[خلاقیت معماری] خلاقیت ایده هنر زیبایی و ... معماری !

mahsa hf

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز


 
آخرین ویرایش:

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنر با مدادشمعی های ذوب شده

هنر با مدادشمعی های ذوب شده

آثار هنری بسیار جالب وزیبا ودر عین حال خلاقانه از هنرمند امریکایی Jessie Kerbawy که با ذوب کردن مداد شمعی ها بوسیله سشوار بوجود آورده است.











 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
سنگ فرش

سنگ فرش

گاهی وقت‌ها آدم دلش می‌خواهد کف خیابان بخوابد و آسمان را تماشا کند! یک ایده‌ی فوق‌العاده برای فرش کردن خیابان یا کف سالن‌های موزه و گالری‌ها، که مردم را به تأمل بیشتر و حتی نشستن و دراز کشیدن روی آن ترغیب می‌کند. این فرش خیابانی که نامش Textile Field است، در رنگ‌های متفاوت، از فوم ساخته شده و تا 240 مترمربع را می‌پوشاند.











 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه کسی باور می‌کنه پابلو پیکاسو در 1949 یعنی در زمانی که ره‌یافت‌های جریان مدرن در هنرهای تجسمی داشت دیگه تثبیت می‌شد، نوآوری ای رو به کار برده که هنوز هم که هنوزه برای هنرمندها نوآوری به حساب میاد!!؟ به شخصه تا قبل از دیدن این تصاویر عجیب از پیکاسو فکر می‌کردم نقاشی با نور از جمله دستاوردهای سال‌های اخیره هنرمندهاست که در نتیجه شکوفایی و همه‌گیر شدن تکنولوژی های وابسته به نور به ظهور رسیده. دو چیز در آثار نقاشی نور پیکاسو جالب توجهه. یک این که دوستی پیکاسو با یک رفیق عکاس (جان میلی) در اون سال‌ها منجر به چنین تجربه‌هایی شده. و دوم این که تصویرهایی که پیکاسو طرح نور زده دارای هویت‌هایی مشابه با آثار نقاشی او هستند. یعنی به دست آوردن ابزاری نو و تحت تاثیر اون قرارگرفتن پیکاسو رو از نگاه هنرمندانه ش دور نکرده! pablo picasso's light drawings from 1949 pablo picasso's light drawings from 1949 image courtesy LIFE magazine - gjon mili it was 1949 when pablo picasso was introduced to gjon mili, a photographer who at the time worked for LIFE magazine – where he demonstrated some of his images of ice skaters with lights fixed to their skates, jumping in the dark. fascinated from the results, the spanish artist then conceived a series of projected light drawings in a dark room with two separate cameras and a small electric light attempting to 'paint' his versions of centaurs, bulls and greek profiles. pablo picasso's 'light drawings', 1949 image courtesy LIFE magazine - gjon mili image courtesy LIFE magazine - gjon mili image courtesy LIFE magazine - gjon mili image courtesy LIFE magazine - gjon mili image courtesy LIFE magazine - gjon mili pablo picasso drawing a vase of flowers with light image courtesy LIFE magazine - gjon mili image courtesy LIFE magazine - gjon mili image courtesy LIFE magazine - gjon mili
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
شبکه وجدان

شبکه وجدان

17 سال دیکتاتوری پینوشه در شیلی با کشته شدن هزاران جوان و انقلابی و مصلح همراهه و حالا که سال‌ها گذشته و حتی پینوشه دادگاهی شده، یاد کشته‌گان اون سال‌های خفقان چه طور باید برای نسل امروز شیلی زنده بشه؟ این انگیزه به خلق چنین اینستالیشن هوش‌مندانه‌ای از سوی آلفردو جار می‌شه.
اثر در جنب موزه یادمان حقوق بشر شهر سانتیاگوی شیلی نصب شده. در تاریکی مطلق به تالاری هدایت می‌شین و بعد در طول 90 ثانیه شبکه‌ای از هزاران نقطه سفید که به صورت دوربر پرتره کشته‌شدگان اون سال‌ها طراحی شدند، در مقابل چشمان شما شکل می‌گیره. و بعد خاموش می‌شه. تنظیم زمان‌ها به گونه‌ایه که وقتی از محیط به فضای بیرون می‌رین، در مقابل چشم خودتون و به صورت ذهنی تصویر دوربر پرتره کشته‌شدگان حک می‌شه و تا دقایقی هم بر روی اون‌چه مشاهده می‌کنین اثر این تصاویر باقی می‌مونه. این یعنی یک نوع یادآوری. یک نو تجدید خاطره؛ حتی برای نسلی که اون دوران رو ندیده.....
می‌دونین ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در جهانه؟ با بیش از 17 هزار کشته و شهید ترور....
چند کار و با چه کیفیتی برای این ظلم بزرگ انجام دادیم؟


'the geometry of conscience' by alfredo jaar


photography cristobal palma
all images © alfredo jaar

developed by new-york based artist alfredo jaar, 'the geometry of conscience' is a memorial for the victims of the 17 years long pinochet military rule and dictatorship. it is installed in a plaza next to the museum of memory and human rights in santiago, chile. departing radically from quintessential historical monuments frozen in the past, the installation offers an intimate opportunity for chileans living today to unearth history and reconnect the dots of a still half-buried collective memory. located underground, the exhibit is a silent three minute experience that can only be shared by ten people at once.

hundreds of silhouettes gradually light up over 90 seconds

a museum guard awaits visitors upon descending the 33 steps leading down from the plaza. he explains the proceeding and directs them inside the memorial where they start by experiencing one minute of full darkness. following it, visitors see the back wall light up with hundreds of silhouettes. the light intensity grows from 0 to 100% in 90 seconds, allowing their eyes to adjust to it as well as notice the mirrored lateral walls that project the silhouettes into infinity. the memorial is then plunged back into sudden darkness for another 30 seconds, creating a strong after-image effect on the visitors’ retinas. when the doors open and they leave the space, people take with them a million dots of lights, recreating the silhouettes now imprinted in their visual memory.
the silhouettes belong to victims of the pinochet regime as well as to anonymous chileans living today. 'the geometry of conscience' is therefore a memorial not for victims, but rather for the 17 million chileans who are alive today and trying to retrace their common history.


one minute of complete silence and darkness


silhouettes of both victims and anonymous living chileans shine alongside one another


physically, conceptually, and historically illuminated by the living and the dead in a collective narrative,
visitors are reflected in the mirrors and projected to infinity


an after-image effect prints millions of dotted silhouettes onto each visitor’s retinas


the museum of memory and human rights, santiago, chile


the entrance into the geometry of conscience


stairs lead into the memorial where a museum guard guides visitors


visitors leave the memorial but keep its after-image with them


after being visually connected underground, the past and the present are biologically projected into the future as
visitors carry their visual memory dotted with fragments of history back into their outside lives
 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

شب یلدا و کریسمس و فراوانی کادو دادن! اگر شما هم مثل من از کادوپیچی کلیشه‌ای خسته شده‌اید و دنبال طرح‌های جدید می‌گردید این روبان‌ها سر حالتان می‌کند. در ادامه مطلب تعدادی از این روبان‌ها را می بینید که هر کدام به شکل کله یک حیوان درست شده.
هنرمند ژاپنی: Maeda Baku























 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نجات جمعی
موضوع:ورزش، سفر و کمپینگ ،


خدای ناكرده اگر كشتی به مرحله غرق شدن رسید و جماعت را درون آب ریخت نجات یك طرف< تنهایی و دوری از عزیزان یك طرف. این طرح خلاقانه با استفاده از تیوب هایی كه از سه طرف روبوت جستجوگر دارد این امكان را میدهد تا پس از پخش شدن جهت نجات تك تك آدم ها به صورت شبكه ای كنار هم قرار بگیرد و خیال همه را راحت تر كند. تكنولوژی مورد استفاده جهت این كار نیز ربوت های gpsدار هستند كه با جستجو دیگر تیوب ها را پیدا می كند و به كمك نیروی مغناطیسی كه درون تیوب از طریق یك آهنربا تأمین شده به دیگر تیوب ها می‌چسبد.
طراحان: Son Kijo, Joon Hyoung Seo, Uhm Hyung Woo, Choi JinYoung & Kim Junpyo
 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
***** آب خورشیدی
موضوع:لوازم منزل ،




یکی از مهمترین مسائل مناطق روستایی تامین آب آشامیدنی است. چرا که در این مناطق دسترسی به آب تصفیه شده توسط تصفیه‌خانه های شهری موجود نیست. بسیاری از مردم این مناطق از آب‌های شیرین زیرزمینی استفاده می‌کنند ولی بعضا وجود آلودگی و یا نمک آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.
در اینجا یک تصفیه کننده آب را معرفی می‌کنیم که به کمک انرژی خورشیدی کار می‌کند و مبنای کار آن فرایند تقطیر است. به این شکل که ابتدا آب بخار شده و بخار را خنک کرده قطرات زلال آب را جمع میکند. در ادامه مطلب عکسهای بیشتر همراه با توضیح را مشاهده نمایید.
طراح: Gabriele Diamanti


همانطور که در شکل بالا می‌بینید تابش خورشید به سطح فلزی روی ظرف سبب تبخیر آب در ظرف بالایی شده و بخار آب به کمک یک لوله پلاستیکی به ظرف زیرین منتقل می‌شود. جریان هوا از محفظه پایینی باعث خنک شدن بخار و در نتیجه مایع شدن آن میگردد که در ظرف زیرین ذخیره می‌شود. این تصفیه کننده توانایی نگهداری 5 لیتر آب را دارد که مناسب مصزف زوطانه یک خانواده است. مدت زمان تصفیه یک صبح تا عصر به طول می‌انجامد.








 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گلخانه‌ی دیواری

موضوع:دکور و مبلمان ، لوازم منزل ،


کنار دیوار خانه‌تان هر تعداد از این مکعب‌های سفیدرنگ که دوست دارید را روی هم سوار کنید و یک گلخانه‌ی چندطبقه بسازید. طراحِ این قفسه‌های با استحکام اما بسیار سبک، کیسه‌های برزنتی زیبایی برای پوشش گلدان‌ها طراحی کرده که شما گیاهتان را داخل آن قرار خواهید داد. ضمناً این قفسه‌ها برای نگهداری کتاب‌های با ارتفاع بلند و نیز آکواریوم‌های کوچک هم مناسب است.

نام تجاری محصول: iPot
گروه طراحی: Supercake










 
  • Like
واکنش ها: mpb

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خانه‌ای در منبع آب

موضوع:دکور و مبلمان ،


به نظر شما چه موقعی یک منبع آب دیگر قابل استفاده نیست؟ این خانه جالب بر فراز سازه یک منبع آب و در تانک آن ساخته شده است. عکسهای ادامه مطلب را ببینید و از این خلاقیت لذت ببرید.



























 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ماهی های آزاد!

موضوع:دکور و مبلمان ، لوازم منزل ،



همیشه هم قرار نیست ایده‌های نو کارکرد خاصی داشته باشند؛ گاهی ایجاد یک حس تازه هم می‌تواند ثمره‌ی یک خلاقیت و ابتکار باشد. داخل این آکواریوم جهانی؛ ماهی‌ها واقعا آزاد هستند! ایده‌ی ساخت آکواریومی به شکل سطح کره‌ی زمین احتمالا به ماهی‌ها این احساس را می‌دهد که می‌توانند در تمام آب‌های آزاد جهان شنا کنند! فکرش را بکنید که یک ماهی مثلا از تنگه‌ی برینگ رد می‌شود یا یکهو سر از اقیانوس آرام درمی‌آورد و خدا را چه دیدی؟ شاید روز ملی خلیج فارس؛ همه‌شان جمع شدند توی خلیج فارس!!!













 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کافه نرده

موضوع:دکور و مبلمان ،


اسم این محصول "میزآسمانی" است. یک ایده خلاقانه و ساده برای ایجاد یک میز موقت بر لب نرده.برای کافه‌هایی که فضای کافی ندارند ولی در عوض یک نرده جلوی کافه دارند، بسیار مناسب است. با چوب ساخته شده و با پیچی تنظیم و محکم می‌شود. به نظر ساختن آن سخت نیست نمی‌خواهید امتحان کنید؟












 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میهمانی حلزون‌ها
موضوع:لوازم منزل ، لوازم آشپزخانه ،



برای اینکه توی میهمانی یا سر کار، لیوان و فنجان شما با مال بقیه اشتباه نشود، یکی از این حلزون‌های رنگی را به لیوانتان آویزان کنید و خیالتان راحت باشد کسی اشتباهی لیوان شما را برنخواهد داشت. در ضمن این وسیله به عنوان نگهدارنده‌ی چای کیسه‌ای شما نیز عمل خواهد کرد.
نام تجاری محصول: Party snail









 

Similar threads

بالا