بحث 1:هوش هیجانی

4niko

عضو جدید
3- شما در بخش پشتیبانی مشتریان کار می‌کنید و با یک مشتری بسیار عصبانی در پشت تلفن مواجه می‌شوید. چکار می‌کنید؟
1- ارتباط را قطع می‌کنید چون بد و بیراه شنیدن از دیگران برای شما فایده‌ای ندارد.
2- به حرفهای مشتری گوش می‌کنید و سعی می‌کنید با نشنیده گرفتن لحن بد، به مشکل اصلی او پی ببرید.
3- به مشتری توضیح می‌دهید که دارد بی‌انصافی می‌کند، زیرا شما فقط مشغول انجام وظیفه هستید و به او می‌گوئید ممنون می‌شوید اگر روش حرف زدنش را عوض کند.
4- به مشتری می‌گویید که شرایط او را درک می‌کنید و بهترین کار مشخصی را که می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید، به او پیشنهاد می‌کنید.

من گزینه ی 4 را انتخاب کردم چون اگه خودم هم جای مشتری بودم همین انتظار را داشتم اصلا واسه همین اونجام دیگه!;)
 

4niko

عضو جدید
4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.

1 باید بهترین گزینه باشه من هیچکدوم از این کارا را انجام ندادم:(ولی گزینه ی 3را انتخاب کردم البته اون درس استاتیک بود !!!راستشو بخواین هنوز در مورد یه درس مهم تجربه نکردم
ولی اگه خدایی نکرده میان ترم را خوب ندادم روی گزینه 1 تمرکز میکنم:)
 

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.
با سلام
گزینه 1 جواب منه.
ولی این ترم برای من این اتفاق افتاد و من یک درس رو افتادم حالا 2 ماهه دارم التماس استاد میکنم نمره منو بده اونم قول داده که قبولم کنه.
البته درسش نیمه تخصصیه خیلی بدرد بخور نیست:D
ولی درسی اگه برا آینده مفید باشه حتما برنامه ریزی میکنم و بکوب میخونم;)
 

"hasta"

عضو جدید
4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.
من همیشه گزینه 4 رو انتخاب می کنم!
جالبه نه؟ من سعی می کنم استادمو راضی کنم که نمره بهتری بهم بده و البته موفق هم بودم تا حالا!:victory:
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
eyval

eyval

من همیشه گزینه 4 رو انتخاب می کنم!
جالبه نه؟ من سعی می کنم استادمو راضی کنم که نمره بهتری بهم بده و البته موفق هم بودم تا حالا!:victory:
hastaجون کارت جالبه اما همه استادا که راضی نمیشن
به ما هم یاد بده ;)
 

mahtabi

مدیر بازنشسته
2- شما در جلسه‌ای هستید و یکی از همکارانتان به خاطر کاری که شما انجام داده‌اید مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرد. عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟
- فوراً و به طور علنی با همکارتان به خاطر آن که کار شما را صاحب شده است برخورد می‌کنید.
- بعد از جلسه، همکارتان را کنار می‌کشید و به او می‌گویید که ممنون می‌شوید اگر در آینده هنگامی که صحبت از کارهای شماست، او اعتبار و امتیاز کارتان را به خود شما بدهد.
- هیچ. شرمنده کردن همکاران جلوی دیگران، کار درستی نیست.
- پس از صحبت‌های همکارتان، به طور علنی از او به خاطر اشاره به کار شما از او تشکر کرده و حضار را به طور مشروح‌تری در جریان کم و کیف کارتان قرار می‌دهید.
گزینه 2 رو میزنم

3- شما در بخش پشتیبانی مشتریان کار می‌کنید و با یک مشتری بسیار عصبانی در پشت تلفن مواجه می‌شوید. چکار می‌کنید؟
1- ارتباط را قطع می‌کنید چون بد و بیراه شنیدن از دیگران برای شما فایده‌ای ندارد.
2- به حرفهای مشتری گوش می‌کنید و سعی می‌کنید با نشنیده گرفتن لحن بد، به مشکل اصلی او پی ببرید.
3- به مشتری توضیح می‌دهید که دارد بی‌انصافی می‌کند، زیرا شما فقط مشغول انجام وظیفه هستید و به او می‌گوئید ممنون می‌شوید اگر روش حرف زدنش را عوض کند.
4- به مشتری می‌گویید که شرایط او را درک می‌کنید و بهترین کار مشخصی را که می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید، به او پیشنهاد می‌کنید.

گزینه 4 رو میزنم


4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.

گزینه1 رو میزنم


ببخشید دیر شد.توضیحات هم لازمه؟اخه من هر کدوم از این جواب هارو طبق منطق خودم زدم و فکر نکنم منطق من لزوما با منطق کسی دیگه جور دراد.
در هر حال اگر لازمه بگین تا بگم.:smile:
 

m.ali.m

عضو جدید
سلام.
ببخشید یه مدت نبودم.
امیدوارم بتونم جبران کنم.;)

4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.

من گزینه 1 رو انتخاب کردم.

3- شما در بخش پشتیبانی مشتریان کار می‌کنید و با یک مشتری بسیار عصبانی در پشت تلفن مواجه می‌شوید. چکار می‌کنید؟
1- ارتباط را قطع می‌کنید چون بد و بیراه شنیدن از دیگران برای شما فایده‌ای ندارد.
2- به حرفهای مشتری گوش می‌کنید و سعی می‌کنید با نشنیده گرفتن لحن بد، به مشکل اصلی او پی ببرید.
3- به مشتری توضیح می‌دهید که دارد بی‌انصافی می‌کند، زیرا شما فقط مشغول انجام وظیفه هستید و به او می‌گوئید ممنون می‌شوید اگر روش حرف زدنش را عوض کند.
4- به مشتری می‌گویید که شرایط او را درک می‌کنید و بهترین کار مشخصی را که می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید، به او پیشنهاد می‌کنید.

من در این شرایط گزینه 4 رو انتخاب میکنم. چون به نظر من، تنها زمانی میشه یه آدم عصبانی رو آروم کرد که بهش بگی میفهمم چی میگی.حالا بیا با هم یه راه حل منطقی برای مشکلت ارائه بدیم.

2- شما در جلسه‌ای هستید و یکی از همکارانتان به خاطر کاری که شما انجام داده‌اید مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرد. عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟
- فوراً و به طور علنی با همکارتان به خاطر آن که کار شما را صاحب شده است برخورد می‌کنید.
- بعد از جلسه، همکارتان را کنار می‌کشید و به او می‌گویید که ممنون می‌شوید اگر در آینده هنگامی که صحبت از کارهای شماست، او اعتبار و امتیاز کارتان را به خود شما بدهد.
- هیچ. شرمنده کردن همکاران جلوی دیگران، کار درستی نیست.
- پس از صحبت‌های همکارتان، به طور علنی از او به خاطر اشاره به کار شما از او تشکر کرده و حضار را به طور مشروح‌تری در جریان کم و کیف کارتان قرار می‌دهید.

من گزینه 3 رو انتخاب کردم.
به نظر من برای انجام گزینه ی 4 لزومی نداره که علنا" بگیم این طرح و فکر برای ما بوده.فقط کافیه یه سری اطلاعات ریز و جزئی که مطمئنا" اون همکارتون فراموش کرده بگه رو برای جمع بگید و بیشتر در مورد طرح شفاف سازی کنید. در این موقع، این سوال برای همه پیش میاد که چطور انقدر اطلاعات شما کامل و همه جانبه ست؟در اینجور مواقع احتمالش زیاده که کسی بپرسه: مگه این فکر برای شما بوده؟
پس با کمی تغییرات در گزینه 4،میشه اونو هم انتخاب کرد.

1- شما در هواپیمایی نشسته‌اید که ناگهان هواپیما به دلیل بدی آب و هوا تکانهای شدیدی می‌خورد. شما در این حالت چکار می‌کنید؟
الف : به خواندن کتاب یا مجله و یا تماشای فیلم ادامه می‌دهید و سعی می‌کنید به وضعیت پیش آمده توجهی نکنید.
ب : به دقت مهماندارها را زیر نظر می‌گیرید، کارت شرایط اضطراری که در جلوی صندلی شماست را می‌خوانید و برای وضعیت اضطراری خود را آماده می‌کنید.
ج : کمی از هر دوی الف و ب
د : مطمئن نیستم. تا به حال فکرش را نکرده‌ام.

بااحترام

من گزینه 2 رو انتخاب کردم. چون در اون شرایط حس میکنم که مهماندار تجربه و اطلاعات بیشتری داره.پس ترجیح میدم به حرفش گوش بدم.

شرمنده که ترتیب سوالا برعکسه!:redface:
از آخر جواب دادم!!!:D
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نبودم ولی خوشحال م

نبودم ولی خوشحال م

باسلام
من نبودم ، ماموریت بودم و اینترنت هم تا همین لحظه نداشتم.
ولی از نبودنم خیلی خوشحالم چون دیدم ، کاملا گروه کار کرده ، و اصلا نبودن هیچکس تاثیری رو فعالیت نداره.
پس نتیجه اخلاقی اینکه هر کس خودش رو مسوول این تاپیک می دونه.
به شدت خوشحالم
بااحترام
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
توضیح خوب بود می دادی

توضیح خوب بود می دادی

گزینه 2 رو میزنم



گزینه 4 رو میزنم



گزینه1 رو میزنم


ببخشید دیر شد.توضیحات هم لازمه؟اخه من هر کدوم از این جواب هارو طبق منطق خودم زدم و فکر نکنم منطق من لزوما با منطق کسی دیگه جور دراد.
در هر حال اگر لازمه بگین تا بگم.:smile:
باسلام
خوب بود توضیح می دادید.
چون با توضیح بچه ها بحث شروع میشه اگه همه مستقیم گزینه ها رو بزنن ، نباید اتفاق خاصی بیوفته.
بااحترام
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فن مذاکره قابل اجرا

فن مذاکره قابل اجرا

نه عزیزم کار خوبی نیست که!:biggrin:
باید فن مذاکره بلد باشی!:w11:
باسلام
می خوام خواهش کنم بعد از اینکه بحث هوش هیجانی رو بستیم ، شما بحث فن مذاکره رو شروع کنید ، تا ما هم بهره ببریم.
بااحترام
 

mahtabi

مدیر بازنشسته
توضیحات

توضیحات

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله just in time http://www.www.www.iran-eng.ir/images/buttons/viewpost.gif
2- شما در جلسه‌ای هستید و یکی از همکارانتان به خاطر کاری که شما انجام داده‌اید مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرد. عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟
- فوراً و به طور علنی با همکارتان به خاطر آن که کار شما را صاحب شده است برخورد می‌کنید.
- بعد از جلسه، همکارتان را کنار می‌کشید و به او می‌گویید که ممنون می‌شوید اگر در آینده هنگامی که صحبت از کارهای شماست، او اعتبار و امتیاز کارتان را به خود شما بدهد.
- هیچ. شرمنده کردن همکاران جلوی دیگران، کار درستی نیست.
- پس از صحبت‌های همکارتان، به طور علنی از او به خاطر اشاره به کار شما از او تشکر کرده و حضار را به طور مشروح‌تری در جریان کم و کیف کارتان قرار می‌دهید.


گزینه 2 رو میزنم
خوب من اصولا تمایلی ندارم دیگران رو برنجونم.در این مورد هم چون کاری هست،ترجیح میدم به اون شخص خصوصی بگم تا جلوی جمع که هم به ایشون تذکر داده باشم و هم اینکه شخصتش خورد نشه.

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله just in time http://www.www.www.iran-eng.ir/images/buttons/viewpost.gif
3- شما در بخش پشتیبانی مشتریان کار می‌کنید و با یک مشتری بسیار عصبانی در پشت تلفن مواجه می‌شوید. چکار می‌کنید؟
1- ارتباط را قطع می‌کنید چون بد و بیراه شنیدن از دیگران برای شما فایده‌ای ندارد.
2- به حرفهای مشتری گوش می‌کنید و سعی می‌کنید با نشنیده گرفتن لحن بد، به مشکل اصلی او پی ببرید.
3- به مشتری توضیح می‌دهید که دارد بی‌انصافی می‌کند، زیرا شما فقط مشغول انجام وظیفه هستید و به او می‌گوئید ممنون می‌شوید اگر روش حرف زدنش را عوض کند.
4- به مشتری می‌گویید که شرایط او را درک می‌کنید و بهترین کار مشخصی را که می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید، به او پیشنهاد می‌کنید.


گزینه 4 رو میزنم
خوب از نظر من این گزینه دقیقا کاریه که من خودم خیلی وقتا از مسئولین ذیربط میخواستم .
بهترین کار برای روابط عمومی از دید من این هست که با فردی که شاکی هست همدردی بشه تا هم اون آروم شه و هم اینکه شما خودت بتونی راحت فکرت رو به کار ببری.با یه جو متشنج نمیشه هیچ کاری رو انجام داد.

نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله just in time http://www.www.www.iran-eng.ir/images/buttons/viewpost.gif
4- شما دانشجویی هستید که امیدوار بود در درسی که برای آینده شغلی‌اش بسیار مهم است نمره «الف» بگیرد. ولی متوجه می‌شوید که در امتحان میان ترم نمره «ج» گرفته‌اید. چکار می‌کنید؟
1- برنامه درسی مشخصی را برای بهبود نمره‌تان طراحی می‌کنید و آن را به دقت اجرا می‌کنید.
2- به این نتیجه می‌رسید که شما به درد آن شغل نمی‌خورید.
3- به خودتان می‌گویید نمره‌ای که در این درس گرفته‌اید مهم نیست و به جای آن، تمرکزتان را بر روی درسهای دیگری که نمره‌های بهتری در آنها گرفته‌اید متمرکز می‌کنید.
4- به ملاقات استادتان می‌روید و سعی می کنید با توضیح دادن شرایطتان او را وادار کنید که نمره بهتری به شما بدهد.


گزینه1 رو میزنم
خوب اصولا آدمی نیستم که که از درسی که کم بردم نا امید شم.چچ.ن هیچ وقت به سیستم نمره دهی معتقد نبودم.مهم اون نمره نیست که حالا بخوام مثل گزینه 2 از کار آیندم دلسرد شم چون از دیدم این نمره بیان کننده توان علمیه من نیست.
همین طورم فکر نمی کنم با خالی کردن عرصه توی اون درس کار خوبی رو کرده باشم.چی می گن یه جوری عذاب وجدان می گیرم.
در مورد آخریم هیچ وقت این کار رو نکردم چوندر بدترین شرایطم هم نمره نرمالی بردم که با توجه به شرایطم برای خودم قانع کننده بوده و بیشتر از اون رو نخواستم با التماس بگیرم.


اینم بخاطر روی گل جناب مدیر بازنشسته تالارمون:gol:



 

star_silver2050

عضو فعال
5- شما مدیر سازمانی هستید که سعی دارد احترام به قومیت‌ها و نژادها را حفظ کند. ولی به طور اتفاقی می‌شنوید که کسی دارد یک جوک درباره یکی از قومیت‌ها می گوید. چکار می‌کنید؟
1-نادیده می‌گیرید. بهترین روش برای مقابله با این چیزها عکس‌العمل نشان ندادن است.

2-آن فرد را به اتاقتان احضار می‌کنید و به او توضیح می‌دهید که رفتارش نامناسب است و در صورت تکرار مورد تنبیه انضباطی قرار خواهد گرفت.
3-همانجا با صدای بلند به او می‌گویید که گفتن چنین جوکهایی نامناسب است و در سازمان شما تحمل نخواهد شد.
4-آن فرد را به یک دوره آموزشی مرتبط می‌فرستید.
6- شما بازاریاب یک شرکت بیمه هستید که به مشتریان احتمالی برای فروش بیمه‌نامه تلفن می‌کنید. شما از 15 تلفن آخرتان دست خالی و ناموفق برگشته‌اید. چکار می‌کنید؟
1-کار امروز را رها می‌کنید و قبل از آن که در ترافیک عصر گرفتار شوید، زودتر به خانه می‌روید.
2-در تلفن بعدی، سعی می‌کنید روش تازه‌ای را به کار ببرید و تجربیات ناموفق قبلی را فراموش می‌کنید.
3-نقاط ضعف و قوت خود را فهرست می‌کنید تا تعیین کنید چه چیزی باعث ناموفق بودنتان شده است.

4-در تلفن‌های بعدی، در مورد مزایای بیمه‌نامه اغراق می‌کنید.

7- شما سعی دارید دوستتان را که به خاطر این که راننده یک ماشین به طور خطرناکی جلوی او پیچیده سخت عصبانی و آشفته است آرام کنید. چکار می‌کنید؟
1-به او می گویید آن حادثه را فراموش کند. خوشحال باشد که اکنون سالم است و این موضوع مهمی نیست.
2-یکی از نوارهای موسیقی مورد علاقه او را می‌گذارید و سعی می‌کنید حواس او را پرت کنید.
3-با او در بد و بیراه گفتن به آن راننده همصدا می‌شوید.

4-به او می‌گویید در گذشته چنین اتفاقی برای خود شما هم افتاده و چقدر از این بابت عصبانی شده بودید تا آن که متوجه شدید تعجیل آن راننده برای رسیدن به بیمارستان بوده است.
8- بحث بین شما و شریکتان بالا گرفته و هر دو صدای خود را بلند کرده‌اید و هر دو از فرط ناراحتی، شروع به تهمت‌زنی‌هایی به هم می‌کنید که خودتان هم واقعاً به آنها اعتقاد ندارید. بهترین کاری که می‌شود کرد چیست؟
1-موافقت برای 20 دقیقه استراحت قبل از ادامه بحث.
2-صرفنظر از این که شریکتان چه می‌گوید، شما سکوت کنید.
3-به او می گویید به خاطر رفتارتان متأسفید و از او هم می‌خواهید که معذرت خواهی کند.

4-چند لحظه تأمل کنید، افکارتان را جمع کنید و سپس ادعایتان را با دقت هر چه تمامتر، دوباره ابراز کنید.
9- به شما مدیریت تیمی که قادر به یافتن راه‌حلی خلاقانه برای یک مشکل کاری نبوده است، سپرده شده است. نخستین کاری که انجام می‌دهید چیست؟
1-یک برنامه کاری تنظیم می‌کنید، جلسه‌ای می‌گذارید و مدت زمان خاصی برای بحث درباره هر موضوع اختصاص می‌دهید.
2-جلسه‌ای در خارج از محیط کار ترتیب می‌دهید، بیشتر به این منظور که افراد تیم را تشویق کنید که همدیگر را بهتر بشناسند.
3-با افراد تیم تک به تک جلسه می‌گذارید و نظر و ایده آنها را درباره چگونگی حل مساله جویا می‌شوید.

4-یک جلسه یورش فکری ( brainstorming ) می‌گذارید و افراد تیم را تشویق می‌کنید که هر چه به ذهنشان می‌آید را صرفنظر از این که چقدر بیربط باشد، بازگو کنند.
10- شما اخیراً در سازمانتان فرد جوانی را به عنوان مدیر منصوب کرده‌اید و متوجه شده‌اید که او بدون راهنمایی و مشاوره شما حتی قادر به ساده‌ترین تصمیم‌گیریها هم نیست، چه می کنید؟
1-قبول می‌کنید که او آنچه را برای موفقیت در محیط کاری مورد نیاز است ندارد و دنبال یافتن کس دیگری برای جایگزینی او می گردید.
2-از مدیریت منابع انسانی سازمانتان می‌خواهید که با او صحبت کند و ببیند او مایل است در کدام بخش سازمان به فعالیتش ادامه دهد.
3-عمداً موارد پیچیده زیادی را که نیاز به تصمیم‌گیری داشته باشند به او محوّل می‌کنید تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند.

4-یک سری شرایط چالش برانگیز ولی قابل مدیریت را برایش فراهم می‌کنید و خود را برای مشاوره و راهنمایی در دسترس او قرار می‌دهید.
 
آخرین ویرایش:

star_silver2050

عضو فعال
5

شما مدیر سازمانی هستید که سعی دارد احترام به قومیت‌ها و نژادها را حفظ کند. ولی به طور اتفاقی می‌شنوید که کسی دارد یک جوک درباره یکی از قومیت‌ها می گوید. چکار می‌کنید؟
1-

نادیده می‌گیرید. بهترین روش برای مقابله با این چیزها عکس‌العمل نشان ندادن است.


2-آن فرد را به اتاقتان احضار می‌کنید و به او توضیح می‌دهید که رفتارش نامناسب است و در صورت تکرار مورد تنبیه انضباطی قرار خواهد گرفت.

3-همانجا با صدای بلند به او می‌گویید که گفتن چنین جوکهایی نامناسب است و در سازمان شما تحمل نخواهد شد.

4-آن فرد را به یک دوره آموزشی مرتبط می‌فرستید
 
آخرین ویرایش:

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گزينه دوم

گزينه دوم

5

شما مدیر سازمانی هستید که سعی دارد احترام به قومیت‌ها و نژادها را حفظ کند. ولی به طور اتفاقی می‌شنوید که کسی دارد یک جوک درباره یکی از قومیت‌ها می گوید. چکار می‌کنید؟
1-

نادیده می‌گیرید. بهترین روش برای مقابله با این چیزها عکس‌العمل نشان ندادن است.


2-آن فرد را به اتاقتان احضار می‌کنید و به او توضیح می‌دهید که رفتارش نامناسب است و در صورت تکرار مورد تنبیه انضباطی قرار خواهد گرفت.

3-همانجا با صدای بلند به او می‌گویید که گفتن چنین جوکهایی نامناسب است و در سازمان شما تحمل نخواهد شد.

4-آن فرد را به یک دوره آموزشی مرتبط می‌فرستید
باسلام
من گزينه دوم رو انتخاب مي كنم.
بچه ها هميشه بين تبليغ و ريا يه فاصله باريكي وجود داره.
اين خيلي مهمه.
در نتيجه گزينه دوم رو جوري انتخاب مي كنم كه هم اون فرد رو به طور خصوصي خواسته باشم.
و هم همه بفهمن كه مي خوام جلوي يه جريان رو بگيرم.
بااحترام
 

s_aa

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
باسلام
من گزينه دوم رو انتخاب مي كنم.
بچه ها هميشه بين تبليغ و ريا يه فاصله باريكي وجود داره.
اين خيلي مهمه.
در نتيجه گزينه دوم رو جوري انتخاب مي كنم كه هم اون فرد رو به طور خصوصي خواسته باشم.
و هم همه بفهمن كه مي خوام جلوي يه جريان رو بگيرم.
بااحترام
من هم معتقدم به گزینه دو....دقیقا به همین دلیلی که دوست عزیز گفته .....:thumbsup:
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
5

شما مدیر سازمانی هستید که سعی دارد احترام به قومیت‌ها و نژادها را حفظ کند. ولی به طور اتفاقی می‌شنوید که کسی دارد یک جوک درباره یکی از قومیت‌ها می گوید. چکار می‌کنید؟


1- نادیده می‌گیرید. بهترین روش برای مقابله با این چیزها عکس‌العمل نشان ندادن است.


2-آن فرد را به اتاقتان احضار می‌کنید و به او توضیح می‌دهید که رفتارش نامناسب است و در صورت تکرار مورد تنبیه انضباطی قرار خواهد گرفت.

3-همانجا با صدای بلند به او می‌گویید که گفتن چنین جوکهایی نامناسب است و در سازمان شما تحمل نخواهد شد.

4-آن فرد را به یک دوره آموزشی مرتبط می‌فرستید

با احترام به نظر دوستان ولی گزینه من 4 هست
دلیلش هم اینه که ترجیح میدم کارکنانم رو موقع تشویق احضار کنم نه تنبیه

(حتی الامکان از این امر اجتناب میکنم)

امور فرهنگی کارکنان و ارتقای سطح اونا رو به تیم فرهنگی سازمان میسپارم و خودم شخصا در امر تربیت اونها دخالت نمیکنم (مگر در مواقع خاص)
 

star_silver2050

عضو فعال
5

شما مدیر سازمانی هستید که سعی دارد احترام به قومیت‌ها و نژادها را حفظ کند. ولی به طور اتفاقی می‌شنوید که کسی دارد یک جوک درباره یکی از قومیت‌ها می گوید. چکار می‌کنید؟
1-

نادیده می‌گیرید. بهترین روش برای مقابله با این چیزها عکس‌العمل نشان ندادن است.


2-آن فرد را به اتاقتان احضار می‌کنید و به او توضیح می‌دهید که رفتارش نامناسب است و در صورت تکرار مورد تنبیه انضباطی قرار خواهد گرفت.

3-همانجا با صدای بلند به او می‌گویید که گفتن چنین جوکهایی نامناسب است و در سازمان شما تحمل نخواهد شد.

4-آن فرد را به یک دوره آموزشی مرتبط می‌فرستید
من گزینه ی 2 رو انتخاب میکنم
چون اگه دوره آموزشی بفرستمش ممکنه اصلا دوره براش تاثیری نداشته باشه و چون به طور غیر مستقیم باهاش برخورد شده ممکنه اصلا تاثیری نداشته باشه
گزینه 2 یعنی مرگ 1 بار شیون هم یکبار:w11:
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ايرانيزه

ايرانيزه

با احترام به نظر دوستان ولی گزینه من 4 هست
دلیلش هم اینه که ترجیح میدم کارکنانم رو موقع تشویق احضار کنم نه تنبیه

(حتی الامکان از این امر اجتناب میکنم)

امور فرهنگی کارکنان و ارتقای سطح اونا رو به تیم فرهنگی سازمان میسپارم و خودم شخصا در امر تربیت اونها دخالت نمیکنم (مگر در مواقع خاص)
باسلام
محمد جان
فكر كنم بايد ايرانيزه فكر كنيم.
كدوم كلاس؟
تو فرهنگ ما ايرانيا چه كلاسي به اين درد مي خوره؟
توش چي بهمون ياد بدن.
من فكر مي كنم گزينه 4 خودبه خود به خاطر شرايطي كه توش هستيم ، حذف ميشه.
بااحترام
 

star_silver2050

عضو فعال
با احترام به نظر دوستان ولی گزینه من 4 هست
دلیلش هم اینه که ترجیح میدم کارکنانم رو موقع تشویق احضار کنم نه تنبیه

(حتی الامکان از این امر اجتناب میکنم)

امور فرهنگی کارکنان و ارتقای سطح اونا رو به تیم فرهنگی سازمان میسپارم و خودم شخصا در امر تربیت اونها دخالت نمیکنم (مگر در مواقع خاص)
به نظرتون تیم فرهنگی سازمان چه کمکی میتونه بکنه؟
این برمیگرده به فرهنگ خود افراد جامعه :smoke:
مخصوصا ما که یک کشور جهان سومیم:question::wallbash:
به نظرتون اصلا امکان برگزاری این دوره ها وجود داره؟؟؟
دوره اموزشی جوک های پاستوریزه!!!!
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
من گزینه ی 2 رو انتخاب میکنم
چون اگه دوره آموزشی بفرستمش ممکنه اصلا دوره براش تاثیری نداشته باشه و چون به طور غیر مستقیم باهاش برخورد شده ممکنه اصلا تاثیری نداشته باشه
گزینه 2 یعنی مرگ 1 بار شیون هم یکبار:w11:
باسلام
لزوما اينجوري هم نيست كه ادم تند بره
مي تونه نرم و نالين به طرف تذكر بدي تهش بگي كه اينكار مستوجب اخطاره
بااحترام
 

mahtabi

مدیر بازنشسته
5

شما مدیر سازمانی هستید که سعی دارد احترام به قومیت‌ها و نژادها را حفظ کند. ولی به طور اتفاقی می‌شنوید که کسی دارد یک جوک درباره یکی از قومیت‌ها می گوید. چکار می‌کنید؟
1-

نادیده می‌گیرید. بهترین روش برای مقابله با این چیزها عکس‌العمل نشان ندادن است.


2-آن فرد را به اتاقتان احضار می‌کنید و به او توضیح می‌دهید که رفتارش نامناسب است و در صورت تکرار مورد تنبیه انضباطی قرار خواهد گرفت.

3-همانجا با صدای بلند به او می‌گویید که گفتن چنین جوکهایی نامناسب است و در سازمان شما تحمل نخواهد شد.

4-آن فرد را به یک دوره آموزشی مرتبط می‌فرستید
گزینه 4
فکر میکنم بهترین کار برای مقابله با فردی که داره همچین کاری میکنه اینه که بدون گفتن اون رو به یه دوره آموزشی مرتبط بفرستی تا خودش درک کنه نه اینکه من با اجبار بخوام چیزی رو تو ذهن اون جا بندازم که اصلا براش معنی نداره...
 
آخرین ویرایش:

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
.
ولی از نبودنم خیلی خوشحالم چون دیدم ، کاملا گروه کار کرده ، و اصلا نبودن هیچکس تاثیری رو فعالیت نداره.
پس نتیجه اخلاقی اینکه هر کس خودش رو مسوول این تاپیک می دونه.
کاملا موافقم
منم 4 روز نبودم
اومدم دیدم به به
همه یه پا استادن برا خودشون;):D
پس من میرم یه دوره کلاس تا به شما برسم:smile:
 

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
5

شما مدیر سازمانی هستید که سعی دارد احترام به قومیت‌ها و نژادها را حفظ کند. ولی به طور اتفاقی می‌شنوید که کسی دارد یک جوک درباره یکی از قومیت‌ها می گوید. چکار می‌کنید؟
1-

نادیده می‌گیرید. بهترین روش برای مقابله با این چیزها عکس‌العمل نشان ندادن است.


2-آن فرد را به اتاقتان احضار می‌کنید و به او توضیح می‌دهید که رفتارش نامناسب است و در صورت تکرار مورد تنبیه انضباطی قرار خواهد گرفت.

3-همانجا با صدای بلند به او می‌گویید که گفتن چنین جوکهایی نامناسب است و در سازمان شما تحمل نخواهد شد.

4-آن فرد را به یک دوره آموزشی مرتبط می‌فرستید
قطعا گزینه دوم
 

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزینه 2
فکر میکنم بهترین کار برای مقابله با فردی که داره همچین کاری میکنه اینه که بدون گفتن اون رو به یه دوره آموزشی مرتبط بفرستی تا خودش درک کنه نه اینکه من با اجبار بخوام چیزی رو تو ذهن اون جا بندازم که اصلا براش معنی نداره...
مهتابی جان این که شد گزینه 4
پس شما 4 زدی؟؟
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
من گزینه ی 2 رو انتخاب میکنم
چون اگه دوره آموزشی بفرستمش ممکنه اصلا دوره براش تاثیری نداشته باشه و چون به طور غیر مستقیم باهاش برخورد شده ممکنه اصلا تاثیری نداشته باشه
گزینه 2 یعنی مرگ 1 بار شیون هم یکبار:w11:
اگه تاثیر نداشت اونوقت یه تصمیم دیگه میگیریم
اگه تذکر دادیم و اون شخص جای دیگه این اشتباه رو تکرار کرد چی؟

اصلا با تذکر این مشکل حل و ریشه کن میشه به نظرتون؟

باسلام
محمد جان
فكر كنم بايد ايرانيزه فكر كنيم.
كدوم كلاس؟
تو فرهنگ ما ايرانيا چه كلاسي به اين درد مي خوره؟
توش چي بهمون ياد بدن.
من فكر مي كنم گزينه 4 خودبه خود به خاطر شرايطي كه توش هستيم ، حذف ميشه.
بااحترام

من خودم از طرفدارای ایرانیزه کردنم و یکی از مخالفان ترجمه صرف اما هدف از ایرانیزه کردن چیه؟
ما ایرانیزه میکنیم یعنی در درجه اول شرایط رو با فرهنگ خودمون منطبق میکنیم سپس سعی مکنیم با ارتقای فرهنگ به شرایط مطلوب تری برسیم!

...

ببینید، یکی از بزرگترین اشتباهات مهندسین صنایع اینه که وقتی وارد محیط کار میش بیش از حد انعطاف پذیر میشن و بیش از حد هم طرفدار سیستم میشن!
یعنی به جای اینکه منتقد سیستم باشن در اون حل میشن (خودشونم جزیی از سیستم میشن) که این به نظر من غلطه


به نظرتون تیم فرهنگی سازمان چه کمکی میتونه بکنه؟
این برمیگرده به فرهنگ خود افراد جامعه :smoke:
مخصوصا ما که یک کشور جهان سومیم:question::wallbash:
به نظرتون اصلا امکان برگزاری این دوره ها وجود داره؟؟؟
دوره اموزشی جوک های پاستوریزه!!!!

فرهنگ جامعه یا درسته یا غلط
اگه درسته که بحثی درون نیست و اگه غلطه باید اصلاح بشه
 

m.ali.m

عضو جدید
5

شما مدیر سازمانی هستید که سعی دارد احترام به قومیت‌ها و نژادها را حفظ کند. ولی به طور اتفاقی می‌شنوید که کسی دارد یک جوک درباره یکی از قومیت‌ها می گوید. چکار می‌کنید؟
1-

نادیده می‌گیرید. بهترین روش برای مقابله با این چیزها عکس‌العمل نشان ندادن است.


2-آن فرد را به اتاقتان احضار می‌کنید و به او توضیح می‌دهید که رفتارش نامناسب است و در صورت تکرار مورد تنبیه انضباطی قرار خواهد گرفت.

3-همانجا با صدای بلند به او می‌گویید که گفتن چنین جوکهایی نامناسب است و در سازمان شما تحمل نخواهد شد.

4-آن فرد را به یک دوره آموزشی مرتبط می‌فرستید

سلام.
با توجه به موقعیت، گزینه ی1 رو انتخاب میکنم.
اگر این حرف در جمعی زده شود که من(به عنوان مدیر) آنجا حضور داشته باشم،این بهترین کاره.یه مدیر باید انقدر جنم مدیریتی داشته باشه که به قول معروف این بی محلی کوچیک هم بتونه رو کارمندش تاثیر بذاره.:cool:
اما اگه بشنوم در جمع دیگری چنین حرفی زده شده،ترجیح میدم گزینه2رو انتخاب کنم. :smile:
 

m.ali.m

عضو جدید
اگه تاثیر نداشت اونوقت یه تصمیم دیگه میگیریم
اگه تذکر دادیم و اون شخص جای دیگه این اشتباه رو تکرار کرد چی؟

اصلا با تذکر این مشکل حل و ریشه کن میشه به نظرتون؟



به نوع تذکر دادنتونم بستگی داره. حتی میشه فرد رو تهدید به پرداخت هزینه و یا حتی اخراج کرد.
در صورت آموزش دیدن هم ممکنه باز اون کارو تکرار کنه!
به قول مهتابی، نمیشه اینو به زور به طرف فهموند...
 
بالا