ازدواج موقت

ازدواج موقت

  • موافق

    رای: 38 39.6%
  • مخالف

    رای: 58 60.4%

  • مجموع رای دهندگان
    96

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
[/SIZE][/FONT]
توهین را اول خودت شروع کردی بنده خدا!!!
در ضمن من میدونم که اکثر طرفداران ولایت انسانهایی فوق العاده فحاش هستند،پس خودم زیاد با شما دهان به دهان نمیشم.



تاریخ محمود نشان!!!!!!!
بنده خدا کتابهای مجلسی و تاریخ طبری را یک کم بیشتر بخون تا بفهمی عایشه در 9 سالگی عقد پیامبر شده.
همین موضوع درباره حضرت فاطمه و علی هم وجود داره،حتما اونهم 20 سالگی بوده!!!!!!


اتفاقا من از كتب اهل سنت نقل كردم
غرور مانع پذيرفتن حق است
در ضمن من كي توهين كردم
شما گفتي كف كردم منم به شوخي گفتم كف نكن حال آدم بد ميشه
اسي جون جنبه نداريا؟
من با خودت بودم با دينت شوخي نكردم كه.
شما اگر هم منظورت انتقاد يا چه ميدونم تحقيق هست بهتره مودبانه درباره هر ديني صحبت كني
اينو من نمي گما، فطرت پاك هر انسان، بدور از هر گونه غرض ورزي اينو ميگه
بله ديوار حاشا بلنده
اصلا آقا اسي جضرت فاطمه چه در سن 9 سالگي يا 18 سالگي ازدواج كرده باشه،هجده ساله بجوار پروردگار رفته باشه یا بیست و هشت ساله، او دختر پیغمبر اسلام و نمونة کامل زن تربیت شده و برخوردار از اخلاق عالی اسلامی هست.
اون چيزي كه هر مرد وزني بايد از ايشون ياد بگيرن پارسايي ، ايمان به خدا، تقوا، بردباري،ترس از پروردگار و دیگر خصلتهای عالی انسانی است که درخودشون داشتن
شما سعي نكن با اين حرفا و حاشا كردن چيزي رو محكوم كني
برو يه مدت با خودت خلوت كن و حسابي فكر كن كه نياي ايراد بني اسراييلي بگيري. هر چند غرور مانعت ميشه
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
خونسردیتونو حفظ کنین

من كاملا خونسردم
از بس اين اسي خان با بقيه بحث كرده هر شوخي رو جدي ميگيره
در ضمن شما كه استارتر اين تاپيك هستي نذار كسي به اسلام توهين كنه
اگه منم ميخواستم مثل ايشن حرف بزنم كه بايد تاپيكو ميبستن
شما اومدين در مورد صيغه صخبت كنين يا با اسلام بجنگين؟
پس نذارين بحث منحرف شه
 

Sky Guard

عضو جدید
منظورم من هردوتون بود،اسی خان شما هم رعایت کنین و لطفا فقط پیرامون بحث خودمون صحبت کنید،ما فقط میخوایم بدونیم نظرات دوستان راجع به این موضوع چیه نه اینکه با هم دعوا کنیم
 

*Essi*

اخراجی موقت
من كاملا خونسردم
از بس اين اسي خان با بقيه بحث كرده هر شوخي رو جدي ميگيره
در ضمن شما كه استارتر اين تاپيك هستي نذار كسي به اسلام توهين كنه
اگه منم ميخواستم مثل ايشن حرف بزنم كه بايد تاپيكو ميبستن
شما اومدين در مورد صيغه صخبت كنين يا با اسلام بجنگين؟
پس نذارين بحث منحرف شه

فعلا که تذکر دادی و پیام فرستادی و مدیران محترم به من اخطار دادند!!!!!!
جالبه اول توهین میشنوم اما باید سکوت کنم چون وقتی جواب میدهم به من اخطار میدهند !!!!!!!
 

Savant

کاربر بیش فعال
سلام هيچوقت يادت نره قند عسل...
حتي خارجي ها هم سلام ميكنن
سلام فقط مال اسلام نيست دلبندم:D

اول يه توضيح مختصر ميدم بعد جواب اون چهار مورد رو ميدم
اول اينكه اهل تسنن همه دلايل و فرضيات و سخنان گران مايشونو از قران ميگيرن
و حالا ميگن ازدواج دائم جايز نيست، ميخوان برن بشينن جاي خدا استغفرالله

آیه 24 سوره نساء می فرماید:"..... و اگر زنی را متعه کردید اجرتشان را بپردازید و بعد از معیّن شدن این مقدار اگر به کمتر یا زیادتر توافق کنید گناهی بر شما نیست که خدا دانایی فرزانه است.

خب طبق اين آيه ازدواج موقت كاملا جايز هست
همونطوركه مام باقر(ع) درباره این آیه می فرماید:"این آیه درباره متعه نازل شده است"[ بروجردی، محمد حسین، جامع احادیث الشیعه ج 26 ص 35] امام صادق(ع) نیز می فرماید: این آیه دلیل بر متعه است.[6] در بعضی تفاسیر اهل سنّت نیز این آیه به نکاح متعه تفسیر شده است. در تفسیر طبری از ابی نضره با دو طریق روایت می کند که گفت از ابن عباس درباره متعه زنان پرسیدم، گفت: مگر سوره نساء را نخوانده ای، گفتم چرا گفت: آیه فما استمتعتم به ......[عسکری، سید مرتضی ، ازدواج موقّت در اسلام، ص 16 ؛ تفسیر طبری، ج15، ص 9] قرطبی می گوید: جمهور علماء می گویند: مراد از این آیه نکاح متعه است که در صدر اسلام بوده است.[همان ص 19]
خب ديديد كه ازدواج موقت كاملا از نظر اسلام تاييد شده
پس نظر علماي اهل سنت به درد خودشون ميخوره

حال چرا عمر ازدواج وقت رو نهي كرد وبعد از اون به سنت تبديل شد (كه ما باز هم نظر عمر رو رد ميدونيم )؟

در اين ميان توجيهي كه علامه كاشف الغطاء بيان كرده‏اند قابل توجه است. ايشان مي‏فرمايند: خليفه از آن جهت به خود حق داد اين موضوع را تحريم كند كه، تصور مي‏كرد اين مسئله داخل در حوزه اختيارات ولي امر مسلمين است، و هر حاكم و ولي امري مي‏تواند با اختيارات خود بحسب مقتضاي عصر و زمان در اين‏گونه امور دخل و تصرف كند.[ الفصول المهمه - ص 66 و 67. ] به عبارتي ديگر، نهي خليفه، نهي سياسي بود نه شرعي و قانوني، طبق آنچه از تاريخ استفاده مي‏شود، خليفه در دوره زعامت، نگراني خود را از پراكنده شدن صحابه در اقطار كشور تازه وسعت يافته اسلامي و اختلاط با ملل تازه مسلمان پنهان نمي‏كرد، تا زنده بود مانع پراكنده شدن آنها از مدينه بود، بطريق اولي از امتزاج خوني آنها با تازه مسلمانان قبل از آنكه تربيت اسلامي عميقاً در آنها اثر كند ناراضي بود و آن را خطري براي نسل آينده بشمار مي‏آورد و بديهي است كه اين علت امر موقتي بيش نبود، و علت اينكه مسلمين آن وقت زير بار اين تحريم خليفه رفتند اين بود كه فرمان خليفه را بعنوان يك مصلحت سياسي و موقتي تلقي كردند نه به عنوان يك قانون دائم. و الّا ممكن نبود خليفه وقت بگويد پيغمبر چنان دستور داده است و من چنين دستور مي‏دهم و مردم هم سخن او را بپذيرند.
ولي بعدها در اثر جريانات بخصوصي، سيره خلفاي پيشين، بالاخص دو خليفه اول يك برنامه ثابت تلقي شد و كار تعصب به آنجا كشيد كه شكل يك قانون اصلي بخود گرفت.
نمیخوام زیاد طولش بدم . راستی نمیدونستم سلام کردن واجبه فکر میکردم جوابش واجبه ! اینجا چند نفر سلام میکنن ؟ و بعد خود قند عسلت سلام یادت رفت !
میگی اهل سنت ازدواج دائم رو جائز نمیدونن !! از کدام جیبت این حرف رو در آوردی ؟ راست یا چپ ؟ وبالاتر از اون گفتی اهل سنت همه دلایلشونو از قرآن میارن ، اشتباهت اینه که ما همه دلایلمونو بر قرآن عرضه میکنیم اگر خلاف اون بود عقل حکم میکنه که رده! واینکه فکر کنم اهل سنت عالمان در علم حدیثشون به مراتب بیشتر از شما اند !! و در این مسئله مورد بحث هم داریم با دلایل عقلی ردش میکنیم ( قرآن ، حدیث ، عقل ). ولی شما با استناد به چند روایت جعلی میخوای بگی فقط ما راست میگیم چون روایت داریم !!!!!!!!

فقط دو روایت از همان منابع خودتون میارم بلکه پی ببرید که این کار رو عالمان سود جوی شکم پرست شهوت ران برای ارضای خودشون ساختن و به خورد ملت بیچاره از همه جا بی خبر دادن :
1- علی بن ابی‌طالب در مسند امام زید بن علی از زید بن علی از پدرش از جدش علی روایت کرده است که گفت: «نهى رسول الله ص عن نكاح المتعة عام خيبر».الروض النصير شرح مجموع الفقه الكبير (4/23)، تهذيب الأحكام طوسي (7/251) الاستبصار طوسي 3/142، وسائل الشيعه عاملي (4/441).
2- امام جعفر صادق همانطور که در بحارالانوار (100/318) آمده است از او دربارة متعه سؤال شد گفت: جز انسانهای فاجر کسی نزد ما آنرا انجام نمی‌دهد. در «الروض النضیر» در فقه زیدیه، آمده است او دربارة نکاح متعه گفت: همان زنا است. (الروض النضير شرح مجموع فقه الكبير 4/226 ودعائم الاسلام 2/229).
دلیل کاشف الغطا هم که بسیار مستند و قوی است !!!!!!!! حرف زدن و دلیل تراشی خیلی آسونه !

مورد اول :
مسلمان واقعي هيچوقت خلاف اسلام عمل نمي كند
نفقه شامل ازدواج موقت نيست
ولي مهريه هست
فرزند متولد شده از پدر ارث ميبرد
و والدين مانند دو نفر كه از هم طلاق گرفتن بايد از فرزندشون حمايت كنن
البته دولت هم در پي اين هست كه شرايطي را ايجاد كند كه از ازدواج موقت حمايت شود حتي از بچه به دنيا آمده


مورد دوم:
اينكه شما آيه از قران رو برداري ودر مورد هركاري به اون استناد كني اشتباه عزيز دلم
شما بايد جامع ايات رو براي دادن يك حكم ببيني
اين دو ايه در مورد ازدواج دائم هست
همونطور كه گفتم آيه 24 سوره نساء هم در مورد ازدواج موقت
و هدف از اون ارضاي نياز جنسي هست
در جوامع خارجي اگر دو نفر زنا كنند و بچه اي متولد شود اون وقت دو نفر اون بچه رو رها ميكنن و خدا ميداند كه چه بلاهايي به سر اون مياد
حتي حالا هم خبر هايي ميشنويم كه چه بر سر جنين ها بي گناه نمي يارن( تو فريزر ميذارنشون، تو فاضلاب مندازن و ...)
بله اگر اين ازدواج قانوني باشه و زير نظر دولت اونوقت تكليف بچه هم مشخص ميشه و سر از پرورشگاه در نميارن و بي خانمان نميشن، چون اين رابطه ننگين نبوده وبه هم محرم بودن و بچه حرام زاده نيست)

3- شما خيلي داري تند ميري
به نظر شما غرضه جنسي مال انسان نيست و بد است
كي اين رو گفته؟
اين يه موهبت خدادادي هست و بايد به اون جهت درست داده بشه
به نظر شما ارضاي غرضه جنسي ظلم به زن است مگر زن غريصضه ندارد؟ اين رابطه با رضايت طرفين هست و بيشترين لذت رو هم زن ميبره تا مرد.
در ضمن خيلي از ازدواج موقت ها اگر زن ومرد تفاهم داشته باشن به دائم تبديل ميشه .

اولا من چون خودم با كسي تا به حال ازدواج نكرده ام به سراغ فردي ميرم كه ازدواج نكرده قبل از من
ولي اگر روزي خداي نكرده همسرم رو طلاق بدم براي ازدواج بعدي ،اعتقادات برايم مهم تر است تا مطلقه بودن طرف مقابلم

4-و اين رو هم لابه لاي حرفاي گذشتم گفتم
و براي محكم گاري دوباره ميگم
اين رو دولت بايد فكري دربارش بكنه وقنون از اون بچه حمايت بكنه
اگرچه اون فرزند از پدر ارث ميبرد
با اين كار ديگر پدر جرات ول كردن فرزند رو نداره، چون ثبت قانوني ميشه
قسمت اول : بنده عرض کردم خداوند در قرآن شرایطی قرار داده مثل طلاق ، عده کامل ، میراث ، شما رفتی از نفقه و مهریه صحیت کردی !!مشخصه که نفقه نداره و مهریه داره ! چون فردی که میخواد برای یک مدت کوتاهی با زنی باشه بهش یک مقدار پول میده که در اینجا اسمشو گذاشتن مهریه ! زنا کار هم همینجوریه ! پول از طرف میگیره و باهاش میخوابه !
میگم زن ارث نمیبره میگی بچه ارث میبره !
خیلی جالبه !
مورد دوم :
آیه به صراحت هدف از ازدواج رو داره بیان میکنه ! بعد میگی هر کاری ! اگر شما متعه را جزو ازدواجها قرار میدین باید این آیات در باره اون هم حکم کنه و اگر چیزی غیر از ازدواج است ....
شما به آیه 24 سوره نساء اشاره میکنید. این استدلال به متشابه است در حالی که برای رد متعه آیات محکمی وجود دارد : مومنون آیات 5تا7 و المعارج آیات 29 تا 31 : «و آنها كه دامان خويش را (از بي‌عفتي) حفظ مي‌كنند. جز با همسران و كنيزانشان، چرا كه بهره‌گيري از اينها مورد سرزنش نخواهند بود. و هر كس جز اينها را طلب كند، متجاوز است».
فقط دو راه مشخص شده همسر و ملک یمین ! متعه کجاست ؟ متعه و زنا و هر راه دیگری آنجاست که میفرماید " و هر کس جز اینها را طلب نماید متجاوز است "!
وکسی هم که ازدواج موقت میکند در واقع همسر طرف نیست چون ارث و طلاق و عده کامل بر آن مترتب نیست!
حالا اگر شما دوست داری غیر از این دو راه مشخص شده عمل کن به ما چه ؟!
«و كسانى كه امكانى براى ازدواج نمى‏يابند، بايد پاكدامنى پيشه كنند تا خداوند از فضل خود آنان را بى‏نياز گرداند» نور33



مورد سوم :
از نظر شما سازگاره ؟ بله انسان احساس جنسی داره اما باید این احساس رو به طرف یک مسیر صحیح هدایت کرد تا مانع پیشرفت سایر قوای درونی نشه نه اینکه مثل هرزه ها افسارش را رها کنیم !


مورد چهارم :
بله دولت خیلی کارها میتونه بکنه. !

دیگه حوصله ندارم بنویسم فقط خواهشا به عقل یه مراجعتی بفرما وسلام هم یادت نره !
 
آخرین ویرایش:

كربلايي حسام

اخراجی موقت
پاسخ

پاسخ

سلام عليكم و رحمه الله
من يه جواب ميدم. هر كس نظري داشت بعدش بياد بگه

ائمه گفتن صيغه موقت چيز خوبيه. خيلي هم روش تاكيد كردن.
چرا؟ چون از فساد جلوگيري شه

حضرت علي ميگن اگر خليفه دوم متعه رو حروم نكرده بود، جز فاسق كسي گناه نميكرد.

اما متعه يا همون صيغه موقت:
صيغه موقت عرفا براي زنان است نه دختران. چون عرفا كسي دختر باكره رو صيغه موقت نميكنه
يعني صيغه موقت براي زناني است كه يا شوهرشون طلاق دادشون يا از دنيا رفته شوهرشون و بيوه‌ هستند

و مردهايي كه مجرد هستند و نياز شديد جنسي به صيغه دارند

رد كتاب پرسش و پاسخ جوانان كه زير نظر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه چاپ ميشه هم قيد شده
كه صيغه براي مردان مجردي است كه نياز شديد جنسي دارند
و زناني كه باكره نيستند

يعني غير از اين عرف كه قبول ندارد و شرع هم محالف هست

حالا ميرسيم سر اين بحث كه چرا بايد صيغه وجود داشته باشه ؟
خب يه چيز طبيعي هست. درجامعه عده‌اي هستندكه:
به دلايل زيادي ازدواج براشون سخته و موقعيتش جور نيست و از طرفي نياز جنسي دارن
پس بايد يه فكري به حالشون كرد.
هم گناه نكرده باشن
هم نيازشون برطرف بشه

و البته زناني كه در سن مثلا جواني به هر دليلي شوهرشون رو از دست دادن و نياز جنسي دارن
اينها رو نميشه ناديده گرفت
پس دين به اين توجه كرده

حالا سوال مطرح ميشه كه:
چه فرقي است بين صيغه موقت و زنا:
اولا در صيفه موقت مثل صيغه دائم احكام خاصي دارد.
مثل مدت صيغه و همچنين مهريه
كه در صورت نبود اين دو عقد باطل هست

2- در ازدواج موقت مثل ازدواج دائم اجازه پدر دختر باكره لازم هست (يعني اگر دختر باكره بخواد صيغه كنه كه خيلي بعيده)
پس پنهان كاري وجود نداره و همه اطلاع دارن.

3- در ازدواج موقت پس از مدت دوره عقد موقت، زن بايد عدّه (يعني مدتي براي اينكه معلوم بشه از مرد باردار هست يا نه) رو رعايت كنه.
اين مدت فكر مكينم 40روز باشه. اما در زنا اينطور نيست

4- در ازدواج موقت، مرد وظيفه شرعي‌ش اين است كه اگر زن بچه دار بشه، فرزند متعلق به پدر است
اما در زنا اينطورنيست

5- در ازدواح موقتف روابط بر حسب ظوابط انجام ميپذيرد و روابط جنسي قانوني و داراي چارچوب است
اما در زنا اينگونه نيست.


 

ram_call17

عضو جدید
ای بابا وقتی همه راضین،با رعایت مسائل علمی و بهداشتی کارتو بکن دیگه.صیغه را علم کردن که دفتر بزنن ... ها تا امار مطلقه ها را داشته باشن و اینکه کلا از هر کاری بشه پولی هم بزنن به جیب!
 

اقیانوس

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی وقتا این برام سواله که ایا این کار درسته یا خیر تا اینکه چند وقت پیش تو یه کتابفروشی یه کتاب خیلی قدیمی که نوشته ی علامه مجلسی بود و موضوعشم همین بود دیدم،همینجور که داشتم ورق میزدم چشمم به یه حدیث از امام صادق افتاد که گفته بود هرکسی که قبل از ازدواج دائم حداقل یکبار ازدواج موقت نکرده باشه از ما نیست،منظورم برایه اقایونه ها(راستو دروغشو نمیدونم)،
حالا میخواستم بدونم نظر دوستان در این باره چیه ایا این کار که جدیدا تو جامعه هم خیلی رایج شده درسته یا خیر،خیلی وقتا فکر میکنم کسایی که(مجرد)این کارو میکنن به همسر ایندشون خیانت میکنن،نظر شما چیه؟؟؟:question:اگه آره پس چرا اسلام مجازش کرده....
لطفا دوستانی که در این باره اطلاعات دارن رااهنمایی کنن


منم شنیدم اوباما گفته هرکس یک ایرانی رو نکشه حق گرفتن شناسنامه برای بچش رو نداره راست و دروغش رو نمی دونم :biggrin:

از این نوع حرف زدن ها خیلی آسونه. منم بلدم دیدی؟! :D
جان من اولا شما بیا ثابت کن که راست می گی که چنین چیزی خوندی! یعنی حداقل اسم کتاب و صفحش رو بگو. بعدشم بیا منبع اون حدیث رو بذار تا دوستان بیان بگن این کلام امام هست یا خیر!!
:confused:
 

آیتای_AYTAY

عضو جدید
کاربر ممتاز
امروز فرداست که بیان تاپیک رو ببندن بخاطر الفاظ قشنگی که استفاده میشه
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
خیلی وقتا این برام سواله که ایا این کار درسته یا خیر تا اینکه چند وقت پیش تو یه کتابفروشی یه کتاب خیلی قدیمی که نوشته ی علامه مجلسی بود و موضوعشم همین بود دیدم،همینجور که داشتم ورق میزدم چشمم به یه حدیث از امام صادق افتاد که گفته بود هرکسی که قبل از ازدواج دائم حداقل یکبار ازدواج موقت نکرده باشه از ما نیست،منظورم برایه اقایونه ها(راستو دروغشو نمیدونم)،
حالا میخواستم بدونم نظر دوستان در این باره چیه ایا این کار که جدیدا تو جامعه هم خیلی رایج شده درسته یا خیر،خیلی وقتا فکر میکنم کسایی که(مجرد)این کارو میکنن به همسر ایندشون خیانت میکنن،نظر شما چیه؟؟؟:question:اگه آره پس چرا اسلام مجازش کرده....
لطفا دوستانی که در این باره اطلاعات دارن رااهنمایی کنن
به نظر من شما باید بیشتر تحقیق می کردین دلیلش از یک نفر عالم می پرسیدین شاید شرایط خاصی داره ویا شاید جز احادیث تحریفی باشه

این طور که فقط ایجاد فکر کردین
 

Sky Guard

عضو جدید
منم شنیدم اوباما گفته هرکس یک ایرانی رو نکشه حق گرفتن شناسنامه برای بچش رو نداره راست و دروغش رو نمی دونم :biggrin:

از این نوع حرف زدن ها خیلی آسونه. منم بلدم دیدی؟! :D
جان من اولا شما بیا ثابت کن که راست می گی که چنین چیزی خوندی! یعنی حداقل اسم کتاب و صفحش رو بگو. بعدشم بیا منبع اون حدیث رو بذار تا دوستان بیان بگن این کلام امام هست یا خیر!!
:confused:

عزیز اینو من تو کتاب خوندم:book:،مثله شما نشنیدم (میدونم کنایه زدی) اگه ادم عقل داشته باشه اول حرفو پیش خودش میسنجه بعد به بقیه اعلام میکنه موضوعی که من مطرح کردم چیزیه که الان تقریبا تو مجلس در حال قانونی شدنه،شما اول بیا یه خبر از مملکت خودت بگیر بعد برو ببین باراک چی گفته:w24:
اسم کتابشم احادیث ائمه در مورد ازدواج موقت بود نوشته ی علامه مجلسی البته این کتابی که من دیدم خیلی قدیمی بود و فک نکنم جایی باشه
 

Sky Guard

عضو جدید
به نظر من شما باید بیشتر تحقیق می کردین دلیلش از یک نفر عالم می پرسیدین شاید شرایط خاصی داره ویا شاید جز احادیث تحریفی باشه

این طور که فقط ایجاد فکر کردین

یکی از منابع

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند :


دو نفری که ازدواج موقت می نمایند هنگامی که با هم صحبت می کنند، کلام آنها تسبیح خداوند است و هنگامی که دست همدیگر را گرفتند، گناهانشان از میان انگشتانشان فرو می ریزد . هنگامی که یکی از آنان دیگری را می بوسد، خداوند برای هر بوسه، ثواب یک حج و عمره را می دهد و......(خودم سانسور کردم).
پس پیامبر (ص) فرمودند : و برای هرکسی که پیوند بین آنها را ایجاد کرده باشد، همین ثواب ها خواهد بود . و در ادامه فرمودند یک درهم ( خرج برای ) ازدواج موقت، از هزار درهمی که در راه خدا خرج شود برتر است، به خدا سوگند که ازدواج موقت برتر است و آن چیزی است که قرآن درباره آن سخن گفته و سنت بر آن جاری شده است .


لثانی اللخبار ج1 ص 244
 

ELAHE.R

عضو جدید
دوست عزیز همیشه بلید هم به شرع نگاه کرد هم به عرف . من به عنوان یه دختر اینو بین دخترا میبینم که ازدواج موقتو یه سرپوش برای هوس بازی مردان میدونن . البته من خودم مشکلی ندارم ولی عرف جامعه نمیپسنده . حالا هرچقدرم قانونش کنن ، مشکل احساسی که دخترا با این قضیه دارنو که نمیتونن حل کنن میتونن؟
 

Sky Guard

عضو جدید
دوست عزیز همیشه بلید هم به شرع نگاه کرد هم به عرف . من به عنوان یه دختر اینو بین دخترا میبینم که ازدواج موقتو یه سرپوش برای هوس بازی مردان میدونن . البته من خودم مشکلی ندارم ولی عرف جامعه نمیپسنده . حالا هرچقدرم قانونش کنن ، مشکل احساسی که دخترا با این قضیه دارنو که نمیتونن حل کنن میتونن؟

هدف ازدواج موقت چیه؟براورده کردن نیازهای افرادی که توان ازدواج دائم ندارن،حالا به نظر شما فرد بره زنا کنه بهتره یا ازدواج موقت؟البته این امر برایه دختر(دوشیزه) اصلا جایز نیست حتی اگه اجازه پدر هم داشته باشه مگه اینکه بعدا تبدیل به ازدواج دائم بشه(نظر شخصیم)
منم میدونم دخترا به این موضوع حساسن ولی باید منطقی بود
اینکه میگید خودتون مشکلی با این موضوع ندارید یعنی اگه شما همسر تون ازدواج موقت داشته باشه شما مشکلی باهاش ندارین،اگه اینجور باشه اولین کسی هستین که ازش این حرفو به عنوان یه دختر میشنوم
 

chemblog

عضو جدید
اگه این ازدواج برای دور ماندن از فساد باشه عالیه ولی اگه هدف فقط شهوت باشه خیلی خیلی بده
 

fk_invisible

عضو جدید
کاربر ممتاز
این سوال نظرسنجی تان خیلی کلی است . این طوری نمی شود گفت . با توجه با شرایط میتوان نظر داد .
 

Diba1982

عضو جدید
به نظر من صیغه موقت خیلی بهتر از زنا کردنه !
اولا طرفین از لحاظ روانی آرامش دارن چون میدونن که کارشون گناه نیست . ثانیا حتی اگه بچه ای هم به وجود بیاد زنا زاده نیست و چون معمولا صیغه نامه هم ثبت میشه ، اون بچه پدر و مادر مشخصی داره که از مشکلات بعدیش در آینده جلوگیری میشه . ثالثا چه اشکالی داره آدم به خاطر شهوت صیغه بشه ؟! این هم یه نیاز فیزیولوژیکی کاملا طبیعیه که در دین ما براش برنامه ریزی شده . اسلام بر خلاف برخی ادیان با سرکوب این نیاز مخالفه و برای کنترلش راه های زیادی پیش رو گذاشته . سرکوب شهوت روزی باعث انفجارش میشه پس باید عاقلانه کنترل و ارضاش کرد !
در ضمن من تا حالا نشنیدم دختری بخواد صیغه بشه !!! معمولا خانم های مطلقه و یا بیوه این کارو میکنن .
 

Life13

عضو جدید
زمان پیامبر بر اثر جنگهای فراوان و زیاد شدن بیوه ها برای جلو گیری از فساد پیامبر اجازه داد که هر مرد میتونه زنی را به موقت به همسری خود قبول کنه

و بعدا که اوضاع بهبود پیدا کرد این قانون از طرف خلیفه دوم لغو شد و این کار را حرام کردن و هیچ جای قرآن این بیان نشده که برید و خود را گول بزنید و زنا را

به طور عمده انجام بدهید(همان صیغه) و اگه شما کشف کردید

خود را به عنوان بزرگترین علامه مسلمانان جهان معرفی بفرمایید
 

capslock

عضو جدید
اگه با تعهد باشه شاید قانع کننده ولی چه تعهدی رو نمیدونم طولانی هم نباید باشه بنظر کسایی که واقعا تو حچلن باید این کارو کنن شاید اصلا نمیشه نتیچه گیری قطعی داشت
 

صبا68

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه فرقی بین زنا و صیغه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی هر موقع با هرکی دوسداری میتونی رابطه داشته باشی چه فرقی با صیغه داره؟ فکر نمیکنید شرافت کسی که زنا میکنه بیشتر از صیغه نیست .کسی که صیغه میکنه کارشو درست میدونه و واسه ما ایه قران هم میاره در صورتی که از هر زنا کاری پست تره
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
چه فرقی بین زنا و صیغه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی هر موقع با هرکی دوسداری میتونی رابطه داشته باشی چه فرقی با صیغه داره؟ فکر نمیکنید شرافت کسی که زنا میکنه بیشتر از صیغه نیست .کسی که صیغه میکنه کارشو درست میدونه و واسه ما ایه قران هم میاره در صورتی که از هر زنا کاری پست تره
اولا هیچ کاری از گناه کبیره خدا پست تر نیست چه برسه اینکه اون کار حلالم باشه!
دوما سوءاستفاده برخی رو نمیشه پای حکم خدا نوشت که این کار نوعی کفره
سوما صیغه شرایطی داره و برای مواقع خاصی در نظر گرفته شده نه برای همه موارد
چهارما از دل کسی جز خدا کس دیگه خبر نداره پس بنده نمیتونه قضاوت کنه
 

capslock

عضو جدید
چه فرقی بین زنا و صیغه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی هر موقع با هرکی دوسداری میتونی رابطه داشته باشی چه فرقی با صیغه داره؟ فکر نمیکنید شرافت کسی که زنا میکنه بیشتر از صیغه نیست .کسی که صیغه میکنه کارشو درست میدونه و واسه ما ایه قران هم میاره در صورتی که از هر زنا کاری پست تره

بنظرم این موارد با صلاح خانواده ها بهتره ولی خوب هر کسی برداشتی داره مثلا خودم فکر میکنم یکی که از همسرش دوره شاید متعه براش بهتر باشه تا بخواد واقعا دل به کسی ببنده و ازدواج دائم کنه ؟؟؟؟
 

صبا68

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا هیچ کاری از گناه کبیره خدا پست تر نیست چه برسه اینکه اون کار حلالم باشه!
دوما سوءاستفاده برخی رو نمیشه پای حکم خدا نوشت که این کار نوعی کفره
سوما صیغه شرایطی داره و برای مواقع خاصی در نظر گرفته شده نه برای همه موارد
چهارما از دل کسی جز خدا کس دیگه خبر نداره پس بنده نمیتونه قضاوت کنه

ببخشید یعنی الان خیلی خوبه که اقایی همزمان 20 نفر سیغه کرده و هر روز با یکیشونه این حلاله ؟خوبه واقعا خدا خوشش میاد؟ خوب چه فرقی میکنه با زنا اونم هر وقت با هرکسی که بخواد .
ا
 

صبا68

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا هیچ کاری از گناه کبیره خدا پست تر نیست چه برسه اینکه اون کار حلالم باشه!
دوما سوءاستفاده برخی رو نمیشه پای حکم خدا نوشت که این کار نوعی کفره
سوما صیغه شرایطی داره و برای مواقع خاصی در نظر گرفته شده نه برای همه موارد
چهارما از دل کسی جز خدا کس دیگه خبر نداره پس بنده نمیتونه قضاوت کنه
تو فرق این دوتارو به من بگو .
در ضمن کسایی که ازش طرفداری میکنن حاضرن خواهر و مادر خودشونم صیغه این و اون بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
تو فرق این دوتارو به من بگو .
در ضمن کسایی که ازش طرفداری میکنن حاضرن خواهر و مادر خودشونم صیغه این و اون بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بدترین جوابی که همیشه در این مورد شنیدم همینه!!
لااقل مادرش رو حذف میکردین آبجی!!!
اولا هیچ آقایی 20 نفر رو همزمان نمیتونه صیغه کنه و بیشتر شبیه توهمه
دوما زنی به زور صیغه نمیشه و خودش میخواد که صیغه بشه
سوما سوءاستفاده کسی از این حکم هیچ ربطی به حکم نداره خواهشا اینو واقف باشید که مخالفت با اصل حکم معنای خیلی خوبی نداره
چهارما من طرفداری نکردم بلکه دارم فلسفه حکمو میگم
پنجما چون برای خودم هیچوقت نخواستم و نمیخوام با اینکه حلاله پس حاضر هم نیستم خواهرم هم اینطور باشه
ششما این حکم برای کسیه که شرایط ازدواج نداره و تنها راهه پیش روش گناهه
هفتما اگه خدا برای گوشه طاقچه خونتونه بله این دوتا هیچ فرقی نداره اما اگه تو بطن زندگیتونه مطمئنا زنا طرف رو از خدا بسیار دور میکنه و غرق در کثافتش میکنه ولی صیغه اونم طبق شرایطش اصلا و ابدا البته بستگی مستقیم داره که خدا رو چه طوری ببینید!!!
هشتما یکم دید بسیار منفی که به صیغه دارین اونم به اصلش اونم به تخیل چون جامعه ما چنین چیزی رو نشون نمیده رو به فساد و زنایی که تو جامعه پره داشته باشین بد نیست!!
 

nice_Alice

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
"اگر دختری در سیاره ثریاهم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت!"------------>"آلیس(ع)"

شنیدم موقع صیغه زن این جمله رو بگه کافیه واسه محرم شدن:زن بگوید : « زَوَّجْتُکَ نَفْسی فِی الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَی الْمَهْرِ الْمَعْلُوم

» (من خودم را به همسری تو در مدت معین با مهر معین درآوردم!
خب این یعنی فقط کافیه زن قلبا راضی باشه ! خب پس اینایی که بدون صیغه باهم رابطه دارن هم قلبا راضین که اجازه میدن!درسته؟!
پس چرا اینو میگید حلال اونو میگید حروم؟!
یه جور راه در رو هست کلاه شرعی نه؟!
میگید شرایط خاص! خب یه خانوم هم ممکنه از همسرش راضی نباشه !یعنی محبت لازم رو از طرف شوهرش نبینه(که خیلی هم الان اینطوری هست) خب واسه خانومهایی که این شرایطو دارن اسلام چه راه در رویی(کلاه شرعی) قرار داده!!؟؟ که نیازشون برطرف بشه؟آیا؟!
:surprised:
 

Similar threads

بالا