اصل سوم از اصول 14 گانه دمینگ در مدیریت

داریوش رنجبر

عضو جدید
اصل سوم از اصول 14 گانه دمینگ در مدیریت:
3- باید از تکیه بر تحمیل کیفیت با بازرسی و مچ گیری افراد دست کشید و ایجاد کیفیت در فرایند تولید را جایگزین آن کرد.
 

sszz23

عضو جدید
1-تعیین اهداف سازمان برای بهبود محصولات وخدمات
2-پذیرفتن فلسفه جدید
3-درک هدف بازرسی
4-پایان دادن به پاداشهای بازاریابی صرفا براساس قیمت
5-بهبود مستمر و مداوم سیستم
6-نهادینه کردن آموزش
7-تعلیم رهبری
8-برطرف کردن ترس و ایجاد اعتمادوفضای نوآوری
9-بهینه سازی فعالیتهای گروههاومحیطهای ستادی
10-حذف شعارهاونصیحتها و هدفهای تو خالی
11-حذف سهمیه های کمی برای نیروی کار-حذف مدیریت بر مبنای هدف
12-حذف سدهایی که مانع از افتخار کارکنان به مهارتشان میشود
13-تشویق و گسترش آموزش
14-اقدام در جهت ایجاد شرایط برای انجام دگرگونی و تحول
 

mahtabi

مدیر بازنشسته
امم
منظور ایشون از مطرح کردن این حرف واضح نبود اما میشه بهش جهت داد.
خوب بازرسی مچ گیری نیست اما به هر جهت نواقص کار و یا فرآیند رو آشکار میکنه و باعث میشه که بتونیم کیفیت رو بالا ببریم.
خوب کی میتونه بازترش کنه؟
 

sszz23

عضو جدید
تفاوت شرکتهای معمولی با شرکتهای عالی این مورد هم میتونه باشم.من میدونم که در شرکتهای معمولی این برداشت وجود داره که بازرسی کلید اصلی رسیدن به کیفیت است.اما در شرکتهای عالی اعتقاد براین است که دیگر دوران بازرسی نیست.اگر کارگران بتوانند کالای بدون عیب تولید کنند بازرسی ها را باید حذف کرد.
 

sszz23

عضو جدید
م) کیفیت گران است.
ع)کیفیت منجر به هزینه های پایین تر میشود.
م)کارشناسان کنترل کیفیت و بازرسان میتوانند کیفیت را تضمین کنند
ع)کیفیت در اتاق هیات مدیره تعیین میشود.
م)عیبها ناشی از کارگران است.
ع)بیشتر عیبها ناشی از سیستم است.
م)فرایند ساخت را میتوان با استفاده از کارشناسانی از خارج سازمان بهینه کرد.پس از آن به تغییر سیستم و تلاش اضافی کارگران نیازی نیست.
ع)فرایند ساخت را هرگز نمی توان بهینه کرد،بلکه همیشه میتوان آنرا بهبود بخشید.
م)استفاده از استانداردهای کاری-سهمیه ها و هدف گذاریها میتواند در ارتقای بهره وری موثر باشد
ع)حذف کلیه استانداردهای کاری و سهمیه ها الزامی است.
م)ترس و پاداش راههای مناسبی برای ایجاد انگیزه هستند
ع)ترس به فاجعه می انجامد.
م)با افراد میتوان مثل کالا برخورد نمود.به وقت نیاز آنها را اجیر کرد و هنگام رفع نیاز آنها را اخراج کرد.
ع)افراد باید احساس کنند که امنیت شغلی دارند.
م)پاداش دادن به بهترین کارکنان و تنبیه بدترینشان به بهره وری و خلاقیت بیشتر می انجامد.
ع)بیشتر نوسانها ناشی از سیستم هستند.دستگاههای بازنگری و سنجش عملکرد که عملکرد بالا،متوسط یا پایین را تشویق یا تنبیه میکنند،انگیزه کار گروهی را از بین میبرد.
م)به کمترین قیمت خرید کنید.
ع)از فروشندگانی خرید کنید که کیفیت را تضمین میکنند.
م)تامین کنندگان را علیه یکدیگر برانگیزانید.
ع)با تامین کنندگان همکاری نمایید.
م)تامین کنندگان را به خاطر کاهش قیمت پی در پی عوض کنید.
ع)برای آنکه تامین کنندگان بتوانند کیفیت و هزینه های خود را بهبود دهند از زمان و دانش خود مایه بگذارید و با آنها روابط دراز مدت برقرار کنید.
م)سود،حاصل بالا نگهداشتن درامد و کاهش هزینه هاست
ع)سود از طریق مشتریان وفادار به دست می آید.
م)سود مهمترین شاخص یک شرکت است.
ع)اداره کردن یک شرکت بر اساس فقط سود،مثل رانندگی از طریق آینه است.آینه به شما میگوید که کجا بوده اید نه آنکه به کجا بروید.

م=شرکتهای معمولی
ع=شرکتهای عالی
 

Similar threads

بالا