استخدام شرکت ملی گاز ایران [ آزمون کتبی + مصاحبه علمی + مصاحبه عقیدتی + طب صنعتی ]

mohsenv21

عضو جدید
توجه توجه.....

در مصاحبه تخصصی و شغلی سوالات عقیدتی پرسیده نمیشه ... فقط سوالات روانشناسی پرسیده میشه و شاید بشه احتمال داد سوالات تست هوش را هم بپرسند چون در مصاحبه شغلی شرکت نفت لاوان پرسیدند


سوالات تست هوش و مصاحبه روانشناسی در ادرس زیر:
vzshop.ir/ads-1.html

دوست عزیز تمام بچه های اینجا این مراحل رو پشت سر گذاشتن و کسی نیاز به این حرف ها و این کتابهایی که شما تبلیغ میکنی نداره، فکر کنم اینجا داری وقت خودت و ما رو تلف میکنی
تاپیکهای زیادی وجود داره که در مورد آمادگی واسه آزمون های استخدامی بحث میکنن و بچه هایی که قراره توی آزمون های آینده شرکت کنن میرن اونجا، میتونی اونجا واسشون کامنت بزاری و کتاب هات رو معرفی کنی
البته اگه از نظر مسئولین سایت این کار ایرادی نداشته باشه، که فکر میکنم یکبار برای این کار بهتون تذکر هم دادن!
 

mansour.mm20

عضو جدید
پس من درست گفتم دیگه هم برا گاز و هم برا لاوان روند این جور بوده پس کجای اطلاعات من غلطه؟ بعدشم درست بخونید نوشتم شاید بشه احتمال داد یعنی به یقین نگفتم
باید با قاطعیت بگم اصلا اطلاعات غلط نیست .....


ببین داداش میدونم بفکر بچه هایی...
ولی اینجا تاپیک شرکت گاز و همه بچه ها مصاحبه تخصصصی رفتن و تموم شده. اگه راجع به گزینش /طب صنعتی/ دوران آموزشی اططلاعاتی داری بزار. ممنونتم مییشیم.
دیگه خاهشا بحث غیر مرتبط هم نکن
 

Yadavaran

عضو جدید
ماجرای ناکافی‌بودن حقوق‌ و ظهور نسل جدید چندشغله‌های نفتی

ماجرای ناکافی‌بودن حقوق‌ و ظهور نسل جدید چندشغله‌های نفتی

ماجرای ناکافی‌بودن حقوق‌ و... حادثه انفجار در کمین دکل‌های حفاری ایران است؛




ماجرای ناکافی‌بودن حقوق‌ و ظهور نسل جدید چندشغله‌های نفتی


با افزایش تعداد شرکت‌های خصوصی حفاری در صنعت نفت ایران از نسل جدید چند شغله‌ها هم رونمایی شده است به طوری‌که مهندسان ناظر دکل‌های حفاری برای تامین نیازهای زندگی خواب و استراحت را بر خود حرام می کنند و به طور همزمان خود را وقف چند شرکت خصوصی و دولتی حفاری می کنند.


به گزارش پانا نیوز، چند شغله ها اصطلاحی است که در سالیان اخیر جای ثابتی در ادبیات سیاسی کشور پیدا کرده است . این اصطلاح با مدیرانی پیوند خورده است که به دلیل احتمالی تخصص زیاد، تبحر در سامان‌دهی امور مختلف، همزمان در چندین پست کلیدی انجام وظیفه می کنند.

در دعواهای سیاسی و جناحی رایج در کشور گاهی نامی از آنها برده می شود و در مقطعی هم قانونی برای منع چند شغله بودن تصویب شد و گاهی هم به انتقادی و هیاهویی بسنده می شود اما این دسته از مدیران همچنان با استفاده از تجربه خود در تفسیر قانون و مقررات به انجام وظایف در سمت‌های گوناگون مشغولند.

بخش دیگری از چند شغله ها افراد عادی جامعه هستند که برای گذران زندگی و امرار معاش ناچارند در یک روز کاری چند شغل متفاوت را دنبال کنند تا بتوانند در تقابل با تورم جامعه، درآمد خود را افزایش دهند و برای گذران زندگی شرمنده خانواده خود نباشند.

چند شغله ها در صنعت نفت هم وجود دارند. مدیرانی که در چند پست کلیدی و غیرکلیدی نفت حضور دارند و با قبول چندین مسئولیت دیگرانی را که آنها هم می توانند این مسئولیت ها را انجام دهند، کنار گذاشته اند.

اما موضوع این گزارش مدیران چند شغله نیست. چرا که بنا نداریم جز در مباحث فنی و کارشناسی این حوزه ورود کنیم و پای سیاست را باز کنیم که در دعواهای سیاسی اصل موضوع فراموش می شود. سوژه اصلی کارشناسانی هستند (Company Man) که به عنوان ناظر عملیات حفاری روی دکل‌های حفاری و به صورت اقماری کار می‌کنند.

یعنی یک مدت معینی را بر روی دکل هستند و همان مدت معین را باید به عنوان استراحت و جبران سختی کار در منزل و در جمع خانواده سپری کنند. فلسفه کار اقماری به دلیل سختی شرایط کار است.

به عبارت دیگر فردی که دو یا سه هفته به دور از خانواده در سکوها، دکل ها و مناطق عملیاتی کار سخت و طاقت فرسایی را انجام می دهد، به همان میزان نیز برایش زمان استراحت در نظر گرفته شده است تا در آن زمان استراحت، قوای جسمی و روحی اش را تقویت و به کارهای شخصی خود و خانواده اش بپردازد تا برای وقتی که می خواهد به سر کار برگردد، توان کافی داشته باشد.

اما برخی از ناظرین حفاری که اقماری کار می کنند، از مدت زمان استراحتشان نیز برای کار مشابه استفاده می کنند که company man دو هفته بر روی یک یعنی یک دکل حفاری ناظر عملیات است، وقتی زمان کارش بر روی دکل به پایان می رسد به جای اینکه برای استراحت به خانه برود، به دکل دیگری می رود و در یک شرکت خصوصی باز هم به عنوان company man بر عملیات حفاری دیگری نظارت می کند.

این جابه جائی ممکن است از دکل دریایی و خشکی به دکل دریایی یا خشکی دیگری باشد. این افراد دولتی دارای سمت که عمدتا در یکی از شرکت Rest و شغل ثابتی هستند در زمان استراحت از طریق یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه به عنوان ناظر عملیات و عمدتا شب کار بر روی دکل حفاری دیگری مشغول کار می‌شوند.

برخی از این افراد به دلیل جابه جائی مکرر بر روی دکل ها و برای اینکه هردو شغل همزمان خود را داشته باشند، فرصت نمی کنند ماه ها سری به خانواده خود بزنند و فقط در فواصل کوتاه یک یا دو روزه می توانند محل کار خود را عوض کنند.


آسیب های کار بدون استراحت

اکثر کسانی که این گونه از زمان استراحت خود می زنند و مدام کار می کنند کار خود را اینگونه توجیه می کنند که تا وقتی می توانیم باید برای آینده مان کار کنیم تا بتوانیم زندگی خود را پیش ببریم.

دکتر فهیمه قبیتی مددکار اجتماعی در حوزه کار اقماری در خصوص آسیب‌های کار بدون استراحت می گوید: ماهیت کار به صورت اقماری به گونه ای است که خانواده افراد را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار داده و در شکل روابط، نقش‌های همسری و والدی تغییرات محسوسی را ایجاد می کند و یافته‌های بسیاری از تحقیقات هم نشان می دهد که سرریز مشکلات و مسائل کار به خانه و بالعکس بر روی سلامت فردی و خانوادگی افراد شاغل به این شکل تاثیر انکارناپذیر دارد.

این چند شغله ‌ا به ندرت بیشتر از یکسال با این شیوه کار کردن دوام می آورند و پس از یکسال بر سر دوراهی بازگشت به شرکت دولتی و یا ادامه کار در شرکت خصوصی قرار می گیرند. البته به دلیل یکسان بودن شرایط کار تنها عامل مادی و حقوق و مزایایی که در هریک از این شرکت ها می گیرند عامل تعیین کننده در انتخاب آنهاست.

هرچند که به دلیل اختلاف فاحش پرداختی به این افراد در شرکت های خصوصی در قیاس با شرکت های دولتی که گاهی 4 تا 5 برابر است، عملا گزینه بازگشت به شرکت‌های دولتی از میان دو گزینه موجود حذف می شود.

خالی شدن سمت‌های مربوط به ناظرین حفاری (Company Man) در سال های اخیر در شرکت‌های دولتی نفت و گاز پارس، نفت فلات قاره، مناطق نفت خیز جنوب و حتی حفاران شرکت ملی حفاری موید این مطلب است که در این دوراهی ها اکثر نفرات حضور در شرکت‌های خصوصی را به ادامه کار در شرکت های دولتی ترجیح می دهند.


کاهش راندمان کاری و بی انگیزگی شغلی

شکی نیست در این سبک کار کردن، بازدهی کاری نفرات به شدت پایین می آید. فردی که دو هفته بر روی یک دکل حفاری با آن همه کار سخت و سنگین بوده و استرس های زیادی را تحمل کرده است، وقتی که مدت زمان کارش در آن دکل به پایان می رسد تازه کار جدیدی را شروع می کند که در شرکت دوم حتی سنگینی کارش بیشتر از کار اول است، چون در شرکت‌های خصوصی به دلیل حقوق بالاتر هم کار بیشتری از نفر می خواهند و هم نظارت دقیق تری بر عملکرد نفرات وجود دارد.

بنابراین وقتی که این فرد به محل کار اصلی اش برای دوره کاری جدید باز می گردد دیگر توان کسی را که بعد از زمان استراحت به سر کار آمده ندارد و به تبع آن راندمان و بازدهی کارش نیز پایین خواهد آمد. صرف نظر از اینکه وقتی در کار دومش چندین برابر کار اصلی اش حقوق و مزایا می گیرد، ناخودآگاه و در قیاسی که انجام می دهد، انگیزه اش در محیط کار اول نیز به شدت پایین می آید.

مسئول عملیات حفاری یکی از شرکت های دولتی ضمن تایید کاهش راندمان کاری این افراد می گوید: کسانی که باگرفتن مرخصی یک یا چند ماهه و یا استفاده از زمان استراحتشان بر روی دکل های دیگری هم کار می کنند از نظر عمکرد و بازدهی کاری قابل مقایسه با کسانی که فقط بر روی دکل های خودمان کار می کنند نیستند.

حفاری، جز مشاغل سخت و زیان آور بوده و Company Man هم به دلیل مسئولیتی که به عهده اش گذاشته شده کارش با استرس و فشار زیادی همراه است که فکر و ذهن را کاملا در مدت زمان حضور در دکل درگیر و خسته می کند.

وقتی کسی در زمان استراحت هم که باید از فضای کاری دور باشد و ذهنش استراحت کند بازهم درگیر همان استرس ها باشد دیگر بدن فرصت تجدید قوا ندارد و به تدریج قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری اش که لازمه کار بر روی دکل است از بین می رود.

کمبود متخصصان بالادستی از نگاه دیگر، کمبود متخصصان بالادستی بخصوص ناظرین حفاری company man و افزایش تعداد دکل‌های حفاری فعال در کشور نیز به این موضوع دامن زده است. شرکت‌های دکل دار اگر بخواهند از نفرات خارجی برای این کار استفاده کنند باید چندین برابر نفرات ایرانی به آنها حقوق پرداخت کنند که هزینه های جاری آنها به شدت افزایش خواهد یافت و برنامه ای هم برای آموزش نفرات بی تجربه جوان ایرانی ندارند.

از این رو ترجیح می دهند از نفرات شاغل در داخل کشور استفاده کنند که با حقوق‌های بسیار کمتر از نفرات بین‌المللی به عنوان کار دوم کار می کنند.

اینکه این نوع کار چه تبعاتی برای شرکت‌های دولتی دارد موضوعی است که بهتر است دست اندر کاران با بررسی راندمان دکل ها و نیز خطاهای انسانی به وجود آمده در حین عملیات به آن پاسخ دهند.

دکل هایی که هزینه اجاره یک روزه آنها آنقدر هست که ناظرین عملیات حفاری را به شیوه های تشویقی و انگیزشی ترغیب کرد تا توان خود را فقط برای کار بر روی یک دکل ذخیره کنند و از زمان استراحتی که بعد از زمان کار بر روی دکل برای آنها در نظر گرفته شده است، فقط برای استراحت و تقویت قوای جسمانی و روحی استفاده کنند نه اینکه جسم و فکر خود را در جای دیگری خسته کنند و استراحتشان را برای زمان کاری جدید به ارمغان بیاورند.

با این اوصاف شکی نیست که باید برای افزایش حقوق و مزایای این قبیل مشاغل سخت، تدبیر ویژه ای اندیشیده شود تا کارشناسان و متخصصین شاغل برای تأمین معاش و تامین آینده بهتر و رفاه بیشتر، اینگونه فکر و جسم خود را خسته نکنند. راه منطقی اینست که در صنعت نفت برای پرداخت حقوق بعضی مشاغل باید از مکانیزم های خاص خود بهره گرفت و از قاعده کلی حقوق و مزایای ایر کارکنان نفت گذر کرد.


چند پیشنهاد سازنده به شرکت‌های صاحب دکل

برای این قبیل موارد و فقط برای این مشاغل خاص متناسب با وظیفه ای که یک کمپانی من در حفظ منافع مادی شرکت برعهده دارد و گاهی یک تصمیم خلاقانه اش می تواند از چندین روز کار اضافی دکل جلوگیری کند که چند صد هزاردلار کاهش هزینه را به دنبال خواهد داشت، باید از مکانیزم پرداختی استفاده شود که هم موجب ماندگاری اش پس از کسب تجربه و تخصص شود و هم فرد را مجبور کرد که فقط و فقط در یک شرکت کار کند و بعد از آن اگر تخلفی کرد با وی برخورد انضباطی شود.

برای رفع کمبود ناظر حفاری شرکت های دولتی می توانند فارغ التحصیلان حفاری دانشگاه ها رابه عنوان کار آموز در کوتاه مدت به خدمت گرفته و در قالب همکاری بین شرکت های دولتی و خصوصی این نفرات پس از پایان دوره کارآموزی در شرکت های دولتی برای ادامه کار به شرکت های خصوصی وارد شوند که البته این نیازمند تعریف مکانیزم خاص خود است که باید برنامه ریزان راهش را پیدا کنند.

و کلام آخر اینکه مسئولان وزارت نفت باید برای این قبیل چالش های موجود در صنعت نفت کشور چاره ای اصولی بیابند و با پذیرش مشکلات، تا فرصت از دست نرفته از طریق راهکارهای قانونی برای حل آنها اقدام کنند.
منبع: چشم انداز نفت
 

mehdi1085017

عضو جدید
ماجرای ناکافی‌بودن حقوق‌ و... حادثه انفجار در کمین دکل‌های حفاری ایران است؛




ماجرای ناکافی‌بودن حقوق‌ و ظهور نسل جدید چندشغله‌های نفتی


با افزایش تعداد شرکت‌های خصوصی حفاری در صنعت نفت ایران از نسل جدید چند شغله‌ها هم رونمایی شده است به طوری‌که مهندسان ناظر دکل‌های حفاری برای تامین نیازهای زندگی خواب و استراحت را بر خود حرام می کنند و به طور همزمان خود را وقف چند شرکت خصوصی و دولتی حفاری می کنند.


به گزارش پانا نیوز، چند شغله ها اصطلاحی است که در سالیان اخیر جای ثابتی در ادبیات سیاسی کشور پیدا کرده است . این اصطلاح با مدیرانی پیوند خورده است که به دلیل احتمالی تخصص زیاد، تبحر در سامان‌دهی امور مختلف، همزمان در چندین پست کلیدی انجام وظیفه می کنند.

در دعواهای سیاسی و جناحی رایج در کشور گاهی نامی از آنها برده می شود و در مقطعی هم قانونی برای منع چند شغله بودن تصویب شد و گاهی هم به انتقادی و هیاهویی بسنده می شود اما این دسته از مدیران همچنان با استفاده از تجربه خود در تفسیر قانون و مقررات به انجام وظایف در سمت‌های گوناگون مشغولند.

بخش دیگری از چند شغله ها افراد عادی جامعه هستند که برای گذران زندگی و امرار معاش ناچارند در یک روز کاری چند شغل متفاوت را دنبال کنند تا بتوانند در تقابل با تورم جامعه، درآمد خود را افزایش دهند و برای گذران زندگی شرمنده خانواده خود نباشند.

چند شغله ها در صنعت نفت هم وجود دارند. مدیرانی که در چند پست کلیدی و غیرکلیدی نفت حضور دارند و با قبول چندین مسئولیت دیگرانی را که آنها هم می توانند این مسئولیت ها را انجام دهند، کنار گذاشته اند.

اما موضوع این گزارش مدیران چند شغله نیست. چرا که بنا نداریم جز در مباحث فنی و کارشناسی این حوزه ورود کنیم و پای سیاست را باز کنیم که در دعواهای سیاسی اصل موضوع فراموش می شود. سوژه اصلی کارشناسانی هستند (Company Man) که به عنوان ناظر عملیات حفاری روی دکل‌های حفاری و به صورت اقماری کار می‌کنند.

یعنی یک مدت معینی را بر روی دکل هستند و همان مدت معین را باید به عنوان استراحت و جبران سختی کار در منزل و در جمع خانواده سپری کنند. فلسفه کار اقماری به دلیل سختی شرایط کار است.

به عبارت دیگر فردی که دو یا سه هفته به دور از خانواده در سکوها، دکل ها و مناطق عملیاتی کار سخت و طاقت فرسایی را انجام می دهد، به همان میزان نیز برایش زمان استراحت در نظر گرفته شده است تا در آن زمان استراحت، قوای جسمی و روحی اش را تقویت و به کارهای شخصی خود و خانواده اش بپردازد تا برای وقتی که می خواهد به سر کار برگردد، توان کافی داشته باشد.

اما برخی از ناظرین حفاری که اقماری کار می کنند، از مدت زمان استراحتشان نیز برای کار مشابه استفاده می کنند که company man دو هفته بر روی یک یعنی یک دکل حفاری ناظر عملیات است، وقتی زمان کارش بر روی دکل به پایان می رسد به جای اینکه برای استراحت به خانه برود، به دکل دیگری می رود و در یک شرکت خصوصی باز هم به عنوان company man بر عملیات حفاری دیگری نظارت می کند.

این جابه جائی ممکن است از دکل دریایی و خشکی به دکل دریایی یا خشکی دیگری باشد. این افراد دولتی دارای سمت که عمدتا در یکی از شرکت Rest و شغل ثابتی هستند در زمان استراحت از طریق یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه به عنوان ناظر عملیات و عمدتا شب کار بر روی دکل حفاری دیگری مشغول کار می‌شوند.

برخی از این افراد به دلیل جابه جائی مکرر بر روی دکل ها و برای اینکه هردو شغل همزمان خود را داشته باشند، فرصت نمی کنند ماه ها سری به خانواده خود بزنند و فقط در فواصل کوتاه یک یا دو روزه می توانند محل کار خود را عوض کنند.


آسیب های کار بدون استراحت

اکثر کسانی که این گونه از زمان استراحت خود می زنند و مدام کار می کنند کار خود را اینگونه توجیه می کنند که تا وقتی می توانیم باید برای آینده مان کار کنیم تا بتوانیم زندگی خود را پیش ببریم.

دکتر فهیمه قبیتی مددکار اجتماعی در حوزه کار اقماری در خصوص آسیب‌های کار بدون استراحت می گوید: ماهیت کار به صورت اقماری به گونه ای است که خانواده افراد را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار داده و در شکل روابط، نقش‌های همسری و والدی تغییرات محسوسی را ایجاد می کند و یافته‌های بسیاری از تحقیقات هم نشان می دهد که سرریز مشکلات و مسائل کار به خانه و بالعکس بر روی سلامت فردی و خانوادگی افراد شاغل به این شکل تاثیر انکارناپذیر دارد.

این چند شغله ‌ا به ندرت بیشتر از یکسال با این شیوه کار کردن دوام می آورند و پس از یکسال بر سر دوراهی بازگشت به شرکت دولتی و یا ادامه کار در شرکت خصوصی قرار می گیرند. البته به دلیل یکسان بودن شرایط کار تنها عامل مادی و حقوق و مزایایی که در هریک از این شرکت ها می گیرند عامل تعیین کننده در انتخاب آنهاست.

هرچند که به دلیل اختلاف فاحش پرداختی به این افراد در شرکت های خصوصی در قیاس با شرکت های دولتی که گاهی 4 تا 5 برابر است، عملا گزینه بازگشت به شرکت‌های دولتی از میان دو گزینه موجود حذف می شود.

خالی شدن سمت‌های مربوط به ناظرین حفاری (Company Man) در سال های اخیر در شرکت‌های دولتی نفت و گاز پارس، نفت فلات قاره، مناطق نفت خیز جنوب و حتی حفاران شرکت ملی حفاری موید این مطلب است که در این دوراهی ها اکثر نفرات حضور در شرکت‌های خصوصی را به ادامه کار در شرکت های دولتی ترجیح می دهند.


کاهش راندمان کاری و بی انگیزگی شغلی

شکی نیست در این سبک کار کردن، بازدهی کاری نفرات به شدت پایین می آید. فردی که دو هفته بر روی یک دکل حفاری با آن همه کار سخت و سنگین بوده و استرس های زیادی را تحمل کرده است، وقتی که مدت زمان کارش در آن دکل به پایان می رسد تازه کار جدیدی را شروع می کند که در شرکت دوم حتی سنگینی کارش بیشتر از کار اول است، چون در شرکت‌های خصوصی به دلیل حقوق بالاتر هم کار بیشتری از نفر می خواهند و هم نظارت دقیق تری بر عملکرد نفرات وجود دارد.

بنابراین وقتی که این فرد به محل کار اصلی اش برای دوره کاری جدید باز می گردد دیگر توان کسی را که بعد از زمان استراحت به سر کار آمده ندارد و به تبع آن راندمان و بازدهی کارش نیز پایین خواهد آمد. صرف نظر از اینکه وقتی در کار دومش چندین برابر کار اصلی اش حقوق و مزایا می گیرد، ناخودآگاه و در قیاسی که انجام می دهد، انگیزه اش در محیط کار اول نیز به شدت پایین می آید.

مسئول عملیات حفاری یکی از شرکت های دولتی ضمن تایید کاهش راندمان کاری این افراد می گوید: کسانی که باگرفتن مرخصی یک یا چند ماهه و یا استفاده از زمان استراحتشان بر روی دکل های دیگری هم کار می کنند از نظر عمکرد و بازدهی کاری قابل مقایسه با کسانی که فقط بر روی دکل های خودمان کار می کنند نیستند.

حفاری، جز مشاغل سخت و زیان آور بوده و Company Man هم به دلیل مسئولیتی که به عهده اش گذاشته شده کارش با استرس و فشار زیادی همراه است که فکر و ذهن را کاملا در مدت زمان حضور در دکل درگیر و خسته می کند.

وقتی کسی در زمان استراحت هم که باید از فضای کاری دور باشد و ذهنش استراحت کند بازهم درگیر همان استرس ها باشد دیگر بدن فرصت تجدید قوا ندارد و به تدریج قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری اش که لازمه کار بر روی دکل است از بین می رود.

کمبود متخصصان بالادستی از نگاه دیگر، کمبود متخصصان بالادستی بخصوص ناظرین حفاری company man و افزایش تعداد دکل‌های حفاری فعال در کشور نیز به این موضوع دامن زده است. شرکت‌های دکل دار اگر بخواهند از نفرات خارجی برای این کار استفاده کنند باید چندین برابر نفرات ایرانی به آنها حقوق پرداخت کنند که هزینه های جاری آنها به شدت افزایش خواهد یافت و برنامه ای هم برای آموزش نفرات بی تجربه جوان ایرانی ندارند.

از این رو ترجیح می دهند از نفرات شاغل در داخل کشور استفاده کنند که با حقوق‌های بسیار کمتر از نفرات بین‌المللی به عنوان کار دوم کار می کنند.

اینکه این نوع کار چه تبعاتی برای شرکت‌های دولتی دارد موضوعی است که بهتر است دست اندر کاران با بررسی راندمان دکل ها و نیز خطاهای انسانی به وجود آمده در حین عملیات به آن پاسخ دهند.

دکل هایی که هزینه اجاره یک روزه آنها آنقدر هست که ناظرین عملیات حفاری را به شیوه های تشویقی و انگیزشی ترغیب کرد تا توان خود را فقط برای کار بر روی یک دکل ذخیره کنند و از زمان استراحتی که بعد از زمان کار بر روی دکل برای آنها در نظر گرفته شده است، فقط برای استراحت و تقویت قوای جسمانی و روحی استفاده کنند نه اینکه جسم و فکر خود را در جای دیگری خسته کنند و استراحتشان را برای زمان کاری جدید به ارمغان بیاورند.

با این اوصاف شکی نیست که باید برای افزایش حقوق و مزایای این قبیل مشاغل سخت، تدبیر ویژه ای اندیشیده شود تا کارشناسان و متخصصین شاغل برای تأمین معاش و تامین آینده بهتر و رفاه بیشتر، اینگونه فکر و جسم خود را خسته نکنند. راه منطقی اینست که در صنعت نفت برای پرداخت حقوق بعضی مشاغل باید از مکانیزم های خاص خود بهره گرفت و از قاعده کلی حقوق و مزایای ایر کارکنان نفت گذر کرد.


چند پیشنهاد سازنده به شرکت‌های صاحب دکل

برای این قبیل موارد و فقط برای این مشاغل خاص متناسب با وظیفه ای که یک کمپانی من در حفظ منافع مادی شرکت برعهده دارد و گاهی یک تصمیم خلاقانه اش می تواند از چندین روز کار اضافی دکل جلوگیری کند که چند صد هزاردلار کاهش هزینه را به دنبال خواهد داشت، باید از مکانیزم پرداختی استفاده شود که هم موجب ماندگاری اش پس از کسب تجربه و تخصص شود و هم فرد را مجبور کرد که فقط و فقط در یک شرکت کار کند و بعد از آن اگر تخلفی کرد با وی برخورد انضباطی شود.

برای رفع کمبود ناظر حفاری شرکت های دولتی می توانند فارغ التحصیلان حفاری دانشگاه ها رابه عنوان کار آموز در کوتاه مدت به خدمت گرفته و در قالب همکاری بین شرکت های دولتی و خصوصی این نفرات پس از پایان دوره کارآموزی در شرکت های دولتی برای ادامه کار به شرکت های خصوصی وارد شوند که البته این نیازمند تعریف مکانیزم خاص خود است که باید برنامه ریزان راهش را پیدا کنند.

و کلام آخر اینکه مسئولان وزارت نفت باید برای این قبیل چالش های موجود در صنعت نفت کشور چاره ای اصولی بیابند و با پذیرش مشکلات، تا فرصت از دست نرفته از طریق راهکارهای قانونی برای حل آنها اقدام کنند.
منبع: چشم انداز نفت
ای بابا،نرفته نا امیدمون نکن دیگه!
 

amin392

عضو جدید
پس من درست گفتم دیگه هم برا گاز و هم برا لاوان روند این جور بوده پس کجای اطلاعات من غلطه؟ بعدشم درست بخونید نوشتم شاید بشه احتمال داد یعنی به یقین نگفتم
باید با قاطعیت بگم اصلا اطلاعات غلط نیست ..... چون خودم شرکت کردم.... سر میز مصاحبه سوالهای روانشناسی تخصصی پرسیده نمیشه..... فقط درمورد ترس از ارتفاع... کار در محیط اقماری و اینکه چه جور ادمی هستی میپرسند.... بقیه شو هم به کسایی که میخاند به صورت خصوصی میگم...... من اطلاعای از شرکت های دیگه ندارم ولی روند 3 تا شرکت رو کامل میدونم .. فلات قاره... پایانه های نفتی...... مناطق نفت خیز جنوب...... و خیلی کم در مورد پالایشگاه نفت لاوان چون دوستا رفتند و برام تعریف کردند و حتی سوالاتش رو هم جمع کردند اوردند

هر کسی خواست به حرف این ادم های راستگو بقول خودشون گوش کنه... هر کسی هم دوست داشت سوال خصوصی بپرسه جواب بدم.. که ادم هایی مثل این دوستان حرص نخورند...

خیلی از دوستان هی پیام میدند چرا خصوصی جواب میدی عمومی بگو همه بدوند حالا که عمومی میگیم این دوستان میرند و میگند غلطه ... بخاطر همین دوستان هست دیگه.. من عمومی جواب نمیدم
... هر کس دوست داشت پیام خصوصی بزاره

جناب nimaza من نگفتم شما دروغ میگی . شما نوشتی تو مصاحبه علمی سوال عقیدتی نمی پرسن که این درسته ولی در ادامه میگی سوال روانشناسی میپرسن که این در مورد مصاحبه ما غلط بود . دو تا سوال یعنی ترس از ارتفاع و زندگی در محیط اقماری رو بهش نمیگن مصاحبه روانشناسی
سریع هم ادرس کتابت رو میدی .یعنی بیاین کتاب بخرین . اگه واقعا دلت برا اونا سوخته که بیا اطلاعاتت رو رایگان بگذار تا ازش استفاده کنن نه اینکه یه خبر بده و پشت بندشم هم بیا ادرس خرید کتاب رو بده
کتاب بفروش اتفاقا کار خوبی هم میکنی ولی به روش خودش
 

sajjad_fx

عضو جدید
سلام دوستان
کسی خبر نداره پارسال شرکت گاز تکمیل ظرفیت گرفت یا نه؟ اگه گرفت چند درصد سری اول دوباره نیرو برداشت؟
اگر کسی میدونه داره خواهشا اطلاع بده...با سپاس:smile:
 

mansour.mm20

عضو جدید
مديرعامل شركت مجتمع گاز پارس جنوبي از افزايش سهم اين شركت در توليد گاز كشور به بيش از 44 درصد خبر داد. به گزارش روابط عمومي شركت ملي گاز ايران، علي اكبر شعبانپور در جمع خانواده هاي كاركنان پالايشگاههاي اول، چهارم و پنجم با اعلام اين خبر گفت: رسيدن به توليد در اين مقياس و افزايش ظرفيت پالايشگاهها كار بسيار بزرگي است كه اين كار به همت شما كاركنان سخت كوش و پر تلاش محقق شده است.
 

sandis

عضو جدید
ساندیسم امروز رفته گزینش تا بیاد ببینم چی پرسیدن ازش خیالمون راحت بشه

سلام ملیکم چیز خاصی نبود همون برگه هایی که پر کرده بودم رو دوباره پر کردم حالا گم گورش کرده بودن یا کار دیگه خدا داند فقط گفت که دست ما نرسیده بود منم فرصت رو غنیمت شمردم و سوالات خودم رو پرسیدم البته اطلاعات ایشون کامل نبود فقط در حوزه گزینش اطلاع دقیق داشتن در مورد گزینش که گفت تا چند روز آینده کاراتون تموم میشه البته اینجور که مشخص شد ایشون فقط کارهای مربوط به دو استان رو انجام می دادن استان دوم رو ازشون سوال نکردم ولی یا هرمزگان یا فارس هست و مثل اینکه کسی هم نمیارن که ازش سوال کنن اینجور که دیدم پرونده رو اصلن چک هم نکرد چی نوشتم چی ننوشتم و البته 3 4 تا برگه هم مربوط به خوشن بود داخلش یه جورایی یه حالت فرمالیته به نظرم می رسید این مرحله از قبولی که البته باید حتمن باشه در مورد اینکه کی کل کارها تموم میشه گفت که تا یکی دو ماه آینده انشالله تمومه
 

.Petroleum

عضو جدید
سلام ملیکم چیز خاصی نبود همون برگه هایی که پر کرده بودم رو دوباره پر کردم حالا گم گورش کرده بودن یا کار دیگه خدا داند فقط گفت که دست ما نرسیده بود منم فرصت رو غنیمت شمردم و سوالات خودم رو پرسیدم البته اطلاعات ایشون کامل نبود فقط در حوزه گزینش اطلاع دقیق داشتن در مورد گزینش که گفت تا چند روز آینده کاراتون تموم میشه البته اینجور که مشخص شد ایشون فقط کارهای مربوط به دو استان رو انجام می دادن استان دوم رو ازشون سوال نکردم ولی یا هرمزگان یا فارس هست و مثل اینکه کسی هم نمیارن که ازش سوال کنن اینجور که دیدم پرونده رو اصلن چک هم نکرد چی نوشتم چی ننوشتم و البته 3 4 تا برگه هم مربوط به خوشن بود داخلش یه جورایی یه حالت فرمالیته به نظرم می رسید این مرحله از قبولی که البته باید حتمن باشه در مورد اینکه کی کل کارها تموم میشه گفت که تا یکی دو ماه آینده انشالله تمومه
کجا فرم پر کردی؟
نپرسیدی کی برای طب صنعتی زنگ میزنن؟
 

sandis

عضو جدید
کجا فرم پر کردی؟
نپرسیدی کی برای طب صنعتی زنگ میزنن؟

عسلویه
ایشون اطلاع دقیق نداشتن گفتن باید از قسمت اداری سوال بپرسین فقط من بهش باید گزینش تموم بشه بعد بریم کارهای دیگه که گفتن نه ما داریم سریع کارها رو انجام می دیم
 

raminet

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام ملیکم چیز خاصی نبود همون برگه هایی که پر کرده بودم رو دوباره پر کردم حالا گم گورش کرده بودن یا کار دیگه خدا داند فقط گفت که دست ما نرسیده بود منم فرصت رو غنیمت شمردم و سوالات خودم رو پرسیدم البته اطلاعات ایشون کامل نبود فقط در حوزه گزینش اطلاع دقیق داشتن در مورد گزینش که گفت تا چند روز آینده کاراتون تموم میشه البته اینجور که مشخص شد ایشون فقط کارهای مربوط به دو استان رو انجام می دادن استان دوم رو ازشون سوال نکردم ولی یا هرمزگان یا فارس هست و مثل اینکه کسی هم نمیارن که ازش سوال کنن اینجور که دیدم پرونده رو اصلن چک هم نکرد چی نوشتم چی ننوشتم و البته 3 4 تا برگه هم مربوط به خوشن بود داخلش یه جورایی یه حالت فرمالیته به نظرم می رسید این مرحله از قبولی که البته باید حتمن باشه در مورد اینکه کی کل کارها تموم میشه گفت که تا یکی دو ماه آینده انشالله تمومه

بفرما ساندیس هم پرسیده گفتن تا یکی دوماه دیگه . پس اینکه میگن چندین ماه دیگه زمان میبره تا بریم سره کار شایعه است بیشتر تا واقعیت
 

Yadavaran

عضو جدید
بفرما ساندیس هم پرسیده گفتن تا یکی دوماه دیگه . پس اینکه میگن چندین ماه دیگه زمان میبره تا بریم سره کار شایعه است بیشتر تا واقعیت

آقا جان بهش گفتند دوماه دیگه تازه نتایج گزینشه میاد فکرکنم خو تا سال دیگه باید برا طب صنعتی بریم خو.
 

Yadavaran

عضو جدید


اقدام عملياتي گزينش وزارت نفت براي كاركنان پارس جنوبي
پارس جنوبي صاحب هسته گزينش شد



دبير هيئت مركزي گزينش وزارت نفت گفت : عسلويه علاوه برمخزن هيدروكربوري محل كار سرمايه انساني صنعت نفت است، «هسته گزينش عسلويه» تمام نيازهاي گزينشي كاركنان اين منطقه را بر طرف مي كند.


محمد ابوالحسني دبير هيئت مركزي گزينش وزارت نفت در خصوص اهم فعاليت هاي انجام شده گزينش صنعت نفت در نيمه دوم سال نود و يك به خبرنگار شانا گفت: « انجام فرايندگزينش حجم بالايي ازكاركنان داراي شرايط تبديل وضعيت ، مهمترين برنامه ي گزينش صنعت نفت در سال 91 بوده است.
نماينده وزير نفت درهيئت مركزي گزينش وزارت نفت با بيان اين كه در سال گذشته حداكثر توان مجموعه ي گزينشگران براي انجام برنامه هاي محوله به كار گرفته شد، افزود: روند گزينش با شتاب مثبت براي نيروهاي باقي مانده پيمانكاري به منظور تبديل وضعيت كماكان در سال نود دو ادامه دارد.
دبير هيئت مركزي گزينش وزارت نفت به برنامه ي خود در سال نود يك مبني بر تسهيل در فرايند گزينش اشاره كرد و تصريح كرد: بر اساس برنامه ريزي انجام شده فرايند گزينش از ابتداي سال جاري به يقين تسهيل شده است.
به گفته ابوالحسني با اقدامات انجام شده تسهيل در فرايند گزينش براي نيروي هاي پيمانكاري در آستانه تبديل وضعيت و داوطلبان ورود به صنعت نفت محسوس خواهد بود.
وي اين اقدامات را در دو بعد بر شمرد و تصريح كرد: اقداماتي براي كاسته شدن از زمان گزينش و برنامه هاي براي افزايش سرعت كار گزينش توائمان در نيم دوم سال گذشته انجام شده است.
وي در ادامه سلسله برنامه هاي تخصصي شدن فرايند گزينش از فراهم شدن مقدمات راه اندازي هسته گزينش عسلويه خبر داد و افزود :« احكام اعضا و رئيس هسته گزينش عسلويه صادر شده است و به زودي طي نشستي در پارس جنوبي اين هسته به صورت رسمي راه اندازي مي شود و كاركنان و متقاضيان ورود به سازمان در آن منطقه با سهولت و سرعت بيشتر فرايند گزينش را طي خواهند كرد.
عضو كميته صيانت وزارت نفت درباره برنامه هاي آموزشي هيئت مركزي گزينش گفت: تقويم آموزشي با دو بعد عمومي و تخصصي به تاييد هسته هاي گزينش رسيده است و تا پايان ماه جاري ابلاغ مي شود.
وي ادامه داد : سلسه برنامه هاي آموزشي هيئت مركزي گزينش با كارگاه هاي تخصصي در سال 92 فرايند گزينش را روان تر و هوشمندانه تر خواهد كرد از اين رو اكنون 5 كارگاه آموزشي ويژه متخصصين، مصاحبه گران براي سال جاري پيش بيني شده است.
دبير هيئت مركزي گزينش وزارت نفت سخنان وزير نفت در همايش سال گذشته گزينشگران مبني بر انتخاب بهترين ها براي صنعت نفت را يادآور شد و تاكيد كرد: كاهش زمان فرايند گزينش توائم با افزايش كيفيت كار و گزينش هوشمندانه انتخاب بهترين ها را براي صنعت نفت در پي خواهد داشت.
 

وحیدوحید

عضو جدید
سلام ملیکم چیز خاصی نبود همون برگه هایی که پر کرده بودم رو دوباره پر کردم حالا گم گورش کرده بودن یا کار دیگه خدا داند فقط گفت که دست ما نرسیده بود منم فرصت رو غنیمت شمردم و سوالات خودم رو پرسیدم البته اطلاعات ایشون کامل نبود فقط در حوزه گزینش اطلاع دقیق داشتن در مورد گزینش که گفت تا چند روز آینده کاراتون تموم میشه البته اینجور که مشخص شد ایشون فقط کارهای مربوط به دو استان رو انجام می دادن استان دوم رو ازشون سوال نکردم ولی یا هرمزگان یا فارس هست و مثل اینکه کسی هم نمیارن که ازش سوال کنن اینجور که دیدم پرونده رو اصلن چک هم نکرد چی نوشتم چی ننوشتم و البته 3 4 تا برگه هم مربوط به خوشن بود داخلش یه جورایی یه حالت فرمالیته به نظرم می رسید این مرحله از قبولی که البته باید حتمن باشه در مورد اینکه کی کل کارها تموم میشه گفت که تا یکی دو ماه آینده انشالله تمومه

همیشه خوش خبر باشی! :)
 

وحیدوحید

عضو جدید
آقا جان بهش گفتند دوماه دیگه تازه نتایج گزینشه میاد فکرکنم خو تا سال دیگه باید برا طب صنعتی بریم خو.

یعنی تو واقعا همون نوشته هایی رو خوندی که من و بقیه خوندیم؟:wallbash:
:evil:این عین جمله ای هستش که ساندیس گفت: " در مورد گزینش که گفت تا چند روز آینده کاراتون تموم میشه" ؛ اونوقت تو چه جوری نتیجه گرفتی که "دو ماه دیگه نتایج گزینش میاد"؟!:wallbash::wallbash::wallbash:
 

vahidmanu

عضو جدید
یعنی تو واقعا همون نوشته هایی رو خوندی که من و بقیه خوندیم؟:wallbash:
:evil:این عین جمله ای هستش که ساندیس گفت: " در مورد گزینش که گفت تا چند روز آینده کاراتون تموم میشه" ؛ اونوقت تو چه جوری نتیجه گرفتی که "دو ماه دیگه نتایج گزینش میاد"؟!:wallbash::wallbash::wallbash:


منم اولش خواستم سرمو بکوبم دیوار ولی به نظرم بهتره در این شب عزیز برای بازگشت علی کنکوری به حالت نرمال دعاکنیم.
 

Yadavaran

عضو جدید
یعنی تو واقعا همون نوشته هایی رو خوندی که من و بقیه خوندیم؟:wallbash:
:evil:این عین جمله ای هستش که ساندیس گفت: " در مورد گزینش که گفت تا چند روز آینده کاراتون تموم میشه" ؛ اونوقت تو چه جوری نتیجه گرفتی که "دو ماه دیگه نتایج گزینش میاد"؟!:wallbash::wallbash::wallbash:
آقا جان شما خو می دونید پروسه استخدام طولانی هستش بچه های انتقال گاز بعد از 2 سال هنوز دوره هاشون شروع نشده
 

Yadavaran

عضو جدید
من چیزی ازخودم درنمیارم هرچی بوده براساس مدارکو شواهد است خو
سلام بر دوستان عزیز. من این فروم رو تازه پیدا کردم. مطالب صفحات قبل هم کامل خوندم. من هم مثل شما در آزمون گاز سال 90 شرکت کردم و تا حالا همچنان منتظر مشغول شدن به کار هستم که هنوز خبری نشده. مطالب 2،3 صفحه قبل که دوستان در مورد تاریخ شروع به آموزش نوشته بودن رو خوندم. راستش خیلی عجیبه!! خبر بد اینکه من خودم با تهران تماس گرفتم که گفتن دیگه ازین مرحله به بعد همه کارا دست منطقه 2 هستش و دیگه به ما مربوط نمیشه!!! با اداره آموزش منطقه 2 تماس گرفتم (آقای قربانی) ایشون گفتن که تا اواخر مهر ماه هم منتطر شروع دوره نباشید!!!!!!!! چند روز قبلش هم با خانم غدیری تماس گرفته بودم که ایشون گفتن هنوز معلوم نیست و ما منتظر هستیم تا تهران نامه شروع به دوره رو برامون بفرسته که هنوز نفرستاده!!! یعنی دقیقا دارن سنگ قلاب میکنن مارو!!!! نمیدونم چرا؟؟!!! وقتی شماره پرسنلی ما اومده دیگه دلیل این همه معطل کردن و جواب های متناقض دادن چیه؟؟؟؟!!!!! دوستان لطفا شما هم پیگیری کنید. همه لطفا پیگیری کنن. اینجوری نمیشه دست روی دست گذاشت!!! الان از دوره آموزش قبلی حدوده 40 روزه گذشته!!!! چرا دوره آموزش جدید نمیزارن؟؟؟؟ دوره آموزش نمیخوان بزارن ،نزارن! چرا مارو نمیفرستن مستقیم سر کار؟؟؟؟؟؟؟!!!!! دوستان خواهشا هر کس به اندازه وسعش پیگیری کنه.http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/382536-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%A7%D8%B2/page104یعنی خدا وکیلی اگه اینجوری باشه که شما داری میگی من یکی که انصراف می دم...
آخه این چه مسخره بازی که اینا راه انداختن؟
من دقیقاً تاریخ 1391/09/15 کارای طب صنعتیمم تموم شد و آقای رزاقی اونجا به من گفت که یه هفته دیگه شما باید بیای واسه آموزش.
منم رفتم همه کارامو کردم و حتی از شرکتی که توش کار می کردم اومدم بیرون و الان نزدیک به 7 ماهه که بخاطر حرفای اون آقا از کار بیکار شدم و بیمه من قطع شده و جرات نمی کنم که برم دنبال کار.
از اون زمان هم نزدیک به 10 بار باهاشون تماس گرفتم... اول می گفتن که اواخر اسفند (قبل عید) حاضر باشین. بعد گفتن اواخر فروردین دوره شروع میشه حاضر باشین. بعدش دوباره گفتن اواخر برج 2 یا اوایل برج 3 حاضر باشین. باز دوباره گفتن یه دوره اوایل تیر ماه شروع میشه و حتمی هستش و آماده باشین..... آقا همینطوری گذشت تا خورد به ماه مبارک و الانم که این دوستمون اینجوری میگه....
ای بابا یکی نیست تکلیف مارو معلوم کنه. به قرآن هر کی منو می بینه به کنایه میگه تو که هنوز اینجایی.
الکلی الکی خودمو از کار بیکار کردم عین احمقا!
اگه شما هم شرایطی مشابه من رو دارین روز چهارشنبه تماس بگیرین منطقه تا ببینیم تکلیفمون چیه!! و این مسخره بازی هنوز ادامه داره واقعا!!!!!!!!!!!!!!!!

منتظر خبر همدیگه هستیبه نقل از بچه های فروم
[h=1]نتایج مصاحبه فنی و تخصصی شرکت انتقال گاز[/h]م.
موفق باشین.
 

mansour.mm20

عضو جدید
من چیزی ازخودم درنمیارم هرچی بوده براساس مدارکو شواهد است خو
سلام بر دوستان عزیز. من این فروم رو تازه پیدا کردم. مطالب صفحات قبل هم کامل خوندم. من هم مثل شما در آزمون گاز سال 90 شرکت کردم و تا حالا همچنان منتظر مشغول شدن به کار هستم که هنوز خبری نشده. مطالب 2،3 صفحه قبل که دوستان در مورد تاریخ شروع به آموزش نوشته بودن رو خوندم. راستش خیلی عجیبه!! خبر بد اینکه من خودم با تهران تماس گرفتم که گفتن دیگه ازین مرحله به بعد همه کارا دست منطقه 2 هستش و دیگه به ما مربوط نمیشه!!! با اداره آموزش منطقه 2 تماس گرفتم (آقای قربانی) ایشون گفتن که تا اواخر مهر ماه هم منتطر شروع دوره نباشید!!!!!!!! چند روز قبلش هم با خانم غدیری تماس گرفته بودم که ایشون گفتن هنوز معلوم نیست و ما منتظر هستیم تا تهران نامه شروع به دوره رو برامون بفرسته که هنوز نفرستاده!!! یعنی دقیقا دارن سنگ قلاب میکنن مارو!!!! نمیدونم چرا؟؟!!! وقتی شماره پرسنلی ما اومده دیگه دلیل این همه معطل کردن و جواب های متناقض دادن چیه؟؟؟؟!!!!! دوستان لطفا شما هم پیگیری کنید. همه لطفا پیگیری کنن. اینجوری نمیشه دست روی دست گذاشت!!! الان از دوره آموزش قبلی حدوده 40 روزه گذشته!!!! چرا دوره آموزش جدید نمیزارن؟؟؟؟ دوره آموزش نمیخوان بزارن ،نزارن! چرا مارو نمیفرستن مستقیم سر کار؟؟؟؟؟؟؟!!!!! دوستان خواهشا هر کس به اندازه وسعش پیگیری کنه.http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/382536-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%A7%D8%B2/page104یعنی خدا وکیلی اگه اینجوری باشه که شما داری میگی من یکی که انصراف می دم...
آخه این چه مسخره بازی که اینا راه انداختن؟
من دقیقاً تاریخ 1391/09/15 کارای طب صنعتیمم تموم شد و آقای رزاقی اونجا به من گفت که یه هفته دیگه شما باید بیای واسه آموزش.
منم رفتم همه کارامو کردم و حتی از شرکتی که توش کار می کردم اومدم بیرون و الان نزدیک به 7 ماهه که بخاطر حرفای اون آقا از کار بیکار شدم و بیمه من قطع شده و جرات نمی کنم که برم دنبال کار.
از اون زمان هم نزدیک به 10 بار باهاشون تماس گرفتم... اول می گفتن که اواخر اسفند (قبل عید) حاضر باشین. بعد گفتن اواخر فروردین دوره شروع میشه حاضر باشین. بعدش دوباره گفتن اواخر برج 2 یا اوایل برج 3 حاضر باشین. باز دوباره گفتن یه دوره اوایل تیر ماه شروع میشه و حتمی هستش و آماده باشین..... آقا همینطوری گذشت تا خورد به ماه مبارک و الانم که این دوستمون اینجوری میگه....
ای بابا یکی نیست تکلیف مارو معلوم کنه. به قرآن هر کی منو می بینه به کنایه میگه تو که هنوز اینجایی.
الکلی الکی خودمو از کار بیکار کردم عین احمقا!
اگه شما هم شرایطی مشابه من رو دارین روز چهارشنبه تماس بگیرین منطقه تا ببینیم تکلیفمون چیه!! و این مسخره بازی هنوز ادامه داره واقعا!!!!!!!!!!!!!!!!

منتظر خبر همدیگه هستیبه نقل از بچه های فروم
نتایج مصاحبه فنی و تخصصی شرکت انتقال گاز

م.
موفق باشین.

آقا جون من اصلا شرکت انتقال گاز رو قبول ندارم
ما پارس جنوبی هستیم و پارس جنوبی کارش خعلی درسته...
میگی نه نگاه کن
:)
 

وحیدوحید

عضو جدید
من چیزی ازخودم درنمیارم هرچی بوده براساس مدارکو شواهد است خو

دِ آخه نوکرتم تو اومدی در جواب ساندیس اون کامنت رو گذاشتی، حالا اومدی واسه من کامنت به عنوان شواهد رو میکنی؟ یعنی استدلال های تو رو که میبینم رسما یاد احمدی نژاد میفتم! :wallbash::wallbash::wallbash:
 
آخرین ویرایش:

almatra2

عضو جدید
آقا جون من اصلا شرکت انتقال گاز رو قبول ندارم
ما پارس جنوبی هستیم و پارس جنوبی کارش خعلی درسته...
میگی نه نگاه کن
:)
دلیل اینکه کار این دوستمون اینقدر طول کشیده به دلیل این بوده که تو تکمیل ظرفیت 90 گاز قبول شده مثل بچه های نفت و گاز پارس که تو تکمیل نفت 90 قبول شدن اونا هم هنوز نرفتن سر کار وگرنه حداکثر 1 سال طول میکشه کارای استخدامی . میدونید که دوره های اموزشی که تو اصفهان برگزار میشه متولیشون شرکت انتقال گاز منطقه 2 هست پس سال 90 هم یه گروهی از بچه های پارس جنوبی دورشون تو اصفهان بوده پس یه جورایی باید قبول داشته باشی این شرکت رو چون نقش تعیین کننده داره . یه دلیل دیگر طول کشیدن مراحل استخدامی منتظر برگزاری دوره اموزشی جدید بودن هست چون معلوم نیست کی برگزار میشه و این تکمیل ظرفیتیا باید صبر کنن با استخدامی های جدید بروند اموزشی و بخاطر همین کاراشون طول کشیده.
به امید خدا کارهای ما زودتر تموم میشه و به یاری حضرت علی و مدد ایزد منان مهرماه میریم آموزشی
 

baaroon

عضو جدید
نكات ضروري معاينات طب صنعتي براي داوطلبان استخدامي نفت



پس از قبولي در آزمون كتبي استخدامي صنعت نفت، داوطلبان ملزم به گذراندن مرحله طب صنعتي هستند و از آنجا كه در آستانه برگزاري اين آزمون قرار داريم، مواردي كه در اين مرحله بايد توسط داوطلبان مدنظر قرار گيرد، در ذيل آمده است.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت نفت (MOP)، دكتر علي بهزادي، معاون طب صنعتي و بهداشت تهران با تاكيد بر اينكه بيش از 85 درصد از داوطلبان در مرحله طب صنعتي پذيرفته مي‌شوند، به تشريح نكات مورد توجه پرداخت. 1- داوطلبان براساس هماهنگي قبلي در روز تعيين شده به دبيرخانه طب صنعتي واقع درطبقه همكف ساختمان طب صنعتي به آدرس (خيابان حافظ - بين خيابان جمهوري اسلامي و ميدان حسن آباد – خيابان سرهنگ سخايي روبروي بيمارستان مركزي نفت پلاك 86 ) مراجعه كنند.

2- داوطلبان ذكوري كه معافيت پزشكي دريافت داشته اند اصل برگه استعلام علت معافيت و يك عدد كپي آنرا حتماً به همراه داشته باشند.

3- به همراه داشتن 6 قطعه عكس 4*3 جديد و داشتن كد ملي ضروري است.

4- قابل توجه مراجعين مرد، قبل از مراجعه به طب صنعتي موهاي قسمت قدامي سينه خود را جهت گرفتن نوار قلب بتراشيد. حتماً قبل از مراجعه براي معاينه كامل بايستي استحمام كرده و لباس مناسب و تميز برتن داشته باشند. 5- مراحل انجام كار به ترتيب زير است :

الف) دبيرخانه: جهت ثبت نامه اداري ساعت 30/7صبح

ب) پذيرش: دريافت فرم‌هاي لازم و تكميل آنان به‌طور كامل جهت تشكيل پرونده

ج) آزمايشگاه: جهت انجام آزمايشات لازم است از 12 ساعت قبل ناشتا بوده و به آزمايشگاه بيمارستان فوق تخصصي نفت مراجعه كنند.

د) اپتومتري (بينايي سنجي) : (پلي كلينيك تخصصي در بيمارستان)

ه ) اديومتري (سنجش شنوايي) : (زيرزمين دپارتمان داخلي در بيمارستان )

و) راديولوژي :‌جهت عكس قفسه سينه در بيمارستان

ز) تست اعتياد: خيابان حافظ – خيابان بهشت

ح) تست روان سنجي: دريافت فرم تست روان سنجي از منشي پزشك طب صنعتي مستقر در طبقه دوم

ط ) پرستاري طب صنعتي: در طبقه اول طب صنعتي جهت انجام اسپيرومتري ( تست تنفس؛ صبحانه سبك صرف نموده و در صورت سرماخوردگي مراتب به اطلاع پرستار مربوطه رسانيده شود) – گرفتن نوار قلب ، سنجش قد و وزن ، تست تعيين توان هوازي براي گروه آتش نشان؛غواصان و حراست يا به درخواست واحد مربوطه ، سنجش بينايي

ي)معاينه پزشكي: جهت معاينه به پزشك طب صنعتي (طبقه دوم طب صنعتي) مراجعه كنند.

ك) مشاوره‌هاي تخصصي: با برگه مشاوره به كلينك‌هاي تخصصي بيمارستان مراجعه و پس از دريافت نتايج به پزشك صنعتي (هماهنگي با منشي پزشك صنعتي)مراجعه كنند.

ل) پس از كنترل پرونده توسط منشي پزشك صنعتي؛ پرونده خود را به واحد پذيرش واقع در طبقه همكف طب صنعتي تحويل دهند.

6- انجام آزمايشات و معاينات استخدامي حداقل دو روز به طول مي‌انجامد. بنابراين از داوطلبان شهرستاني خواهشمنديم كه در صورت عدم امكان اقامت در تهران حتي الامكان در روز چهارشنبه به طب صنعتي مراجعه نكنند.

7- در صورتي كه داوطلب سابقه بيماري مزمن دارد سوابق بيماري (خلاصه پرونده) را به همراه داشته باشد.

8- در صورتي كه دواطلب سابقه هر گونه عمل جراحي دارد، شرح عمل خود را نيزبه همراه داشته باشد.



خيابان جمهوري اسلامي​


خيابان سي تير​



خيابان حافظ​
بيمارستان نفت
خيابان سرهنگ سخايي​
خيابان سرهنگ سخايي​

طب صنعتي
خيابان امام خميني (ره)​
 

baaroon

عضو جدید
مراحل انجام گزينش استخدامي صنعت نفت اعلام شد با اعلام نتايج مصاحبه آزمون‌هاي استخدامي شركت‌هاي ملي نفت و پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفت ايران، مراحل انجام گزينش استخدامي صنعت نفت براي اطلاع‌ پذيرفته‌شدگان، اعلام شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت نفت (MOP)، مراحل كلي گزينش صنعت نفت شامل تشكيل پرونده، تحقيقات، مصاحبه، ارزيابي و اعلام نتيجه است كه فرآيند گردش كار در گزينش وزارت نفت به صورت كامل‌تر شامل مراحل زير است:

صدور معرفي نامه از تامين نيروي انساني شركت‌ها

1- تشكيل پرونده

2- تكميل پرسشنامه

3- ثبت در سيستم كامپيوتري

4- مكاتبات اداري

5- واحد تحقيق - انجام تحقيق توسط محقق و عودت پرونده به مسئولان

6- واحد مصاحبه - دعوت از متقاضي - انجام مصاحبه – كنترل مصاحبه

7- مكاتبات اداري

8- ارجاع به ارزيابي

9- حسب ضرورت ارجاع مجدد به واحد تحقيق يا مصاحبه ( تحقيق تكميلي / مصاحبه ارشادي /سير مطالعاتي)

10- مجدداً ارجاع به ارزيابي

11- جمع بندي نظرات و ابلاغ رأي

12- اعلام نتيجه ( اداري )

13- ابلاغ رأي مثبت يا منفي و اعلام به دستگاه

14- ثبت در سيستم كامپيوتري و راكد نمودن پرونده – بايگاني

15- واجد شرايط عمومي نيست =1-15 دريافت درخواست تجديد نظر از سوي متقاضي

16- بررسي مجدد در مرحله اول تجديد نظر ( اعلام رأي ) – اعلام نتيجه مثبت يا منفي و اعلام به دستگاه

17- ورود پرونده به هيأت

18- 1-18- انجام كار كارشناسي روي پرونده 2-18 ارجاع پرونده به واحد تحقيق حسب ضرورت 3-18 ارجاع پرونده به مصاحبه حسب ضرورت 4-18 ارجاع پرونده به دبير جهت طرح در هيأت

19- 1-19 تصميم‌گيري در هيأت 2-19 صدور رأي مبني بر واجد شرايط بودن يا نبودن و يا گزينش مشروط (انجام مصاحبه ارشادي و اخذ تعهد مبني بر مكاتبه با هسته مربوطه )4-19 صدور رأي مبني بر واجد شرايط نبودن متقاضي 1-4-19 دلالت متقاضي به ديوان عدالت اداري

مشمولان گزينش چه كساني هستند؟

براساس اين گزارش، طبق قانون مشمولان گزينش عبارتند از: داوطلبان ورود به خدمت شامل رسمي و غير رسمي يا غير ثابت ( پيماني، قراردادي، روزمزد، خريد خدمت، حق‌التدريس و عناوين مشابه متعهدين خدمت، متقاضيان استخدام مشمول قانون كار در كليه دستگاه‌هاي اجرايي، داوطلبان بورسيه هاي بلند مدت داخل و خارج از كشور ، مامورين ثابت خارج از كشور، ماموران و منتقل شده‌ها به دستگاه‌هاي مشمول قانون گزينش در مشاغل حساس، داوطلبان پذيرفته شده در مراكز و دانشسراهاي تربيت معلم، تعهد دبيري و كاركنان شركت‌هاي خدماتي طرف قرارداد با دستگاه‌هاي اجرايي براي بكارگيري در مشاغل اداري، كارشناسي، آموزشي و حساس).

در اين رابطه همه وزارتخانه‌ها (به‌جز اطلاعات) سازمان‌ها، موسسات و شركت‌هاي دولتي، شهرداري‌هاي كشور، بانك‌هاي كشور، نهادهاي انقلاب اسلامي، موسسات و شركت‌هاي دولتي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام است و شركت‌هايي كه تمام يا قسمتي از بودجه آنها از بودجه عمومي تامين مي شود و ... مشمول قانون گزينش هستند.

همچنين داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي غير بورسيه يا غير متعهد خدمت و مراكز آموزش عالي غير وابسته به دستگاه‌هاي مشمول قانون گزينش و نيز قضات و اعضاء هيأت علمي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و پرسنل نيروهاي مسلح شامل كادر نظامي و غير نظامي ارتش، سپاه و نيروهاي انتظامي از شمول گزينش مستثني بوده و تابع ضوابط مربوط به خود هستند.

اركان گزينش كشور شامل موارد زير است: 1- رئيس جمهور: رياست عاليه گزينش كشور را به عهده دارد و مي‌تواند اداره امور گزينش كشور را مستقيما اداره كند و يا آن‌را به عهده ديگري بگذارد.

2- هيأت عالي گزينش: اين هيأت توسط رئيس جمهور و طبق ضوابط موجود تشكيل مي‌شود و از جمله وظايف آن ايجاد هيأت مركزي گزينش در دستگاه‌هاي اجرايي، تعيين سياست‌ها، خط مشي‌ها و ضوابط گزينش و هم‌چنين بررسي و احراز صلاحيت اعضا و هيأت‌‌ها و هسته‌هاي گزينش و نظارت بر حسن اجراي مقررات است. دبير خانه اين هيأت در نهاد رياست جمهوري مستقر بوده و زير نظر دبير هيأت‌ عالي گزينش اداره مي‌شود. دبير مسئول اجراي مقررات و تصميمات هيأت عالي است .

3- هيأت‌هاي مركزي گزينش: مسئول نظارت و هماهنگي در اجراي قانون گزينش و مقررات مربوطه در دستگاه‌هاي مشمول قانون هستند و از جمله وظايف اين هيأت‌‌ها، تجديد نظر در مرحله دوم، ايجاد هسته‌هاي گزينش، بررسي، انتخاب و معرفي اعضا هسته‌ها و نظارت بر عملكرد هسته‌هاي گزينش است.

هسته‌هاي گزينش، مرجع ابتدايي بررسي صلاحيت داوطلبان استخدام و ساير موارد مذكور در قانون گزينش است. مدير هسته مسئوليت اداره اجرايي هسته را برعهده دارد و از جمله وظايف هسته‌ها اجراي دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و ساير امور اجرايي محوله از سوي هيأت مركزي و هيأت عالي گزينش است.

ضوابط حاكم بر گزينش: علاوه بر لزوم احراز شرايط عمومي استخدام شامل صلاحيت‌هاي علمي و توانايي‌هاي جسمي و رواني كه به وسيله آزمون و توسط دستگاه مشخص مي‌شود، متقاضيان بايد حائز ضوابط گزينش (عمومي، انتخاب اصلح ) نيز باشند.

همچنين ضوابط عمومي، حداقل ضوابطي است كه فرد متقاضي جهت استخدام بايد حائز آن باشد.
 
بالا