khodaparasti
عضو جدید
با درود به همه،
من رشته ام معماری یا عمران نیست به همین خاطر شاید نظرم بی طرفانه محسوب شود.
گفته شده است " مهندسی حرفه ای است که در آن از دانش علوم پایه که از آموزش، تجربه و عمل به دست آمده است بهره برداری عملی صورت گرفته و از آنها در سازندگی جامعه و رفاه انسانها استفاده می شود."
بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که "مهندس" با "دانشمند" تفاوت دارد. بهترین تعریف را در این مورد به باور من آقای فون کارمن (Von Karman) انجام داده است. ( بچه های مکانیک ایشان را به خوبی می شناسند چون در زمینه تئوری سیالات و تونل باد صاحبنظر بوده و چندین فرمول به نام خود دارد) ایشان این تفاوت را اینگونه بیان می کند:
دانشمند چیزی را که قبلا وجود داشته است، کشف می کند. مهندس چیزی را می آفریند که قبلا وجود نداشته است.
“ A scientist discovers which exist, an engineer creates what has never been.”
کشورهای پیشرفته برای ارزیابی دانشکده های مهندسی به جای بررسی سرفصل های درسی، نحوه ادراک و برداشت دانش آموختگان مهندسی از حرفه مهندسی مورد ارزیابی و تاکید قرارمی گیرد. به عنوان مثال هیئت ارزشیابی دانش و فناوری آمریکا (ABET) ویژگی های زیر را برای مهندسان در آمریکا تعیین کرده است :
1- توانایی طراحی سیستم ها، قطعات و فرآیندها برای رفع نیازهای جامعه
2- توانایی عملکرد در حوزه مهندسی در گروه های چند منظوره تخصصی
3- توانایی شناخت، فرموله کردن و حل مسائل مهندسی
4- درک تعهدات اخلاقی و حرفه ای
5- توانایی برقراری ارتباطات مؤثر
6- آموزش گسترده برای درک اثر حل مسائل مهندسی بر جامعه و دنیا
7- آگاهی از تحولات روز
8- توانایی به کار بردن تکنیکها، مهارتها و ابزارهای مدرن مهندسی در انجام دادن عملیات مهندسی
با آرزوی کامیابی و شادکامی همه دوستان
من رشته ام معماری یا عمران نیست به همین خاطر شاید نظرم بی طرفانه محسوب شود.
گفته شده است " مهندسی حرفه ای است که در آن از دانش علوم پایه که از آموزش، تجربه و عمل به دست آمده است بهره برداری عملی صورت گرفته و از آنها در سازندگی جامعه و رفاه انسانها استفاده می شود."
بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که "مهندس" با "دانشمند" تفاوت دارد. بهترین تعریف را در این مورد به باور من آقای فون کارمن (Von Karman) انجام داده است. ( بچه های مکانیک ایشان را به خوبی می شناسند چون در زمینه تئوری سیالات و تونل باد صاحبنظر بوده و چندین فرمول به نام خود دارد) ایشان این تفاوت را اینگونه بیان می کند:
دانشمند چیزی را که قبلا وجود داشته است، کشف می کند. مهندس چیزی را می آفریند که قبلا وجود نداشته است.
“ A scientist discovers which exist, an engineer creates what has never been.”
کشورهای پیشرفته برای ارزیابی دانشکده های مهندسی به جای بررسی سرفصل های درسی، نحوه ادراک و برداشت دانش آموختگان مهندسی از حرفه مهندسی مورد ارزیابی و تاکید قرارمی گیرد. به عنوان مثال هیئت ارزشیابی دانش و فناوری آمریکا (ABET) ویژگی های زیر را برای مهندسان در آمریکا تعیین کرده است :
1- توانایی طراحی سیستم ها، قطعات و فرآیندها برای رفع نیازهای جامعه
2- توانایی عملکرد در حوزه مهندسی در گروه های چند منظوره تخصصی
3- توانایی شناخت، فرموله کردن و حل مسائل مهندسی
4- درک تعهدات اخلاقی و حرفه ای
5- توانایی برقراری ارتباطات مؤثر
6- آموزش گسترده برای درک اثر حل مسائل مهندسی بر جامعه و دنیا
7- آگاهی از تحولات روز
8- توانایی به کار بردن تکنیکها، مهارتها و ابزارهای مدرن مهندسی در انجام دادن عملیات مهندسی
با آرزوی کامیابی و شادکامی همه دوستان