alismartset
کاربر بیش فعال
من که افراطی از این بنده ی خدا ندیدم...عزیزم تو آیات نه تو احادیث اهل تشیع هستش . که اونا رو یه نفر افراطی مثه شما نوشته
اگه نقل قول بگیری به افراط هاش ممنون میشم

من که افراطی از این بنده ی خدا ندیدم...عزیزم تو آیات نه تو احادیث اهل تشیع هستش . که اونا رو یه نفر افراطی مثه شما نوشته
به قران مراجعه کنیک سوال برایم پیش اومده که هیچوقت به جوابش نرسیدم.
در کل یا صنی ها درست میگویند یا شیعه ها.
یک گروه اعتقاد دارند که حظرت علی جانشین حضرت محمد انتخاب شد و فرزندانشون هم به ترتیب جانشین شدند.
یک عده این اعتقاد را ندارند.
الان من شیعه میخوام یک صنی را قانع کنم که من راست میگویم.یعنی حضرت علی امام هست و جانشین پیامبر هست.و فرزندانشون هم به ترتیب حسن و حسین و فرزندان حسین مقدس هستند.
چطور میتونیم قانعشون کنیم.
یعنی چطوری یک اتفاق تاریخی که هیچ ثبتی نبوده و نه دوربینی و فیلمی وجود داشته باشه را به انها بگیم که انها حقیقت را بفهمند؟؟؟؟
ممون از صبری که پیشه میکنی و همچنین از شرکت در بحثدوستان با عرض معذرت من باید برم
خیلی حرف داشتم
ولی حیف که وقت ندارم
ولی هر کی برام پیام بذاره باهش مباحثه میکنم
با عرض معذرت
خداحافظ
میشه شما بگید مال کدوم فرقه اهل سنت هستید؟
ایا این بحث القای شیطان در وحی را شما هم قبول دارید؟
مردم خیلی کارها میکنن این که ملاک حقانیت اون کار نیست. الان تو امریکا مردم میگن همجنسبازی خوبه .چون مردم این طور میگن خوبه؟؟؟
من تا حالا یک کلمه به غیر از ایات چیزی نگفتممن که افراطی از این بنده ی خدا ندیدم...
اگه نقل قول بگیری به افراط هاش ممنون میشم(یک درصدم بده که نسبت تعداد تاپیک افراطیش به کل تاپیکاش معلوم بشه)
عزیزم من از کجا بدونم چرا رفته اینو انتخاب کرده مسیحیت
مگه میشه ادم با حق کاری نداشته باشه
ما زندگی میکین تا به حق برسیم
اگه علی هم میگفت به حق کاری ندارم وضعمون چی بود الان
پیامبر گفت بعد من علی جانشینه
ماه مقبول کردیم
حالا ما راهمون جداست یا شما که بالادستیاتون حق علیو غصب کردن؟
اصلا نمیشه گفت اگه کسی تو اقلیته پس حق با اون نیستنه عزیزم این دوست شما این بحث القای شیطانو وسط کشیده .
اون مردم همجنسباز اقلیت هستن و اون موقع هم شیعه اقلیت بود چون تازه میخواست شکل بگیره و اصلا نبود . اونایی هم که اون حدیث پیغمبر امامت رو به معنی جانشینی معنی کردن شیعه هستن و شما الانم اون معنی رو قبول دارین ولی ما نظرمون چیز دیگه ایه پس و درست هم بوده و هست .
نظر شیعه هم برای خودشون درست بوده و هست . ولی تاریخ روی بدشو نشون داد
من که افراطی از این بنده ی خدا ندیدم...
اگه نقل قول بگیری به افراط هاش ممنون میشم(یک درصدم بده که نسبت تعداد تاپیک افراطیش به کل تاپیکاش معلوم بشه)
نترس اون روزم میرسهخوب ببخشین دیگه به بزرگی خودتون . ایشالله خدا حق بالادستیای مارو کف دستشون میزاره
دوست عزیز k2_h لطف کن انجامش بده که خیلی منتظرممن که افراطی از این بنده ی خدا ندیدم...
اگه نقل قول بگیری به افراط هاش ممنون میشم(یک درصدم بده که نسبت تعداد تاپیک افراطیش به کل تاپیکاش معلوم بشه)
دین که دیگه تشخیص نمی خواد فقط کافیه شما به عنوان یه انسان به فطرتت مراجعه کنی
دین هم همونا رو کفته
کی میگه دروغ گفتن خوبه.......این یعنی دین
کی میگه دزدی خوبه............این یعنی دین
..
.
.
.
فقط میمونه یه سری مسائل فرعی در نوع پرستش
که اونم بقول مولانا
هیچ ادابی و ترتیبی مجو
هر چه میخواهد دل تنگت بگو
من تا حالا یک کلمه به غیر از ایات چیزی نگفتم
اینو کسی میتونه بغهمه که لا اقل یه بار خونده باشدش
حالا دیدید اینا قرانم قبول ندارن و با بی اطلاعی تعصب نشون میدن
موافقمفطرت که بیانش درست..اما اینکه کدوم فطرت هستش کدوم جسم تفاوت داره
و اینکه شما میگی هیچ ادابی مجو....درسته
اما هرچیزی قانونی داره و اگر اینطور نباشه و هرکی کار خودشو کنه چیز جالبی در نمیاد
مثل اینکه نماز رو یه عده عربی بخونن یه عده فارسی
اون روزم میرسه..و اینکه شماها میرین بهشت و ما هم میریم جهنمنترس اون روزم میرسه
نه پس اونی که شما میگید درسته.....ولی =دوستعزیزم تو همه اون آیات شما امامت رو جانشینی معنی کردین دیگه . چی میگین همتون
بهشت رفتن بعد از اعتغادات بستگی به عمل دارهاون روزم میرسه..و اینکه شماها میرین بهشت و ما هم میریم جهنم
رفتین بهشت دست مارم بگیرینا
اصلا نمیشه گفت اگه کسی تو اقلیته پس حق با اون نیست
مثلا نگاه کن همین الان چند میلیارد ادم داریم
اگه اونطوری که شما میگی شیعه و سنی روی هم 1 میلیاردن
ولی بقیه مذاهب بیش از5 میلیارد
پس ینی ما حق نمیگیم
؟؟؟؟
دوست عزیز k2_h لطف کن انجامش بده که خیلی منتظرم
نظر من با نظر شما فرق داره
لطف کن این کارو انجام بده...ممنون
نه اصلا فرقی نداره بسط بده موضوعواون بحثش کاملا جداس و اصلا ربطی نداره . ما در مورد مسلمونا بحث میکنیم نه در مورد کسایی که با فرض قبول نداشتم اصول دین کافرن .
حرف من اینه هر دوی شیعه و سنی اصول و فروع دین رو قبول دارن و مسلمونن ولی تو مبانی استنباط احکام با هم اختلاف دارن و این اختلاف چیز تازه ای نیست . خیلیا تو این بحثای مسخره کشته شدن و هنوزم به نتیجه نرسیده .
اون موقع پیغمبر هر حرفی زده باشه و هر معنی که داشته حضرت علی جانشین نشده . بهتره آدم به دین خودش پایبند باشه و کاری به کار کسی نداشته باشه .
فرض کن من و شما همدیگرو قانع کردیم بقیه رو چیکار میکنی ؟ پس بهتره بیخیال این موضوع بشی
نه پس اونی که شما میگید درسته.....ولی =دوست
خدا بیکار بود بیاد وسط بیابون اونهمه مردمو نگه داره بگه علی رفیقه پیامبره
خوب این که از قبل معلوم بود
یا اینکه دوستیه دو نفر اینقدر مهمه که خدا بگه من با ابن کار بر سر شما منت گذاشتم(ایه قرانه ها)
قران گفتهپس تو خودت هیچ نظری نداری و همون حرفی رو میزنی که تو دینی اول ابتدایی نوشته شده ؟
پیغمبر پیغمبر بود و تو هر جایی که برا استراجت اطراق میکردن برا مردمشش حرف میزد . شما که اون موقع نبودی تا دلیل این سخنرانی رو بدونی . حتما میگی چرا نقل کردن خوب آره نقل کردن دیگه کیا ؟ علمای خودتون دیگه
علمای ما هم که اکثریت بودن نقل کردن .![]()
درسته عزیزمنمی دونیم سر چی دارید بحث می کنید
محوریت همه قرآنه
در بسیاری از آیات قرآن به ولایت الله و رسولش اشاره شده
در بسیاری هم علاوه بر الله و رسولش به مومنین و اوالامر اشاره شده شده
یا به کسایی که در حال رکوع ذکات می دهند
یا یکی از اصلی ترین ها آیه تطهیر می باشد
بسیاری (اکثرا - حتی کتب اهل سنت) در شان نزول آن به خدا و رسولش (که نص صریحه) و 12 امام معصوم شیعیان اشاره کردند
قرآن کار رو تمام می کنه
مطمئن باشید که ماها نمی تونیم بگیم چه کسانی به هشت می روند و چه کسانی نه
البته یه چیزهایی مشخصه!
خواهشا بحث را به بیراهه نکشید
آیات قرآنی را بیاورید و تفاسیر مختلف که از بهترین ها المیزان که سنگینه و نمونه که برای عام هم مناسبه
فکر کنم مفید تر باشه
نه اصلا فرقی نداره بسط بده موضوعو
در ضمن علی جزئی از دینه عزیزم
اینو کی میخاید بفهمید؟
دینه من میگه قران
پیامبر هم حرفی از خودش نزده
هر چی گفته از جانب خدا بوده
همونطور که گفته بعد از من علی جانشینه
حالا رد این مساعل یعنی کافر شدن به جند ایه ار قران
همونطور که گفتم کسی که به چند ایه هم کافر بشه فرقی نمیکنه
اونم کافره
بازم میگم من نمیگم قران میگه
اینم ایاتش
21 ال عمران
56 نساء
49 انعام
35 اعراف
و .....
حرفات اینقد سطح پاینه که اصلا جواب نمیدمعزیزم علی کل دین شماست نه جزئی از دین
شما دارین برا خدا هم شریک پیدا میکنین . پس خدا چرا به خود علی وحی نکرد ؟ چرا پیغمبر تو شرایطی که میدونست نمیشه علی جانشین بشه اونو جانشین اعلام کرد ؟ یعنی خدا که بهش وحی فرمود اینم بهش نگفت که نمیشه ؟
یعنی خدا تو یه روز از طرف پیغمبر حضرت علی رو جانشین انتخاب کرد و از یه طرفم نشد ؟
تا دلت بخاد علمای سنی در روایاتشون به ولایت اقرار کردنإِنَّما وَلِيُّكُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ
آیه 55 سوره مائده
سرپرست و ولىّ شما، تنها خداست و پيامبر او و كسانى كه ايمان آورده اند; همانها كه نماز را بر پا مى دارند، و در حال ركوع، زكات مى دهند
وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللهِ هُمُ الْغالِبُونَ
آیه 56 سوره مائده
و كسانى كه ولايت خدا و پيامبر او و افراد با ايمان را بپذيرند، (پيروزندزيرا حزب خدا [= گروه خداپرستان] پيروزند.
تفسیر نمونه از آیت الله مکارم شیرازی
منبع سایت ایشون قسمت قرآن
البته ابتدا توضیحاتی را می دهند و بعد به این قسمت می رسند:
همان طور كه اشاره كرديم در بسيارى از كتب اسلامى و منابع اهل تسنن، روايات متعددى دائر بر اين كه آيه فوق در شان على(عليه السلام) نازل شده نقل گرديده كه در بعضى از آنها اشاره به مسأله بخشيدن انگشترى در حال ركوع نيز شده و در بعضى نشده، و تنها به نزول آيه درباره على(عليه السلام) قناعت گرديده است.
اين روايت را «ابن عباس»، «عمار ياسر»، «عبداللّه بن سلام»، «سلمة بن كهيل»، «انس بن مالك»، «عتبة بن حكيم»، «عبداللّه أُبَىّ»، «عبداللّه بن غالب»، «جابر بن عبداللّه انصارى» و «ابوذر غفارى» نقل كرده اند.
علاوه بر ده نفر كه در بالا ذكر شده، از خود على(عليه السلام) نيز اين روايت در كتب اهل تسنن نقل شده است.
جالب اين كه: در كتاب «غاية المرام»، تعداد 24 حديث در اين باره از طرق اهل تسنن و 19 حديث از طرق شيعه نقل كرده است.
كتاب هاى معروفى كه اين حديث در آنها نقل شده از سى كتاب تجاوز مى كند كه همه از منابع اهل تسنن است، از جمله «محبّ الدين طبرى» در «ذخائر العقبى»، صفحه 88 و «علامه قاضى شوكانى» در تفسير «فتح القدير»، جلد دوم، صفحه 50 و در «جامع الاصول»، جلد نهم، صفحه 478 و در «اسباب النزول» واحدى، صفحه 148 و در «لباب النقول» سيوطى، صفحه 90 و در «تذكرة» سبط بن جوزى، صفحه 18 و در «نور الابصار» شبلنجى، صفحه 105 و در تفسير «طبرى»، صفحه 165 و در كتاب «الكافى الشاف» ابن حجر عسقلانى، صفحه 56 و در «مفاتيح الغيب» رازى، جلد سوم، صفحه 431 و در تفسير «درّ المنثور»، جلد 2، صفحه 393 و در كتاب «كنز العمال»، جلد 6، صفحه 391 و «مسند ابن مردويه» و «مسند ابن الشيخ».
اضافه بر اينها در «صحيح نسائى» و كتاب «الجمع بين الصحاح الستّه» و كتاب هاى متعدد ديگرى اين احاديث آمده است.
با اين حال چگونه مى توان اين همه احاديث را ناديده گرفت، در حالى كه در شأن نزول آيات ديگر به يك يا دو روايت قناعت مى كنند.
اما گويا تعصب، اجازه نمى دهد اين همه روايات و اين همه گواهى دانشمندان درباره شأن نزول آيه فوق مورد توجه قرار گيرد
عزیزم علی کل دین شماست نه جزئی از دین
شما دارین برا خدا هم شریک پیدا میکنین . پس خدا چرا به خود علی وحی نکرد ؟ چرا پیغمبر تو شرایطی که میدونست نمیشه علی جانشین بشه اونو جانشین اعلام کرد ؟ یعنی خدا که بهش وحی فرمود اینم بهش نگفت که نمیشه ؟
یعنی خدا تو یه روز از طرف پیغمبر حضرت علی رو جانشین انتخاب کرد و از یه طرفم نشد ؟