>>بنویسید در مورد فاطمه (س)

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]همه از یک نور[/h]مراتب مذكور از خصوصیات نبوت و امامت نیست ، بلكه از شئون ولایت سرچشمه مى گیرد، و در اثر آن نور مباركى است كه مایه آفرینش آن حضرت بوده است ، نورى كه جز خدا كسى از كیفیت آن آگاه نیست نورى كه مانند آئینه اى تمام نما، همه عوالم ملكوت در آن منعكس است .
نورى كه پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله درباره اش مى فرماید: آنگاه كه خداى تعالى آن نور را آفرید، به سه بخش تقسیمش ‍ فرمود، و از آن سه قسمت من و، على ، و فاطمه بوجود آمدیم .
نورى كه پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و امام على سلام الله علیه از آن نور آفریده شده اند، و به سبب همان نور نیز بر جمیع فرشتگان و جبرئیل برترى یافته اند. پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله خود این مطلب را تصریح مى فرماید، هنگامى كه پرسیده شد یا رسول الله تو افضلى یا جبرئیل فرمود: من.
ابن عباس پسر عموى پیغمبر سۆ ال كرد چرا یا رسول الله ؟
در جواب فرمود: خداى تعالى مرا آفریده است از نورى كه جز خدا كسى از كیفیت آن آگاه نیست.(من نور مخزون مكنون فى علم الله )
حضرت صدیقه زهرا سلام الله علیها نیز عینا چنین است، و دیگر تمام و كمالش به بزرگى و كوچكى سن او وابسته نیست. آنها نور واحدند، كه همردیف و یكنواخت ، تمام عوالم معنوى را با هم سیر كرده اند، و همین یك منقبت و اخبار یاد شده در این موضوع ایجاب مى كند كه حضرت صدیقه زهرا سلام الله علیها همانند پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و امام على و اولاد معصومش سلام الله علیهم صاحب ولایت كبرى بوده باشد.
 
بالا