اهل تسنن

وضعیت
موضوع بسته شده است.

alismartset

کاربر بیش فعال
عزیزم تو آیات نه تو احادیث اهل تشیع هستش . که اونا رو یه نفر افراطی مثه شما نوشته
من که افراطی از این بنده ی خدا ندیدم...
اگه نقل قول بگیری به افراط هاش ممنون میشم;)
(یک درصدم بده که نسبت تعداد تاپیک افراطیش به کل تاپیکاش معلوم بشه)
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک سوال برایم پیش اومده که هیچوقت به جوابش نرسیدم.
در کل یا صنی ها درست میگویند یا شیعه ها.
یک گروه اعتقاد دارند که حظرت علی جانشین حضرت محمد انتخاب شد و فرزندانشون هم به ترتیب جانشین شدند.
یک عده این اعتقاد را ندارند.
الان من شیعه میخوام یک صنی را قانع کنم که من راست میگویم.یعنی حضرت علی امام هست و جانشین پیامبر هست.و فرزندانشون هم به ترتیب حسن و حسین و فرزندان حسین مقدس هستند.
چطور میتونیم قانعشون کنیم.
یعنی چطوری یک اتفاق تاریخی که هیچ ثبتی نبوده و نه دوربینی و فیلمی وجود داشته باشه را به انها بگیم که انها حقیقت را بفهمند؟؟؟؟
به قران مراجعه کن
55 و 67 سوره مائده
27 انفال
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان با عرض معذرت من باید برم
خیلی حرف داشتم
ولی حیف که وقت ندارم
ولی هر کی برام پیام بذاره باهش مباحثه میکنم
با عرض معذرت
خداحافظ
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان با عرض معذرت من باید برم
خیلی حرف داشتم
ولی حیف که وقت ندارم
ولی هر کی برام پیام بذاره باهش مباحثه میکنم
با عرض معذرت
خداحافظ
ممون از صبری که پیشه میکنی و همچنین از شرکت در بحث
 

k2_h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میشه شما بگید مال کدوم فرقه اهل سنت هستید؟
ایا این بحث القای شیطان در وحی را شما هم قبول دارید؟

مردم خیلی کارها میکنن این که ملاک حقانیت اون کار نیست. الان تو امریکا مردم میگن همجنسبازی خوبه .چون مردم این طور میگن خوبه؟؟؟

نه عزیزم این دوست شما این بحث القای شیطانو وسط کشیده .

اون مردم همجنسباز اقلیت هستن و اون موقع هم شیعه اقلیت بود چون تازه میخواست شکل بگیره و اصلا نبود . اونایی هم که اون حدیث پیغمبر امامت رو به معنی جانشینی معنی کردن شیعه هستن و شما الانم اون معنی رو قبول دارین ولی ما نظرمون چیز دیگه ایه پس و درست هم بوده و هست .

نظر شیعه هم برای خودشون درست بوده و هست . ولی تاریخ روی بدشو نشون داد
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من که افراطی از این بنده ی خدا ندیدم...
اگه نقل قول بگیری به افراط هاش ممنون میشم;)
(یک درصدم بده که نسبت تعداد تاپیک افراطیش به کل تاپیکاش معلوم بشه)
من تا حالا یک کلمه به غیر از ایات چیزی نگفتم
اینو کسی میتونه بغهمه که لا اقل یه بار خونده باشدش
حالا دیدید اینا قرانم قبول ندارن و با بی اطلاعی تعصب نشون میدن
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عزیزم من از کجا بدونم چرا رفته اینو انتخاب کرده مسیحیت
مگه میشه ادم با حق کاری نداشته باشه
ما زندگی میکین تا به حق برسیم
اگه علی هم میگفت به حق کاری ندارم وضعمون چی بود الان

دوست من
حق مشخصه
اما باید نظرات دیگران رو استفاده کرد
این چیزی که شما میگی به این معناست که روحانیت ما حق ندارن کتب کتابای افکاری همچون کانت و ... رو بخونن چون حق اونا هستن
امیدوارم منظور منو متوجه شده باشین
 

k2_h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پیامبر گفت بعد من علی جانشینه
ماه مقبول کردیم
حالا ما راهمون جداست یا شما که بالادستیاتون حق علیو غصب کردن؟

خوب ببخشین دیگه به بزرگی خودتون . ایشالله خدا حق بالادستیای مارو کف دستشون میزاره
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه عزیزم این دوست شما این بحث القای شیطانو وسط کشیده .

اون مردم همجنسباز اقلیت هستن و اون موقع هم شیعه اقلیت بود چون تازه میخواست شکل بگیره و اصلا نبود . اونایی هم که اون حدیث پیغمبر امامت رو به معنی جانشینی معنی کردن شیعه هستن و شما الانم اون معنی رو قبول دارین ولی ما نظرمون چیز دیگه ایه پس و درست هم بوده و هست .

نظر شیعه هم برای خودشون درست بوده و هست . ولی تاریخ روی بدشو نشون داد
اصلا نمیشه گفت اگه کسی تو اقلیته پس حق با اون نیست
مثلا نگاه کن همین الان چند میلیارد ادم داریم
اگه اونطوری که شما میگی شیعه و سنی روی هم 1 میلیاردن
ولی بقیه مذاهب بیش از5 میلیارد
پس ینی ما حق نمیگیم
؟؟؟؟
 

k2_h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من که افراطی از این بنده ی خدا ندیدم...
اگه نقل قول بگیری به افراط هاش ممنون میشم;)
(یک درصدم بده که نسبت تعداد تاپیک افراطیش به کل تاپیکاش معلوم بشه)

همه پستاشو یه بار دیگه بخون بعد حرف بزن چرا نقل قول بگیرم بخون متوجه میشی .
 

alismartset

کاربر بیش فعال
من که افراطی از این بنده ی خدا ندیدم...
اگه نقل قول بگیری به افراط هاش ممنون میشم;)
(یک درصدم بده که نسبت تعداد تاپیک افراطیش به کل تاپیکاش معلوم بشه)
دوست عزیز k2_h لطف کن انجامش بده که خیلی منتظرم;)
نظر من با نظر شما فرق داره
لطف کن این کارو انجام بده...ممنون
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دین که دیگه تشخیص نمی خواد فقط کافیه شما به عنوان یه انسان به فطرتت مراجعه کنی
دین هم همونا رو کفته
کی میگه دروغ گفتن خوبه.......این یعنی دین
کی میگه دزدی خوبه............این یعنی دین
..
.
.
.
فقط میمونه یه سری مسائل فرعی در نوع پرستش
که اونم بقول مولانا
هیچ ادابی و ترتیبی مجو
هر چه میخواهد دل تنگت بگو

فطرت که بیانش درست..اما اینکه کدوم فطرت هستش کدوم جسم تفاوت داره
و اینکه شما میگی هیچ ادابی مجو....درسته
اما هرچیزی قانونی داره و اگر اینطور نباشه و هرکی کار خودشو کنه چیز جالبی در نمیاد
مثل اینکه نماز رو یه عده عربی بخونن یه عده فارسی
 

k2_h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من تا حالا یک کلمه به غیر از ایات چیزی نگفتم
اینو کسی میتونه بغهمه که لا اقل یه بار خونده باشدش
حالا دیدید اینا قرانم قبول ندارن و با بی اطلاعی تعصب نشون میدن

عزیزم تو همه اون آیات شما امامت رو جانشینی معنی کردین دیگه . چی میگین همتون
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فطرت که بیانش درست..اما اینکه کدوم فطرت هستش کدوم جسم تفاوت داره
و اینکه شما میگی هیچ ادابی مجو....درسته
اما هرچیزی قانونی داره و اگر اینطور نباشه و هرکی کار خودشو کنه چیز جالبی در نمیاد
مثل اینکه نماز رو یه عده عربی بخونن یه عده فارسی
موافقم
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عزیزم تو همه اون آیات شما امامت رو جانشینی معنی کردین دیگه . چی میگین همتون
نه پس اونی که شما میگید درسته.....ولی =دوست
خدا بیکار بود بیاد وسط بیابون اونهمه مردمو نگه داره بگه علی رفیقه پیامبره
خوب این که از قبل معلوم بود
یا اینکه دوستیه دو نفر اینقدر مهمه که خدا بگه من با ابن کار بر سر شما منت گذاشتم(ایه قرانه ها)
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اون روزم میرسه..و اینکه شماها میرین بهشت و ما هم میریم جهنم
رفتین بهشت دست مارم بگیرینا
بهشت رفتن بعد از اعتغادات بستگی به عمل داره
در ضمن این خیلی کوچیکو خاره که کسی به خاطر بهشت کاری بکنه
 

k2_h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اصلا نمیشه گفت اگه کسی تو اقلیته پس حق با اون نیست
مثلا نگاه کن همین الان چند میلیارد ادم داریم
اگه اونطوری که شما میگی شیعه و سنی روی هم 1 میلیاردن
ولی بقیه مذاهب بیش از5 میلیارد
پس ینی ما حق نمیگیم
؟؟؟؟

اون بحثش کاملا جداس و اصلا ربطی نداره . ما در مورد مسلمونا بحث میکنیم نه در مورد کسایی که با فرض قبول نداشتم اصول دین کافرن .

حرف من اینه هر دوی شیعه و سنی اصول و فروع دین رو قبول دارن و مسلمونن ولی تو مبانی استنباط احکام با هم اختلاف دارن و این اختلاف چیز تازه ای نیست . خیلیا تو این بحثای مسخره کشته شدن و هنوزم به نتیجه نرسیده .

اون موقع پیغمبر هر حرفی زده باشه و هر معنی که داشته حضرت علی جانشین نشده . بهتره آدم به دین خودش پایبند باشه و کاری به کار کسی نداشته باشه .

فرض کن من و شما همدیگرو قانع کردیم بقیه رو چیکار میکنی ؟ پس بهتره بیخیال این موضوع بشی
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اون بحثش کاملا جداس و اصلا ربطی نداره . ما در مورد مسلمونا بحث میکنیم نه در مورد کسایی که با فرض قبول نداشتم اصول دین کافرن .

حرف من اینه هر دوی شیعه و سنی اصول و فروع دین رو قبول دارن و مسلمونن ولی تو مبانی استنباط احکام با هم اختلاف دارن و این اختلاف چیز تازه ای نیست . خیلیا تو این بحثای مسخره کشته شدن و هنوزم به نتیجه نرسیده .

اون موقع پیغمبر هر حرفی زده باشه و هر معنی که داشته حضرت علی جانشین نشده . بهتره آدم به دین خودش پایبند باشه و کاری به کار کسی نداشته باشه .

فرض کن من و شما همدیگرو قانع کردیم بقیه رو چیکار میکنی ؟ پس بهتره بیخیال این موضوع بشی
نه اصلا فرقی نداره بسط بده موضوعو
در ضمن علی جزئی از دینه عزیزم
اینو کی میخاید بفهمید؟
دینه من میگه قران
پیامبر هم حرفی از خودش نزده
هر چی گفته از جانب خدا بوده
همونطور که گفته بعد از من علی جانشینه

حالا رد این مساعل یعنی کافر شدن به جند ایه ار قران
همونطور که گفتم کسی که به چند ایه هم کافر بشه فرقی نمیکنه
اونم کافره
بازم میگم من نمیگم قران میگه
اینم ایاتش
21 ال عمران
56 نساء
49 انعام
35 اعراف

و .....
 

k2_h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه پس اونی که شما میگید درسته.....ولی =دوست
خدا بیکار بود بیاد وسط بیابون اونهمه مردمو نگه داره بگه علی رفیقه پیامبره
خوب این که از قبل معلوم بود
یا اینکه دوستیه دو نفر اینقدر مهمه که خدا بگه من با ابن کار بر سر شما منت گذاشتم(ایه قرانه ها)

پس تو خودت هیچ نظری نداری و همون حرفی رو میزنی که تو دینی اول ابتدایی نوشته شده ؟

پیغمبر پیغمبر بود و تو هر جایی که برا استراجت اطراق میکردن برا مردمشش حرف میزد . شما که اون موقع نبودی تا دلیل این سخنرانی رو بدونی . حتما میگی چرا نقل کردن خوب آره نقل کردن دیگه کیا ؟ علمای خودتون دیگه

علمای ما هم که اکثریت بودن نقل کردن . :w12:
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پس تو خودت هیچ نظری نداری و همون حرفی رو میزنی که تو دینی اول ابتدایی نوشته شده ؟

پیغمبر پیغمبر بود و تو هر جایی که برا استراجت اطراق میکردن برا مردمشش حرف میزد . شما که اون موقع نبودی تا دلیل این سخنرانی رو بدونی . حتما میگی چرا نقل کردن خوب آره نقل کردن دیگه کیا ؟ علمای خودتون دیگه

علمای ما هم که اکثریت بودن نقل کردن . :w12:
قران گفته
من نمیگم
در ضمن تا دلت بخاد علمای خودتونم اقرار کردن
ولی این عوام هستن که نمیخان بشنون
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمی دونیم سر چی دارید بحث می کنید
محوریت همه قرآنه
در بسیاری از آیات قرآن به ولایت الله و رسولش اشاره شده
در بسیاری هم علاوه بر الله و رسولش به مومنین و اوالامر اشاره شده شده
یا به کسایی که در حال رکوع ذکات می دهند
یا یکی از اصلی ترین ها آیه تطهیر می باشد
بسیاری (اکثرا - حتی کتب اهل سنت) در شان نزول آن به خدا و رسولش (که نص صریحه) و 12 امام معصوم شیعیان اشاره کردند
قرآن کار رو تمام می کنه
مطمئن باشید که ماها نمی تونیم بگیم چه کسانی به هشت می روند و چه کسانی نه
البته یه چیزهایی مشخصه!
خواهشا بحث را به بیراهه نکشید
آیات قرآنی را بیاورید و تفاسیر مختلف که از بهترین ها المیزان که سنگینه و نمونه که برای عام هم مناسبه
فکر کنم مفید تر باشه
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نمی دونیم سر چی دارید بحث می کنید
محوریت همه قرآنه
در بسیاری از آیات قرآن به ولایت الله و رسولش اشاره شده
در بسیاری هم علاوه بر الله و رسولش به مومنین و اوالامر اشاره شده شده
یا به کسایی که در حال رکوع ذکات می دهند
یا یکی از اصلی ترین ها آیه تطهیر می باشد
بسیاری (اکثرا - حتی کتب اهل سنت) در شان نزول آن به خدا و رسولش (که نص صریحه) و 12 امام معصوم شیعیان اشاره کردند
قرآن کار رو تمام می کنه
مطمئن باشید که ماها نمی تونیم بگیم چه کسانی به هشت می روند و چه کسانی نه
البته یه چیزهایی مشخصه!
خواهشا بحث را به بیراهه نکشید
آیات قرآنی را بیاورید و تفاسیر مختلف که از بهترین ها المیزان که سنگینه و نمونه که برای عام هم مناسبه
فکر کنم مفید تر باشه
درسته عزیزم
منم همون طور که دیدید هیچ روایتی نیاوردم
همش ایاته قرانه
ولی کو گوش شنوا
منم به خدا حرف بهشت وجهنمو نزدم
یکی دیگه پیش کشید
 

k2_h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه اصلا فرقی نداره بسط بده موضوعو
در ضمن علی جزئی از دینه عزیزم
اینو کی میخاید بفهمید؟
دینه من میگه قران
پیامبر هم حرفی از خودش نزده
هر چی گفته از جانب خدا بوده
همونطور که گفته بعد از من علی جانشینه

حالا رد این مساعل یعنی کافر شدن به جند ایه ار قران
همونطور که گفتم کسی که به چند ایه هم کافر بشه فرقی نمیکنه
اونم کافره
بازم میگم من نمیگم قران میگه
اینم ایاتش
21 ال عمران
56 نساء
49 انعام
35 اعراف

و .....

عزیزم علی کل دین شماست نه جزئی از دین


شما دارین برا خدا هم شریک پیدا میکنین . پس خدا چرا به خود علی وحی نکرد ؟ چرا پیغمبر تو شرایطی که میدونست نمیشه علی جانشین بشه اونو جانشین اعلام کرد ؟ یعنی خدا که بهش وحی فرمود اینم بهش نگفت که نمیشه ؟

یعنی خدا تو یه روز از طرف پیغمبر حضرت علی رو جانشین انتخاب کرد و از یه طرفم نشد ؟
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عزیزم علی کل دین شماست نه جزئی از دین


شما دارین برا خدا هم شریک پیدا میکنین . پس خدا چرا به خود علی وحی نکرد ؟ چرا پیغمبر تو شرایطی که میدونست نمیشه علی جانشین بشه اونو جانشین اعلام کرد ؟ یعنی خدا که بهش وحی فرمود اینم بهش نگفت که نمیشه ؟

یعنی خدا تو یه روز از طرف پیغمبر حضرت علی رو جانشین انتخاب کرد و از یه طرفم نشد ؟
حرفات اینقد سطح پاینه که اصلا جواب نمیدم
خدا خیلی چیزا گفته ولی چون خیلیا به نفعشون نیس زیر بار نمیرن
حالا خدا مقصره یا مردم کوته فکر؟
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ
آیه 55 سوره مائده
سرپرست و ولىّ شما، تنها خداست و پيامبر او و كسانى كه ايمان آورده اند; همانها كه نماز را بر پا مى دارند، و در حال ركوع، زكات مى دهند
وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللهِ هُمُ الْغالِبُونَ
آیه 56 سوره مائده
و كسانى كه ولايت خدا و پيامبر او و افراد با ايمان را بپذيرند، (پيروزند;) زيرا حزب خدا [= گروه خداپرستان] پيروزند.


تفسیر نمونه از آیت الله مکارم شیرازی
منبع سایت ایشون قسمت قرآن
البته ابتدا توضیحاتی را می دهند و بعد به این قسمت می رسند:
همان طور كه اشاره كرديم در بسيارى از كتب اسلامى و منابع اهل تسنن، روايات متعددى دائر بر اين كه آيه فوق در شان على(عليه السلام) نازل شده نقل گرديده كه در بعضى از آنها اشاره به مسأله بخشيدن انگشترى در حال ركوع نيز شده و در بعضى نشده، و تنها به نزول آيه درباره على(عليه السلام) قناعت گرديده است.

اين روايت را «ابن عباس»، «عمار ياسر»، «عبداللّه بن سلام»، «سلمة بن كهيل»، «انس بن مالك»، «عتبة بن حكيم»، «عبداللّه أُبَىّ»، «عبداللّه بن غالب»، «جابر بن عبداللّه انصارى» و «ابوذر غفارى» نقل كرده اند.

علاوه بر ده نفر كه در بالا ذكر شده، از خود على(عليه السلام) نيز اين روايت در كتب اهل تسنن نقل شده است.

جالب اين كه: در كتاب «غاية المرام»، تعداد 24 حديث در اين باره از طرق اهل تسنن و 19 حديث از طرق شيعه نقل كرده است.

كتاب هاى معروفى كه اين حديث در آنها نقل شده از سى كتاب تجاوز مى كند كه همه از منابع اهل تسنن است، از جمله «محبّ الدين طبرى» در «ذخائر العقبى»، صفحه 88 و «علامه قاضى شوكانى» در تفسير «فتح القدير»، جلد دوم، صفحه 50 و در «جامع الاصول»، جلد نهم، صفحه 478 و در «اسباب النزول» واحدى، صفحه 148 و در «لباب النقول» سيوطى، صفحه 90 و در «تذكرة» سبط بن جوزى، صفحه 18 و در «نور الابصار» شبلنجى، صفحه 105 و در تفسير «طبرى»، صفحه 165 و در كتاب «الكافى الشاف» ابن حجر عسقلانى، صفحه 56 و در «مفاتيح الغيب» رازى، جلد سوم، صفحه 431 و در تفسير «درّ المنثور»، جلد 2، صفحه 393 و در كتاب «كنز العمال»، جلد 6، صفحه 391 و «مسند ابن مردويه» و «مسند ابن الشيخ».

اضافه بر اينها در «صحيح نسائى» و كتاب «الجمع بين الصحاح الستّه» و كتاب هاى متعدد ديگرى اين احاديث آمده است.

با اين حال چگونه مى توان اين همه احاديث را ناديده گرفت، در حالى كه در شأن نزول آيات ديگر به يك يا دو روايت قناعت مى كنند.

اما گويا تعصب، اجازه نمى دهد اين همه روايات و اين همه گواهى دانشمندان درباره شأن نزول آيه فوق مورد توجه قرار گيرد
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ
آیه 55 سوره مائده
سرپرست و ولىّ شما، تنها خداست و پيامبر او و كسانى كه ايمان آورده اند; همانها كه نماز را بر پا مى دارند، و در حال ركوع، زكات مى دهند
وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللهِ هُمُ الْغالِبُونَ
آیه 56 سوره مائده
و كسانى كه ولايت خدا و پيامبر او و افراد با ايمان را بپذيرند، (پيروزند;) زيرا حزب خدا [= گروه خداپرستان] پيروزند.


تفسیر نمونه از آیت الله مکارم شیرازی
منبع سایت ایشون قسمت قرآن
البته ابتدا توضیحاتی را می دهند و بعد به این قسمت می رسند:
همان طور كه اشاره كرديم در بسيارى از كتب اسلامى و منابع اهل تسنن، روايات متعددى دائر بر اين كه آيه فوق در شان على(عليه السلام) نازل شده نقل گرديده كه در بعضى از آنها اشاره به مسأله بخشيدن انگشترى در حال ركوع نيز شده و در بعضى نشده، و تنها به نزول آيه درباره على(عليه السلام) قناعت گرديده است.

اين روايت را «ابن عباس»، «عمار ياسر»، «عبداللّه بن سلام»، «سلمة بن كهيل»، «انس بن مالك»، «عتبة بن حكيم»، «عبداللّه أُبَىّ»، «عبداللّه بن غالب»، «جابر بن عبداللّه انصارى» و «ابوذر غفارى» نقل كرده اند.

علاوه بر ده نفر كه در بالا ذكر شده، از خود على(عليه السلام) نيز اين روايت در كتب اهل تسنن نقل شده است.

جالب اين كه: در كتاب «غاية المرام»، تعداد 24 حديث در اين باره از طرق اهل تسنن و 19 حديث از طرق شيعه نقل كرده است.

كتاب هاى معروفى كه اين حديث در آنها نقل شده از سى كتاب تجاوز مى كند كه همه از منابع اهل تسنن است، از جمله «محبّ الدين طبرى» در «ذخائر العقبى»، صفحه 88 و «علامه قاضى شوكانى» در تفسير «فتح القدير»، جلد دوم، صفحه 50 و در «جامع الاصول»، جلد نهم، صفحه 478 و در «اسباب النزول» واحدى، صفحه 148 و در «لباب النقول» سيوطى، صفحه 90 و در «تذكرة» سبط بن جوزى، صفحه 18 و در «نور الابصار» شبلنجى، صفحه 105 و در تفسير «طبرى»، صفحه 165 و در كتاب «الكافى الشاف» ابن حجر عسقلانى، صفحه 56 و در «مفاتيح الغيب» رازى، جلد سوم، صفحه 431 و در تفسير «درّ المنثور»، جلد 2، صفحه 393 و در كتاب «كنز العمال»، جلد 6، صفحه 391 و «مسند ابن مردويه» و «مسند ابن الشيخ».

اضافه بر اينها در «صحيح نسائى» و كتاب «الجمع بين الصحاح الستّه» و كتاب هاى متعدد ديگرى اين احاديث آمده است.

با اين حال چگونه مى توان اين همه احاديث را ناديده گرفت، در حالى كه در شأن نزول آيات ديگر به يك يا دو روايت قناعت مى كنند.

اما گويا تعصب، اجازه نمى دهد اين همه روايات و اين همه گواهى دانشمندان درباره شأن نزول آيه فوق مورد توجه قرار گيرد
تا دلت بخاد علمای سنی در روایاتشون به ولایت اقرار کردن
در صورتی که نیاز هم نبود چون قران این کار رو کرده
ولی کسی که قرانو قبول نکنه میاد روایات رو قبول کنه
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
عزیزم علی کل دین شماست نه جزئی از دین


شما دارین برا خدا هم شریک پیدا میکنین . پس خدا چرا به خود علی وحی نکرد ؟ چرا پیغمبر تو شرایطی که میدونست نمیشه علی جانشین بشه اونو جانشین اعلام کرد ؟ یعنی خدا که بهش وحی فرمود اینم بهش نگفت که نمیشه ؟

یعنی خدا تو یه روز از طرف پیغمبر حضرت علی رو جانشین انتخاب کرد و از یه طرفم نشد ؟

شما حتی از مبانی نبوت و وحی چیزی نمی دانی
چه طور میایی این حرف ها رو می زنی
لعنت بر کسانی که علی را خدا بدانند
علی بنده خداست و ولی برحق او در روی زمین و البته مثل اینکه هنوز که هنوزه مظلوم است
و کسی نیست یاریش کند
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا