توانید با انواع قاب عکس و مبلمان های شیک، دکوراسیونی خیره کننده داشت. همین کار را هم با کمی تفاوت می توان در فضای خارج از خانه انجام داد. به طور مثال، با دو مبل، یک میز و گلدان می توانید به حیاط یا بالکن خود شخصیت جدیدی بدهید.





5. محلی برای اکتشاف

مسیر ورودی در فضای بیرون از خانه بسیار مهم است. مثلا با کمی پیچ دادن به مسیر می توانید تا اندازه ای آن را رمزآلود کنید. یا، با استفاده از آجرهای قرمز می توانید یک مسیر حرکت به سمت صندلی های حیاط پشتی خانه ایجاد کنید.





6. گلدان های رنگی

روی میز ناهارخوری داخل بالکن یا حیاط می توانید از گلدان هایی با اندازه و رنگ های متنوع که گل های مختلفی هم دارند، استفاده کنید. البته باید ترجیحا از گلدان های سبک استفاده کنید تا جابه جایی راحتی داشته باشد. حتی می توانید تعدادی از آنها را در گوشه ای از بالکن، پاسیو یا حیاط قرار دهید. در فصل های مختلف نیز می توانید از گل های همان فصل کمک بگیرید تا حال و هوای تازه ای داشته باشد.





7. در دسترس بودن ابزار

یکی از بهترین ایده ها برای فضاسازی بهتر برای حیاط یا بالکن این است که همه ابزار و وسایل موردنظر در دسترس باشند. به این منظور، طبقه ای روی دیوار نصب و قلاب هایی به آن آویزان کنید و جارو، حوله، قیچی و ... را از آنها آویزان کنید. یا می توانید همین ایده را زیر کانتر یا میز هم پیاده کنید.





8. استفاده دوگانه از وسایل

برای دکوراسیون فضای بیرون از خانه باید تا حد امکان در هزینه ها صرفه جویی کنید. برای این منظور می توانید به طور مثال، زیر میز را به گلدان تبدیل کنید. به این ترتیب، می توانید در فضا نیز صرفه جویی کنید. البته باید گلدان و شیشه میز فاصله زیادی از هم داشته باشند تا گیاهان تنفس کنند.





9. ایجاد فضای اختصاصی

برای فضای بیرون از خانه نیز باید چیدمان مبلمان را در نظر داشت. به طور مثال، در یک فضای کوچک، یک نیمکت و میز ناهارخوری در گوشه دیوار قرار دهید. برای فضاهای بزرگ تر هم از فرش و مبلمان راحتی می توانید استفاده کنید.





10. جلوی دید را گرفتن

شاید دوست داشته باشید فضای نشیمن بیرون از خانه تان کاملا شخصی باشد و کسی از بیرون شما را نبیند. برای پوشاندن اطراف می توانید از انواع درختچه ها و گلدان های بزرگ استفاده کنید تابه طور زیبا و با کمک عناصر طبیعی دید دیگران را کور کرده باشید.





11. با توجه به بودجه هزینه کنید

شاید یکسال دوست داشته باشید از رنگ نارنجی استفاده کنید و سال بد تصمیم بگیرید طرح راه راه برای مبلمان یا صندلی های خود استفاده کنید. برای این این تنوع و تغییرات هزینه های بالایی برایتان نداشته باشد از انواع روکش های پارچه ای استفاده کنید. برای بالکن یا حیاط باید از پارچه هایی استفاده کنید که در برابر آفتاب و دیگر شرایط جوی دوام داشته باشد.





12. یکدست کردن طرح و رنگ روی میزها

گلدان های کوچک یکی از بهترین عناصر برای زیباسازی فضای بیرون از خانه، اطراف میز ناهار خوری و کنار دیگر میزها است.





13. متصل به داخل

مزیت بالکن برای تبدیل شدن به فضای نشیمن دنج و زیبای بیرون از خانه، این است که در ارتباط مستقیم با خانه است. یعنی رفت و آمد بین این دو فضا آسان است.





14. شخصیت بخشیدن به دیوار

دیوار در فضاهای خارج از خانه بسیار نازیبا و کسل کننده به نظر می رسد. برای فرار از این حالت می توانید از گلدان های دیواری، آثار هنری زیبا، کاشی یا سنگ کاری استفاده کنید تا شخصیتی جدید و دلنشین پیدا کند.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
گلچینی از رویایی ترین فضاهای زندگی

گلچینی از رویایی ترین فضاهای زندگی

برترین ها: مجموعه ای بی نظیر از زیباترین و لوکس ترین فضاهای زندگی در سرتاسر کره زمین که مورد پسند تمامی افراد با هر سلیقه ای است.

1. پنت هاوس Heinz Julen در «زرمات» سوئیس. (The Heinz Julen Penthouse)

این پنت هاوس بدون شک جذابترین ملک در «زرمات» است. یک کلبه چوبی به مساحت 300 متر مربع در میان رشته کوه های آلپ سوییس. این ساختمان، اثر معمار مشهور «Heinz Julen»، ترکیبی از شیشه، فلز، سیمان و چوب با هماهنگی منحصربفرد معماری ترکیبی است. این پنت هاوس منزل شخصی هینز بوده و در آن زمان مهمانی های زیادی در آن برگزار شده است. اما اکنون تبدیل به مهمانسرا شده و قابلیت اسکان 8 نفر را دارد. حس فضا، نور و نزدیکی به طبیعت در این خانه وصف نشدنی است. هیچ مرزی بین فضای داخلی خانه و طبیعت بیرون به نظر نمی رسد. همه چیز بخوبی ترکیب شده است.





2. «برج ساعت» در «بروکلین»، نیویورک. (The Clock Tower Apartment)

در یکی از خیابان های اصلی «بروکلین» نیویورک، برج ساعت قدیمی، به یک پنت هاوس سه طبقه (تریبلکس) تبدیل شده، و رفت و آمد به طبقات از طریق یک آسانسور شیشه ای ممکن است. این پنت هاوس 2077 متری چشم اندازی 360 درجه به تمام شهر دارد، و پل بروکلین و منهتن را می توان از آنجا تماشا کرد. در چهار وجه این ساختمان منحصر بفرد، چهار پنجره دایره ای، به شکل ساعت، و با قطر 4 متر قرار دارد.





3. شهرک خصوصی مسکونی «یلو استون»، در «بیگ اسکای»، ایالت مونتانا (The Yellostone)

محدوده 13600 هکتاری شهرک مسکونی، در میان رشته کوه های راکی (در امریکای شمالی) واقع شده است. یلو استون، امکانات فوق العاده، زمین اسکی و گلف، و طبیعت بی نظیر و تماشایی دارد.





4. هتل کوهستانی مجلل « Firefly » در «زرمات» سوییس (The firefly Ski Chalet)



5. کلبه ییلاقی «چلت» در فرانسه (Chalet Brickell)

این بنا 3932 متری در سال 2011 (در جنوب شرقی فرانسه)، بدست یک طراح سوئیسی طراحی شده است. کلبه ییلاقی «Chalet» مهمانسرایی 7 خوابه، با ظرفیت پذیرش 18 نفر است.





6. کلبه های روی آب در جزیره «بورا بورا» (The Over Water Bungalow)

این کلبه های منحصر بفرد با فضایی رومانتیک آماده پذیرایی از شماست. کفپوش های شیشه ای این کلبه ها تماشای صحنه های دیدنی زیر آب را برایتان ممکن می کند.



7. اقامتگاه اسکیمویی ایگلو در فنلاند (The Igloo Village).

با تعبیه شیشه های حرارتی، برای مهمانان این هتل تهویه مطبوعی در این هوای سرد کوهستانی فراهم می شود. و نیز انواع امکانات اسکی و ماهیگیری در آب یخ





8. اقامتگاه لادرا در جزیره سنت لوسیا (The Ladera Resort)

لادرا بخشی از «رابوت استیت»، مشهور ترین مزارع کاکائو در دنیا است و در سال 1982 به تفریحگاه تبدیل شده است. این اقامتگاه با طراحی منحصربفرد، بهترین بهره را از مناظر، و امکانات طبیعی اطراف برده و تمامی اتاق های آن را از چوب، سنگ و کاشی ساخته است. دکوراسیون داخلی آن به سبک قرن 19 فرانسه است. این هتل 37 اتاق با تجهیزات کامل و پنجره هایی رو به دریا دارد.



9. اتاق خواب زیر دریا، در «مالدیو».

این اتاق خواب منحصربفرد، در اصل متعلق به یک هتل زیر دریایی (هتل کنارد هیلتون) در مالیدو (جزیره ای در اقیانوس هند) است.



10. خانه ساحلی زیبا، در شبه جزیره «پنسیلوانیا»، استرالیا





11. هتل جید مانتن، در جزیره «سنت لوسیا» (Jade Mountain)

این هتل در لیست 100 هتر برتر دنیا، و سی و هفتمین هتل برتر دنیا است. جید مونتن با معماری ارگانیک، زیبایی سنت لوسیا را به بهترین شکل نمایان می کند. معمار سازنده آن «Nick Troubetzkoy» این بنا را در هارمونی با طبیعت اطرافش طراحی کرده است.






برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
تزئین ورودی خانه به سبک پاییز

تزئین ورودی خانه به سبک پاییز

برترین ها: در پاییز که تنوع رنگ و شکل زیاد است، می توان خیلی زیبا در ورودی خانه را تزئین و برای خوشامدگویی مهمانان آماده کرد. برای اینکه ایده های جالبی در ذهن داشته باشید، چندین طرح را برایتان معرفی کرده ایم تا با الهام از آنها ورودی خانه خود را تزئین کنید.

1. حلقه گندمی



برای تهیه این حلقه زیبا به شاخه های سالم گندم نیاز دارید. آنها را با اسپری براق کننده، رنگ گنید. سپس دسته های سه تایی با هر شاخه گندم درست کنید. هر دسته را با رنگ های متفاوت همچون طلایی، مسی یا برنجی رنگ کنید. آنها را کنار بگذارید تا خشک شوند. یک اسفنج حلقه‌ای یا حلقه آماده خریداری کنید و از داخل به بیرون، دسته های سه تایی را در کنار یکدیگر قرار دهید. ترجیحا رنگ‌ها را یک در میان بگذارید تا جلوه بیشتری داشته باشد.


2. کدوهای حصیری



اگر کدوحلوایی های حصیری زیبا پیدا کردید، می توانید از آنها برای تزئین پله های ورودی خانه بهره بگیرید. در کنار آنها نیز گلدان های مریم‌گلی، گل ناز یا هر گل دیگری قرار دهید تا جلوه بیشتری داشته باشد. در میان کدوهای حصیری، می توانید کدوحلوایی های واقعی در رنگ های متنوع نیز قرار دهید. روی در نیز می توانید حلقه ای ساخته شده از رنگ های پاییز آویزان کنید.


3. تجمع کدوها



جذابیت کدو حلوایی در این است که در اندازه ها و رنگ های متنوع وجود دارد. برای تزئین ورودی خانه می توانید از انواع مختلف در کنار یکدیگر استفاده کنید. حتی نوآوری هم می توانید بکنید: به این صورت که آنها را از زیر برش دهید، داخل آنها را خالی کنید. پوست بیرونی را به صورت مربع های نابرابر برش دهید و لامپی در داخل آنها بگذارید تا به عنوان چراغ ورودی نیز استفاده شوند.


4. جشنواره سبز پاییزی



برای تهیه این گلدان، می توانید از تشت های فلزی استفاده کنید و داخل آن را با انواع شاخه های گندم، برگ راج، میوه های جنگلی قرمز، برگ کاج و برگ هایی که در پاییز سبز هستند پر کنید. این گلدان را در بالکن یا در ورودی می توانید قرار دهید.


5. حلقه گل از میوه های جنگلی



با کمک شاخه میوه های قرمز جنگلی می توانید حلقه گل زیبایی تهیه کنید که منحصر به خانه شما است. برای تکمیل زیبایی ورودی خانه، از کدوحلوایی های بزرگ و گلدان های بزرگ از گیاهان پاییزی نیز بهره بگیرید تا رنگ و شکل بگیرد.


6. همنشینی کدو و صندلی



حرف اول اسم اعضای خانواده را با دقت روی کدوحلوایی ها حکاکی کنید و برش دهید. ترجیحا آنها را در اندازه ها و شکل های مختلف خریداری کنید. سپس به سلیقه خود، آنها را در کنار و روی یک صندلی چوبی و قدیمی بچینید تا نوعی کار هنری به حساب بیاید.


7. گلدان پایه‌دار پرشده با کدو



کدو حلوایی در دکوراسیون پاییزه نقش بسیار مهمی دارد. اگر جلوی خانه خود گلدان پایه‌دار بزرگی دارید می توانید به جای انواع گل و گیاه، آن را با انواع کدوها پر کنید.


8. سطل تزئینی ورودی



سطل های فلزی دسته‌دار در عصر جدید استفاده ای ندارند و می توان از آنها به عنوان وسیله ای نوستالوژیک برای دکوراسیون بهره گرفت. برای این منظور، یک قلابی زینتی زیبا به در ورودی نصب و سطل فلزی را از آن آویزان کنید. داخل آن را با آب و شکوفه های پاییزی پر کنید. البته این شکوفه ها چند روز بیشتر دوام ندارند و باید مدام آنها را عوض کنید. یا از انواع خشک و مصنوعی استفاده کنید.


9. جاشمعی های طبیعی



از دیگر موارد استفاده کدوهای حلوایی، به عنوان جا شمعی است. داخل آنها را به اندازه شمع موردنظر یا وارمر خالی کنید و شمع را داخل آن قرار دهید. هر چه تعداد کدوها بیشتر و اندازه و شکل آنها متنوع تر باشد، زیبایی بیشتری به ورودی می بخشد. البته به یک چهارپایه نیز نیاز دارید.


10. حلقه طنابی بلال



برای تهیه این حلقه طنابی برای ورودی خانه، به بلال های خشک شده با پوست و غلاف نیاز دارید. اگر بتوانید بلال هایی که دانه های رنگی دارند را پیدا کنید، حلقه زیباتری می توانید تهیه کنید. در انتهای هر بلال، یک حلقه فلزی نصب کنید. سپس از داخل آنها طناب کنفی عبور دهید و محل اتصال طناب و حلقه را با چسب حرارتی بچسبانید تا در جای خود ثابت شوند و در نتیجه تکان خوردن، تزئین شما به هم نریزد.


11. خنزرپنزر پاییزی



این گلدان به زیبایی با خرده ریزه های بی ارزش و کم ارزشی تهیه اما باعث زیبایی زیاد در ورودی خانه شده است. داخل گلدان را با فوم یا اسفنج پر کنید. روی آن را با پارچه گونی به صورت چین‌دار بپوشانید و با سنجاق در جای خود محکم کنید. روی آن را با خزه، شاخه های ریز درخت، گلدسته های چینی، غلاف خشک شده لوتوس (نیلوفر آبی)، گیاهان پاییزی، شاخه های عروس در پرده و ... استفاده کنید. البته همه آنها را سنجاق یا سیم های سبز رنگ در جای خود محکم کنید که در اثر باد خراب نشوند.


12. حلقه از برگ ها



این حلقه گل بسیار زیبا، تماما از برگ های رنگی پاییزی تهیه شده است. برگ های یک اندازه و زیبا در رنگ های مختلف جمع آوری کنید. آنها را تمیز و خشک کنید. با کمک قیچی یک شکاف در وسط آنها ایجاد کنید. با سیم یک حلقه محکم بسازید و آن را از وسط برگ ها عبور دهید. به همین سادگی می توانید یک حلقه گل پاییزی بسازید. برای زیبایی بیشتر از روبان بسیار پهن و برگ های سبز برای تزئین روی حلقه استفاده کنید.


13. یک گاری کدو



یک گلدان چوبی بزرگ، یا یک گاری کوچک قدیمی را در ورودی خانه قرار دهید. داخل آن را با انواع کدو، شاخه های تزئینی و برگ های پاییزی تزئین کنید. می توانید با ماژیک روی کدوها هر چه می خواهید بنویسید.


14. حلقه طنابی کدو



یکی دیگر از روش های تهیه حلقه طنابی، استفاده از کدوهای کوچک و برگ های پاییزی است. برای این منظور، باید با کمک دستگاه درل، از سر به ته کدوها را سوراخ کنید. طنابی که می خواهید را از داخل آن عبور دهید و ورودی و خروجی طناب را گره بزنید تا کدو در جای خود محکم شود. در میان کدوها نیز برگ های پاییزی از طناب عبور دهید.


15. گلدان حلقه ای کدو



برخی از کدوها در قسمت سر باریک و گرد می شوند. از آنها می توانید به عنوان گلدان استفاده کنید. قسمت پهن و پایین کدو را کمی خالی کنید گل های ریز و زیبا همچون گل ناز، گیاه چسب یا سوسن داخل آن قرار دهید.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
خانه ای با حال و هوای کریسمس

خانه ای با حال و هوای کریسمس

برترین ها: با ایده های دکوراسیون شب کریسمس، شادی را به خانه بیاوریم.



در انتظار بابانوئل: کودکان عاشق این ایده خواهند شد. رختخواب های گرم و نرم کودکان را زیر درخت کریسمس قرار دهید.





سبز و قرمز دیگر کافی است: بیاید امسال متفاوت باشید. کادوهای کریسمس را به رنگ های متنوع کادوپیچ کنید.





تزیینات گل گلی





کادوهای مخصوص: این ایده مکملی برای حلقه های خوشامدگو پشت در خانه و برای مهمانان است. اسم مهمان ها را روی کادو ها بزنید.





تقویم مناسبت ها بر روی شومینه: این تقویمات تزیینی را می توانید روی پارچه و یا مقوا تهیه کنید و با گیره های مخصوص به کنف وصل کرده و بالای شومینه نصب کنید.





کادوهای وینتجی: جعبه های کادو را به سبک وینتیجی تزیین کنید. همه کادو ها را در صندوق چوبی (کم ارتفاع) قرار دهید.





دکوراسیون سبز آبی کریسمس





درخت رومیزی: بجای یک درخت بزرگ کریسمس می توانید تعدادی درخت کوچک در قسمت های مختلف خانه قرار دهید.





روشن و برجسته: با انتخاب گلها و تزییناتی با رنگهای پر جلوه، تضادی با دیوار و مبلمان سفید رنگ خود ایجاد کنید.





آویزهای تزیینی: در این تصویر حباب های شیشه ای رنگی و کاج های تزیینی را در توری های سبزرنگ قرار داده و با روبانی قرمز به نرده ها متصل کرده اند.





آویزهای تزیینی: عکس های دلخواهتان و اشیا تزینی سبک را با گیره رخت آویز به طناب کنفی آویزان کنید.





قفسه های کادویی: ایده دیگر برای قرار دادن کادوها، قفسه هاست. بخصوص اگر مانند تصویر تضاد رنگی ایجاد کنید.





کریسمس با رنگهای خنثی: شومینه سنگی، تزیینات طلایی درخت کریسمس، کادوهایی با کاغذ طلایی و مبمان و فرش سفید و کرم.





راهرو کریسمس: ایده ای برای تزیین میز راهرو: شاخه های خشک شده درخت را در گلدان قرار دهید، و آویزهای تزیینی را از شاخه ها آویزان کنید.





کاردستی های مخصوص کریسمس: به همراه کودکتان کاردستی بسازید و دکور خانه را با آن تزیین کنید.





دکوراسیون کلبه ای: کاج ها و شاخه های همیشه سبز را در ظرف تزیینی قرار داده و میز را با آن تزیین کنید.







دکوراسیون سبز و سفید کریسمس








درختی با میوه کاج





شومینه جنگلی: تزیینات این شومینه تماما میوه های کاج در گلدان های سیمانی است.





دکور سبز و قرمز کریسمس



برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
دکوراسیون خانه بزرگ و مدرن با طراحی روز

دکوراسیون خانه بزرگ و مدرن با طراحی روز

زیبایی خانه: امروزه در طراحی های روز و مدرن دنیا ایده ها و طرح های فوق العاده ای برای الگوبرداری و اجرا یافت می شود. در طراحی دکوراسیون خانه های بزرگ و مجلل الگوبرداری مناسب از طرح های موفق می تواند موفقیتی بزرگتر را برای هر طراح داخلی بدست آورد. در ادامه با بررسی این طراحی زیبا و چشم گیر دکوراسیون خانه بزرگ و مجلل ما را همراهی کنید.

طراحی مدرن دکوراسیون خانه بزرگ :

باید اعتراف کنم که این طراحی مدرن و زیبا توانسته بخوبی امتیازهای مثبت فراوانی را به خود اختصاص دهد. صرف نظر از هزینه های بسیار این طراحی می تواند الگوی مناسبی برای طراحی دکوراسیون خانه بزرگ و مجلل باشد. در این طراحی فضای بهم پیوسته ای در اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن با تراس و آشپزخانه با محل غذاخوری ایجاد شده است. تمام مبلمان ها و عناصر به کار رفته به صورت سفارشی طراحی و مورد استفاده قرار گرفته اند تا هارمونی فضای آپارتمان در بالاترین سطح قرار داشته باشد.

تخت خواب های اتاق کودک نیز با فضاهای ذخیره سازی مناسب به صورت سفارشی تهیه شده است اما اخرین اتاق این آپارتمان اتاق پدر و مادر خانواده است که دارای فضایی آرام و طراحی آرامش بخشی است. دو حمام یک توالت اضافه و نیز اتاقی برای ذخیره سازی و نیز کارکرد لوازمی همچون ماشین لباسشویی از دیگر اتاق های این خانه زیباست. این طراحی همچنین دارای نور پردازی بسیار مناسبی است و از نورهای طبیعی به بهترین نحو در طول روز استفاده می شود. در ادامه تصاویر این طراحی زیبا از دکوراسیون خانه بزرگ و مدرن را با هم مشاهده می نماییم.














































طراحی دکوراسیون خانه بزرگ و وسیع نیازمند استفاده بسیار مناسب و دقیق از نورپردازی برای درخشش بیشتر دکوراسیون داخلی منزل است در این طراحی نیز دارای امتیاز مثبتی در نورپردازی و ایجاد نقطه های کانونی است به طور حتم با ورود به این خانه زیبا و گذشت زمان باز هم درخشش در آن را ملاحظه می نمایید حتی بعد از فروکش کردن هیجانتان…!!

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا

شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا

چیدانه:

طبقه بندی و نظم دهی: این عنصر برای کسانی که به وسایل تزئینی و تنوع در چیدمان آنها علاقه دارند و یا برای نگهداری کتاب هایشان دنبال راه حل هستند، بسیار مفید خواهد بود. شلف ها در طراحی داخلی خانه تاثیرات مثبتی خواهند داشت.


شلف و ایجاد تنوع رنگی در خانه

هنگامی که تصمیم می گیریم که برای تغییر دکوراسیون خانه از شلف ها استفاده کنیم، با انتخاب درست رنگ آنها با توجه به رنگ دیوار مورد نظر می توانیم زیبایی اتاق را دو چندان کنیم. همانطور که در تصویر می بینید، قفسه‌های دیواری معلق سفید رنگ کنتراست بسیار زیبایی با دیوارهای سیاه رنگ این فضا ایجاد کرده‌اند و نتیجه این نوع طراحی جلوه‌ای زیبا، شیک، و منحصر به‌ فرد است.

ایجاد زیبایی و تعادل بصری با استفاده از شلف


در طراحی داخلی، دیوارها نقش به سزایی در انتقال حس فضایی ایفا می کنند. در تصویر زیر ایده‌ای جذاب و جالب توجه برای قفسه‌های دیواری معلق که باعث ایجاد تعادل بصری در فضا شده‌اند را می بینید. این کار با انتخاب درست اندازه شلف ها و چیدمانشان بر روی دیوار صورت گرفته است.





شلف ها و ایجاد فضای مفید برای نگهداری وسایل

به کارگیری این قفسه‌های دیواری معلق در یک اتاق نه تنها باعث اضافه شدن فضایی مفید برای نگهداری از وسایل شده است، بلکه حس و حالی مینی‌مال به کل فضا داده است.



این قفسه‌های دیواری معلق دارای طراحی بسیار جذاب و جالب توجه‌ای هستند و ترکیب فوق‌العاده زیبایی با رنگ‌های روشن و مردانه فضای داخلی ایجاد کرده‌اند.



قفسه‌های دیواری معلق در غذا خوری
این شلف ها جلوه‌ای متعادل و زیبا در این غذا خوری ایجاد کرده‌اند. تابلوی نقاشی و اشیای تزئینی روی قفسه‌های دیواری معلق این زیبایی را دوچندان کرده‌ است.



شلف ها در آشپزخانه‌ای روستیک و مدرن

قفسه‌های دیواری معلق سفید رنگ به طراحی خاص این آشپزخانه زیبایی و جذابیت اضافه کرده‌اند و به آن ظاهری متعادل و ساده داده‌اند.



خانه‌ای مسکونی با قفسه‌های خاص

در این اتاق نشیمن معاصر الهام‌بخش از ایده بسیار جذابی برای طراحی قفسه‌های دیواری معلق استفاده شده است. این شلف ها نه تنها فضایی برای نگهداری از کتاب‌ها و وسایل جالب توجه فراهم کرده‌اند، بلکه جلوه‌ای مفرح و خوشایند به فضا اضافه داده‌اند.



این قفسه‌های دیواری معلق ساده دارای طراحی بسیار خلاقانه‌ای هستند که در آن‌ها دستگاه خنک‌کننده هوا پنهان شده و مکان بسیار خوبی برای نگهداری از کتاب‌ها و به نمایش گذاشتن وسایل تزئینی فراهم شده است.



این قفسه‌های دیواری معلق حس و حالی متوازن و زیبا به این اتاق نشیمن اضافه کرده‌اند. شلف ها به رنگ سیاه هستند و کنتراست بسیار جذابی با رنگ‌ وسایل تزئینی ایجاد کرده‌اند و از این طریق فضایی چشم‌گیر و جذاب به وجود آمده است.



قفسه‌هایی ساده اما زیبا

این اتاق نشیمن دارای طراحی مینی‌مالیستی و زیبایی است و قفسه‌های دیواری معلق که به شکل مستطیل هستند این زیبایی را دوچندان کرده و فضای مناسبی برای نگهداری از وسایل تزئینی به وجود آورده‌اند.
همانطور که مشاهده کردید، شلف ها بر اساس حس و حالی کلی فضا و کارایی‌شان طراحی و ساخته می‌شوند. ماده‌ای که برای ساخت این نوع قفسه‌ها استفاده می‌شود معمولا چوب است، زیرا چوب بسیار بادوام و ماندگار است. هم‌چنین قفسه‌های دیواری معلق را می‌توان در فضای حمام برای خلق جلوه‌ای مینی‌مال و نگهداری از حوله‌ها و وسایل موجود در حمام و نیز وسایلی که از آن‌ها به طور روزمره در حمام استفاده می‌شود به کار گرفت. صرف نظر ار سبک طراحی خانه‌یتان، شما باید از قفسه‌های دیواری معلق به گونه‌ای استفاده کنید که نه تنها فضای شما را زیباتر کنند، بلکه کارایی آن را افزایش داده و به کمک شما در نگهداری وسایل و به نمایش گذاشتن وسایل تزئینی بیایند.


برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
دکوراسیون یک ساعتی

دکوراسیون یک ساعتی

برترین ها: با این پروژه های دکوراسیونی که فقط یک ساعت زمان می خواهند تا ساخته شوند، می توانید خانه خود را به زیباترین شکل ممکن تزئین کنید. چه چیزی بهتر از این می خواهید؟

بشقاب های رنگی



بشقاب های کریستالی قدیمی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید را به آثار هنری زیبا برای دیوارهای خانه خود تبدیل کنید. آنها را با رنگ های آکریلیک، متناسب با دکوارسیون خانه خود رنگ کنید. برای دوام بیشتر رنگ را در چند لایه روی آنها بزنید. یعنی یک بار رنگ کنید و پس از خشک شدن، لایه بعدی را بزنید و لایه بعدی. ترجیحا همه بشقاب ها و ظرف های کریستال و شیشه ای را یک رنگ نکنید و متناسب با هم به رنگ آنها تنوع بدهید.


کاسه قلاب‌بافی شده



رومیزی های قلاب‌بافی، سال های زیادی است که از مد افتاده اند و دیگر کسی در دکوراسیون خانه از آنها استفاده نمی کند. اما احتمالا نمونه های بزرگ و کوچکی از آن را در خانه خود دارید. آنها را از صندوق بیرون بیاورید و با شخصیت جدید، برای تزئین خانه استفاده کنید. میزان برابری از چسب چوب (یا چسب صنعتی) و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و رومیزی قلاب بافی را داخل آن فرو ببرید. سپس آن را داخل کاسه یا ظرف شیشه ای به شکل موردنظر قرار دهید و با دست همه لبه های آن را صاف و منظم کنید تا ایراد یا چین‌خوردگی نداشته باشد. آن را در همان حالت بگذارید بماند تا کاملا خشک شود. سپس به آرامی از داخل کاسه خارج کنید.


روبان‌بندی و رنگ



چهره آباژورهای ساده و بی نقش و نگار خانه را می توانید با کمک روبان های خوش‌رنگ و زیبا متحول کنید. روبان ها را به صورت عمودی و با طرح دلخواه با چسب و گیره روی آباژور بچسبانید. اگر فرصت بیشتری برای انجام کارهای دستی دارید، پایه آن را نیز با رنگ براق و زیبا رنگ کنید. اصولا برای این سطوح بهتر است از رنگ های متالیک استفاده کنید.


زبان گل ها



این گل های کاغذی ساده اما زیبا را می توانید برای روی میز کار یا اتاق فرزندان خود تهیه کنید. درست کردن آنها نیز بسیار ساده است و در کمتر از یک ساعت ساخته می شوند. یک کتاب قدیمی که نیازی به آن ندارید را انتخاب کنید. صفحه های آن را بکنید. به رنگ دلخواه رنگ کنید. چند الگوی گلبرگ، از بزرگ به کوچک روی مقوا بکشید. الگوها را روی صفحه های کتاب قرار دهید و برش بزنید. سپس از گلبرگ کوچک تر برای مرکز گل و گلبرگ های بزرگ تر برای اطراف آن استفاده کنید تا گل به بزرگی دلخواه برسد. لبه های کاغذ را با لبه قیچی به سمت بیرون پیچ دهید تا طبیعی تر دیده شود. در انتهای کار، یک سیم گلسازی را با چسب چوب به انتهای گلبرگ ها بچسبانید.


جادوی کلمات



با استفاده از صفحات لغت‌نامه های کاغذی می توانید اثر هنری جالبی خلق کنید. می توانید کلماتی را پرینت بگیرید که با فضای اتاق موردنظر وابستگی دارد. مثلا برای اتاق پسربچه ای که اهل ورزش است می توانید از واژه های ورزش، مسابقه، رقابت و ... استفاده کنید. این صفحه ها را اسکن و در اندازه بزرگ تری چاپ کنید. برای نمای بهتر، آنها را کج در قاب بچینید.


گلدان های دست‌ساز



گلدان های سفید و بی روح که هیچ نقش‌ونگاری ندارند را می توانید به زیبایی تزئین کنید. برای این منظور، چند قطره رنگ شیشه را با چند قطره تینر مخلوط کنید. برای اینکه رنگ رقیق تر یا غلیظ تر داشته باشید می توانید میزان تینر را کم یا زیاد کنید. سپس به سلیقه شخصی، هر طرحی دوست دارید روی این گلدان ها پیاده کنید. البته برای این منظور به قلم‌موی آکریلیک نیز نیاز دارید.


خواب راحت



آیا از سفیدی مطلق روبالشتی یا روتختی خود خسته شده اید؟ می توانید با کمک روبان های آماده ای که در خرازی ها فروخته می شوند، طرح و رنگ موردنظر خود راخریداری کنید و آنها را با کمک چرخ خیاطی روی روبالشتی خود بدوزید. حتی با تکه های پارچه های متنوع نیز می توان این کار را انجام داد. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.


طرح چوب‌پنبه‌ای



با فیبرهای چندلایه یا چوب پنبه ای می توانید یک پانل ساده برای میز کار خود تهیه کنید. برای ایده پردازی، آنها را به دایره های یک اندازه برش دهید. برخی از آنها را رنگ کنید و برخی دیگر را ساده نگهدارید. پس از خشک شدن رنگ، آنها را به سلیقه خود در کنار هم روی دیوار نصب کنید. حتی از آنها می توانید جامدادی یا گلدان نیز درست کنید.


پارچه‌پیچ شده



یک قاب ساده چوبی را بردارید و با انواع روبان و پارچه های زیبا، دور آن را بپوشانید. برای شکل دادن به قاب، حرف یا طرحی هم داخل آن روبان‌پیچ کنید و با یک روبان از پشت قاب آویزان کنید.


کارت پستال با پارچه



با مقواهای ساده و کارت پستال های ساده درست کنید. سپس با روبان هایی گیپور، توری یا پارچه ای به آنها هویت جدید و زیبا ببخشید. حتی می توانید با شابلون و رنگ هم آنها را طرح بدهید.


نوارچسب های رنگی



نوارچسب های رنگی و طرح دار زیبایی در فروشگاه ها موجود هستند و می توانید با خرید انواع آنها، همه وسایلی که ساده و بی روح هستند را زیباسازی کنید. به طور مثال، یک قاب عکس ساده را با انواع نوارچسب تزئین کنید.


هنرنمایی با سبزیجات



برای ایجاد یک اثر هنری کاملا شخصی، می توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید. به طور مثال، انتهای یک دسته کرفس یا کلم را برش دهید و به عنوان شابلون یا مهر استفاده کنید. سبزیجات را در رنگ فرو کنید روی تابلو چاپ کنید.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
یک اتاق خواب رومانتیک چه شکلیه؟

یک اتاق خواب رومانتیک چه شکلیه؟

برترین ها- ترجمه از ساره محمدی: اتاق خواب رومانتیک فضایی است گرم و جذاب که می تواند به مکانی تبدیل شود که استرس و خستگی یک روز سخت را از شما دور کند و آرامش و صمیمیت را به شما بازگرداند.

یک اتاق رومانتیک معمولا دارای لطافت و نرمی، تزئیناتی پر پیچ و تاب و پالت رنگی گرم است، و بیش از نظم و فرم، عواطف و احساسات و سلیقه شخصی در آن نقشی غالب دارد.



خلق یک اتاق رومانتیک کاری ساده و سرگرم کننده است. با نور پردازی گرم، رنگامیزی یا کاغذ دیواری های متنوع، استفاده از انواع پارچه و بافت (در سِت روتختی، پرده، فرش و مبلمان اتاف) می توانید فضای دلخواهتان را ایجاد کنید.



انتخاب نورپردازی مناسب برای اتاق خواب، از ضروری ترین اصول طراحی است. نورپردازی این اتاق خواب در ترکیب با رنگ قهوه ای شکلاتی فضایی با شکوه و دنج پدید آورده است.





ترکیب رنگ های ملایم کرم، بژ و سبز نقره ای و نورپردازی مناسب، در ایجاد فضای رومانتیک این اتاق نقشی بسیار موثر داشته است.





نقشمایه های گل و گیاه در روتختی و تاج تخت، شومینه، دیوارها، پرده های حریری





هر اتاق خوابی بدون فضایی شک دنج و فریبنده است. قدم اول آن است که از شلوغی و درهم ریختگی فضا تا جایی که ممکن است کم کنید، دیوارها را به رنگی ملایم در بیاورید، و آن را برای استراحت و ریلکس کردن آماده کرده و فضایی مجذوب کننده پدید آورید. دیوارها را مطابق سلیقه خود با کاغذدیواری هایی با نقش و نگارهای زیبا بپوشانید. اگر محیط رومانتیک کلاسیک مورد پسند شماست، از رنگهای پخته تر و ترکیبات مختلف صورتی و سبز استفاده کنید. از پرده های لطیف و حریر استفاده کنید.







مهم ترین و تاثیرگذارترین عنصر در یک اتاق خواب، تختخواب است. آن را در نقطه کانونی اتاق خواب قرار دهید و روتختی و روبالشی مناسب برای آن تهیه کنید. استفاده از رنگهای پر کنتراست، یک شیوه موثر برای خلق فضایی رومانتیک است. در فضای این اتاق ترکیب و کنار هم قرار گیری دو رنگ صورتی و خاکستری تیره تضاد دلنشینی ایجاد کرده است. در استفاده از این دست رنگها شجاعت بخرج دهید.







معجزه نور را دست کم نگیرید. از نور طبیعی روز گرفته، تا انواع چراغ های سقفی، دیواری، رومیزی، و یا نور شمع می توانید فضای اتاق خوابتان را رومانتیک کنید.





در طراحی اتاق خواب دنجی و راحتی فضا را در اولویت قرار دهید. موکت های پرزدار و قالی فضا را گرم و صمیمانه تر می کنند.







در این اتاق برای خلق فضایی خاص و نوستالژیک از کاغذ دیواری طرح آجر استفاده شده است. قرار دادن صندلی و یا سوفای راحت در مقابل تختخواب از ترفند های کاربردی در اتاق خواب است.





استفاده از رنگ های سرد لزوما فضا را سرد و بیروح نمی کند. اگر این دسته رنگ ها را هوشمندانه و طبق اصول بکار بگیرید بدون شک می توانید فضایی زیبا و دلگرم کننده پدید آورید.







اتاق خواب رومانتیک سبک روستایی






اتاق خواب رومانتیک با رنگهای خنثی





تخت خواب با تاج آنتیک به سبک قرن 19 ایتالیا




برترین ها


 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
1: دکوراسیون مردانه، حرفه ای و راحت!

1: دکوراسیون مردانه، حرفه ای و راحت!

برترین ها: زیبایی خانه برای همه مهم است. اما همه وسع مالی آن را ندارند که طراح و دکوراتور استخدام کنند تا به صورت حرفه ای خانه را برایشان دکور کند و با حفظ اصول راحتی، موجب زیبایی آن بشود. در این مطلب، 4 آپارتمان را انتخاب کرده ایم که طراح آنها فردی به نام YoDezeen است. در هر چهار واحد، وجوه مشترک بسیاری همانند مبلمان چرمی، رنگ های تیره و چوبی دارند.

آپارتمان اول

نخستین آپارتمان مبلمان چرمی بزرگ و راحتی با رنگ های قهوه ای و نوک مدادی دارد. دیوارها و حتی کفپوش هم به رنگ توسی انتخاب شده اند. با اینکه پالت رنگی این واحد محدود است و تقریبا رنگ توسی را در همه جای آن می توان مشاهده کرد، اما بسیار شیک و مدرن دکور شده است.

صندلی هایی که برای ناهارخوری انتخاب شده اند طراحی کاملا خاص دارند. جذابیت آنها در این است که در کنار هم حسی از ابر و نرم بودن را القا می کنند و همان هدف طراح که راحتی است را به خوبی برآورده می کند.

از گزینه های فوق العاده جذاب این آپارتمان، دیوار توسی رنگی است که در سالن قرار دارد. قاب کنده کاری شده بزرگ و سراسری که در این سالن نصب شده است با نیمکتی که در مقابل آن قرار داده شده است، جلوه ویژه ای به آن بخشیده است.



















برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان

دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان

چیدانه:

طراحی مقرون به صرفه


پیش از هر چیز، خانه شما باید بیانی از خود شما باشد. اگر می‌خواهید كمی ظاهر خانه خود را تغییر دهید و نمی‌دانید از كجا شروع كنید و چه كنید و یا احساس می‌كنید ممكن است درگیر كاری شوید كه اصلا تخصصی در آن ندارید اصلا نگران نباشید.



برای این كار از پالت رنگی خنثی و كلاسیك در دیوارها، كفپوش‌ها، سطوح، و یك وسیله نسبتا بزرگ، مانند كاناپه اتاق نشیمن، استفاده كنید و از طریق وسایل دیگر و یا سطوح كوچك رنگ‌های متفاوت را به این پالت رنگی خنثی اضافه كنید. خوبی استفاده از پالت رنگی خنثی این است كه هر گاه بخواهید می‌توانید تغییراتی خوبی در فضا ایجاد كنید و این كار نیاز به هزینه چندانی ندارد.
در این مطلب می‌خواهیم 5 راه را به شما نشان دهیم كه با استفاده از آن‌ها بتوانید فضای داخلی خانه خود را تغییر دهید و در این كار موفق شوید. شیوه‌هایی كه به شما معرفی می‌شوند از این جهت مناسب هستند كه برای انجام آن‌ها نیاز به هزینه زیادی نیست.

1. یكی از دیوارها را كاغذ دیواری كنید.

كاغذ دیواری كردن یكی از دیوارهای یك اتاق حس و حال و ظاهر آن را به كلی دگرگون می‌كند. این روزها كاغذ دیوارهای برداشته‌شدنی (این نوع كاغذ دیوارها بسیار مناسب مستاجران هستند) در بازار وجود دارند كه برای این كار می‌توانید از آن‌ها استفاده كنید. خوبی این نوع كاغذ دیواری‌ این است كه به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب و جدا كنید و هر گاه از ظاهر كلی فضای خود خسته شدید می‌توانید آن را به راحتی تعویض كنید.


2. در اتاق را تبدیل به یك عنصر خاص در فضا بكنید.

در اتاق خود را به یك رنگ برجسته و یا دو رنگ خاص (همان طور كه در عكس پایین مشاهده می‌كنید) درآورید. اگر هنوز آن‌قدر مطمئن به این كار نشده‌اید و نمی‌خواهید در اتاق را رنگ كنید، با استفاده از نوارهای رنگی بر روی درها (مانند عكس پایین) می‌توانید ظاهر در اتاق را به كلی تغییر دهید. استفاده از این نوارهای رنگی بسیار راحت است و اضافه كردن و جدا كردن آن‌ها نیز زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. این نوارهای رنگی بسیار مناسب در اتاق كودكان هستند.



3. قفسه‌های اتاق خود را رنگ كنید و یا ظاهر آن را تغییر دهید.

برای این‌كه به اتاق خود ظاهر جدیدی اضافه كنید، برچسب‌های رنگی در درون قفسه‌ها اضافه كنید و یا آن‌ها را رنگ كنید. رنگ كردن کتابخانه و قفسه‌ها كاری كاملا بی‌خطری است، زیرا مانند رنگ كردن دیوارها كل اتاق شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و فقط یك قسمت كوچك از فضای شما رنگ می‌شود. نگاه كنید كه در عكس پایین تغییر ظاهر قفسه‌ها چه تاثیر زیبایی در فضای اتاق گذاشته است.



«از روی جلد كتاب در مورد آن قضاوت نكنید.» كاملا این جمله را فراموش كنید. اضافه كردن كتاب‌های رنگارنگ كه دارای جلد‌های زیبا و فرم‌های جذابی هستند هم كار هیجان‌انگیزی است، و هم باعث می‌شود تا فضای اتاق شما بعد پیدا كند و تبدیل به فضایی كاملا منحصربه‌فرد شود.

4. از یك پارچه رنگی زیبا به عنوان عنصر متفاوت اتاق خود استفاده كنید.

یك پارچه بزرگ و رنگی را بر روی تخته پشتی تخت‌خواب خود بیاندازید. این كار هم به اتاق شما رنگ و بافت اضافه می‌كند، و هم هرگاه خواستید می‌توانید آن را به راحتی از روی تخته پشتی تخت‌خواب بردارید. هم‌چنین به جای این‌كار می‌توانید یك تكه پارچه زیبا و رنگی را به دیوار اتاق خود آویزان كنید تا ظاهر آن به كلی دگرگون شود و هر گاه خواستید آن را از روی دیوار بردارید.



5. یك اثر هنری رنگی به فضای اتاق خود اضافه كنید.

درست است، تابلویی كه در عكس بالا می‌بینید یك اثر هنری خاص و گران‌قیمت نیست ولی استفاده از تابلوها یكی از سریع‌ترین و كاربردی‌ترین راه‌ها برای اضافه كردن رنگ و جذابیت بصری به اتاق است. شما می‌توانید یك تابلو ارزان قیمت رنگی و زیبا را به فضای اتاق خود اضافه كنید و هرگاه از آن تابلو خسته شدید، می‌توانید آن را از روی دیوار بردارید و جای آن یك اثر هنری دیگر آویزان كنید و چون پول زیادی بابت این تابلوها پرداخت نكرده‌اید خیلی هم در عوض كردن آن‌ها به خود تردید راه نمی‌دهید.




برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
بهترین ترکیب رنگ های 2015 به پیشنهاد طراحان

بهترین ترکیب رنگ های 2015 به پیشنهاد طراحان

برترین ها:

بژ/خاکستری + زرد انبه ای

دو رنگ نسبتا خنثی که بخوبی با هم ست می شود. رنگ بژ/خاکستری یکی از رنگ های محبوب سال 2015 است.




نارنجی خرمالو ای + نوک مدادی

شاید این ترکیب، از آن دسته باشد که زیبایی و هماهنگی اش را تا به چشم نبینید، باور نکنید.




سبز کله غازی + زرد طلایی

رنگ های طلا و جواهرات اغلب یادآور سبک های طراحی داخلی سلطنتی مراکشی و یا عثمانی است. اما طراحان معتقدند که این ترکیبات می تواند بسیار صمیمانه باشد و به شما حس راحتی بدهد.




سبز ماشی روشن + قرمز یاقوتی

سبز و قرمز، ترکیب رنگی جدیدی نیست و همه آن را می شناسند. اما این دو رنگ خاص ترکیب جدیدتر و امروزی تری ایجاد می کنند که طراحان برای سال جدید پیشنهاد می کنند.




سرمه ای/نوک مدادی + صورتی گلبرگ

رومیزی راه راه سورمه ای و سفید، حس و حالی ملوانی و دریایی ایجاد می کند. اما طراحان پیشنهاد می کنند برای آنکه حس و حالی لطیف تر و زنانه تر به آن بدهیم، از لطافت رنگ صورتی بهره بگیریم.




سبز لیمویی + زنگ مس

رنگ سنتی نعنایی (که در این تصویر در شمعدان ها بکار گرفته شده) با تم زنگ زدگی حالت مرموز و درهمی ایجاد می کند و نیز یادآور خانه های عجیب برخی افراد مشهور است.




گلبهی + صورتی/بنفش

این دو رنگ در کنار چوب های تیره، کمی طلایی و مشکی ترکیبی کاملا مدرن و بسیار لوکس ایجاد می کند.




گیلاسی + صورتی/جگری

این دو رنگ اشتها آور یادآور رنگ پارچه های هندی است. برای خنثی کردن گرمای آن از رنگ سبز استفاده کنید.




خردلی + حنایی

رنگ هایی است که در دهه های 1960 و 1970 بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. اما از دسته ترکیباتی است که همیشه محبوبیتش را حفظ خواهد کرد.




بنفش سلطنتی + آبی/خاکستری

ترکیب نسبتا سردی است، اما خنثی کردن سردی آن راه حل دارد. با بکار گرفتن رنگ های قرمز، نارنجی، و طلایی مشکل کاملا برطرف می شود.




صورتی صدفی + سبز جلبکی

بعضی از ترکیبات رنگی طبیعی، تداعی گر طبیعت است مانند این ترکیب رنگی دخترانه که یادآور فضای ساحل است.




قهوه ای شتری +خاکستری

این دو رنگ خنثی، ترکیبی آرامبخش ایجاد می کند، فضایی گرم و راحت پدید می آورد و همیشه زیبایی اش را حفظ خواهد کرد.




صورتی + آبی آسمانی

دو رنگ صورتی و آبی یادآور نوزادان و خردسالان است، اما اگر از اصول ترکیبات رنگی به درستی استفاده کنید، برای بزرگسالان نیز جذابیت و مناسبت خواهد داشت.




آبی کف حوضی + قرمز گوجه ای

رنگ آبی فضا را بسیار سبک می کند، و قرمز آن را زمینی می کند. ترکیب این دو رنگ متضاد جلوه ویژه ای به اتاق می بخشد.




فیروزه ای روشن + بنفش اسطوخودوسی

ترکیب لطیف و شیرین فیروزه ای و بنفش یکی دیگر از ترکیبات رنگی کودکانه که برای بزرگسالان نیز مناسب است.




نسکافه ای + تمشکی

ترکیبی کاملا شیک و شاعرانه است و از رنگ هایی است که در دهه 1990 بسیار مورد استفاده قرار می گرفت، و همواره برای اکثر افراد جذاب است.




قهوه ای/خردلی + سبز جلبکی

این ترکیب رنگ چشم نواز و بی نقص چه برای خانه ساحلی یا شهری و همچنین برای هتل مناسب است.




ارغوانی + خردلی

استفاده از دو رنگ روشن شجاعت خاصی می خواهد و در عین حال وسوسه کننده است. اما اگر به میزان کم از این رنگ ها استفاده شود هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد و براحتی نیز می توانید آن را تغییر دهید.




زرد خاموش + آبی خاکستری روشن

زرد و آبی ترکیب رنگی جذاب و کلاسیک است و استفاده از آن ریسک خاصی ندارد.




کرم/صورتی + قرمز گیلاسی

یک ترکیب شیک و مدرن، شاد و نسبتا دخترانه است.





برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

چیدانه:

طراحی مقرون به صرفه

عیلرغم این مسئله كه همه ما میل قلبی و باطنی برای داشتن خانه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد را داریم و آرزوی چنین فضایی را در سر می‌پرورانیم، اما این امر به این معنی نیست كه خانه ما فاقد عناصر و ویژگی‌های دوست‌داشتنی است؛ قطعا خانه‌ فعلی ما چیزهایی در خود دارد كه می‌توانیم به آن‌ها عشق بورزیم و دوست‌شان داشته باشیم و ما باید با این احساس که خانه شما خیلی با خانه‌هایی كه در مجلات و سایت های دكوراسیون داخلی می‌بینید متفاوت است مقابله كنید. در این مطلب می‌خواهیم نكاتی را به شما بگویم كه باعث می‌شود شما قدر خانه زیبا و البته ناقص خود را بیش از پیش بدانید و بتوانید با همین داشته‌ها از زندگی خود لذت ببرید.



از شیوه وابی- سابی (wabi-sabi) تقلید كنید

فلسفه وابی- سابی، كه در كشور ژاپن ریشه دارد، زیبایی را در نقص و ناكاملی پیدا می‌كند. گل‌هایی كه گلبرگ‌هایش رو به رنگ باختن و به رنگ قهوه‌ای درآمدن می‌روند، و یا تكه چوبی ضخیمی كه در آن یك ترك هیجان‌انگیز ایجاد شده و تا وسط آن امتداد پیدا كرده است بسیار باارزش‌تر و زیباتر از چیزی كاملا بی‌عیب و نقص هستند. به نظر شما این ایده نیروبخش نیست و استفاده از آن زندگی را زیباتر نمی‌كند؟



خانه خود را تبدیل به عامل خوشحالی و رضایت خود كنید

برای یك لحظه تمام چیزهایی را كه در مورد طراحی داخلی یاد گرفته‌اید فراموش كنید و به این سوال پاسخ دهید: چه چیزی باعث می‌شود شما احساس خوبی داشته باشید؟ چه رنگی به سرعت احساس شما را تغییر می‌دهد و شما را خوشحال می‌كند؟ چه نوع اثر هنری روح شما را به پرواز درمی‌آورد؟ به جای این‌كه سعی كنید با ایده‌آل ها زندگی کنید، از چیزهایی در خانه خود استفاده كنید كه به آن‌ها علاقه دارید و وقتی آن‌ها را می‌بینید به شما احساس خوبی دست می‌دهد.



به بخش كوچكی از خانه خود نظم دهید

وقتی احساس نارضایتی و ناراحتی از وضعیت خانه خود دارید، سعی كنید قسمتی از خانه خود را تمیز و منظم کنید: كشوی یك میز كوچك و یا شیشه‌های دهن‌گشاد روی پیش‌خان آشپزخانه و یا هر كار دیگری كه به نظرتان می‌رسد. تمام وسایل اضافه را از آن محل خارج كنید، آن‌جا را با آب و صابون بشویید، چیزهایی كه به آن‌ها نیازی ندارید را از آن محل خارج كنید و باقی وسایل را نگه دارید، و اگر لازم است وسایل دیگری را به آن محل اضافه كنید. این كار احساس بسیار مثبتی در شما ایجاد می‌كند و باعث می‌شود از خود رضایت داشته باشید.



دوربین عكاسی خود را بر روی چیزهایی كه برایتان با اهمیت هستند تنظیم كنید

​ دوربین خود را به دست بگیرید و یك روز كامل را صرف عكاسی با آن از خانه خود بكنید. از تمام چیزهای كوچكی كه خنده را به لبان شما می‌آورند، به آن‌ها عاشق می‌ورزید، و یا برایتان مهم هستند عكاسی كنید: فرزند كوچكتان یا لیوان مورد علاقه خود كه با قهوه‌ای داغی پر شده است و بخار از آن خارج می‌شود می توانند جذاب ترین قسمت های خانه شما باشند. این كار زیبایی‌ها و ویژگی‌های مثبت خانه شما را به سادگی عیان می‌كند.



از آشپزخانه خانه خود بیش‌تر استفاده كنید

هر چه بیش‌تر از خانه خود استفاده كنید و وقت خود را در آن سپری كنید، بیش‌تر به نكات مثبت و ویژگی‌های خوب آن كه باعث راحت انجام شدن كارهای شما می‌شوند پی می‌برید. چیزی در ریتم خرید كردن، غذا پختن، خوردن غذا دور یك میز در كنار خانواده وجود دارد كه باعث ایجاد گرما و دنج بودن در یك خانه می‌شود. چیزی كه نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگر جایگزین كرد.



یك زیبایی خاص در خانه خود پیدا كنید

مطمئنا خانه‌هایی كه طراحان داخلی طراحی می‌كنند بسیار زیبا هستند و نگاه كردن به آن‌ها لذت‌بخش است. اما این مسئله به این معنی نیست كه یخچال شما، كه سطح روی آن مملو از عكس‌ها، نقاشی‌ها، و كارت‌های تبریكی است كه با استفاده از آهن‌ربا به آن وصل شده‌اند، زیبا نیست. كمی وقت بگذارید و به زیبایی‌ها و ویژگی‌های مثبت خانه خود فكر كنید. این زیبایی‌ها معنای زندگی شما هستند و باعث می‌شوند زندگی شما جذاب‌تر و پرانرژی‌تر دنبال شود. فرقی نمی‌كند كه خانه شما بزرگ باشد یا كوچك، در هر خانه‌ای این زیبایی‌ها وجود دارد. فقط باید كمی دقت و به آن‌ها توجه كنید.



از خانه خود قدردانی كنید

فرقی نمی‌كند از دفتر یادداشت و خودكار استفاده می‌كنید یا از ابزار دیجیتالی، مهم این است كه از یك جایی شروع كنید. سعی كنید روز خود را با ضبط كردن سه چیزی كه خانه شما دارای آن است و از آن سپاس‌گذار هستید آغاز كنید. البته می‌توانید این كار را در شب انجام دهید و روز خود را با این كار به پایان برسانید.

این سه چیز می‌تواند به سادگی داشتن سقفی بالای سر خود باشد یا چیزی خلی خاص‌تر و ویژه‌تر مانند منظره زیبای باغ خانه خود از پنجره آشپزخانه یا فرش دست‌باف زیبایی كه از پدرتان به شما به ارث رسیده است.



بار خود را سبك كنید

شاید این كار زمان‌بر باشد، اما خارج كردن برخی از وسایلی كه دیگر به آن‌ها نیازی ندارید بار شما را سبك‌تر كرده و احساس خوبی در شما ایجاد می‌كند. نه تنها اهدای این وسایل به یك موسسه خیریه روحیه شما را بهتر می‌كند و باعث خوشحالی عده‌ای دیگر می‌شود، بلكه باعث می‌شود كه شما احساس سبك بودن بكنید و خانه‌یتان تمیزتر و منظم‌تر به نظر برسد. از كارهای كوچك آغاز كنید، مثلا یك جعبه كوچك از كتاب‌های غیرضروری را انتخاب كنید یا تعدادی از لباس‌های خود را كه دیگر آن‌ها را نمی‌پوشید به خیریه اهدا كنید. علاوه بر این، این كار باعث می‌شود كه شما بیش از پیش قدران خانه خود باشید.



پروژه‌ای را انجام دهید كه همیشه دوست داشتید آن را در خانه به اجرا بگذارید


هیچ چیز بهتر از رضایت خاطری نیست كه از ساخت یك چیز خاص توسط شما برای خانه‌یتان به وجود می‌آید. خواه این كار رنگ كردن مبلمان خانه باشد (همان‌ طور كه در عكس بالا مشاده می‌كنید میز به رنگ تخته سیاه درآمده است) یا خواه تعمیر یك وسیله ساده، تعداد زیادی از این پروژه‌های ساده در خانه شما وجود دارد كه وقت زیادی از شما نمی‌گیرد اما احساس خوبی در شما ایجاد می‌كند.



از فضای خانه خود به شیوه‌ای جدید استفاده كنید

اگر می خواهید ظاهر خانه‌تان را تغییر دهید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت این كار انجام دهید، به سراغ تغییر چیدمان و یا تغییر جای مبلمان بروید. چیدمان اتاق نشیمن خود را تغییر دهید و یا دو اتاق را با هم تعویض كنید (فضای غذاخوری را با اتاق نشیمن عوض كنید یا جای اتاق خواب خود را عوض كنید).



یك عصر بدون وسایل الكتریكی را تجربه كنید و یا روزه رسانه بگیرید

تكنولوژی چیز بسیار خوب و شگفت‌انگیزی است، اما ایجاد محدودیت در استفاده از آن باعث می‌شود تا شما بیش‌تر قدران خانه خود باشید. زندگی كردن بدون هجوم دائمی اخبار و وسایل دیجیتال جدید باعث می‌شود شما بیش‌تر در خانه خود غرق شده و رضایت خاطر بیش‌تری كسب كنید. یك زمان مشخص در هنگام عصر برای آخرین بار سر زدن به ایمیل خود مشخص كنید یا سعی كنید كل آخر هقته را به اخبار گوش ندهید. با این كار متوجه می‌شوید كه چقدر حالتان بهتر است و روحیه شاداب‌تری دارید. زیبایی‌ها بسیار زیادی در زندگی ما- و در خانه‌های ما- وجود دارد، فقط باید زمانی را صرف دیدن و كشف كردن آن‌ها بكنیم. زیبایی‌هایی كه راحت به دست نیامده‌اند اما به دلیل زندگی روزمره از دید ما پنهان شده‌اند.



برترین ها


 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
روشویی، برای یک حمام دوست داشتنی!

روشویی، برای یک حمام دوست داشتنی!

چیدانه: انتخاب بهترین مواد و مصالح برای سطح پیش‌خان حمام شاید در نگاه اول كمی سخت و چالش‌برانگیز به نظر برسد و نتوان به تنهایی از پس این كار برآمد، اما خوشبختانه امروز گزینه‌های فراوان و خیلی زیبایی در بازار وجود دارد كه با هر توان مالی و هر سلیقه‌ای می‌توان دست به انتخاب زد.

اما از آن‌جایی كه سطوح آشپزخانه مانند دیگر سطوح داخل خانه مثلا سطوح موجود در آشپزخانه (به ماهی‌تابه‌های بزرگ و مختلف، چاقوهای تیز در اندازه‌های متفاوت، و سطح پیش‌خان‌ها، و غیره فكر كنید) مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل هنگام تصمیم‌گیری در مورد جنس سطح پیش‌خان حمام نكته‌ای كه از همه مهم‌تر می‌شود قیمت و سبك آن ماده خاص است.

خوشبختانه، بهترین مواد و مصالح برای سطح پیش‌خان حمام در بازار هم زیبا هستند و از دوام و كیفیت بالایی برخوردارند و می‌توان از بین انواع مختلف با توجه به طراحی و سبك حمام یكی از آن‌ها را خریداری كرد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به برخی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین سطوح پیش‌خان حمام‌ها بیاندازیم و مزایا و معایب همه آن‌ها را به شما معرفی كنیم تا شما بتوانید با آگاهی كامل در این مورد تصمیم‌گیری كنید.



سنگ گرانیت برای سطح پیشخان روشویی

اگر شما جزء طرفداران گرانیت هستید، بدانید كه تنها نیستید و تعداد زیای از انسان‌ها به این ماده علاقه زیادی دارند. اگرچه این ماده رقابت شدیدی با كوارتز (مورد بعدی) در جلب نظر مخاطبان دارد، اما هم‌چنان انتخاب اول افراد در بین سنگ‌های طبیعی است و طرفداران خاص خود را دارد. گرانیت زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارد. به همین دلیل طرفداران این ماده می‌توانند نوع مناسب آن را با توجه به طراحی حمام خانه خود پیدا كنند. البته گرانیت ویژگی‌های بصری خاص خود را دارد و هنگام استفاده از آن باید با یك طراح داخلی مشورت كرد.

مزایا

1. این ماده انتخاب‌های فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد: طرح‌ها و نقش‌های مختلف در رنگ‌های متنوع از كم‌رنگ گرفته تا ته‌مایه‌های پررنگ. در بین این انتخاب‌ها در نهایت شما نوع مورد نظر خود را پیدا خواهید كرد.

2. گرانیت در برابر خراش مقاوم است و استحكام زیادی دارد. وقتی به خوبی درزگیری شده باشد نگهداری از آن راحت است و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

3. این ماده در برابر رطوبت و آسیب‌های ناشی از گرمای زیاد مقاوم است.

4. گرانیت عمر بسیار زیادی دارد و به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود.

5. از آن‌جایی كه گرانیت ماده پرطرفداری است، می‌تواند در زمان فروش خانه شما موثر باشد.

معایب

1. گرانیت یكی از گران‌ترین سطوح پیش‌خان حمام است و برای خرید آن باید هزینه زیادی كرد.

2. اگر این ماده به دقت و به خوبی نصب نشود به راحتی آسیب می‌كند و از بین می‌رود؛ به همین دلیل بهتر است برای انجام این كار یك نصاب حرفه‌ای را استخدام كنید.

3. اگرچه گرانیت ماده‌ای قابل بازیافت است، اما حمل و نقل و استخراج آن نیاز به منابع انرژی فوق‌العاده زیادی دارد.



كوارتز برای سطح پیشخان روشویی

كوارتز یكی از سخت‌ترین و البته سرشارترین مواد معدنی در طبیعت است. در واقع، تقریبا هر نوع سنگی دارای درصدی از این ماده سرشار در خود است. تولیدكنندگان سطوح پیش‌خان حمام (كه البته تعداد آن‌ها در بازار بسیار زیاد است) به ماده‌ای كه 95 درصد از آن كوارتز است، رنگ، رزین، و گاهی موادی قابل بازیافت اضافه می‌كنند تا این ماده در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف قابل تولید باشد.

مزایا

1. كوارتز از گرانیت محكم‌تر است و نیازی به درزگیری ندارد.

2. كوارتز ذاتا در برابر رطوبت، لكه، و باكتری مقاوم است.

3. این ماده دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی است و نصب آن به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود.

معایب

1. كوارتز نیز مانند گرانیت و سنگ مرمر قیمت زیادی دارد.

2. جای دست و لكه بر روی برخی از انواع كوارتز، به ویژه نوع بافت‌دار آن، باقی می‌ماند و به همین دلیل باید به طور مدام سطح پیش‌خان‌های حمام را تمیز كرد.



سطح سخت برای پیشخان روشویی

موادی كه به سطح سخت معروفند از رزین آكریلیكی و خرده‌سنگ ساخته می‌شوند. در بازار تولیدكنندگان زیادی وجود دارند كه این ماده را در قیمت‌های مختلف عرضه می‌كنند. این ماده در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار زیادی تولید می‌شود و می‌تواند هماهنگی خوبی با طراحی‌های معاصر داشته باشد.

مزایا

1. این ماده بی‌نهایت بادوام است و ذاتا در برابر نفوذ آب، باكتری، و لكه مقاوم است.

2. اگر نوع باكیفیت آن را خریداری كنید كاملا شبیه سنگ‌های طبیعی است و ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارد.

3. این ماده ظاهر كاملا یكدست و یكنواختی دارد.

4. این ماده دوام زیادی دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

5. این ماده به صورت مجموع نیز در بازار وجود دارد: ‌یعنی در كنار سطح پیش‌خان سینك و دیواره‌های پشت آن نیز در یك بسته وجود دارند. هم‌چنین این ماده در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود.

معایب

1. نصب این ماده به یك نصاب حرفه‌ای نیاز دارد.

2. خوردگی و خراش در رنگ‌های تیره این ماده بیش‌تر به چشم می‌آیند.

3. اشیای نوك تیز و گرمای زیاد به سطح این ماده آسیب می‌رساند.



سنگ مرمر برای سطح پیشخان روشویی

برای قرن‌های متمادی استفاده از سنگ مرمر زیبا در هر خانه‌ای نشانه‌ای از ثروت و رفاه بود. اما به دلیل توسعه انواع روش‌های تولید و ساخت این ماده، زیبایی این ماده اكنون در دسترس همگان است و سنگ مرمر با قیمت‌های مختلف در بازار موجود است. سنگ مرمر فرم شفاف و مستحكم سنگ آهك است كه معمولا به رنگ سفید با رگه‌های خاكستری است. البته این ماده در رنگ‌های متنوع دیگر نیز تولید می‌شود و گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزایا

1. سنگ مرمر ماده‌ای بسیار بادوام و ماندگار است و در برابر اكثر خطرات بیرونی مقاوم است.

2. سنگ مرمر را می‌توان جلا داد تا ظاهری كاملا براق پیدا كند و یا می‌توان از نوع مات و ساده آن استفاده كرد.

3. این ماده را تقریبا با هر سبك طراحی می‌توان هماهنگ كرد.

معایب

1. سنگ مرمر قیمت زیادی دارد.

2. سنگ مرمر ذاتا ماده‌ای متخلخل است و به همین دلیل در برابر مواد اسیدی مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهد و به راحتی آسیب می‌بیند.

3. برای این‌كه سطح زیبای این ماده حفظ شود به صورت دوره‌ای باید آن را درزگیری كرد.


بتن برای پیشخان روشویی

بتن یك ماده صنعتی است و به همین دلیل می‌توان آن را در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و متفاوتی تولید كرد. علاوه بر این، اكثر سطوح بتنی دارای كیفیت ساخت بسیار بالایی هستند چراكه كیفیت آن‌ها به راحتی در هنگام تولید قابل كنترل است.

مزایا

1. بتن یك ماده ارگانیگ با ظاهری جذاب است كه ظاهری شبیه سنگ‌های طبیعی دارد.

2. بتن در رنگ‌ها، طرح‌ها، بافت‌ها، و هم‌چنین انواع تزئینی تولید می‌شود و تقریبا همه افراد می‌توانند نوع مورد نظر و مورد علاقه خود را در بین این گزینه‌ها انتخاب كنند.

3. این ماده را می‌توان در شكل‌ها، ابعاد، و هم‌چنین حاشیه‌های مختلف و یا به صورت سفارشی تولید كرد.

4. بتن به شدت بادوام است.

3. این ماده دوست‌دار محیط زیست است، به ویژه اگر مواد قابل بازیافت به آن اضافه می‌شود.

معایب

1. بتن را حتما باید یك نصاب حرفه‌ای نصب كند و برای طراحی با آن حتما باید از یك طراح كمك گرفت.

2. از آن‌جایی كه بتن ذاتا ماده‌ای متخلخل است، باید به طور مداوم سطح آن واكس زده شده و درزگیری شود.

3. درزهای روی این ماده دیده می‌شود، اما این مسئله در نوع رنگی این ماده به حداقل می‌رسد.



لمینیت برای پیشخان روشویی

لمینیت جزء مواد تازه‌وارد است و سال‌ها طول كشیده تا این ماده در سطح پیش‌خان حمام‌ها مورد استفاده قرار گیرد. اولین نشانه‌های استفاده از این ماده به دهه‌های 1960 و 1970 میلادی برمی‌گردد. این ماده كه معمولا با نام فرمیكا شناخته می‌شود، محصولی است كه نگهداری از آن ساده است و از یك سطح پلاستیكی نازك ساخته شده كه از طریق فشار به یك سطح چوبی چندلایه چسبانده شده است. تكنولوژی‌های جدید چاپ این امكان را به وجود آورده‌اند كه بتوان لمینیت را به گونه‌ای ساخت كه ظاهری كاملا شبیه سنگ‌های طبیعی و یا چوب داشته باشد. هم‌چنین این ماده را می‌توان در رنگ‌ها و طرح‌های گرافیكی زیبا تولید كرد.

مزایا

1. این ماده نسبت به موارد دیگر قیمت معقولی دارد و خرید آن هزینه زیادی در برندارد.

2. لمینیت بادوام است، به راحتی می‌توان آن را تمیز كرد، و در برابر نفوذ آب مقاوم است.

3. این ماده ظاهر گرمی دارد.

4. لمینیت در اندازه‌های مختلف و با قیمت‌های مختلف در اكثر فروشگاه‌های لوازم ساختمانی به فروش می‌رسد.

5. بدون نیاز به یك نصاب حرفه‌ای هم می‌توان این ماده را نصب كرد.

معایب

1. لمینیت به مرور زمان كدر و نازك می‌شود.

2. این ماده اگر آسیب ببیند نمی‌توان آن را ترمیم كرد. در چنین حالتی كل پیش‌خان باید عوض شود.



كاشی و سرامیك برای پیشخان روشویی

كاشی و سرامیك جزء آن دسته از مواد جذاب و البته كمی غیررسمی به حساب می‌آیند، به ویژه در حمام‌هایی كه به سبك‌های احیای اسپانیایی یا ساحلی طراحی شده‌اند. از كاشی‌های طرح‌دار و زیبا هم‌چنین می‌توان به عنوان دیواره پشت سینك‌های موجود در حمام یا پیرامون وان استفاده كرد.

مزایا

1. كاشی‌ها و سرامیك‌های لعابی در برابر گرما، لكه، خراش، و رطوبت مقاوم هستند.

2. كاشی و سرامیك قیمت زیادی ندارد و خوبی آن‌ها این است كه وقتی یكی از آن‌ها آسیب ببیند به راحتی می‌توان آن را با كاشی یا سرامیك دیگری تعویض كرد و نیاز به عوض كردن كل سطح پیش‌خان نیست.

3. این ماده در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود و شیوه‌های نصب مختلفی دارد.

معایب

1. ملاط بین كاشی‌ها و سرامیك‌ها لكه و كثیفی را به خود جذب می‌كند و به همین دلیل تمیز نگه داشتن این ماده كار ساده‌ای نیست.

2. كاشی ممكن است ترك بردارد.

شما چه مواد و مصالحی را برای سطح پیشخان روشویی خود ترجیح می دهید؟


برترین ها


 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
ایده هایی برای طراحی خانه دوخوابه

ایده هایی برای طراحی خانه دوخوابه

برترین ها: خانه های دو اتاق خوابه شاید خیلی بزرگ نباشند، اما به اندازه کافی فضا دارند که طرح های دکوراسیونی خود را در آنها پیاده کنیم. به همین منظور، در این مطلب تصاویری از پلان این آپارتمان ها را انتخاب کرده ایم تا با دیدن آنها برای خانه خود ایده بگیرید.

البته این مطلب برای افرادی است که هنوز خانه نساخته اند و به دنبال طرح و ایده های جالب هستند. این طرح ها را می توانید به معمار بدهید تا بر اساس آن برایتان خانه را بسازد و دکوره کند.

1. اتاق خواب ها را در کنار هم بگذارید تا فضای استراحت و خواب از دیگر بخش های پرسروصدای خانه همانند اتاق نشیمن و آشپزخانه دور باشند. هر جا اتاق خواب را انتخاب می کنید، آشپزخانه را درست در مقابل آن قرار دهید.





2. با این طرح، انتقال صدا میان اتاق ها به کمترین میزان می رسد. دیوار مشترک میان دو اتاق خواب نیز دسترسی به کمد دیواری و انبار لباس ها راحت تر خواهد بود.




3. لزوما هر دو اتاق خواب خانه نباید نقشه یکسان داشته باشند. همان طور که در این پلن می بینید، اتاق اصلی بالکن نیز دارد و فضای جالبی برای مطالعه یا استراحت های عصرگاهی ایجاد کرده است. اتاقک لباس ها و سرویس دستشویی و حمام در فاصله میان دو اتاق ساخته شده است تا از هر دو طرف دسترسی آسان داشته باشند. مسلما اتاقی که پشت آشپزخانه قرار گرفته چندان ایده آل به نظر نمی رسد.




4. این پلن برای خانواده ای که فقط یک فرزند دارند مناسب است. اتاق خواب کوچک تر، به کودک اختصاص داده شده است. سرویس بهداشتی در میان دو اتاق خواب است و با در نظر گرفتن یک راهروی باریک، اتاق نشیمن و آشپزخانه از فضای خواب و استراحت جدا شده اند تا صدای کمتری به آنجا برسد.



5. در این پلن، اتاق خواب ها هر کدام سرویس بهداشتی خودشان را دارند. همین مساله موجب شده تا اتاق نشیمن فضای کوچک تری داشته باشد، اما در عوض اتاق ها کاملا مستقل هستند.




6. اتاق خواب ها در کنار هم و در یک طرف واحد قرار گرفته اند. حمام و سرویس اصلی واحد در اتاق خواب اصلی قرار گرفته اند. فضای اتاق های خواب و سرویس های بهداشتی همانند یک سوئیت از بقیه خانه تفکیک شده اند.




7. در این واحد، یک بالکن کوچک و یک فضای باز بزرگ در ابتدای ورودی خانه در نظر گرفته شده است. سرویس بهداشتی و حمام در کنار اتاق خواب اصلی ساخته شده و فضای میان همه اتاق ها، به عنوان فضای غذاخوری انتخاب شده است.




8. این آپارتمان، دو اتاق خواب معمولی و یک اتاق کوچک دارد که می توان به عنوان اتاق مهمان از آن استفاده کرد.




9. در آپارتمان هایی که دو طبقه هستند باید در نظر داشته باشید که اتاق نور کافی داشته باشند. برای آنها پنجره زیاد در نظر بگیرید تا نور طبیعی وارد خانه بشود.





10. برای آپارتمان هایی که قرار است دو نفر با هم هم‌خانه باشند، این پلن می تواند گزینه خوبی باشد زیرا دو سرویس بهداشتی مجزا برای هر اتاق وجود دارد و سالن و نشیمن نیز موارد لازم برای دو نفر مجزا را دارد.




11. در این واحد، با در نظر گرفتن فضای غذاخوری در مقابل بالکن یک فضای دلپذیر برای صرف غذا ایجاد شده است و علاوه بر نمای زیبا، می توان از بالکن هم استفاده کرد.




12. این آپارتمان برای خانواده ای طراحی شده است که دو فرزند دارند. بزرگ ترین اتاق خانه برای فرزندان انتخاب شده است تا به صورت مشترک از آن استفاده کنند. کوچک ترین اتاق نیز، به عنوان اتاق کار در نظر گرفته شده است. در فضای بیرون خانه، فضای مجزایی برای غذاخوری لحاظ ده است تا در روزهای گرم سال بتوان از آن استفاده کرد. آشپزخانه نیز بزرگ در نظر گرفته شده تا علاوه بر پخت غذا، همان جا هم صرف شود.




13. این آپارتمان مدرن، طراحی شیک و هوشمندانه ای دارد. سرتاسر خانه پنجره کار شده است تا از نور بیشترین استفاده بشود. اتاق خواب ها در دو طرف خانه ساخته شده اند. در پشت آشپزخانه نیز فضایی برای انبار لباس و میز آرایش قرار داده شده است تا از همه فضای خانه به بهترین شکل استفاده شود.




14. این نمای از بالا نیز نمونه دیگری برای استفاده بهینه از زمین است. دو اتاق خواب در کنار یکدیگر. یکی بالکن و حمام دارد و به عنوان اتاق اصلی انتخاب شده است.




15. این واحد به صورت لایه به لایه همه اتاق ها رادر خود جای داده است. اتاق خواب ها در انتها، آشپزخانه و سرویس در وسط و سالن پذیرایی و غذاخوری در انتها و در محلی که تراس بزرگی هم در نظر گرفته شده است که در روزهای گرم می توان به عنوان اتاق نشیمن از آن استفاده کرد.




16. این آپارتمان دو خوابه برای خانواده هایی که دو فرزند بزرگ دارند، مناسب است. دو سرویس بهداشتی بزرگ و فضاهایی مجزا برای نشیمن و غذاخوری. همان طور که می بینید، در این پلن نیز تراس در اتاق نشیمن در نظر گرفته شده است تا هم نور اتاق تامین شود و هم منظره زیبایی در پرکاربردترین اتاق خانه ایجاد شود. البته این واحد، یک بالکن دیگر هم در اتاق خواب اصلی دارد.




برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
طراحی بی‌نظیر یک خانه 50 متری

طراحی بی‌نظیر یک خانه 50 متری

یک پزشک: اکثر آدم ها معتقدند که خانه ی بزرگتر مکان مناسب تری برای زندگی تلقی می شود ولی در اینجا به همه ثابت می شود که طراحی اولین حرف را برای مناسب بودن مکان زندگی مان می زند. چه فایده اگر خانه ی هزار متری داشته باشیم و بیشتر فضای آن بی استفاده باشد؟ با افزایش جمعیت در سال های اخیر و گران شدن قیمت مسکن , کم کم به سمت کوچکتر تر شدن خانه ها و زندگی در مکان های کوچکتر می رویم که باید برای هر سانتی متر از خانه مان برنامه ریزی داشته باشیم .

” کریس هینینگ ” یکی از هنرمندان و طراحان مبتکر در زمینه ی طراحی خانه های کوچک است. از همان طراحانی که می توانند یک کوه را در اتاقی جا دهند. او متوجه ی گرایش مردم به خانه های کوچکتر شد و تصمیم گرفت خانه هایی را طراحی کند که علاوه بر ارزان بودن , تمام خواسته های صاحب خانه را هم برآورده کنند.

ما در اینجا با یک خانه ی حدودا ۵۰ متری روبه رو هستیم که به زیبایی طراحی شده است


از فضای راه پله ها به بهترین حالت ممکن استفاده شده است


اتاق خواب لوکسی که در طبقه ی بالا ساخته شده است


آشپزخانه با تمام لوازم مورد نیاز تجهیز گردیده و حتی از آشپزخانه هایی که در آپارتمان ها میبینیم فضای بیشتری دارد




روشویی و در ورودی به حمام


یک حمام کوچک و زیبا


کریس در حال تکمیل کردن مراحل ساخت خانه


آیا باورتان می شود همه ی این ها در درون همین خانه باشد؟


و این هم نقشه ی اصلی خانه قبل از آنکه ساخته شود



برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
رادیاتورهای بی ریخت را چطوری تزیین کنیم؟

رادیاتورهای بی ریخت را چطوری تزیین کنیم؟

برترین ها: همه می دانیم که منبع گرمایی مانند رادیاتور به خودی خود یک وسیله تزیینی برای یک فضا محسوب نمی شود. اگر رادیاتور شما قدیمی است و یا به هر دلیلی ظاهرش را نمی پسندید ما 7 راهکار خلاقانه برای تزیین آن به شما پیشنهاد می کنیم.

سطح رویی شوفاژ فضایی ایده آل برای ساختن شلف است. اگر یک تخته چوبی و یا سنگی روی آن قرار دهیم، یک رادیاتور بی ریخت و قدیمی به یک میز، شلف و یا قفسه تبدیل می شود. اما لازم است بدانید که اگر از چوب استفاده می کنید، ممکن است به مرور زمان تاب بردارد.



اما اگر شیوه ای بهتر و مقرون بصرفه تر و یا تغییر مدل اساسی تر می خواهید، می توانید برای میزی که ساخته اید دامن (رومیزی) بسازید. برای اینکار ترجیحا از پارچه کتانی استفاده کنید.



شیوه دیگر، نصب کمد و قفسه های سفارشی بر روی رادیاتور است. این شیوه فضای بیشتری در اختیارتان می گذارد. ایجاد فضایی برای ذخیره اشیا نه تنها کاربردی است بلکه از جلوه بدمنظره رادیاتور جلوگیری می کند.



نصب تخته های چوبی مشبک در اطراف رادیاتور (مانند تصویر)، علاوه بر جذابیت بصری بالا، تبادل گرما را آسانتر می کند.



چوب های نرده ای و راه راه گزینه دیگری است که جلوه ای روستیک و دنج به اتاق می بخشد.



صفحه مشبک توری شکل نیز جلوه ای فرانسوی و لوکس به فضا می بخشد. بخصوص اگر با تعدای مجسمه و قاب عکس تزیین شود.



اما توصیه ما این است که قبل از پوشاندن و پنهان کردن رادیاتور سعی کنید ظاهر آن را بپذیرید! اگر کار خلاقانه ای در اطراف رادیاتور انجام دهید، لزومی به مخفی کردنش نیست. شاید نصب یک نقاشی زیبا ( و نور پردازی) در بالای رادیاتور بتنهایی بتواند مشکل را حل کند.


برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
نحوه صحیح انتخاب کاغذ دیواری

نحوه صحیح انتخاب کاغذ دیواری

چیدانه: سال نو نزدیك است و پیرو سنتی دیرینه‌، بسیاری از ایرانی‌ها در فكر تازه كردن حال و هوای خانه هایشان هستند و به دنبال این كه دستی سر و روی خانه بكشند و رنگ و طرحش را نو كنند. این تغییرات گاهی دامن رنگ و طرح دیوارهای خانه را هم می‌گیرد. یكی از راههای تغییر دكوراسیون منزل، نصب كاغذ دیواری است. دیوارهای خانه تان را به كاغذهای دیواری بسپارید ، كاغذهای خوش نقش و نگاری كه هم استفاده از آن‌ها به‌مراتب از رنگ راحت‌تر است هم تنوع‌شان دست شما را باز می‌گذارد تا انتخابی به‌مراتب متفاوت‌ و جذاب‌تر از همیشه داشته باشید.اگر شما هم جزو کسانی هستید كه خیال نو كردن طرح و نقش دیوار را درسرشان دارند با ما همراه باشید، ما برای‌تان پیشنهاد ‌تازه‌ای داریم.



اولین نکته ای که در انتخاب کاغذ دیواری باید بدانید این است که انتخاب کاغذ دیواری همان قدر در نحوه دکوراسیون داخلی و خلق فضای زیبا در منزل اهمیت دارد که انتخاب مبلمان یا فرش مهم است؛ بنابراین اولین توصیه ما به شما آن است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری در مورد هارمونی آن با دکور منزل خود مطالعه کنید.



به طور مثال کاغذ دیواری های با رنگ تیره اتاق های بزرگ را کوچکتر نشان می دهد و باعث القای حس ارامش در فضا می شوند.



کاغذ دیواری های با طرح گلدار یا تکرار شونده ترک ها و عوارض دیوار را می پوشاند و می تواند برای بزرگتر جلوه دادن فضاهای کوچک می توانند استفاده شود.



کاغذ دیواری های با طرح های بزرگ هم فضاهایی دنج و صمیمی ایجاد می کنند و هم چنین کمک می کند تا فضاهای خیلی بزرگ معقول تر به نظر بیایند.



رنگ روشن در کاغذ دیواری هم می تواند منجر به بزرگ تر جلوه دادن اتاق های کوچک شوند و فضایی دوستانه و صمیمی ایجاد کنند.



هم چنین کاغذ دیواری هایی که دارای خطوط عمودی و افقی هستند هم می توانند در فضا تاثیر گذار باشند. خطوط عمودی ، دیوارها و سقف را بلندتر نشان می دهند.



خطوط افقی اتاق را کشیده تر نشان می دهند برای فضاهای کوچک یا با سقف کوتاه مناسب هستند.



هماهنگی کف پوش خانه با کاغذ دیواری یکی از مهم ترین هماهنگی هایی است که در این انتخاب باید مورد توجه قرار دهید. به این ترتیب بهتر است از کاغذ دیواری های گلدار یا با طرح و شکل های شلوغ، برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس برای خانه های با کفپوش های دارای طرح و نقش از کاغذ دیواری های ساده.



البته حتما توجه داشته باشید که قبل از انتخاب کاغذ دیواری، به این نکته هم توجه کنید که کاغذ دیواری را علاوه بر اینکه مطابق با اصول و نحوه دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده می کنید، به گونه ای انتخاب کنید که بعد از مدت زمانی کوتاه از طرح و رنگ آن خسته و دل زده نشوید. همچنین برای کاهش دادن هزینه ها، می توانید در هنگام خرید یک یا دو رول بیشتر از مساحت دیوار منزل خود کاغذ دیواری تهیه کنید تا اگر گذشت زمان باعث پارگی یا ایجاد آسیب در قسمتی از آن شد، مجبور نباشید به علت کمیاب شدن طرح مورد نظر در بازار کل کاغذ دیواری را تعویض کنید.

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
سال 2015 چه آشپزخانه هایی مد می شود؟

سال 2015 چه آشپزخانه هایی مد می شود؟

برترین ها: در سال 2015 آشپزخانه، تنها محلی برای پخت و پز نیست، بلکه به یک اتاق چند منظوره تبدیل می شود. آشپزخانه های 2015 فضایی است که غذاهایی خوش طعم در آن تهیه و سرو می شود، و همچنین فضایی برای گفتگو و دور همی های دوستانه و یا جشن ها است.



پیش از این می دانستیم که آشپزخانه نقشی غیرقابل انکار در جشن ها دارد، اما در 2015 آشپزخانه در اصل یک اتاق مهمانی است و کاربردهای بسیار بالایی دارد. به همین دلیل نگاهی به ویژگی های مطلوب آشپزخانه در سال 2015 (از نگاه طراحان) می اندازیم تا برای طراحی آشپزخانه در سال جدید ایده بگیریم.

1. جسارت در انتخاب رنگ

2015 سالی است که حال و هوایی جسورانه در آشپزخانه احساس می شود؛ بنابراین از افزودن رنگ های خاص به فضای خانه نهراسید. می توانید این جسارت را در رنگ کابینت ها اعمال کنید. با انتخاب رنگ های جذاب طبیعتا نقطه کانونی جدیدی در فضای آشپزخانه ایجاد می شود. فراموش نکنید که رنگ های تند و شاد برای رسیدن به تعادل به رنگ های سبک تر و خنثی تری نیاز دارند.




2. نورپردازی صنعتی

آشپزخانه از جمله فضاهایی است که برای تهیه غذا و مهمانی و گفتگو به نور کافی و مناسبی احتیاج دارد، و از این نظر نورپردازی و لوسترهای صنعتی مد امسال است.




3. جزیره صنعتی مخصوص آشپزخانه

در 2015 سبک صنعتی مد اصلی آشپزخانه هاست. آشپزخانه ها با طراحی صنعتی شخصیت کاملا جدیدی به خود می گیرند. جزیره، جای خود را در وسط آشپزخانه حفظ می کند اما خوشبختانه کاملا متحرک و قابل تنظیم است و به همین دلیل محبوبیت بالایی پیدا کرده است. به دلیل کارایی بالا، این جزیره های سیار در انواع مختلفی موجود است. جزیره های جدید معمولا دارای چرخ و طبقات فلزی است.




4. افزایش کارآیی

در مورد گرایش ها در طراحی داخلی 2015 باید بگوییم که کارآیی حرف اول را می زند. برای افزایش کارایی چه چیز بهتر از افزودن تعداد طبقات و کمدهای آشپزخانه! زیرا کابینت های آشپزخانه محل نگهداری ضروری ترین لوازم آشپزخانه است و در تغییر دکور آشپزخانه حرف اول را می زند.




5. کشوهای عمودی مخصوص آشپزخانه

در راستای افزایش فضاهای قابل استفاده و کاراریی بیشتر، کشوهای عمودی و متحرک در سال جدید رواج بیشتری خواهد داشت. هیچ قانونی وجود ندارد که حتما کشوهای آشپزخانه باید افقی باشد. طراحان کشوهایی بلند و عمودی را به مکان های غیر متداول تر اضافه می کنند. این شیوه بخصوص برای مواردی مثل کمد مخصوص ادویه کاربرد دارد.




6. جزیره های آشپزخانه با کارآیی تازه

در 2015 جزیره های آشپزخانه کاربردی بیش از «محل سرو غذا» می یابند. می توانید از آن به عنوان یک شی هنری و تزئینی و یا محفظه نگهداری استفاده کنید. برای محفظه های جزیره از درب های شیشه ای و یا آینه ای استفاده کنید که مد رایج سال جدید است.




7. کفپوش چینی آشپزخانه

انتخاب طراحان در 2015 برای پوشش کف آشپزخانه، چینی، و کاملا نسبتا مقرون به صرفه است. این چینی ها در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار موجود است. علاوه بر تنوع در شکل و ظاهر، از دوام نسبتا بالایی برخوردار است. نوع دیگری که با بودجه بیشتر می توان تهیه کرد، کاشی های جدید است که نمونه ای از آن را در تصویر زیر می بینید.




8. کاشی ها در هر سو

در 2015 بدون شک نقش «کاشی» در طراحی خانه و بخصوص آشپزخانه غیر قابل انکار است. چه در کف زمین و چه دیوار، کاشی هایی با طرح و نقوش مختلف و متنوع به چشم می خورد.

تصور کنید که سینک ظرفشویی نیز می از کاشی ساخته شود که علاوه بر زیبایی و تازگی، هم عایق مناسبی است و هم تمیز کردن آن آسان است.




9. رنگ برنجی و تناژهای طلایی

گاهی بهترین گرایشات طراحی های داخلی در جزئینات به چشم می خورد. آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. برق برنج می تواند آشپزخانه را به مکانی بسیار شیک تبدیل کند. مثلا دستگیره ها، آویز ها و گیره های برنجی. اگر درخشش برنج چشمتان را می زند و می توانید از متریالی با درخشش و رنگ ملایم تر مانند مس استفاده کنید. در هر صورت تناژهای طلایی در سال جدید بسیار محبوب خواهد بود.




10. آشپزخانه های هوشمند

اگر گوشی هوشمند شما نمی تواند در این مورد پاسخگو باشد، این را به تکنولوژی هوشمند آشپزخانه های 2015 بسپارید. برای مثال بلوتوث هایی که به شما اجازه می دهد به موبایل خود متصل شوید و دستور آشپزی و ... جستجو کنید.

و یا در نظر گرفتن محل مناسب برای تعبیه گوشی، شارژر و وسایلی از این قبیل، که به خودی خود جلوه خوشایندی در آشپزخانه ایجاد نمی کند.



حتی اگر هیچ یک از این ایده ها را برای آشپزخانه خود نمی پسندید، توصیه می کنیم در سال جاری آشپزخانه خود را مدرن تر و به روز طراحی کنید. و برای رسیدگی به آن، زمان، انرژی و هزینه ای در حد توان خود در نظر بگیرید و بدین ترتیب آن را به فضایی مطلوب برای خود، خانواده و دوستانتان تبدیل کنید.

برترین ها
 

Similar threads

بالا