ازدواج موقت

ازدواج موقت

  • موافق

    رای: 38 39.6%
  • مخالف

    رای: 58 60.4%

  • مجموع رای دهندگان
    96

Sky Guard

عضو جدید
خیلی وقتا این برام سواله که ایا این کار درسته یا خیر تا اینکه چند وقت پیش تو یه کتابفروشی یه کتاب خیلی قدیمی که نوشته ی علامه مجلسی بود و موضوعشم همین بود دیدم،همینجور که داشتم ورق میزدم چشمم به یه حدیث از امام صادق افتاد که گفته بود هرکسی که قبل از ازدواج دائم حداقل یکبار ازدواج موقت نکرده باشه از ما نیست،منظورم برایه اقایونه ها(راستو دروغشو نمیدونم)،
حالا میخواستم بدونم نظر دوستان در این باره چیه ایا این کار که جدیدا تو جامعه هم خیلی رایج شده درسته یا خیر،خیلی وقتا فکر میکنم کسایی که(مجرد)این کارو میکنن به همسر ایندشون خیانت میکنن،نظر شما چیه؟؟؟:question:اگه آره پس چرا اسلام مجازش کرده....
لطفا دوستانی که در این باره اطلاعات دارن رااهنمایی کنن
 

Savant

کاربر بیش فعال
مگه هرچی مجلسی بگه شما باید بگی چشم !

لازم نیست زیاد دور بری ، یه عقل خودت رجوع کن آیا حاضری نزدیکان خودت چنین عملی رو انجام بدن با یک مرد فقط برای یک روز یا یه ماه ؟!

بارها این مطلب رو گذاشتم و باز هم میذارم :

«متعه» يا «صيغه» و يا «نكاح موقت» آن است كه زن و مردي به مدت يك روز، يا يك هفته، و يا يك ماه، بر سر مبلغي، با هم ازدواج كنند. آن را «متعه» گويند، زيرا مرد،‌ تنها به قصد «استمتاع» و «ارضاي شهوت» دست به اين كار مي‌زند.
چهار مذهب اهل سنّت، اتفاق نظر دارند، كه اين نوع نكاح،‌ حرام و باطل است.
زيرا:
احكام متعلق به ازدواج شرعي و دائم،‌ مانند: «طلاق» «عده‌ي كامل» و «ميراث» كه در قرآن به صورت نص از آنها بحث شده است، بر آن مترتب نمي‌گردد.
قصد از آن،‌ تنها «ارضاي شهوت» مي‌باشد، ‌در صورتيكه:
سنت الهي در آفرينش زوجين،‌ در اساس: به دست آوردن آرامش، قرار دادن مودت و رحمت (محبت و دلسوزي) و حفظ نسل، مي‌باشد. قرآن مي‌فرمايد:
«و من آياته أن خلق لكم من انفسكم ازواجاً لتسكنوا اليها، ‌و جَعَلَ بينكم مودة و رحمة» (سوره‌ي روم آيه‌ي 21)
«والله جعل لكم من انفسكم ازواجاً، ‌و جعل لكم من ازواجكم بنين و حفدة‌ و رزقكم من الطيبات» (سوره‌ي نحل آيه‌ي 72)
اين كار، با شخصيت انساني انسان هيچگونه تناسب و سازگاري ندارد، زيرا: در اين تفكر و عمل،‌ زن مانند كالايي، هر روز در دست كسي است، و زندگي مطمئن و شريك زندگي دائمي ندارد و مرد هم بازيچه دست شهوت شده است.
اگر احياناً از اين نوع رابطه زناشوئي، فرزندي متولد شود، لانه و كاشانه مطمئني ندارد، بالاخره بي پدر، يا بي مادر، و شايد بي پدر و مادر،‌ بماند. و در نهايت از امكانات مادي و معنوي ضروري زندگي،‌ از قبيل خورد و خوراك و تربيت و پرورش و … بي نصيب خواهد ماند.
 

Sky Guard

عضو جدید
مگه هرچی مجلسی بگه شما باید بگی چشم !

لازم نیست زیاد دور بری ، یه عقل خودت رجوع کن آیا حاضری نزدیکان خودت چنین عملی رو انجام بدن با یک مرد فقط برای یک روز یا یه ماه ؟!

بارها این مطلب رو گذاشتم و باز هم میذارم :

«متعه» يا «صيغه» و يا «نكاح موقت» آن است كه زن و مردي به مدت يك روز، يا يك هفته، و يا يك ماه، بر سر مبلغي، با هم ازدواج كنند. آن را «متعه» گويند، زيرا مرد،‌ تنها به قصد «استمتاع» و «ارضاي شهوت» دست به اين كار مي‌زند.
چهار مذهب اهل سنّت، اتفاق نظر دارند، كه اين نوع نكاح،‌ حرام و باطل است.


حالا چرا میزنی من که چیزی نگفتم،فقط خواستم نظر بقیه رو بدونم:mad:،پس معلومه خیلی از دنیا بیخبری چون دولت خدمت گذار لایحشو داده به مجلس برای قانونی کردنش و در حال تصویبه:biggrin:
در ضمن من شنیدم تو قم خیلی از روحانیون صیغشو واسه افراد میخونن و حتی خودشون نقش معرفو بازی میکنن:w20:
 

ساقي كوير

عضو جدید
مگه هرچی مجلسی بگه شما باید بگی چشم !

لازم نیست زیاد دور بری ، یه عقل خودت رجوع کن آیا حاضری نزدیکان خودت چنین عملی رو انجام بدن با یک مرد فقط برای یک روز یا یه ماه ؟!

بارها این مطلب رو گذاشتم و باز هم میذارم :

«متعه» يا «صيغه» و يا «نكاح موقت» آن است كه زن و مردي به مدت يك روز، يا يك هفته، و يا يك ماه، بر سر مبلغي، با هم ازدواج كنند. آن را «متعه» گويند، زيرا مرد،‌ تنها به قصد «استمتاع» و «ارضاي شهوت» دست به اين كار مي‌زند.
چهار مذهب اهل سنّت، اتفاق نظر دارند، كه اين نوع نكاح،‌ حرام و باطل است.
زيرا:
احكام متعلق به ازدواج شرعي و دائم،‌ مانند: «طلاق» «عده‌ي كامل» و «ميراث» كه در قرآن به صورت نص از آنها بحث شده است، بر آن مترتب نمي‌گردد.
قصد از آن،‌ تنها «ارضاي شهوت» مي‌باشد، ‌در صورتيكه:
سنت الهي در آفرينش زوجين،‌ در اساس: به دست آوردن آرامش، قرار دادن مودت و رحمت (محبت و دلسوزي) و حفظ نسل، مي‌باشد. قرآن مي‌فرمايد:
«و من آياته أن خلق لكم من انفسكم ازواجاً لتسكنوا اليها، ‌و جَعَلَ بينكم مودة و رحمة» (سوره‌ي روم آيه‌ي 21)
«والله جعل لكم من انفسكم ازواجاً، ‌و جعل لكم من ازواجكم بنين و حفدة‌ و رزقكم من الطيبات» (سوره‌ي نحل آيه‌ي 72)
اين كار، با شخصيت انساني انسان هيچگونه تناسب و سازگاري ندارد، زيرا: در اين تفكر و عمل،‌ زن مانند كالايي، هر روز در دست كسي است، و زندگي مطمئن و شريك زندگي دائمي ندارد و مرد هم بازيچه دست شهوت شده است.
اگر احياناً از اين نوع رابطه زناشوئي، فرزندي متولد شود، لانه و كاشانه مطمئني ندارد، بالاخره بي پدر، يا بي مادر، و شايد بي پدر و مادر،‌ بماند. و در نهايت از امكانات مادي و معنوي ضروري زندگي،‌ از قبيل خورد و خوراك و تربيت و پرورش و … بي نصيب خواهد ماند.

اولا اینکه شما غیرتی شدین باید بگم الان خیلی افراد تو جامعه حاضرند که زنا کنند ولی صیغه نشن.که جای تاسف داره
دوما کی حق داره رو حرف خدا حرف بزنه وقتی که خدا تو قرآن اون رو جایز میدونه کسی حق نداره اون رو به طور کامل رد کنه
سوما شیعه چه وقت میگه که متعه انجام بشه وقتی که فرد قادر به ازدواج دائم نیست و می ترسد که به زنا بیافتد می تواند متعه کند و این حدیثی که از امام صادق نقل شده ای کاش آدرسش رو میدادند که تو کدوم کتاب حدیثی اومده.
و متعه از زمان خلیفه دوم به وسیله خلیفه دوم حرام شد و قبل از آن در زمان پیامبر انجام می گرفته و اگر مشکل داشت یعنی حرام بود خود پیامبر تذکر میداده
 

ساقي كوير

عضو جدید
حالا چرا میزنی من که چیزی نگفتم،فقط خواستم نظر بقیه رو بدونم:mad:،پس معلومه خیلی از دنیا بیخبری چون دولت خدمت گذار لایحشو داده به مجلس برای قانونی کردنش و در حال تصویبه:biggrin:
در ضمن من شنیدم تو قم خیلی از روحانیون صیغشو واسه افراد میخونن و حتی خودشون نقش معرفو بازی میکنن:w20:
اصلا احکام الهی ربطی به دولت و مجلس نداره.و دولت حق نداره که بگه حلاله یا حرام.و اگر هم بگه حلالی حرام نمیشه و حرامی حلال نمیشه
صیغه باید درست خونده اگه فرد خودش نمیتونه بخونه باید یه نفر که بلده بخونه حالا می خواد روحانی باشه یا غیر روحانی. و البته صیغه باید با اجازه پدر دختر انجام بشه و اگه بدون اجازه پدر دختر انجام بشه باطله
 

Nooshin-M

عضو جدید
اصلا احکام الهی ربطی به دولت و مجلس نداره.و دولت حق نداره که بگه حلاله یا حرام.و اگر هم بگه حلالی حرام نمیشه و حرامی حلال نمیشه
صیغه باید درست خونده اگه فرد خودش نمیتونه بخونه باید یه نفر که بلده بخونه حالا می خواد روحانی باشه یا غیر روحانی. و البته صیغه باید با اجازه پدر دختر انجام بشه و اگه بدون اجازه پدر دختر انجام بشه باطله
کدوم خونواده ای حاضره دخترش صیغه بشه؟پس این همه دختری که صیغه میشه با اجازه پدر هست؟
 

bargozideh

عضو جدید
یک وقتی مثلا یه دانشجوی دختر و پسر برای یه مسابقه ای میرن خارج خانواده های دو طرف تصمیم میگیرن برای اینکه تو خارج که شرایط گناه فراهم تر از ایران هست این دو ازدواج موقت کنند تا به گناه هولناک زنا گرفتار نشوند وقتی میگن اسلام بن بست نداره واسه اینجاست وگر نه طرف می تونست بهانه بیاره که من نمی تونستم ازدواج دائم کنم رفتم خارج اونجا هم کمتر کسی می تونه خودشو حفظ کنه!
 

Sky Guard

عضو جدید
کدوم خونواده ای حاضره دخترش صیغه بشه؟پس این همه دختری که صیغه میشه با اجازه پدر هست؟

نه والا چون عقل سالم همچین چیزیو رد میکنه،اما منظور منم دخترایی بود که زندگی مستقل دارن و نیازی به اجازه ندارن
 

Savant

کاربر بیش فعال

اولا اینکه شما غیرتی شدین باید بگم الان خیلی افراد تو جامعه حاضرند که زنا کنند ولی صیغه نشن.که جای تاسف داره
دوما کی حق داره رو حرف خدا حرف بزنه وقتی که خدا تو قرآن اون رو جایز میدونه کسی حق نداره اون رو به طور کامل رد کنه
سوما شیعه چه وقت میگه که متعه انجام بشه وقتی که فرد قادر به ازدواج دائم نیست و می ترسد که به زنا بیافتد می تواند متعه کند و این حدیثی که از امام صادق نقل شده ای کاش آدرسش رو میدادند که تو کدوم کتاب حدیثی اومده.
و متعه از زمان خلیفه دوم به وسیله خلیفه دوم حرام شد و قبل از آن در زمان پیامبر انجام می گرفته و اگر مشکل داشت یعنی حرام بود خود پیامبر تذکر میداده

اولا ما که انجامش نمیدیم و به طرفش هم نمیریم چون برای خود و دختر مردم احترام قائل هستیم
ثانیا از نظر علمای شما آیه مربوطه چنین معنایی میده ! در نظر ما اینگونه نیست حداقل اونقدر سرمون میشه که پس و پیش آیه رو بخونیم تا بفهمیم منظور چی بوده !
ثالثا شما چرا فکر میکنید که مطلبی که با عقل سازگار نیست اما اگر در روایت آمده باشد باید قبول کرد ؟!
رابعا پست اولم خط دومش !
خامسا لطفا جبهه نگیرید. الان که دارم اینها رو مینویسم خیلی آرومم.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: A&S

Savant

کاربر بیش فعال
نه والا چون عقل سالم همچین چیزیو رد میکنه،اما منظور منم دخترایی بود که زندگی مستقل دارن و نیازی به اجازه ندارن
چه مستقل باشه چه غیر مستقل هیچ فرقی در اصل قضیه ایجاد نمیکنه. تنها تفاوت این کار با زنا اینه که یه امضا میره پای یه برگه کاغذ که بله ما این مدت با هم میخوابیم !
اساسا هدف از ازدواج چیز دیگریست که در بالا بهش اشاره شد. ولی در اینجا هدف چیست ؟
امروز با یکی فردا با یکی دیگه .
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه مستقل باشه چه غیر مستقل هیچ فرقی در اصل قضیه ایجاد نمیکنه. تنها تفاوت این کار با زنا اینه که یه امضا میره پای یه برگه کاغذ که بله ما این مدت با هم میخوابیم !
اساسا هدف از ازدواج چیز دیگریست که در بالا بهش اشاره شد. ولی در اینجا هدف چیست ؟
امروز با یکی فردا با یکی دیگه .
اشكال كار شما اينجاست عزيز دلم
كه فرق ازدواج دائم و موقت رو نمي دوني

امام علی (ع) : اگر عمر ازدواج موقت را حرام نکرده بود ، جز بدبخت ترین انسانها کسی دست به زنا نمی زد .

پیامبر اعظم (ص) می فرمایند :

ای جوان
ازدواج کن و زنا مکن ، زیرا زنا ایمان را از قلب تو بیرون می برد .


1- در ازدواج موقت رضایت زن شرط اصلی است اما می توان زنی را مجبور به زنا کرد .
2 - در ازدواج موقت امکان آمیزش جنسی دسته جمعی نیست ، اما در زنا هر تعداد پسر می توانند با یک دختر آمیزش کنند و بر عکس .
3 - در ازدواج موقت اگر فرزندی متولد شود حلال زاده است در صورتی که در زنا اگر فرزندی به دنیا بیاید حرام زاده است.
4 - در ازدواج موقت پس از پایان زمان مقرر زن و مرد به هم نا محرم می شوند اما در زنا زن و مرد می توانند تا ابد به هم محرم باشند.
5 - در ازدواج موقت مهریه باید پرداخته شود اما در زنا مرد می تواند بدون پرداخت مهریه به کار خود مشغول شود .
6 - در ازدواج موقت در صورتی که نزدیکی صورت بگیرد ، پس از تمام شدن مدت ، زن باید چهل و پنج روز و یا به اندازه دو حیض کامل ، عده نگه دارد ( از ازدواج با مردان دیگر پرهیز نماید ) اما در زنا زن پس از اتمام نزدیکی می تواند با مرد دیگری نزدیکی کند .
7 - در ازدواج موقت ، صیغه ی عقد بین زن و مرد خوانده می شود ، که نشاندهنده تسلیم بودن آنها در برابر خداوند است ، اما در زنا عشوه گری و چشم چرانی مقدمه کار است.
8 - در ازدواج موقت دختران باکره زیر 9 سال ( نابالغ ) و دختران باکره دیوانه ، نیاز به اجازه پدر یا جد پدری است ، اما در زنا دختران دیوانه و نابالغ به راحتی راضی به همبستری مخفیانه می شوند .
9 – ازدواج موقت در بعضی از موارد ، زمینه ازدواج دائم می شود ، اما یک مرد هیچ گاه حاضر نیست با زنی که زنا کرده است ، پیمان وفاداری ببندد و بر عکس .
10 – کسی که ازدواج موقت می کند ، هم ثواب می کند و هم خود را از گناه نجات می دهد ، اما کسی که زنا می کند ، زشتی گناه از چشم او می افتد و نفس او برای پذیرش گناهان دیگر نیز آماده می شود

 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
يه سوال
اگه با يه دختر زنا كنيد آيا بعدا با او ازدواج مي كني؟
خب از قبل معلومه كه ميگي نه
اگه دختري با شما زنا كنه معلومه كه شما به او بي اعتماد خواهي بود
و در غيابت زماني كه بيرون از خانه هستي اصلا به او اطمينان نداري
از كجا معلوم كه او با شخص ديگه اي رابطه برقرار نمي كنه؟
مگر زماني كه با تو رابطه برقرار كرد به اصول ديني و ارزشها پايبند بود؟

در زنا هركس هر طور بخواهد بي هيچ قيد وبندي با ديگري رابطه برقرار ميكند
حتي عده 45 روز رو هم نگه نمي دارد

در ضمن اگر فردي به اصول اخلاقي پايبند باشد چي؟
بايد چه كند؟
زنا كند؟
خير تحت فرامين الهي عمل ميكند
هم مهريه ميگيرد كه با ارج وقرب است
هم بچه متولد شده ارث ميبرد چون زير نظر قانون هست

بله حرف زدن هم خيلي مهم است
كه يك يا چند جمله دو انسان رو به هم محرم ميكنه
يه مثال ميزنم
شما ميري يه اتومبيل رو بدون اجازه صاحبش برداري و اندازه قيمت اون ماشين رو براي اون فرد جاي ماشينش ميذاري
آيا شما مالك اتومبيل ميشي؟
خير
در كمترين زمان ممكن توسط پليس ميگيرنت و زنداني خواهي شد
تنها زماني شما مالك ماشين ميشي كه سند زده باشي و قانوني باشه
 

Sky Guard

عضو جدید
من با خوب و بدش کار ندارم
اما رفتم یه سرچ زدم رسیدم به وبلاگی که موضوع کل وبلاگ عقد موقته. اینم آدرسش

تا رسیدم به اینجا که در قسمت نظر خواهی نظرهای زیادی بود. دیدم بد نیس شما هم ببینید ( بعضی جاها رو قرمز کردم)مثل:


ابجی شما که کل سایتو برداشتی کپی کردی اینجا:surprised:
خوب این چیزه جدیدی نیست من بدترشم دیدم،دخترایی که ایمیلشونو میزارن و درخواست عکس و مشخصات از فرد متقاضی میکنن،جالبه نه:w08:
ولی در کل اختلاف بین علمایه این تاپیک زیاده،خوب این که مشخصه هیچ دختری دوست نداره همسر ایندش قبلا کوچکترین رابطه ای با کسی داشته باشه ولی اینم باید در نظر داشت که پسرا غریزه ی جنسیشون خیلی زودتر از دخترا تحریک میشه و زمینه ی انحرافشون خیلی بیشتر از دختراست:w29:
 

Savant

کاربر بیش فعال
اشكال كار شما اينجاست عزيز دلم
كه فرق ازدواج دائم و موقت رو نمي دوني

امام علی (ع) : اگر عمر ازدواج موقت را حرام نکرده بود ، جز بدبخت ترین انسانها کسی دست به زنا نمی زد .

پیامبر اعظم (ص) می فرمایند :

ای جوان
ازدواج کن و زنا مکن ، زیرا زنا ایمان را از قلب تو بیرون می برد .


1- در ازدواج موقت رضایت زن شرط اصلی است اما می توان زنی را مجبور به زنا کرد .
2 - در ازدواج موقت امکان آمیزش جنسی دسته جمعی نیست ، اما در زنا هر تعداد پسر می توانند با یک دختر آمیزش کنند و بر عکس .
3 - در ازدواج موقت اگر فرزندی متولد شود حلال زاده است در صورتی که در زنا اگر فرزندی به دنیا بیاید حرام زاده است.
4 - در ازدواج موقت پس از پایان زمان مقرر زن و مرد به هم نا محرم می شوند اما در زنا زن و مرد می توانند تا ابد به هم محرم باشند.
5 - در ازدواج موقت مهریه باید پرداخته شود اما در زنا مرد می تواند بدون پرداخت مهریه به کار خود مشغول شود .
6 - در ازدواج موقت در صورتی که نزدیکی صورت بگیرد ، پس از تمام شدن مدت ، زن باید چهل و پنج روز و یا به اندازه دو حیض کامل ، عده نگه دارد ( از ازدواج با مردان دیگر پرهیز نماید ) اما در زنا زن پس از اتمام نزدیکی می تواند با مرد دیگری نزدیکی کند .
7 - در ازدواج موقت ، صیغه ی عقد بین زن و مرد خوانده می شود ، که نشاندهنده تسلیم بودن آنها در برابر خداوند است ، اما در زنا عشوه گری و چشم چرانی مقدمه کار است.
8 - در ازدواج موقت دختران باکره زیر 9 سال ( نابالغ ) و دختران باکره دیوانه ، نیاز به اجازه پدر یا جد پدری است ، اما در زنا دختران دیوانه و نابالغ به راحتی راضی به همبستری مخفیانه می شوند .
9 – ازدواج موقت در بعضی از موارد ، زمینه ازدواج دائم می شود ، اما یک مرد هیچ گاه حاضر نیست با زنی که زنا کرده است ، پیمان وفاداری ببندد و بر عکس .
10 – کسی که ازدواج موقت می کند ، هم ثواب می کند و هم خود را از گناه نجات می دهد ، اما کسی که زنا می کند ، زشتی گناه از چشم او می افتد و نفس او برای پذیرش گناهان دیگر نیز آماده می شود


فرق ازدواج دائم و موقت رو در پست دوم همین تاپیک برات گذاشتم بعد میگی نمیدونی ؟!
از نظر شما هر کس هر حدیثی از حضرت علی یا هر امام دیگری نقل بکنه اگر سازگار با منافع شیعه باشه صحیحه !
پیامبر فرمودند ازدواج کن نگفته که برو متعه کن ! ( البته با توجه به این حدیثی که شما آوردی )
1- در اکثر زناها هم زن رضایت داره. این هیچ ربطی نداشت !
2- باز هم دلیلت محکم نبود. خیلی از زناها به صورت دو نفری هست. شاید فکر میکنید فقط فیلمهای پور ن و زنا محسوب میشن !
3- از نظر شما حلال زاده است !
4- مقرر ! خوب این یکی از تفاوتهای ازدواج موقت با زنا ! یارو میگه من برای این مدت ازت تمتع میجویم ! این که نشد اثبات ازدواج موقت !
5- در زنا هم طرف یه پولی میده تا کارش رو بکنه ! حالا اینجا اسمش رو گذاشتن مهریه !
6- خوب باید یک مقدار رنگ و بوی شرعی به خودش بگیره ! وگرنه مردم ساده رو چه جوری به این کار ترغیب کنن ؟!
7-این چی رو ثابت میکنه . طرف میگه بیا امشب با من آمیزش کن ولی قبلش زیر این برگه رو امضا بزن ! بعضا امضا هم نمیخواد !
8- واقعا عجب دلیل محکمی ! دختر که دیوانه یا نابالغ باشه که هیچ تکلیفی نداره بلکه تکلیف والدین هست که از اون نگهداری کنن! ببین تا کجا پیش رفتن که به دختر نا بالغ هم رحم نکردن براش حکم شرعی صادر کردن !
9- راستی شما حاضری با زنی که بارها با مردان مختلف خوابیده ازدواج کنید ؟ الان دیگه این رسم شده که اول با هم میخوابن اگه از هم خوششون اومد ازدواج میکنن !
10- عجب ! در نظر شما این ثواب است ؟ علمای شما گفتن این ثواب است برای اینکه راه را برای شهوت رانی خود مهیا کنن !
دلایلت خیلی محکم بود ! عقل سلیم خیلی خوب دلایلتو قبول میکنه !
انسان کلا از این جور حکمهای شرعی خوششش میاد. ولی عاقبت چی ؟
 

Savant

کاربر بیش فعال
حالا نوبت شماست که دلایل من رو رد کنید !

چهار مذهب اهل سنّت، اتفاق نظر دارند، كه اين نوع نكاح،‌ حرام و باطل است.
زيرا:
احكام متعلق به ازدواج شرعي و دائم،‌ مانند: «طلاق» «عده‌ي كامل» و «ميراث» كه در قرآن به صورت نص از آنها بحث شده است، بر آن مترتب
نمي‌گردد
.
شما گفتین عده بر آن مترتب میگردد ! میراث چی ؟ طلاق چی ؟ اصلا عده کامل است ؟ خدا گفته ازدواج چنین است ، شما چطور خلاف آن را انجام میدهید !؟
قصد از آن،‌ تنها «ارضاي شهوت» مي‌باشد، ‌در صورتيكه:
سنت الهي در آفرينش زوجين،‌ در اساس: به دست آوردن آرامش، قرار دادن مودت و رحمت (محبت و دلسوزي) و حفظ نسل، مي‌باشد. قرآن مي‌فرمايد:
«و من آياته أن خلق لكم من انفسكم ازواجاً لتسكنوا اليها، ‌و جَعَلَ بينكم مودة و رحمة» (سوره‌ي روم آيه‌ي 21)
«والله جعل لكم من انفسكم ازواجاً، ‌و جعل لكم من ازواجكم بنين و حفدة‌ و رزقكم من الطيبات» (سوره‌ي نحل آيه‌ي 72)
هدف از ازدواج از نظر خدا چیست ؟ به نظر شما این هم یک نوع ازدواج است پس باید هدفی که خدا بر ازدواج گذاشته برآورده بشه نه؟
اين كار، با شخصيت انساني انسان هيچگونه تناسب و سازگاري ندارد، زيرا: در اين تفكر و عمل،‌ زن مانند كالايي، هر روز در دست كسي است، و زندگي مطمئن و شريك زندگي دائمي ندارد و مرد هم بازيچه دست شهوت شده است.
خوب شما حاضری نزدیکانت چنین کنند ؟ حاضری با چنین زنی ازدواج دائم بکنی ؟ اصلا میتونی به چنین زنی عشق بورزی ؟ آیا کسی که اینچنین میکند بازیچه دست شهوت نیست ؟
اگر احياناً از اين نوع رابطه زناشوئي، فرزندي متولد شود، لانه و كاشانه مطمئني ندارد، بالاخره بي پدر، يا بي مادر، و شايد بي پدر و مادر،‌ بماند. و در نهايت از امكانات مادي و معنوي ضروري زندگي،‌ از قبيل خورد و خوراك و تربيت و پرورش و … بي نصيب خواهد ماند.
چنین فرزندی را چه کسی پرورش خواهد داد ؟ چون عده کامل نیست ، اصلا فرزند مال کیست ؟ آیا فرزند بی پدر میتواند از تربیت کاملی برخوردار باشد ؟
 

*Essi*

اخراجی موقت
8 - در ازدواج موقت دختران باکره زیر 9 سال ( نابالغ ) و دختران باکره دیوانه ، نیاز به اجازه پدر یا جد پدری است ، اما در زنا دختران دیوانه و نابالغ به راحتی راضی به همبستری مخفیانه می شوند .

من هنوز تو کف اینم که اسلام به دختر 9 سال میگه بالغ و اجازه ازدواج و رابطه با او را هم میدهد!!!
هیهات من الذله.
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا نوبت شماست که دلایل من رو رد کنید !

چهار مذهب اهل سنّت، اتفاق نظر دارند، كه اين نوع نكاح،‌ حرام و باطل است.
زيرا:
احكام متعلق به ازدواج شرعي و دائم،‌ مانند: «طلاق» «عده‌ي كامل» و «ميراث» كه در قرآن به صورت نص از آنها بحث شده است، بر آن مترتب
نمي‌گردد
.
شما گفتین عده بر آن مترتب میگردد ! میراث چی ؟ طلاق چی ؟ اصلا عده کامل است ؟ خدا گفته ازدواج چنین است ، شما چطور خلاف آن را انجام میدهید !؟
قصد از آن،‌ تنها «ارضاي شهوت» مي‌باشد، ‌در صورتيكه:
سنت الهي در آفرينش زوجين،‌ در اساس: به دست آوردن آرامش، قرار دادن مودت و رحمت (محبت و دلسوزي) و حفظ نسل، مي‌باشد. قرآن مي‌فرمايد:
«و من آياته أن خلق لكم من انفسكم ازواجاً لتسكنوا اليها، ‌و جَعَلَ بينكم مودة و رحمة» (سوره‌ي روم آيه‌ي 21)
«والله جعل لكم من انفسكم ازواجاً، ‌و جعل لكم من ازواجكم بنين و حفدة‌ و رزقكم من الطيبات» (سوره‌ي نحل آيه‌ي 72)
هدف از ازدواج از نظر خدا چیست ؟ به نظر شما این هم یک نوع ازدواج است پس باید هدفی که خدا بر ازدواج گذاشته برآورده بشه نه؟
اين كار، با شخصيت انساني انسان هيچگونه تناسب و سازگاري ندارد، زيرا: در اين تفكر و عمل،‌ زن مانند كالايي، هر روز در دست كسي است، و زندگي مطمئن و شريك زندگي دائمي ندارد و مرد هم بازيچه دست شهوت شده است.
خوب شما حاضری نزدیکانت چنین کنند ؟ حاضری با چنین زنی ازدواج دائم بکنی ؟ اصلا میتونی به چنین زنی عشق بورزی ؟ آیا کسی که اینچنین میکند بازیچه دست شهوت نیست ؟
اگر احياناً از اين نوع رابطه زناشوئي، فرزندي متولد شود، لانه و كاشانه مطمئني ندارد، بالاخره بي پدر، يا بي مادر، و شايد بي پدر و مادر،‌ بماند. و در نهايت از امكانات مادي و معنوي ضروري زندگي،‌ از قبيل خورد و خوراك و تربيت و پرورش و … بي نصيب خواهد ماند.
چنین فرزندی را چه کسی پرورش خواهد داد ؟ چون عده کامل نیست ، اصلا فرزند مال کیست ؟ آیا فرزند بی پدر میتواند از تربیت کاملی برخوردار باشد ؟

سلام هيچوقت يادت نره قند عسل...
حتي خارجي ها هم سلام ميكنن
سلام فقط مال اسلام نيست دلبندم:D

اول يه توضيح مختصر ميدم بعد جواب اون چهار مورد رو ميدم
اول اينكه اهل تسنن همه دلايل و فرضيات و سخنان گران مايشونو از قران ميگيرن
و حالا ميگن ازدواج دائم جايز نيست، ميخوان برن بشينن جاي خدا استغفرالله

آیه 24 سوره نساء می فرماید:"..... و اگر زنی را متعه کردید اجرتشان را بپردازید و بعد از معیّن شدن این مقدار اگر به کمتر یا زیادتر توافق کنید گناهی بر شما نیست که خدا دانایی فرزانه است.

خب طبق اين آيه ازدواج موقت كاملا جايز هست
همونطوركه مام باقر(ع) درباره این آیه می فرماید:"این آیه درباره متعه نازل شده است"[ بروجردی، محمد حسین، جامع احادیث الشیعه ج 26 ص 35] امام صادق(ع) نیز می فرماید: این آیه دلیل بر متعه است.[6] در بعضی تفاسیر اهل سنّت نیز این آیه به نکاح متعه تفسیر شده است. در تفسیر طبری از ابی نضره با دو طریق روایت می کند که گفت از ابن عباس درباره متعه زنان پرسیدم، گفت: مگر سوره نساء را نخوانده ای، گفتم چرا گفت: آیه فما استمتعتم به ......[عسکری، سید مرتضی ، ازدواج موقّت در اسلام، ص 16 ؛ تفسیر طبری، ج15، ص 9] قرطبی می گوید: جمهور علماء می گویند: مراد از این آیه نکاح متعه است که در صدر اسلام بوده است.[همان ص 19]
خب ديديد كه ازدواج موقت كاملا از نظر اسلام تاييد شده
پس نظر علماي اهل سنت به درد خودشون ميخوره

حال چرا عمر ازدواج وقت رو نهي كرد وبعد از اون به سنت تبديل شد (كه ما باز هم نظر عمر رو رد ميدونيم )؟

در اين ميان توجيهي كه علامه كاشف الغطاء بيان كرده‏اند قابل توجه است. ايشان مي‏فرمايند: خليفه از آن جهت به خود حق داد اين موضوع را تحريم كند كه، تصور مي‏كرد اين مسئله داخل در حوزه اختيارات ولي امر مسلمين است، و هر حاكم و ولي امري مي‏تواند با اختيارات خود بحسب مقتضاي عصر و زمان در اين‏گونه امور دخل و تصرف كند.[ الفصول المهمه - ص 66 و 67. ] به عبارتي ديگر، نهي خليفه، نهي سياسي بود نه شرعي و قانوني، طبق آنچه از تاريخ استفاده مي‏شود، خليفه در دوره زعامت، نگراني خود را از پراكنده شدن صحابه در اقطار كشور تازه وسعت يافته اسلامي و اختلاط با ملل تازه مسلمان پنهان نمي‏كرد، تا زنده بود مانع پراكنده شدن آنها از مدينه بود، بطريق اولي از امتزاج خوني آنها با تازه مسلمانان قبل از آنكه تربيت اسلامي عميقاً در آنها اثر كند ناراضي بود و آن را خطري براي نسل آينده بشمار مي‏آورد و بديهي است كه اين علت امر موقتي بيش نبود، و علت اينكه مسلمين آن وقت زير بار اين تحريم خليفه رفتند اين بود كه فرمان خليفه را بعنوان يك مصلحت سياسي و موقتي تلقي كردند نه به عنوان يك قانون دائم. و الّا ممكن نبود خليفه وقت بگويد پيغمبر چنان دستور داده است و من چنين دستور مي‏دهم و مردم هم سخن او را بپذيرند.
ولي بعدها در اثر جريانات بخصوصي، سيره خلفاي پيشين، بالاخص دو خليفه اول يك برنامه ثابت تلقي شد و كار تعصب به آنجا كشيد كه شكل يك قانون اصلي بخود گرفت.
 

Sky Guard

عضو جدید
:w19:
من هنوز تو کف اینم که اسلام به دختر 9 سال میگه بالغ و اجازه ازدواج و رابطه با او را هم میدهد!!!
هیهات من الذله.

عزیزم اون زمون دختر 9 ساله 3 تا هیکل دختر 25 ساله حالارو داشت نبین الان دخترا همشون کوچول موچولو شدن:w05:
 
  • Like
واکنش ها: A&S

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
من هنوز تو کف اینم که اسلام به دختر 9 سال میگه بالغ و اجازه ازدواج و رابطه با او را هم میدهد!!!
هیهات من الذله.

به به باز هم اسي خان
چطوري عزيز؟
بله علم اندك هميشه مايه گمراهي هست
اوني كه به دختر 9 ساله ميگه بالغ منظورش اينكه از نظر عقلي بالغ شده و فرق خوب وبد رو ميدونه و اگر هم از نظر جسمي توانايي داشته باشه ميتونه ازدواج هم بكنه
كما اينكه دختران متولد شده در عصر حاظر اين چنين نيستند و فقط ار نظر عقلي به مرحله بلوغ ميرسن
همه روان شناسان با همه علمي كه دارن بازهم از قران كمتر دارن با اين وجود به اين نتيجه رسيدن كه دختر خيلي زودتر از پسر به سن بلوغ ميرسه هم از نظر جنسي هم از نظر عقلي

حال شما انقدر كف ميكني يهو خفه نشي؟ حداقل تعجب كن ولي كف نكن. چندش آوره:D
 

mahmood-en

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا نوبت شماست که دلایل من رو رد کنید !

چهار مذهب اهل سنّت، اتفاق نظر دارند، كه اين نوع نكاح،‌ حرام و باطل است.
زيرا:
احكام متعلق به ازدواج شرعي و دائم،‌ مانند: «طلاق» «عده‌ي كامل» و «ميراث» كه در قرآن به صورت نص از آنها بحث شده است، بر آن مترتب
نمي‌گردد
.
شما گفتین عده بر آن مترتب میگردد ! میراث چی ؟ طلاق چی ؟ اصلا عده کامل است ؟ خدا گفته ازدواج چنین است ، شما چطور خلاف آن را انجام میدهید !؟
قصد از آن،‌ تنها «ارضاي شهوت» مي‌باشد، ‌در صورتيكه:
سنت الهي در آفرينش زوجين،‌ در اساس: به دست آوردن آرامش، قرار دادن مودت و رحمت (محبت و دلسوزي) و حفظ نسل، مي‌باشد. قرآن مي‌فرمايد:
«و من آياته أن خلق لكم من انفسكم ازواجاً لتسكنوا اليها، ‌و جَعَلَ بينكم مودة و رحمة» (سوره‌ي روم آيه‌ي 21)
«والله جعل لكم من انفسكم ازواجاً، ‌و جعل لكم من ازواجكم بنين و حفدة‌ و رزقكم من الطيبات» (سوره‌ي نحل آيه‌ي 72)
هدف از ازدواج از نظر خدا چیست ؟ به نظر شما این هم یک نوع ازدواج است پس باید هدفی که خدا بر ازدواج گذاشته برآورده بشه نه؟
اين كار، با شخصيت انساني انسان هيچگونه تناسب و سازگاري ندارد، زيرا: در اين تفكر و عمل،‌ زن مانند كالايي، هر روز در دست كسي است، و زندگي مطمئن و شريك زندگي دائمي ندارد و مرد هم بازيچه دست شهوت شده است.
خوب شما حاضری نزدیکانت چنین کنند ؟ حاضری با چنین زنی ازدواج دائم بکنی ؟ اصلا میتونی به چنین زنی عشق بورزی ؟ آیا کسی که اینچنین میکند بازیچه دست شهوت نیست ؟
اگر احياناً از اين نوع رابطه زناشوئي، فرزندي متولد شود، لانه و كاشانه مطمئني ندارد، بالاخره بي پدر، يا بي مادر، و شايد بي پدر و مادر،‌ بماند. و در نهايت از امكانات مادي و معنوي ضروري زندگي،‌ از قبيل خورد و خوراك و تربيت و پرورش و … بي نصيب خواهد ماند.
چنین فرزندی را چه کسی پرورش خواهد داد ؟ چون عده کامل نیست ، اصلا فرزند مال کیست ؟ آیا فرزند بی پدر میتواند از تربیت کاملی برخوردار باشد ؟

مورد اول :
مسلمان واقعي هيچوقت خلاف اسلام عمل نمي كند
نفقه شامل ازدواج موقت نيست
ولي مهريه هست
فرزند متولد شده از پدر ارث ميبرد
و والدين مانند دو نفر كه از هم طلاق گرفتن بايد از فرزندشون حمايت كنن
البته دولت هم در پي اين هست كه شرايطي را ايجاد كند كه از ازدواج موقت حمايت شود حتي از بچه به دنيا آمده

مورد دوم:
اينكه شما آيه از قران رو برداري ودر مورد هركاري به اون استناد كني اشتباه عزيز دلم
شما بايد جامع ايات رو براي دادن يك حكم ببيني
اين دو ايه در مورد ازدواج دائم هست
همونطور كه گفتم آيه 24 سوره نساء هم در مورد ازدواج موقت
و هدف از اون ارضاي نياز جنسي هست
در جوامع خارجي اگر دو نفر زنا كنند و بچه اي متولد شود اون وقت دو نفر اون بچه رو رها ميكنن و خدا ميداند كه چه بلاهايي به سر اون مياد
حتي حالا هم خبر هايي ميشنويم كه چه بر سر جنين ها بي گناه نمي يارن( تو فريزر ميذارنشون، تو فاضلاب مندازن و ...)
بله اگر اين ازدواج قانوني باشه و زير نظر دولت اونوقت تكليف بچه هم مشخص ميشه و سر از پرورشگاه در نميارن و بي خانمان نميشن، چون اين رابطه ننگين نبوده وبه هم محرم بودن و بچه حرام زاده نيست)

3- شما خيلي داري تند ميري
به نظر شما غرضه جنسي مال انسان نيست و بد است
كي اين رو گفته؟
اين يه موهبت خدادادي هست و بايد به اون جهت درست داده بشه
به نظر شما ارضاي غرضه جنسي ظلم به زن است مگر زن غريصضه ندارد؟ اين رابطه با رضايت طرفين هست و بيشترين لذت رو هم زن ميبره تا مرد.
در ضمن خيلي از ازدواج موقت ها اگر زن ومرد تفاهم داشته باشن به دائم تبديل ميشه .

اولا من چون خودم با كسي تا به حال ازدواج نكرده ام به سراغ فردي ميرم كه ازدواج نكرده قبل از من
ولي اگر روزي خداي نكرده همسرم رو طلاق بدم براي ازدواج بعدي ،اعتقادات برايم مهم تر است تا مطلقه بودن طرف مقابلم

4-و اين رو هم لابه لاي حرفاي گذشتم گفتم
و براي محكم گاري دوباره ميگم
اين رو دولت بايد فكري دربارش بكنه وقنون از اون بچه حمايت بكنه
اگرچه اون فرزند از پدر ارث ميبرد
با اين كار ديگر پدر جرات ول كردن فرزند رو نداره، چون ثبت قانوني ميشه
 

A&S

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی وقتا این برام سواله که ایا این کار درسته یا خیر تا اینکه چند وقت پیش تو یه کتابفروشی یه کتاب خیلی قدیمی که نوشته ی علامه مجلسی بود و موضوعشم همین بود دیدم،همینجور که داشتم ورق میزدم چشمم به یه حدیث از امام صادق افتاد که گفته بود هرکسی که قبل از ازدواج دائم حداقل یکبار ازدواج موقت نکرده باشه از ما نیست،منظورم برایه اقایونه ها(راستو دروغشو نمیدونم)،
حالا میخواستم بدونم نظر دوستان در این باره چیه ایا این کار که جدیدا تو جامعه هم خیلی رایج شده درسته یا خیر،خیلی وقتا فکر میکنم کسایی که(مجرد)این کارو میکنن به همسر ایندشون خیانت میکنن،نظر شما چیه؟؟؟:question:اگه آره پس چرا اسلام مجازش کرده....
لطفا دوستانی که در این باره اطلاعات دارن رااهنمایی کنن
هرکی میخواد بگه بگه
عقل میگه کار خوب و درستی نیست
 

A&S

عضو جدید
کاربر ممتاز
:w19:

عزیزم اون زمون دختر 9 ساله 3 تا هیکل دختر 25 ساله حالارو داشت نبین الان دخترا همشون کوچول موچولو شدن:w05:

پس در اینصورت نتیجه میگیریم که قرآن مال همون زمان بوده چون الان مثل اون زمان نیست
اینو میخواین بگین؟
 

Sky Guard

عضو جدید
پس در اینصورت نتیجه میگیریم که قرآن مال همون زمان بوده چون الان مثل اون زمان نیست
اینو میخواین بگین؟
نخیر ولی الان هم دیگه کسی تو این سن دختر شوهر نمیده و فقط اون زمان که دخترا به علاوه ی بلوغ فکری توان جسمیشونم بالا بود این کارو میکردن،شاید دخترایه امروز زودتر از 9 سال هم به بلوغ جنسی برسن ولی توان جسمی ندارن
 

Sky Guard

عضو جدید
به به باز هم اسي خان
چطوري عزيز؟
بله علم اندك هميشه مايه گمراهي هست
اوني كه به دختر 9 ساله ميگه بالغ منظورش اينكه از نظر عقلي بالغ شده و فرق خوب وبد رو ميدونه و اگر هم از نظر جسمي توانايي داشته باشه ميتونه ازدواج هم بكنه
كما اينكه دختران متولد شده در عصر حاظر اين چنين نيستند و فقط ار نظر عقلي به مرحله بلوغ ميرسن
همه روان شناسان با همه علمي كه دارن بازهم از قران كمتر دارن با اين وجود به اين نتيجه رسيدن كه دختر خيلي زودتر از پسر به سن بلوغ ميرسه هم از نظر جنسي هم از نظر عقلي

حال شما انقدر كف ميكني يهو خفه نشي؟ حداقل تعجب كن ولي كف نكن. چندش آوره:D
خونسردیتونو حفظ کنین

عمل پلید بچه بازی را توجیه نکن!!!
انگار تو طول هزار سال چه قدر زنتیک تغییر کرده،که اونموقع 9 ساله اش آماده رابطه بودند.
مثلا پیامبر در سن 53 سالگی و عایشه در سن 9 سالگی.


کسیکه حاضر بلد نیست بنویسه،سوادش معلومه در حد همون حوزه و ..... است.

اسی جان خیلی تغییر کرده عزیزم،تو یه نگاهی به 20،30 سال پیش خودمون بنداز ببین چه هیکلایی داشتیم مثلا تو یه دبیرستان که میرفتی اکثرا هیکلایه تنومند بودند اما حالا چی،برو تو دانشگاه پسره رو میبینی فکر میکنی بچه راهنماییه و همه هیکلا ریزه میزس(دخترارم که دیگه نگو ونپرس)
 

Similar threads

بالا