در صحرا پیش برو در زیر همان افتاب سوزان در اوج عطش پیش برو شاید تنها گوشهی کوچکی از ان لحظاتی که بر امام حسین(ع ) و یارانش گذشت را درک کنی
اما میدانی انها فرزندان خود را نیز همرا بردند در این جنگ نابرابر تنها ظاهرا بدی پیروز شد اما تو خوب میدانی که خوبی همیشه پیروز میشود
پیش برو در صحرا اما در این صحرا هیچ کس قصد کشتنت را ندارد بلکه تو خودت با افکارت خودت را خواهی کشت این را مطمئن باش
اگر نتوانی افکارت را تحت تسلط خودت داشته باشی حتی ممکن هست لشکری را ببینی که قصد کشتنت را دارند ولی تنها سراب است باورش نکن
اما در صحرای کربلا نه سراب بود و نه وهم انجا حقیقت بود که میشد دید
خوشابه حال کسی که بتواند ان روز و ان واقعه را درک کند ان هم با دل نه با عقل چون این عقل است که سراب ایجاد میکند نه دل
(F.A )
از پل نامردان عبور نکن.بگذار تورا آب ببرد.از ترس شیر به روباه پناه نبر.بگذار شیر تورا بخورد.ببر باش و درنده.ولی از کنار آهوی بی پناه,به آرامی گذر کن.کوروش کبیر
آنکس که میگفت دوستم دارد عاشقی نبود که به شوق من آمده باشد
رهگذری بود که روی برگ های پاییزی راه میرفت واین صدای:
خش خش برگ ها..............................
همان آوازی بود که من گمان میکردم میگوید:
دوستت دارم.....................................
نه!نرو!صبر کن
قرارمان اين نبود
بايد سکه بيندازيم
اگر شير آمد:ترديد نکن که دوستت دارم
اگر خط آمد:مطمئن باش دوستدارت هستم
.....صبر کن سکه بيندازيم
اگر دوستت نداشتم.....آن وقت برو!
یک پنجره برای دیدن
یک پنجره برا ی شنیدن
یک پنجره که مثل حلقه چاهی
در انتهای خود به قلب زمین می رسد
و باز می شود بسوی این مهربانی مکرر ابی رنگ
یک پنجره برای من کافیست!
دلت قرصه که من هستم که دنیامو به تو بستم که هر وقت مشکلی باشه برای تو دمه دستم ولی من چی کیو دارم که مثل خوده من باشه که هر وقت عشقو کم دارم مثه معجزه پیدا شه
در مکتب علی شیعه به عنوان تجسم
درد ها و آرزوهای توده های مظلوم و آگاه و عاصی بر جبر حاکم
اساسی ترین شعارهای خود را می یافت:
برای رهایی از ولایت جور: ولایت علی برای زدن داغ باطله و مهر کفر و غصب بر جبین خلافت: امامت برای واژگون کردن نظام تضاد و تبعیض مالکیت: عدالت و برای اعتراض به وضع موجود که حکومت, رو حانیت, اشرافیت حاکم, با فتح ها و غنیمت ها و مسجد سازی ها و جماعت ها و مدرسه ها
و نذرها و ... میکوشیدند تا همه چیز را طبق مشیت الهی بالغه خدا و شرع رضای خدا نشان دهند: اصل انتظار برای ایجاد مرکزیت در نهضت: مرجعیت برای تشکیل نیروها و نظم و دیسیپلین و تعیین جهت: تقلید و برای داشتن یک رهبری مسئول: نیابت
بخشی از کتاب شیعه علوی شیعه صفوی دکتر شریعتی