خبر فوری رايزن دوم سفارت ايران در بلژيک، استعفا کرد

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرزاد فرهنگيان، رايزن دوم سفارت جمهوری اسلامی در بلژيک در اعتراض به آنچه سرکوب جنبش مدنی مردم ايران و دفاع از جنبش آزاديخواهانه مردم ايران خوانده، از وزارت خارجه ايران استعفا کرد.
آقای فرهنگيان که ۲۳ سال در وزارت خارجه به عنوان ديپلمات کار مي‌کرده، قصد دارد در کشور نروژ اعلام پناهندگی سياسی کند.
پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران، محمدرضا حيدری، کنسول ايران در نروژ، در اعتراض به سرکوب مخالفان از سمت خود کناره گيری کرد. پس از آن هم حسين عليزاده، رايزن سوم سفارت ايران در فنلاند از سمت خود استعفا کرد.
آقای فرهنگيان، رايزن دوم سفارت ايران و مسوول مطبوعاتی در بلژيک قرار است روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره دلايل استعفا و اعلام پناهندگی خود توضيحاتی بدهد.

منبع : رادیو فردا
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیپلمات مستعفی ایران: اسعفاهای بیشتری در راه است

حسین علیزاده، دیپلمات مستعفی سفارت تهران در فنلاند، گفته های رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، درباره پایان خدمتش در هلسینکی را بی پایه دانسته است.

رامین مهمانپرست، روز شنبه آقای علیزاده را کارشناس اقتصادی سابق سفارت ایران در هلسینکی معرفی کرد و گفت که مدت ماموریت آقای علیزاده ۲۹ مردادماه گذشته به پایان رسید، اما به خواست خود او قرار شد که تا پایان امتحانات فرزندانش در فنلاند بماند.

حسین علیزاده، در گفت‌وگو با رادیو فردا، این گفته ها را یکسره بی پایه دانست، و دلیل استعفای خود را اعتراض به رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در خردادماه سال گذشته، بخصوص برخوردهای اخیر با چهره‌های اصلاح‌گرا و سران مخالفان دولت جمهوری اسلامی در ایران عنوان کرد.
حسین علیزاده تاکید کرده است که او آخرین نفری نخواهد بود که در اعتراض به سرکوبی های اخیر در ایران از کار کناره گیری می کند.

پیش از آقای علیزاده، و در اعتراض به همین سرکوبی ها، محمدرضا حیدری، یکی از کنسول های جمهوری اسلامی در نروژ از کار کناره گیری کرده بود. آقای حیدری از هنگامی که به جنبش مخالفان جمهوری اسلامی در تبعید پیوسته، از «اسلو» درخواست پناهندگی سیاسی کرده است.
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در بلژیک، به جنبش سبز پیوست



در فاصله کمتر از یک هفته بعد از استعفای رایزن ایران در فنلاند

جـــرس: با گذشت کمتر از یک هفته پس از استعفای رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی در فنلاند، رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل (بلژیک) نیز، از سمت خود استعفا داده و به جنبش سبز و مخالفان حکومت پیوست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنا به اظهارات محمدرضا حیدری، کنسول سابق ایران در نروژ که زمستان گذشته در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سمتش کناره گیری کرد و به نروژ پناهنده شد، فرزاد فرهنگیان رایزن سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل، طی روزهای اخیر به جنبش سبز پیوسته و اکنون در نروژ بسر می‌برد . حیدری تصریح کرد وی روز سه شنبه ٢٣ شهریورماه، در اسلو مصاحبه مطبوعاتی خواهد داشت.

بدین ترتیب، فرزاد فرهنگیان دومین دیپلمات ایرانی است که طی چند روز اخیر به کمپین "سفارت سبز" پیوسته و سومین دیپلمات ایرانی محسوب می شود که رسما به دلیل اعتراض به وضع موجود در حاکمیت ایران، استعفای خود را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، بخش‌هایی از متن پیام محمدرضا حیدری، کنسول سابق ایران در نروژ به شرح زیر است:
"خوشوقتم به استحضار شما برسانم هم اکنون همکار ارجمندم عضو کمپین سفارت سبز جناب فرزاد فرهنگیان رایزن سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل و کارشناس مطبوعاتی این سفارتخانه، در پی شناسایی از سوی مامورین اطلاعاتی حکومت مبنی بر تماس و همکاری اطلاعاتی وی با اینجانب در کمپین سفارت سبز، به طور رسمی و علنی به جنبش سبز ملت ایران پیوسته و هم اکنون در محل امنی بسر می‌برد و فردا سه شنبه ۱۴ سپتامبر باتفاق اینجانب، در اسلو پایتخت نروژ مصاحبه مطبوعاتی خواهد داشت."

حیدری همچنین خاطرنشان کرد "فرهنگیان در این کنفرانس چگونگی همکاری اش با کمپین سفارت سبز و پیوستن خود به جنبش سبز ملت ایران را به استحضار هموطنان و مردم جهان خواهند رساند.
بدینوسیله پیوستن ایشان به مردم را تبریک عرض نموده خیر مقدم می‌گوییم و از باقیمانده های وزارتخارجه حکومت که تاکنون با من تماس نگرفته و پیوستن‌شان به جنبش مردم ایران را اعلام ننموده‌اند، دوستانه تقاضا می‌کنم تا دیر نشده و از دادگاه‌های مردمی برای رسیدگی به اعمال ضد مردمی خود سر در نیاورده‌اند هرچه زودتر به مردم و کمپین سفارتخانه های سبز ملت ایران بپیوندند."

طی روزهای اخیر، حسین علیزاده، رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی در فنلاند نیز، ضمن استعفا از سمت خود و بیان اینکه "من دیگر خود را دیپلماتی نمی دانم که در کنار حکومت ستمگر ایران ایستاده"، خاطرنشان کرده بود "من به سفارت اطلاع داده ام که از کارم استعفا داده ام....من دیگر دیپلمات نیستم، بلکه مخالف سیاسی هستم."

علیزاده دوشنبه گذشته در ملاقاتی که با رسول موسوی سفیر جمهوری اسلامی در فنلاند داشت، استعفای خود را به وی اعلام کرده و هم چنین از یک ماه پیش از حضور در سفارت امتناع کرده بود.

گفتنی است محمدرضا حیدری چندی پیش گفته بود که شماری از کارمندان وزارت امور خارجه ایران، از شرایط داخلی ناراضی هستند و ممکن است تعدادی از آنان از سمت های خود کناره گیری کنند و به کشورهای خارجی پناهنده شوند.

مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی تا کنون در برابر خبر استعفای سیاسی فرهنگیان از خود واکنشی نشان نداده اند، اما سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به استعفای سیاسی علیزاده، دیپلمات ایرانی مقیم فنلاند گفته بود "ماموریت وی اواخر مرداد ماه امسال به پایان رسیده بود."


منبع: جرس
__________________
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
يک ديپلمات ايرانی دیگر به نشانه اعتراض، استعفا کرد
يک ديپلمات ايرانی ديگر به نشانه اعتراض از سمت خود استعفا کرد. فرزاد فرهنگيان، رايزن دوم سفارت جمهوری اسلامی ايران در بروکسل، پايتخت بلژيک روز جمعه گذشته استعفای خود را داده و راهی اسلو، پايتخت نروژ شده است.يک ديپلمات ايرانی ديگر به نشانه اعتراض از سمت خود استعفا کرد. فرزاد فرهنگيان، رايزن دوم سفارت جمهوری اسلامی ايران در بروکسل، پايتخت بلژيک روز جمعه گذشته استعفای خود را داده و راهی اسلو، پايتخت نروژ شده است. آقای فرهنگيان سومين ديپلمات ايرانی است که به نشانه اعتراض، از مسئوليت خود استعفا می کند. عليرضا حيدری از سفارت ايران در نروژ و حسين عليزاده از سفارت ايران در فنلاند، دو نفری بودند که پيش از آقای فرهنگيان از مسئوليت خود استعفا کردند. عليرضا حيدری نخستين ديپلماتی که از سمت خود استعفا کرده ، در گفت وگو با راديو فردا خبر استعفای آقای فرهنگيان را تاييد کرده و گفت که اين استعفا روز جمعه به طور رسمی فرستاده شده و قرار است روز سه شنبه (امروز) در اسلو، آقای فرهنگيان کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند. بیشتر بخوانید: کنسول مستعفی از واکنش ایران پس از پناهندگی خود به نروژ می‌گوید دیپلمات مستعفی ایران در فنلاند اظهارات مهمانپرست را رد کرد آقای حيدری گفت:« آقای فرهنگيان در چارچوب کمپين سفارت سبز و در ندايی که خواستار اين شده که نمايندگان و ديپلمات ها به جای نمايندگی دولت کودتا، نماينده مردم مظلوم ايران باشند و با توجه به خفقانی که دولت جمهوری اسلامی ايجاد کرده، به ما پيوستند تا فرياد مردم ايران را به گوش جهانيان برسانند.» فرزاد فرهنگيان بيش از دو سال است که در سفارت ايران در بروکسل مسئول بخش مطبوعاتی بوده است. عليرضا حيدری می گويد فرزاد فرهنگيان به «کمپين سفارت سبز» پيوسته تا برخلاف آنچه دولت درون ايران می گويد که هيچ اتفاقی نيفتاده و همه چيز مرتب است، بگويد که جنبش سبز بيدار و پويا است. فرزاد فرهنگيان فارغ التحصيل روابط بين الملل از دانشکده روابط بين الملل وزارت خارجه جمهوری اسلامی است و به مدت ۲۳ سال سابقه کار در وزارت خارجه جمهوری اسلامی را در سابقه خود دارد. وی سه فرزند دارد و پيش از انجام ماموريت در بروکسل، در سفارتخانه های ايران در کشورهای سنگال و فرانسه کار کرده است. عليرضا حيدری درباره احتمال تقاضای پناهندگی آقای فرهنگيان به راديو فردا گفت «با توجه به مسئله حقوق بشر در غرب، اميدواريم دولت های غربی دوستان ما را بپذيرند و ما با اين حرکت دوستان، صدای مردم ايران را به گوش دنيا می رسانيم که می گويند با اين دولت کودتا نبايد مماشات و همکاری کنند.» پس از خبر استعفای حسين عليزاده در فنلاند، رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه گفته بود آقای عليزاده استعفا نداده و فقط ماموريتش به پايان رسيده و تقاضا کرده تا پايان سال تحصيلی فرزندانش در فنلاند بماند. حسين عليزاده در گفت وگو با راديو فردا اين اظهارات را رد کرده و گفت: «بدانيد که من نفر آخر نيستم ( که استعفا می کنم)، ... آقای مهمانپرست، من دردی را از زبان ملت ( ايران) می‌گويم؛ مغولان با ما اين کار را کردند، اگر کردند، مغول بودند.» وی همچنين در باره علت اقدام استعفای خود پس از گذشت بيش از يک سال از انتخابات رياست جمهوری و سرکوب معترضان به نتايج آن گفته است: « ما نيز سلولی از سلول‌های جامعه ايران عزيزمان هستيم. ما هم انسانيم، ما هم وجدان داريم... ما هم برای فرزندان خود پاسخی نداشتيم در مقابل اين همه ظلم، اين همه فجايع و نمی‌توانستيم توجيه کنيم اين همه رفتار نابخردانه‌ای که از يک دولت شما می‌بينيد.»
http://www.radiofarda.com/content/F5_Third_iranian_dissident_diplomat_resign_Belgium/2156800.html
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرف مصاحبه هم کرد. با بازی منبعت این جور اونجور نمیتونید بپیچونید .
تمام این منابع *****ن
همشون مال دشمنا هستن
یه منبع درستو حسابی بزاره قبوله
من که نمیگم نکرده چون خبر ندارم ،منبعش درستو حسابی باشه قبول میکنم.
 

masoumeh_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمام این منابع *****ن
همشون مال دشمنا هستن
یه منبع درستو حسابی بزاره قبوله
من که نمیگم نکرده چون خبر ندارم ،منبعش درستو حسابی باشه قبول میکنم.

کلا کاردار جمهوری اسلامی ایران رفته با تی وی دشمن مصاحبه کرده (voa) ، میخاد پیش دشمن پناهندگی بگیره !! میخای منبع موثقتون رجا نیوز!!! بنویسه ؟؟
 

masoumeh_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواهرم جنبشتون دیگه از فسیل و سنگواره و این حرفا گذشته:w15::w15:
جدیده؟؟؟؟:surprised::surprised::surprised:

:surprised::eek: خوبی ؟؟:w24::w24:
شما برو فارس بخون، خودتو ناراحت نکن :w24:
نینی تو راست میگی قدیمیه چشای من دیشب سالوادور جای این اقا تو صدای امریکا گرفت . اشتباه از چشای من بود .
چه کاریه من وقتمو بذارم با تو بحث کنم .بیکارم باشم میرم نفر قبلی چی تره بازی میکنم مفید تره .
راسی چقدر شبیه این ارمان چند چند حرف میزنی !!!!!!!!:whistle:
 

gagas

عضو جدید
:surprised::eek: خوبی ؟؟:w24::w24:
شما برو فارس بخون، خودتو ناراحت نکن :w24:
نینی تو راست میگی قدیمیه چشای من دیشب سالوادور جای این اقا تو صدای امریکا گرفت . اشتباه از چشای من بود .
چه کاریه من وقتمو بذارم با تو بحث کنم .بیکارم باشم میرم نفر قبلی چی تره بازی میکنم مفید تره .
راسی چقدر شبیه این ارمان چند چند حرف میزنی !!!!!!!!:whistle:
تو هم چقدر شبیه این اسی چند چند حرف میزنی!!!!
منظور من هم از این که جدید نیست اینکه جنبشتون کلا دمده شده و رفته جز اثار باستانی:w16:
آره بهتره جواب همو ندیم چون درک شما به همون سالوادور دیدن میرسه این چیزا واستون ثقیله;)
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
راست میگه خوب بنده خدا، بعد یه سال تازه کشتار و تقلب و اینها رو فهمیدن و عذاب وجدانشون قل قلیشون کرده!!!

راستی ما همچنان منتظر افشاگری اون یارو قبلیه، اسمش یادم نیست، هستیم که گفته بود یه سری مدارک همیچین توپ از تقلب تو انتخابات میخواد رو کنه...
خبرش رو خودتون بذارید جناب کاپلو وقتی مدارکش رو رو کرد، ممنون.
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
راست میگه خوب بنده خدا، بعد یه سال تازه کشتار و تقلب و اینها رو فهمیدن و عذاب وجدانشون قل قلیشون کرده!!!

راستی ما همچنان منتظر افشاگری اون یارو قبلیه، اسمش یادم نیست، هستیم که گفته بود یه سری مدارک همیچین توپ از تقلب تو انتخابات میخواد رو کنه...
خبرش رو خودتون بذارید جناب کاپلو وقتی مدارکش رو رو کرد، ممنون.

ما هم مثل شما منتظریم تا ببینیم طرف راست گفته یا دروغ.
 

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
استعفا بدن!
اصلا مهم نیست.
اینطوری وزارت امور خارجه زودتر از قبل تصفیه میشه.
اینطوری بهتر هم هست!!!!
جدی میگم
بسه دیگه اینقدر مفت خوری کردن و نون حروم خردن!
خیلیه نون حروم بخوری بعد.........!
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
استعفا بدن!
اصلا مهم نیست.
اینطوری وزارت امور خارجه زودتر از قبل تصفیه میشه.
اینطوری بهتر هم هست!!!!
جدی میگم
بسه دیگه اینقدر مفت خوری کردن و نون حروم خردن!
خیلیه نون حروم بخوری بعد.........!

باز یکی استعفا کرد و ارش سرو کلش پیدا شد.
بشدت مشکوک میزنه این.:cool:
 

Sarp

مدیر بازنشسته
تمام این منابع *****ن
همشون مال دشمنا هستن
یه منبع درستو حسابی بزاره قبوله
من که نمیگم نکرده چون خبر ندارم ،منبعش درستو حسابی باشه قبول میکنم.
بابی تو باز فولتر رو معیار کردی واسع خودت ؟:surprised:
اولا برادر نه، خواهر
بعدشم لطفا مودب باش:razz:
:w15::w15::w15::w15::w15:
استعفا بدن!
اصلا مهم نیست.
اینطوری وزارت امور خارجه زودتر از قبل تصفیه میشه.
اینطوری بهتر هم هست!!!!
جدی میگم
بسه دیگه اینقدر مفت خوری کردن و نون حروم خردن!
خیلیه نون حروم بخوری بعد.........!
اگه قرار به استفعای مفت خورها باشه که کل مملکت بی مسئول میمونه :w15:
 
بالا