ارشد94

وضعیت
موضوع بسته شده است.

r.mob

عضو جدید
سلام.من این ترم کنکور دارم و ترم 7ام.برا انتخاب واحد از بین
"موتورهاي احتراق داخلي" "سيستمهاي انتقال آب"
و از بین "رباتيك وآزمايشگاه" "روشهاي توليدوكارگاه"
کدومشون راحت تره و پروژه نداره؟
از بین درس های تخصصی مکانیک سیالات اگه درس مناسبتری برای ترم کنکور میدونید ممنون میشم پیشنهاد بدید.
شاید یکم سوالم مرتبط با تایپیک نباشه ولی خیلی تو برنامه ریزی بهم کمک میکنه.

روش تولید و موتور احتراق که خیلی راحته
 

hsdanesh

عضو جدید
سلام.من این ترم کنکور دارم و ترم 7ام.برا انتخاب واحد از بین
"موتورهاي احتراق داخلي" "سيستمهاي انتقال آب"
و از بین "رباتيك وآزمايشگاه" "روشهاي توليدوكارگاه"
کدومشون راحت تره و پروژه نداره؟
از بین درس های تخصصی مکانیک سیالات اگه درس مناسبتری برای ترم کنکور میدونید ممنون میشم پیشنهاد بدید.
شاید یکم سوالم مرتبط با تایپیک نباشه ولی خیلی تو برنامه ریزی بهم کمک میکنه.

موتورهای احتراق داخلی و سیستم های انتقال آب خیلی آسون ترند.
انتقال حرارت 2 یا سیستم های انتقال آب واسه ترم کنکور میتونه مناسب باشه.
 

porofesor

عضو جدید
سلام خدمت دوستان عزیزم
با توجه به اینکه زمان زیادی تا کنکور نمونده و من از اول مهر میخوام شروع به خوندن کنم با خوندن این تاپیک واسه خرید کتاب به یه سری نتایج رسیدم که ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

ترمودینامیک و سیالات و انتقال >> راهیان ارشد
دینامیک، دینامیک ماشین، ارتعاشات و کنترل >> راهیان ارشد
استاتیک و مقاومت >> پوران پژوهش نوشته محمد حسن نائي
طراحی اجزا >> راهیان ارشد
ازمون >> نصیر (فقط جامع)
نظرتون راجه به این کتابا و ازمون چیه؟؟
واسه ریاضی و معادلات و ریاضی مهندسی هم ممنون میشم شما نظر بدید (با توجه به زمان محدود باقیمانده)
سلام دوست عزیز
ترمو و انتقال راهیانو ندیدم ولی سیالات جلد قرمزشو دیدم و راضی بودم و میتونم بت بگم با خوندنش نتیجه خوبی میگیری
ترمو و انتقال الخصوص واسه انتقال کتاب خلاصه دروس مکانیک نشر کتاب دانشگاهی رو بخر بسیار عالیست
استاتیک و مقاومت نایی هم معرکس
کنترل من کتاب دکتر غفاری انتشارات امیر کبیر یا خواجه نصیر (یادم نیست) ولی معروفه اونو بخر خلاصش هم تو نشر کتاب دانشگاهی وجو داره که عالیه اونم
طراحی اجرا نظری ندارم من جزو کلاسیمو خوندم
ارتعاشات هم جزوه کلاسیمو خوندم ولی ارتعاشات پوران معروفه ولی من ازش نتیجه نگرفتم و به نظر من بیخیال این درس شو اگه صفری همچنین دینامیک و دینامیک ماشین
ازمونا پارسه و سنجش تکمیلی رو دیدم با خود سازمان سنجش سازمان سنجش رضایت بخش و مفید بود فقط جامع هاش
ریاضی مهندسی هم با کریمی خیلی حال کردم و این کتاب خیلی دوستش دارم
معادلاتم جزوه
ریاضیاتم هم جزوه
علت اینکه بعضی از درسو ها رو جزوه خوند م
1 تسلط کامل به جزوه (کلی جلو افتادم
2 نداشتن یا پیدا نکردن منبع خوب
3 ....
البته بااین ها بیشتر بین 500 تا 1000 جواب میده و برای بهتر شدن باید تلاش بیشتری کنی
 

khorshid_mech

عضو جدید
سلام
خیلی زیاد درس بخونید بابا خیلی ............دوست دارم بشینم های های گریه کنم!!!،زمانمون کم حجم دروس زیاد ،امروز معادلاتو شروع کردم هیچی یادم نمونده هیچی!!! در حالیکه 20 گرفته بودم!!!
خاک هر دو عالم بر سر من که تابستونمو الکی به هدر دادم.خدااااااااااااااااااا به دادم برس.
از لحظه لحظه هاتون استفاده کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف انجام بدین چون زمانی خواهد رسید که به کمترین چیزها هم قانع خواهید شد.! دارم الان به این حرف آریادخت میرسم هههههه!!!
گزیده ای از کتاب جنون!!! دوران مطالعه ی ارشد خورشید بانو!!
 

alisaadaty

عضو جدید
بچه ها بدون خلاصه نویسی پیش نرید که فایده نداره/حتما سعی کنید یه مثال کوچیک تو خلاصه هاتون قرار بدید واقعا تاثیر داره
وقتی یه درسی رو خلاصه برنداریم 20 روز بعد تا حدودی یادمون میره اون درس طوری که دیگه نمیتونیم تست هاشو بزنیم
 

م کا نی ک

عضو جدید
من پارسال آزمون های پارسه رو امتحان دادم و تو خونه ماهان و مدرسان رو از خودم امتحان میگرفتم. به نظر من اول پارسه دوم ماهان سوم مدرسان. البته هر 3 خوبن تفاوت زیادی ندارن.


به نظر من اول مدرسان چون جامعه اماری آزموناش از همه جا بیشتره بعد ماهان بعد پارسه اینو از مصاحبه رتبه های برتر شونم میشه فهمید البته به نظرم بیشتر تلاش خودمون مهمه
 

M.ARIABOY

عضو جدید
ای ول این شد هنون تاپیک خوب ارشد سابق
بچهها ممنون
من برگشتم
بعد س روز امروز.کتابمو باز کردم,دینایکو خوندم فصل دوشو از ۱۶ تا تست اول۴ تاشو زدم فقط خیلی بد فرمه
چیکارش کنم ؟
 

M.ARIABOY

عضو جدید
سلام
خیلی زیاد درس بخونید بابا خیلی ............دوست دارم بشینم های های گریه کنم!!!،زمانمون کم حجم دروس زیاد ،امروز معادلاتو شروع کردم هیچی یادم نمونده هیچی!!! در حالیکه 20 گرفته بودم!!!
خاک هر دو عالم بر سر من که تابستونمو الکی به هدر دادم.خدااااااااااااااااااا به دادم برس.
از لحظه لحظه هاتون استفاده کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف انجام بدین چون زمانی خواهد رسید که به کمترین چیزها هم قانع خواهید شد.! دارم الان به این حرف آریادخت میرسم هههههه!!!
گزیده ای از کتاب جنون!!! دوران مطالعه ی ارشد خورشید بانو!!

سلام
خب مهندس درس ب این قشنگی
فصل یک و دوش راحته ,کلا پنج شش تا فرمول داره ک یکیش کار میکنه, اگه میخوای یادت نره اول خلاصه نویسی بعدش هم هرروز مبحث قبلی رو ک خوندی ی مرور کن بعد تموم کردنتم سس روز تست بزن مطمین باش حله
من از روکریمی خوندم پنجاه تا تست اولشو زدم بعد خوندن از فصلای یک و دو
اینطوری یادت نمیره ,یکم تست بزنی میاد دستت
فصل سه رو پس فردا شروع میکنم و شنیدم وحشتناک سخته
بعله سخنی پس زیبا از مهندس اریادخت
 

r.mob

عضو جدید
ای ول این شد هنون تاپیک خوب ارشد سابق
بچهها ممنون
من برگشتم
بعد س روز امروز.کتابمو باز کردم,دینایکو خوندم فصل دوشو از ۱۶ تا تست اول۴ تاشو زدم فقط خیلی بد فرمه
چیکارش کنم ؟

خوش به حالت . من از دینامیک میترسم . هنوز هم نرفتم سمتش
پارسالم نخوندم . کتابم هم حسینی هست .
امیدم فقط به ارتعاشاتم هست که پارسال 4 تا تست ارتعاشاتو جواب دادم.
فقط ریاضی میخونم
 

r.mob

عضو جدید
مرسی دوست عزیز
لطفا اگه از این جور فایلا و اطلاعات دارین برای ما هم بذارید. بازم تشکر

[h=2]بررسی نکات غیرضروری مقاومت مصالح نائی برای ارشد مکانیک[/h]فصل اول - تنش :


تمامی نکات و مثال های حل شده در این فصل مهم هستند و هیچ نکته ای را نباید از قلم انداخت، مخصوصا بخش تنش حرارتی که چندین بار تست کنکور از آن مطرح شده.

مهمترین مثال های این فصل که جاداره روشون فکر بیشتری صورت بگیره عبارتند از:

شماره های 7 و 10 و 12 و 15 18 و 20

فصل دوم - کرنش و تغییر مکان محوری :

نکات غیر ضروری و حذفی :

نکته 9b ، تنش در مخروط جدار نازک، تنش در پوسته های جدار نازک دوار، نکات 14 و 14a و 14b و 14c و 14c از صفحه 57 تا صفحه 61.

از ابتدای نکته 14 صفحه 57 حذف تا ابتدای مثال 25 صفحه 61.

فقط مثال 24 این وسط چون راه حل با تالس دارد، مهم هست.

مثال 37 حذف.

مثال 39 حذف.

مثال 40 تنها تا ابتدای روش دیگر صفحه 69 مهم هست.

روش دیگر و مثال های 41 و 42 حذف.
.
.
.
مهمترین مثال های این فصل که جاداره روشون فکر بیشتری صورت بگیره عبارتند از:

شماره های 5 و 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و 13 (مخصوصا نکات 13) و 14 و 17 و 20 و 23 و 25 و 28 و 29 و 32 و 36



فصل سوم- پیچش



نکات غیر ضروری و حذفی :


با توجه به کم بودن نکات این فصل، تمامی نکات مهم بوده و باید کاربرد هر کدام را خوب فرا گرفت.
مبحث پیچش پلاستیک هم خوانده شود، چون سئوالاتی مطرح شده.


فقط نکته 19b صفحه 172 نیازی به حفظ کردن نیست , نحوه راه حل در مثال 21 بررسی شود.
.
.
.
مهمترین مثال های این فصل که جاداره روشون فکر بیشتری صورت بگیره عبارتند از:


شماره های 4 و 5 و 8 و 11 و 14 و 15 و 16 و17
فصل چهارم- تنش خمشی در تیرها


نکات غیر ضروری و حذفی :


رابطه 1-4 c تنش خمشی در مقطع نامتقارن
رابطه 1-4 d
رابطه 3-4 c
انحنای آنتی الاستیک
روش دیگر برای تعیین تنش در مقاطع مرکب (کلا حذف)
نکته 22a کلا حذف
هسته مقطع کلا حذف
مثال 8 حذف مربوط به دینامیک
.
.
.

مهمترین مثال های این فصل که جاداره روشون فکر بیشتری صورت بگیره عبارتند از:


2 و 5 و 7 و 9 و 10 و 12 و 18
 

r.mob

عضو جدید
مرسی دوست عزیز
لطفا اگه از این جور فایلا و اطلاعات دارین برای ما هم بذارید. بازم تشکر

فصل پنجم - تنش برشی در تیرها


نکات غیر ضروری و حذفی :



رابطه 3-5 و توضیحات مربوط به آن برای حالت کلی مقطعی که دارای محور تقارن نیست.
روش دیگر برای تعیین تنش در مقاطع مرکب از صفحه 292 تا ابتدای جریان برش در مقاطع جدار نازک
نکات 29a و 29b
مثال 16 (مرکز برش مقطع ذوزنقه ای شکل) حذف


مهمترین مثال های این فصل که جاداره روشون فکر بیشتری صورت بگیره عبارتند از:

مثال 3 (مخصوصا مقطع2) و 4 و 5 و 8 و 10 و 15 و21

فصل ششم - تبدیل تنش :


تمامی نکات مطرح شده در این فصل مهم هستند.


ما در بحث تبدیل تنش میتوانیم تنش های اصلی، زوایا و تنش های تبدیل یافته را از دو روش کلی روابط مستقیم و دایره موهر به دست آوریم.


تشخیص مقدار مثبت و منفی زاویه و تنش ها در این گونه مسائل بسیار مهم هستند.
تنش های اصلی و زوایا ومرکز و شعاع دایره مور که به هم مربوط هستند را بهتر است از روابط 5-6 تا 8-6 به دست آورد.


حفظ کردن روابط 3-6 و 4-6 هم توصیه میشود و خیلی جاها ممکن است دایره مور پیچیده شود و این روابط بهتر است.
همچنین در اینگونه مسائل نوشتن تعادل المان هم برخی مواقع در کنکور مطرح شده.


یکی از بخش هایی که اثبات ها بهتر است یاد گرفته شوند، همین فصل هست که چگونه با ضرب تنش در مقطع، آنرا به نیرو تبدیل کرده و تعادل نیرو بنویسیم.


مهمترین مثال های این فصل که جاداره روشون فکر بیشتری صورت بگیره عبارتند از:


6 و 7 و 8 و 10 و 12 و نکته 35 و 14 و 15
فصل هفتم - تغییر مکان تیرها


شرایط مرزی برای انواع تکیه گاه ها حتما یاد گرفته شوند. صفحه 400


از ابتدای شرایط پیوستگی در صفحه 400 تا استفاده از توابع تکین صفحه 401 حذف، اهمیتی در مسائل ندارند.
جدول صفحه 402 و 403 برای 4 بارگذاری اول تنها حفظ شوند.


روش جمع آثار یا سوپرپزیشن را بهتر است با مثال ها در ذهن سپرد، توضیحات صفحات 406 و 407 به تنهایی کافی نیست.


تعیین منحنی تغییر مکان با سری مک لورن حذف.


پیوست 2 جداول بسیار مهمی دارد که باید حفظ شوند.
برای تیرها حفظ خیز ماکزیمم و شیب انتهای تیر برای 4 مورد اول و مورد ششم، حتما توصیه میشود.



مهمترین مثال های این فصل که جاداره روشون فکر بیشتری صورت بگیره عبارتند از:


شماره های 5 (تنها روش دوم یاد گفته شود) و نکات 39 بسیار مهم و 10 و 12 و 17 و 18 و 19 و 20 و 26 و 27 و 29 و 30 و 31 و 32 و 33
فصل هشتم - روش انرژی


تغییر مکان تیرها به روش بار واحد در صفحه 478 حذف
تنها برای خرپا در صفحه 479 یاد گرفته شود.


تغییر مکان سازه بر اثر بار ضربه ای نسبت به سایر موارد مطرح شده در این فصل اهمیت خیلی کمتری دارد.
فقط مختصرا نگاه شود.


بیشترین اهمیت این فصل در قضیه کاستیگلیانو برای حالات مختالف می باشد.


تغییر مکان سازه های غیر خطی هم اهمیت کمتری دارند، مختصرا نگاه شود.



مسائل مهم تر که جا داره بیشتر روی آنها وقت گذاشت عبارتند از:


8 و 9 و 11 و 14 و 15 و 16 و 23
فصل نهم - کمانش ستون ها



این فصل بیشتر به دید مهندسی مربوط هست و همچنین حفظ جدول 2-2 مربوط به ستون ها با تکیه گاه های مختلف.


نیازی به یادگیری اثبات در بار بحرانی ستون ها و حل معادله دیفرانسیل در صفحه 533 و 534 و 535 نیست.


فرمول اویلر رابطه 9-9 و دانستن طول موثرها و تنش بحرانی برای حل مسائل این فصل کفایت میکند.


تعیین بار بحرانی با معادله دیفرانسیل مرتبه چهارم حذف.


نکات این فصل بیشتر در مسائل نهفته هست و باید از روی مثال ها آنها را درک نمود.



مسائل مهم تر که جا داره بیشتر روی آنها وقت گذاشت عبارتند از:


3 و 5 و 6 و 8 و 9 و 12 و 13 و (15 حذف) و 16 و 17 و 18 و 19

 

M.ARIABOY

عضو جدید
خوش به حالت . من از دینامیک میترسم . هنوز هم نرفتم سمتش
پارسالم نخوندم . کتابم هم حسینی هست .
امیدم فقط به ارتعاشاتم هست که پارسال 4 تا تست ارتعاشاتو جواب دادم.
فقط ریاضی میخونم

دینامیک سخته ولی میشه زدش,من نگاه میکردم سوالای سالای گذشتشو از دوفصل ۲و۴ زیاد میاد و یکی از سوالاش رو خیلی راحت میدن میشه براحتی زد برای بقیش باید وقت بیشتری صرف بشه
ارتعاشات اسمشم ترسناکه واقعا من این درسو پاس نکردم خدا پاسش کرد نمیدونم چجوری۱۵ شدم, راهیانشو دارم و سمتش نرفتم هنوز منتظرم دینامیک تموم شه بعد
 

r.mob

عضو جدید
دینامیک سخته ولی میشه زدش,من نگاه میکردم سوالای سالای گذشتشو از دوفصل ۲و۴ زیاد میاد و یکی از سوالاش رو خیلی راحت میدن میشه براحتی زد برای بقیش باید وقت بیشتری صرف بشه
ارتعاشات اسمشم ترسناکه واقعا من این درسو پاس نکردم خدا پاسش کرد نمیدونم چجوری۱۵ شدم, راهیانشو دارم و سمتش نرفتم هنوز منتظرم دینامیک تموم شه بعد
خیلی خوبه . بخون مهندس . ارتعاشات بر خلاف اسم و ظاهرش راحت تره و تقریبا بدون خوندن دینامیک میتونی بخونیش. منم از کتاب راهیان خوندم .
اگه احیانا یاد نگرفتی . کتاب محجوب مقدس هم کتاب خوبیه .
 
  • Like
واکنش ها: iihu

hsdanesh

عضو جدید
قبلا یکی از دوستان گفتند که انحراف معیار در محاسبه تراز کنکور سراسری حذف شده و تراز بر اساس ضریب و نمرات خام محاسبه میشه. مهندس لطفا منبع اطلاعاتی که میدین رو اینجا بذارید ممنون.

در مورد محاسبه تراز کنکور:
تراز چیست و نحوه و فرمول محاسبه تراز در کنکور ها و آزمون ها چیست؟


مدتی هست که درگیر یک مفهوم هستم به نام «تراز»! اگر در کل اینترنت بگردید، هیچ سایتی را نخواهید یافت که یک تعریف مشخص و درست و قابل اعتماد از تراز در کنکور بیان کرده باشد! همه فقط نوشته‌اند: هر چه تراز در کنکور، بالاتر، بهتر!! (خیلی ممنون!!)
من نتیجه خواندن نزدیک به ده مطلب در مورد تراز را اینجا می‌آورم شاید به درد کسانی که احیاناً با طراحی سیستم‌هایی شبیه تستا درگیر هستند و یا حتی کنکوری‌ها بخورد:
چرا تراز اهمیت دارد؟

ببینید، برای اینکه افراد یک آزمون را رتبه‌بندی کنیم، شما چه راهی پیشنهاد می‌کنید؟
خوب، ممکن است بگویید هر کس هر نمره‌ای گرفت (که اصطلاحاً آن‌را «نمره خام» می‌نامیم) در رتبه بالاتری قرار بگیرد.
خوب، با این حساب مثلاً شما نمره ۱۷ می‌گیرید و در جایگاه اول قرار می‌گیرید اما فردای همان روز یک آزمون دیگر گرفته می‌شود و شما در آن آزمون هم ۱۷ می‌گیرید اما این بار در جایگاه آخر قرار می‌گیرید. چرا؟ چون دیروز سؤالات آسان بوده و امروز سؤالات سخت.
متوجه می‌شوید مشکل چیست؟ نمره ۱۷ شما یک بار ارزش بالاترین را داشت و یک بار ارزش پایین‌ترین! یعنی بحث این است که مثلاً ممکن است من در کنکور امسال نمره‌ام ایکس بشود و نفر اول کنکور بشوم. بعد کنکوری‌های سال‌های قبل بگویند چون آزمون آسان بوده ایشان نمره بالا گرفته و از این جور حرف‌ها...
یا مثلاً ممکن است شما ریاضی که درس با ضریب بالا است را خوب بزنید و نمره خوبی بگیرید اما در درس ادبیات هیچ دانشی نداشته باشید!
یک مشکل دیگر که تراز حل می‌کند این است: فرض کنید بخواهیم بر اساس «نمره خام» رتبه‌بندی کنیم. فرض کنید یک نفر در یک کلاس ۱۸ گرفته. آیا می‌شود گفت او نفر اول می‌شود؟ خیر! شاید آزمون آنقدر ساده بوده که همه افراد کلاس ۱۹ و ۲۰ گرفته‌اند و او آخرین نفر می‌شود! یعنی ۱۸ آن ارزشی که در آزمون‌های دیگر دارد را ندارد!
در بحث «تراز» (یا Balance) ما دنبال «یکسان‌سازی ارزش نمره» و «نرمال‌سازی» (Normalization) هستیم. یعنی ترازی که می‌گیرید همیشه ارزشش همان باشد و اینکه نسبت به «همه سؤالات» سنجیده شوید. در ترازبندی، تک‌تک سؤالات مهم می‌شوند (یعنی هر چه دیگران به آن سؤال، کمتر پاسخ صحیح دهند، ارزشش آن سؤال بالاتر می‌رود) و اینکه سطح بقیه افراد چطور باشد، روی تراز شما مؤثر است.
تراز، معمولاً عددی است بین 0 تا 10000 و ظاهراً گاهی اوقات روی 15000 هم تنظیم می‌کنند. (بسته به تعداد شرکت کنندگان)
فرمول به دست آوردن تراز هر درس چیست؟

برای به دست آوردن تراز کلی داوطلب ابتدا باید تراز او در هر درس را به دست آوریم.
تراز کاربر در هر درس طبق فرمول‌های زیر محاسبه می‌شود:

نمره خام در کنکور و آزمون‌های مشابه چطور محاسبه می‌شود؟
همانطور که می‌بینید برای محاسبه تراز، به «نمره خام» نیاز دارید. نمره خام همان است که شما بارها شنیده‌اید: اگر آزمون نمره منفی داشته باشد، باید تعداد گزینه‌های صحیح را بشماریم و به ازای هر ۳ غلط یکی از تعداد صحیح‌ها کم کنیم. سپس عدد را به تعداد کل سؤالات تقسیم کنیم و نتیجه را در ۱۰۰ ضرب کنیم تا یک عدد درصدی به دست آید. این می‌شود نمره خام شما در آن درس.
مثلاً اگر از ۲۵ سؤال، ۱۰ سؤال را صحیح بزنید و ۳ سؤال را غلط و بقیه را نزنید، نمره خام شما می‌شود:
(10-1)/25*100=36%
شاید فرمول راحت‌تر این باشد:
True :‌ تعداد پاسخ‌های صحیح
False : تعداد پاسخ‌های غلط
Total : تعداد کل سؤالات​
مثلاً برای مثال بالا داریم:​
(30-3)/75*100=36%​
اگر آزمون نمره منفی نداشته باشد که لازم نیست به ازای هر ۳ غلط یک صحیح را کم کنید...
فرمول به دست آوردن تراز کل چیست؟

برای به دست آوردن تراز کل، اینطور که یک جا نوشته شده، باید تراز هر درس را ضرب‌در ضریب آن کنید و با هم جمع کنید. سپس نتیجه را تقسیم بر جمع ضرایب دروس کنید. یعنی:

هر چند من در تستا طبق این فرمول عمل کردم اما فکر می‌کنم تراز کل هم باید مانند همان تراز هر درس حساب شود. یعنی باید نمره خام میانگین را برای کل آزمون به دست آوریم. سپس سیگمای تفریق نمره خام همه داوطلبین منهای نمره میانگین و ادامه ماجرا...
این را هنوز مطمئن نیستم. اگر کسی از دوستان می‌داند و مطمئن است لطفاً در بخش نظرات اعلام کند.

به بار پردازشی نرم افزار توجه کنید!

فقط دلم می‌خواهد یک لحظه تصور کنید برای به دست آوردن تراز داوطلب در هر درس چه پردازش عظیمی باید انجام شود! اصلاً تراز را رها کنید! نمره میانگین کل داوطلبان در هر درس را تصور کنید! وقتی تعداد داوطلبین بیش از ۱۰۰ نفر و سؤالات بیش از ۱۰۰ تا باشد، آنقدر پردازش عظیمی لازم است که احتمالاً نرم افزار وسط کار جا بزند و ادامه ندهد!!
آنقدر این پردازش طولانی و سنگین است که من حوصله نوشتن مراحل آن‌را ندارم تا شما عظمتش را درک کنید!
حالا تصور کنید باید نمرات میانگین و تراز چندین درس حساب شود و اگر تراز کل را طبق نظر من بخواهیم حساب کنیم، واویلا می‌شود!!!!!!!!!
ما در تستا این امکان را فقط برای آزمون‌هایی با تعداد افراد زیر ۱۰۰ نفر پیشنهاد می‌کنیم که فعال کنند وگرنه بعید می‌دانم سرور اجازه دهد چنین پردازش عظیمی برای یک سایت انجام شود. آن هم اگر تصور کنیم همه کاربران بخواهند همزمان بروند کارنامه خود را ببینند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی داشتم بحث تراز را پیاده‌سازی می‌کردم، دائم به فرمول‌ها فکر می‌کردم و سرم را به میز و در و دیوار می‌زدم تا تخلیه شوم! خواهرزاده‌ی ۷ ساله‌ام کنارم با آی.پد بازی می‌کرد، گفت: دایی! بسه! دیگه داری دیوونه می‌شی!! :)
از آن محاسبات بود که بعد از پیاده‌سازی به خودم تبریک گفتم! :)
موفق باشید؛
حمید رضا نیرومند
ــــــــــــــــــــــــــــ
منبع فرمول انحراف از معیار: اینجا

منبع: http://aftab.cc/article/1169
 

iihu

عضو جدید
خوش به حالت . من از دینامیک میترسم . هنوز هم نرفتم سمتش
پارسالم نخوندم . کتابم هم حسینی هست .
امیدم فقط به ارتعاشاتم هست که پارسال 4 تا تست ارتعاشاتو جواب دادم.
فقط ریاضی میخونم

ب نظرم فعلا فصل شش رو بیخیال شو
به غیر از فرمول (6-49) که مهمه
بقیه فصلها مهمترن بخصوص فصل 1 و 2
حس میکنم جسارت میخواد شروع کنی
رو غلتک ک ببیفتی کار تمومه
 

iihu

عضو جدید
خیلی خوبه . بخون مهندس . ارتعاشات بر خلاف اسم و ظاهرش راحت تره و تقریبا بدون خوندن دینامیک میتونی بخونیش. منم از کتاب راهیان خوندم .
اگه احیانا یاد نگرفتی . کتاب محجوب مقدس هم کتاب خوبیه .

واقعیتش دینامیکو یچیزایی حالیمه و خوندم ولی هنوز ارتعاشاتو شروع نکردم
 

r.mob

عضو جدید
واقعیتش دینامیکو یچیزایی حالیمه و خوندم ولی هنوز ارتعاشاتو شروع نکردم

باکس دینامیک ارتعاشات . ترسناکترین باکس هست .
ولی اول از همه بهتره رو ریاضی مسلط باشی . چون تو کنکور همه ریاضی رو جواب میدن . بعد نسبت به گرایشی که میخای بخونی باید بیشتر به جامدات یا سیالات وقت بذاری .
در نهایت وقت کمتری به دینامیک ارتعاشات میرسه .
 

a.sauron

عضو جدید
سلام
دوستان حقیقتش من قصد دادن کنکور ارشد رو داشتم که بنا به دلایل شخصی مجبور شدم بیخیال ارشد بشمبخاطر همین کتاب های ارشد مکانیک رو با 40 درصد تخفیف میفروشم که همشون چاپ 92 و نو و تقریبا دست نخوردست حتی خط هم روش نمیشه پیدا کرد هرکی خواست بهم پیغام خصوصی بده
کتابا ایناست
ریاضی 1 و 2 پارسه و ریاضی 2 اقاسی جلد یک و دو
مهندسی نصیر جلد 1 و 2
معادلات نصیر

دینامیک راهیان
دینامیک ماشی نراهیان
مقاومت و استاتیک پوران پژوهش و استاتیک پارسه
طراحی اجزا راهیان
.......
ارتعاشات :نصیر دکتر بهرامی و ارتعاشات نصیر دکتر پناهی از همون انتشارات نصیر + ارتعاشات پارسه

زبان تخصصی مکانیک راهیان
مکانیک سیالات :نصیر دکتر صادقی ،پارسه ی دکتر صادقی و پوران پژوهش

ترمودینامیک :راهیان جلد اول + پارسه
انتقال :پوران + پارسه
کنترل :کنترل خطی دکتر حامدی ،نصیر ،+ کنترل خطی دکتر جاهد مطلق نصیر

بانک سوالات ده سال گذشته ی سراسری راهیان
4 جلد هوافضای راهیان
ایرودینامیک و تئوری ایرودینامیک (کتاب تست ارشد ایرودنامیک شریف )

مکانیک و ترمودینامیک پیش رانش
......
کیفیت همه ی کتاب ها در حد عالی می باشد
 

dash @li

کاربر بیش فعال
باکسِ جامداتتحلیل‌های زیر از باکس جامدات کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک توسط مهندس فرید علی‌نژاد آماده شده و در اختیار دوستان قرار داده می‌شود.امیدواریم که برای داوطلبان کنکور ارشد مکانیک مفید واقع شود.


درصدجمع 7 سالسال 92سال 91سال 90سال 89سال 88سال 87سال 86سال 85عناوین
5.1300002001اعضای دو نیرویی،سه نیرویی
3.4200100010جبر برداری
28.81712013235معادلات تعادل
13.6820210210خرپاها
5.1300020100قاب‌ها
6.8401011001گشتاور خمشی و نیروی برشی تیر
11.9720201020تعاربف اصطکاک و ضریب آن
1.7100000100مسائل اصطکاک تسمه‌ای
5.1311000001ممان دوم سطح
5.1301000101تعیین مرکز جرم، سطح و خط
6.840010020روش انرژی (اصل کار مجازی)
6.8401010011کابل
100596667771010جمع




عناوینسال 85سال 86سال 87سال 88سال 89سال 90سال 91سال 92جمع 7 سالدرصد
تنش و کرنش بار محوری – قوانین هوک0100131069.7
مسائل نا معین بار محوری0100000011.6
تنش و کرنش برشی0000110023.2
دایره مور30000121711.3
تنش و کرنش حرارتی0001100023.2
پیچش مقاطع دایروی0001100134.8
پیچش مقاطع غیر دایروی0000000000
پیچش مقاطع جدار نازک1001000023.2
پیچش مقاطع مرکب0011000023.2
مسائل نا معین پیچش0100000011.6
خمش1010010146.5
برش در مقاطع جدار نازک0100000234.8
بارهای مرکب0001000011.6
بار بحرانی و کمانش12011011711.3
محاسبه انرژی اعضا1210101069.7
روش کاستیگلیانو0000001011.6
محاسبه شیب، خیز و زاویه پیچش به روش انرژی10310111812.9
پوسته‌ها و مخازن تحت فشار2300100069.7
پلاستیسیته0000000000
جمع101167777762100


































عناوینسال 85سال 86سال 87سال 88سال 89سال 90سال 91سال 92جمع 7 سالدرصد
تنش ون میزز - ترسکا10121101711.8
معیارهای شکست مواد نرم1000001135.1
معیارهای شکست مواد ترد0200100035.1
تمرکز تنش0110000023.4
جوش0010000011.7
پیچ‌های اتصال0100011035.1
پیچ‌های انتقال قدرت0001011035.1
خستگی0100012158.5
فنرهای مارپیچ کششی فشاری01111211813.6
فنرهای پیچشی0000100011.7
یاتاقان غلتشی1101000258.5
یاتاقان لغزشی0000000000
تسمه1010000023.4
چرخدنده ساده2101100058.5
چرخدنده سیکلوئیدی0010000011.7
حلزون و چرخ حلزون1000100023.4
چرخدنده مخروطی0000000000
چرخدنده مارپیچ0000000111.7
کلاچ و ترمز کفشکی1010000023.4
کلاچ و ترمز دیسکی1000011035.1
ترمز تسمه‌ای0100000011.7
خار و پین0000000000
طناب1000000011.7
جمع10976677759
 

Antikarisma

عضو جدید
سلام دوستان و مهندسان
یکی بیاد یکم از خودش انرژی منتشر کنه من رفتم تو حالت فرسایشی. والا دو ماه پیش که شروع کردم خوب میخوندم روزی 6 یا 7 ساعت میخوندم اما جدیدا مخصوصا این دو هفته اخیر نمیدونم چی شده خیلی بخوام بخونم روزی 3 ساعت نهایت 4 ساعت میخونم و احساس میکنم انگیزمو از دست دادم. البته رو برنامه ای که برا خودم داشتم نگاه میکنم عقب نیستم ولی اونطوری که باید نمیخونم. تا الان 50% درسا رو خوندم و تست زدم و خلاصه نویسی کردم و قرارم اینه تا 20 آبان یه دور کامل درسا رو تموم کنم اما احساس میکنم اگر این روند همینطوری ادامه پیدا کنه از نیمه دوم برنامم میمونم. یکی بیاد یه راهنمایی کنه ما رو از این جهالت نجات بده :cry:
 
  • Like
واکنش ها: meko

r.mob

عضو جدید
سلام دوستان و مهندسان
یکی بیاد یکم از خودش انرژی منتشر کنه من رفتم تو حالت فرسایشی. والا دو ماه پیش که شروع کردم خوب میخوندم روزی 6 یا 7 ساعت میخوندم اما جدیدا مخصوصا این دو هفته اخیر نمیدونم چی شده خیلی بخوام بخونم روزی 3 ساعت نهایت 4 ساعت میخونم و احساس میکنم انگیزمو از دست دادم. البته رو برنامه ای که برا خودم داشتم نگاه میکنم عقب نیستم ولی اونطوری که باید نمیخونم. تا الان 50% درسا رو خوندم و تست زدم و خلاصه نویسی کردم و قرارم اینه تا 20 آبان یه دور کامل درسا رو تموم کنم اما احساس میکنم اگر این روند همینطوری ادامه پیدا کنه از نیمه دوم برنامم میمونم. یکی بیاد یه راهنمایی کنه ما رو از این جهالت نجات بده :cry:

تنها عامل ایجاد انگیزه ، فقط فکر کردن در مورد هدفمون هست .
من خودم هر وقت کم میارم . یا میرم یه درس راحت رو میخونم ( مثل استاتیک) یا میشینم درسای قبلیم رو از اول میخونم. اون وقت دیگه به قول معروف موتورم روشن میشه و میشینم بقیه درسایی که عقب هستم رو هم میخونم.
نکته بعدی زمان بندی و مدیریت زمان هست . نه اینکه فقط درس بخونیم . میتونیم وقت استراحت برای خودمون درست کنیم. حالا تا کنکور خیلی وقت هست ، نباید انرژیمون رو هدر بدیم این اول کار .
دیگه اینکه یه وقتایی میبینی آدم حس درس خوندنش میگیره مثلا ساعت 12 شب به بعد، اون موقع باید تا تنور داغه بچسبی به درس . حتی اگه تو برنامت نباشه که 12 به بعد درس بخونی .
البته نمیدونم چطوری خوندی که 2 ماهه نصف درسا رو تموم کردی و خلاصه نویسی کردی و تست هم زدی و تو 50 روز آینده هم میخوای 50 درصد دیگه رو تموم کنی !
من که 1 ماه دارم میخونم تازه باکس ریاضیم رو 50% خوندم و زبانم هم سوای کنکور میخونم.( با 4 روز در هفته خوندن )

و آخرین نکته هم این که : NO pain NO gain
تا سختی نکشیم به هیچ دستاوردی نمیرسیم.
 
آخرین ویرایش:

M.ARIABOY

عضو جدید
دینامیکو گذاشتم کنار
نمیدونم من نمیفهممش یا این سخته
فصل ۱~۲ رو میخونم
فصل چهار حتی تستای حل شدشو نفهمیدم,چیکار کنم؟:-(
 

r.mob

عضو جدید
استاتیک
درصدجمع 7 سالسال 92سال 91سال 90سال 89سال 88سال 87سال 86سال 85عناوین
5.1300002001اعضای دو نیرویی،سه نیرویی
3.4200100010جبر برداری
28.81712013235معادلات تعادل
13.6820210210خرپاها
5.1300020100قاب‌ها
6.8401011001گشتاور خمشی و نیروی برشی تیر
11.9720201020تعاربف اصطکاک و ضریب آن
1.7100000100مسائل اصطکاک تسمه‌ای
5.1311000001ممان دوم سطح
5.1301000101تعیین مرکز جرم، سطح و خط
6.840010020روش انرژی (اصل کار مجازی)
6.8401010011کابل
100596667771010جمع


اجزا
عناوینسال 85سال 86سال 87سال 88سال 89سال 90سال 91سال 92جمع 7 سالدرصد
تنش ون میزز - ترسکا10121101711.8
معیارهای شکست مواد نرم1000001135.1
معیارهای شکست مواد ترد0200100035.1
تمرکز تنش0110000023.4
جوش0010000011.7
پیچ‌های اتصال0100011035.1
پیچ‌های انتقال قدرت0001011035.1
خستگی0100012158.5
فنرهای مارپیچ کششی فشاری01111211813.6
فنرهای پیچشی0000100011.7
یاتاقان غلتشی1101000258.5
یاتاقان لغزشی0000000000
تسمه1010000023.4
چرخدنده ساده2101100058.5
چرخدنده سیکلوئیدی0010000011.7
حلزون و چرخ حلزون1000100023.4
چرخدنده مخروطی0000000000
چرخدنده مارپیچ0000000111.7
کلاچ و ترمز کفشکی1010000023.4
کلاچ و ترمز دیسکی1000011035.1
ترمز تسمه‌ای0100000011.7
خار و پین0000000000
طناب1000000011.7
جمع10976677759100
 

Antikarisma

عضو جدید
تنها عامل ایجاد انگیزه ، فقط فکر کردن در مورد هدفمون هست .
من خودم هر وقت کم میارم . یا میرم یه درس راحت رو میخونم ( مثل استاتیک) یا میشینم درسای قبلیم رو از اول میخونم. اون وقت دیگه به قول معروف موتورم روشن میشه و میشینم بقیه درسایی که عقب هستم رو هم میخونم.
نکته بعدی زمان بندی و مدیریت زمان هست . نه اینکه فقط درس بخونیم . میتونیم وقت استراحت برای خودمون درست کنیم. حالا تا کنکور خیلی وقت هست ، نباید انرژیمون رو هدر بدیم این اول کار .
دیگه اینکه یه وقتایی میبینی آدم حس درس خوندنش میگیره مثلا ساعت 12 شب به بعد، اون موقع باید تا تنور داغه بچسبی به درس . حتی اگه تو برنامت نباشه که 12 به بعد درس بخونی .
البته نمیدونم چطوری خوندی که 2 ماهه نصف درسا رو تموم کردی و خلاصه نویسی کردی و تست هم زدی و تو 50 روز آینده هم میخوای 50 درصد دیگه رو تموم کنی !
من که 1 ماه دارم میخونم تازه باکس ریاضیم رو 50% خوندم و زبانم هم سوای کنکور میخونم.( با 4 روز در هفته خوندن )

و آخرین نکته هم این که : NO pain NO gain
تا سختی نکشیم به هیچ دستاوردی نمیرسیم.

مرسی دوست عزیز. حرفات بسیار خوب بود. امیدوارم همه موفق بشن.
والا من پارسال هم برای کنکور حدود یکماه آخر خوندم اما خب نتیجه نگرفتم واس همین باکس سیالات رو این فصلهای اول پیش زمینه داشتم و این شد که سریع جلو رفتم البته چندتا درس رو فعلا حذف کردم مثل ریاضی مهندسی و ارتعاشات و معادلات از اونطرف تو باکس سیالات بیشتر از 50 درصد جلو رفتم تا ببینم بعد از این 50 روز اگه تونستم برم سراغ این سه تا درس که ازشون متنفرم (بخاطر استادمون) شاید یکی دو تا تست بتونم ازش دربیارم.
اما واقعا مرسی داری اینجا به آدمای با پشتکار مثل شما نیاز داره :smile:
 

r.mob

عضو جدید
سیالات
در درس مکانیک سیالات با بررسی سوالات از سال 80 میتوان گفت مباحث "جریان داخلی، جریان خارجی نیروهای هیدرو استاتیکی، معادله برنولی و لایه مرزی" موضوعاتی هستند که بیش از 65 درصد تست ها را شامل شده اند و نسبت تست های کل مباحثی" مانند مباحث تجزیه و تحلیل انتگرالی ، انالیز ابعادی و تشابه ، جریان سیال ایده آل ، خواص سیال ، حرکت صلب گونه سیال ، فشار و روش های اندازه گیری آن ، و جریان تراکم پذیر، روشهای دیفرانسیلی" کمتر از 35 درصد است.
با توجه به این موضوع میتوان اولویت زیر را در نظر داشت:
1- مباحث جریان داخلی ، جریان خارجی نیروهای هیدرو استاتیکی ، معادله برنولی و لایه مرزی (بیش از 65 درصد سوالات)
جریان داخلی تست خیز ترین مبحث سیالات بوده. 20 درصد کل تست های از این مبحث بوده است.این قسمت شامل جریان داخل لوله ها ، بین 2 صفحه موازی ، بین کانالهای غیر مدور و بین 2 لوله هم محور است. همچنین شامل مباحثی مانند خطوط تراز انرژی و هیدرولیکی ضربه قوچ سیستم های چند لوله ای و... است. از تمامی سرفصل های نامبرده سوالات از جریان داخل لوله (و با فراوانی بسیار کمتر جریان بین 2 صفحه موازی) و سیستم های چند لوله ای بوده است و از سایر سرفصل ها معمولا سوالی در رشته مکانیک طرح نمی شود.
جریان خارجی که شامل لایه مرزی و نیروی لیفت و دراگ و... است نیز موضوع مهم بعدی است که 18 درصد سوالات را از سال 80 تا 92 شامل شده است.
2-مباحث تجزیه و تحلیل انتگرالی ، انالیز ابعادی و تشابه ، جریان سیال ایده آل ، خواص سیال ، حرکت صلب گونه سیال ، فشار و روش های اندازه گیری آن ، و جریان تراکم پذیر در اولویت بعدی قرار می گیرند. که شامل کمتر از 40 درصد تست های کنکور بوده اند.فراوانی تست های بعضی از این فصول مانند حرکت صلب گونه سیال و جریان تراکم پذیر کمتر از 5 درصد بوده است.پیشنهاد ما مطالعه فصول به ترتیب ذکر شده است.
ضمن اینکه از فصولی مانند روشهای دیفرانسیلی و توربو ماشین میتوان با خیال راحت صرف نظر کرد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا