خانه و مسکن Houses and Housing

وضعیت
موضوع بسته شده است.

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
DJ House


© Joao Morgado

Architects: da arquitectos
Location: Carcavelos, Cascais, Portugal
Design Team: Ivan de Sousa, Inês Antunes
Project Year: 2012
Project Area: 283.81 sqm
Photographs: Joao Morgado
A central patio divides the house into two parts and organizes the interior spaces: on the west side, an open horizontal space to the garden receives the dining room and the kitchen; on the east side, a vertical space, located at a lower level in relation to the public route to ensure domestic privacy, receives the living room.
© Joao Morgado

Large apertures establish the contact between interior and exterior. In the horizontal space the relationship is made by the continuity with the garden while in the vertical space is the blue sky that dominates the entire landscape. © Joao Morgado

The private areas, one suite and two bedrooms, are located in the upper level as well as the access to the roof terrace. © Joao Morgado

The simplicity of the facades contrasts with the complexity of the different spaces of the house. Plan

The white wall surfaces and the gray shades of the floors give a unit character to the entire construction.

 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مجموعه مسکونی پارک رند

مجموعه مسکونی پارک رند




نام بنا : مجموعه مسکونی پارک رند
محل: آمستردام. هلند
معمار: MVRDV
سبک ساختمان: Slab, gallery-access, skip stop, point-access tower
تعداد طبقات : 12 طبقه
تعداد واحدها : 223
نوع واحدها : یک،دو،سه و چهار اتاق خوابه. سه اتاق خوابه دوطبقه
سال ساخت : 2007
اطلاعات بیشتر : توضیح درباره سبک ساختمان در کتاب TIME SAVER


________________________________
________________________________

تصاویر بیشتر :
.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.
.
.
منابع : کافه دیزاین -
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز

*خانه هایی زیبا در انگلستان*

به عقيده روانکاوان اعماق،خانه بازتابی است از اين که انسان خود را چگونه مي بيند.عينی ترين مثال ها نيز خانه هايی هستند در شعر و ادبيات و رؤيا که ويژگی ها و کيفيات انسانی دارند.به عنوان مثال محل قرار گيری ورودی در خانه ها،به طرزی نمادين،بيانگر نحوه ارتباط ساکنين آن خانه با ساير افراد جامعه است.حتی شهرها نيز بر مبنای تصويری که مردم از جهان واز خود دارند،ساخته شده اند.در این گالری عکس های خانه هایی زیبا در انگلستان به نمایش گذاشته شده است.




























منبع:www.siteax.com
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز

ساختمان های بلند مرتبه چوبی ساخته می شوند
با هدف پیدا کردن جایگزین های پایدار و كربن خنثی در مواد ساختمانی به كار رفته در دنیای شهری، میشل گرین،رئیس گروه معماری میشل گرین، این تحقیق عملی با قابلیت اجرای بالا را کرد.


چوب یک ماده بادوام و ماندنی با مزایای اقتصادی و زیست محیطی است که می-توان در ساختمان های عظیم از آن استفاده کرد.

«برای کم کردن انتشار گازهای گلخانه ای و پیداکردن راه حل های پایدار برای ساختمان، باید به اساس روش ساخت و ساز توجه بیشتری داشته باشیم. ما باید به دنبال راه حل های کلی بزرگی از نیازهای جهانی مسکن و خانه سازی، اقتصادی، زیست-محیطی و اقلیمی گسترده امروزی باشیم.»
عمدتاً در همه جای دنیا، در ساخت ساختمان های چند طبقه وبلند از بتن و فولاد ـ دو ماده ای که جواب خود را پس داده اند ـ استفاده می¬شود.در این دوره چالش انگیز تغییرات آب و هوا و ، تولیدبتن ، تقریباً 5% دی اکسید کربن جهان، گاز گلخانه ای غالب ، را تشکیل می دهد؛ ازاین رو، می بایست انقلابی در صنعت ساختمان سازی ایجاد کرده و به این بحران دامن نزنیم.

ساختمان های بلند چوبی روشی جدید برای ساخت ساختمان های بلند با مواد ساختمانی تجدید شدنی، بادوام و مستحکم است که ساخته طبیعتند.اگر بخواهیم كاری مسئولانه انجام دهیم، چوب بهترین مورد برای کاهش گازهای گلخانه ای و ذخیره کربن در ساختمانهاست.


او مدل
ساختاری جدید برای ساختمان های بلند را معرفی می کند که به آن یافتن جنگل از طریق درختان

پانل های انبوه سازی با سازه های چوبی ـ پانل های محکم چوبی که برایاستحکام به صورت ورقه های لایه ای مختلف طراحی شده اند ـ کربن کم تر و سبک تری نسبت به معادل آن در سیستم های فولادی و بتنی ایجاد می شود.
سیستم FFTT عمدتاً یک آسانسور چوبی مستحکم در مرکز(و پلکان) و الواح کف چوبی است. برای ایجاد نرمش در مقابل باد و زمین لرزه درسیستم، از تیرهای فولادی استفاده شده است. بتن برای محدوده های مشخص زیرین استفاده شده است. از نظر معماری، این سیستم امكان قابلیت انعطاف بیشتر، فضاهای بدون سقف بیشتر و دیوارهای با ضخامت كمتر را ایجاد می كند.

سرانجام، میشل گرین قصد دارد یک برج چوبی 30 طبقه در ونکوور بسازد و سعی او بر ایناست که امکانات و مزایای انبوه سازی با سازه های چوبی را برای ساختمان های چندطبقه (12ـ6 طبقه) و ساختمان های بلند نشان بدهد. او همچنین معتقد است که ادامه این تحقیقات روزی منجر به استفاده از انبوه سازی با سازه های چوبی حتی برای آسمانخراشها خواهد شد.

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز - ترجمه: سمیه پیلوار





 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه ی بوردو ؛ رم کولهاس و تبارشناسی انتقادی تاریخ


خانه ی بوردو به صورت منفرد بر فراز یک تپه ی انباشته از درختان جنگلی، در جنوب شرقی شهر بوردو فرانسه واقع شده و دید مناسبی به دورنمای شهر و حاشیه ی رودخانه ی گارونه دارد. پروژه ی بوردو به سفارش شخصی که در یک حادثه ی رانندگی مجروح شده و از صندلی چرخ دار استفاده می کند ساخته شده است. به همین دلیل یک بالابر نسبتا بزرگ وظیفه ی انتقال و حرکت افراد در بین سطوح مختلف خانه را بر عهده دارد. این بالابر علاوه بر آن که به عنوان یک محیط کار طراحی شده، در امتداد قفسه ی بزرگی از کتاب به بالا و پایین در حرکت خواهد بود.​
سلسه مراتب عملکردی در این پروژه به این شکل است که از معبر منتهی به حیاط و درب ورودی در زیر دیوار محوطه قرار دارد و با رمپی که به صورت مصنوع طراحی شده در حیاط به تراز همکف پروژه خواهد رسید . درب ورود و مسیری که در امتداد آن طراحی شده ، جهان خارج را از محیط داخل جداکرده است، محیط داخل به شکلی دقیق، با ابعاد هندسی و به واسطه ی ذهن انسان طراحی شده و در مقابل آن، جهان خارج بی نظم و بدون قاعده ای یکپارچه به صورت طبیعی خلق شده است . این اختلاف و تضاد را به صورت مشابه در ساختمان های نئوکلاسیک قرن هجدهم نیز می توان مشاهده کردو به این ترتیب مخاطب پروژه همواره در فضایی مملو از نور خورشید و شفافیت بصری مناسبی رو به جهان خارج مواجه خواهد شد.​
فضا و ساختار پروژه کولهاس به گونه ای است که به واسطه ی تفکرات و ایده های مطرح شده ی لوکوربوزیه، توانسته است تا با رویکردی متفاوت فضای سیالی را در تراز همکف و محیط پیرامون خود به نمایش بگذارد . در پروژه ی فارنزورث میس ون دروهه نیز ویژگی مثبت آن سطح و بام مسطح خانه از زمین است، کولهاس نیز همین رویکرد را به شکلی متفاوت و همسو با اندیشه های لوکوربوزیه، و البته بدون طراحی پیلوت در پروژه ی خود دخیل کرده است .​
در نگاه نخست به نظر می رسد جعبه ی بتنی صلب به طرف پایین فشار داده می شود تا سقف همانند یک بالن به سمت آسمان پرواز نکند!در واقع سقف به وسیله ی تکیه گاه بزرگی به شکل یک تیر آهن در امتداد خود و لنگری که وزن سقف در جهت دیگربه خودگرفته است پایدار ومستحکم در جای خود قرارگرفته است .و معمار در این میان ترفند های بسیاری را به کاربرده است تا احساسی از شفافیت و سبکی در خانه ارائه کند و این احساس را تنها با حذف جلوه ی ظاهری سازه در پروژه خود برقرار کرده است .​
زمان و تغییرپذیری در این پروژه را می توان بر اساس نیاز افراد در مواجهه با عملکرد های متفاوت و همچنین تعامل در جهت تغییر فصول به شیوه های مختلفی پاسخ داده شده است . این تطبیق پذیری کارکرد فضا را می توان در اندیشه ی ایجاد " اتاق ناهارخوری تابستانه " در انتهای جداره ی غربی ساختمان در طبقه ی فوقانی و یا " اتاق ناهارخوری زمستانه " در فضای داخلی طبقه ی اول مشاهده کرد .​
در نگاه آخر می توان گفت ،فرانک لوید رایت تلاش داشت تا مفاهیم بی شماری از قبیل واقع بینی، طبیعت محور بودن معماری، توجه به جوهره ی زندگی و تعاملات اجتماعی و همچنین بی آلایش بودن معماری بومی را ترویج دهد . در حالی که رم کولهاس در مقابل خلق یک بیان شخصی از معماری، ساختگی بودن را (در مقابل طبیعت محور بودن) ، تضاد و پیچیدگی را همسو با اندیشه ی زبان معاصر در معماری ترویج و گسترش داد. ساختمان بوردوی رم کولهاس نیز اثری است که آگاهانه با واژگون ساختن قوانین و انتظارات مخاطب خود در جهت ارائه ی این اندیشه قدم بردارد . این رویکرد بیش از هر چیز به واسطه ی تلاش معمار در خلق تغییرپذیری در فضای معماری، مهارت او در جهت ساختن نگرشی متفاوت به جهان پیرامون و نیز امکان بروز آن به وسیله ی هنر مصنوع معماری شکل گرفته است .​
برای اشنایی با نگره کلی رم کولهاس نسبت به معماری و شهر ببینید نوشتار رم کولهاس؛ لیبدویِ معاصر بودن با شهر نوشته رافائل مونئو با برگردانی از ایمان رئیسی و حسام عشقی صنعتی​
برای اشنایی با مفاهیم پایه ای گفتمان کولهاس می توانید مشاهده فرمایید نوشته رِم کولهاس؛ آیکـُـن[سندرم]امپراتوری
محمد رضا هل فروش در نوشتار رم کولهاس؛ بازْتدقیق تمدنیِ فضا و زمان رویکرد کولهاس در طراحی را متناسب با مفاهیم پایه ای معماری تدقیق نموده و تاثیر کولهاس بر بازنگری در این مفاهیم را مد نظر می اورد​
انتونیو نگری در نوشتار رم کولهاس و زیست پس ماندی شهرـ نشین عمیقا تلاش می کند مفاهیمی همچون فضای پس ماند و بزرگی را در گفتمان کولهاس واکاوی نماید​
مازیار مظلومی در نوشتار رم کولهاس و نبوغ معمارانه در دو اثر مکتوب تغییر نگره کولهاس حین نگارش دو اثر مهمش را مد نظر اورده است​
رم کولهاس در درسْ گفتار جهان مسطحِ مابعد امریکایی بر مفاهیمی همچون جهانی شدن، شرق شناسی و تاثیر ان ها بر الگوواره هایی همچون اسمان خراش ها می پردازد​
برای مشاهده نوع نگاه رم کولهاس به مدرنیته، نحوه کارکرد ان در معماری، میزان انحراف از اصالتش، ظهور مجدد جریان های نومدرن و چگونگی اوج و فرود ان می توانید ببینید نوشتار رم کولهاس و پروژه اتمام مدرنیته را به قلم محسن نطنج و همچنین نوشتار رم کولهاس و هستی شناسی معماری؛ پاردایم بازگشت و بازخوانی مدرنیسم متقدم
























 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه های اساتید باهاوس، ترکیبی جذاب از مکعب های سفید رنگ

خانه های اساتید باهاوس، ترکیبی جذاب از مکعب های سفید رنگ



[FONT=&quot]هنگامی که باهاوس از ویمار به دسائو تغییر مکان داد، ساختمان های آموزشی مورد نیاز بودند. خانه های هفت برای تامین مسکن برای اساتید و آتلیه های خصوصی ساخته شدند. در سال 1926 والتر گروپیوس، لازلو مولی-ناگی، لیونل فینینگر، جورج موچه، اسکار شلمر و همچنین پل کله به همراه خانواده هایشان به این مکان نقل مکان کنند. مستاجر های بعدی هانس مایر، لودویگ میس ون دروهه[/FONT][FONT=&quot]، جوزف آلبرس، هینرک شپرو آلفرد آرنت بودند.گرچه گروپیوس موفق نشد ایده اولیه اش مبتنی بر ساخت خانه ها از عناصر کاملا پیش ساخته [/FONT][FONT=&quot] برای اثبات کارآیی استانداردسازی را اجرا کند اما، وی ترکیب شگفت انگیزی از مکعب های سفید با چیدمان در ارتفاع های متفاوت ساخت.[/FONT]
[FONT=&quot]سمت طرف خیابان تراس های باز و بالکن دارند. مبلمان داخلی ساخت کارگاه خود باهاوس، طراحی شده عمدتا توسط مارسل برئور است. کار نوسازی در سال 1992 آغاز و خانه ها در سال 1996 قسمتی از میراث جهانی یونسکو شدند.

[/FONT]​
خانه اساتید باهاوس، ترکیبی جذاب از مکعب های سفید رنگ

نمای داخلی

خانه های اساتید باهاوس، ترکیبی جذاب از مکعب های سفید رنگ


[FONT=&quot][/FONT]​
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
خانه ی E+

خانه ی E+

گروه معماری پلی فکتوری Polyfactory شانگهای ،خانه ای طراحی کرده که از آب دریاچه انرژی تولید می کند.​



خانه ی خودکفای E+،که برای یک محیط روستایی واقع در ونکور طراحی شده دارای توربین هایی ست که با قرار گرفتن در دیوارها،از آب دریاچه ای که توسط یک سیستم لوله ای پمپاژ می شود،انرژی الکتریکی تولید می کنند.​


الکتریسیته ی اضافی،از طریق پانل های فتوولتاییک قرار گرفته بر بام خانه به سطح آب میرسد.این پانل های پنج تایی قادرند هر گونه انرژی اضافی را به شبکه ی طبیعی بازگردانند. اتاق های این خانه 2.5 متر پایین تر از سطح زمین قرار می گیرند تا بدین طریق توسط زمینی که از اطراف آنها را محاصره کرده،در زمستانها گرم و در تابستانها از هوای خنک برخوردار باشند.​



دو حیاط محصور در سطح اتاق ها قرار قرار خواهند گرفت که به نور روز اجازه ی ورود می دهند.همچنین ساکنین این خانه قادر خواهند بود از طریق طبقه ی تحتانی خانه که در زیر آب قرار دارد غذای مصرفی خود شامل ماهی ، خوراک ها و گیاهان دریایی را تهیه کنند.​







منبع : مارپیچ
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
خانه ی سبز

خانه ی سبز

معماران، طراحان ، مهندسان درهر چيزی پيش مي روند. گاهي اوقات طبيعت الهام بخش آنهاست ، گاهي اوقات يك حس، بو ، بافت و يا صدا . هنر سوررئاليستي مي تواند آغازگر قدرت خلاقيت دروني باشد. اما من، نه همه ی آنها، بلكه برخي از ساختمان های سوررئاليستي را دوست دارم.خانه روستا كه توسط معمار ويچلبوئر اورتيس Weichlbauer Ortis طراحي شده در فراهانليتن اتريش Frohnleiten, Austria يكي از آنهاست...علاوه بر اين من قطعا افرادی كه دارای حس طنز و شوخ طبعي بيش از حد معمارانه هستند را دوست دارم.پنجره ها بصورت افقي معلق شده اند و پله های بتني بي مقدمه درنمای بيروني آورده شده اند كه به هيچ جا نمي روند.لبه های سخت و راست مكعب بتنی با استفاده از آستروف- چمن مصنوعي- در نما ملايم تر شده اند كه همچنين خانه ای با منظره مي سازد. همه چيز مضحك به نظر ميرسد و به نظر مي رسد كه هيچ چيز در اين خانه در جای خود نيست. اما با وجود اين نگاه سوررئاليستي ، خانه هنوز عملكردی است.









 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
هارتنلوست دو، آتليه معماری كمپ تيل



هارتنلوست دو Hartenlust II ؛آتليه كمپ تيل Atelier Kempe Thill ؛مكان:‌ آمستردام Amsterdam ؛عملكرد :‌مسكوني​
؛ رديف موجود خانه ها ،توسط يك نسخه ی مدرن بهينه سازی شده از خانه های تراس دار جايگزين شده است. به اين منظور تا جای ممكن خانه های بسياری بر روی سايت ساخته مي شود، عرض خانه ها بر اساس مقررات به حداقل رسانده مي شود. نتيجتا خانه ها برای دستيابي به سطح خواسته شده توسط مشتری عميق و آرام مي شوند . به عنوان يك مفهوم جانبي نما به عنوان گران قيمت ترين بخش از ساختمان شناخته شده همچنين در ارتباط با سطح كاهش مي يابد. به منظور آوردن به مقدار كافي نور روز ،پنجره ها به حداكثر رسيده اند. در كنار آن، مفهوم نوآورانه برای خارج خانه توسعه يافته است. انبار و ماشينها در طبقه ی همكف خانه ادغام شده اند. مسير دسترسي توسط تراس های طبقه اول پوشيده شده است.

هارتنلوست دو- آتليه كمپ تيل

هارتنلوست دو- آتليه كمپ تيل

 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین


معماران : معماران بونیسالیدو
موقعیت : پارانوکومترمانیل فیلیپین​
مساحت : 300 متر مربع​
سال ساخت : 2009 – 2010​
خانه شبه حیاط با مساحت 300 متر مربع واقع در پارانوکومترمانیل فیلیپین توسط معماران بونیسالیدو طراحی شده است .​
صاحبان خانه زن و شوهر جوانی هستند که هر دو ویرایشگر روزنامه ملی برادشیت می باشند.آنها پتانسیل خانه اشان را در کیفیت فضایی خانه دیدند و نه در کیفیت فیزیکی و می دانستند که ساختار فیزیکی خانه از طریق تعمیرات ساده بهبود داده می شود.​
زمانی که معماران سایت را مشاهده کردند سریعا به این نتیجه و توافق رسیدند که ساختار توسط حیاطی که قبلا در خانه وجود داشته می تواند تبدیل به اقامتگاهی منحصر به فرد شود .معماران در بخش شرقی خانه جایگاهی را به وجود آوردند که از گذرگاه ورود به خانه مانند یک فضای باز و حیاط گونه از آن به سالن پذیرایی وارد شوند و نمای آن زیباشناسی معماری را تفهیم نماید و با تعبیه نورگیرهای شیشه ای در سقف آن را به یکی از عناصر فضای داخلی خانه تبدیل کرده اند , زیرا می توان از آن به عنوان عاملی برای گسترش فضای اتاق نشیمن و ناهارخوری استفاده کرد.​
انتخاب رنگ سیاه و سفید به عنوان تم داخلی خانه مانند سطحی از قفسه ها و مبلمان می ماند.

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین

طراحی داخلی خانه شبه حیاط مدرن در فیلیپین
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز

خانه های تراس دار،آتليه كمپ تيل
مـنـــــــبـع : http://www.mimoa.eu


آتليه كمپ تيل ؛مكان :‌روسندال Roosendaal ؛عملكرد: مسكونی ؛
اين خانه ی مدرن برای اتاق پذيرايي نمای شيشه ای تماشايي دارد و يك ويد طبقه ی همكف را به فضای پذيرايي در طبقه ی بالا اتصال مي دهد ، ولو اينكه مشتری خواستار پلان سنتي طبقه بود ، اين نوعي برای اين منطقه ی هلند است. هر خانه با امكان توسعه يافتن يا گسترش در آينده طراحي شده است. در طبقه ی فوقاني فضای كارگاه هنری ، دو اتاق خواب و حمام قرار گرفته است. اين و ديگر طرحهای مدرن محفوظ است و طرح های ساده فريبنده به شعار شركت ها باور مي دهد. در اكتبر 2005 اليور تيل Olivier Thill جايزه ي دو سالانه ی مسكنت روتردامRotterdam-Maaskant را برای معماران جوان دريافت كرد.

خانه های تراس دار،آتليه كمپ تيل

خانه های تراس دار،آتليه كمپ تيل
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز

ویلای مانوئل؛ هندسی سازی کلاسیک در پرداختی کمینه گرا
مـنـــــــبـع : http://www.trendir.com/house-design/compact-house-with-unusual-shape-in-columbia.html


این پروژه ایست که می توان در یک پارک یا یک فضای آزاد اجرا کرد و برای یک زوج جوان که حتی یک کودک هم داشته باشند مناسب است تا بتوانند از آن جهت فعالیتهای روزانه ویا مطالعه و بازی استفاده کرده و لذت ببرند.از خصوصیات آن می توان به استفاده مفید از فضایی که قابل توسعه نیزهست اشاره کرد تا فعالیتهای خارج خانه را ساپورت کند.و این کاریست برای آشتی با طبیعت.این طراحی با حالت الهام بخشش دردل طبیعت فضای مناسبی برای رشد فکری کودکان می تواند باشد.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز

خانه ی صندوق پست ؛ بروتالیسم چوب و فلز
مـنـــــــبـع : www.architizer.com


کاری که معماران اِم سی بِریدچارلز ریان طراحی کرده اند،ساختمانی مسکونی در استرالیا است.این اثرمانند فضایی یک سویه، الحاقیه ای نیمه و گشایشی ناتمام است.ولی در بربیرون این کار، اثری از این فضای نیمه کاره نیست، همچون نمونه ی جدیدی از ایوان ِ جلوی تالارهای گفتمان است؛ مرکز چندین حس ِطیبعی همچون ،آسمان، خورشید، نسیم، صدا و بوی آب است ،وقتی مخاطب در عصرگاهی زیبا به این جا می رسد و ستاره هارا تماشا می کند ،مهم نیست که هنوز ان جاست ،بوی دریا رااستشمام می کند، آن را به درون می کشد، این اورا دگرگون می کند و به او یادآوری می کند که این تنها نوعی از نیروبخشی است.​
ما ساختمان هایی را دوست داریم که بر لبانمان تبسم می نشانند (نه خنده). این اثر بر لبان مخاطب تبسم می آفریند؛ ساختمانی با کوچکترین پوسته بر شبه جزیره است؛ بازی حجمی این اثر به شکل صندوق پست شروع می شود و به شکل ایوانی سالم و چند پوسته گشوده می شود و برای تعدادی، قایقی وارونه است؛ برای بعضی دیگر، یک موج یا صخره است.معماران این اثر، دوست دارند که به چیزهای زیادی درمی آید ،مردم می ایستند و درباره ی این معماری از طراحانش سوال می پرسند و معماران در جواب می گویند "این همان چیزی است که شما برداشت کرده اید."​

بازی پوسته های متفاوت و هماهنگ اثر با حجم و ورودی

نمای افقی خانه ی صندوق پست و کشند افقی ان

بازشویی خلاقانه در گوشه ی کار

دیدی بهتر از کشند افقی کار به منظور بازی حجمی و تناسب بیشتر با فضا

بازی نور و سایه در فضای داخلی خانه

بازی نور و سایه به همراه زون بندی فضاهای متفاوت خانه با چیدمان مبلمان و بدون استفاده از دیوار

خلق فضاهای باز و نیمه باز با بازی حجمی قوی طراحی در اثر به همراه کاربرد پوسته های متفاوت
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز


خانه طراحی شده توسط استودیو وست و معماران Kosciuk در Florianopolise ، برزیل





خانه طراحی شده توسط استودیو وست و گروه معماری Kosciuk در Florianopolise ،برزیل ساخته شده است.این ساختمان نماد کاملی از منطقه متمایل به اقتباس دارد است.اقامت گاهی منحصر به فرد که از تداخل حجم های مختلف با رنگ های متضاد یک اثر جذاب بصری را بوجود آورده است،این خانه بر روی یک زمین شیب دار قرار گرفته است و صاحبان برزیلی این ملک خواستار نوع خانه ای بودند که در آن بخش های اجتماعات و عمومی از قسمت های خصوصی جدا نشده باشند.ازبرجسته ترین قسمت های این ساختمان ،اتاق رو به تراس است که امتیاز نمایش فوق العاده "پانوراما" را به بیننده می دهد و گویی او را به افق متصل می کند.این طراحی کاملا مدرن باز خورد تکنولوژی معماری به همراه نگاه عمیق معمار ازعناصر بصری بومی و استفاده بهینه در جزئییات است.
















تصاویر داخلی
















نقشه ها







منبع:archdaily52.blogfa




 

پیوست ها

  • house.zip
    923 کیلوبایت · بازدیدها: 0

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیجیتالی ترین خانه جهان/ ساخت خانه با طراحی سه بعدی
یک شرکت معماری مدرن مدعی شده که نخستین شرکت جهان است که به طور دیجیتالی می تواند یک خانه سفارشی را در محل بنا کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت معماری مدرن Facit Homes با ایجاد فرآیندی که از آن با عنوان فرآیند D یاد می کند تسهیلات ساخت خانه را به محل ساخت منتقل می کند و درحالی که مجهز به تمام مواد و ماشین آلات تبدیل یک طرح دیجیتالی سه بعدی به یک ساختمان فیزیکی است، کار ساخت را آغاز می کند.
نخستین خانه دیجیتالی در جهان توسط شرکت Facit Homes ساخته شد
بروس بل مدیر عامل شرکت Facit Homes اظها رداشت: ما نخستین شرکت در دنیا هستیم که به شکل موفقیت آمیز خانه ای را در محل به طور دیجیتالی بنا کرده ایم. ما ماشین آلان کامپکت خود را با فناوری بالا به محل ساخت منتقل می کنیم و پس از آن به شکلی چشمگیر ساخت خانه را براساس طراحی دیجتالی سه بعدی آغاز می کنیم.
شرکت Facit Homes در ابتدا خانه را با استفاده از یک مدل سه بعدی رایانه ای که دربرگیرنده تمام ابعاد آن از موقعیت، میزان مواد و حتی جایگاه قرارگیری پریزهای برق می شود را تهیه می کند.
پس از فراهم کردن طرح دیجیتالی سه بعدی فرآیند D آغاز می‌شود
این فرآیند D پس از آن طرحهای دیجیتالی سه بعدی را به اجزای ساختمان فیزیکی خانه تبدیل می کند و با استفاده از برش دهنده ای که توسط رایانه کنترل می شود اجزاء ساختمانی را برش می دهد.
این اجزا معمولا از تخته چند لایی های مهندسی سبک ساخته می شود و معمولا به سادگی در محل به یکدیگر متصل می شوند.
تخته های چند لایی که برحسب نیاز و به طور رایانه ای برش می خورند به سادگی به یکدیگر متصل می شوند
از آنجا که این اجزا براساس نیاز تولید می شوند هزینه ها در کمترین حالت خود حفظ می شود و زمان هدر رفته به صفر می رسد که براساس اظهارات مدیرعامل این شرکت، این امر به سیستم ساخت ارتباطی ندارد بلکه به شیوه کار مربوط می شود.
این شیوه منحصر به فرد ساخت و ساز کنترل کیفیت در محل، پیش بینی پذیری، کاهش هزینه، سرعت، کاهش اثرات کربنی و قابلیت انعطاف را فراهم می کند. علاوه بر اینکه فرآیندهای هر پروژه دارای یک طراحی منحصر به فرد است که براساس نیاز و خواسته ساکنان آینده خانه فراهم می شود.
طراحی این خانه به شیوه ای است که دارای کمترین میزان هدررفت انرژی خواهد بود
هرکدام از این خانه ها دارای محفظه حرارتی است که توسط یک کلید خاموش و روشن می شود، این اقدام موجب می شود که انرژی در خانه ذخیره شده و کمترین میزان انرژی هدر برود. حتی طراحی این خانه ها می تواند به طوری صورت پذیرد که دربرگیرنده سیستم حرارتی خورشیدی و صفحات فتوولتائیک باشد.
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ویلا ساووا

ویلا ساووا

ویلا ساووا

1- پوآسی (Poissy) تا پاریس فاصله‌ی چندانی ندارد. برای دیدن ویلا ساووا (Villa Savoye) کافی است که از مرکز پاریس سوار یکی از قطارهایی شوید که شما را به دهکده‌ی پوآسی می‌رساند. در ایستگاه قطار پوآسی آرامش خاصی حکمفرماست و از تراکم و ازدحام جمعیتی که تا دقایقی پیشتر در پاریس می‌دیدی، نشانه‌ای نمی‌یابی. اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که ویلا ساووا با فاصله‌ی نسبتاً قابل توجهی از ایستگاه قطار قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید یا مسیر 20 دقیقه‌ای را پیاده طی کنی و یا به کمک یکی از خطوط اتوبوس دهکده خودت را به آنجا برسانی. به خاطر همین فاصله، کم‌کم با جوانان عمدتاً دانشجویی در پیرامونت برخورد می‌کنی که که از کشورهای مختلف برای دیدن شاهکار لوکوروبوزیه به پوآسی آمده‌اند و همگی سردرگم به‌دنبال پاسخی بر یک پرسش می‌گردند: "ویلا ساووا در کجای پوآسی قرار گرفته؟"​
2- برخورد ما با آثار بزرگ و تأثیرگذار معماری همیشه از طریق واسطه‌ای به نام کتب و مجلات معماری صورت گرفته است. برخورد از نردیک و بلاواسطه با این آثار لذت خاصی دارد. در واقع این لذت شامل مشاهده‌ی ...​
عینی چیزی است که به‌دنبالش بوده‌اید در سه بعد و با اندازه‌های واقعی‌اش یا قدم زدن در فضای داخلی‌ای است که تا پیش از این آن را تنها از روی نقشه و خطوط ترسیمی‌اش می‌توانستید در ذهن خود مجسم کنید. ویلا ساووایی که به چشم می‌بینید، همانی نیست که قبل‌تر در کتاب‌ها و مجلات دیده بودید.​
3- اینکه تا چه حد ویلا ساووا «ماشینی برای زندگی» است بر من مشخص نیست. ستون‌های بتنی، بام مسطح، باغ روی بام، پلان آزاد، نمای آزاد و پنجره‌های طویل و سرتاسری هیچکدام علیرغم تعریف‌های موجود، دلیلی بر مشابهت این ساختمان با ماشین نیستند چرا که ترکیب این عناصر مدرن به دست لوکوربوزیه به صورتی هنرمندانه و شاعرانه صورت پذیرفته و او سعی کرده تا همه‌ی شرایط آسایش زندگی آدمی از نوع مدرنش را برای ساکنان این ویلا بدور از روحیه‌ی ماشینی فراهم آورد: پارکینگ، حمام، استخر، سرویس بهداشتی، اتاق مطالعه، اتاق کار همه اتفاقات جدیدی در عرصه‌ی معماری به سال 1928 هستند. بعلاوه تقریباً از همه جای ساختمان چشم‌اندازی بی‌بدلیل به طبیعت و محیط پیرامون وجود دارد. ویلا ساووا خانه‌ای برای «زندگی» است.​
4- ویلا ساووا به‌مانند یک موزه اداره می‌شود. ورودی آن برای دانشجویان هنر و معماری رایگان است و سایرین تنها با پرداخت چهار و نیم یورو اجازه‌ی ورود پیدا می‌کنند. در ابتدای ورود به ساختمان کتاب‌هایی با مضمون لوکوربوزیه و آثارش اکثراً به زبان فرانسوی به فروش می‌رسند و ماکتی از ساختمان در طبقه‌ی همکف در معرض دید عموم قرار داده شده است.​
5ـ طراحی مبلمان‌ها و آرایش فضاهای داخلی ویلا بصورت دوره‌ای و توسط هنرمندان معاصر صورت می گیرد.


 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز

آسمانخراشهای شناور منزل آینده انسانها






طرح شگفت انگیز و زیبای این شهرهای شناور توسط شرکت فناورانه ژاپنی به نام "شیمیزو" با هدف ذخیره و جذب فناوری های پاک و سبز و توسعه شهرهای بدون کربن ارائه شده است.

این طرح های سبز و شناور از سلولهایی چند کیلومتری تشکیل شده اند و میتوانند در حدود 10 هزار تا 50 هزار انسان را در خود سکونت دهند. هر یک از این سلولها می توانند به تنهایی بر روی اقیانوس شناور شونداما در عین حال می توان آنها را برای ایجاد کلان شهرهایی سبز به یکدیگر متصل کرد.حتی با ترکیب گروهی از اتاقکها و مجموعه ای از سلولها می توان یک کشور جدید به وجود آورد.
هر یک از ساکنان این جهان جدید و مجلل بر فراز برجهایی به ارتفاع یک کیلومتر زندگی خواهند کرد که "شهری در آسمان" نام داشته و در مرکز هرسلول جا گرفته اند؛ و سایر افراد نیز در حاشیه سلولها زندگی خواهند کرد.
برجهای مرکزی توسط جنگلها و چمنزارهایی وسیع احاطه خواهند شد ومزارعی که در اطراف برجها قرار خواهند گرفت، شهرها را از نظر منابع غذایی خودکفاخواهند کرد.
برجها از آلیاژهای بسیار سبکی که از فلز منیزیوم موجود در آب دریا به دست آمده، ساخته خواهند شد. این طرحهای رویایی با هدف خلق جوامع پاک و عاری ازکربن به وجود آمده اند و شرکت "شیمیزو" نیز معتقد است زندگی در این برجهای سبز می تواند 40 درصد از میزان انتشار دی اکسید کربن بکاهد.
زباله سازی در این شهرها صفر بوده و تقریبا تمامی زباله های تولید شده بازیافت شده و فاضلاب و مواد غیر قابل بازیافت نیز با استفاده ازفناوری های سبز به انرژی تبدیل خواهند شد.
از دیگر کلیدهای موفقیت توسعه این شهرها موقعیت جزیره های سبزاست. هر یک از مجموعه های سلولی باید در نزدیکی خط استوا قرر بگیرند، جایی که آب وهوا از ثبات بالایی برخوردار بوده و می توان با استفاده از تعدادی از فناوری های جدید شهرهای شناور را از خطر امواج جزر و مدی و یا طوفانها در امان نگه داشت.
برای محافظت از سرنشینان این شهرها در برابر امواج، پوسته انعطاف پذیرو قدرتمندی به لبه خارجی هر یک از سلولها وصل خواهد شد. همچنین امکان بنای دیوارهای دریایی به ارتفاع 30 متر نیز وجود دارد که به این شکل از میزان خطرات ناشی از وقوع سونامی که شدت آنها در دریاهای آزاد بسیار کمتر از وقوع تسونامی درسواحل است، کاسته خواهد شد.
همچنین به منظور کنترل حملات رعد و برقی میله های گیرنده رعد و برق دورتادور برجها کار گذاشته شده و شبکه های رسانای برق بر روی دیواره خارجی برجها ازوقوع حمله های شدید رعد و برقی جلوگیری خواهند کرد. بر اساس گزارش گیزمگ، شرکت "شیموزو" قصد دارد اولین سلول خودرا تا سال 2025 بسازد و از این رو بر روی فناوری هایی تمرکز کرده است که برای ساخت سلولها به آنها نیاز خواهد داشت.


منبع:konjkav.com



.



 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مجتمع مسکونی ِ boera park

مجتمع مسکونی ِ boera park

این پروژه، از طریق گزینش بین [تمِ] تهی و صلب، بر موضوعاتی مانند تراکم، تخلخل، صمیمیت و تطابق با شهر تمرکز کرده است. در چهارچوب یک پلان جامع، که با همکاری او بی ای(OAB) و ادیفیکا(Edifica)، برای محدوده ای در قسمت غربی شهر کستلون(Castellón)، که قبلا توسط ویلا دولورس(Villa Dolores)،اشغال شده بود، تدارک دیده شده، این طرح پیشنهادی برای مسکن سازی اجتماعی، در سایتی با بیشترین پیچیدگی از لحاظ هندسی عرضه شده، سایتی مثلث مانند با وتری منحنی.
شبکه ی [قائم الزاویه ی] ساختمان ها، فضاهای باز- تهی- و حجم ها- صلب- را به هم می دوزد و خود را تماما از جهت همان وتر منحنی نشان می دهند. گونه های این خانه ها در دو نوع توسعه یافته اند، خانه های مرتفع که به محوطه ها اشراف دارند، که پلانی مربع شکل با ابعاد 20*20 دارند، و انواع مستطیل مانند با ابعاد 25*20 که در دو ضلع کوتاه مثلث پیکر بندی شده اند و همه آنها با شکافی 6 متری از هم جدا هستند.
همه ی آنها یک فضای خارجی ممتد، حداقل به عرض 1.20 متر دارند؛ که در نقش *****ی به بیرون ظاهر می شود. صورت خارجی این پروژه، بواسطه ی فولاد لعاب دار و چند لایه، در مدول های از پیش ساخته شده؛ و ساختاری با نرده های عمودی و حائل های افقی، از طریق مکانیسم هایی مانند تکرار و تنوع [حالت ها]، پرده ای معمارانه و پیکرنگارانه برای بنا تنظیم می کند.




.
.


.
.


.
.



.
.



.
.



.
.



.
.



.
.



.
.



.
.



.
.




.
.
.




_____________________________

منبع : مارپیچ
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
کلبه ذرت آ ندره لانگ

کلبه ذرت آ ندره لانگ



اطلاعات پروژه:
پروژه tourner autour :
طراحی و اجرا: ژانویه مارس 2012
اتمام: خرداد 2012
محل اجرا : muttersholtzفرانسه
مساحت: 20 متر مربع
بودجه: 7000 یورو
مصالح : چوب صنوبر داگلاس، سیم فولاد ضد زنگ تور، ذرت cobs، PVC




این کلبه روستایی توسط آندره لانگ طراحی و با مصالح چوب و ذرت اجرا شده است . شاید به نظر شما استفاده ازذرت در دیواره این کلبه کاری غیر عادی می باشد ولی از نظر آندره لانگ برای یک کلبه روستایی که کاربری اجتماعی کوچکی دارد یک ایده منحصر بفرد می باشد .











این کلبه واقع در روستای در شمال شرقی فرانسه بامساحت 20 متر اجرا شده و ایده طرح یک دایره با زاویه دید پارونامایی به سمت مزرعه می باشد . دایره های کوچکی فلزی که در دیواره تعبیه شده اند نقش هدایت کننده نور در تمامی ساعات روز را درون بنا بر عهده دارند . سقف باز این کلبه در شب نمای زیبایی از آسمان را وارد کلبه می کند .( سخاوتمندی آسمان در شب و روز در این بنا کاملا مشهود می باشد)









طراحی داخلی بنا متشکل از فرم بنا می باشد واز چرخش ستونهای کوتاه در زاویه 45 درجه و ستونهای بلند 35 درجه امتداد یافته به سمت مرکز بنا می باشد، که شکل پره پره ای این تیر ها قالب بسیار ایده آل و معنا داری را برای یک مرکز اجتماعی کوچک روستای خلق کرده است .مصالح دیواره ها این بنا چوب سه لایه وذرت می باشد . پلان و برش طراحی معماری این بنا را در زیر مشاهده می کنید .







خصوصیات بنا :
دهانه نما طراحی شده با استفاده از موقعیت خورشید
ساختار شکل دایره ای اجازه می دهد تا دیدگاه کاملی از محیط اطراف داشته باشیم.
نمای ذرت خشک کن سنتی عملکردی به نما داده است
هماهنگسازی نیازهای فعالیت های مختلف روزانه یک اجتماع کوچک







 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
تراس هارلم/دفتر معماری حریری و حریری

تراس هارلم/دفتر معماری حریری و حریری

ا

این پروژه در بام طبقه سیزدهم ساختمانی در هارلم نیویورک ساخته شده است ، این پشت بام دید بسیار زیبایی به پارک مرکزی نیویورک دارد که به زیبایی توسط خواهران حریری طراحی و اجرا شده است ، در طراحی حفظ حریم همسایه با فاصله گذاری خاصی رعایت شده است.




ایده طراحی از پارک مرکزی گرفته شده و با استفاده از هندسه فرکتال موجود در پارک این کار ادامه پیدا کرده است. کف محوطه با چوب پوشیده شده است و دیوارهای عمودی به صورت مایل اجرا شده و گاهی اوقات تبدیل به صندلی شده است.با این طراحی نوعی سیالیت در محیط بوجود آمده است که زیبایی خاصی به آن داده شده است.عکسهای این پروژه زیبا در ادامه آمده است.
























 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
خانه ای در انتظار مرگ !!

خانه ای در انتظار مرگ !!

[h=2] [/h]




این خانه که اقامتگاهی منحصر به فرد با معماری فوق العاده است به انتظار مرگ صاحب اش نشسته. معماری برگرفته از مفهوم زندگی و واقعیت مرگ! هیچ کس نمی تواند از رخدادهای آینده زندگی خود مطمئن باشد ولی چیزی که واضح و اجتناب ناپذیر است این است که همه ما روزی خواهیم مرد… این خانه به سفارش فردی که به گفته پزشکان طی ۱۵ سال آینده از دنیا می رود ساخته شده. او که نامش فاش نشده می گوید: "من تا ۱۵ سال دیگر خواهم مرد و این خانه، خانه انتظار مرگ من خواهد بود که برای هدف من جای مناسبی است". ‏

مرگ واقعیتی است که برای بازماندگانمان تنها غم و اندوه بر جای می گذارد. در روزگار جوانی همیشه احساس قدرت می کنیم و هیچگاه ترسی از مرگ به خود راه نمی دهیم ولی وقتی پا به پیری می گذاریم به یکباره فکر و خیالات به سراغمان می آید. به خاطرات خوب و بد زندگی می اندیشیم و سعی می کنیم سالهای پایانی زندگی مان را آنطور که تصور می کنیم درست است بگذرانیم. ‏
نام این خانه، ما را به یاد اتاق انتظار مطب پزشکان یا سالن انتظار فرودگاه می اندازد ولی علت انتظار کشیدن از زمین تا آسمان متفاوت است. ‏






خانه در کنار ساحل، آنسوی رشته کوه های Suzuka ، در شبه جزیره ISE و رو به شرق یعنی دقیقاً جایی که خورشید طلوع می کند قرار دارد. ‏

شرکت طراح بر این عقیده پایبند است که یک طرح معماری چیزی نیست که به خواست و نظر معمار ساخته شود بلکه ترکیبی از خواسته ها و نیازهای مشتری و اهداف خاص است. ولی همزمان سلایق مشتری و معمار را با هم در بر می گیرد. پس از ساعتها تفکر در خصوص نماد این پروژه عاقبت «پروانه» به عنوان نماد سمبلیک آن انتخاب شد. در باور شرقی نماد پروانه به منزله گرفتن روح مرده و دمیدن روح در کالبد دیگر یعنی بی مرگی و تولد دوباره است. ‏

سمبل پروانه در این معماری به خوبی خودنمایی می کند. پنجره هایی بزرگ همانند بالهای پروانه. آفتاب شرقی از میان این پنجره های چندضلعی که همانند موجی در حرکت هستند به داخل نفوذ می کند. ‏

.
.
.
معماران با ساخت پنجره ها به این فرم خاص قصد داشتند حرکت امواج را به نمایش بگذارند و بگویند که نه تنها چشم انداز این بنا اقیانوس است بلکه جایی است برای مشاهده امواج همیشه در تغییر. ‏ اشکال متفاوت پنجره های این ساختمان با وضعیت های متفاوت افراد در حالت نشسته، خوابیده و ایستاده همخوانی دارد و در هر موقعیت نمای بیرونی به طور کامل قابل مشاهده است. ‏
‏ همپوشانی پنجره ها، هجوم و انباشته شدن نور طبیعی و ایجاد سایه ها این تصور را در ذهن زنده می کند که ساختمان با طلوع و تابش نور خورشید به جوش و خروش درآمده و همانند جوانه ها در حال رویش است. و لنگرهایی که بر روی دیوار خانه خودنمایی می کنند نمادی از مردی است که در جهانی بی رحم زندگی می کند. تمام اینها دست به دست هم می دهد تا اینجا مکان مناسبی باشد برای مردن. ‏






‏ مهندس معمار: Anna Nakamura و Taiyo Jinno / دفتر طراحی شرق ‏
پروژه: مسکونی ‏
موقعیت: ژاپن ‏
تاریخ اتمام پروژه: فوریه ۲۰۱۰ ‏
زیربنا: ۴۴۰ متر مربع

منبع : در پی یک معماری خلاقانه



 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
خــــــانه بلوم از گريگ لين

خــــــانه بلوم از گريگ لين

خانه بلوم بر روي زميني با مقياس بسيار كم، در ميان دو قطعه مجاور و با چشم اندازي به اقيانوس آرام ساخته شده است. نماي بيروني آن، همچون جعبه ايست كه از پنجره هايي كامل با لبه هاي پوشيده از فولاد ضد زنگ تشكيل شده است. خطوط ممتد پنجره ها بر روي نماهاي شرقي و غربي نيز ادامه مي يابند و با ضلع شمالي آن، پنجره هايي در گوشه ها مي سازند.
طراحي داخلي خانه با سطوحي منحني صورت گرفته است كه از سقف به ديوارها كشيده مي شوند و فضاها، مبلمان و سطوح نورگير را شكل مي دهند. اين خانه در دو و نيم طبقه همراه با پاركينگ ساخته شده است ، بصورتيكه اتاق خدمتكار و انباري ها در زيرزمين واقع شده اند. در اولين طبقه كامل، اتاق نشيمن و در سطحي بالاتر از حياط، غذاخوري و آشپزخانه قرار دارند. در فضاي باز كنار نشيمن، لوستر فايبرگلاس درخشاني به سقف متصل شده است. در ميان فاصله غذاخوري و آشپزخانه،سطوح منحني طرح، دو فضاي دفتر كار و سرويس بهداشتي را ايجاد مي كنند. در فضاي نشيمن، برآمدگي اي در ديوار براي تعريف شومينه تعريف شده است.در امتداد ديوارهاي جانبي، سه اتاق خواب در طبقه بالاتر واقع شده اند و ديوار ميان اتاق خواب اصلي و حمام آن، از انحنا هاي طرح تبعيت مي كند.
براي ساخت ديوارهاي انحنادار در تالار و شومينه از چوب با قطع ليزر عمودي استفاده شده است كه پوشانده شده و با گچ روكش شده اند.


.

.

.

.

.

.

.

.

.



.

.

.

.

.

.

.

پلان ها​
برش ساختمان​

منبع : سایت مارپیچ
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
خانه فرن سیلوستر

خانه فرن سیلوستر

ما این حُسن معماری که ساخت یک خانه معلق در هوا, شناور بر روی آب را ممکن می سازد می ستاییم. فرن سیلوستر این طرح ناگهانی را بر زمینی مشرف به دریا در اسپانیا بنا کرد. جایی که از هیچی بهترین را ساخته اند, این فضا دعوت به ماندن می کند. قطعه ای که خطوط طبیعی زمین که مجموعه در آن بنا شده را محترم می شمارد. در بالا یک سایه, خود خانه آرامش را در دریای مدیترانه جستجو می کند. زیر خورشید استخر ما را به دریا نزدیک می کند, و به یک پناهگاه ساحلی آرام تبدیل می شود. نقطه ی عطف این بنا, راه پله ای است که یک مسیر خاطره انگیز و باغی در زیرزمین را ارائه می کند. با توجه به شیب زمین, مهار خانه در یک سطح انجام شده است. یک سازه ی سه بعدی از قطعات بتن مسلح و دیوارهایی که با توپوگرافی زمین انتخاب شده مطابقت دارند. بر این سیاق زیرسازی ساختمان به حداقل می رسد. این سنگ یکپارچه سازه که یک سکوی افقی از سطوح قابل دسترسی تولید کرده - جایی که خانه قرار گرفته است - را مهار می کند . استخر بر سطح پایینی ساختمان در ناحیه ای صاف از سایت واقع شده است. سازه بتنی از جبهه ی بیرونی عایق و سپس با گچ آهک سفید و صاف پوشانده شده است. باقی مصالح, دیوارها, پیاده روها و سنگ ریزه ها بر روی بام همه در همان رنگ به معماری سنتی منطقه پاسخگو و هم زمان مؤکد وحدت خانه می باشند.
.
.
.
.

.
.

.

.


منبع : مارپیچ
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا