روشهای نگه داشتن روابط دورادور

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


امیدوارم که جای مناسب گذاشته باشم:D




وقتس از نامزدتان دوريد مدام فکر ميکنيد که چه کار بايد انجام داد تا علاقه*ان نسبت به هم با اين دوري کمرنگتر نشود و به سردي نگرايد.به توصيه هاي ما توجه کنيد! شـمـا يا نـامزدتان به دلـيل ادامه تحصيل...

وقتس از نامزدتان دوريد مدام فکر ميکنيد که چه کار بايد انجام داد تا علاقه*ان نسبت به هم با اين دوري کمرنگتر نشود و به سردي نگرايد.به توصيه هاي ما توجه کنيد!

شـمـا يا نـامزدتان به دلـيل ادامه تحصيل يا کار در حال اقـامت گـزيــدن در شـهـر ديـگـري هستيد و بر سر اين مسئله که آيـا بـايد بـه خـاطر ايـن مســئله از هم جدا شويد و يا رابطه اي دورا دور را تجربه کنيد بحثي ميان شما آغاز شده است.
رک گويي مرا ببخشيد، اما تا زماني کـه واقـعا به هــم علاقمند نشده و آماده فداکاري براي يکديگر نگشته ايد، حتي فکر حفظ رابطه راه دور را نيز از سر خطور ندهيد. اگر تصور نميکنيد چنين فردي هستيد، بهتر از است از همان ابتدا جلوي شکستها و ضربات سنگين عاطفي آينده خود را بگيريد.

از طرف ديگر اگر هر دوي شما آماده و مايل به برقراري و تداوم ارتباط از راه دور هستيد، حتما اين نکات را مطالعه کنيد تا در کارتان موفق گرديد.


* وقت بگذاريد
البته، نقل مکان دادن به شهري جديد فرد را درگير ملاقات با اشخاص جديد و انجام کارهاي تازه مينمايد، اما آن بدين معنا نيست که محبوب شما در انتهاي ليست اوليتهايتان سقوط کند.
لازم است که همه روزه بدون حواس پرتي، زماني را براي تلفن کردن يا ايميل دادن به هم اختصاص دهيد. با يکديگر در مورد اتفاقات روز، دوستان، همکاران و غيره صحبت کنيد تا احساس نماييد بخشي از زندگي همديگر هستيد؛ اين عمل بظاهر کوچک در کاستن فاصله بين هر دوي شما نقش مهمي ايفا ميکند.


* ديدار کنيد
سعي کنيد تا آنجايي که ممکن است هم ديگر را ملاقات نماييد، و اينگونه نباشد که اين کار را فقط در زمانهاي مورد انتظار همانند روزهاي تعطيل انجام دهيد. اگر براي ديدن هم وقت نگذاريد، هر چقدر هم عشقتان محکم باشد، در نهايت بينتان جدايي خواهد افتاد. در نهايت، براي تداوم بخشيدن به يک رابطه نياز به مقداري تماس فيزيکي داريد.



* برنامه ريزي داشته باشيد
مطمئن گرديد که کارهاي خود را طوري زمانبندي و سازماندهي نماييد که وقتي نامزدتان به ديدن شما آمد، وقتتان کاملا آزاد بوده و آنرا کاملا در اختيار او قرار دهيد. به دوستان و خانواده تان بگوييد در زمانهايي که شما محبوبتان تصميم به با هم بودن داريد، ديگر در دسترس آنها نيستيد.
اين نه تنها بالفطره لذت بخش خواهد بود، بلکه باعث مي*شود نامزدتان احساس کند خود و تلاشش براي ديدن شما مورد تحسين و تقدير قرار گرفته، و اينکه شما واقعا او را دوستش داريد.

چند نکته ديگر را بياموزيد...


* انديشمند باشيد
اعمالي شيرين و خود انگيخته انجام دهيد تا به او نشان دهيد چقدر دلتنگش هستيد. اگر او شهر خود را ترک نموده، برايش آنچيزي را ارسال کنيد که در زادگاهش به آن علاقمند بوده، مانند شيريني و يا يک روزنامه محلي. اگر دلش براي خانه تنگ شده، براي او عکسي دو نفره از خودتان بفرستيد يا سي دي موزيک مورد علاقه اش و يا آهنگهايي را که شما را به فکر او مي*اندازد.
حتي اگر اين اندکي احساسي بنظر برسد، يک رابطه دورا دور موقع هماورد جويي نيست بلکه زماني است که که نامزدتان را دلتنگ و دوستار شما باقي نگاه داشته و مشتاق ديدار دوباره شما گرداند.


* ريلکس باشيد


با اينکه ممکن است در ابتدا مشکل بنظر آيد، لازم است که آرام بوده و به يکديگر اعتماد کنيد. به عبارت ديگر به اين دليل که نامزدتان دوستان جديدي پيدا نموده و با آنها معاشرت دارد بدترين فکر را متصور نشويد.
اگر تماس گرفتيد و او نبود، اتوماتيک وار خيال نکنيد که نبود او به اين خاطر است که ديگري جاي شما را گرفته. اگر به او به اندازه کافي اعتماد نداريد که اجازه دهيد زندگيش را بدون اينکه لحظه به لحظه اش در کنار شما باشد ادامه دهد، احتمالا بايد مقدمه اين مقاله را بازخواني نموده و بپذيريد که اصلا آمادگي برخورد با رابطه دورا دور را نداريد.



* خود را با شرايط وفق دهيد
اگر يکي از شما موقتا نقل مکان کرده و تصميم به برگشتن دارد، آنگا هر دوي شما بايد تا رسيدن آن زمان صبور و شکيبا باشيد. از طرف ديگر اگر جابجايي کمي طولاني تر بنظر برسد، مجبوريد تصميم بگيريد که تا چه زماني تمايل به حفظ رابطه خواهيد داشت.
آيا فردي که در شهري ديگر است براي زندگي هر دوي شما بدنبال محلي بهتر خواهد گشت و شغلي مناسب براي ديگري پيدا خواهد نمود؟ يا شما در نهايت راه خود را جدا خواهيد کرد؟ اينها مسائلي هستند که بايد گهگاهي در نظر گرفته شوند، و هيچ زماني بهتر از زمان حال نيست.



* او را بسيار دوست بداريد

اگر تصميم گرفته ايد که خود را درگير رابطه دورا دور نماييد، هر دوي شما بايد چند خصوصيت اصلي را دارا باشيد تا بتوانيد به منظور واقعي خود دست پيدا کنيد. مثل صداقت، وفاداري، اعتماد، احترام و عشق به ديگري. منظور دوست داشتن حقيقي فرد نيست، بلکه در مورد عشقي کنترل ناپذير، غير قابل توضيح و کور کننده صحبت ميکنيم که تقريبا براي حفظش حاظر به انجام هر کاري ميباشيد. اگر به چنين مرحله اي دست پيدا نموديد، و همچنين توانستيد به عنوان دو فرد مستقل به هم احترام بگذاريد، آن گاه در مسير خود موفق خواهيد شد.


منبع :http://www.niksalehi.com/public/archives/181734.php

 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
خیلی ممنونننننننننننننننننننننننن:smile:
 

Similar threads

بالا