آموزش قدم به قدم براي گرفتن پايه 1

paye-1.bl

عضو جدید




وبلاگ آموزش گواهينامه پايه يك رانندگي

مطالب آموزشي در مورد گواهينامه پايه يك رانندگي - در مورد مهارت هاي رانندگي و آموزش پايه يك و گواهينامه پايه يكم

آدرس : http://paye-1.blogfa.com


 
آخرین ویرایش:

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز




وبلاگ آموزش گواهينامه پايه يك رانندگي

مطالب آموزشي در مورد گواهينامه پايه يك رانندگي - در مورد مهارت هاي رانندگي و آموزش پايه يك و گواهينامه پايه يكم

آدرس : http://paye-1.blogfa.com


ايشون وبلاگ خوبي دارن خيلي كمك ميكنه براي كساني كه بار اولشونه ميخوان پايه 1 بگيرن..:gol:
 

Relampago

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه جاشو نگرفتم ... ینی باس 25 سالمون تموم شده باشه ؟!
من یه جا شنیده بودم از بیست و سه سالگی میشه رف سراغش !
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه جاشو نگرفتم ... ینی باس 25 سالمون تموم شده باشه ؟!
من یه جا شنیده بودم از بیست و سه سالگی میشه رف سراغش !
درسته تو قانون قديم 23 سال بود يعني بعد پايه 2 با 3 سال تجربه ميتونستي كارتكس بگيري .ولي الان كه 3 پايه شده همون 25 سال درسته مكافاتيه
 

ali 254

اخراجی موقت
سلام
آقا من قبلا ب 1 داشتم و الان 6 ماهی هست که پایه دو گرفتم...چه موقعی می تونم برای پایه یک اقدام کنم؟ ضمنا چجوری باید تمرین کرد تو این مدت ؟ با توجه به اینکه ماشین سنگین نداریم:cry:
 

ali 254

اخراجی موقت
گفتم بحث رو در تاپیک ادامه بدیم بهتر باشه... در مورد ب 2 که گفتید همونطور که می دونید دیگه حذف شده...
می گم ما هم شانس نداریما... ی دفعه 23 سال واسه پایه یک رو کردن 25 سال.. بابا طرف با 23 سال می تونه گواهینامه خلبانی بگیره اون موقع واسه پایه یک نمی تونه؟!

شما یعنی 10 جلسه رفتید ثبت نام کردید 20 هزارتومن؟ یا هر جلسه 20 تومن؟
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
گفتم بحث رو در تاپیک ادامه بدیم بهتر باشه... در مورد ب 2 که گفتید همونطور که می دونید دیگه حذف شده...
می گم ما هم شانس نداریما... ی دفعه 23 سال واسه پایه یک رو کردن 25 سال.. بابا طرف با 23 سال می تونه گواهینامه خلبانی بگیره اون موقع واسه پایه یک نمی تونه؟!

شما یعنی 10 جلسه رفتید ثبت نام کردید 20 هزارتومن؟ یا هر جلسه 20 تومن؟
سلام...والا قوانينشو خودشونم موندن توش .. درسته ب2 حذف شده ولي پايه 2 اومده جاش .....ابتدا پايه 3 بعد پايه 2 (همون ب 2 قديم)بعد اگه 25 سال داشتيد ان شالله پايه 1 هفت خواني هست ...من جلسه اي 2 تومن دادم فك كنم ميشه 20 تومن..
 
آخرین ویرایش:

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئيس پليس راهور استان آذربايجان شرقي شرايط جديد ثبت نام گواهينامه پايه يكم دارندگان گواهينامه هاي پايه دوم - پ1 -پ2 و ب2را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا از تبريز، سرهنگ "ناصر مکائيلي" با اعلام خبر فوق افزود : باستناد ابلاغيه شماره 760-1-12.7-13.4 مورخه 20/4/92 راهور ناجا شرايط جديد ثبت نام متقاضيان اخذ گواهينامه پايه يکم به شرح ذيل مي باشد.
بر اساس همين گزارش وي افزود:داراندگان گواهينامه هاي پايه دوم قديم- پ1، پ2 با حداقل سن 25 سال و دارندگان گواهينامه رانندگي ب2 با حداقل سن 25 سال که دو سال تمام از تاريخ صدور آن سپري شده باشد مي توانند با احراز شرايط و ضوابط ثبت نام نمايند.
سرهنگ ميکائيلي تصريح کرد: برابر آيين نامه صدور انواع گواهينامه هاي رانندگي مصوب 1390 آزمون فني پايه يکم حذف شده است.
وي همچنين بيان داشت: دارندگان گواهينامه پ1 در صورت احراز شرايط و ضوابط لازم جهت اخذ گواهينامه پايه يکم، اخذ آزمون آئين نامه راهنمايي و رانندگي از اين افراد الزامي نبوده و صرفا بر اساس شرکت در آزمونهاي مهارت علمي رانندگان با کاميون 1921 و اتوبوس به محل آزمايش هدايت مي شوند.
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما تهران امتحان دادین یا اصفهان؟کدوم راحت تره؟

من اردبيل امتحان دادم....شهرستان نسبت به تهران هم سريعتر تجديد آزمون ميكنند 2 هفته اي(14 روز) ...ولي تهران 40 روزه..است....شهرستان فكر ميكنم راحتتر قبول ميكنند....تهران از 100 نفر كمتر از 10 نفر قبول ميشن ولي اردبيل از حدود 50 نفر 10 12 نفر تو تپه قبول ميشن
 

ali 254

اخراجی موقت
میگم قضیه این تپه چیه که هر که میره رد میشه؟ خب باید چکار کرد واقعا؟واقعا کار سختیه یا چون آموزش اولیه غلطه اکثرا مردود میشن؟
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
میگم قضیه این تپه چیه که هر که میره رد میشه؟ خب باید چکار کرد واقعا؟واقعا کار سختیه یا چون آموزش اولیه غلطه اکثرا مردود میشن؟

نكتش اينه همه بدون تمرين ميرن مثل پابه 2 نيست راحت بري بگيري يعني ...چون يه ذره بحث فني ميشه مثال گاز وسط و دور تنظم دور موتور ...با تمرين اصلا كار سختي نيست( كسي كه ميخواد زود قبول شه تمرين و تمرين وباز هم تمريم) ...من تپه را فكز كنم 3 بار رد شدم...3 بار اول فقط هردفعه 2 دور با كاميون ميزدم...خيال ميكردم راحته ولي تمرين زياد ميخواد چون توي امتحان بحث استرس هم است همه اينايي كه رد شدن دفعه اولشون نيست كه پشت كاميون ميشينن ولي چون تمرين كافي ندارن موقع امتحان از رد شدن بقيه استرس ميگيرتشون ...دفعه اخر با 4 با 5 دور تمرين كه در هر دورش حدود 10 دقيقه طول ميكشيد تقريبا با يك ساعت دنده عوض كردن...قبول شدم...شهري با اتوبوس راحت تره يك ضرب قبول شدم...
 

ali 254

اخراجی موقت
خب مگه باید تو امتحان تپه چکار کرد دقیقا؟ماشین آزمون کدوم مدل بنزه؟
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب مگه باید تو امتحان تپه چکار کرد دقیقا؟ماشین آزمون کدوم مدل بنزه؟

با 1921 امتحان ميگيرن.....توضيحش تو سايت تيونينگ تاك نوشته. به نقل از تي تي
امتحان پايه 1 هنر تنظيم دور موتور و گيربكس و جازدن دنده ها با كمك گاز و كلاچه. توي امتحان تپه اگر سر ناخن شصت پا به ترمز برسه بايد پياده بشي و بري يك ماه ديگه برگردي. پس خيلي بايد حواست به سرعت ماشين باشه كه يهو دور نگيره و نتوني دنده رو جابزني. در كل حرف دوستمون درسته. اگر رانندگي سواري رو اصولي بلد باشي و ازفني ماشين سردربياري (اينكه موتور چطور كار ميكنه و گيربكس چطور كار ميكنه و وقتي دسته دنده رو جابجا ميكني چه اتفاقي ميفته كه دنده عوض ميشه يا اينكه وقتي كلاچ ميگيري چه اتفاقي ميفته و ...) راحت ميشه قبول شد. و نكته خيلي خيلي مهم داشتن آرامش و حوصله هست. اصلا نبايد عجله كني يا اينكه هول بشي. خيلي با آرامش ايد رفتار كني. چون اگر افسر بفهمه ذره اي هول شدي پيادت ميكنه.
هيچ وقت قبل از فرمان افسر واسه تعويض دنده گاز نديد. مثلا توي تهران افسر ميگه با 2 راه بيفت بعد طرف راه ميفته و حسابي گاز ميده به حساب اينكه افسر ميگه برو 3 ولي يهو افسر ميگه يك! بعد طرف سريع ميخواد بره 1 كه عمرا 1 جابره!

نكته بعد اين كه وقتي مثلا 2 هستي افسر ميگه برو 1 اصلا نبايد هول شي. اول گازو ول ميكني بعد يكم صبر ميكني تا دور بيفته و سرعت كم شه بعدش دنده رو خلاص ميكني و يه گاز وسط حسابي ميدي و سريع ميزني 1. اگر با سرعت بالا بخواي بري 1 هرگز دندت جا نميره
بصورت خلاصه بگم : گرفتن گواهينامه پايه يكم، فقط و فقط هوش ميخاد، هوش در همه چي، هم هوش در رانندگي و هم هوش در برخورد با سرهنگها، ....
هوش يعني سرعت عمل
هوش يعني دقت عمل
هوش يعني با ادب بودن
هوش يعني پوشش مناسب داشتن (لباس و كفش)

اگر كسي ميخواد راحتر قبول شه بره شهرستان ، مثلاً سمنان يا شمال و يا حتي تبريز ، ولي اگه كسي ميخواد تهران قبول شه و زود هم قبول شه ، بايد هم با هوش باشه و هم زحمت بكشه (لااقل يك ميليون تومان هم كنار بزاره)
امتحان تپه سخته ، خيلي هم سخته ولي ميشه از پسش برومد، بايد بتوني تو هر دور تپه ١٦ تا دنده عوض كني كه هر كدوم از اين دنده ها قلق خودشو داره، حداقل ٢ دور و حداكثر ٣ دور بايد بزني ، هر وقت تو تمرين تونستي ١٠ دور رو بدون يك اشتباه بزني ، شانس قبوليت بالاست، استرس بزرگترين عامل بازدارنده تو قبوليه،
آدم ميشناسم ٣٤ سالشه و راننده ماك جنگي مدل ١٩٤٢ ، ولي بيش از ٢٠ مرتبه رد شده،
آدم ميشناسم ٥ ساله تو يه ارگاني ١٩٢١ دستشه و تا حالا سه تا كارتكس عوض كرده
آدمي هم بوده كه با تجربه خيلي خيلي كمتر ، ولي به خاطر به همراه داشتن يه خودكار قبول شده،
دنده دادن به ١٩٢١ مثل گيركردن ناخن دوتا انگشت سبابه ميمونه، مرز بين قبولي و مردودي هم دقيقاً مثل همون ناخن ها ميمونه
فقط تمرين تمرين تمرين ، هم تمرين ذهني و هم تمرين عملي ، اين رمزه راحت قبول شدنه
آزمون تپه با بنز ١٩٢١ :
شروع حركت از كفي پايين با دنده ٢ به سمت سربالايي
بعد ١
بعد ٢
بعد ٣
بعد ٤
بعد ٣
بعد ٢
بعد ١ - تا اينجا تقريباً آخر سربالايي هستي و رسيدي به كفي بالا
بعد ٢
بعد ١
بعد ٢
بعد ٣ - تا اينجا تقريباً كفي بالا رو رد كردي و تو شروع سر پاييني هستي
بعد ٤
بعد ٣ - كاملاً تو سرپاييني هستي
بعد ٢ - آخر سرپاييني هستي
بعد ١ - كفي پاييني هستي ، كه اگه تا تيجا خوب كار كرده باشي ، ميري براي دور دوم كه معمولاً دور دوم سرعتي يا نيمه سرعتيه ( نيمه سرعتي در حاليه كه بخواد ازت سه دور بگيره)
در دور دوم ، ميگه ٢ ، بعدش ٣ و بعد در حاليكه هنوز دنده ٣ رو جانزدي ، بلند بهت ميگه "چهار، يك" (يعني اول ميري چهار و بعد سه و بعد دو و بعدش يك) { از ٣ به ٤ بدون گاز وسط ولي دنده هاي معكوس از ٤ تا ١ همگي با گاز وسط ، اينجاس كه خيليها قاطي ميكنن }
تا اينجا رسيدي به كفي بالا، حالا دوباره ١ ، بعد ٢ ، بعد ٣ كه اول سرپاييني هستي ، بعد ٤
بعد ٣
بعد ٢
و در انتها روي كفي پايين دنده ١ رو ازت ميخواد
اگر از خط پايان رد نشدي و دنده ات جارفت ، بايد كلاچ رو بگيري و دستي رو بكشي و بعد دنده رو خلاص كني (ترتيبش خيلي مهمه)
و بعد ميري پايين و مياي سمت در شاگرد و افسر در و باز ميكنه و ازت گواهينامه پايه دوم و كارت ملي رو ميخواد و بهت بشين پاشو و بعدش قبولت ميكنه (موقعي كه افسر در و باز ميكنه، تمام بچه ها برات دست ميزنن)
 

ali 254

اخراجی موقت
فکر کنم یکم از این متن رو قبلا تو اون سایت خونده بودم ، دلیل اینکه حق نداری ترمز کنی چیه و اصلا هدف از امتحان تپه چیه؟ممنون
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکر کنم یکم از این متن رو قبلا تو اون سایت خونده بودم ، دلیل اینکه حق نداری ترمز کنی چیه و اصلا هدف از امتحان تپه چیه؟ممنون

اره من يكبار نوشتم..بعد بنا به دلايلي پاك كردم...دليل ترمز نكردن اينه كه متد وروش قديميه و اون موقعه ها اگه توگردنه بار زده باشي و يك هو ترمز ها گرم كنن عملن كارت با دعا و اينا راست وريس ميشه... و ماشين برا خودش دور برميداره...برا همين راننده سنگين ها معمولا تو گردنه با يك دنده ميرن وبا همون دنده خارج ميشن و هوارتا (خيلي خيلي ) سواري پشتشون قرار ميگيرن...ترمز ماشين سنگين مثل سواري نيست كمك ادم بياد فلسفه وجودي ريتاردر هم تو ماشين هاي سنگين جديد همينه....هم استهلاك لاستيك هم لنت ها را مياره پايين هم يه نوع ترمز ثانويه است ...اافسر ها سخت ميگيرن تا بدون ترمز هم بتوني ماشين را نگه داري هم بتوني از دور ورداشتن ماشين سنگين تو سر پاييني هم جلوگيري كني....البته همه اينا برا ماشينهاي قديمست اف هاش از سواري هم راحت تره..
 

ali 254

اخراجی موقت
اره من يكبار نوشتم..بعد بنا به دلايلي پاك كردم...دليل ترمز نكردن اينه كه متد وروش قديميه و اون موقعه ها اگه توگردنه بار زده باشي و يك هو ترمز ها گرم كنن عملن كارت با دعا و اينا راست وريس ميشه... و ماشين برا خودش دور برميداره...برا همين راننده سنگين ها معمولا تو گردنه با يك دنده ميرن وبا همون دنده خارج ميشن و هوارتا (خيلي خيلي ) سواري پشتشون قرار ميگيرن...ترمز ماشين سنگين مثل سواري نيست كمك ادم بياد فلسفه وجودي ريتاردر هم تو ماشين هاي سنگين جديد همينه....هم استهلاك لاستيك هم لنت ها را مياره پايين هم يه نوع ترمز ثانويه است ...اافسر ها سخت ميگيرن تا بدون ترمز هم بتوني ماشين را نگه داري هم بتوني از دور ورداشتن ماشين سنگين تو سر پاييني هم جلوگيري كني....البته همه اينا برا ماشينهاي قديمست اف هاش از سواري هم راحت تره..

عجب! پس اینهمه میرن رو تپه و میان پایین برا همینه:D خب این اصول و کتاب نداره؟ یعنی اینا نمیان این کار رو قشنگ آموزش بدن که دیگه کسی مشکل پیدا نکنه؟ آخه با امتحان مجدد که کسی چیزی یاد نمی گیره...راستی پارتی چقدر تاثیر داره؟
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجب! پس اینهمه میرن رو تپه و میان پایین برا همینه:D خب این اصول و کتاب نداره؟ یعنی اینا نمیان این کار رو قشنگ آموزش بدن که دیگه کسی مشکل پیدا نکنه؟ آخه با امتحان مجدد که کسی چیزی یاد نمی گیره...راستی پارتی چقدر تاثیر داره؟

والا يكي از افسر ها سرهنگ 2 بود . فاميل دورمون بود منم ميشناخت يه بار منو انداخت ....البته حقم بود...ولي كسي كه منو نميشناخت پاسم كرد...با تمرين نياز به بند پ نداري به غير تهران فكركنم ورامين و كرج هم امتحان پايه 1 ميگيرن...كرج را مطمئنم ولي ..كتاب 2تا تو اين موضوع ديدم..به نظرم اگه قصدت جدي است همون فني حرفه اي را يكبار برو... بعد تمرين..
 

Adnan175

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئيس پليس راهور استان آذربايجان شرقي شرايط جديد ثبت نام گواهينامه پايه يكم دارندگان گواهينامه هاي پايه دوم - پ1 -پ2 و ب2را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا از تبريز، سرهنگ "ناصر مکائيلي" با اعلام خبر فوق افزود : باستناد ابلاغيه شماره 760-1-12.7-13.4 مورخه 20/4/92 راهور ناجا شرايط جديد ثبت نام متقاضيان اخذ گواهينامه پايه يکم به شرح ذيل مي باشد.
بر اساس همين گزارش وي افزود:داراندگان گواهينامه هاي پايه دوم قديم- پ1، پ2 با حداقل سن 25 سال و دارندگان گواهينامه رانندگي ب2 با حداقل سن 25 سال که دو سال تمام از تاريخ صدور آن سپري شده باشد مي توانند با احراز شرايط و ضوابط ثبت نام نمايند.
سرهنگ ميکائيلي تصريح کرد: برابر آيين نامه صدور انواع گواهينامه هاي رانندگي مصوب 1390 آزمون فني پايه يکم حذف شده است.
وي همچنين بيان داشت: دارندگان گواهينامه پ1 در صورت احراز شرايط و ضوابط لازم جهت اخذ گواهينامه پايه يکم، اخذ آزمون آئين نامه راهنمايي و رانندگي از اين افراد الزامي نبوده و صرفا بر اساس شرکت در آزمونهاي مهارت علمي رانندگان با کاميون 1921 و اتوبوس به محل آزمايش هدايت مي شوند.
سلام. واقعا برا پایه 1 باید 20 تا گواهی نامه بگیریم؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:eek::eek::surprised::confused:
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
اول پایه سه ، بعد پایه دو و در آخر هم پایه یک... من خداروشکر تا پایه دو اومدم ، یک مرحله دیگه مونده تا غولش رو شکست بدم:D
افرين به همتت
به نظر من واقعا احمقانس!!
خوش بحالت.
شما هم ميتوني بگيري سختش كردن ولي كار نشد نداره
 

ali 254

اخراجی موقت
عزیز من کجاش احمقانه هست؟ قانونش اینه...شما گواهینامه خلبانی هم که می خوای بگیری به همین صورته..یکدفعه که نمی زارندت پشت ایرباس 320!
فقط مشکل کار اینجاست که هر گواهینامه ای که می خوای بگیری و بعدش اونو ارتقا بدی ظاهرا باید 2 سال طول بکشه!

راستی من برا پایه دو حدود 100 تومن دادم! الان ظاهرا می گن حدود 700 تومنه:eek:
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
هزینش زیاده!!
من واسه همین معمولیش تقریبا 220 ت خرج کردم!!
وای بحال بالاترش!!
من برا پايه 1 به روش قديمي حدودا 400 تومن هزينه كردم..تازه من پايه 2 قديم. داشتم...يه كاري كردن ديگه فقط كسي كه واقعا ماشين سنگين داشته باشه بره دنبال پايه1..بابام 30 سال پيش عين هلو رفته بود تهران پايه 1 را گرفته بود..سر كل كل با رفيقش ..بعدش هم يه متر هم با سنگين كار نكرده...ولي وقتي ديديد من چه زوري زدم گواهينامه گرفتم..گفت سخت تر شده.. نسبت به اون موقع...ميدوني متقاضيا زياد شدن
 
Similar threads

Similar threads

بالا