انواع مختلفی هست داش سعید
حالا یه سوال
اون سلکتور یا تنظیم کننده trip مربوط به تنظیم چی هست ؟
.
نمونه ای که برای سه فاز و نول یعنی سیستم 4 سیمه نا متعادل استفاده میشه هم همین دو رنج رو داره . البته من بیشتر نوع کمپکتشو دیدم با فانکشن های دیگه .
که رنج تریپ مربوط به همون ستینگ جریان سیم نوله
محاسبه میکنن که در این سیستم 4 سیمه مثلا 10 امپر از سیم نول جریان عبور میکنه در بدترین شرایط
ستینگ رو روی 10 امپر تنظیم میکنن. حالا بعضی تنظیمات به این صورت هم هست که مثلا 10%In
با این وجود اگر اتصال زمین رخ بده نا متعادلی پیش میاد که هیچ ممکنه جریان سیم نول از 10 امپر بیشتر بشه . که بالا رفتن جریان سیم نول از 10 امپر هم باعث تریپ میشه.
یعنی هم اتصال زمین , و
هم بیشتر شدن جریان نول از مقدار ست شده . این نظر منه و منم انجام دادم . حداقل دو مورد رو یادمه ......
...
داش سعید فکر کنم خسته ای مث من که خیلی موقه ها اشتباه مینوشتم .دی
جریان های سه فاز که جمع برداری میشن .
در ضمن

یعنی همیشه جمع سه فاز برابر با نوله ؟

شما اینطور فرض کن که یک موتور سه فاز سه سیمه داری +
1000 وات روشنایی
یک کولر و فن تک فاز و غیره ...حال چی میشه

یکی از فاز ها که جریان بیشتری داره به مصارف تک فاز متصل شده.
در نتیجه سه فاز با هم برابر نیستند و در نول جریان داریم.
با این حال یک رله ارت فالت هم داریم .
تا رله رو راه اندازی میکنیم رله تریپ میده (داش اینا رو نخوندما...اینا رو تو عمل انجام دادم.بار اول تازه کار بودم 50 تومن بار دوم 300 تومن گرفتم تا رله رو راه انداختم )

چرا رله تریپ میده ...چون جریان در نول هست .
حالا یک تنظیم برای نول میذاریم.
مثلا کل مصارف تک فاز شده 10 امپر ...
و باید رنج رله ارت فالت رو روی 10 امپر تنظیم کنیم .
یعنی تا 10 امپر نا متعادلی رو رله تریپ نمیده .
..
در غیر اینصورت نیازی به تنظیم چیزی نداریم
وقتی که کرو از نوع difinite time باشه که برای ارت فالت اکثرا همین هست یعنی در حداقل زمان ممکن با کمترین نامتعادلی عمل میکنه. پس دیگه چی ست کنیم ما ؟!
...
برای نمونه