خانه و مسکن Houses and Housing

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
خانه ی جینان توسط کیتارو موتو

خانه ی جینان توسط کیتارو موتو

شهر گیفوی ژاپن شاهد به اتمام رسیدن خانه ای مسکونی به نام "جینان" (ginan) اثر گروه معماری کیتارو موتو بوده است . دیواری عریض ، بلند و باریک همراه با یک جاده ی ورودی پوشیده شده از شن وظیفه ی ورودی این ساختمان را بر عهده دارند. و همچنین در هنگام ورود ؛ ما به سنگ هایی بزرگ و درخت هایی که در یک امتداد به صورت منظم قرار گرفته اند ، بر میخوریم . برای یکسان سازی طرح با محیط اطراف ، دیواره های خارجی توسط سنگ ریزه های مشکی با ساختار پالتی پوشیده شده اند . فضاهای زندگی ، با حفره های تولید شده توسط ترکیب احجام سنگی ، چهره ای زاویه دار به ساختمان داده اند . پنجره های شیشه ای بزرگ در فضاهای عمومی و خصوصی از جمله اتاق خواب و حمام ،باعث ارتباط بیشتر و واضح تر ساکنین خانه با محیط اطراف میشود .
ginan-house





ginan-house


site plan
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه قايق بادباني ؛ تبلور معماري مدرن در ويلاسازي روسي

خانه قايق بادباني ؛ تبلور معماري مدرن در ويلاسازي روسي

" خانه قايق بادباني " در سپتامبر 2012 توسط شركت لندني ِ معماران رابين مونوتي به اتمام

رسيده است. اين خانه با مساحت 875 متر مربع، به يك طرح برجسته در خط ساحلي كريمه

تبديل گشته است. اين خانه از چهار آپارتمان قابل اجاره، همراه با يك مكان نگهداري قايق

بادباني در طبقه همكف تشكيل شده است كه به وسيله پلكاني متصل به برج اصلي با


يكديگر در ارتباط مي باشند.
اين آپارتمان ها، مناظر زيبا و جذابي از دريا و كوه هاي اطراف را

ارائه مي دهند و اتصالي مستقيم با محيط زيست ساحلي اطراف آن برقرار كرده اند.
در سال

2011، كارفرماي اوكرايني بنا، اين زمين واقع در كرانه فوروس، كه متعلق به گروه فولاد

دونتسك بوده است را بدست آورد. خط ساحلي كريمه، با آب و هوايي شبيه به مديترانه و

مناظر چشمگير، به عنوان ريويراي روسيه شناخته شده است ( ريويرا، نام ناحيه ساحلي

فرانسه و ايتاليا در اطراف درياي مديترانه مي باشد.) . فوروس در جنوبي ترين قسمت جزيره

كريمه واقع شده است و با داشتن 30 كيلومتر خط ساحلي، يكي از محبوب ترين مناطق

ساحلي اوكراين مي باشد. اين ساحل، داراي ميراث غني سياسي و معماري نيز مي باشد

؛ خانه ساحلي گورباچف، رئيس جمهور اسبق اتحاد جماهير شوروي و يانوكوويچ، رئيس

جمهور كنوني اوكراين همراه با كاخ هاي باشكوه و كليساهايي از دوران تزاري در اين منطقه

قرار دارند.
خانه قايق بادباني، پاسخي معاصر به سنت ويلاسازي روسيه مي باشد. طراحي

رابين مونوتي، قطعا مدرن و در عين حال آشكار، سرزنده و مورد توجه مردم مي باشد. اين

امري مهم ست براي كشوري كه يادآور رژيم سركوب گر شوروي و وابستگيش به معماري

زبره كاري بوده است.
كارفرماي پروژه در ابتدا به فضاي نگهداري زمستاني ِ قايق بادباني نياز

داشته و سپس تصميم به اضافه نمودن سه آپارتمان اجاره اي و محلي براي اقامت كاپيتان

قايق گرفته است. چالش اوليه و مهم اين طراحي، چگونگي استيلا نيافتن درب بزرگ مورد

نياز قايق بر نماي خانه بوده است. يكي ديگر از چالش هاي طرح، زمين شيب دار آن در

منطقه ي زلزله خيز بوده است كه به علت نزديكي به دريا، در آب و هواي نامساعد مي تواند

از آب شور و خورنده ي دريا خيس گردد.
طراحي با فضاي نگهداري قايق با ابعاد 7 و 15 متر و

ارتفاع 6 متر آغاز مي گردد كه دسترسي آن از طريق يك درب ريلي بزرگ در مقابل نما صورت

گرفته است. پيشنهاد رابين مونوتي در برابر درب 7 متري و چشم اندازهاي وسيع و چشمگير

خانه به درياي سياه، ايجاد سه حجم متمايز و مشخص در بالاي محل نگهداري قايق بوده

است. با ايجاد تعادل ميان اين احجام، اين طرح تراس هاي جداگانه اي به هر سطح بخشيده

است كه مناظري بي بديل و دسترسي آسان به فضاي باز را ارائه مي دهند.
" خانه قايق

بادباني يك تركيب ارگانيك است. " مونوتي توضيح مي دهد : " ما با قرار دادن باكْسي براي

قايق، طراحي را شروع كرديم ؛ سپس قسمت هاي مسكوني را همراه با تراس ها در كنار

آن قرار داديم و در آخر برج پلكاني را اضافه نموديم. اين ساختمان در نزديكي دريا و افق باز

قرار دارد. ما خواسته ايم كه مردم، محيط اطراف خود را تجربه كنند ؛ صداي آب، نسيم دريا،

تغييرات نور، تغيير دما و حتي طعم شور هوا ؛ گويي كه بر روي يك قايق بادباني قرار گرفته

اند. "
در آپارتمان هاي اصلي، محيط بيرون با 9 متر پنجره ي سراسري به فضاي داخلي پيوند

مي خورد و چشم اندازي يكپارچه از دريا را نمايان مي سازد. هنگامي كه اين پنجره ها باز

گردند، به نظر مي رسد كه شما در فضايي باز اما سرپوشيده زندگي مي كنيد. دريچه هايي

همانند مزغل كشتي ها، تم دريايي خانه را دنبال مي كنند و تهويه خانه را سهولت مي

بخشند.
خوابگاه كاپيتان و طبقه اول، امكانات محل هاي اقامت چون استوديو فلت را دارا مي

باشند و آپارتمان هاي دو خوابه در طبقه سوم و چهارم استقرار يافته اند. تمامي آپارتمان ها

با مبلمان ايتاليايي سفيد با كيفيت بالا، مبله گشته اند.
اين ساختمان به طور كامل از بتون

مسلح ساخته شده است تا استقامت كافي در برابر زلزله هاي منطقه و حفاظت لازم در

مقابل طوفان هاي زمستاني را داشته باشد.
تلاش هوشمندانه اي جهت كم كردن خروج نور

به محيط بيرون ساختمان انجام گرفته است ؛ تا ميهمانان در شب، از چشم انداز طبيعي ِ

تلالو ماه و ستارگان در دريا بهره ببرند. به منظور جذب حداقل نور آفتاب و همچنين به قصد

افزايش برجستگي و نمايان بودن ساختمان، رنگ سفيد مايل به كرمي، براي نماي بيرون در

نظر گرفته شده است.



































منبع: اتود
 
آخرین ویرایش:

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوسازي خانه اي روستايي از گروه معماري جوهو؛ برنده جايزه معمار كره جنوبي


جئونگ هون لي، برنده جايزه معمار كره، رئيس شركت معماري جوهو، به تازگي نوسازي خانه اي در نامهائي در كره جنوبي را به اتمام رسانده است. اين خانه با تقليد از سبك معماري خانه هاي غربي از آجر قرمز ساخته شده بود و چون لكه اي بر محيطي روستايي اطرافش به نظر مي رسيد ؛ اما با اتمام نوسازي آن، تبديل به قطعه اي منحصر بفرد در تركيب با طبيعت جنگلي پيرامونش گرديده است.​
با كاستن از حجم سلب اوليه خانه، تراس بزرگي در ورودي به وجود آمده است و با تعبيري مدرن از آجر و چوب همچون عرشه اي جداشده از زمين به نظر مي رسد. همراه با رمپي كه به دور باغچه كوچكي مي گردد، اين طرح با عناصر سبز و طبيعت بيشتر تركيب گشته است.​
با ارائه ويژگي هاي بيشتري از زيبايي شناسي، اين قاب كِرو و فولادي بزرگ همراه با شبكه اي نازك و سفيد از آلومينيوم، با ايجاد يك آستانه از حريم خصوصي خانه، اجازه تصفيه هوا و عبور نور را نيز مي دهد. ديافراگم هاي ايجاد شده در قاب، به ساكنين خانه، چشم اندازي از محيط بومي منطقه و ارتباطي نزديك با آن را ارائه مي دهند.​
قسمت عظيمي از طراحي داخلي خانه، دست نخورده باقي مانده است و تنها، نورگيرهايي سقفي به آشپزخانه و تراس جديدي با دسترسي آسان به بام اضافه گشته است.

نمای اصلی خانه

تراس ایجاد شده در ورودی

چشم انداز از دیافراگم های قاب فولادی

استفاده متفاوتی از آجر،سنگ و فولاد در نما

قبل و بعد نوسازی

قبل و بعد نوسازی

قبل و بعد نوسازی

جزییات قاب فولادی

چشم انداز تراس بر روی بام

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروژه هات توهات؛ یک جفت کلبه نمونه

پروژه هات توهات؛ یک جفت کلبه نمونه



تیمی به رهبری گروه معماری رینتالااگرتسان پروژه هات توهات رابناکردند.یک جفت کلبه نمونه درشهر کومتا درایالکانتاکا،هند.گروهی شامل متخصصان زمینه های گوناگون ،دانش آموزان وداوطلبانسازماندهی شده توسط بنیادحفاظتpanchabhuta که اندبرای رسیدگی به مسائل فزاینده گردشگری ونتیجه ان برمحیط زیست گردهم امده اند.

درکناره دریا14کیلومترکه به سمت شرق برویم،1600کیلومتری بالای کوه یکی ازمتنوع ترین مناطق زیستی دردنیاست که حدود5000نوع گل،139نوع پستاندار همچنین508نوع پرنده و179نوع دوزیست قابل اهمیت رانمایش می دهد که نشان دهنده بااهمیت بودن این ناحیه برای محافظت هستند درمنطقه ای مشابه درسلسله کوه (گردنه)های غربی، مجموعه ای از هتلها جایگزین روستاهاومناظربکرشده اند با هدف رونق اکوتوریسم با در اختیار قرار دادن اقامتگاههای اجاره ای به توریستها به مسافران درطول سفرشان آموزش داده می شود.

این خلاقیت به مرور احترام به فرهنگ وحقوق بشررا القامی کند درحالیکه رشداقتصادی دریک مقیاس کوچک برانگیخته می شود. درطول سه هفته گروه شروع کردتا با ایجاد یک اتاق فکر طرح مایه های طراحی ساختمانها را نهایی کنند طوریکه منظر بعنوان تجربه متکامل این طرح قرار داده شد و با بنا نمودن ساختمانها این روند از طریق استفاده ازمصالح تجدیدپذیروبومی دنبال شد که در عمارتهای چوبی برروی پی های سنگی واقع شده بودند استفاده می شدند.

قاب بندی اوکالیپتوس مانند پنجره ها بطور پیش ساخته تهیه شده و در سایت قرار داده شد. چارچوب پنجره ها باکاردنول روکش شده اند،و این رزین که از صمغ درخت کشیو تهیه شده رنگ قهوه ای مایل به قرمزعمیقی را خلق کرده است. بامبوهای گره خورده درهم نماهای جنوبی رامی پوشاند ودرختان نزدیک به تنظیم خرداقلیم سایت کمک می کند یک لایه مجزا از توری محافظ در مقابل پشه دارد و در بقیه نماها بازشوها رو به شالیزار چشم اندازهایی را ایجاد کرده اند . پشت بام های الومینیمی سفیدرنگ مواج انرژی خورشیدی شدید را منعکس میکند.

درداخل، مبلمان ودیوارهای طاقچه دارساحته شده از تخته چندلایه فضاهارا تقسیم می کند درحالیکه به عنوان بادبنددوم برای ساختمان نیز عمل می کند یکی از طاقچه هایک لوله فولادی برای دسترسی به طبقه بالا رانشان می دهد.سنگهای محلی میزهای اشپزخانه وتوالتها رافرم می دهند این طرح برانست که درکلبه های بعدی بااستفاده ازبیودایجسترها برای بالابردن میزان کودطبیعی وگازمتان ازتوالت های بدون اب استفاده کند آنگاه این کودطبیعی درمحیط باغهابرای حفاظت غذاوگازمتان برای پخت وپز استفاده می شود پانلهای خورشیدی نور ال ای دی های داخلی راتامین می کند.چون چاه های محلی اب شوردارد،جمع کننده های اب باران اب شستشوراتامین می کندو تابش مستقیم خورشید مخزنهاراگرم خواهدکرد. جهت گیری در جهات گوناگون بر روی سایت در حالت ایده آل منجر به انطباق آن به شرایط موجودمی شود،اضافه کردن به روستاهایاایجادکل
دوساختارچوبی برروی پی سنگی
























 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
ویلایی منحصر به فرد در شهرک غرب تهران

پروژه مهسان پنج
نوع پروژه : تفریحی – ویلایی
مکان : شهرک غرب
مساحت زمین: ۸۰۰ متر مربع
تعداد طبقات: ۴
امکانات: قرار گرفتن در بین ۷ کاندید برتر مسابقات هوشمند KNX آلمان در سال۲۰۱۰ (هوشمندترین ساختمان ایران تا سال۲۰۱۰) ، دارای برچسب انرژی نوع A (بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی) ، خانه زنده (با تغییر روز و شب و فصل تغییراتی در خانه بوجود می آید.) ، تلفیق معماری سنتی ایرانی با معماری مدرن ، استفاده از آخرین تکنولوژی ها,متدها و برندهای سلطنتی و روز دنیا ، اجرای بسیار دقیق و خاص توسط استادان ایرانی و خارجی

.
.
.
.
 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
زاها حدید و ویلای هیل کپیتال مسکو؛ تناسخ کانستراکتیویسم روسی

زاها حدید و ویلای هیل کپیتال مسکو؛ تناسخ کانستراکتیویسم روسی

معمار عراقی زاها حدید به خاطر آثار ضد گرانشی-مبارزه طلبانه خود از معماران با روی کرد تجاری ولی دیکانستراکتیو شناخته شده است و بدون هیچ تعجبی ویلای هیل کپیتال مشرف به مسکو باید یک شگفتی عظیم و بسیار لوکس تر از هر خانه فانی تنها باشد . مانند بسیاری از کارهای دولتی و عمومی او – ترکیبی از شیشه ، بتن و فولاد – نگاه او ، رویکرد شئ در چشم انداز است . با این حال ، استراتژی سازه بر روی زمین پاسخی به توپوگرافی مجاور و همچنین درگیری با جنگل است . در پایین ترین سطح ساختار ، استخرهای شنا و فضاهای سرگرمی ، فضاهای زندگی و غذاخوری و پخت و پز از طریق یک آسانسور شیشه ای به بالاترین سطح ساختمان تا ارتفاع 70 پا می رود که اتاق خواب ها ، سالن و تراس ها قرار دارند . و باز هم مانند بسیاری از پروژه های شهری او ، یک حس حرکت در کل ساختار وجود دارد ؛ یک ایده درون بافته از طراحی معماری که در طبیعت به زیبایی ایستاده است .


zaha-house-computer-model

zaha-home-half-finished

zaha-hadid-villa-models

zaha-new-home-construction


مـنـــــــبـع : www.dornob.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
محل اقامت زروس ؛ تطابق با محيط سخت صحراي آريزونا

محل اقامت زروس ؛ تطابق با محيط سخت صحراي آريزونا

خيابان هاي شهر سوزان فونيكس ِ آريزونا، مكان اين خانه و استوديوي چشمگير مي باشد و " محل اقامت زروس " نام گرفته است. ( زروس در زبان يوناني به معناي خشك مي باشد. )
اين طراحي كه توسط معماران استوديو بلنك انجام گرفته ؛ سايتي همزمان ايده آل و چالش برانگيز دارد. يكي از مشكلات طراحي، مقياس كم طرح است كه با تمامي ضمائم 50 در 250 اينچ بوده است. با اين حال، مكان طرح، در انتهاي دو خيابان بن بست، در كنار كوهستان فونيكس شمالي قرار گرفته است.
محيط طبيعي ِ كاملا باشكوه اطراف آن، تاثيري مستقيم بر روي سيماي خانه داشته است. يك لايه مشبك مش فولادي، خانه را از تابش آفتاب در يك سمت محافظت مي نمايد و در طرف ديگر، بلوك هاي ديواري مات، آن را از پرتوهاي خورشيد غروب حفظ مي كنند.
براي رسيدن به سطح پايين خانه، بايستي از پشت صفحه مش فولادي عبور كنيد و از طريق ورودي كه به نوعي پيشخان رسمي مي ماند به استوديو برسيد. يك پلكان فلزي جداگانه، شما را به سطح بالاتر خانه كه محل اقامت مي باشد، مي رساند.
فضاي داخلي طرح، همچون طراحي خارجي آن كاملا منحصر بفرد مي باشد. رنگ هاي عميق منجر به احساس آرامش و آسودگي مي گردد، هنگامي كه چشم اندازهاي گسترده ي خارجي، به فضاي داخلي شكوه و فر طبيعي مي بخشد.​
نماي خارجي

نماهاي خارجي

فضاي داخلي

نماهاي خارجي

فضاهاي داخلي

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
خانه ای در اوکس اسپانیا

خانه ای در اوکس اسپانیا

این خانه در finis terrae و توسط جوسوس سان وینسنت دومینگ ساخته شده است. به خودی خود دارای یک وضعیت دوگانه می باشد زیرا که یک طرف آن به سمت دریا و طرف دیگر آن به سمت زمین (خشکی یا چمنزار) دیده می شود.

کل این پروژه بر این اصل تصور و توسعه پیدا کرده است ؛ هر چند می تواند با دو مفهوم مختلف ایجاد گردد .

از یک طرف ، این خانه می خواهد که بر روی صخره باشد که علت آن ویژگی های جغرافیایی است که مانند پنجره ی بزرگ که قالب و اشکال آن چارچوبش در این چشم اندازی که دیده می شود ؛ متغیر است اما از طرف دیگر این بخش از خانه به سمت دریا مانند یک قطعه از قایق فسیلی به نظر می رسد.



در برخورد با این ایده ها ، این خانه های معاصر را با تمام جزئیات و ابزارها که در زمان خود تولید و یا ساخته شده اند ، هر دو به هم وابسته و به هم شباهت دارند .

این خانه شیشه های فریمی ، با گوشه های تیز ، دیوار های چوبی پیوسته به همراه آزادی در فضای داخلی و آلاچیق ها یا نرده های افقی و عمودی است .
هدف از ارائه و فراهم کردن این خانه ها ، ویژگی های ضروری، اصلی و مصنوعی در یک زمان مشابه است.



















http://iran-eng.com/cb/statusicon/user_offline.gif
 

معمار_ایرانی

عضو جدید
جدیدترین کار فرانک گهری ، برج دیکانستراکشن در نیویورک

جدیدترین کار فرانک گهری ، برج دیکانستراکشن در نیویورک






Frank Gehry‘s residential skyscraper, New York by Gehry, is nearly complete.

The rippling stainless steel exterior covers three faces of the tower and creates bay windows for some of the 903 apartments inside.

The 265 metre-high tower is now the eighth tallest building in New York and the tallest residential building in the Western Hemisphere.



Photography is by dbox, apart from where otherwise stated.


Above image is copyright Gehry Partners, LLP
Here is some more text from the developers:

At 870 feet tall, New York by Gehry is the tallest residential tower in the Western Hemisphere and a singular addition to the iconic Manhattan skyline.

For his first residential commission in New York City, master architect Frank Gehry has reinterpreted the design language of the classic Manhattan high-rise with undulating waves of stainless steel that reflect the changing light, transforming the appearance of the building throughout the day. Gehry’s distinctive aesthetic is carried across the interior residential and amenity spaces with custom furnishings and installations.

Above image is copyright Gehry Partners, LLP
Gehry’s innovative incorporation of bay windows creates the tower’s dynamic silhouette as well as an exceptional variety of panoramic views from within the residences. By shifting the bay windows from floor to floor and tailoring their configuration for each residence, Gehry has given residents the opportunity to, as he puts it, “step into space.”




 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
خانـه ۲۹ متـری!

خانـه ۲۹ متـری!

این خانه شیک و جادار که ساخته یک مهندس ژاپنی ست تنها در فضایی به وسعت ۲۹ متر ساخته شده است. همچنین هزینه ساخت این خانه رویایی ۱،۸۰۰،۰۰۰ دلار است.










منبع : ایران سان​
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hossein00104

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
«خانه کامیون» لوکس و فوق مدرن

«خانه کامیون» لوکس و فوق مدرن

«خانه کامیون» لوکس و فوق مدرن



کامیون RV، نسل جدیدی از «خانه کامیون»های لوکس است که با ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی طراحی شده است.

به گزارش معماری نیوز، این کامیون توسط «Luigi Colani» طراحی شده است. کامیون مدرنRV، 38 فوت طول، 13.5 فوت ارتفاع و دارای فضای داخلی به مساحت 500 فوت مربع می باشد.

جالب است بدانید که فضای داخلی و به عبارتی خانه داخلی این کامیون، تقریباً به اندازه یک خانه متوسط است.

این خانه دارای یک سقف شیشه ای است که با یک دکمه جابجا شده و امکان بهره مندی از منظره آسمان و فضای اطراف را دوچندان می کند.

این خانه کامیون شامل اتاق خواب، اتاق پذیرایی، یک تلویزیون 40 اینچی، حمام و آشپزخانه می باشد.

فضای داخلی این خانه، با طرحی لوکس و تکنولوژی پیشرفته طراحی شده است.









 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
بنایی که آرامش و هیجان را یکجا به تسخیر در آورده است.

بنایی که آرامش و هیجان را یکجا به تسخیر در آورده است.

‎عواملی که برشمردیم مهندسان این خانه را برآن داشت تا دست به ساخت چنین بنایی در چنین موقعیتی بزنند. در اولین نگاه تنها چیزی که به چشم می خورد طبیعت زیبا و پر درخت و صخره های بزرگی است که در اثر موجهای دریا فرسایش یافته اند و در عین زیبایی دلهره ای در دل انسان ایجاد می کنند.
‎ این خانه در میان همین تخته سنگ ها بنا شده است.

‎معمارهای این بنا با طراحی هنرمندانه خود فضای خانه را به سه بخش اصلی تقسیم نموده اند. در ورودی اصلی که سازندگان آن را بخش سرگرمی نامیده اند اتاق نشیمن و نهارخوری روباز قرار گرفته است. تراس، استخر شنا و باربیکیو نیز در این فضا قرار داشته و در کنار هم ترکیب جالبی را به وجود آورده اند. در پشت این مکان آشپزخانه، انبار و رختشویخانه قرار دارند.

‎در طبقه فوقانی بخش سرگرمی نیز اتاق خوابهای اصلی قرار کرفته اند. سه اتاق خواب با حمام و سرویس بهداشتی مجزا که چشم انداز هر سه اتاق، اقیانوس زیباست.​
‎درهای کشویی در جلو و عقب اتاقها، نسیم را به وزیدن به درون و خنک کردن فضای اتاق تشویق می کند.​
‎در طبقه زیرین بخش سرگرمی و در پایین ترین بخش خانه هم دو اتاق خواب دیگر، یک چشمه آب گرم اختصاصی و یک فضای بازی قرار گرفته است که مکان بسیار مناسبی جهت اقامت میهمانان خانه است.​
‎محدودیت اصلی ساخت و ساز در سواحل غرب کنترل و طبقه بندی میزان عقب نشینی از امواج دریا یا به تعبیری آخرین حدی است که موجهای ساحل از خود اثری بر جای نهاده اند. در واقع این محدودیت بدین معناست که هر چه به آب نزدیکتر می شویم میزان ساخت و سازها کمتر و کمتر می شود.​
‎ویلای Amanzi با قرار گیری در مکانی منحصر به فرد و طراحی عالی پیرامون خود را به طرز منحصر به فردی از آن خود کرده است و مکان مناسبی را جهت رسیدن به آرامش و آسودگی خیال به ارمغان آورده است.​
‎تیم طراحی: Original Vision Ltd
‎مهندسان معمار: Adrian McCarroll, Waiman Cheung, Jamie Jamieson
‎موقعیت: ساحل Kamala واقع در Phuket در کشور تایلند
‎مساحت بنا: ۲۶۴۴ متر مربع با ۸۰۰ متر مربع زیربنا
‎سال ساخت: ۲۰۰۸
‎عکاس: Marc Gerritsen​
منبع:redlinegroup.blogfa.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

طرحی گران قیمت از ریچارد میر و همکارش مایکل پالادینو، خانه ایی ساحلی در کالیفرنیای جنوبی، زمینی به مساحت 4،280 فوت مربع همچنان وفادار به سنت خانه های حیاط دار دارای بازشو های رو به بیرون. این طراح سبک و ازاد ساکنان را به سوی ورودی شیشه ایی دو طبقه می خواند. حال تقسیم ورودی به واسطه یک معبر شیشه ایی و یک پیاده روی داخلی به دو قسمت تقسیم شده است، در حالی که حوزه های نشیمن گاهی خانه در دیگرسو قرار گرفته اند. اتاق نشیمن به صحنی منتهی می شود که رو به اقیانوس تعریف شده اگرچه اتاق از بالا نیز به اسمان گشوده می شود،ستون های سقف بر فراز چارچوب های افقی قرار گرفته اند که نهایتا به لایه بندی عناصر سازنده و تولید ریتمی ساختاری منجر می شود البته این توازن ریتمیک با پنجره های مدولار و پنل های الومینیومی تبیینی قوی تر می یابد. توده دیوارهای بیرونی به گونه ایی کنار هم قرار گرفته اند که نماهایی غشایی، شفاف و متخلخل می افریند و لایه بندی ایی موزاییک گونه از مصالح را تولید می کنند در کل ناظر با مناظر حیرت آور و تعدادی حجم های خالی مربع شکل مشرف به بخشی منحصر به فردی از اقیانوس مواجه می شود. این مکان دنج ومهیجِ و کم تزیین مینیمالیستی برای دوستداران آب مناسب می نماید

خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر

خانه ایی از هیچ؛ مینیمالیسم سفید و غشایی ریچارد میر





مـنـــــــبـع : www.greatfa.com
 

hossein00104

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خانه باغ

خانه باغ

[h=3]خانه باغ[/h]


خانه باغ، نام پروژه ای است که توسط گروه معماران Guz در جزیره سِنتوسا در کشور سنگاپور طراحی و اجرا شده است. زیربنای کل این پروژه 852 مترمربع می باشد.

در طرفین این خانه، دو ویلا طراحی و اجرا شده است. بنابراین یکی از اهداف گروه طراحی، ایجاد حریم خصوصی در عین حالیکه به خوبی از منابع نوری نیز استفاده شود، بوده است.



ورودی ساختمان و تمامی اتاق ها و فضاها در جهتی طراحی شده است که نسیم دریایی را به خوبی دریافت کند. تراس این خانه به سمت مناظر سرسبز جزیره طراحی شده است تا بهره گیری بصری از از محیط اطراف افزایش یابد.



پشت بام خانه و تراس با پوشش سبز مزین شده است و این طرح علاوه بر زیبایی، تهویه بسیار مناسبی برای فضاهای داخلی می باشد. در طرفین خانه، دو استخر آب تعبیه شده است که این استخرها نیز علاوه بر زیبایی بصری، تهویه هوا را با عبور نسیم دریایی انجام می دهند.


 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه لارن از معماران مانک؛ هرمنوتیک پوست در پرداختی معمارانه



این خانه در لارن، یک دهکده آرام در هلند، قرار دارد. کارفرما قصد داشت خانه ای مسکونی و کاملا مجهز نه چندان دور از مرکز دهکده و نزدیک به بازار روستا بسازد. او می خواست که خانه مسکونی قدیمی موجود را تخریب کرده و به جای آن خانه ای جدید و بزرگ تر بنا کند؛ خانه ای مدرن اما همساز با محیط پیرامون آن. طراحان تمایل داشتند سبک خانه ای شهری در محیط روستایی به وجود آورند.​
از این اندیشه و نگاه، پلان های اولیه و پیشنهاد مصالح و بعضی جزئیات ساخت شکل گرفت و حاصل آن خانه ای است که خود را به وسیله تضاد سبک خانه با مصالح مورد استفاده، متمایز می کند. دیوارهای خارجی از نوعی ساقه نی پوشیده شده که از سویی خانه های سنتی منطقه را به یاد می آورد و از سوی دیگر، اشاره ای است به موهایی که بدن حیوانات را می پوشاند و آنان را در برابر عوامل بیرونی محافظت می کند و هم زمان یادآور سیمای روستایی می باشد. سقف مسی خانه و پنجره های قوسی شکل آن نیز بیشتر یادآور محیط شهری می باشد. پیرامون خانه تراسی ساخته شده از چوب قرار دارد که به فنداسیون متصل شده است.​
ظاهر خانه ای به بدنه ی یک کشتی واژگون شباهت دارد. پنجره های قوسی شکل جانبی، ازتباط فضای داخلی با بیرون را برقرار کرده و حداکثر نور طبیعی را جذب می کنند. ارتفاع، شکل و ریتم این پنجره های قدی، تداعی کننده آبشارند که این خصوصیات در دیواری که سالن را از سولاریم جدا می کند نیز مشاهده می گردد. پلان های نهایی، ضوابط شهرداری محل، چه در زمینه معماری و چه از نظر محافظت و احترام به محیط را رعایت کرده است؛ لذا مساحت خانه جدید از مساحت خانه قبلی چند مترمربع بیشتر نیست. به این ترتیب ساختمان جدید دقیقا در محل خانه قبلی بنا شده است. به بنای قبلی فقط یک سولاریوم و یک سوئیت مستقل در قسمت پشتی بنای اصلی افزوده شده است.​
کادر پنجره ها از چوب و به رنگ خاکستری ساخته شده اند. قطعات چوبی افقی هم پوشاننده، پنجره های سولاریوم را از قسمت های پوشیده شده از نی، به خوبی متمایز می کنند. پشت خانه برکه ای قرار دارد که توسط دال های سنگی خاکستری رنگ محدود شده است و ابعاد آن ها برابر مساحت سطوح شیشه ای سولاریوم است. روی یکی از نماهای بنا، سه المان به رنگ بلوطی پر رنگ مشاهده می شود که ورودی خانه را تعریف می کنند و آشپزخانه و سولاریوم به کل بنا ریتم و آهنگ می دهند.​
کارفرما: خصوصی​
کاربری: خانه شخصی​
زیربنا: 200 مترمربع​
تاریخ ساخت: 2005



 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه ی مو ونتوس؛ تونل زیستی خود اتکا

خانه ی مو ونتوس؛ تونل زیستی خود اتکا

خانه ی "مو ونتوس" مشتق از واژه ی لاتین "موتوس" به معنای جنب و جوش و " ونتوس " که به باد ارجاع دارد, می باشد. این خانه توسط تاد تئودورعضو اصلی دفتر معاری فیکسد طراحی شد. او در روند طراحی دو ایده را به منظور تولید خانه ی خود اتکا آینده نگر به کار گرفته است و جایی برای کربن صفر درون یک خانه ی تغییر پذیر لوکس که می تواند هر جایی از دنیا ساخته شود ارائه کرده است. اَشکال مقعر منحصر به فرد یک تونل باد برای بهره برداری از سرعت طبیعی باد تا پنج مرتبه شکل می دهد. در یک تونل طراحی شده انرژی جمع آوری شده از طریق توربین ها در سلول های سوختی هیدروژن در سایت به منظور تولید برق خانه ذخیره می شود. اکثریت برنامه در پشت و در مجاورت این سازه ی گودالی فلزی بزرگ مقیاس جاگرفته در یک حجم معلق که کاملاً ادغام شده با محیط و یک ارتباط نزدیک با سایت را فراهم می آورد. خانه تقریباً به شکل کاملی از طریق ترکیبی از هوش مصنوعی و تنظیم دستی ماشینی شده است. پوشش خارجی می تواند از یک فضای کاملاً در معرض عوامل طبیعی به یک توده ی کاملاً صلب از طریق پوشش دو صفحه نمایش مجزا از تخلخلی متفاوت تغییر شکل دهد. خانه همچنین یک فضای کار معلق در یک حجم پیش آمده را که درون دیواره ی باد بیرون زده شاخص کرده است.این فضا توسط یک پل در هوای آزاد با شفافیتی کامل(به وسیله ی استفاده از صفحات نمایش بسته خواهد شد) در دسترس قرار گرفته, طراحی مدولار انعطاف پذیر طیف وسیعی از برنامه ها را ممکن ساخت و برای خانواده ای با هر تعداد و نیازمندیهای فضایی آن متناسب گردید.





















 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه OLS در منطقه بیرونی شهر اشتوت گارد توسط گروه معماری Mayer

خانه OLS در منطقه بیرونی شهر اشتوت گارد توسط گروه معماری Mayer

خانه OLS در منطقه بیرونی شهر اشتوت گارد توسط گروه معماری J. Mayerبا ترکیبی از منحنی ها و پیچ و خم های داده شده و برای به حداکثر رساندن چشم انداز آن ساخته شده است.

از خصوصیات بالکن تو رفته در دیوار با پیچ و خم بتونی شکل ، محافظت از خانه در برابر افزایش دما و حرارت ناشی از تابش خورشید است. همچنین از سیستم ساختمانی زیست محیطی پنل های خورشیدی جهت جذب دما و تابش انرژی نیز بهره گرفته شده است.
در این خانه کلیه مکانها شامل: اتاق نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه توسط طبقه ای با سقف لعابی در یک جا احاطه و تجمیع شده است تا با استفاده از منحنی های ایجاد شده با دیوار، اجازه برگشت نور طبیعی داده نشود.

کاربرد پنجره های تمام قد باعث شده است که منظره دره باغ بیش از کامل دیده شود.


حمام ها و اتاق خوابهای طبقه بالا توسط یک راه پله مرکزی بزرگ با طبقه پایین مرتبط شده است که پله ها توسط دیوارهای منحنی شکل محصور شده اند.
تخته های نازک و باریک و صفحه های ضدتابش خیره کننده ای که با مواد ترکیب شده اند، یک محیط آگاهانه معماری را ایجاد کرده است.




























منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه پیچیده کالیفرنیا

خانه پیچیده کالیفرنیا

california-desert-home-design

california-home-day-night

california-sushi-inspired-interior

[TR]
[TD]

شرایط صحرایی اغلب به دنبال راه حل های غیرمتعارف است . این خانه کانسپچوال از کریستوفر دنیل ، در تلاش برای درست کردن زیبایی زمین ترک خورده کالیفرنیا با آب و هوای خشن می باشد . منبع الهام این طرح ، فرم یک ظرف جلبک دریایی پیچیده بوده . این ایده پیله مانند به دلیل کنترل نور و منحرف کردن گرما با سوراخ هایی انتخابی در پوسته ، استفاده شده . فرم گشوده برای ایجاد تراس در طبقه اول و دوم است . نمای شفاف جبهه شرقی و غربی ، اجازه ورود نور در اول و آخر روز را به درون اتاق خواب ها و دفتر کار می دهد . برای پایداری این ساختار ، یک فریم خرپایی از فیبر کربن در زیر متریال های بیرونی برای نگه داشتن کل سازه معماری به کار رفته . سیستم ایمنی و درهای هیدرولیکی برای درب اصلی و حفظ فضا انتخاب شده .
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[/TD]
[/TR]
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه «بایرن»

خانه «بایرن»

نام پروژه: Bayrne Residence
معمار:William P.Bruder
موقعیت بنا:Arisona-USA
زمان ساخت: 1999

خانه «بایرن» نمونه‌ای دیگر از پیوند خانه‌های سبک‌ آمریکایی با طبیعت است
که در اقلیم خشک و بیابانی صحرای «آریزونا» و در شصت مایلی شهر «فونیکس» واقع شده‌ است. تپه ماهورهای کم ارتفاعی در بستر این بنا وجود دارند و پیرامون بنا پوشیده از سنگ‌های طبیعی و گیاهان بیابانی نظیر کاکتوس های بلند قامت است ک به همراه کوهستانی که در دوردست واقع شده‌، دید و منظری طبیعی اما متفاوت را پدید آورده اند. همه چیز در بیابان تحت سلطه آفتاب بوده و رنگ‌های زرد، طلایی، سرخ و نارنجی در شنزار و کوهستان به چشم می‌خورند. این رنگ ها در بنا نیز توسط ورق‌های گالوانیزه مسی و آلومینیومی تکرار شده اند. رنگ این ورقه‌ها به مرور زمان تغییر می‌کنند و پیداست که جنس و نوع مصالح به کار رفته در این بنا همگی در جهت پیوند بنا با طبیعت می‌باشند.
پوشش گیاهی منطقه بسیار تنگ است و نحوه استقرار بنا در سایت به نحوی است که گویی به طور طبیعی از میان لایه‌های سنگی بیرون آمده است. هیچ خطی مرز میان درون سایت و بیابان را مشخص نمی‌کند و در پیرامون سایت نیز اثری از خیابان یا ساختمان‌های دیگر نمی‌باشد.


چنانچه در مقطع مشاهده می‌شود طبقه اول این بنای دو طبقه از یکسو کاملا در زمین فرو رفته و به همین جهت بنا از بسیاری نقاط یک طبقه دیده می‌شود. در این طبقه اتاق خواب مهمان، نشیمن، دفتر کار خانگی و انبار قرار دارد. دو ورودی مستقل از راهرو و دفتر کار خانگی و انبار قرار دارد. دو ورودی مستقل از راهرو و دفتر کار مستقیماً ساکنین را به فضای باز مرتبط می‌سازند. دیواره‌های پشتی در این طبقه کاملا صلب بوده و بنا را از زمین جدا می‌سازند. اما جداره رو به بیابان که از خطوطی شکسته تشکیل می‌شود تماماً شیشه بوده و حداکثر دید را ممکن ساخته است. در پلان تراز ورودی پارکینگ سر پوشیده همچون بازویی از بنا جدا گردیده است. پیش فضای ورودی اصلی به همراه سرویس، و سوبیت مهمان زون عمومی را تشکیل می‌دهند که به خوبی توسط کریدورها و فیلتر ورودی از سایر فضاهای خانه جدا شده‌اند. در این پلان آشپزخانه و رختشویخانه در مرکز قرار گرفته‌اند و دید به فضاهای خصوصی را محدود می‌سازند. در یک سوی آشپزخانه غذاخوری با دیدی مناسب به طبیعت قرار گرفته و در سمت دیگر آن نشیمن خصوصی قرار دارد.

همچنین در این طبقه اتاق خواب والدین به همراه اتاق تعویض لباس و حمام توسط کریدوری از فضای تقسیم جدا می‌شوند. بالکنی خطی و کشیده اتاق خواب را به طبیعت متصل می‌سازد. کف این بالکن که دید مناسبی به بیابان و مناظر اطراف دارد چوبی بوده و دیواره و نرده‌های آن را ورق‌های مسی گالوانیزه به رنگ های قرمز و نارنجی پوشانده است. این دیواره همچنین دید به بالکن و اتاق خواب از سمت ورودی را نیز کنترل می‌کند. سقف اتاق خواب نیز همچون سایر فضاها شیبی ملایم داشته و پیش آمدگی آن فضای داخل را از تابش شدید آفتاب مصون می‌سازد.

پنجره ها نیز با کمی فاصله از کف آغاز و تا سقف ادامه می یابند. همچنین در تمامی پنجره‌های بنا جهت حفظ دید از هر گونه قاب و فریمی پرهیز شده است.

در ساختار فضایی این خانه دیوارها نقشی مهم وتاثیر گذار داشته‌اند. چنانچه در پلان نیز مشاهده می‌شود دیوارها در چارچوب‌ بنا نامحدود نبوده و از داخل بنا به سوی طبیعت امتداد یافته اند. بافت خشن این دیواره‌ها در داخل بنا نیز همچون خارج بنا بوده و نحوه چیدمان بلوکه‌های بتنی در آن به نحوی است که دیوار با زوایه‌ای محسوس بر روی زمین قرار می‌گیرد. همچنین از فضای میان دیواره‌های مایل در راهروهای داخلی به عنوان گالری استفاده می شود. نور طبیعی این فضا از طریق شکاف میان سقف و دیواره مایل تامین می‌شود. شکاف میان سقف و دیواره‌ها نیز همچون مایل بودن دیواره‌ها و شیب سقف‌ها، راهکاری در جهت تفکیک‌ عناصر بنا از یکدیگر، کمرنگ ساختن مرز میان درون و برون و در نهایت حداکثر پیوند بنا با طبیعت پیرامون آن بوده است.






































 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

استودیو طراحی آمستردام Denieuwegeneratie ، ویلای چوبی در زیر تپه ای در طبیعت هلند طراحی کرده اند . این تپۀ ساخته دست انسان ، نمای شمالی ساختمان را پنهان کرده و یک پوشش عایق در اطراف دیوارها در طول سالهای سرد ایجاد می کند . ساختمان با نام کوه هلندی ، از نمای جنوب و غرب در میان تپه پدیدار شده جایی که دیوار با پانل های شیشه ای اطراف اتاق نشیمن و آشپزخانه را فرا گرفته . اتومبیل قرار گرفته به صورت عمودی در مقابل دیوار آشپزخانه به عنوان یک قفسه کتاب و کابینت عمل می کند .
کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

کوه هلندی از Denieuwegeneratie

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مجتمع مسکونی NEO BANKSIDE – ریچارد راجرز

مجتمع مسکونی NEO BANKSIDE – ریچارد راجرز

این مجتمع مسکونی که در ساحل رودخانه تایمز لندن و موزه تیت مدرن (Tate Modern) که از پر بازدید ترین موزه های دنیا به شمار می آید قرار گرفته، از ساختاری شش ضلعی فرم گرفته است.

مثل مرکز پامپیدو و خیلی دیگر از ساختمان ها که توسط ریچارد راجرز طراحی شده بودند، این چهار برج با بادبندهای عریان بیرونی از سازه ای نمایان برخوردارند که در نمای ساختمان دیاگریدی استیلی را شکل می دهند این اجزا وزن ساختمان را تحمل کرده و نیاز به گذاشتن دیوارهای حائل داخلی را از بین میبرند که در این صورت طبقات انعطاف پذیری را برای طراحی پلان ارائه می دهند.

تمام دیوار های درونی دیوار های جداکننده هستند و این فضای داخلی منعطف باعث شده تا طراحان بتوانند فاصله کف تا سقف را به حداکثر برسانند. و بدین ترتیب فضاها از نور بیشتری برخوردارند و مناظر وسیع تری را نظاره گرند.
برجها از ۱۲ طبقه تا ۲۴ طبقه ارتفاع دارند و در نمای شمالی و جنوبی همه آن ها تراس تعبیه شده است.
این مجموعه در کل شامل ۲۱۷ آپارتمان است و به وسیله حیاط ها و مسیرهایی که توسط معماران منظر Gillespies طراحی شده ، احاطه گردیده است.

طراحی این مجموعه با سازه عریانش اشارتی به گذشته تاریخی این منطقه دارد که زمانه اقامتگه نیروگاه نفت سوز بزرگی که هم اکنون به گالری هنری مبدل شده بوده است.























 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ویلای تعطیلات؛ هم آوایی طبیعت و انسان با پرداختی معاصر

ویلای تعطیلات؛ هم آوایی طبیعت و انسان با پرداختی معاصر

سایت پی آمده با بارزه ها و کیفیت های متفاوت بالاتر ازسطح جاده ی ساحلی در پیرامون شهری در یونان واقع گردیده, و به واسطه ی یک دیوار سنگی طبیعی که امتدادی از شهر می باشد, مرزبندی شده است. از طرفی امتداد دیواره ی اصلی سطح بالایی از پوشیدگی را تولید خواهد کرد. در حالی که این شاخصه محصول پتانسیل بافت می بود, و ما را وسوسه کرد تا آنجا که ممکن است آن را حفظ کنیم.


خانه ی تعطیلات برای یک زوج طراحی شده است. این ساختمان عمدتاً در توپوگرافی داده شده با ادغام انبوه درختان سایه دار و بدون تولید یک حجم بصری مساوی جای گرفت. چنانچه در نگاه اول گونه شناسی ساختمان در مقایسه با بافت نامأنوس می نماید. گرچه این تأثیر اولیه توسط رقص آرایی ساختمان که دقیقاً در بستر جهت گیری شده پذیرفته نخواهد شد. در حالی که از نقطه نظر فرمی ساختمان با سنگ های فرسوده ی ارگانیک و مسیر ساحلی درگیراست.

ورودی ساختمان توسط یک انقطاع در دیوار سنگی ممتد نمایان شده و در گام اول ما را به زیر سایت هدایت می کند.
نورگیرها ما را به فضای اصلی خانه می برند و پیچ تولید شده به واسطه ی آنها دید ما را بر اقیانوس متمرکز می کند. دیوارهای محاط کننده ی بنا به عنوان یک قاب برای بافت عمل خواهد کرد. در فرایند طراحی از تفکیک ریز فضاهای متفاوت اجتناب شد و همچنین این تمایز بین فضای داخل و خارج خودنمایی می کند. و این مهم ترین هدف طراحی – بی دریغ بودگی چشم اندازهای باشکوه پیرامون – را رقم می زند.


چالش این طراحی در ساختار و تکنولوژی درگیر با آب و هوای آن نهفته است. سازه ی ساختمان به عنوان یک سازه ی چوبی پیش ساخته که با پلاستر سفید کامل شده است را شامل می شود.و یک پیوند انتزاعی به بنای سنتی قدیمی نزدیک به سایت را پدید می آورد. سازه انتخاب شده به دلیل اقامت کوتاه مدت ساکنین خانه سبک وزن می باشد. بخش های عظیم ساختمان از شدت سرد شدن یکباره جلوگیری می کند.

از طریق گشوگی های کنترل شده ی مکانیکی در بام تأثیر شومینه فعال است و در صفحه ی اصلی بزرگ در گاراژ از جایی که کانال های کابل یکپارچه هوای سرد را به تمام ساختمان هدایت می کند, آغاز می شود. اثر خنک کننده ی اضافی دیگر توسط تبخیر آب استخر فراهم می شود. شکل مثلثی فتوولتائیک بر بام, ساختمانی پایدار با قابلیت یک زندگی خود بسنده را ممکن ساخته است.















 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]یک خانه با طراحی جالب و امنیت بالا![/h]
[h=1][/h]
این خانه طوری طراحی شده است که در صورت احساس خطر یا فشار دادن یک دکمه به یک قلعه تبدیل می شود و همچنین دارای استخر و وسایل تفریحی نیز می باشد.







































 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه موبیوس از تونی اوون

خانه موبیوس از تونی اوون

معماران استرالیایی تونی اوون ، خانه ای مشرف به بندر و خانه اپرای سیدنی طراحی کرده اند که در آن یک دیوار به صورت حلقه ای تا سقف کشیده شده و تا جبهه دیگر ساختمان ادامه یافته تا به تراس طبقه اول تبدیل شود . ساختمان با نام خانه موبیوس ، ملبس به یک قاب فولادی در پانل های فلزی است و یک جبهه کوچک ، حداکثر نور ، فضا ، تهویه و دید را بدست آورده . طرح به وسیله یک سری از حرکات که باعث تاخوردن و پیچیده شدن فضا به منظور رساندن تغییرات در سطوح ، دید ها و پتانسیل ارتباط با فضاهای بیرونی در سطوح مختلف زمین شده ، پاسخگوی سایت می باشد .
خانه موبیوس از تونی اوون

خانه موبیوس از تونی اوون

خانه موبیوس از تونی اوون

خانه موبیوس از تونی اوون

خانه موبیوس از تونی اوون

خانه موبیوس از تونی اوون

خانه موبیوس از تونی اوون

خانه موبیوس از تونی اوون

خانه موبیوس از تونی اوون

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه استمپ،ایده ای از گروه معماران چارلز رايت

خانه استمپ،ایده ای از گروه معماران چارلز رايت

خانه استمپ از معماران چارلز رايت ؛ خلاقيتي در سازگاري با محيط زيست تالاب

گروه معماران چارلز رايت، اين پروژه را با ارائه يك راه حل بدون كربن ( صنعتي كه در هنگام فرايندهاي توليدي آن هيچ گونه از تركيبات كربن ساخته نشود ) براي يك محيط زيست حساس، در كنار جنگل هلي باراني FNQ در استراليا اجرا نموده است. هدف اين پروژه نه تنها ساخت يك ساختمان صنعتي ساده ؛ بلكه ايجاد يك ساختمان ِ سازگار با طبيعت و معرفي مجدد محيط زيست يك تالاب بوده است.


اين سازه، بازتابي واقعي از محيط خود و مهندسي اكوسيستم آب مي باشد و با همكاري و تلاش تنگاتنگ با پارك هاي ملي، سازمان هاي محيط زيست و ارگان هاي محلي و كشوري به وجود آمده است.


اين طراحي، تركيب خلاقانه اي از تركيب بتون پيش ساخته و بتون ريزي در محل مي باشد. اين سطوح بتونيِ محاسبه شده، با پنل هاي انرژي خورشيدي تركيب و عايق گشته است تا بنواند در طول سال، يك درجه حرارت پايدار و مناسب با دماي محيط را ارائه دهد. اين طرح با بهره گيري ازستون هاي پشتيبان در برابر سيل محلي و جزر و مدهاي شديد تالاب در فعاليت هاي طوفان، حفاظت گشته است.


از كاربري ها و خلاقيت هاي پايدار در اين طرح مي توان به برداشت، تصفيه و شبكه بندي 250 هزار ليتر آب ، توليد انرژي هاي خورشيدي تجديد پذير بدون تكيه بر سوخت هاي فسيلي، تصقيه پيشرفته فاضلاب، استفاده از عايق هاي حرارتي فني و مهندسي، استفاده از خنك كننده هاي " سبز " از طريق سيستم اتوماسيون ساختمان اشاره نمود.


















پلان سطح اول
پلان سطح دوم

پلان سطح سوم

برش ها





 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
بنای محدودِ هریسون و وایت

بنای محدودِ هریسون و وایت

پلان این خانه به ظاهر پیچیده ، به طرز شگفت آوری ساده است، دیوارها و سقف های خم و کج و معوجِ آن ، مسیر نور خورشید را منعکس می کنند . سقف شیبدار یک کارکتر خلاق است که نه به طور تصادفی و انتزاعی و هنری بلکه مبتنی بر مشی خاص به طرح اضافه شده است . شرکت معماری استرالیایی هریسون و وایت ، از مدل های کامپیوتری برای ایجاد شبیه سازی های قبل از ساخت ، استفاده کرده اند که مسیر نور روز را ، از طلوع تا غروب دنبال کنند . از تکنیک معکوس-سایه برای طرح ریزی شرایط نوری در طول روز، محل سایه ، دامنه و فضا در داخل و خارج بنا استفاده شده است . بین این گزینه های الهام گرفته از خورشید و حفظ حریم خصوصی مربوط به تصمیم گیری های طرح ، نتیجه نهایی یک شئ پیچیده است که پاسیو خارجی ، ایوان و فضای بالکن را شکل داده تا تعادلی در نمایش و دید و سبزی یه وجود آورد .


ساختار سایه ؛ سادگی در ظاهری پیچیده

ساختار سایه ؛ سادگی در ظاهری پیچیده

ساختار سایه ؛ سادگی در ظاهری پیچیده

ساختار سایه ؛ سادگی در ظاهری پیچیده

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه H / دفتر معماری Hiroyuki Shinozaki

خانه H / دفتر معماری Hiroyuki Shinozaki

این خانه برای یک زوج جوان و فرزندشان درChiba Prefecture شهرMatsudo که یک محوطه مسکونی در حومه شهر توکیو می باشد، طراحی شده است.
این محل از سال 1950 توسعه یافته و این بنا بازسازی خانه ای بوده که در آن زمان ساخته شده است.

به نظر می رسد که از من خواسته شده تا خانه ای طراحی کنم که نماد جدیدی از این محل برای یک خانواده جهان و نشانه امید به آینده باشد.بنابراین من امید داشتم که این خانه را به عنوان نمادی از سکونت با استفاده از یک سقف بزرگ و عناصر سازه ای در زندگی روزانه فراتر از تصویر آن نمایان کنم.

در ابتدا سقف بزرگی را در سایت قرار دادم و فریم های Y شکل چوبی را در آن چیدم. من هر فضا را با طبقات بالایی و بالا بردن طبقات در آن طراحی کردم، مانند دسته ای از پرتو های نور اتاق زیر شیروانی در معماری سنتی.


فریم های Y شکل از چوب های به هم متصل شده ساخته شده اند و در سرتاسر بنا ادامه می یابند و 6 صفحه کف از آنها آویزان می شود.

بسته به طبقه و موقعیت این صفحات، فاصله آنها از سقف، دیگر اتاق ها و حجم فضای زیر این صفحات تغییر می کند.
اگرچه تمام خانه تنها یک فضای در زیر سقفی بزرگ است اما به صورت آزادانه با قاب های Y شکل و صفحات کف تفکیک شده است. بنابراین افراد در هر فضا می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.






































منبع : سایت معماری نیوز
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه ی فیشرمن, تبلور ریخت شناسی کولاژوار در زیستگاهی درهم پیچیده

خانه ی فیشرمن, تبلور ریخت شناسی کولاژوار در زیستگاهی درهم پیچیده




این پروژه با هدف احترام به طبیعت و مفاهیم موجود سایت در حالیکه بازتاب دهنده ی الزامات و زمینه ی فرهنگی مشتری می باشد, در ایتالیا ساخته شد. تعدد موضوعات پیچیده در بخش های متنوع کار تکمیل شده شکل گیری یک گونه کولاژ از لایه های رویهم افتاده را منعکس کرده است. این خانه غرب را به درون باغ می گشاید.


در واقع به یک بخش جدایی ناپذیر از فضای بیرونی تبدیل می شود که کاملاً متأثر از فیگوراسیون خانه است و با شیب تندیی از زمین بلند می شود و تعریف واضح و قوی از ورودی اصلی بدست می دهد. به سمت شرق این خانه بیشتر در ایجاد روابطش با محیط اطراف عمل می کند. زبان معمارانه اکنون اتاق بیشتری برای دکوراسیون و مدولاسیون سطوح ممکن می سازد. مقیاس هم بنا و هم گشودگی های در/ پنجره کاهش یافته است. و این باعث تأثیر بیشتر در فضای داخلی می شود. پیوند سازه با هسته ی اصلی ساختمان و دیگر سازه ها بر لبه ی زمین در آغاز قرن بیستم ساخته شد.


دسترسی اصلی بین این حجم های بسیار متفاوت قرار گرفته است. یک سایبان ویستریا فضای مرتبط بین سازه ی جدید و از قبل موجود را تعریف می کند. رفتار حجم های صلب, راستای دید تغییر کرده و فریب دهنده, استفاده از تنوع مصالح - همه ی اینها در خدمت تولید یک فضای پیچیده تأثیری تقریباً شهری می گذارد. این یک تراکم از بناهایی است که تعامل و تقاطع را در تعریف فضاهای خصوصی برای خانواده و همچنین مناطق عمومی به منظور مهمانی و پذیرایی را تولید کرده است.






















 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh با سقف بتنی اسکوپ شکل که بر روی ورودی خانه پیش آمده توسط معماران بمبئی Rajiv Saini و همکارانش طراحی شده و مشرف به رودخانه گنگ است که انرژی لجام گسیخته رودخانه به یک الهام ثابت برای طراحی تبدیل شده و شکل خانه تلاش دارد تا برخی از انرژی های خام را منعکس کند . یک چشمه معدنی جایی که ساختمان یک طبقه به سمت تپه نقب زده شده ، قرار دارد و یک حیاط پوشیده از درخت بین خانه و چشم انداز پنهان شده . دیوارهای سنگی تراش خورده ، ورودی اصلی را تعریف می کنند در حالی که دیوارهای بتنی منحنی و زاویه دار ، اتاق های فردی را از هم مجزا می کنند . ستون های ساخته شده از تکه های چوبی اتاق ناهارخوری بیضی شکل را در قلب خانه احاطه کرده . خانه همچنین دارای سه اتاق خواب و دو فضای نشیمن است . دیوارهای بتنی ، آجری و سنگی در معرض فضای داخلی می باشند .
خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

خانه Rishikesh

 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا