آیا میدانید جالب و خواندنی

ریحانه سعادت

عضو جدید
کاربر ممتاز
همواره عبارات و اصطلاحات مهمی در ارتباط با پرونده هسته‌ای مطرح می‌شود که آب سنگین، نیروگاه اتمی بوشهر، راکتور اتمی اراک، سایت هسته‌ای فردو، نطنز از جمله این عبارات است.

به گزارش برق نیوز، برای آشنایی با این تعاریف به سراغ «ابراهیم کارخانه‌ای» نماینده فعلی همدان که رئیس کمیته هسته‌ای مجلس بوده و کارشناس ارشد علوم هسته‌ای دارد رفتیم که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

* آب سنگین چیست؟

فرمول آب معمولی H۲O است، ولی فرمول آب سنگین D۲O است، D یعنی هیدروژن سنگین یا دو تریوم، پس آب معمولی ۲ هیدروژن معمولی با یک اکسیژن دارد ولی آب سنگین ۲ هیدروژن سنگین با یک اکسیژن دارد. عدد جرمی هیدروژن معمولی یک است در حالی که عدد جرمی هیدروژن سنگین ۲ است به همین دلیل می‌گویند D۰۲ یا آب سنگین.

* آیا آب سنگین و آب سبک با هم مخلوط هستند؟

بله، به ازای هر ۷ هزار مولکول آب معمولی یک مولکول آب سنگین وجود دارد که تحت فرآیند بسیار حساس می‌توان آب سنگین را از آب معمولی جدا کرد.

* پس آبی که ما مصرف می‌کنیم آب سنگین هم دارد؟


بله، به ازای هر ۷ هزار مولکول معمولی یک مولکول آب سنگین در آب مصرفی ما وجود دارد.

* راکتور اراک چه تفاوتی با نیروگاه اتمی بوشهر دارد؟

سوخت راکتور قدرت بوشهر یا نیروگاه اتمی بوشهر اورانیوم غنی شده زیر ۵ درصد بوده و سیستم خنک‌کننده آن آب سبک است که به آن راکتور آب سبک‌هم می‌گویند اما سوخت مورد نیاز راکتور آب سنگین اراک اورانیوم طبیعی بوده و سیستم خنک‌کننده آن آب سنگین است.
هم‌چنین قدرت راکتور آب سنگین اراک ۴۰ مگاوات بوده و تحقیقاتی است و برای تولید رادیو ایزوتوپ‌های مورد نیاز در پزشکی و صنعت از آن استفاده می‌شود در حالی که نیروگاه اتمی بوشهر ۱۰۰۰ مگاوات بوده و برای تولید برق است.

* ظاهرا در اراک نیز دو تاسیسات مجزا وجود دارد منظور از این دو تاسیسات چیست؟

بله، در اراک دو تاسیسات وجود دارد یکی تاسیسات آب سنگین است که فقط آب سنگین تولید می‌کند و دیگری راکتور آب سنگین IR-۴۰ است که با قدرت ۴۰ مگاوات کار می‌کند( همان راکتوری که سیستم خنک‌کننده آن آب سنگین است).
تاسیسات آب سنگین صرفا آب سنگین مصرفی راکتور ۴۰ مگاواتی را تولید می‌کند و البته آب سنگین مصارف زیادی در عرصه پزشکی، کشاورزی، تحقیقاتی، صنعتی و..... دارد.

* آیا در سایت هسته‌ای فردو و نطنز نیز آب سنگین استفاده می‌شود؟

خیر، در فردو و نطنز آب سنگین استفاده نمی‌شود.

* تفاوت سایت هسته‌ای فردو و نطنز با راکتور اراک چیست؟

در نطنز اورانیوم غنی شده زیر ۵ درصد تولید می‌شود در حالی که در فردو این توانمندی وجود دارد که اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد هم تولید می‌شد!

در حال حاضر فردو که قبلا ۲۰ درصد تولید می‌کرده، زیر ۵ درصد تولید می‌کند.

* آیا راکتور ۴۰ مگاواتی اراک به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است؟

خیر به صورت ۱۰۰درصد به بهره‌برداری نرسیده است، در حال حاضر این راکتور حدود ۹۰درصد پیشرفت داشته است.

* علت حساسیت غربی‌ها در مورد راکتور ۴۰ مگاواتی اراک چیست؟

راکتور آب سنگین اراک حاصل نبوغ جوانان ایرانی است و این راکتور بومی است، از آن‌جا که ساختار کلی همه راکتورها مشابه همدیگر است لذا اگر ما به فناوری ساخت این راکتور ۴۰ مگاواتی به طور ۱۰۰درصد دسترسی پیدا کنیم و این راکتور به بهره‌برداری برسد قادر خواهیم بود دیگر راکتورهای قدرت مورد نیاز کشور را هم در داخل و با فناوری بومی تولید کنیمکه این مهم باعث مخالفت می‌شود.

* بهانه غربی‌ها برای مانع از به بهره‌برداری رسیدن راکتور آب سنگین اراک چیست؟

آن‌ها بهانه‌های مختلفی دارند و می‌گویند پسماند راکتور آب سنگین اراک پلوتونیوم ۲۳۹ تولید می‌کند که قابلیت شکاف دارد در حالی که این یک بهانه است چرا که پسماند آن کنترل می‌شود همان‌گونه که پسماند نیروگاه بوشهر هم کنترل می‌شود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خبرنگاران در طول روزهای حضور دیپلمات های 1+5 و ایران مرتبا در پی یافت سوژه های جدید اقدام نموده اند. در جدیدترین این سوژه ها به یک بار شبانه در لوزان سوئیس مراجعه نموده اند، مکانی که در آن وزرای خارجه آمریکا ( جان کری)، آلمان (اشتان مایر) و روسیه (لاوروف) در یک میزگرد سه نفره به مشروب میل نموده اند!


گفتنی است که در اقدامی دیگر در لوزان شهری که مذاکرات هسته‌ای ایران در جریان است یک اغذیه فروشی به صورت غذای خود، غذای تازه‌ای را اضافه کرده است: «مینی پیتزای جان کری» به قیمت هجده فرانک سوییس، کمی بیشتر از هجده دلار. این مینی‌پیتزا به همراه دسر و سالاد سرو می‌شود.





 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قتل نوزاد یک روزه با دستمال توالت/خشونت به سبک غرب

قتل نوزاد یک روزه با دستمال توالت/خشونت به سبک غرب

[h=2]یک مادر شیطان صفت، نوزاد تازه متولد شده خود را با فرو کردن دستمال توالت در دهانش به قتل رساند و سپس جسد نوزادش را در یک چمدان پنهان کرد.[/h]
«کلودیا مارتینز» ۳۳ ساله به طور پنهانی نوزادش را در آپارتمان خواهرش در بریستول انگلیس به دنیا آورده بود.


دادگاه بریستول گزارش داد وقتی که چند تن از دوستان خواهر «مارتینز» به خانه اومی آیند، با دیدن مقدار زیادی خون در دستشویی و «مارتینز» که بی‌جان روی زمین افتاده بود، با آمبولانس تماس می‌گیرند.

«مارتینز» به بیمارستان منتقل شد، اما او نه تنها به دنیا آوردن نوزاد را بلکه حتی باردار بودن خود را نیزانکار کرد.


پلیس پس از جست‌و‌جوی آپارتمان، جسد یک نوزاد تازه متولد شده را درون یک چمدان کشف کرد.

«مارتینز» دستگیر شد و به پلیس گفت، بله او نوزاد را به دنیا آورده است اما در واقع نوزاد مرده به دنیا آمد.

دادگاه بریستول گزارش کر، یک دسته دستمال توالت در داخل دهان کوچک نوزاد قرار داشت و گفته می‌شود که نوزاد از روی عمد کشته شده است.

«مارتینز» این مادر شیطانی، در تمام بازحویی‌های خود قتل نوزادش را انکار و ادعا کرد نوزاد مرده به دنیا آمده بود.

«آدام ویتیلینگام» مامور پی گیری این پرونده بیان داشت: با ماموران پلیس تماس گرفته شد تا به آپارتمان خواهر «مارتینز» اعزام شوند. خانه‌ای که این زن به همراه خواهرش در آن زندگی می‌کردند. ماموران تجسس پس از تفتیش خانه با یک صحنه وحشتناک مواجه شدند.

وی افزود: پلیس در یک کیسه سیاه رنگ در داخل یک چمدان، جسد نوزاد دختر تازه متولد شده‌ای را دید که دسته‌ای بزرگ از دستمال توالت در دهانش وجود داشت.

این نوزاد ۳روز قبل متولد شده و در‌‌ همان روز توسط مادر شیطانی‌اش به قتل رسیده بود.

این یک پرونده وحشتناک است چرا که این زن نوزادش را به محض متولد شدن کشته و سپس جسد او را پنهان کرده تا عمل شیطانی خود را مخفی کند.

وکیل مدافع متهم ادعا می‌کند «مارتینز» نمی‌دانسته که باردار شده و زمانی که نوزادش مرده به دنیا آمد، از روی وحشت و هراس آن را درون چمدان مخفی کرده بود.

«مارتینز» انگلیسی از مردی باردار شده بود که بعدا توسط تجزیه DNA مشخص شد مردی لهستانی به نام «جاکوب کوکس» است.

آقای «ویتیلینگام» مامور پرونده گفت: در روزی که این زن زایمان کرد، دوستان خواهرش به خانه می‌آیند و با خون زیادی در دستشویی و سپس بدن بی‌جان «مارتینز» در اتاق مواجه می‌شوند. آن‌ها با آمبولانس تماس می‌گیرند تا «مارتینز» را به بیمارستان منتقل کنند.

وی افزود: این زن قبل از ورود دوستان خواهرش به خانه، چمدانی را در اتاق پیدا کرده و پس از قرار دادن نوزاد در چمدان در آن را می‌بندد و بالای کمد مخفی می‌کند.


جسد نوزاد پس از جست‌و‌جوی گسترده خانه توسط ماموران پلیس کشف شد.


پزشکان گفتند آن‌ها نمی‌توانند با اطمینان بگویند آیا نوزاد دخترازابتدا مرده متولد شده یا زنده به دنیا آمده و سپس جان خود را از دست داده است.

آقای «ویتیلینگام» بیان کرد: این مورد در پرونده هست که «کلودیا مارتینز» توده دستمال توالت را درون دهان کودکش قرار داده و به احتمال زیاد این عمل موجب مرگ او شده است. در حالی که این زن مرتبا قتل را انکار می‌کند اما توضیحی ندارد از اینکه چطور یک توده دستمال درون دهان کوچک نوزاد قرار گرفته است. ماموران در صدد هستند که اثبات کنند نوزاد مرده به دنیا نیامده در حالی که مادرش قاتل اوست.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عراقچی:همه تحریم های اقتصادی باید یکجا لغو شود/امشب بیانیه داریم بدون پیوست!

عراقچی:همه تحریم های اقتصادی باید یکجا لغو شود/امشب بیانیه داریم بدون پیوست!

عضو ارشد هیئت مذاکره کننده کشورمان گفت: بیانیه پیوستی نخواهد داشت و یک بیانیه مشترک کاری است
به گزارش گروه اعزامي مهر به لوزان، سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران گفت: اگر چه زمان برای ما مهم است اما نمی تواند اصل خواسته های ما را تحت شعاع قرار دهد.

‫وی با اشاره به اینکه مذاکرات روز گذشته از ۷:۳۰ صبح آغاز شد، بیان کرد: امروز مجددا مذاکرات از ۷ صبح آغاز شد و ابتدا کارشناسان و سپس اعضای ۱+۵ جلساتی را داشتند و جلسه وزرا نیز از ساعت ۱۰:۳۰ با حضور ظریف و سایر اعضا آغاز شد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان تصریح کرد: ما در وقت اضافه مذاکرات هستیم. قرار بود تا دیروز مذاکرات به سرانجام برسد. اما هیچ وقت اجازه نمی دهیم زمان ما را اسیر خود کند.

‫عراقچی گفت: با توجه به اینکه بعضی از فاصله ها وجود دارد تصمیم گرفتیم مذاکرات ادامه یابد و خروج وزرا معنای خاصی ندارد. آنها گمان می کردند مذاکرات تا ظهر دیروز تمام می شود و می توانند در نشست پایانی شرکت کنند.


‫وی ادامه داد: اما آنها فهمیدند که جلسه چقدر جدی است و جزئیات دارد. خروج وزرا به مفهوم توقف در مذاکرات نیست‬‌.
عراقچی ابراز امیدواری کرد: تا پایان امروز جمع بندی کنیم و همان طور که گفتم اجازه نمی دهم زمان ما را اسیر خود کند و از توجه به جزئیات باز دارد.‬‌

‫وی با اشاره به اینکه ما همه موضوعات را در دستور کار داریم، اظهار داشت: باید در همه موارد به راه حل برسیم و در خیلی از مسائل این کار انجام شده است. پیشرفت خوبی داشتیم. ‬‌
‫عضو تیم مذاکره کننده کشورمان تأکید کرد: دیروز با حضور وزرا پیشرفت خوبی داشتیم و تا وقتی که در مورد همه مسائل به راه حل برسیم نمی توانیم به نتیجه برسیم. ‬‌
‫عراقچی خاطر نشان کرد: در دو سه موضوع هنوز راه حل ها به جمع بندی نرسیده و اختلاف نظر وجود دارد.
‫معاون وزیر امور خارجه ضمن ابراز امیدواری برای جمع بندی در امروز درباره جزئیات موارد اختلافی تصریح کرد: با توجه به اینکه مذاکرات در جریان است اجازه دهید وارد جزئیات نشوم.


‫وی هدف از مذاکرات را اعتماد سازی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و و رفع تحریم ها عنوان کرد و اظهار داشت: در هر دو موضوع مشکلاتی وجود دارد و هر زمان که جمع بندی در این باره صورت گرفت اطلاعات کامل درباره جزئیات را به مردم عزیز می دهیم‬‌.
عراقچی در پاسخ به سئوالی درباره لغو تحریم ها خاطرنشان کرد: همان طور که بارها گفته شده است، نمی توانیم توافقی داشته باشیم که لغو تحریم ها را نداشته باشد و در هر توافقی باید حتما همه تحریم ها لغو شود. ‬‌


‫وی با اشاره به اینکه تحریم ها گستره زیادی دارد، اظهار داشت:موضوعات تحریم، نوع تحریم ها و مرجع آنها که آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت هستند، متفاوت است و باید هر یک از آنها به تفکیک مشخص شود‬ ‫و معلوم شود که به چه ترتیبی است. ‬‌

‫عراقچی گفت: ما مصر هستیم در گام اول توافق همه تحریم های اقتصادی، نفتی و بانکی رفع شود و چارچوب مشخص برای تحریم های دیگر معلوم شود و بدون چشم انداز روشن و دقیق برای لغو همه تحریم ها هیچ توافقی را نمی بینیم.


وی تأکید کرد: پیشرفت هایی در رفع تحریم ها حاصل شده اما کامل نشده است.

‫عراقچی در این باره که بین ایران و ۱+۵ چه مسائل کلیدی وجود دارد، گفت: همه مسائل مهم هستند و این مسائل یکی یکی راه حل پیدا کرده و حل شده اند.

‫وی ادامه داد: در دو سه موضوع باقی مانده که البته سخت تر نیستند جای کار وجود دارد. حتما بدون رسیدن به راه حل واقع بینانه و معتدل توافق نخواهیم کرد.‬‌
عراقچی تصریح کرد: باید خواسته های دو طرف مد نظر باشد و تحریم ها یکی از موضوعات کلیدی است و همچنین تحقیق و توسعه در برنامه هسته ای ایران یک موضوع کلیدی دیگر است‬‌.
‫عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: باید برنامه تحقیق و توسعه ایران با ماشین های پیشرفته ادامه یابد‬‌.
‬‌عضو تیم مذاکره کننده ایران در پاسخ به این سوال که از مذاکرات امروز چه نتیجه ای قرار است حاصل شود، بیان کرد: امروز جلسه وزرای امور خارجه ایران و ۱+۵ جریان دارد‬‌.
‫وی ادامه داد: وزرای آلمان، آمریکا و انگلیس حضور دارند و تصمیم گیری ها در این سطح است. ‬‌


عراقچی ادامه داد:‫ تصور ما این است که در پایان به یک راه حل درباره همه مضوعات برسیم بیانیه مشترک از سوی طرفین صادر شود و پیشرفت ها و کلیات را اعلام کند و اینکه ما به کار خود برای نگارش ادامه خواهیم داد‬‌ اما ‫در پایان امروز توافق نخواهیم داشت.

وی گفت: ‫کما اینکه نگارش متن در مورد راه حل ها تا حدودی آغاز شده است‬‌ ‫و در بعضی از مسائل جلو هم رفتیم‬‌.
‫عراقچی در پاسخ به اینکه آیا بیانیه احتمالی پیوستی خواهد داشت گفت: بیانیه پیوستی نخواهد داشت و یک بیانیه مشترک کاری است‬‌. ‫ولی یک سری اسناد بین ما و ۱+۵ در حال کار کردن است‬‌.
وی تاکید کرد: ‫توافق زمانی است که همه جزئیات مکتوب شود. ‬‌
معاون وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: ‫امروز اعلام پیشرفت در مذاکرات است و اینکه به راه حل رسیدیم‬‌.
وی افزود: ‫این پروسه را الان هم شروع نکردیم پروسه نگارش چندین ماه قبل در وین آغاز شده بود و بعضا دوباره آغاز می شود. ‬‌
عراقچی ‫در این باره که تیم ایران تا چه زمانی در لوزان می ماند گفت: تا هر زمانی که نیاز داشته باشد مذاکره ادامه پیدا خواهد کرد. ‬‌
وی ادامه داد: ‫حتی اگر برنامه دیگران چیز دیگری باشد ما تا آخرین لحظه پای میز هستیم. ‬‌
‫معاون وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: تلقی بنده این است که جمع بندی بر روی راه حل های موجود تا پایان امشب خواهد بود و بیانیه صادر می شود. ‬‌
‫وی ادامه داد: در صورتی که این نتیجه حاصل شود یک لحظه تمایل به ماندن در لوزان نداریم تمام تعطیلات در لوزان بودیم و نوکری مردم را کردیم لذا بلافاصله باز خواهیم گشت.
http://www.mehrnews.com/news/252538...ی-اقتصادی-باید-یکجا-لغو-شود-امشب-بیانیه-داریم
.................
گفتنی است لاوروف وزیر خارجه روسیه،فابیوس وزیر خارجه فرانسه لوزان را ترک کرده اند .....آنطور که منابعی گفته اند یک بیانیه سیاسی در حال آماده شدن است که بایستی گفت سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است ......چه خوب که دولتی های محترم متوجه این مسائل باشند.....طرف غربی قصد ندارد تحریم ها را با وجود نرمش فراوان ایران در گام اول بردارد......به خصوص تحریم هایی که بواسطه قطعنامه شورای امنیت بر مردم کشورمان تحمیل شده است.......و آمریکا دوست ندارد این تحریم ها در کمتر از 2 الی 4 سال لغو شوند
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وزیر دفاع آمریکا دچار آلزایمر شده است/ ایران آماده مقابله با هرگونه تهدید خصمانه است

وزیر دفاع آمریکا دچار آلزایمر شده است/ ایران آماده مقابله با هرگونه تهدید خصمانه است

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه به نظر می رسد وزیر دفاع آمریکا دچار بیماری آلزایمر شده است، گفت: اگر اشتون کارتر شکست های گذشته و اخیر آمریکا در منطقه و جهان را به خاطر می آورد، از بیان اظهارات پوچ پرهیز می کرد.

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا مبنی براینکه اگر مذاکرات به توافق خوب منجر نشود گزینه نظامی قطعا روی میز باقی خواهد ماند، گفت: اینگونه اظهارات توخالی که همواره از سوی برخی مقام های آمریکایی تکرار می شود از موضع انفعال و بی ارزش است.



وی افزود: اینگونه اظهارات مقام های آمریکایی آن هم در جریان مذاکرات حساس و پیچیده هسته‌ای که جمهوری اسلامی عزم خود را برای رفع اتهام‌های بی اساس جزم کرده است، نوعی فضای سازی خودساخته است که به منظور تحت تاثیر قرار دادن فضای منطقی مذاکرات صورت می‌یرد.



وزیر دفاع تصریح کرد: اظهارات یاد شده تاییدی بر نگاه بی‌اعتماد جمهوری اسلامی ایران به آمریکا است و البته هیچ تاثیری بر مواضع مستدل، منطقی و منصفانه جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای ندارد.



دهقان اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره و در هر شرایطی آماده مقابله با هرگونه تهدید خصمانه از سوی متجاوزین است و پاسخ قاطع خود را در میدان عمل خواهد داد.



وی با بیان اینکه به نظر می رسد وزیر دفاع آمریکا دچار بیماری آلزایمر شده است، گفت: اگر اشتون کارتر شکست های گذشته و اخیر آمریکا در منطقه و جهان را به خاطر می آورد، از بیان اینگونه اظهارات پوچ پرهیز می کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940113000029
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] ابداع جلیقه هوشمند برای بلندکردن اجسام سنگین

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان
کد خبر: 94011302377
پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰



محققان موسسه فرانهوفر آلمان در حال تولید نوعی جلیقه هوشمند برای بلندکردن اجسام سنگین هستند.
به گزارش سرویس فناوری ایسنا، جلیقه CareJack مجهز به ابزار الکترونیکی هوشمند و انعطاف‌پذیر بوده و می‌تواند به پرستاران، کارگران ساختمان یا افراد دیگر در بلندکردن اجسام سنگین از جمله بیماران و سالمندان کمک کند.
ابزار معمول مبتنی بر اسکلت خارجی سخت بوده و مانع از ارتجاع‌پذیری مورد نیاز در محیط کار می‌شوند؛ این درحالیست که CareJack نوعی ساختار سبک و انعطاف‌پذیر دارد که انرژی حرکتی فرد را ذخیره می‌کند و این انرژی هنگام نیاز به پشتیبانی یا بالابردن جسم سنگین آزاد می‌شود؛ در نتیجه نیاز به منبع خارجی برای بلندکردن جسم سنگین در این جلیقه از بین می‌برد.
جلیقه ابداعی که می‌توان آن را روی لباس معمولی پوشید، همچنین به کاربر امکان حفظ ژست مناسب را هنگام بلندکردن جسم می‌دهد. حسگرهای این جلیقه بر الگوهای حرکتی فرد نظارت کرده و زمانی که فرد به طور بهینه حرکت نمی‌کند، لامپ هشدار آن روشن می‌شود؛ به طور مثال، این لامپ زمانی روشن می‌شود که کاربر خم می‌شود تا محموله سنگین را بردارد که این کار فشار زیادی به کمر فرد وارد می‌کند.

ابزار الکترونیکی و حسگرهای به‌کار رفته در CareJack به اندازه‌ای کوچک و انعطاف‌پذیرند که در آن تعبیه‌ شده‌اند تا وزن اضافی یا مقاومت فیزیکی جلیقه را کاهش دهند.
دانشمندان موسسه فرانهوفر پیش‌بینی کرده‌اند که فرآیند تولید نمونه اولیه جلیقه جدید سال جاری میلادی به اتمام برسد و ظرف یک تا دو سال آینده این محصول وارد مرحله تولید شود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] تولید شیشه از ترکیب رعد و برق با خاکستر آتشفشانی

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان
کد خبر: 94011302375
پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱



محققان انجمن جغرافیای آمریکا مکانیزم جدیدی را برای تولید گویچه‌های شیشه‌ای در رسوبات زمین‌شناسی توسط رعد‌ و برق آتشفشانی پیشنهاد کرده‌اند.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، وجود سنگ‌های آذرخشی – محصولات شیشه‌ای که در سنگ‌ها و رسوبات مواجه شده با رعد و برق شکل می‌گیرند – شواهد مستقیمی را در مورد امکان ذوب شدن مواد زمین‌شناختی در زمان وقوع رعد و برق طبیعی ارائه می‌کند.
این محققان برای نخستین بار مکانیزمی را برای تولید گویچه‌های شیشه‌ای در رسوبات زمین‌شناسی از طریق وقوع رعد و برق آتشفشانی پیشنهاد کرده‌اند. گویچه‌های آتشفشانی ناشی از رعد و برق از دگرگونی فیزیکی ذرات خاکستر آتشفشانی به شکل گوی‌های شیشه‌ای در اثر حرارت بالای تولید شده توسط تخلیه رعد و برق در جو شکل می‌گیرند.

نمونه‌های این بافت‌ها در رسوبات دو انفجار آتشفشانی شامل انفجار کوه ریداوت در آلاسکا در مارس 2009 و انفجار کوه ایافیاتلایوکوتل در ایسلند در آوریل 2010 که در آن‌ها پدیده رعد و برق بطور گسترده‌ای ثبت شده بود، کشف شده است.
در برخی موارد، گویچه‌ها صاف ودر موارد دیگر، سطح دارای چاله‌ها و ترک‌هایی است که در نتیجه انبساط رو به بیرون بخش داخلی گوی شکل گرفته‌اند.
تجربیات آزمایشگاهی آنالوگ که به بررسی مکانیزم صاعقه در عایق‌های ولتاژ بالای آلوده به خاکستر آتشفشانی پرداخته بودند، تائید کردند که گویچه‌های شیشه‌ای از حرارت بالای تولید شده توسط تخلیه بار الکتریکی شکل گرفته‌اند.
نتایج این تحقیق در مجله Geology منتشر شده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] پیش‌بینی شانس مردن تا 10 سال آینده با تست تردمیل

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

کد خبر: 94011302372
پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳



محققان روش جدیدی برای پیش‌بینی احتمال مرگ افراد طی 10 سال آینده با استفاده از یک آزمون حرکت بر روی تردمیل ابداع کرده‌اند.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این روش فرد بر روی تردمیلی که سرعت و شیب آن در حال افزایش است، بمدت سه دقیقه حرکت می‌کند؛ در این زمان اطلاعات مختلف شامل تعداد ضربان قلب و میزان تنفس ثبت می‌شوند.
سپس این اطلاعات به همراه سن و جنسیت فرد در یک فرمول پایه قرار داده می‌شود تا شانس مردن فرد طی یک دهه آینده محاسبه شود.
این روش FIT Treadmill Score نام دارد که توسط متخصصان قلب و عروق دانشگاه جان هاپکینز ابداع شده است؛ محققان اطلاعات 58020 فرد 17 تا 96 ساله را که طی سال‌های 1991 تا 2009 تحت تست‌های استرس قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار داده و براساس نتایج بدست آمده، تست تردمیل را طراحی کردند.
بالا رفتن بیش از حد ضربان قلب، اصلی‌ترین شاخص برای تعیین خطر مرگ طی 10 سال آینده است.
امتیازات از 200- تا 200+ تقسیم‌بندی می‌شوند؛ افرادی که نمره منفی بیشتری کسب کنند، با خطر بالاتر مرگ طی یک دهه آینده مواجه هستند؛ افرادی که نمره 100- تا صفر را کسب کنند، با 11 درصد خطر مرگ طی این مدت مواجهند.

افرادی که نمره 100+ و بالاتر کسب کنند، تنها با دو درصد خطر مرگ در 10 سال آینده روبرو هستند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دو تعبیر مختلف از متن انگلیسی توافق نامه

دو تعبیر مختلف از متن انگلیسی توافق نامه

اوباما: لغو مرحله به مرحله تحریم‌های هسته‌ای و باقی ماندن تحریم‌های موشکهای بالستیک و حقوق بشر

رئیس‌جمهور آمریکا با برگزاری کنفرانس خبری در واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اظهار نظر کرد و گفت که بهترین راه‌حل برای موضوع برنامه هسته‌ای ایران از راه دیپلماسی است.
وی گفت که ما با همراهی متحدانمان شدیدترین تحریم‌ها را اعمال کردیم. البته این تحریم‌ها تنها نتوانسته ایران را وادار را به توقف برنامه هسته‌ای کند اما آنها را به میز مذاکره کشاند.


اوباما گفت که توافقی که صورت گرفته همه مسیرهای احتمالی برای اینکه ایران به سمت بمب اتمی حرکت کند، مسدود می‌شود.

وی در ابتدای کنفراسن خبری خود گفت که من از ابتدا مسیر دیپلماتیک را بهترین راه برای حل موضوع برنامه هسته‌ای ایران می‌دانستم.
وی گفت که واقعیت این است که ما سه گزینه داریم که اول آن است که توافقی خوبی مثل توافق کنونی برسیم.

گزینه دوم این است که تاسیسات ایران را بمباران کنیم که این کار تنها برنامه هسته‌ای آن را به تاخیر می‌اندازد.
گزینه سوم آن است که میز مذاکرات را ترک کنیم که این هم ما را از هدف دور می‌کرد و در واقع ما را به گزینه دوم می‌برد.

وی درباره فتوای رهبر معظم انقلاب هم صحبت کرد و گفت که رهبر عالی ایران فتوایی درباره ممنوعیت استفاده از سلا‌ح‌های اتمی دارد. این توافقی(توافق حاصل شده در لوزان) می‌تواند این امکان را به ایران بدهد که به جامعه جهانی نشان دهد که برنامه هسته‌ای این کشور تنها برای مصارف صلح‌آمیز است.


باراک اوباما در بخش دیگری از این سخنرانی توافق کنونی را «توافقی خوب برای آمریکا،‌مردم آن و متحدان ایلات متحده از قبیل اسرائیل،‌عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه دانست.

وی همچنین به نتانیاهو هم اشاره کرد و گفت که با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران صحبت می‌کند. وی همچنین گفت که امروز با پادشاه عربستان سعودی هم در همین باره صحبت کرده تا بر حمایت از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کند.


وی همچنین گفت که رهبران کشورهای عربی و عضو شورای همکاری خلیج فارس را به کمپ دیوید دعوت کرده تا درباره امنیت خلیج فارس با آنها صحبت کند.
اوباما همچنین با بیان اینکه آمریکا و ایران تاریخ دشواری داشته‌اند گفت: «نگرانیهای ما در منطقه به خاطر اقدامات ایران،‌حمایت آن از گروه‌های تروریستی و تهدید علیه اسرائیل باعث می‌شود اختلافات ادامه یابد».


او در ادامه هم گفت که «واضح است که من و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل درباره مسیر مورد نظر برای برنامه هسته‌ای ایران اختلاف داریم. من معتقدم مسیر کنونی بهترین مسیر است».
رئیس دولت آمریکا همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد که «ایران همواره این امکان را دارد که تقلب کند».
وی افزود: «ایران بیش از هر کشور دیگری شاهد بازرسیها خواهد بود و به عنوان عضو ان‌پی‌تی تعهداتی دارد . جامعه بین‌المللی پذیرفته مرحله به مرحله بخشهایی از تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند اما در همان حال تحریم‌های دیگر درباره موشکهای بالستیک و حقوق بشر ادامه خواهد یافت».


رئیس کاخ سفید در توضیح خوبی‌های توافق صورت گرفته در لوزان هم گفت: «این توافق بهترین گام برای ممانعت از گام‌های مخفیانه(ایران) بوده و ما علاوه بر دسترسی به تاسیسات به ماشین‌ها هم دسترسی برای بازرسی داریم و به هر چیز دیگر که مشکوک شویم بازرسی می‌کنیم».


اوباما با بیان اینکه جزئیات مهمی در زمینه‌های مختلف مانده اگر ایران راستی آزمایی را انجام ندهد توافقی(توافق نهایی) نخواهد بود».

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940113000380

.................................................
جان کری: در صورت بدقولی ایران، تحریم‌ها فوراً بازمی‌گردد/تحریم‌ها تدریجاً برداشته می‌شود

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا پس از اتمام گفت‌وگوهای فشرده لوزان به میان خبرنگاران آمد و گفت که «اگر پارامترهای مورد توافق لوزان اجرایی شود، برای جهان اطمینان حاصل می‌شود که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.»
وی در ادامه افزود: اوباما البته این درک را داشت که بهترین راه برای بازداشتن ایران از ساخت سلاح هسته‌ای، دیپلماسی است.
کری در ادامه به روند بررسی پرونده هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته پرداخت و ضمن «تاریخی» خواندن توافق امروز گفت: «از همان سال‌هایی که در کنگره بودم، با مسئله هسته‌ای ایران درگیر بودم و در این 4 سال هم از نزدیک با این پرونده درگیر شدم.»
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا، برآیند مذاکرات لوزان را پارامتر خواند و گفت که کارشناسان از هفته آینده، کار خود را برای نهایی کردن این پارامترها، آغاز خواهند کرد.


جان کری یک سری عدد هم از توافق امروز ارائه داد و گفت که بر اساس پارامترها مورد توافق در لوزان، تعداد سانتریفیوژهای این کشور تا دو سوم کاهش می‌یابد و این کاهش تا 10 سال ادامه می‌یابد.


وی گفت که تحت این توافق حجم اورانیوم غنی شده ایران برای مدت 15 سال تا 98 درصد کاهش می‌یابد.

زمان لازم برای ساخت بمب اتم که از آن با نام «زمان گریز» یاد می‌شود، محور بعدی صحبت‌های کری بود که به گفته وی این زمان پس از اجرایی شدن توافق لوزان، زمان گریز از 2 تا 3 ماه امروزی به یکسال می رسد.

وی به دوره اجرای این پارامترها هم اشاره کرد و گفت که برخی پارامترها دوره زمانی اجرای 10 ساله و برخی دوره اجرایی 15 ساله دارند.

جزئیات غنی‌سازی که موردی بسیار حساس در این مذاکرات بوده هم در خلال سخنان کری گنجانده شده بود؛ وی گفت که نطنز تنها مکان غنی‌سازی در ایران خواهد بود و البته ذخائر اورانیوم آن کاهش خواهد یافت و اورانیوم موجود در آن فقط کاربردی صلح‌آمیز خواهد داشت.


مجتمع غنی‌سازی فردو بحث مهم بعدی بود، کری گفت که غنی‌سازی در این سایت متوقف می‌شود و فردو فقط یک مرکز تحقیقاتی خواهد بود.
جان کری توافق امروز را توافقی خوب خواند؛ وی گفت که بر اساس این توافق خوب، تحریم‌ها به صورت مرحله به مرحله و در قبال عمل کردن ایران به تعهداتش برداشته خواهد شد و به محض تخطی ایران از این تعهدات، تحریم‌ها فوراً بازخواهد گشت.

کری در پایان گفت که هنوز جزئیاتی باقی ماده و مسائلی هست که باید حل شود؛ از آن جمله می‌توان به برنامه موشکی ایران و بحث زمان‌بندی اجرای توافق امروز خواهد بود.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940113000385
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در راستای انتشار گزارش های ویژه روزنامه های کیهان و اطلاعات در سالهای پر اتفاق ۵۷ و ۵۸ در آخرین گزارش از سلسله مطالب «عید انقلاب در آینه مطبوعات» به مرور برخی مطالب ویژه و خواندنی نشریات آن سال‌های خواهیم پرداخت.

در ابتدا یکی از گزارش های مهم روزنامه اطلاعات در آن روزها را بازخوانی خواهیم کرد؛ گزارشی از نامه صدیقه سوادکوهی دختر رضاخان به امام خمینی (ره) در روزهای پس از پیروزی انقلاب.
در نامه صدیقه که روزنامه اطلاعات متن آن را منتشر کرده، آمده است: «اینجانب صدیقه دختر رضاخان (رضاشاه سابق) و زهرا سوادکوهی می باشم که با انگیزه تلفن مورخه سه شنبه اول اسفند ۵۷ خانمی که خود را از کمیته آن امام به من معرفی کرد و گویا من بی نام و نشان را که از مردم طبقه سوم اجتماع نیز محروم ترم با شاهزاده خانم‌های معروف پهلوی اشتباه گرفتند و به کمیته احضارم کردند. لذا مصدع اوقات گرانبهای شما شدم در حالی که اکنون مجال رسیدگی به این امور نیست.»
در ادامه این نامه آمده است: «اینجانب بنا به وظیفه شرعی خود در روز ششم تشریف فرمایی آن حضرت موفق به زیارت شدم ولی حال که احضار گردیدم چه بهتر که این سعادت از نزدیک دست دهد تا جریان ۲۰ سال مبارزه حق طلبانه از دستگاه بی عدالت دربار و طبقه حاکمه است نخست وزیری هویدا را به عرض برسانم. پرونده دادخواهی در مورد اثبات نسب و احقاق حق خود را که بنا بر امر مرجع تقلید شیعیان آن زمان مرحوم حضرت آیت الله بروجردی به جریان انداخته ام در تمام مراجع صلاحیت دار کشور نظیر اداره معاضدت قضایی شعبه اول دادگاه‌های شهرستان تهران، شعبه ۶ دادگاه استان مرکزی و شعبه هفتم دیوان عالی کشور و دادگاههای کرمانشاه، همدان، مازندران، وزارت دربار، کمیسیون عرایض دربار، سازمان امنیت و... سابقه طولانی دارد.ضمنا چون مرحوم آیت الله بروجردی به من فرمودند در نهایت سیدی شما را یاری خواهد کرد من ابتدا فکر کردم منظورشان امام جمعه سابق تهران است. پس از ملاحظه منزل و دم و دستگاه درباری و بریز و بپاش ایشان متوجه شدم او نیست و با تلفن پریروز دستگیرم شد آن سید یاری کننده زعیم و مرجع عالیقدر شیعیان فعلی می‌باشد. علی هذا من فاقد شناسنامه هستم به جهت اینکه وزارت دربار گفتند که شوهرش مصدقی است و اشرف پهلوی هم گفت ما این خواهر بیسواد که با لهجه صحبت می‌نماید را نمی توانیم شناسنامه پهلوی دهیم ناچار تقاضا کردم شناسنامه پهلوی نمی خواهم با شناسنامه مادرم که سوادکوه است به من شناسنامه بدهید آن هم پس از تشریفات اداری از دربار به وزارت دادگستری سپس به اداره ثبت احوال ارسال کردم که آنها هم اظهار داشتند باید یک مقام صلاحیت دار دستور بدهد.»در بخش پایانی از این نامه آمده است: «به علت پیگیری ۲۰ ساله نه تنها چیزی دست مرا نگرفت بلکه بیش از ۴۰ هزار تومان قرض و از دست دادن درآمد روزانه شوهرم نصیبم گردید و فقط نزدیک به ۷۰۰ متر زمین از ارثیه مادری که در مازندران است. بنابراین پس از تحقیق کافی از ادارات فوق و محل های سکونت من استدعای رسیدگی و احضارم را می‌نمایم تا با مدارک موجود بتوان حق مظلومی را از ظالمان اخذ و ضمنا به وصیت مرحوم آیت الله بروجردی نیز عمل شود.»
حلبی نشین های تهران پارس در باران می‌میرندکیهان و اطلاعات در زمان بحبوحه انقلاب اسلامی به انتشار گزارش‌های خواندنی و جالب در کنار خبرهای مربوط به انقلاب و جنگ می پرداختند. یکی از گزارش های خواندنی این روزنامه ها درباره حلبی آباد تهرانپارس بود که در فروردین سال ۵۹ به بهانه دیدار رئیس جمهور وقت در صفحه ۵ روزنامه کیهان منتشر شد.در بخشی از این گزارش با تیتر «حلبی نشین‌ها در باد می لرزند و در باران می‌میرند» آمده بود: «خیابانی در دل شهر حلبی‌ها، خیابانی در شهر فقر و ویرانی. خیابانی که از کوچه تنگ تر است از حیاط هم کوچکتر، عمر این خیابان و خیابان های دیگر حلبی آباد به بادی بند است. باد اگر تند بوزد، خانه های حلبی فرو می ریزد و آنگاه از کوچه و خیابان و حیاط حلبی نشین ها هم چیزی باقی نمی ماند.همه چیز از زباله می روید اما بهداشت در زباله می میرد. در یک وجب جا می شویند، می پزند و می خورند. با گل استکان ها را می شویند، در زباله بچه ها ته مانده غذای دیگران را مزه مزه می کنند، در خاک آلوده بر سر آب و آبادانی با هم حرفشان می شود. حلبی آبادهای تهران حاصل رشد سرمایه داری وابسته در پی «رفرم» آمریکایی بهمن ماه سال ۴۱ هستند. در حلبی آبادها اعتیاد بیداد می کند و حتی خیلی از کودکان کم سن و سال هم معتاد هستند. یکی از ساکنان حلبی آباد می گوید برای معالجه بیماری های فراوان مردم فقیر و محروم منطقه حضور حتی یک پزشک می تواند کمک موثری باشد. سیم های برق درحلبی آباد تهرانپارس روی زمین طوری قرار دارد که هر لحظه احتمال برق گرفتگی ساکنین وجود دارد.»
در روزهای آخر سال های ۵۷ و ۵۸ بیشتر گزارش‌ها حول و حوش اتفاقات مربوط به انقلاب، درگیری ها، حتی گزارش‌هایی از آوارگی شاه منتشر می شد. در فروردین سال ۵۹ کیهان گزارش های لحظه به لحظه از فرار شاه به مصر خبر می داد. حتی گزارشی از بازتاب و واکنش تند ایران نسبت به پناهندگی محمدرضا در مصر منتشر شد. در این اخبار حتی به جزئیات نیز پرداخته می شد مانند تلاش پزشکان آمریکایی و مصری برای خارج کردن طحال شاه!در آن زمان همچنان روزنامه ها از حمله مهاجمان به پاسگاه‌های مرزی و درگیری هایی که در شهرها وجود داشت خبر می دادند. در بین همه این تیترها مقررات جدید هم مخاطب خود را داشت مانند ممنوعیت ورود اتومبیل و کالاهای لوکس به کشور آن هم بر اساس مقررات جدید واردات و صادرات، البته سود بازرگانی لوازم آرایش هم افزایش یافته بود.کاخ های کیش مهر و موم شدنددر گزارش دیگری که ۲۶اسفند ۵۷ نوشته شده بود از مهر و موم شدن کاخهای جزیره کیش خبر می داد.در این گزارش آمده بود که استاندار استان ساحلی نماینده اعزامی امام خمینی در بندرعباس آیت الله امینی نجف آبادی و آیت الله مسعودی خمینی با یک فروند هواپیمای نیروی هوایی ملی به جزیره کیش رفتند.
در کیش وسایل موجود در کاخ های چهارگانه شاه سابق، رضا پهلوی، نخست وزیر، وزیر دربار سابق صورت برداری و درهای کاخ ها مهر و موم شد. چند هتل بزرگ ۴۰۰ اتاقی، ۵۰۰ ویلای مدرن و کاخ ها و ساختمان های متعدد جانبی آن، قایق های متعدد فوق مدرن شاه سابق که با موتور جت کار می کند، وسایل کازینو که هر دستگاه از ماشین های قمار آن تا ۱۲ میلیون تومان ارزش دارد، همگی در اختیار نیروهای انقلاب اسلامی است.نماینده امام پیشنهاد کرده بود که می توان با کسب اجازه از امام خمینی یک دانشگاه علوم دریایی در کیش تاسیس کرد و در هتل ها و ویلاها و خانه های سازمانی نیز دانشجویان و استادان اقامت کنند.مطالب ویژه نوروزی در میان اخبار و گزارش‌های خبری رسانه‌ها در سال‌های انقلاب هم مطالبی ویژه تحویل سال و فرارسید نوروزی فراهم می‌آوردند. از این دست مطالبویژه می توان به مطلبی اشاره کرده که درباره علت نامیده شدن سال ۵۹ به سال میمون اشاره داشت. این گزارش در واقع یک رپورتاژ تحقیقی درباره تاریخچه تقویم و سنجش روز ماه وسال بوده است.
در بخش‌هایی از این گزارش آمده بود نوروز در فرهنگ ایرانی روز به بند کشیدن ضحاک است، یعنی روزی که مردم ایران به رهبری کاوه آهنگر قیام کردند و ضحاک شاه ستمگر را به بند کشیدند. امیدواریم سال جدید در یک جو آرامتری شروع شود، این چیزی است که امیدواریم مردم به عنوان عیدی از ما بپذیرند. این پژوهش کاری از تیمور گورگین بوده است. دکتر صادق جلالی نیز به انتشار گزارشی در ویژه نامه نوروز کیهان که سال ۵۸ منتشر شد پرداخته بود و با عنوان «عروس نوروز بر جاده طلا می خرامد» نوشته بود.
در بخش‌هایی از این متن نوروزی می‌خوانیم: «عمر بن عبدالعزیز خلیفه خوشنام اموی تازه چشم از جهان بسته بود. در دوره او مردم آزاد بودند که نوروز را جشن بگیرند، اما پس از او وضع عوض شده بود و حکام فارس مخصوصا حاکم استخر می ترسیدند این جشن میهنی ایرانیان که تنها اسلام را با خاندان پیامبر و علی(ع) می خواستند و اصالت این مذهب پاک را در وجود آنها می دیدند، به شورش و انقلاب علیه بنی امیه وا دارد...»
این یکی از داستان هایی بود که به تفصیل توسط صادق جلالی در این شماره از ویژه نامه کیهان منتشر شده بود. روزنامه کیهان در عید نوروزی که با زمزمه‌های آغاز جنگ تحمیلی همراه بود گزارش ویژه ای نوشت که در آن مردم را به تقسیم کردن عید خود با جنگ زدگان ترغیب می کرد. در این گزارش تصاویری از مردم جنگ زده خوزستان منتشر شده بود و از مردم می خواست تا شادی‌های خودشان را در عید نوروز با این افراد تقسیم کنند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] درختکاری به خاطر به دنیا آمدن دختر +عکس
[/h]




مجله مهر- : اهالی یک روستای کوچک در استان «راجستان» هند سنت منحصر به فردی در برگزاری جشن تولد نوزادان دختر دارند. از سال ۲۰۰۶ اهالی روستای «پیپ لانتری» در جنوب استان راجستان تصمیم گرفتند به ازای تولد هر نوزاد دختر در این روستا ۱۱۱ درخت بکارند.

با توجه به اینکه تاکنون به طور متوسط سالانه ۶۰ نوزاد دختر در این روستا به دنیا می آید، روستاییان این منطقه موفق شدند از سال ۲۰۰۶ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار درخت در روستایشان بکارند. گونه های این درختان بیشتر شامل درختان چریش، بنفش هندی و انبه است.



همچنین کمیته ویژه ای نیز در این روستا وجود دارد که خانواده هایی را که تمایلی به داشتن دخترشان ندارد شناسایی می کند سپس با دریافت مبلغی از آنها و اهالی روستا این پول را برای این دختران سرمایه گذاری خواهد کرد. خانواده این دختران باید استشهاد نامه را امضا کنند که آنها را تا قبل از رسیدن به سن قانونی مجبور به ازدواج نکنند. همچنین آنها باید به طور منظم به مدرسه بروند و از درختان کاشته شده به نام این دختران محافظت شود.



در این روستا به منظور جلوگیری از هجوم موریانه ها به درختان کاشته شده حدود ۲.۵ میلیون گیاه آلوئه ورا در اطراف آنها کاشته شده است. این آلوئه ورا ها هم اکنون تبدیل به یکی از منابع درآمد این روستا نیز به شمار می آیند. چون رشد خوب آلوئه ورا در این منطقه باعث شده مسئولان روستا از کارشناسان غذایی بخواهند زنان این منطقه را آموزش دهند تا بتوانند این محصول را در قالب ترشی، ژله و دیگر محصولات به بیرون عرضه کنند.

به نظر می رسد با این روند این روستا بتواند با توسعه خود فرهنگ و افکار انسان دوستانه خود را به سراسر هند منتقل کند و تاثیر زیادی روی مناطق و روستاهای همجوار خود بگذارد.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سایت انتخاب:اشتباه نکنیم،تحریم ها از امروز لغو نمی شود/مخالفان دولت، قصد بالابردن توقعات را دارند!

سایت انتخاب:اشتباه نکنیم،تحریم ها از امروز لغو نمی شود/مخالفان دولت، قصد بالابردن توقعات را دارند!

[h=3]مردم اشتباه نکنند، قرار نیست از امروز صبح تحریم ها لغو شود [/h] [h=1][/h] سایت انتخاب نوشت:

بسیاری از مردم شب گذشته با مشاهده تصاویر محمد جواد ظریف در شبکه های خبری و شنیدن جزئیات بیانیه مشترک، به اشتباه تصور کردند که «توافق هسته ای» امضا شده و تحریم ها علیه ایران از امروز صبح رسما لغو می شود.

این درحالیست که وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که توافقی منعقد نشده و تمامی تحریم های هسته ای پس از توافق هسته ای در نهم تیر لغو می شود.
محمد جواد ظریف شب گذشته در نشست خبری که پس از اعلام بیانیه مشترک برگزار شد، گفت: همه شرکت کنندگان در مذاکرات براساس نیازهای داخلی خود روایت‌هایی را از آنچه اتفاق افتاده مطرح خواهند کرد، ولی ما با جدیت و شجاعت و آنچه مقام معظم رهبری به عنوان نرمش قهرمانانه مطرح کردند تمام تلاش خود را در 3 ماه آینده ادامه خواهیم داد تا توافق نهایی که تنها توافق ما خواهد بود.
یکی از مذاکره کنندگان ارشد ایران نیز با اشاره به مسئله تحریم ها گفت: تحریم ها علیه ایران تنها پس از توافق نهایی در نهم ژوئن لغو می شود.

باتوجه به موارد پیش گفته، انتظار می رود که رسانه ها بالاخص رسانه ملی به دور از سیاسی کاری و با اطلاع رسانی و اگاه سازی صحیح نسبت به آنچه در پایان مذاکرات اعلام شد، توقع برخی مردم را که از امروز تصور لغو تحریم ها و به دنبال آن حل مشکلات اقتصادی را دارند، تا زمان توافق نهایی مدیریت کرده و مانع افزایش بی جهت توقعات شوند.

این درحالیست که به نظر می رسد دامن زدن بر افزایش توقعات مردم، برای سوء استفاده از این اقدام بزرگ و مهم دکتر ظریف، تیم مذاکره کننده و دولت تدبیر، آن روی دیگر سکه ی این ماجراست که بی توجهی مسئولین و اصحاب رسانه به این نکته، می تواند آثار زیانباری بدنبال داشه باشد.
لازم به ذکر است که محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و اعضای تیم هسته ای بارها در طول مذاکرات لوزان اعلام کردند که برای دستیابی به «تفاهم» به سوئیس سفر کرده اند، نه امضا «توافق».
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] مردمی با نیروهای ما فوق بشری
[/h]
مجله‌مهر: قوم چادرنشین «موآک» که در امتداد سواحل برمه و تایلند زندگی می کنند زندگی عجیبی دارند. آنها قرن هاست برای پیدا کردن موادغذایی بدون هیچ وسایل غواصی و عینکی به اعماق دریا می روند تا نرم‌تنان و موادغذایی خود را از کف اقیانوس جمع کنند. گفته می شود آنها بدون هیچ وسیله ای می توانند تا عمق حدود ۲۳ متری به اعماق دریا بروند.

غواصی به عمق آب های آزاد یکی از دشوارترین کارها برای یافتن غذا در سراسر جهان است. اما دانشمندان کشف کرده اند که بینایی کودکان موآکی در زیر آب حدود دوبرابر کودکان اروپایی هم سن و سالشان است.



«آنا گیسلن» از پژوهشگران دانشگاه لوند سوئد بعد از مطالعه درباره قدرت بینایی کودکان موآکی گفت: « این کودکان نرمتن قهوه ای رنگی را از بین سنگ های قهوه ای ته اقیانوس بر می دارند و با خود می برند این در حالی است که برای من دیدن این نرمتنان با عینک ایمنی و مخصوص بسیار دشوار است اما آنها بی هیچ امکاناتی این کار انجام می دهند که از نظر علمی واقعا منطقی نیست.»

گیسلن در ادامه مطالعاتش روی این کودکان به جزیزه «سورین» در تایلند سفر کرد او در این بار می گوید: « هنگامی که با آنها مواجه شدم بعد از مدتی من هم مانند آنها خودم را به آب زدم و با آب خودمانی تر شدم شاید این موضوع کلیشه ای به نظر می رسد اما دسته این کودکان کنار آب مانند مدرسه ماهیها در دریاست.



گیسلن بعد از مقایسه بینایی ۱۷کودک مورآکی با ۱۸ کودک اروپایی متوجه شد که هیچ تفاوتی در ساختار چشمی آنها وجود ندارد بلکه دلیل این موضوع گیچ کننده تفاوت در قدرت شکست سطح قرنیه چشم است که این قدرت برای دیگر انسانها در زیر آب به میزان زیادی کاهش می یابد. اما کودکان موآکی با غلبه به این موضوع طوری در آب شنا می کنند که انگار زیر آب و روی آب برایشان هیج تفاوتی ندارد.

به گفته خانم گیسلن این موضوع وابسته به ژن و محیط زیست است که انگار این دو به هم تنیده شده اند اما به نظر می رسد که این توانایی قابل آموزش باشد. زندگی عجیب و غریب مردم موآکی و توانایی هایشان در شنا در عمق اقیانوس ها مورد توجه دانشمندان زیادی قرار گرفته است. با این حساب در آینده باید منتظر اخبار بیشتری از این موآکی ها و اتفاقات عجیبشان باشیم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] بزرگراه لندن، مسکو، نیویورک!
[/h]
مجله مهر: چندی پیش زمزمه بزرگراه لندن – نیویورک به گوش می‌رسید که با توجه به بلندپروازانه بودن آن به دست فراموشی سپرده شد. حالا به نظر می‌رسد این تئوری کم کم دارد رنگ و روی واقعیت به خود می‌گیرد و به تازگی ولادیمیر یاکونین، رئیس راه آهن روسیه، طرح خود را برای ایجاد یک شبکه بزرگراهی بین اروپا، آسیا و آمریکا اعلام کرده است که البته در کنار طرح بزرگ راه آهن سیبری اجرا خواهد شد.



در طرح رئیس راه آهن روسیه، از طریق اتصال مسیر مسکو به ولادی وستوک که خود به ژاپن متصل است و انحراف آن به سوی شمال که بیش از ۵۵ مایل دریای برینگ را خواهد پیمود و سپس با ساخت جاده‌های جدید از مناطق دورافتاده به آلاسکا به آمریکا می رسیم. در تئوری این مسیر رانندگی از لندن به نیویورک را طی مسافتی در حدود ۲۱۰۰ کیلومتر امکان پذیر می‌کند.

این طرح نیز که بسیار بلندپروازانه است و به احتمال فراوان دارای هزینه تریلیون دلاری خواهد بود، باید دریای برینگ را به طور کامل پشت سرگذارد. در ضمن در نزدیکترین فاصله سیبری به آلاسکا که تنها ۸۸ کیلومتر است جاده یا پل یا تونل نیز احداث شود. همچنین کار در یک پروژه در منطقه قطب شمال که فقط پنج ماه از سال نور خورشید در آن می‌تابد یک دنیای وسیع از فناوری را می‌طلبد تا اتفاق ناخوشایندی برای رانندگان در این مسیر روی ندهد.

در حال حاضر این ایده کمی‌از آسمان‌ها به پایین تر آمده است و هر کسی که بتواند این پروژه را به مرحله عمل برساند می‌تواند یکی از ۳ سیستم بسیار بزرگ حمل و نقل در جهان را در اختیار خود داشته باشد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
درگذشت خواهر دکتر سید محمد خاتمی
و دختر آیت الله خاتمی امام جمعه پیشین یزد




فاطمه خاتمی دختر بزرگ آیت الله سید روح الله خاتمی (امام جمعه پیشین یزد) امروز شنبه درگذشت. وی از مدت‌ها پیش به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از وضعیت جسمی نامناسبی برخوردار بود.
او مادر شهید و از فعالان فرهنگی و قرآنی به شمار می‌رفت.
مراسم تشییع پیکر این مادر شهید، روز یکشنبه، ساعت ۱۵ در مسجد کوشک یزد و ختم آن مرحومه بعد از نماز مغرب و عشای همان روز در مصلای اردکان برگزار می‌شود.
پیام تسلیت حجت الاسلام سید حسن خمینی
«بسمه تعالی
سرور معظم حضرت حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج سید محمد خاتمی دامت برکاته
ضایعه مولمه درگذشت خواهر گرامی تان مادر شهید سعید حاجیه خانم سیده فاطمه خاتمی را خدمت جنابعالی ، مادرگرامی و بزرگوارتان و اخوان و خواهران گرامی و همچنین خدمت بیت آیت الله خاتمی قدس سره الشریف تسلیت عرض نموده از خداوند متعال علو درجات ایشان و دوام توفیقات و طول عمر با عزت و سربلندی برای جنابعالی مسئلت دارم.
سید حسن خمینی»
پیام تسلیت عارف
انا لله و انا الیه راجعون
برادر گرامی جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید محمد خاتمی
با سلام و احترام،
اندوه در گذشت خواهر گرامیتان، بانویی از سلسله جلیله سیادت و روحانیت موجب تاثر و تالم شد.
حاجیه خانم سیده فاطمه خاتمی مظهر ایمان ، ادب و پاکی و مادر شهید والامقام حسن خلیلی پس از عمری بندگی خدا و خدمت به خلق، اینک جان به جان آفرین تسلیم کرده است. اطمینان دارم که لطف پروردگار متعال همیشه تسلی بخش جنابعالی که مخلصانه در راه امام و خدمت به انقلاب و مردم تلاش کرده اید، است .
ضمن تقدیم مراتب خالصانه تعزیت و تسلیت به خاندان مکرم و محترم خاتمی ،ضیایی و خلیلی اردکانی بویژه برادران بزرگوارتان آقایان علی و دکتر محمدرضا خاتمی و مردم شریف و نجیب یز د و اردکان و همه ارادتمندان آن بانوی گرانقدر ، برای آن مرحومه مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند منان آرزومندم.
محمدرضا عارف
همچنین دکتر عارف در پیام جداگانه‌ای برای خانم سکینه ضیایی درگذشت فرزند وی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
سرکار حاجیه خانم سکینه ضیایی
عروج دخت فاضله و مومنه جنابعالی خانم سیده فاطمه خاتمی موجی از حزن و اندوه بر قلوب دوستداران جنابعالی و ایشان مستولی کرد.
اگرچه رحلت عزیزان، دردی جانسوز اما برای آنان که ایمانی راسخ و دلی امیدوار به الطاف حضرت حق دارند، آزمون بزرگی از بصیرت و دینداری است.
ضمن تقدیم ارادت خالصانه به محضر جنابعالی و خاندان گرانقدر خاتمی و خلیلی اردکانی، علو درجات آن مرحومه را از خداوند متعال خواستارم .
پیام تسلیت کوکب، زهرا و نرگس موسوی دختران میر حسین موسوی
مصیبت فقدان خواهر گرامی تان را به شما و خانواده محترم تسلیت گفته و برای آن مرحوم آرامش قرین رحمت و مغفرت الهی و برای شما صبر و اجر از پیشگاه خدای متعال مسألت داریم



منبع: http://www.tirpress.ir/خواهر-سید-محمد-خاتمی-درگذشت؛-پیام-تسلی/193462

تسلیت به آقای تابش و بیت آیت الله خاتمی

آقای عزیز آقای محمد خاتمی مدرکش لیسانس است........دکترای ایشان دقیقا در چه باب است؟........جالب است که برخی ادعا دارند دکتری مسئولان نظام تقلبی است آن وقت خودشان مدرک دکتری برای بقیه صادر میکنند!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
طلا و نفت در جهان ارزان شدند.
اجناس و دلار هم فردا صبح مشخص میشه.
جواب ما در تاپیک فخیم زاده چی شد؟؟

سایت انتخاب نوشته.......این سایت منبع شماهاست نه من.......بروید در منبع و برای اونها پیام بذارید!......مخالفین دولت رو نمیدونم ولی منتقدین دولت ابهامات بسیاری با توجه به متن منتشر شده انگلیسی و فارسی برایشان پیش آمده ......و اصلا به این بیانیه مثبت نمی نگرند......این جا هم فقط محل اخبار گذاشتن جهت اطلاعات عمومی است.......
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] 11 سال رانندگی معکوس +عکس !!!
[/h]




فارس: «هارپیت دوون» در هیتیندا یکی از شهرهای هند راننده تاکسی است؛ وی به مدت 11 سال دنده عقب و به شکل معکوس رانندگی کرده است.

این راننده واقعاً باعث شگفتی مردم شده است؛ وی از زمانی که تصمیم گرفت اینگونه رانندگی کند چراغ‌های جلو و عقب خودرو را جا به جا کرد.

این راننده مهارت عجیبی در این مدل رانندگی دارد.


 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] از کشورهای لی‌لی‌پوتی جهان چه می‌دانید؟
[/h]





خبرگزاری ایسنا: کشورهای لی‌لی‌پوتی در دنیا هستند که حتی به اندازه یکی از شهرهای یک کشور بزرگ گسترده نیستند. اکثر این کشورها در اروپا، منطقه کارائیب و اقیانوسیه قرار دارند.

برخی از کشورها با فرهنگ و دولت مستقل خود در عین دورافتادگی، از جمله ثروتمندترین نقاط جهان به حساب می‌آیند.

1. واتیکان، کوچکترین کشور مستقل جهان

واتیکان کوچکترین کشور جهان است که تنها و تنها 44 مترمربع مساحت دارد! واتیکان محل اقامت پاپ را با نام «سریر مقدس» هم می‌شناسند. کوچکترین کشور جهان در دل شهر رم، پایتخت ایتالیا قرار دارد و مرکز اصلی کلیسای کاتولیک است. کلیسای «سن پیترو» که بزرگترین کلیسای جهان و مامن آثار بزرگ هنری دوره رنسانس است، در این کشور واقع است. واتیکان، با جمعیتی حدود ۸۰۰ نفر، کم‌جمعیت‌ترین کشور مستقل دنیا محسوب می‌شود. درآمد واتیکان از کمک‌های داوطلبانه بیش از یک میلیارد عضو کلیساهای کاتولیک در سرتاسر جهان تامین می‌شود. فروش تمبرهای پستی، درآمدهای گردشگری و فروش بلیت ورودی موزه‌ها نیز از دیگر منابع مالی کوچکترین کشور جهان است.



2. موناکو، حیاط خلوت میلیاردرها

موناکو در «فرنچ ریویرا» واقع و محل سکونت تعداد زیادی از میلیونرها و میلیاردرهای جهان است. این کشور که تنها دو کیلومترمربع وسعت دارد، به قمارخانه‌ها و ابزار تجملاتی‌اش شهرت دارد. افراد مشهور و ثروتمند بسیاری به این جزیره می‌روند و تعطیلات خود را در آن سپری می‌کنند. بیشتر ساکنین این جزیره فرانسوی‌زبان هستند، چرا که موناکو از سه طرف در انحصار مرزهای فرانسه است و از یک طرف به دریای مدیترانه راه دارد. با 36 هزار نفر جمعیت، موناکو پرجمعیت‌ترین کشور جهان لقب گرفته است. پرطرفدارترین رویداد سالانه این کشور، مسابقات فرمول یک است که مسیر آن از وسط شهر می‌گذرد.



3. نائورو، چاق‌ترین ملت دنیا

جزیره 21 کیلومترمربعی نائورو در شرق استرالیا واقع است و به کوچکترین کشور جزیره‌ای جهان ملقب است. در دهه 1980 این منطقه از مهمترین منابع فسفات بوده اما اکنون از رادار گردشگران بین‌المللی خارج است. این جزیره که پیش از این pleasant island نامیده می‌شد، اکنون با معادن خالی فسفات، 90 درصد نرخ بیکاری دارد. 10 درصد باقی‌مانده ساکنین این کشور، در دولت مشغول به کارند. جالب است بدانید که نائورو، چاق‌ترین ملت جهان را دارد؛ 97 درصد مردان و 93 درصد زنان این سرزمین از اضافه‌وزن رنج می‌برند، به همین دلیل بالاترین آمار ابتلا به دیابت نوع دو جهان، از آن این کشور است. 40 درصد جمعیت این جزیره به بیماری دیابت مبتلا هستند.



4. تووالو، ‌کشوری با یک بیمارستان

تووالو که سابقا جزایر «الیس» نام داشت، در غرب استرالیا واقع است. این کشور 26 کیلومترمربعی، 10 هزار نفر جمعیت دارد. تنها یک بیمارستان در جزیره اصلی تووالو وجود دارد. این مجمع‌الجزایر تا سال 1978 جزو خاک بریتانیا به حساب می‌آمد. راه پیدا کردن به خاک این سرزمین کوچک خیلی سخت است، بنابراین صنعت گردشگری در آن رونق ندارد. در سال 2010 کمتر از 2000 نفر وارد خاک تووالو شدند که 65 درصد آن‌ها به دلایل کاری به این کشور سفر کرده بودند.



5. سن مارینو، قدیمی‌ترین پادشاهی جهان

جمهوری سن مارینو با 61 کیلومترمربع در دل ایتالیا قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین پادشاهی‌های جهان را دارد. این کشور که یکی از سه کشور کوچک اروپاست، از ثروتمندرین‌های جهان به شمار می‌رود و 30 هزار نفر جمعیت دارد. داشتن درصد بی‌کاری بسیار پایین، یکی از امتیازات این کشور اروپایی است.



6. لیختن‌اشتاین، ثروتمندترین کشور جهان

مردم این کشور آلمانی‌زبان تنها ملتی هستند که به طور کامل از کوهستان‌های آلپ زندگی می‌گذرانند. لیختن‌اشتاین بین سوئیس و اتریش واقع شده و تنها با 160 کیلومترمربع مساحت، لقب «ثروتمندترین کشور جهان» را یدک می‌کشد. نرخ بیکاری در این کشور کوچک 1.5 درصد، یعنی پایین‌ترین حد ممکن در دنیاست. این کشور فاقد فرودگاه است، بنابراین برای سفر به آن باید به فرودگاه زوریخ سوئیس بروید. کشور لیختن‌اشتاین همچنان توسط یک شاهزاده اداره می‌شود.



7. سنت کیتس و نویس، ‌میزبان گردشگران غواصی

این دو جزیره کارائیبی اولین مکان‌هایی بودند که توسط اروپایی‌ها اشغال شدند، اما اکنون درآمد این کشور مستقل 261 کیلومترمربعی از طریق فعالیت‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی تامین می‌شود. زیستگاه وسیع و بی‌نظیر دریایی سنت کیتس و نویس، این جزایر را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگرانی تبدیل کرده که به غواصی علاقه‌مندند. این کشور که سال‌های متمادی صادرکننده نیشکر و دیگر محصولات کشاورزی به اقصی‌نقاط جهان بوده، اکنون مملو از هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی است که از مسافران خارجی میزبانی می‌کنند.



8. مالدیو، کوچکترین کشور آسیا

با احتساب مساحت و جمعیت، مالدیو کوچکترین کشور آسیا است. این مقصد گردشگری پرطرفدار در دریای هند واقع است و شامل بیش از 1192 جزیره مرجانی می‌شود. مساحت کلی این مجمع‌الجزایر 300 کیلومترمربع می‌رسد. مالدیو یکی از پراکنده‌ترین کشورهای جهان است و زمانی کلونی کشورهای مختلفی چون پرتغال، هلند و انگلستان بوده، اما از سال 1965 کشوری مستقل است. امروز مالدیو به دلیل بهره بردن از مزایای اکوتوریستی همچون شن‌های معروفش و آب‌های شفاف و آبی‌رنگش، مقصد جذابی برای گردشگران بین‌المللی حساب می‌آید.



9. مالتا، میراث 7000 ساله در دل دریای مدیترانه

مالتا هم کشوری جزیره‌ای‌ است، اما در دریای مدیترانه واقع است. سه جزیره که جمع همه‌شان به 316 کیلومترمربع می‌رسد را جمهوری مالتا را تشکیل می‌دهند؛ گُزو، کومینو و بزرگترین آن‌ها مالتا. 450 هزار نفر در این جزیره ساکن هستند و آن را تبدیل به یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان با توجه به مساحتش کرده‌اند. مالتا با هوای آفتابی، شب‌های پر جنب‌وجوش، سواحل دیدنی و تاریخی غنی، یکی از محبو‌ب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است.



10. گرانادا، جزیره ادویه‌ها

«گرانادا» جزیره‌ای کارائیبی با مساحتی 344 کیلومترمربعی است که به «جزیره ادویه‌ها» شهرت دارد. این کشور بزرگترین تولیدکننده جوز هندی در جهان است. گرانادا که در شمال غربی ترینیداد و توباگو واقع است، از سال 1649 تا 1763 مستعمره فرانسه بود. تاثیر فرهنگ و سنن فرانسوی هنوز در آیین‌های ملت این سرزمین مشاهده می‌شود. کریکت ورزش محبوب گرانادایی‌هایی است. این جزیره که از مقاصد پرطرفدار گردشگری است، با معماری و هنر تاثیرپذیرفته از فرهنگ فرانسوی‌ها، از میهمانان خود پذیرایی می‌کند.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وصیت‌ نامه شهید ذوالفقاری مدافع حرم

وصیت‌ نامه شهید ذوالفقاری مدافع حرم

همه آنهایی که سن و سالشان به روزهای داغ مرداد سال 67 می‌رسد، حسرت و اندوه هزاران ایرانی از جا‌ ماندن از کاروان بزرگ شهادت را خاطرشان هست. حالا سال‌ها از آن روزها می‌گذرد، امینت مرزهای ایران به مدد بخش بزرگی از همان حسرت‌خوردگان روز به روز مستحکم‌تر از قبل تامین شده است، در میانه سرزمین پر از خون خاورمیانه، سرزمین ایران استوار ایستاده است، اما در کیلومترها آن سوتر، در دو سرزمین منبع قلب‌های شیعیان، راه دیگری باز شده است. آن حسرت‌خوردگان، حالا پیر شده‌اند، خیلی‌هایشان از دنیا رفته‌اند و به یاران شهیدشان پیوسته‌اند، اما نسل جدیدی از جوانان ایران به میدان آمده‌اند که یادگار روزهای خوش دهه آرمانگرایی در ایران هستند. آرمان‌گرایانی که همچون پیر و مولایشان برای آرمانشان مرزی قائل نیستند، شنیده‌اند که سرزمین قبور مطهر امامان و بزرگانشان تهدید شده‌اند، رنج سفر و دوری به تن خریده‌اند، بار غربت به دوش کشیده‌اند و در سرزمین و دیار دیگری که نام «ایران» ندارد، اما آرمان بزرگ عدالت‌طلبی و حق‌طلبی در آن دنبال می‌شود به نبرد با شر روزگار ما پرداخته‌اند. چندی پیش خبر شهادت یک بسیجی ایرانی در رسانه‌ها پیچید. شهید هادی ذوالفقاری به همراه 20 عراقی دیگر در یک عملیات انتحاری که توسط نیروهای داعش انجام شد؛ به شهادت رسید. همانطور که عکس‌های او نشان می‌دهد، سن و سال زیادی هم نداشته است، متولد سال 67 بود. قیافه و سر و وضعش به شدت معمولی است، مثل هزاران جوان دیگری که در پایگاه‌های بسیج، هیئات‌های مذهبی، مساجد و... می‌آیند و می‌روند. مثل همه ایرانی‌ها. خانواده‌اش می‌گویند هادی از اول یک جور دیگری بود. حال و هوا و خواسته‌هایش مثل جوانان هم‌سن و سالش نبود. دغدغه‌مندتر و جهادی‌تر از جوانان دیگر بود. انرژی‌اش را وقف بسیج و کار فرهنگی و هیئت کرده بود. در آخر راهی جز طلبگی در نجف پاسخگوی غوغای درونش نشد و شهادت او را برگزید. شهید ذوالفقاری وصیت‌نامه‌اش را چندین روز پیش از شهادتش نوشته است، متن کامل وصیت‌نامه این طلبه شهید مدافع حرم در ادامه می‌آید:

اینجانب محمدهادی ذوالفقاری وصیت می‌کنم که من را در ایران دفن نکنند و اگر شد ببرند امام رضا علیه السلام طواف بدهند و برگردانند و همینطور که در نجف و سامرا و کربلا و کاظمین طواف بدهند و در وادی‌السلام دفن کنند و دوست دارم نزدیک امام باشد و تمام مستحبات انجام شود و در داخل دور قبر من سیاهی بزنند و دستمال گریه مشکی و غیره مثل تربت بگذارند داخل قبر من مثل حسینیه شود و اگر شد جایی که سرم می‌خورد به سنگ لحد یک اسم حضرت زهرا(س) بگذارند که اگر سرم خورد به آن سنگ آخ نگویم و بگویم یا زهرا(س). بالای سر من روضه و سینه‌زنی بگیرند و موقع دفن من پرچم بالای قبرم قرار بگیرد و در زیر پرچم من را دفن کنید و زیاد یاحسین(ع) بگویید و برای من مجلس عزا نگیرید چون من به چیزی که می‌خواستم رسیدم و برای امام حسین و حضرت زهرا مجلس بگیرید و گریه کنید و رو به قبله صحیح دفن کنید چون قبله در نجف اختلاف دارد و روی سنگ قبرم اسم من را نزنید و بنویسید که اینجا قبر یک آدم گناه کار است یعنی العبد الحقیر و المذنب و یا مثل این؛ پیراهن مشکی هم بگذارید داخل قبر.

پشت سر ولایت فقیه باشید/حجاب‌ها بوی حضرت زهرا(س) نمی‌دهد؛ آن را زهرایی کنید
وصیتم به مردم ایران و در بعضی از قسمت‌ها برای مردم عراق این است که من الان حدود سه سال است که خارج از کشور زندگی‌ می‌کنم مشکلات خارج کشور بیشتر از داخل کشور است قدر کشورمان را بدانند و پست سر ولی فقیه باشند و با بصیرت باشند چون همین ولی فقیه است که باعث شده ایران از مشکلات بیرون بیاید و از خواهران می‌خواهم که حجابشان را مثل حجاب حضرت زهرا رعایت بکنند نه مثل حجاب‌های روز چون این حجاب‌ها بوی حضرت زهرا(س) را نمی‌دهد.

امام زمان را تنها نگذارید
از برادرانم می‌خواهم که غیر حرف آقا حرف کس دیگری را گوش ندهند جهان در حال تحول است دنیا دیگر طبیعی نیست الان دو جهاد در پیش داریم اول جهاد نفس که واجب‌تر است زیرا همه چیز لحظه آخر معلوم می‌شود که اهل جهنم هستیم یا بهشت، حتی در جهاد با دشمن‌ها احتمال می‌رود که طرف کشته شود ولی شهید به حساب نیاید چون برای هوا نفس رفته جبهه و اگر برای هوای نفس رفته باشید یعنی برای شیطان رفتید و در این حال چه فرقی است بین ما و دشمن؟ امام زمان را تنها نگذارید. آن‌ها اهل شیطان هستند و ما هم شیطانی. دین خودتان را حفظ کنید چون اگر امام زمان بیاید احتمال دارد روبه‌روی امام باشیم و با امام مخالفت کنیم. امام زمان را تنها نگذارید من که عمرم رفت و وقت از دست دادم تا به خودم آمدم دیدم که خیلی گناه کردم و پل‌های پشت سرم را شکانده‌ام و راه برگشت ندارم. بچه‌های ایران و عراق من دیر فهمیدم و خیلی گناه و کارهای بیهوده انجام داده‌ام و یکی از دلایلی که آمدم نجف به خاطر همین بود که پیشرفت کنم نجف شهری است که مثل تصفیه‌کُن است که گناه‌ها را به سرعت از آدم می‌گیرد و جای گناهان ثواب می‌دهد این مولای ما خیلی مهربان است. در جهاد مدافعان حرم شرکت کنید/مدافعان حرم با اسم حضرت زهرا کار تکفیری‌ها را تمام کنند همچنین می‌خواهم که مردم عراق از ناموس و وطن خودشان و مخصوصا حرم‌ها دفاع کنند و اجازه به این ظالمان ندهند و مردم عراق مخصوصا طلاب نجف در این جهاد شرکت کنند چون دیدم که مدافع هست لکن کم است باید زیاد شود و مطمئنم که این‌ها(ظالمین) کم هستند و فقط با یک هجوم (جهاد) با اسم حضرت زهرا(س) می‌شود کار این مفسدها را تمام کرد و منتظر ظهور شویم و بهتر است که دست به دست همدیگر دهید و این غده سرطانی را از بین ببرید. برای من خیلی دعا کنید چون خیلی گناه کارم و از همه حلالیت بگیرید.

دنیا رنگ گناه دارد؛ دیگر نمی‌توانم زنده بمانم وصیت من به طلاب این است که اگر برای رضای خدا درس می‌خوانند و هدف دارند بخوانند و اگر اینطور نیست نخوانند. چون می‌شود کار شیطانی و شهریه امام را هم می‌گیرند؛ دیگر حرام درحرام می‌شود و مسئولیت دارد اگر می‌توانند درس بخوانند البته همه‌اش درس نیست، عبودیت هم هست باید مقداری از وقت خود را صرف عبادت کنند چون طلبه‌ای باتقوا کم داریم اول تزکیه نفس بعد درس ای داد از علم شیطانی. دنیا رنگ گناه دارد دیگر نمی‌توانم زنده بمانم. انشاءالله امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) در قبر می‌آیند. 19 بهمن ماه سال 1393
العبد الحقیر و المذنب الضعیف محمدهادی ذوالفقاری
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شهادت 3 پلیس درخوزستان

شهادت 3 پلیس درخوزستان

ساعت 10 صبح روز شنبه (15 فروردین)، پیکر شهدای این حادثه با حضور خانواده آنها و مردم و عشایر حمیدیه و مسئولان محلی و استانی در حمیدیه تشییع خواهد شد.

پنج نفر از ماموران نیروی انتظامی خوزستان در چادر نوروزی ویژه برقراری امنیت مهمانان نوروزی و شهروندان پارک گمبوعه شهرستان حمیدیه مستقر شده بودند از سوی افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفتند.وی افزود: ساعت سه بامداد امروز این ماموران نیروی انتظامی استان که با هدف خدمات رسانی ویژه مسافران نوروزی و حفظ امنیت در این پارک مستقر بودند توسط افراد ناشناسی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که منجر به شهادت سه تن از آنها شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان یادآور شد: در این رابطه تیم های ویژه ای از ماموران خبره آگاهی تشکیل شده و این موضوع را پیگیری می کنند.
موسوی تاکید کرد: مسببین این تیراندازی شناسایی شده و در اختیار مقامات قضایی و مردم شهید پرور قرار می گیرند.
وی گفت: مراسم تشییع پیکر این شهدا روز شنبه ساعت ۱۰ صبح در شهرستان حمیدیه و با حضور مردم شهید پرور، عشایر ولایتمدار و مسئولان استانی و محلی برگزار می شود.

http://www.mehrnews.com/news/2525622/شهادت-سه-نفر-از-ماموران-نیروی-انتظامی-خوزستان-در-پارک-گمبوعه
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیام تسلیت در پی درگذشت همسر مرحوم آیت‌الله خاتمی

پیام تسلیت در پی درگذشت همسر مرحوم آیت‌الله خاتمی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت بانو سکینه ضیائی همسر مرحوم آیت‌الله حاج سید روح الله خاتمی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
اطلاع یافتم که بانوی با فضیلت مرحومه بانو سکینه‌ی ضیائی همسر مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج سیّدروح‌الله خاتمی رحمة‌الله‌علیهما پس از مدتی بیماری و تحمل مصائب و مشکلات جسمی و روحی، دارفانی را وداع گفته‌اند.
اینجانب ضمن تسلیت به ارادتمندان آیت‌الله خاتمی و عموم مردم اردکان و بویژه خانواده‌های عزادار از خداوند متعال رحمت و مغفرت واسعه برای آن مرحومه مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای
۱۶ فروردین ۱۳۹۴

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=29366
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رهبر معظم انقلاب اعضای هیأت امنا و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) را منصوب کردند

با توجه به تغییرات صورت گرفته در اساسنامه کمیته امداد امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی، با تقدیر از تلاش‌های مخلصانه مسئولین سابق این نهاد، «اعضای هیأت امنا و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)» را منصوب و تأکید کردند در تحقق هدف نورانی این تشکیلات الهی، یعنی توانمندسازی و تأمین خوداتکایی محرومان و رشد ایمانی آنان گام‌های اساسی و تکمیلی برداشته شود.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به تغییراتی که در اساسنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفته است؛ حضرات آقایان حجت‌الاسلام حاج شیخ محسن کازرونی، مهندس پرویز فتاح، حسین انواری، حمیدرضا ترقی، سید مرتضی بختیاری، مهندس سید منصور برقعی و خانم دکتر مرضیه وحیددستجردی را به‌عنوان اعضای هیأت امنا و جناب آقای مهندس پرویز فتاح را به‌عنوان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منصوب می‌کنم.

رجاء واثق دارم مجموعه فوق و رئیس محترم این نهاد انقلابی با استعانت از پروردگار متعال و بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند موجود، در تحقق هدف نورانی این تشکیلات الهی که همانا توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه‌ی خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی می‌باشد، گام‌های اساسی و تکمیلی بردارند.
بی‌شک مسئولین سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) و در رأس آنها جناب آقای عسگراولادی رحمة‌الله‌علیه و در سال‌های اخیر اعضای شورای مرکزی و جناب آقای انواری زحمات با ارزشی را در شکل‌گیری این نهاد مؤثر و موفق در مبارزه با فقر و محرومیت کشیده‌اند که ضمن تقدیر از تلاش‌های مخلصانه‌ی آنان، برای همه‌ی آنها اجر و پاداش الهی را مسألت دارم. گرچه تکیه اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) بر کمک‌های کمی و کیفی مردم عزیز کشورمان باید باشد، اما ایفای نقش توسط دولت و مجلس و دستگاه قضایی در پشتیبانی‌های همه‌جانبه از این نهاد انقلابی در جهت انجام مأموریت‌های مقدس آن، امری انکارناپذیر است. مزید توفیقات همه آقایان را از خداوند متعال خواستارم.
سید علی خامنه‌ای
16/ فروردین/ 1394
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] فروش خودروهای پرنده در سال 2017

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان
کد خبر: 94011704181
دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱



محققان یک شرکت در اسلواکی به دنبال تجاری‌سازی و آغاز فروش خودروی پرنده AeroMobil در سال 2017 هستند.
به گزارش سرویس فناوری ایسنا، شرکت AeroMobil سال گذشته از آخرین نمونه اولیه خودروی پرنده موسوم به Aeromobil 3.0 رونمایی کرد که با کمک بال‌های جمع‌شدنی، قادر به حرکت در ترافیک شهری یا پرواز در آسمان از طریق برخاست و فرود در فرودگاه‌های جهان است.
بر اساس اعلام مسئولان این شرکت، خودروی پرنده Aeromobil 3.0 تجاری سازی شده و فروش آن طبق برنامه از سال 2017 آغاز خواهد شد.

این وسیله نقلیه پرنده در اصل برای علاقه‌مندان به پرواز و طرفداران خودرهای لوکس تجاری‌سازی می‌شود. قیمت این مدل حدود دویست هزار دلار خواهد بود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عوامل شهادت ماموران نیروی انتظامی در گمبوعه شناسایی شدند

عوامل شهادت ماموران نیروی انتظامی در گمبوعه شناسایی شدند

دادگستری خوزستان، فرزاد فرهادی راد در اولین جلسه کمیسیون رسیدگی به جرائم خاص در سال ۹۴ اظهار کرد: این حادثه قلب همه مردم کشور را در ایام تعطیل عید نوروز جریحه دار کرد.فرهادی راد گفت: در نشستی که برگزار شد، مقرر شد کارگروه متشکل از سپاه، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و دستگاه قضایی تشکیل و موضوع به صورت منسجم و با دقت و سرعت بیشتری بررسی شود.وی ادامه داد: عوامل این حادثه شناسایی شده اند و به زودی در چنگال قانون گرفتار می شوند.فرهادی راد گفت: دستگاه قضایی این موضوع را با قاطعیت پیگیری و قطعاً مجازات های متناسبی را برای عاملین این حادثه اعمال می کند.به گزارش خبرنگار مهر، سه تن از ماموران نیروی انتظامی استان خوزستان بامداد سیزدهم فروردین ماه در پاسگاه روستای گمبوعه در شهرستان حمیدیه مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

http://www.mehrnews.com/news/2527807/عوامل-شهادت-ماموران-نیروی-انتظامی-در-گمبوعه-شناسایی-شدند
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] طراحی پوشش ضدگلوله با مایع جادویی

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

کد خبر: 94011704150
دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰



دانشمندان لهستانی در حال کار بر روی یک مایع جادویی هستند که در برابر ضربه، سخت شده و می‌تواند در آینده بجای جلیقه‌های ضدگلوله جامد مورد استفاده قرار بگیرد.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، این مایع که «STF» نام دارد، بسرعت در زمان قرار گرفتن در برابر ضربه و در هر دمایی، محکم می‌شود؛ از این مایع برای تولید ورق‌های سبک منعطف استفاده شده که می‌تواند درون جلیقه ضدگلوله بکار گرفته شود.
این ویژگی در یک زره مایع به ارائه محافظت در برابر نفوذ پرتابه‌های پرسرعت و همچنین پراکنده کردن انرژی در یک منطقه بزرگتر می‌پردازد.
به گفته محققان موسسه Moratex، این چسبندگی به تبعیت از ذرات درون ساختار مایع افزایش یافته، از این رو آن‌ها مانعی را در برابر عوامل نفوذی خارجی تشکیل می‌دهند.
ترکیبات دقیق مایع STF تنها برای شرکت سازنده و موسسه نظامی فناوری تسلیحاتی در ورشو شناخته شده است، اما آزمایشات بالستیک، مقاومت آن را در برابر طیف گسترده‌ای از پرتابه‌ها تائید کرده‌اند.
به گفته محققان، قابلیت حفاظتی مایع در کنار دندانه‌های کمتر سطح آن، به ارائه سطح ایمنی بالاتر برای کاربران در مقایسه با راه‌حلهای سنتی‌تر مبتنی بر کولار ارائه کرده است.

در زمان استفاده از جلیقه‌های ضدگلوله روی بدن، خمش چهار سانتی‌متری به سمت داخل در زمان برخورد گلوله ممکن است باعث صدمه به جناغ سینه، شکستگی جناغ، انفارکتوس میوکارد و آسیب‌دیدگی مرگبار طحال شود.
اما مایع جدید، با کاهش سطح دندانه‌ها از چهار سانتیمتر به یک سانتیمتر، احتمال خطر را تا 100 درصد حذف کرده است.
سطح گسترده‌ای از مایع STF در زمان برخورد با یک پرتابه پر سرعت، به سرعت محکم شده و بتعث می‌شود که انرژی عظیم آن از اندام داخلی پراکنده شود.
قرار دادن این مایع در لباس‌های ضدگلوله نیامند طراحی ضمیمه‌های خاص است، اما به گفته محققان، آن‌ها سبکتر از ضمیمه‌های استاندارد بالستیک بوده و طیف گسترده‌تری از حرکات را در اختیار کاربران در نیروی پلیس و ارتش قرار می‌دهد.
محققان همچنین در آزمایشگاه در حال کار بر روی یک مایع مغناطیسی هستند که امیدوارند در محصول نهایی آن‌ها بتواند مورد استفاده قرار بگیرد.
به گفته محققان، هر دو مایع می‌توانند کاربردهایی فراتر از جلیقه‌های ضدگلوله داشته باشند و در زمینه‌هایی مانند تولید پوشاک ورزشی حرفه‌ای و تجهیزات آن‌ها یا سپر خودرو و موانع محافظ جاده‌ای مورد استفاده قرار بگیرند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] سرنوشت هدیه روحانی به ترکمنستان
[/h]
» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر
کد خبر: 94011704577
دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱


رئیس‌جمهور ترکمنستان، اتوبوسی را که چند هفته پیش از سوی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر وی به عشق‌آباد هدیه گرفته بود، به مجتمع یتیمان عشق‌آباد اهدا کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از «ایلنا»، در این مراسم که با حضور مقامات عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و مردمی ترکمنستان و معاون سفیر ایران در عشق‌آباد برگزار شد، حسن‌مراد حایتجان‌اف - مدیر مجتمع یتیمان عشق‌آباد - طی سخنرانی خود ضمن قدردانی بابت این هدیه از سوی رئیس‌جمهور ترکمنستان، تاکید کرد که این بهترین هدیه در آستانه عید نوروز برای بچه‌های این مجتمع است.
وی با اشاره به اینکه در این مجتمع 254 نفر از کودکان در سنین مختلف زندگی می‌کنند، گفت: هدیه این اتوبوس جدید شادی کودکان این مجتمع را مضاعف کرده است.
علی تیزتک - معاون سفیر ایران در عشق‌آباد - نیز طی سخنانی فرا رسیدن عید نوروز را به ملت و دولت دوست و برادر و کشور همسایه ترکمنستان تبریک گفت و افزود: موجب خشنودی و افتخار است که در چنین مراسمی شرکت می‌کنم.
وی تصریح کرد: از ابتکار خداپسندانه رئیس‌جمهور ترکمنستان استقبال و تشکر می‌کنیم و امیدواریم که روابط و همکاری‌های میان ایران و ترکمنستان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیش از گذشته گسترش یابد.
به این مناسبت یک نمایشگاه صنایع دستی ترکمنستان نیز در حاشیه آن ترتیب داده شده‌ است و هنرمندان نامدار ترکمنستان برنامه‌های کنسرت و موسیقی نیز اجرا کردند.
حسن روحانی در جریان سفر به ترکمنستان و در حاشیه نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و ترکمنستان، یک دستگاه اتوبوس VIP اسکانیا تولید شرکت «عقاب افشان» را به عنوان نماد صنعت جمهوری اسلامی ایران به «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس‌جمهوری ترکمنستان اهدا کرد.









انتهای پیام
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزئیات تازه از حادثه دیروز منطقه مرزی /جیش الظلم مسئولیت ترور را به عهده گرفت

جزئیات تازه از حادثه دیروز منطقه مرزی /جیش الظلم مسئولیت ترور را به عهده گرفت

گروهک تروریستی «جیش الظلم» مسوولیت حمله شب گذشته به مرزبانان ایرانی در شرق کشور را بر عهده گرفت. پیش از این فرماندار چابهار از شهادت هشت مامور مرزبانی سیستان و بلوچستان در درگیری با اشرار مسلح در شب گذشته خبر داده بود.
احمدعلی موهبتی ضمن تایید این خبر گفت: اشرار مسلح با کمین در منطقه مرزی میل 239 در جنوب شرقی ایران در حدفاصل باهوکلات و پیشین نزدیکی مرز پاکستان و ایران،‌ این مرزبانان را به شهادت رساندند.
وی اظهارکرد: در این حمله تروریستی ماموران نیز با اشرار درگیر شدند که تعدادی از آن‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند.
کوتاهی پاکستان در مبارزه با این تروریست‌ها که در مرز این کشور قرار دارند چالشهای امنیتی برای منطقه و حتی پاکستان دارد که باید با رویکرد مثبت منطقه‌ای با آن مقابله کرد. در این حمله مرزبانان بومی که تعدادی از آن‌ها از اهل سنت بودند هدف قرار گرفتند که نشان دهنده ماهیت ضددینی و ضد مردمی تروریست هاست.

..................................

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تشریح واقعه شب گذشته، جزئیات تازه ای از این حادثه مطرح کرد.
به گزارش معاونت اجتماعی مرزبانی ناجا، سردار قاسم رضائی در اینباره اظهار داشت: عصر روز دوشنبه در منطقه مشترک مرزی ایران و پاکستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان مرزبانان این منطقه بر اساس وظایف ذاتی که حفظ و مراقبت از مرزها است، در حال انجام ماموریت بودند که یک گروه تروریستی از خاک پاکستان تقریبا در ۲۰ متری مرز در ارتفاعات منطقه، با ایجاد درگیری ضمن تعدی و تجاوز به حقوق و خاک کشورمان ۸ نفر از مرزبانان این منطقه را به شهادت رساندند.
وی افزود: با توجه به این که مرزبانان این منطقه بدون همکاری دولت پاکستان در حقیقت مرزبانی دو کشور را برعهده دارند اما متاسفانه با بی توجهی طرف پاکستانی مواجه هستیم.
فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد:در طول یک سال گذشته بیش از ۷۰ فقره درگیری و تجاوز مرزی از خاک پاکستان را شاهد بودیم و هر اتفاق مرزی که در این منطقه رخ می دهد عقبه آن به پاکستان برمی گردد و این موضوع قابل قبول کشور ما نیست.
وی با اشاره به این که کشور پاکستان مامن متخلفان شده، افزود: بیش از ۸۰ گروه متخلف، قاچاقچی و ... که از دست قانون جمهوری اسلامی ایران فرار نموده اند در خاک پاکستان اسکان یافته و از همان جا هدایت گروه خرابکارانه را بر عهده دارند.

رضائی ضمن تسلیت به خانواده شهدا گفت: از دولت پاکستان می خواهیم همیت مرزی داشته و نسبت به کنترل مرزهای کشور خود اهتمام بیشتری نشان دهند تا بیش از این شاهد این گونه اتفاق های تلخ نباشیم.
به گزارش مهر، سردار قاسم رضائی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی بامداد امروز به منظور بررسی حادثه تروریستی مرزهای جنوب شرق ایران به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.
شب گذشته طی کمین اشرار مسلح در منطقه مرزی معروف به میل ۲۳۹ در جنوب شرق ایران هشت مامور مرزبانی شهید شدند.


[h=3]جزئیاتی از حادثه تروریستی شب گذشته در مرز ایران و پاکستان[/h]

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزئیات ترور دو مامور مخابرات سپاه

جزئیات ترور دو مامور مخابرات سپاه

دو نفر از نیروهای مخابرات سپاه پاسداران در شهرستان مهرستان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند. به گزارش مهر، دو نفر از نیروهای مخابرات نیروی زمینی سپاه پاسداران شرق کشور ظهر امروز هنگام پایین آمدن از کوه بیرک در شهرستان مهرستان توسط اشرار مسلح به شهادت رسیدند. بر اساس اخبار اولیه، ﺍﯾﻦ نیروها ﺑﺮﺍﯼ انجام ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﺨﺎﺑﺮﺍﺗﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﯿﺮک ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻫﺪﻑ ﺗﯿﺮﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘه ﻭ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺳﯿﺪند.
بر اثر این حادثه مرتضی محمد باقری و محمد محمدی سلیمانی به شهادت رسیدند. رشید پارسایی فرماندار مهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر در تایید این خبر گفت: تلاش ها برای شناسایی عاملان این جنایت ادامه دارد و اخبار تکمیلی در این زمینه متعاقبا ارسال می شود. شهرستان های مهرستان، سراوان و سیب و سوران دارای ۳۱۸ کیلومتر مرز زمینی مشترک با پاکستان است.
 

3aber-sr

عضو جدید
23 عادتی که میتواند شما را با هوش و دقیق میکند



[h=2]در این مقاله اقدامات ساده‌ای را گرد آورده‌ایم که اگر به عادات روزانه‌مان اضافه شوند می‌‌توانند ما را به فردی باهوش‌تر و دقیق‌تر تبدیل کنند.

[/h]



همه ما از کودکی درگیر سنجش هوش خود و مقایسه آن با دیگران هستیم و اغلب تلاش می‌کنیم افراد باهوش و دقیقی باشیم یا حداقل در مراودات کاری و اجتماعی این‌گونه به نظر برسیم. اما باهوش و دقیق بودن پروسه‌ای یک شبه نیست و نیاز به توجه و پرورش دارد. در این مقاله اقدامات ساده‌ای را گرد آورده‌ایم که اگر به عادات روزانه‌مان اضافه شوند می‌‌توانند ما را به فردی باهوش‌تر و دقیق‌تر تبدیل کنند.
۱- هر روز ۱۰ ایده بسازید
به این فکر کنید که چگونگه می‌توانید فقر را در جامعه کاهش دهید، برای حل مشکلات روزمره خود چه کاری می‌توانید انجام دهید، اگر فیلم‌ساز بودید چه موضوعی را جهت ساخت فیلم انتخاب می‌کردید و مواردی از این دست.

مهم نیست که ایده‌های شما چگونه پشتیبانی می‌شوند و یا به ثمر می‌رسند، این تنها یک تمرین هر روزه برای مغز است هرچند که نگاه کردن به لیست ایده‌ها می‌تواند زمانی آغازگر یک مسیر در راه کسب موفقیت باشد. بسیاری از کتاب‌هایی که نوشته شده‌اند و یا وسیله‌هایی که مبتکرانه اختراع شدند، زمانی در حد یک ایده دور از ذهن بودند.
۲- روزنامه بخوانید
خواندن روزنامه به شما کمک می‌کند که از اخبار اطراف دنیا آگاه باشید و در کل دانش شما ارتقا پیدا می‌کند.
۲۳ عادت روزانه که شما را به فردی باهوش‌تر و دقیق‌تر مبدل می‌کنند
خواندن روزنامه هم‌چنین امکانی را فراهم می‌کند که بین مسائل و موضوعات به ظاهر نامرتبط اتصال‌ها را پیدا کرده و در جمع دوستان و اطرافیان نظرات‌تان را مطرح کنید. همچنین بتوانید نظرات آن‌ها را تحلیل کرده و به چالش بکشید.
۳- وکیل مدافع شیطان باشید
این بازی را هر روز تکرار کنید و یکی از آموخته‌های اخیر خود را به نقد بکشید گویی که شما نظر مخالفی دارید. سعی کنید برای مخالفت خود دلایل و شواهدی داشته باشید. به عنوان مثال فرض کنید امروز از یکی از همکاران خود ترفندی را آموخته‌اید که می‌تواند مصرف برق مصرفی شما را کاهش دهد. در ذهن خود دلایلی برای رد نظریه او بیابید و سعی کنید که اثبات کنید که این تکنیک نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد. این بازی به شما کمک می‌کند که به ذهن خود وسعت داده و بهتر فکر کنید.
اگر هنوز نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید مقالات انتقادی که در مجلات نوشته می‌شود، می‌تواند مسیر را به شما نشان دهد که چگونه برای نظرات خود استدلال‌های محکم بسازید و از ایده‌های خود دفاع کنید.
۴- یک فصل از کتاب داستانی یا یک کتاب غیرداستانی را مطالعه کنید
خواندن یک کتاب در هفته را به عنوان هدف خود مشخص کنید و در طول روز از اوقات استراحت و زمان‌هایی که در انتظار اتوبوس یا مترو هستید برای ادای این دین استفاده کنید. کتاب‌های جیبی از آن جهت که همواره می‌تواند درکنار شما باشند، گزینه مناسبی هستند.
کتاب‌های داستانی در درک شخصیت‌ها و دیدگاه‌های اجتماعی مفید هستند و کتاب‌های غیر داستانی دانش ما را در خصوص فلسفه، سیاست، علوم مختلف و مباحث جدید افزایش می‌دهند. خواندن کتاب به راحتی می‌تواند مثل دنبال کردن یک سریال و یا چک کردن روزانه و حتی ساعتی ایمیل، به یک عادت تبدیل شود.
۵- به جای تماشای برنامه‌های بی‌محتوای تلویزیون، فیلم‌های آموزشی تماشا کنید
گاهی تماشای یک برنامه علمی برای ما بسیار سرگرم کننده‌تر و مفیدتر از مطالعه یک مطلب در این خصوص است.
در حال حاضر با دسترسی به اینترنت به سهولت می‌توانید فیلم موضوعات مورد علاقه خود را ببینید و دنبال کنید. مطالبی که شما از طریق فیلم‌های آموزشی می‌آموزید اغلب در ذهن شما ماندگارترند.
۶- در صفحه‌های اجتماعی که اطلاعات جدید و سرگرم‌کننده را منتشر می‌کنند مشترک شوید
شاید این ترفند بتواند جهت ارتقای سطح هوش در جامعه کنونی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد، هر چند که در ایران با یک جوزدگی خاص نیز همراه شده است. اما در حقیقت هر کدام از ما در برنامه‌های اجتماعی مختلفی عضو هستیم و حداقل یک یا دو کانال یا صفحه از کانال‌ها و صفحات اجتماعی را می‌شناسیم که مطالب و تازه‌ها را از طریق این صفحات دنبال می‌کنیم بنابراین به این کار ادامه دهید.
۷- منابع دانش مورد علاقه خود را بررسی کنید
به دنبال فراگیری دانش حرکت کنید. هر روزه در وبلاگ‌های تخصصی در خصوص رشته، حرفه و حتی علایق شما مطالب جدید نشر پیدا می‌کند. حتی اگر فرصت آن را ندارید که هر روزه اطلاعات خود را آپدیت کنید مقاله‌ها را ذخیره‌سازی کرده و پیش از خواب فرصت کوتاهی را برای مرور این مطالب اختصاص دهید.
۸- آن‌چه را که از افراد دیگر آموخته‌اید به اشتراک بگذارید
شما هم احتمالا در طول تحصیل یا مباحث کاری این تجریه را داشته‌اید که زمانی که مبحثی را نقل می‌کنید و یا آموزشی را انجام می‌دهید مطلب خیلی بهتر در مغز شما می‌نشیند و می‌توانید مطمئن باشید که مفهوم آن را درک کرده‌اید. اگر اخیرا با یکی از دوستان خود در خصوص مبحثی گفتگو کردید و جنبه‌های مختلف آن را تحلیل و آنالیز کرده‌اید می‌توانید نتیجه مذاکرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و دیدگاه‌های آن‌ها را نیز بخوانید و یا بشنوید. در حقیقت این اشتراک‌گذاری را می توانید در یک گفتگوی رو در رو و یا به صورت تلفنی انجام دهید. با توجه به مشغله‌های زندگی و دغدغه‌های کاری شاید فرصت این گونه بحث‌ها به راحتی میسر نشود، بنابراین وبلاگ نویسی می‌تواند روش جایگزین مناسبی جهت تعامل و خواندن دیدگاه‌های مختلف باشد.
۹- دو لیست تهیه کنید
یکی مهارت‌های مربوط به کار و تخصص شما که اکنون نیاز است که یاد بگیرید و دومی مهارت‌هایی که در آینده تمایل به یادگیری آن دارید. Google Docs یک راه مناسب برای پیگیری فهرست شما است. برای کلیه موارد لیست‌تان تصمیم‌گیری کنید منابع آموزشی و محدودیت‌ها را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه علوم کامپیوتر مشغول به کار هستید لیست اول شما می‌تواند شامل یادگیری تازه‌های Python در یک روز و یا استفاده از MongoDB در روز دیگر باشد و اهداف بلند مدت شما مثل بازاریابی پیشرفته به کمک کامپیوتر و یا یادگیری نرم‌افزارهای تخصصی معماری در لیست دوم قرار می‌گیرند. حال نیاز است که به گام‌های ساده مراحل رسیدن به اهداف کوتاه و بلندمدت را برنامه‌ریزی کنید.
۱۰- فهرست I did یا «انجام داده‌ام»، لیستی که به آن نیاز دارید
در پایان هر روز کارهایی که با موفقیت به پایان رسانده‌اید را لیست کنید.
این لیست به شما کمک می‌کند حس بهتری نسبت به خود داشته باشید هم‌چنین برای تصمیم‌گیری‌های آتی تصویر صحیحی به شما ارائه می‌دهد.
۱۱- هر چه را که یاد می‌گیرید بنویسید
مهم نیست که این نوشتن را چگونه و کجا انجام می‌دهید اما نوشتن به شما این امکان را می‌دهد که دانش و یافته‌های خود را پیگیری کنید و صد البته که مدون کردن کمک می‌کند مطالب را بهتر به خاطر بسپارید. هم چنین می‌تواند برای شما انگیزه‌ای ایجاد کند که بیشتر بیاموزید و اطلاعات بیشتری را ثبت کنید.
۱۲- ذهن خود را تحریک کنید
پیاده‌روی روزانه زمان مناسبی برای حرکت ذهن و حفظ سلامتی روانی است.
در طول پیاده‌روی می‌توانید به پروژه کاری یا تصمیم‌گیری‌های مهم خود فکر کنید و یا اطلاعات جدید را در مغز خود پردازش کنید.
13- در دوره‌های آنلاین شرکت کنید
لیست دوره‌های آنلاین تخصصی را بررسی کنید با توجه به رایگان بودن و دسترسی آسان بر حسب زمینه فعالیت و علایق خود یک یا دو دوره از این دوره‌ها را انتخاب کنید و با تمرکز و پیگیری برنامه درسی هر روز گام به گام پیش روید.
۱۴- با افرادی که برای شما جالب هستند صحبت کنید
اغلب برای ما پیش آمده است که در جمعی قرار گرفته باشیم و فردی به واسطه شخصیت و یا موفقیت در زندگی یا حرفه خود برای ما جالب باشد. از گفتگو نترسید یک مکالمه دوستانه و در پی آن یک آشنایی ضمنی با نوع رفتار و دیگاه این افراد می‌تواند برای شما بسیار آموزنده و الهام‌بخش باشد.
۱۵- وقت خود را با افراد باهوش‌تر از خودتان بگذرانید
در معاشرت با این افراد همواره فروتن و مشتاق یادگیری باشید. تا جایی که امکان دارد و موجب آزار فرد نمی‌شود سوالات خود را بپرسید.
وقتی اطراف خود را با افراد باهوش‌تر از خود پر کنید هیچ چاره‌ای به جز کسب اطلاعات و آموختن ندارید.
۱۶- سوالات خود را دنبال کنید
پرسش‌هایی که در ذهن ما ایجاد می‌شوند نقطه شروع کسب دانش هستند.
هر چند که ممکن است پاسخ‌های که می‌شنوید دلسرد کننده باشد اما تا زمانی که پاسخ مورد قبول خود را کسب نکرده‌اید دست از کنجکاوی و کنکاش برندارید.
۱۷- از برنامه‌هایی استفاده کنید که هر روز یک کلمه را آموزش می‌دهند
با برنامه‌های word-of-the-day دامنه لغات خودتان را وسیع‌تر می‌کنید که می‌تواند در آزمون‌هایی مانند SAT یا GRE به شما کمک کند یا حتی در مکالمات روزمره برای‌تان مفید باشد.
می‌توانید حتی برای یادگیری لغات زبان‌های دیگری به جز انگلیسی تلاش کنید. سعی کنید هر روز ۵ تا ۱۰ لغت به دامنه لغات زبان خارجی که یاد می‌گیرید بیافزایید. در این راه می‌توانید از سایت‌هایی مانند LiveMocha یا Basuu یا DuoLingo استفاده کنید.
۱۸- با ترس‌هایتان روبرو شوید
از محدوده امنی که برای خود ساخته‌اید و موجب می‌شود عاقل‌تر به نظر برسید بیرون بیاید و هر روز خودتان را مجبور کنید که بیشتر از این محدوده فاصله بگیرید. در گروه‌ها و تیم‌های عمومی شرکت کنید و سعی کنید که گروه را در جهت رسیدن به اهداف رهبری کنید. برای شروع تشکیل یک گروه از دوستان و اطرافیان برای یک سفر کوتاه و رهبری گروه می‌تواند کارآمد باشد. به عنوان حرکتی دیگر می‌توانید برای کسی که همواره در محیط کار مورد تحسین شما است ایمیلی بزنید و از او در پروژه‌ای کمک و راهنمایی بخواهید.
۱۹- مناطق جدید را کشف کنید
مسلما برای همه ما ممکن نخواهد بود که به سفر دور دنیا برویم و مناطق بکر و معروف را ببینیم.
اما امکان یک طبیعت‌گردی در اطراف شهر و روستای محل سکونت ما وجود دارد. پس فرصت را از دست ندهید برای درک جهان پیرامون و آشنایی با فرهنگ‌ها و افراد جدید سفر کردن بسیار کارآمدتر از برنامه‌های تلویزیون است.
۲۰- از بازی‌های فکری غافل نشوید
با انجام بازی‌هایی نظیر شطرنج، پازل و سودوکو ذهن خود را به چالش بکشید.
۲۱- زمانی را به «هیچ کاری نکردن» اختصاص دهید
اوقاتی را در سکوت به استراحت بپردازید. آرامش می‌تواند برای شما منبع الهام باشد.
۲۲- برای سرگرمی فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که شما را رشد می‌دهند
نواختن یک ساز و یا یک قطعه موسیقی، خواندن کتاب و یادگیری مهارت‌ها و نرم‌افزارهای کامپیوتری می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.
۲۳- آن‌چه را که آموخته‌اید به کار بگیرید
و در نهایت اگر مهارت جدیدی کسب کرده‌اید، از آن در زندگی شخصی و کاری خود استفاده کنید. این بهترین مسیر برای تبدیل دانش به تخصص و هوش است.

 

Similar threads

بالا