جنگل‏هاي تنگ بلاغي پاسارگاد در آتش سوخت؛هيچكدام از دستگاه‌هاي اجرايي استان بالگرد خود را براي مهار آتش به ما ندادند!

مديركل منايع طبيعي فارس: هيچكدام از دستگاه‌هاي اجرايي استان بالگرد خود را براي مهار آتش به ما ندادند!

مديركل منابع طبيعي فارس با اشاره به آتش‌سوزي منطقه خورخوره تنگ بلاغي پاسارگاد گفت: متاسفانه هيچكدام از دستگاه‌هاي اجرايي استان براي مهار آتش، بالگرد خود را در اختيار ما قرار ندادند.

غلامرضا غلامي در گفت‏و‏گو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاييد آتش سوزي تنگ بلاغي منطقه خورخوره شهرستان پاسارگاد گفت: اين آتش‌سوزي از صبح چهارشنبه آغاز و تا ساعاتي از شب ادامه داشت كه دليل اين آتش‏سوزي گرماي بيش از حد هوا و رشد و افزايش مراتع در اول سال بوده كه سرعت آتش‌سوزي را افزايش داده است.

وي افزود: براي مهار اين آتش‌سوزي از هلال احمر، اورژانس، ستاد حوادث مترقبه و نيروهاي نظامي در خواست بالگرد كرديم كه هيچكدام حاضر به انجام اين كار نشدند و 300 نيروي محلي مجبور بودند بعد از دو ساعت كوهنوردي خود را به ارتفاعات برسانند و سپس عمليات مهار آتش را آغاز كنند.

غلامي با رد اينكه مقدار مراتع و جنگل‏هاي سوخته در اين آتش سوزي نزديك به 1000 هكتار بوده است، گفت: هيچكدام از اين آمارها درست نيست و تا زماني كه با لوازم وي‍ژه، كارشناسان ميزان آتش سوزي را اندازه نگيري نكنند نمي‏توان آماري از آتش سوزي داد.

مديركل منابع طبيعي فارس با اشاره به شرايط ويژه استان فارس و جنگل‏هاي منطقه خواستار ايجاد پايگاه ويژه مهار آتش با بالگرد آماده عمليات شد.

به گزارش ايسنا، بادام، ارژن، بنه و بخشي از مراتع از جمله گونه‏ها سوخته شده در اين آتش سوزي بوده است.

انتهاي پيام


ایسنا
 

Hakhamansh

عضو جدید
اینا به خود پاسارگاد و مقبره کوروش بزرگ که مقبره بزرگترین انسان تاریخ بوده اهمیت نمیدن اونوقت توقع داری به جنگل های نزدیکش اهمیت بدن ؟؟؟؟؟؟؟

حرفی میزنی هاااااا؟؟؟!!!!!!!!!
 

Lu30Fer

عضو جدید
خیلی خوب تا چند سال دیگه هویتی برای ما نمی مونه. دل کندن از این خاک راحت تر!!!:exclaim:
 

Similar threads

بالا