بزرگترین ظلم و حق کشی علیه زنان

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز


اسلام و حد اعلی رشد علمی ، فكری و اجتماعی زن

اسلام می خواهد كه رشد فكری و علمی و اجتماعی و سیاسی و - بالاتر از همه - فضیلتی و معنوی زنان‚ به حد اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری - به عنوان یك عضو - حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد.
همه تعالیم اسلام از جمله مساله حجاب بر این اساس است. مساله حجاب ‚ به معنای منزوی كردن زن نیست. اگر كسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد ، برداشتش كاملا غلط و انحرافی است. مساله حجاب ، به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قیدو شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد - بخصوص به ضرر زن - است. مساله حجاب ، به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قیدوشرط زن و مرد در جامعه است.
دلارام و پر عطوفت در خانه و با كرامت در محیط كار
زن مسلمان باید در راه فرزانگی و علم تلاش كند. در راه خودسازی معنوی و اخلاقی تلاش كند. در میدان جهاد و مبارزه - از هر نوع جهاد و مبارزه ای پیشقدم باشد- نسبت به زخارف دنیا و تجملات كم ارزش بی اعتنا باشد. عفت و عصمت و طهارتش در حدی باشد كه چشم و نظر هرزه ی بیگانه را به خودی خود دفع كند.
در محیط خانه‚ دلارام شوهر و فرزندانش باشد. مایه ی آرامش زندگی و آسایش محیط خانواده باشد و در دامن پرمهر و پرعطوفت و با سخنان پرنكته و مهرآمیزش فرزندان سالمی را از لحاظ روانی تربیت كند.
انسانهای بی عقده، انسانهای خوش روحیه ، انسانهای سالم از لحاظ روحی و اعصاب در دامان او پرورش پیداكنند و مردان و زنان و شخصیتهای جامعه را به وجود بیاورد.
مادر از هر سازنده ای سازنده تر و باارزش تر است. بزرگترین دانشمندان ممكن است مثلا یك ابزار بسیار پیچیده ی الكترونیكی را به وجود بیاورند. موشكهای قاره پیما بسازند‚.وسایل تسخیر فضا را اختراع كنند اما هیچ یك از اینها اهمیت آن را ندارد كه كسی یك انسان والا به وجود بیاورد. و او‚ مادر است. این، آن الگوی زن اسلامی است.

نظر اسلام پیرامون کار کردن زن
از نظر اسلام، میدان فعالیت و تلاش علمى و اقتصادى و سیاسى براى زنان، كاملاً باز است. اگر كسى با استناد به بینش اسلامى بخواهد زن را از كار علمى محروم كند، از تلاش اقتصادى باز دارد یا از تلاش سیاسى و اجتماعى بى‏نصیب سازد، خلاف حكم خدا، عمل كرده است.
زنان به قدرى كه توان جسمى و نیازها و ضرورتهایشان اجازه مى‏دهد، مى‏توانند در فعالیتها شركت كنند و شرع مقدس، مانع نیست؛ البته چون از لحاظ جسمانى، زن ظریفتر از مرد است، لذا ضرورتهایى دارد. تحمیل كار سنگین بر زن، ظلم به زن است؛ اسلام این را توصیه نمى‏كند؛ چنان كه منع هم نمى‏كند.
از امام على (علیه السلام) نقل است كه فرمود: «زن گل است؛ قهرمان نیست». («قهرمان» یعنى پیشكار و خدمتگذار آبرومند)؛ ایشان خطاب به مردان مى‏گویند كه: زنان در خانه‏هاى شما مثل گلى لطیفند كه باید نسبت به آنها با كمال ظرافت و دقت رفتار كنید.

زن ریحانه است ، خدمتگذار نیست !
زن، پیشكار شما و خدمتگذار شما نیست كه خیال مى‏كنید كارهاى سنگین را باید به او محول كرد.
این كه بعضى مردان وقتى مى‏خواهند ازدواج كنند، شرط می گذارند كه زن باید حتماً كار كند و شغل و درامدى داشته باشد، خطاست؛ گرچه خلاف شرع نیست؛ اما اسلام به چنین كارى هم توصیه نمى‏كند.
این كه ما بگوییم زن را از فعالیت اقتصادى و اجتماعى ممنوع كنیم، به استناد نظر اسلام، غلط است. اسلام، چنین حرفى نگفته است؛ اما از طرفی هم این كه زن را مجبور به انجام كارهاى سنگین و تلاشهاى دشوار اقتصادى و اجتماعى یا سیاسى كنند، اسلام توصیه نكرده است.
نظر اسلام، یك نظر میانه است؛ یعنى زن اگر فرصت و فراغت داشته باشد و بچه‏دارى مانع او نباشد و علاقه و نیرو و توان جسمانى داشته باشد و بخواهد وارد فعالیتهاى اجتماعى و سیاسى یا اقتصادى شود، مانعى ندارد؛ اما این كه او را مجبور كنند و بگویند باید حتماً شغلى بپذیرى، روزى فلان قدر كار كنى تا با درامد آن بتوانى در تأمین هزینه خانوار، سهمى به عهده بگیرى، نه. اسلام این را هم از زن نخواسته است و نوعی تحمیل بر زن به حساب مى‏آورد.

اسلام با كاركردن زن موافق است. نه فقط موافق است‚ بلكه كار را تا آنجا كه مزاحم با شغل اساسی و مهمترین شغل او‚ یعنی تربیت فرزند و حفظ خانواده نباشد شاید لازم هم می داند.
نکته ی مهم این است که نباید زن را تذلیل كنند و او را وادار به تواضع و خضوع نمایند. تكبر از همه ی انسانها مذموم است‚ مگر از زنان در مقابل مردان نامحرم‚ زن باید در مقابل مرد نامحرم متكبر باشد. " فلایخضعن فی القول ". در حرف زدن مقابل مرد نامحرم نباید حالت خضوع داشته باشد. این‚ برای حفظ كرامت زن است. اسلام این را می خواهد و این‚ الگوی زن مسلمان است.

بزرگترین ظلم و حق کشی علیه زنان



در نامعادله ای که غرب تدریجاً در جوامع مختلف تبلیغ و القا کرده است بشریت به دو بخش تقسیم می شود: «مردان» که طرف ذینفع به شمار می آیند، و «زنان» که طرف مورد انتفاع و مورد استفاده هستند.

براساس همین مبنا و نگاه غلط، اگر زنان بخواهند در جوامع غربی نمود و شخصیت یابند باید حتماً به گونه ای رفتار کنند که مردان یعنی طرف ذینفع می خواهند و می پسندند که این اهانت بزرگترین ظلم و حق کشی در حق زنان است.
امروز اگر کسی رفتار مبتنی بر جذابیتهای زنانه را در محیطهای عمومی در غرب محکوم کند مورد هجوم و جار و جنجال قرار می گیرد.
علنی شدن مخالفت با حجاب در غرب یکی دیگر از پیامدهای نگاه ظالمانه به مسئله زن این اسنت که او را از داشتن حجاب منع کرد .

به طوری که غربی ها مدعی اند که حجاب یک مسئله دینی است و در جوامع لائیک نباید ظهور پیدا کند اما علت واقعی مخالفت غرب با حجاب این است که سیاست راهبردی و بنیانی غرب درباره زن یعنی عرضه شدن و هرزه شدن زن را با چالش روبرو می کند و مانع تحقق آن می شود.

زن در خانواده حقوقی دارد !



نگاه اسلام به زن، به عنوان یك عضو در خانواده است كه این از همه مهمتر به نظر مى‏رسد.
در اسلام به مرد اجازه داده نشده است كه به زن زور بگوید و امرى را بر او تحمیل كند ! براى مرد در خانواده، حقوق محدودى قرار داده شده است كه از روى كمال مصلحت و حكمت است. این حقوق، براى هر كس گفته و تشریح شود، مورد تصدیق قرار خواهد گرفت. همچنین براى زن در خانواده، حقوقى معین شده است كه آن هم از روى مصلحت است.
مرد و زن، هر كدام طبیعت و اخلاق و روحیات و غرایزى دارند كه ویژه خودشان است. آنها اگر از خُلقیات ویژه خود به طور صحیح استفاده كنند، در خانواده، زوجى كامل و هماهنگ و مساعد تشكیل مى‏دهند. اگر مرد زیاده‏روى كرد، تعادل به هم مى‏خورد. اگر زن هم زیاده‏روى كرد، تعادل به هم مى‏خورد. اسلام در داخل خانواده، دو جنس زن و مرد را مانند دو لنگه یك در، دو چشم در چهره انسان، دو سنگرنشین در جبهه نبرد زندگى و دو كاسب شریك در یك باب مغازه قرار داده است.
هر كدام از این دو، طبیعت و خصوصیت و خصلت‏هایى هم در جسم و روح و فكر و هم در غرایز و عواطف دارند كه ویژه خودشان است. این دو جنس، اگر با همان حدود و موازینى كه اسلام معین كرده است، در كنار هم زندگى كنند، خانواده‏اى ماندگار و مهربان و بابركت و پرفایده خواهند داشت.
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من این نوشته یک تحلیل منفعلانه در مقابل حمله غرب است

اسلام به کار کردن زن در بیرون از منزل هیچ سفارشی نکرده و اتفاقا بیشترین تشویق را برای زنانی دانسته که حریم خانه و خانواده رو حفظ و از در معرض قرار گرفتن او در قابل چشمان گاه پاک و گاه ناپاک هر مرد و نامردی در جامعه توصیه به پرهیز کرده است.

اسلام کار زن را تا جایی جایز(نه به گفته نویسنده لازم) دانسته که 1. حیا و عفت و شان زن حفظ بشود 2.کمترین تماس و برخورد را با مردان دیگر داشته باشد 3. کوچکترین قصور و کوتاهی را در وظیفه اصلی او یعنی تربیت فرزند(بخوانید تربیت اجتماع اینده) و همسرداری ایجاد نکند.

حال با این سه واقعیت به نظر شما چقدر زن میتواند در جامعه حضور داشته باشد؟؟؟زنی که حضرت زهرا فضیلت او را در هر چه پوشیده شدن از چشم نامحرم دانسته

اسلام کامل است .و باید با این دستورات کامل اسلام به سمت فرهنگ زن در غرب حمله برد و استثمار زن رو در جامعه غرب مورد حمله قرار داد نه اینکه اسلام رو طوری تعریف کنیم که شاید مثلا غربیها و البته برخی زنان امروزی که تحت تاثیر غرب و دانشگاه غربی ما قرار گرفتند خوششان بیاید.

واقعا متاسفم از حرکتهای منفعلانه
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من این نوشته یک تحلیل منفعلانه در مقابل حمله غرب است

اسلام به کار کردن زن در بیرون از منزل هیچ سفارشی نکرده و اتفاقا بیشترین تشویق را برای زنانی دانسته که حریم خانه و خانواده رو حفظ و از در معرض قرار گرفتن او در قابل چشمان گاه پاک و گاه ناپاک هر مرد و نامردی در جامعه توصیه به پرهیز کرده است.

اسلام کار زن را تا جایی جایز(نه به گفته نویسنده لازم) دانسته که 1. حیا و عفت و شان زن حفظ بشود 2.کمترین تماس و برخورد را با مردان دیگر داشته باشد 3. کوچکترین قصور و کوتاهی را در وظیفه اصلی او یعنی تربیت فرزند(بخوانید تربیت اجتماع اینده) و همسرداری ایجاد نکند.

حال با این سه واقعیت به نظر شما چقدر زن میتواند در جامعه حضور داشته باشد؟؟؟زنی که حضرت زهرا فضیلت او را در هر چه پوشیده شدن از چشم نامحرم دانسته

اسلام کامل است .و باید با این دستورات کامل اسلام به سمت فرهنگ زن در غرب حمله برد و استثمار زن رو در جامعه غرب مورد حمله قرار داد نه اینکه اسلام رو طوری تعریف کنیم که شاید مثلا غربیها و البته برخی زنان امروزی که تحت تاثیر غرب و دانشگاه غربی ما قرار گرفتند خوششان بیاید.

واقعا متاسفم از حرکتهای منفعلانه

اسلام با كاركردن زن موافق است. نه فقط موافق است‚ بلكه كار را تا آنجا كه مزاحم با شغل اساسی و مهمترین شغل او‚ یعنی تربیت فرزند و حفظ خانواده نباشد شاید لازم هم می داند.
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من بزرگترین ظلم به اسلام هم اینه که تعصبات خشک عرفی به اسم دین وارد بشه، برای مبارزه با اسلام طبیعی این کار رو بکنن ولی لا اقل خودمان این کار رو نکنیم و همواره بین قوانین اسلام و تفکرات و تعصبات خشک تبعیض قائل بشیم .

مثلا حضرت زهرا چه قبل از ازدواج پا به پای پدر و همراه ایشان بیرون می رفتند و با همه سن کمشان از پدر در مقابل حملات دشمنان حمایت می کردن که لقب ام ابیها گرفتند چه بعد از ازدواج که جلسات فراوانی در حمایت از همسر و پدر خویش داشتند.
حضرت خدیجه به عنوان تاجر موفق و پر تلاش که تمام ثروتشان فدای اسلام کردند همیشه ستوده شدند.
حضرت زینب که حتی بعد ازدواج قرار گذاشتند همه جا همراه برادرشان امام حسین باشند و انصافا کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

بنابراین الگوهای اسلامی ما نه تنها زنانی گوشه گیر و خانه نشین نبودن بلکه فوق العاده فعال و اجتماعی بودن.
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من بزرگترین ظلم به اسلام هم اینه که تعصبات خشک عرفی به اسم دین وارد بشه، برای مبارزه با اسلام طبیعی این کار رو بکنن ولی لا اقل خودمان این کار رو نکنیم و همواره بین قوانین اسلام و تفکرات و تعصبات خشک تبعیض قائل بشیم .

مثلا حضرت زهرا چه قبل از ازدواج پا به پای پدر و همراه ایشان بیرون می رفتند و با همه سن کمشان از پدر در مقابل حملات دشمنان حمایت می کردن که لقب ام ابیها گرفتند چه بعد از ازدواج که جلسات فراوانی در حمایت از همسر و پدر خویش داشتند.
حضرت خدیجه به عنوان تاجر موفق و پر تلاش که تمام ثروتشان فدای اسلام کردند همیشه ستوده شدند.
حضرت زینب که حتی بعد ازدواج قرار گذاشتند همه جا همراه برادرشان امام حسین باشند و انصافا کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

بنابراین الگوهای اسلامی ما نه تنها زنانی گوشه گیر و خانه نشین نبودن بلکه فوق العاده فعال و اجتماعی بودن.


واقعا حضرت زینب نماد زن مسلمان می باشد
و اینجاست که ضرورتها و الزامها خودشون نشان میدهند
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسلام با كاركردن زن موافق است. نه فقط موافق است‚ بلكه كار را تا آنجا كه مزاحم با شغل اساسی و مهمترین شغل او‚ یعنی تربیت فرزند و حفظ خانواده نباشد شاید لازم هم می داند.

همین که گفته میشه شاید هم لازم میداند یعنی اینکه نگارنده از حرف خودش مطمئن نیست.
در غیر این صورت و در صورت مطمئن بودن سند و منبع معتبر رو برای تایید حرفتون بیارید لطفا(از منابع اسلامی:ایات قران-احادیث)
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
همین که گفته میشه شاید هم لازم میداند یعنی اینکه نگارنده از حرف خودش مطمئن نیست.
در غیر این صورت و در صورت مطمئن بودن سند و منبع معتبر رو برای تایید حرفتون بیارید لطفا(از منابع اسلامی:ایات قران-احادیث)

حضرت فاطمه و زینب و خدیجه خودشون بزرگترین سند و مدرکند.
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من بزرگترین ظلم به اسلام هم اینه که تعصبات خشک عرفی به اسم دین وارد بشه، برای مبارزه با اسلام طبیعی این کار رو بکنن ولی لا اقل خودمان این کار رو نکنیم و همواره بین قوانین اسلام و تفکرات و تعصبات خشک تبعیض قائل بشیم .
.

شما اسمش رو میتونید بزارید تعصب ولی بنده این مطالب رو نه از خودم نه از یک روحانی که میاد تو تلویزیون و کنار مجری زن شروع میکنه از زن در اجتماع تعریف کردن در نیاوردم.حرف بزرگان دین و مراجع تقلید و مجتهدین رو سعی میکنم بهش تکیه کنم و مبنایم خوش امدن و تشویق دیگران هم نیست.خوبه سخنهای رهبر رو در شب میلاد باز گوش کنید تا ببینید تمام دغدغه رهبر شغل زن هست یا خانه و خانواده.

مثلا حضرت زهرا چه قبل از ازدواج پا به پای پدر و همراه ایشان بیرون می رفتند و با همه سن کمشان از پدر در مقابل حملات دشمنان حمایت می کردن که لقب ام ابیها گرفتند چه بعد از ازدواج که جلسات فراوانی در حمایت از همسر و پدر خویش داشتند..


درباره لقب ام ابیها بهتره مطالعتون رو ببرید بالا.در صورت مطالعه سند مورد نظر هم ذکر بشه تا برداشت نکنم که تحلیل رو از خودتون دراوردید

حضرت خدیجه به عنوان تاجر موفق و پر تلاش که تمام ثروتشان فدای اسلام کردند همیشه ستوده شدند..


بنده جایی ندیدم که بعد از اسلام اوردن حضرت خدیجه ایشون به تجارت و مراوده تجاری با دیگران دست زده باشه.در غیر این صورت منو روشن کنید لطفا.

حضرت زینب که حتی بعد ازدواج قرار گذاشتند همه جا همراه برادرشان امام حسین باشند و انصافا کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.
.

برای زنان جامعه ما چند بار اتفاقی مانند حادثه کربلا اتفاق میفته که شما رفتار روزمره خانومهای امروز رو میخواهید به رفتار افشاگرانه حضرت زینب و حضرت زهرا بچسبانید؟؟؟
اره.اگه جایی ظلمی به برادر و شوهری بشه و اسلام در خطر باشه و ولایت در خطر باشه درست باید مثل حضرت زهرا و حضرت زینب عمل کرد .اما رفتار روزمره چی؟؟؟زندگی عادی چی؟؟؟
 

AVINA

عضو جدید
چرا همیشه باید با گذشته مقایسه بشیییییم؟
چرا منی که هیچکدوم رو ندیدم باید رو گفته های دیگران خودمو مثل اونا بسازم؟
چرا؟
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
[ شما اسمش رو میتونید بزارید تعصب ولی بنده این مطالب رو نه از خودم نه از یک روحانی که میاد تو تلویزیون و کنار مجری زن شروع میکنه از زن در اجتماع تعریف کردن در نیاوردم.حرف بزرگان دین و مراجع تقلید و مجتهدین رو سعی میکنم بهش تکیه کنم و مبنایم خوش امدن و تشویق دیگران هم نیست.خوبه سخنهای رهبر رو در شب میلاد باز گوش کنید تا ببینید تمام دغدغه رهبر شغل زن هست یا خانه و خانواده.
ولی کاملا خلاف این موضوع در الگو های اسلامی است.


درباره لقب ام ابیها بهتره مطالعتون رو ببرید بالا.در صورت مطالعه سند مورد نظر هم ذکر بشه تا برداشت نکنم که تحلیل رو از خودتون دراوردید
در مورد ام ابیها کاملا مطمئنم وقتی مشرکان به حضرت محمد سنگ پرتاب کردند ، حضرت فاطمه در کنارشان بودند و سعی می کردن با دستشان از ایشون محافظت کنند.
بنده جایی ندیدم که بعد از اسلام اوردن حضرت خدیجه ایشون به تجارت و مراوده تجاری با دیگران دست زده باشه.در غیر این صورت منو روشن کنید لطفا.

محمد پیش از ازدواج با خدیجه برای خدیجه کار می‌کرد و خدیجه از زنان ثروتمند قریش بوده‌است. ثروت خدیجه و کارفرما بودن او نشان می‌دهد که پیش از محمد نیز زنان حق داشتن ثروت و حق کارفرما بودن را داشته‌اند و مردان از کار کردن برای زنان شرمسار نبوده‌اند.

http://fa.wikipedia.org/wiki/خدیجه
برای زنان جامعه ما چند بار اتفاقی مانند حادثه کربلا اتفاق میفته که شما رفتار روزمره خانومهای امروز رو میخواهید به رفتار افشاگرانه حضرت زینب و حضرت زهرا بچسبانید؟؟؟
اره.اگه جایی ظلمی به برادر و شوهری بشه و اسلام در خطر باشه و ولایت در خطر باشه درست باید مثل حضرت زهرا و حضرت زینب عمل کرد .اما رفتار روزمره چی؟؟؟زندگی عادی چی؟؟؟

حضرت زینب همواره خطابه و سخنرانی داشتند در ضمن ایشون بعد از ازدواج قرار گذاشتند همه جا کنار برادرشان باشد نه فقط تو واقعه کربلا.

حضرت زهرا هم سخنرانی مفصلی در زمینه فدک داشتند و بعد از ازدواج هیچ وقت در خانه نشستند و مرتب سخنرانی و خطابه داشتند.
 
آخرین ویرایش:

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی کاملا خلاف این موضوع در الگو های اسلامی است..


باز تاکید میکنم سخنان رهبر و بزرگان دین رو مرور کنید

در مورد ام ابیها کاملا مطمئنم وقتی مشرکان به حضرت محمد سنگ پرتاب کردند ، حضرت فاطمه در کنارشان بودند و سعی می کردن با دستشان از ایشون محافظت کنند.
.

درباره لقب ام ابیها بخوانید:
http://www.pasokhgoo.ir/fa/node/5843

محمد پیش از ازدواج با خدیجه برای خدیجه کار می‌کرد و خدیجه از زنان ثروتمند قریش بوده‌است. ثروت خدیجه و کارفرما بودن او نشان می‌دهد که پیش از محمد نیز زنان حق داشتن ثروت و حق کارفرما بودن را داشته‌اند و مردان از کار کردن برای زنان شرمسار نبوده‌اند.

http://fa.wikipedia.org/wiki/خدیجه
.

باز سندی نبود که دال بر تجارت حضرت خدیجه بعد از مسلمان شدن باشد.بحث قبل از مسلمان شدن که مطرح نیست که این سند رو اوردید

حضرت زینب همواره خطابه و سخنرانی داشتند در ضمن ایشون بعد از ازدواج قرار گذاشتند همه جا کنار برادرشان باشد نه فقط تو واقعه کربلا.

حضرت زهرا هم سخنرانی مفصلی در زمینه فدک داشتند و بعد از ازدواج هیچ وقت در خانه نشستند و مرتب سخنرانی و خطابه داشتند.

باز تکرار میکنم.چرا به نوشته های من دقت نمیکنید.برای کارها و امور روزمره بانوان سعی بشه از کارها و امور روزانه حضرت زهرا و حضرت زینب الگو گرفته بشه.
هی تا میخوان کار زن و زن در اجتماع رو توجیه کنن سریع خطبه حضرت زهرا و حضرت زینب رو مثال میزنن.مثالی که هیچ ربطی به امور روزمره نداره.
منم میگم که اگه بحث در خطر افتادن اسلام باشه بحث ظلم ستیزی باشه.بحث دفاع از ولایت باشه باید زن بیاد تو اجتماع.اما بحث روزمره چی؟؟؟
شرط ضمن عقد حضرت زینب هم اصلا ربطی به موضوع زن در اجتماع و شغل زن نداره.
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
[ باز تاکید میکنم سخنان رهبر و بزرگان دین رو مرور کنید
وقتی علنا الگوش وجود داره ، نیازی به این کار نیست.
درباره لقب ام ابیها بخوانید:
http://www.pasokhgoo.ir/fa/node/5843
مرتب به ما گفتند به خاطر دلسوزی ها و مراقبت های حضرت فاطمه چنین لقبی به ایشون تعلق گرفته نه صرفا علاقه حضرت به ایشون!
باز سندی نبود که دال بر تجارت حضرت خدیجه بعد از مسلمان شدن باشد.بحث قبل از مسلمان شدن که مطرح نیست که این سند رو اوردید
این که ایشون در اون زمان با اون شرایط عربستان کار می کردن نشون می ده زنان می تونند کار کنند . بعد از آن هم ایشون چهل و خورده ای سال داشتند و بچه داری در او سن و واقعه شعب ابی طالب و مسائل این چنینی مانع از کار شد نه مسلمان شدن !

باز تکرار میکنم.چرا به نوشته های من دقت نمیکنید.برای کارها و امور روزمره بانوان سعی بشه از کارها و امور روزانه حضرت زهرا و حضرت زینب الگو گرفته بشه.
هی تا میخوان کار زن و زن در اجتماع رو توجیه کنن سریع خطبه حضرت زهرا و حضرت زینب رو مثال میزنن.مثالی که هیچ ربطی به امور روزمره نداره.
منم میگم که اگه بحث در خطر افتادن اسلام باشه بحث ظلم ستیزی باشه.بحث دفاع از ولایت باشه باید زن بیاد تو اجتماع.اما بحث روزمره چی؟؟؟
شرط ضمن عقد حضرت زینب هم اصلا ربطی به موضوع زن در اجتماع و شغل زن نداره. ]
حضرت زینب نگفت من دیگه ازدواج کردم باید بشینم تو خونه ، موضوع اینه ایشون می خواست اعتقادات و اصول خودش رو هم داشته باشه.در ضمن هم ایشون و هم مادرشون جلسات درس و بحث داشتند صرفا مساله دفاع نبود.
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرتب به ما گفتند به خاطر دلسوزی ها و مراقبت های حضرت فاطمه چنین لقبی به ایشون تعلق گرفته نه صرفا علاقه حضرت به ایشون!
.


مرتب به ما گفتن؟؟؟کی گفته؟؟؟این شد دلیل؟؟؟لطفا مستدل حرف بزنید

این که ایشون در اون زمان با اون شرایط عربستان کار می کردن نشون می ده زنان می تونند کار کنند . بعد از آن هم ایشون چهل و خورده ای سال داشتند و بچه داری در او سن و واقعه شعب ابی طالب و مسائل این چنینی مانع از کار شد نه مسلمان شدن !.



پس از زبون اسلام حرف نزنید و مثالی نزنید که بخواهید ازش درباره اسلام و شغل زن نتیجه بگیرید.چون حضرت خدیجه بعد از اسلام اوردن حالا به دلیل اسلام یا هر چی شاغل نبودن اونم در مراوده با مردان دیگر.پس این مثا کلا خاتمه پیدا کرد

حضرت زینب نگفت من دیگه ازدواج کردم باید بشینم تو خونه ، موضوع اینه ایشون می خواست اعتقادات و اصول خودش رو هم داشته باشه.در ضمن هم ایشون و هم مادرشون جلسات درس و بحث داشتند صرفا مساله دفاع نبود.

طوری حرف میزنید که کاملا تحلیل شخصیتون داره از تک تک جمله هاتون میپره بیرون.
باز تاکید میکنم منابع رو بخونید و بعد از خوندن میفهمید که دلیل این شرط ضمن عقد عشق الهی خواهر به یگانه برادرش و سفارشهای مادرش حضرت زهرا بوده.و این اتفاق باید میفتاد وگرنه کربلایی الان دیگه نداشتیم.پس سرط ضمن عقد حضرت زینب برای کربلا بود نه دفاع از حقوق زنان!!!!!
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
در ضمن یه چیزی یادم رفت

اگر هم .اگر هم حضرت زیبت و حضرت فاطمه جلساتی داشتن(اگر باز نظر و تحلیل شخصیتون رو وارد نکردید) این جلسات ،جلساتی زنانه بوده نه در مراوده با مردان.
نه بانکداری و نه منشی و نه متصدی امور اداری و نه مهندس
بنده با شغلهایی که مخصوص خانومهاست مخالف نیستم.
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تقریبا تمام حرفامو زدم واز این به بعد بحث بیهوده و بدون نتیجه خواهد بود.موفق باشید
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرتب به ما گفتن؟؟؟کی گفته؟؟؟این شد دلیل؟؟؟لطفا مستدل حرف بزنید

http://shia-online.ir/article.asp?id=18411&cat=18

پس از زبون اسلام حرف نزنید و مثالی نزنید که بخواهید ازش درباره اسلام و شغل زن نتیجه بگیرید.چون حضرت خدیجه بعد از اسلام اوردن حالا به دلیل اسلام یا هر چی شاغل نبودن اونم در مراوده با مردان دیگر.پس این مثا کلا خاتمه پیدا کرد

اسلام کاملا مشخصه نیازی به حرف زدن از زبان اون نیست.شما یه آیه یا حدیث بیارید که زنان نباید کار کننذ!!!!

طوری حرف میزنید که کاملا تحلیل شخصیتون داره از تک تک جمله هاتون میپره بیرون.
باز تاکید میکنم منابع رو بخونید و بعد از خوندن میفهمید که دلیل این شرط ضمن عقد عشق الهی خواهر به یگانه برادرش و سفارشهای مادرش حضرت زهرا بوده.و این اتفاق باید میفتاد وگرنه کربلایی الان دیگه نداشتیم.پس سرط ضمن عقد حضرت زینب برای کربلا بود نه دفاع از حقوق زنان!!!!![

شاید شما ارزش کار حضرت زینب و فاطمه را در حد علاقه خواهر به برادر یا دختر به پدر بدانید.!!!تعصب خشک هم از تک تک جملات شما مشخصه.اون شرط قبل از واقعه کربلا بوده.
در ضمن جلسات درس و بحث هم داشتن.
ببینید زنان چه شجاعانه و قاطعا در عین حجب و حیا می توانند با مردان مراوده داشته باشندو
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
این نوشته هیچ منافاتی با حرف بنده ندارد

در ضمن کسب علم و دفاع فرهنگی ... را با شغل مثل اینکه یکی دونستید که خب باید یاداور شوم.

شما خوندین نوشته رو؟!!!!

.......

امام می فرمایند: "از نظر حقوق انسانی تفاوتی بین زن و مرد نیست زیرا که هر دو انسانند".(6)

بر پایه دیدگاه یکسان نگری زن و مرد است که می فرماید: "در علم و تقوا کوشش کنید که علم به هیچ کس انحصار ندارد. علم مال همه است"(7) و در وصیت نامه سیاسی الهی خویش می فرماید: "ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خُرد و کلان در صحنه های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان، در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند".

خطاب به زن ها فرمود: "همان طوری که مردها در جبهة‌علمی و فرهنگی مشغول هستند، شما (زن ها) هم باید مشغول باشید".(8)

برای تشویق بانوان به توسعه دامنه ‌علوم و توانایی های علمی می فرماید: "حالا طوری شده است که خانم ها همدوش با سایر برادران در تحصیل علم و عرفان و فلسفه و تمام شُعب علم و انشاء الله صنعت، فعالیت می کنند.(9)

اصلی را که لازم است در پایان به آن توجه شود این است که سازمان خانواده مانند هر سازمان دیگری نیازمند به مدیریت است. اسلام بر اساس رعایت "اصل تناسب ساختار" مدیریت را به عهده مرد نهاده است. بنابراین لازم است زن برای اشتغال خارج از منزل،‌ موافقت شوهر را در هنگام ازدواج و خواندن عقد یا بعد از آن، داشته باشد.
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تقریبا تمام حرفامو زدم واز این به بعد بحث بیهوده و بدون نتیجه خواهد بود.موفق باشید
میشه قضاوت کرد. ولی لطفا تعالیم اسلامی رو یه بار دیگه نگاه کنید. ممنون .موفق باشید و شب به خیر.
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تقریبا تمام حرفامو زدم واز این به بعد بحث بیهوده و بدون نتیجه خواهد بود.موفق باشید

1- اینکه حواسمون باشه مسلمان تر از علی نباشیم
اینجوری که من برداشت کردم اگر بعضی از دوستان ما در شام بودن به حضرت زینب میگفتند تا زمانی که امام سجاد هستند که بودند برای صحبت شما الزامی نیست در حالی که امام ان زمان هیچ گونه.......
2-موافقم که بعضی شغل ها مناسب زنان نیست
 

bahram3

عضو جدید
کاربر ممتاز
هرچی بدبختی و بیکاریه زیر سراین زن سالاریه.آخه چقدرباید دم از حقوق زن حرف زد؟زن احتیاجی به کار کردن نداره مگر در موارد خاص.مابایدبیکارباشیم اونوقت خانوما باحقوقی برابر یک سوم مردا کار کنند.این عین بی انصافیه.......
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
هرچی بدبختی و بیکاریه زیر سراین زن سالاریه.آخه چقدرباید دم از حقوق زن حرف زد؟زن احتیاجی به کار کردن نداره مگر در موارد خاص.مابایدبیکارباشیم اونوقت خانوما باحقوقی برابر یک سوم مردا کار کنند.این عین بی انصافیه.......
این که یه زن در جامعه تحصیل کند و حق داشته باشد در زمینه تحصیلات و استعداد هاش در جامعه کار کنه ،شکوفا بشه و مفید باشد بی انصافیه !!!
یعنی نیمی از جمعیت کشور از لحاظ اقتصادی مصرف کننده باشند . بیکاری در جامعه به دلیل سوءمدیریت و شرایط بد اقتصادی هست نه کار کردن زنان!!
 

Sarp

مدیر بازنشسته
اسلامی که بگه زن مسلمان نباید کار کنه ، نباشه خیلی خیلی بهتره !
 

hirt

عضو جدید
دانلود کتاب زن و س k 9 س در تاریخ

دانلود کتاب زن و س k 9 س در تاریخ

تاریخ پیدایش انسان و زندگى اجتماعى اش به قریب به یک میلیون سال قبل باز مى گردد. از این مدت، به جز شش هزار سال آخر آن نظام مادر تبارى برقرار بوده است که در آن زن و مرد در روابط میان خود از آزادى و برابرى کامل بر خوردار بوده اند و تنها در شش هزار سال اخیر است که با بر قرارى نظام پدرسالارى این روابط دچار محدودیت و زن به برده مرد تبدیل شده است.

لینک در هاتفایل آپلود باز و در فیک 1

کتاب بالا رو اگر وقت داشتید بخونید متوجه میشید چرا ظلم به زنان واقعا در دین هست. یه نقل قول جالب از کتاب می زارم تا بدونید کتاب چی ها نوشته ...

زنان کشتزار شمایند، بر کشتزارتا از هر حا که مایلید وارد شوید. این گفته از دو نظر دال بر این حقیقت است که آن زمان به عنوان اولا شیئی و ثانیا به عنوان مایملک مرد در نظر گرفته می شده است.
اول انکه وی به کشتزار یعنی به یک دارایی و مایملک تشبیه شده ایت و دوم آنکه حق ورود به کشتزار از هر کجای آن حقی است که تنها به کسی که مالک آن است می تواند تعلق بگیرد.
سیامک ستوده - زن و k در تاریخ - ص 228

نکته جالب دیگری که مالکیت بر زن را از جهت دیگری تایید می کند، اینست که در جنگها زنان به همراه همه اشیا تصرفی دیگر به عنوان غنائم جنگی محسوب می شدند. و جالب اینکه در حالیکه در زمان صلح زنا یعنی خوابیدن با زن شوهر دار به عنوان تجاوز به حق مالکیت دیگران یعنی جرم محسوب می شده ولی همین عمل در مورد زنان شوهر داری که در جنگها اسیر می شده، ولی همین عمل در مورد زنان شوهر درای که در جنگها اسیر می شده اند صورت دیگری بخود می گرفته باین معنا که به هیچ وجه جرم محسوب نمی گشته است.

سیامک ستوده - زن و k در تاریخ - ص 234
 

Similar threads

بالا