بحث 1:هوش هیجانی

"hasta"

عضو جدید
وای چه سوالای سختی:cry:
خوب نمیدونم راستش ولی در مورد شرمنده شدن اون همکار نمیدونم شاید از گذشت من درس بگیره شاید هم بی جنبه باشه کارش رو تکرار کنه اون موقع است که دیگه نباید کوتاه اومد.
اگه توی جمعی مطرح بشه که هیچکدوم از همکارها به غیر از من و اون خبر نداشته باشن چه فایده داره حالا بیا ثابت کن:w05:(البته با مدارک میشه)
ولی اگه خبر داشته باشن اونوقته که اگه شروع کنن به اعتراض شاید منم ساکت نشینم.
نمیدونم اصلا اینایی که گفتم درست بود یا نه؟؟
راستش گیج شدم:w05:
کمک مهندس کمک:cry:
پس فکر کنم بهتره گزینه ای رو انتخاب کنی که هم به اشتباهش پی ببره و هم جلوی بقیه ضایع نشه....(گزینه 2)
نمی دونما! شاید اشتباه می کنم:w20:
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
محمد جان
باسلام
چرا همین الان تیم ترجمه رو با ما هماهنگ نمی کنی؟
ما الا توی همین تاپیک چند تا مدرک داریم که میشه اونا رو ترجمه کرد ، فکر کنم ما زودتر از اینها به کمکشون احتیاج داشتیم.
اگه ممکنه همرا اونا تاپیک رو جلو ببریم.
فکر کنم تاپیک داره به جاهای خوبی می رسه ، میشه اسم ای جاهای خوب رو گذاشت موفقیت.
بااحترام

ممنون از پیشنهادتون
با توجه به اینکه گروه اموزش کارش رو به کندی پیش میبره من هم سعی میکنم طبق نظر شما و دوستان گروه ترجمه رو با گروه تحقیق هماهنگ تر کنم :gol:

فکر کنم اولین کار ترجمه مربوط به تست MSCEIT باشه
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
2- شما در جلسه‌ای هستید و یکی از همکارانتان به خاطر کاری که شما انجام داده‌اید مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرد. عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟
- فوراً و به طور علنی با همکارتان به خاطر آن که کار شما را صاحب شده است برخورد می‌کنید.
- بعد از جلسه، همکارتان را کنار می‌کشید و به او می‌گویید که ممنون می‌شوید اگر در آینده هنگامی که صحبت از کارهای شماست، او اعتبار و امتیاز کارتان را به خود شما بدهد.
- هیچ. شرمنده کردن همکاران جلوی دیگران، کار درستی نیست.
- پس از صحبت‌های همکارتان، به طور علنی از او به خاطر اشاره به کار شما از او تشکر کرده و حضار را به طور مشروح‌تری در جریان کم و کیف کارتان قرار می‌دهید.

خب این سوال و موقعیت خیلی به نظرم پیچیده نیست اما عکس العمل میتونه مبهم باشه!
من واقعا بارها همچین موقعیتی برام اتفاق افتاده ...

وقتی که در گروه خاصی من ایده ای رو با شخصی در میون گذاشتم و ایشون هم ایده منو در جمع مطرح کرده. در جمع دوستان، در گروه هایی که عضوشون بودم و ...
و واقعا عکس العمل هام متفاوت بوده. در اکثر اوقات خود ایده از مطرح شدنش برام مهمتر بوده و بعد از مطرح شدنش در ادامه حرف شخص نکات ریزی که مد نظرم بوده مطرح کردم گاهی اوقات هم سکوت کردم!


اما فکر میکنم این مساله به میزان اهمیت اون ایده یا کار انجام شده بستگی داشته باشه اما خودم گرینه آخر رو انتخاب کردم
 

4niko

عضو جدید
2- شما در جلسه‌ای هستید و یکی از همکارانتان به خاطر کاری که شما انجام داده‌اید مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرد. عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟
- فوراً و به طور علنی با همکارتان به خاطر آن که کار شما را صاحب شده است برخورد می‌کنید.
- بعد از جلسه، همکارتان را کنار می‌کشید و به او می‌گویید که ممنون می‌شوید اگر در آینده هنگامی که صحبت از کارهای شماست، او اعتبار و امتیاز کارتان را به خود شما بدهد.
- هیچ. شرمنده کردن همکاران جلوی دیگران، کار درستی نیست.
- پس از صحبت‌های همکارتان، به طور علنی از او به خاطر اشاره به کار شما از او تشکر کرده و حضار را به طور مشروح‌تری در جریان کم و کیف کارتان قرار می‌دهید.

من بین گزینه ی 2و4 یکی را انتخاب میکردم یادم نیست کدومو زدم ولی با توجه به در نظر گرفتن اینکه شاید اگه بیرون جمع گفتن مشکل را برای همیشه حل نکنه گزینه ی 4 فکر کنم بهتر باشه البته نمیدونم میتونم گزینه ی 4را انجام بدم یا نه.
اقای یوسفی هم به نظرم درست میگن چون مسلما باید در نظر گرفته بشه که مطرح کردنه ایده مهم تره یا خودمون به نظرم ایشون باید کار درستی کرده باشن که بعضی مواقع سکوت کردن و بعضی مواقع حرفشونو زدن;)
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ممنون

ممنون

ممنون از پیشنهادتون
با توجه به اینکه گروه اموزش کارش رو به کندی پیش میبره من هم سعی میکنم طبق نظر شما و دوستان گروه ترجمه رو با گروه تحقیق هماهنگ تر کنم :gol:

فکر کنم اولین کار ترجمه مربوط به تست MSCEIT باشه
باسلام

ممنون فکر کنم طراوت تاپیک حفظ بشه
بااحترام
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وای چه سوالای سختی:cry:
خوب نمیدونم راستش ولی در مورد شرمنده شدن اون همکار نمیدونم شاید از گذشت من درس بگیره شاید هم بی جنبه باشه کارش رو تکرار کنه اون موقع است که دیگه نباید کوتاه اومد.
اگه توی جمعی مطرح بشه که هیچکدوم از همکارها به غیر از من و اون خبر نداشته باشن چه فایده داره حالا بیا ثابت کن:w05:(البته با مدارک میشه)
ولی اگه خبر داشته باشن اونوقته که اگه شروع کنن به اعتراض شاید منم ساکت نشینم.
نمیدونم اصلا اینایی که گفتم درست بود یا نه؟؟
راستش گیج شدم:w05:
کمک مهندس کمک:cry:
باسلام
قراره بدون در نظر گرفتن استثنا يا بستن ذهنمون توي يه مورد خاص بحث كنيم ، يعني اينكه ، طرف مون كيه و يا ايده مون چقدر مهمه اصلا مهم نيست .
اينجا مي خوايم كنترل هيجان مون رو به دست بگيريم و كاري بكنيم كه درست ترين كاره.
با اين طرز تفكر گزينه 1 پس حذف ميشه.
در اين روش دو بعد بايد يادمون باشه اول مي خوايم عصباني نشيم ، چون ادم عصباني و يا ادمي كه با صداي بلند حرف مي زنه ، مطمئنا برنده نيست.
دوم كدوم رفتار تاثيره بيشتري داره ، كه توي اين سوال دو تا تاثير وجود داره اول تاثيره اوني كه داره حق مون رو مي خوره و دوم برداشت جمع در جلسه .
ميشه اين بحث رو ادامه داد.
بااحترام
 

star_silver2050

عضو فعال
2- شما در جلسه‌ای هستید و یکی از همکارانتان به خاطر کاری که شما انجام داده‌اید مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرد. عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟
- فوراً و به طور علنی با همکارتان به خاطر آن که کار شما را صاحب شده است برخورد می‌کنید.
- بعد از جلسه، همکارتان را کنار می‌کشید و به او می‌گویید که ممنون می‌شوید اگر در آینده هنگامی که صحبت از کارهای شماست، او اعتبار و امتیاز کارتان را به خود شما بدهد.
- هیچ. شرمنده کردن همکاران جلوی دیگران، کار درستی نیست.
- پس از صحبت‌های همکارتان، به طور علنی از او به خاطر اشاره به کار شما از او تشکر کرده و حضار را به طور مشروح‌تری در جریان کم و کیف کارتان قرار می‌دهید.
به نظرم گزینه 4 از همه بهتره چون اول همکارم که به خاطر کارمن که شایسته تشویق بودم کانون توجه میشه:wallbash: اما وقتی که من ازش به خاطر این که کار من اشاره کرده ودر واقع صحبت هاش به خاطرتشریح کار من بوده تشکر میکنم نه تنها تمام توجه جمع به کارهای من معطوف میشه :smoke:و همه عامل اصلی کار رو من میدونند بدون جنگ و خونریزی:w08: هم حقم رو از همکارم پس میگیرم:w11:
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سوال شماره 3

سوال شماره 3

3- شما در بخش پشتیبانی مشتریان کار می‌کنید و با یک مشتری بسیار عصبانی در پشت تلفن مواجه می‌شوید. چکار می‌کنید؟
1- ارتباط را قطع می‌کنید چون بد و بیراه شنیدن از دیگران برای شما فایده‌ای ندارد.
2- به حرفهای مشتری گوش می‌کنید و سعی می‌کنید با نشنیده گرفتن لحن بد، به مشکل اصلی او پی ببرید.
3- به مشتری توضیح می‌دهید که دارد بی‌انصافی می‌کند، زیرا شما فقط مشغول انجام وظیفه هستید و به او می‌گوئید ممنون می‌شوید اگر روش حرف زدنش را عوض کند.
4- به مشتری می‌گویید که شرایط او را درک می‌کنید و بهترین کار مشخصی را که می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید، به او پیشنهاد می‌کنید.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جدول آنالیز

جدول آنالیز

باسلام
بچه ها حتی المقدور به همه سوالات پاسخ بدید تا بتونیم یه آنالیز خوبی فقط در سطح همینایی که هستیم از هوش هیجانی مون بدست بیاریم.
جدول اکسل و آنالیزش با من
بااحترام
 

s_aa

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
جدا" برخورد سریع و علنی رو ترجیح می دین؟نمی دونم درستش چیه اما من در محیط کاری ترجیح می دم این کارو نکم...
با سلام دوست عزیز...این پاسخ من در مورد سوال مربوط به هواپیما بوده ...ها....
من در مورد واکنش به همکار ترجیح می دم گزینه دوم رو انتخاب کنم معقولانه تره خب...!!!!ممنوووون
 

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
3- شما در بخش پشتیبانی مشتریان کار می‌کنید و با یک مشتری بسیار عصبانی در پشت تلفن مواجه می‌شوید. چکار می‌کنید؟
1- ارتباط را قطع می‌کنید چون بد و بیراه شنیدن از دیگران برای شما فایده‌ای ندارد.
2- به حرفهای مشتری گوش می‌کنید و سعی می‌کنید با نشنیده گرفتن لحن بد، به مشکل اصلی او پی ببرید.
3- به مشتری توضیح می‌دهید که دارد بی‌انصافی می‌کند، زیرا شما فقط مشغول انجام وظیفه هستید و به او می‌گوئید ممنون می‌شوید اگر روش حرف زدنش را عوض کند.
4- به مشتری می‌گویید که شرایط او را درک می‌کنید و بهترین کار مشخصی را که می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید، به او پیشنهاد می‌کنید.
سلام
من گزینه 4 رو انتخاب کردم.
 

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
باسلام
بچه ها حتی المقدور به همه سوالات پاسخ بدید تا بتونیم یه آنالیز خوبی فقط در سطح همینایی که هستیم از هوش هیجانی مون بدست بیاریم.
جدول اکسل و آنالیزش با من
بااحترام
سلام
جناب مهندس اگه لطف کنین قبل سوال های جدید جواب سوال های قبل رو با استدلالش ذکر کنید ممنون میشم(بهصورت مجزا)
متشکرم
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
موافقم

موافقم

سلام
من گزینه 4 رو انتخاب کردم.
يوحنا عزيز
باسلام
كاملا با نظرت موافقم
به نظرم هميشه حق با مشتريه < اين جمله اي كه ما فقط توي بيلبرد ها ازش استفاده مي كنيم يا تابلوي اعلانات ، به هر حال
چون نظره مشتريه ، ژس هر چه اون عصباني شد و با لحن بدتري حرف زد ، شما بايد اروم تر و محترم تر باشيد.
بااحترام
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
كليد نبود

كليد نبود

سلام
جناب مهندس اگه لطف کنین قبل سوال های جدید جواب سوال های قبل رو با استدلالش ذکر کنید ممنون میشم(بهصورت مجزا)
متشکرم
باسلام
اگر سايت رو چك كرده باشي ، ديدي كه كليد سوالات رو نمي ده من فقط از نظرم مي تونم دفاع كنم و نمي دونم جواب سوال درسته يا غلط.
بااحترام
 

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
باسلام
اگر سايت رو چك كرده باشي ، ديدي كه كليد سوالات رو نمي ده من فقط از نظرم مي تونم دفاع كنم و نمي دونم جواب سوال درسته يا غلط.
بااحترام
من فکر کردم جواب ها رو دارید:redface:
به هر حال ممنون:gol:
 

"hasta"

عضو جدید
3- شما در بخش پشتیبانی مشتریان کار می‌کنید و با یک مشتری بسیار عصبانی در پشت تلفن مواجه می‌شوید. چکار می‌کنید؟
1- ارتباط را قطع می‌کنید چون بد و بیراه شنیدن از دیگران برای شما فایده‌ای ندارد.
2- به حرفهای مشتری گوش می‌کنید و سعی می‌کنید با نشنیده گرفتن لحن بد، به مشکل اصلی او پی ببرید.
3- به مشتری توضیح می‌دهید که دارد بی‌انصافی می‌کند، زیرا شما فقط مشغول انجام وظیفه هستید و به او می‌گوئید ممنون می‌شوید اگر روش حرف زدنش را عوض کند.
4- به مشتری می‌گویید که شرایط او را درک می‌کنید و بهترین کار مشخصی را که می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید، به او پیشنهاد می‌کنید.
گزینه 4!
منم می گم همیشه حق با مشتریه!:w11:
اتفاقا این تجربه رو هم داشتم!
 

star_silver2050

عضو فعال
3- شما در بخش پشتیبانی مشتریان کار می‌کنید و با یک مشتری بسیار عصبانی در پشت تلفن مواجه می‌شوید. چکار می‌کنید؟
1- ارتباط را قطع می‌کنید چون بد و بیراه شنیدن از دیگران برای شما فایده‌ای ندارد.
2- به حرفهای مشتری گوش می‌کنید و سعی می‌کنید با نشنیده گرفتن لحن بد، به مشکل اصلی او پی ببرید.
3- به مشتری توضیح می‌دهید که دارد بی‌انصافی می‌کند، زیرا شما فقط مشغول انجام وظیفه هستید و به او می‌گوئید ممنون می‌شوید اگر روش حرف زدنش را عوض کند.
4- به مشتری می‌گویید که شرایط او را درک می‌کنید و بهترین کار مشخصی را که می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید، به او پیشنهاد می‌کنید.
گزینه 2
 

star_silver2050

عضو فعال
باسلام
اگر سايت رو چك كرده باشي ، ديدي كه كليد سوالات رو نمي ده من فقط از نظرم مي تونم دفاع كنم و نمي دونم جواب سوال درسته يا غلط.
بااحترام
با توجه به اینکه کلید سوال هارونداریم پس دوستان گزینه ای رو که انتخاب میکنند هم دلیل انتخابشونو یگن تا همگی با خواندن اون استدلال ها با توافق جمعی گزینه درست رو انتخاب کنیم:w11:
دلیل من برای رد گزینه 4 اینه که خیلی از مشتری ها وقتی میبینن که ما میگیم شرایطتتون رو درک میکنیم فکر میکنند میخوایم دست به سرشون کنیم ببخشید ها (خرشون)کنیم
و ممکنه بیشتر از کوره در برن
اما گزینه 2
وقتی ما به مشکل اصلی اون ها گوش کنیم و از کوره در نریم خودش نشان دهنده ی اینه که می خوایم کمکشون کنیم
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مشتری

مشتری

باسلام
می دونید بچه ها مشتری باید به این نتیجه برسه که هیچ بهونه ای نداره.
واسه این کار ادب خیلی مهمه ، آرامش ، و اینکه اگه اشتباهی کردی مسولیت ش رو بپذیری.
بااحترام
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نفهميدم

نفهميدم

سلام دوستان!
منم از جنابjust in time می خوام به من بگه درست جواب دادم یا نه....:(

باسلام
من نفهميدم بايد چيكار كنم؟
ما هستا جان اصلا دنبال جواب درست نيستيم.
در اصل مي خوايم به هم كمك كنيم تا بشه با بحث ، هوش هيجانيمون رو بالا ببريم ، حالا اينكه كدوم جواب درسته خيلي مهم نيست.
ولي بحث راجع بهش خيلي مهمه.
بااحترام
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تست 4

تست 4

4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.
 
آخرین ویرایش:

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
3- شما در بخش پشتیبانی مشتریان کار می‌کنید و با یک مشتری بسیار عصبانی در پشت تلفن مواجه می‌شوید. چکار می‌کنید؟
1- ارتباط را قطع می‌کنید چون بد و بیراه شنیدن از دیگران برای شما فایده‌ای ندارد.
2- به حرفهای مشتری گوش می‌کنید و سعی می‌کنید با نشنیده گرفتن لحن بد، به مشکل اصلی او پی ببرید.
3- به مشتری توضیح می‌دهید که دارد بی‌انصافی می‌کند، زیرا شما فقط مشغول انجام وظیفه هستید و به او می‌گوئید ممنون می‌شوید اگر روش حرف زدنش را عوض کند.
4- به مشتری می‌گویید که شرایط او را درک می‌کنید و بهترین کار مشخصی را که می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید، به او پیشنهاد می‌کنید.

گزینه 4
البته اگه ریا نشه :w05:
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.

برای آینده شغلیم خیلی مهمه؟
پس من باید نوشته ام رو ادیت کنم!

فکر کنم گزینه 4
البته گزینه 1 رو در کنارش اجرا میکنم ولی 4
 
آخرین ویرایش:

s22a2ch

مدیر بازنشسته
پاسخ تست 4

پاسخ تست 4

4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.
چون این درس برا اینده شغلیم مهمه گزینه 1:)
 

star_silver2050

عضو فعال
4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.
بستگی داره اگه واقعا طوری برنامه ریزی کرده بودم که نمره اول رو بگیرم و تلاش خودمو کرده بودم و مطمئن بودم نمره الف رو میگیرم
گزینه 4
اما اگه وجدانا و خداوکیلی تلاش نکرده بودم گزینه 1
ولی توتست گزینه 4 رو زدم
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
چه شرايطي؟

چه شرايطي؟

بستگی داره اگه واقعا طوری برنامه ریزی کرده بودم که نمره اول رو بگیرم و تلاش خودمو کرده بودم و مطمئن بودم نمره الف رو میگیرم
گزینه 4
اما اگه وجدانا و خداوکیلی تلاش نکرده بودم گزینه 1
ولی توتست گزینه 4 رو زدم
باسلام
چه شرايطي رو بايد توضيح بديم؟
چي بايد بگيم؟
چه ثمري داره؟
بااحترام
 

star_silver2050

عضو فعال
باسلام
چه شرايطي رو بايد توضيح بديم؟
چي بايد بگيم؟
چه ثمري داره؟
بااحترام
ممکنه سوال ها غیر استاندارد بوده
جوابی که من مد نظرم هست و درست هم بوده استاد رو قانع نکرده و توضیح بیشتر و مجاب کردن استاد
نحوه ی برگزاری
زیر سوال بردن عدالت استاد
شرایط روحی سر جلسه
 
بالا