نسل کشی یا خودکشی خوزستانی ها!!!!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینجا یه وقت دریاچه بوده ........به اسم دریاچه پریشان ...........در استان فارس
ولی امروز خود دریاچه نیز به حال خود گریه میکند و به خودسوزی رو می آورد


البته در استان فارس هم کارهایی شده .....کارهایی نشده ......سهل انگاریهایی شده ......سخت نگاری هایی هم بوده

در اینکه خیلی از مسائل قابل انتقاد است شکی نیست .........ولی سیاه نمایی عین دروغگویی است

چرا اسم شما همه چی دان است ؟ .........در شرایطی که گویا هیچ نمیدانی ؟

همون آذربایجان خیلی کارها شده که در خیلی نقاط کشور نشده

در خوزستان ورزشگاهی امروز درست شده که از نظر وسعت دومین ورزشگاه بزرگ کشور هست هرچند 50 هزار نفری است

همه شهرها مشکل دارن .........همه شهرها هم کارهایی شده

شماها که مدرک دارین و همیشه سعی در تفرقه اندازی دارین با مدرک بگین ......ببینیم شماها از چه تبعیضی حرف میزنین
خوشحال میشم بشنوم .......

من با شما نبودم. تهمت زدن شما هم امری عادیست.

به major7 گفتم مدارک و آمار هم دارم هروقت خواست می آورم. به شما ربط نداشت که مدرک بخواهید یا تهمت بزنید

با پر کردن صفحات با عکسهای تکراری فراوان میخواهید برای برخی کاربران با اینترنت کم سرعت مشکل ایجاد کنید؟ احتمالا اینترنت پرسرعت خوبی هم در اختیارتان هست شاید هم رایگان. یا با آمارهای صدا و سیمایی تان می خواهید بچه گول بزنید؟ در کشور به قدری پول زیاد است که این طرحها خیلی کوچک به نظر میرسد. سیاه نمایی واقعی اینست.

موضوع تاپیک پل نیست بلکه جان مردم است که معلوم است برای امثال شما مهم نیست و فقط قصد انحراف آن و کشیده شدنش به جاهای باریک و نهایتا بسته شدنش را دارید.
آمده اید در اینجا به هرکس دوست دارید برچسب جدایی طلب میزنید حال آنکه اختلاف بین استانها به مردم آنها بر نمیگردد بلکه ناشی از ناعادلانه بودن توزیع امکانات و بودجه ها است که آن هم به دولت برمیگردد.

جالب است کسی که سخنش را با نام خدا شروع میکرد و سپس سطر به سطر دروغ مینوشت حالا به من تهمت دروغگویی میزند
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
doste aziz shoma hamye masael ro baham qati nakon

dostane azizemon mage goftan tarhaye omrani nadaran ya inke anjam nemidan!!!!??chera ina ro anjam midan harchand k ba zamanhaye khili tolanitar az baqiyeye shahra b payan miresonan

bas sharayte javiye k ba jone ensanha saro kar dare banabarin aval befarmaid etelaate khodetono dar zaminye zararhaye k gardo khak broye sisteme badaniye ensan mizare jam kon bad ezhare nazar bokon
سلام
اول از همه لطفا فارسی تایپ کنید و به قواینین احترام بذارین

دوست عزیز اگر مسئل متن تاپیک بود به شخصه هیچ مشکلی باهاش نداشتم .......این گرد و غبار از طرف عراق اومده .....سال اول و بار اول هم نیست
این جور هم نبوده که فقط خوزستان باشه .........همی امروز ببینید چه گرد و خاکی داخل کرمان بوده

روزی که خوزستان این گردو خاک بوده استان ایلام هم بی نصیب نبوده

شما متاسفانه با توجه به موضوع تاپیک نظر میدی

ولی ما فراتر از موضوع رو میبینیم .............اینکه انتقاد باید کرد خیلی هم درست و هم به جاست

ولی حرفهایی که خود استارتر در ادامه زده ( قبل پست کپی پیس از فلان خبرگزاری)
حرفهایی است کاملا با بوی نفاق و جدایی طلبی و سیاه نمایی .......این خانم ادعا میکنه فلان شهر بودجه اختصاص داده میشه ...........ولی به شهر ما بودجه ای اختصاص نگرفته

بنده یه نمونه کوچیکشو نشوندادم

نکند این بودجه اختصاص نیافته به اهواز ولی برای اهوازیها ساختن !

در قبال مسئله آلودگی هم چندین و چند جلسه انجام شده ولی دولت عراق این مسئله در اولویتش نیست .........مسئولین ما هم که نمیتونن برن در خاک عراق کاری کنن بدون اجازه اونها ........آیا میتونن

مگر در داخل کشور اقداماتی کنن که به طبع نتیجه چندان قوی نداره .........خیر .........بنده همچین ادعایی ندارم که هرچه میگم درسته

ولی شما به من بگید این خانم چرا یه تاپیکی با رویکرد انتقادی رو خودش خراب میکنه و حرفهایی میزنه در راستای جدایی طلبی ( البته عنوان تاپیک هم که دیگه تعرفش مشخصه ......)
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من با شما نبودم. تهمت زدن شما هم امری عادیست.

به major7 گفتم مدارک و آمار هم دارم هروقت خواست می آورم. به شما ربط نداشت که مدرک بخواهید یا تهمت بزنید

با پر کردن صفحات با عکسهای تکراری فراوان میخواهید برای برخی کاربران با اینترنت کم سرعت مشکل ایجاد کنید؟ احتمالا اینترنت پرسرعت خوبی هم در اختیارتان هست شاید هم رایگان. یا با آمارهای صدا و سیمایی تان می خواهید بچه گول بزنید؟ در کشور به قدری پول زیاد است که این طرحها خیلی کوچک به نظر میرسد. سیاه نمایی واقعی اینست.

موضوع تاپیک پل نیست بلکه جان مردم است که معلوم است برای امثال شما مهم نیست و فقط قصد انحراف آن و کشیده شدنش به جاهای باریک و نهایتا بسته شدنش را دارید.
آمده اید در اینجا به هرکس دوست دارید برچسب جدایی طلب میزنید حال آنکه اختلاف بین استانها به مردم آنها بر نمیگردد بلکه ناشی از ناعادلانه بودن توزیع امکانات و بودجه ها است که آن هم به دولت برمیگردد.

جالب است کسی که سخنش را با نام خدا شروع میکرد و سپس سطر به سطر دروغ مینوشت حالا به من تهمت دروغگویی میزند

گفتم منتظر مدارکت هستم ........... اول برو ببین موضوع رو کی منحرف کرد و به سیاه نمایی کشوند ....این یه تصویر نیست پسر جان ..........یه واقعیته که امثال شماها دوست ندارین ببینید ........چرا خود شما بهتر میدونی .......... میگویید دولت اختلاف انداخته ........پسرم تاریخ مطالع کن ........این گام اول در جهت تضعیف دولت مرکزی است ..........تضعیف دولت مرکزی در این باب یعنی تجزیه و استقلال طلبی ..........

وگرنه هیچ دلیلی نیست که گفته بشه فلان شهر بهش بودجه اختصاص داده نمیشه و یک دروغ بزرگ رو بخواد به نمایش بذاره

یا ماجرای اسکناس 5 هزارتومانی رو علم کنه
 

major7

عضو جدید
نظر من اينه كه ايران هزينه طرح مالچ باشي رو به عراق نده ...بلكه انجام عمليات مالچ پاشي رو درون خاك عراق متقبل بشه...اينطوري نه ميتونن عراقيا پولي روكه از ايران ميگيرن رو صرف كاراي ديگه بكنن هم براي ايرانيا كه گرد و خاك اذيتشون ميكنه مفيده و هم وجهه ايران تو كشور عراق بالا ميره.....

همچنان با عنوان تاپيك و پستهاي جهت دار مخالفم
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
گفتم منتظر مدارکت هستم ........... اول برو ببین موضوع رو کی منحرف کرد و به سیاه نمایی کشوند ....این یه تصویر نیست پسر جان ..........یه واقعیته که امثال شماها دوست ندارین ببینید ........چرا خود شما بهتر میدونی .......... میگویید دولت اختلاف انداخته ........پسرم تاریخ مطالع کن ........این گام اول در جهت تضعیف دولت مرکزی است ..........تضعیف دولت مرکزی در این باب یعنی تجزیه و استقلال طلبی ..........

وگرنه هیچ دلیلی نیست که گفته بشه فلان شهر بهش بودجه اختصاص داده نمیشه و یک دروغ بزرگ رو بخواد به نمایش بذاره

یا ماجرای اسکناس 5 هزارتومانی رو علم کنه

بودجه داده نمیشه نه؛ کم داده میشه. تبعیض آشکار هست. دلیل و مدرک هم هست قبلا هم ارائه شده بود لازم بود میارمش
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دبیر کارگروه مقبله با آلودگی استان خوزستانه دلیلشو تغییر اقلیم و خشکسالی در جنوب عراق عنوان کرده که باعث شده پوشش گیاهی در مسیر حرکت توده ریزگرد‌ها از بین برود و غلظت گرد وغبار تشدید شود.

تصاویر ماهواره ای چیزی که ازشون دستگیر شده این بود که کانون اصلی جنوب شرق عربستان هست که داخل عراق که میرسه به خاطر تالاب های خشک شده و دریاچه غرب عراق بر شدت اون افزوده میشه

همچنان با پستهای جهت دار و همچنین عنوان مخالفم
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بودجه داده نمیشه نه؛ کم داده میشه. تبعیض آشکار هست. دلیل و مدرک هم هست قبلا هم ارائه شده بود لازم بود میارمش
طوری حرف زده شد که بودجه ای اختصاص نمیگره و هرچه میکنند برای چند شهر است
بودجه نسبت به جمعیت و شرایط اقلیمی اختصاص داده میشه

به طبع نمیشه انتظار داشت بودجه استانی مثل سیستان و بلوچستان با همدان یه اندازه باشه و کارهایی که درشون شکل میگیره یک شکل

آیا نیاز همه استانها مثل همه ؟
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
طوری حرف زده شد که بودجه ای اختصاص نمیگره و هرچه میکنند برای چند شهر است
بودجه نسبت به جمعیت و شرایط اقلیمی اختصاص داده میشه

به طبع نمیشه انتظار داشت بودجه استانی مثل سیستان و بلوچستان با همدان یه اندازه باشه و کارهایی که درشون شکل میگیره یک شکل

آیا نیاز همه استانها مثل همه ؟

ما هم میگوییم نسبت به جمعیت و استعداد منطقه بودجه بدهند دیگه.

ضمنا رشد جمعیت هم میتواند نشاندهنده وضعیت یک منطقه در یک کشور باشد. اگر رشد جمعیت قسمتی از یک کشور بالاتر رود نشان از بهتر شدن وضعیت آنجاست مانند اشتغالزایی بیشتر و هزینه کردن در صنعت آنجا و دادن تسهیلات کشاورزی بیشتر و تسهیلات مسکن و بهداشت و . . .
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اونایی که قوانین طبیعت رو قبول ندارن بی زحمت جهت باد رو عوض کنند که گرد و خاک اینورا نیاد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اونایی که قوانین طبیعت رو قبول ندارن بی زحمت جهت باد رو عوض کنند که گرد و خاک اینورا نیاد.
سلام
اگر مسئله یه مسئله طبیعی بود که این آلودگی همیشگی و دائمی بود
ولی قبل این خب این خبرها نبوده .......شدت آلودگی ها در این حد نبوده

چیزایی که من شنیدم میگن صدام مسیر رودخانه ها رو در عراق عوض کرده ......از طرفی سدسازیها رو دجله و فرات هم سبب شده که تالابهای غرب عراق دچار خشکسالی بشن و این مسئله سبب تشدید گرد و خاک شده

من یادمه ایران قرار بود به دولت عراق وام بده که مالچ پاشی انجام بشه ........البته اون موقع منشا مشخص نبود

ولی چیزی که معلومه برای مهار این بحران زمان زیادی لازمه
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
اگر مسئله یه مسئله طبیعی بود که این آلودگی همیشگی و دائمی بود
ولی قبل این خب این خبرها نبوده .......شدت آلودگی ها در این حد نبوده

چیزایی که من شنیدم میگن صدام مسیر رودخانه ها رو در عراق عوض کرده ......از طرفی سدسازیها رو دجله و فرات هم سبب شده که تالابهای غرب عراق دچار خشکسالی بشن و این مسئله سبب تشدید گرد و خاک شده

من یادمه ایران قرار بود به دولت عراق وام بده که مالچ پاشی انجام بشه ........البته اون موقع منشا مشخص نبود

ولی چیزی که معلومه برای مهار این بحران زمان زیادی لازمه
بله , واقعیت همینه که شما بیان کردید. منتها تعجب من اینه که یه عده میخوان هر طوری هست اینو به ناکارآمدی ما گره بزنن و دارند با این روش عقده های تو سری خورده خودشونو که اصلا هم به این قضیه مربوط نمیشه نشون میدن.
ایران بخواد وام بده یا نده , موضوع یه بلای طبیعیه که متاسفانه گریبان ما رو گرفته . ولی میبینم که بعضی ها با این مسئله درست برخورد نمیکنند و زمین و زمان را بهم میدوزند که من اصلا قبول ندارم.
 

ایزل 2020

اخراجی موقت
سلام
اول از همه لطفا فارسی تایپ کنید و به قواینین احترام بذارین

دوست عزیز اگر مسئل متن تاپیک بود به شخصه هیچ مشکلی باهاش نداشتم .......این گرد و غبار از طرف عراق اومده .....سال اول و بار اول هم نیست
این جور هم نبوده که فقط خوزستان باشه .........همی امروز ببینید چه گرد و خاکی داخل کرمان بوده

روزی که خوزستان این گردو خاک بوده استان ایلام هم بی نصیب نبوده

شما متاسفانه با توجه به موضوع تاپیک نظر میدی

ولی ما فراتر از موضوع رو میبینیم .............اینکه انتقاد باید کرد خیلی هم درست و هم به جاست

ولی حرفهایی که خود استارتر در ادامه زده ( قبل پست کپی پیس از فلان خبرگزاری)
حرفهایی است کاملا با بوی نفاق و جدایی طلبی و سیاه نمایی .......این خانم ادعا میکنه فلان شهر بودجه اختصاص داده میشه ...........ولی به شهر ما بودجه ای اختصاص نگرفته

بنده یه نمونه کوچیکشو نشوندادم

نکند این بودجه اختصاص نیافته به اهواز ولی برای اهوازیها ساختن !

در قبال مسئله آلودگی هم چندین و چند جلسه انجام شده ولی دولت عراق این مسئله در اولویتش نیست .........مسئولین ما هم که نمیتونن برن در خاک عراق کاری کنن بدون اجازه اونها ........آیا میتونن

مگر در داخل کشور اقداماتی کنن که به طبع نتیجه چندان قوی نداره .........خیر .........بنده همچین ادعایی ندارم که هرچه میگم درسته

ولی شما به من بگید این خانم چرا یه تاپیکی با رویکرد انتقادی رو خودش خراب میکنه و حرفهایی میزنه در راستای جدایی طلبی ( البته عنوان تاپیک هم که دیگه تعرفش مشخصه ......)

salam khedmate shoma

avalan k dalile naneveshtane farsi ro arz kardam khedmate dostemon!!!.

2voman taypic dar khosose mardome khozestan zade shode va bande ham sohbatamo dar 4chobe masalye matrah shode bayan mikonam

va agr bahs koli matrah shod va marbot b hamye shahraye jonobe qarb va qarb sgod bande ba kamale meyl sherkat mikonam

pas bahsa va mavard ro baham qati nakonid ino ham bazam bayad yadavari bokonam khedmate shoma k bahs asil khake va gardo qobar pas bahsaye omarani ro b miyan nayarin k 1bar az qabl javabe shoma ro dade budam
khozestan bishtar az baqiye ostanha az nazare garo khak aziyat mishe

migid na shabke 1ro begirim saate 21 RO begirim abohavaye keshvar aqaye asqary

:eek::eek:jodoiy talabi:eek::eek:
harki hamchin harfi ya hata hamchin fkri kardi khili.......karde lotfan tohmate bi ja nazanid
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
طوری حرف زده شد که بودجه ای اختصاص نمیگره و هرچه میکنند برای چند شهر است
بودجه نسبت به جمعیت و شرایط اقلیمی اختصاص داده میشه

به طبع نمیشه انتظار داشت بودجه استانی مثل سیستان و بلوچستان با همدان یه اندازه باشه و کارهایی که درشون شکل میگیره یک شکل

آیا نیاز همه استانها مثل همه ؟


این آمار رو دوست عزیزتر از جونت بابک پی اچ پی آورده بود(سارپ) چون میدونم خیلی باهاش رفیق بودی و دلت واسش تنگ شده! اینجا آوردم. نترسی خودش اینجا نیست ولی خوشحال میشه دوستش یه سری به تاپیکش بزنه. آدرس تاپیکو گذاشتم تا بری اطلاعات بیشتری ببینی، پست 16:

http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/330095-آذربایجان-شرقی-رکورددار-مهاجرت-در-کشور/page2

در صد رشد جمعیت استانها هم اونجا هست و اگه چشماتو نبندی میبینی که کدوم استانا چه رشد جهشی دارن و کدوم ها در جا میزنن




استان آزربايجان شرقي در سالهاي 83-82 مجموعاً 10854 نفر پذيرفته شده در مقاطع مختلف آموزش عالي به خود اختصاص داده است. اين در حالي است كه اين رقم در استان اصفهان بیش از 2 برابر يعني 22617 بوده است.
در همين سال دانشجويان شاغل به تحصيل در استان آزربايجان شرقي 39661 نفر بوده است. اين رقم در استان اصفهان بيش از 2 برابر يعني 79858 نفر بوده است.
شمار دانش آموختگان در سالهاي 82-81 نیز در آزربايجان شرقي 6301 نفر بوده است. اين رقم در استان اصفهان بيش از 2 برابر و 12663 نفر بوده است.
كادر آموزشي نيز در استان آزربايجان شرقي 2918 نفر در سالهاي 83-82 بوده است. اين رقم در استان اصفهان عدد 5359 نفر را نشان مي دهد.
منبع:
مينو غياثي، آمار آموزش عالي ايران، سال تحصيلي 83-1382وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ، گروه پژوهش هاي آماري و انفورماتيك، چاپ اول 1383، تهران، قاصدك
================================================== =========================
استان اردبیل در حالی که بیشترین و مرغوبترین اراضی کشاورزی را برای تولید علوفه و بهترین آب و هوا را برای صنعت گاوداری در ایران داراست به دلیل عدم حمایت دولت تنها سرمایه ای به مبلغ 544940 را در بخش گاوداریهای صنعتی به خود اختصاص داده است. در حالی که این رقم در استان کویری یزد 30 برابر یعنی 15923850
در مجموع 6 استان آزربایجان و ترک 58545980 هزار ريال در این بخش سرمایه گذاری شده است که این رقم یک هفتم چهار استان فارس نشین به مبلغ 393434097 هزار ريال است
منبع:
نتایج آمارگیری از گاوداریهای صنعتی کشور 1386، مرکز آمار ایران، دفتر اطلاع رسانی و پایگاه اطلاعات آماری، تهران، 1387، صص 24 تا 101
================================================== =========================
استان همدان در حالی فقط 0/5 درصد سرمایه گذاری در بخش معدن را در کل کشور داراست که استان یزد در این حوزه 18 برابر همدان سرمایه گذاری توسط منابع دولتی جذب کرده است. سرمایه گذاری در این بخش در استان زنجان نیز یک یازدهم استان اصفهان است
نام/ارزش سرمایه گذاری/رتبه /درصد از کل
اردبیل ----------10415----- 24-------- 0/2
همدان ---------- 9830------20-------- 0/5
اصفهان----------142379------2 -------10/2
یزد---------- 198541 -----3 -------9/2
منبع: اطلس گيتا شناسي استانهای ایران، سال 1385، ص 28. همچنین ر.ک سالنامه آماري 1372،1384
================================================== =========================
با وجود این که معدن مس در قارا داغ آزربایجان واقع است، با این حال فرآوری مس در رفسنجان و کرمان انجام می گیرد. معدن آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید آلومینیم نیز در شهرهای سراب، اردبیل، کلیبر، اهر و اوجان (بستان آوا ) قرار دارد ولی کارخانه آلومینیم سازی المهدی در بندر عباس احداث می شود. معادن طلای آق دره و زره شوران در آزربایجان به شکل خام استخراج و برای فرآوری به اصفهان ارسال می گردد. طلا، مس، آلومینیم و... از آزربایجان به شکل خام استخراج و در مناطق فارس زبان فرآوری می شود و پول آن نیز صرف آبادی و پیشرفت آنها می گردد و برای شهرها و روستاهای آزربایجان نیز فقط آلودگی های زیست محیطی و غارت منابع آنها باقی می ماند. همین گونه است که معدن خاک چینی در مرند ولی کارخانجات سرامیک سازی و کاشی سازی در اصفهان، یزد، سمنان، کاشان، تهران و... قرار دارد.

مثال بارز ، بودجه 15 - 20 میلیاردی استان کرمان از درآمد شرکت ملی(!) مس برای ورزش این استان است که اصلا قابل قیاس با بودجه اختصاص یافته برای ورزش خود استان آزربایجان شرقی نیست
شرکت مس 4 تیم فوتبال در استان کرمان داره و روش سرمایه گزاری میکنه !!!!!!!!!
================================================== =========================
جمعیت شهرستان خوی در سرشماری آبان سال1335، 34هزار و 491 نفر بود. در این سرشماری جمعیت شهرهای مراغه، 36.551 نفر، مرند 13.822 نفر و قوشاچای(میاندوآب) 14.796 نفر، بودند. در همین سرشماری جمعیت شهرستان کرج 14.526 نفر بود. با مراجعه به آمار جمعیت این شهرها در آبان سال 1385 تفاوت فاحشی بین جمعیت شهرهای آزربایجان با کرج مشاهده خواهیم کرد. در سرشماری سال 85 جمعیت خوی 181.465 نفر، مراغه 149.929 نفر، مرند 11.4841، قوشاچای(میاندوآب) 114153 نفر و کرج 1.386.030 نفر می باشد. از نکات جالب اینکه، در سرشماری آبان 35، نسیم شهر کرج به عنوان یک روستای کوچک، تنها 67 نفر جمعیت داشت ولی جمعیت همین روستای کوچک در سال 85 به 135.846 نفر رسیده است.
================================================== =========================
مددجويان استفاده كننده از مراكز تحت نظارت سازمان بهزيستي كشور افرادي هستند كه يا از جهت اقتصادي و معيشتي و يا از جهت سلامتي و بهداشت نيازمند كمك سيستماتيك دولتند. در خصوص حمايت از خانوارهاي بي سرپرست استانهاي آزربايجان و ترک در وضعيت بسيار نامناسبی قرار دارند.
اگر به شاخص هاي كلان اقتصادي، اميد به زندگي و سلامت نگاهي گذرا بياندازيم، متوجه مي شویم كه منطقا بايد حمايت از طبقات محروم و خانوارهاي نيازمند كمك چه در بخش توانبخشي و چه در بخش خانوارهاي بي سرپرست در آزربایجان و ترک نسبت به استان هاي فارس نشين بيشتر باشد. در حالي كه اين مسئله كاملاً برعكس است. حمايت از خانوارهاي بي سرپرست در مجموع استانهاي آزربايجان عدد 3710 خانوار را نشان می¬دهد، در حالي كه اين رقم تنها در استان اصفهان 3595 خانوار و در چهار استان فارس نشين 9894 خانوار است. اين رقم در استانهاي به ظاهر محروم 4 برابر استانهاي آزربايجان يعني 14200 خانوار است. در حوزه خدمات توانبخشي نيز آماري در دست نيست كه نشان دهد در استانهاي آزربايجان افرادي كه نياز حمايت در حوزه توانبخشي اند كمتر از ساير استانهاي كشور است.
در حالي كه خدمات توانبخشي در استانهاي آزربايجان براي 5602 نفر ارائه مي شود اين رقم در استانهاي فارس نشين 16773 نفر در استانهاي به ظاهر محروم 12777 نفر و در استان تهران 15565 نفر است.
نگهداري كودكان بي سرپرست نيز يكي از حوزه هايي است كه تبعيض فاحشي در آن نمايان است. در مجموع استانهاي آزربايجان رقم مربوطه به اين حوزه عدد 235 را نشان مي دهد،در حالي كه اين رقم در استانهاي فارس نشين 1155 و در استانهاي به ظاهر محروم 2806 است.
================================================== =========================
در اقدام به خودكشي نيز كه نسبت مستقيمي با وضعيت معيشتي دارد،استانهاي آزربايجان 654 فقره اقدام به خودكشي را در سال 1385 تجربه كرده اند در حالي كه اين رقم در استانهاي فارس نشين 383 فقره است.
در حوزه خدمات ارائه شده به مددجويان توسط كميته امداد امام خميني بر حسب مبلغ پرداخت شده نيز وضعيت به منوال قبل ادامه دارد.
================================================== =========================
روند رشد بیمه شدگان اختیاری از سال1372-1382 به تفکیک سه استان

نبی الله ذبیح دلیل اصلی رشد بیمه در برخی استانهای کشور را رشد فرهنگ بیمه و بهبود وضعیت اقتصادی در برخی استانها میداند.استانهایی که در این رشد بهترین جایگاه را کسب کرده اند بدین ترتیب است:
1-تهران 2- یزد 3- سمنان 4-اصفهان 5- خراسان رضوی 6-فارس
7-مازندران 8-کرمان

استانهای با رشد کم نیز عبارتند از استانهای:
1-سیستان و بلوچستان 2-همدان 3-کردستان 4-آزربایجان غربی 5-اردبیل 6-لرستان 7-آزربایجان شرقی 8-زنجان

1384 ص89 بهروز، بولتن داخلی سازمان تامین اجتماعی، شماره46، بهمن
================================================== =========================
بین سالهای 1372 تا 1385 مجموعا در 6 استان آزربایجان 260834 م-ر سرمایه گذاری خارجی جذب شده است. این رقم2/3درصد کل سرمایه گذاری خارجی در کشور است. این سهم در استان اصفهان به تنهایی با 874790 م-ر یعنی 7/81 درصد از کل، بیش از 3 برابر 6 استان آزربایجان است.
در مجموع فقط 4 استان فارس نشین 7 برابر 6 استان آزربایجان سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده اند. تهران نیز به تنهایی12/23 درصد از کل سرمایه گذاری را جذب کرده است. استانهای به ظاهر محروم نیز بدون احتساب سرمایه گذاری در حوزه نقت و گاز، حدودا 15 درصد کل سرمایه گذاری را جذب کرده است.
منبع:
برنامه، سال 6، شماره 220 به نقل از سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی-اقتصادی ایران، 1385
و لینک منبع
http://www.spac.ir/barnameh/Barnameh...eh 220/1.htm
================================================== =========================
پارك هاي علم و فن آوري طرحي است براي آينده كه قطب هاي علمي را در مناطق مختلف كشور شكل خواهد داد.
بررسی چگونگي تقسيم اين مراكز در استانهاي كشور نشان مي دهد كه رژيم فارس سعي دارد با تمركز اين مراكز در استانهاي فارس نشين رابطه اي بين صنعت، فن آوري و مسئله مهاجرت در اين مناطق به وجود آورد.
به عنوان مثال تمام مراكز تحقيقاتي و جديد در دهه هاي اخير در شهرهاي فارس نشين اعم از تهران، اصفهان، يزد، مشهد، شيراز قرار گرفته است، از اين جمله مي توان به مراكز تحقيقات رويان، رانا، پارس و... در اصفهان و ديگر شهرهاي فارس نشين اشاره كرد.
استانهاي آزربايجان هيچ سهمي در اين مراكز ندارند، به نظر مي رسد طبق نظريه مركز- پيرامون استانهاي آزربايجان فقط وظيفه تأمين مواد خام و محصولات غير استراتژيك غيرپيچيده را برعهده دارند.
اين مسئله به تداوم رابطه استعماري مركز پيرامون ادامه مي دهد و از طرف ديگر به دليل رشد صنعتي در استانهاي فارس روند مهاجرت ملت آزربايجان به شهرهاي كويري فارس را تسريع مي كند.
================================================== =========================
در كل 6 استان آزربايجان فقط يك دانشگاه صنعتي وجود دارد.
اين دانشگاه(صنعتی سهند) در مقاطع
كارداني 0 ، كارشناسي 1017 ، كارشناسي ارشد 130، دكتراي حرفه اي 0، دكتراي تخصصي 3 و در مجموع 1150 نفر دانشجو وجود دارد.
اين دانشگاه تنها دانشگاه صنعتي در آزربايجان جنوبی است. در حالي كه شاهرود با جمعيتي حدوداً 200 هزار نفر دانشگاه صنعتي دارد كه به لحاظ بزرگي و ظرفيت به مراتب بزرگتر از دانشگاه صنعتي سهند تبريز است.
اين دانشگاه در مقاطق كارداني398، كارشناسي 4523، كارشناسي ارشد 201، دكتراي حرفه اي0، دكتراي تخصصي43 ودر مجموع 5126 نفر دانشجو می پذیرد.
طبق اين آمار مشخص است كه حتي شهري مانند شاهرود كه تا قبل از سلطه شونيسم فارس روستايي 3 هزار نفري بوده است از تبريزي با جمعيت 400 هزار نفر در همين زمان رشد و پيشرفت بيشتري را كرده است. مجموع دانشجويان صنعتي در شاهرود 5 برابر كل استانهاي آزربايجان است.
اين رقم در استان اصفهان 8 برابر 6 استان آزربايجان است.
منبع:
جدول 4-2 آمار آموزش عالي ايران- سال تحصيلي 83-82
 

ایزل 2020

اخراجی موقت
دبیر کارگروه مقبله با آلودگی استان اهوازه دلیلشو تغییر اقلیم و خشکسالی در جنوب عراق عنوان کرده که باعث شده پوشش گیاهی در مسیر حرکت توده ریزگرد‌ها از بین برود و غلظت گرد وغبار تشدید شود.

تصاویر ماهواره ای چیزی که ازشون دستگیر شده این بود که کانون اصلی جنوب شرق عربستان هست که داخل عراق که میرسه به خاطر تالاب های خشک شده و دریاچه غرب عراق بر شدت اون افزوده میشه

همچنان با پستهای جهت دار و همچنین عنوان مخالفم

اینم فارسی

شما که اصلا اهواز نمیدونی کجاست!!!!!!!!!!!! در ضمن اهواز مرکز خوزستان!!! وشهر هست نه استان.......!!! جغرافی هم ......!
 

Masoud-Susa

عضو جدید
آلودگی هوا؟
فکر کردم چیز جدیدی اتفاق افتاده ...
بیشتر از 7 ساله که همین اوضاعه خوزستان ماست. ....
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
salam khedmate shoma

avalan k dalile naneveshtane farsi ro arz kardam khedmate dostemon!!!.

2voman taypic dar khosose mardome khozestan zade shode va bande ham sohbatamo dar 4chobe masalye matrah shode bayan mikonam

va agr bahs koli matrah shod va marbot b hamye shahraye jonobe qarb va qarb sgod bande ba kamale meyl sherkat mikonam

pas bahsa va mavard ro baham qati nakonid ino ham bazam bayad yadavari bokonam khedmate shoma k bahs asil khake va gardo qobar pas bahsaye omarani ro b miyan nayarin k 1bar az qabl javabe shoma ro dade budam
khozestan bishtar az baqiye ostanha az nazare garo khak aziyat mishe

migid na shabke 1ro begirim saate 21 RO begirim abohavaye keshvar aqaye asqary

:eek::eek:jodoiy talabi:eek::eek:
harki hamchin harfi ya hata hamchin fkri kardi khili.......karde lotfan tohmate bi ja nazanid
سعی کن فارسی صحبت کنی پسر جان ......خوب میشه اگه بتونی ......وقتی من نیستم خوب حمله میکنید : دی
وقتی هستم عرایضتان را بفرمایید
اینم فارسی

شما که اصلا اهواز نمیدونی کجاست!!!!!!!!!!!! در ضمن اهواز مرکز خوزستان!!! وشهر هست نه استان.......!!! جغرافی هم ......!
عزیز در این پست اشتباه لپی قرار گرفت ........قبل این من نوشتم
خوشحالم فارسی هم بلدی بنویسی

اما شما آقای همه چیدان .......بابک از دوستان من بود و بهش افتخار میکنم ......البته اون شخصی که داخل پرانتز گذاشتین برای من ناشناخته است .......اینو یه بار دیگه هم بهت گفتم

در مورد آمارها .......بابک جان لینکشو گذاشته بود ........خود اون لینک بیانگر خیلی چیزهاست و فراموش نشه

این آمار از سال 72 بوده تا سال 84

و اگه این آمار از سال دولت نهم دیده بشه کاملا مشخصه که نگاه به بودجه متفاوت بوده

همه دولتها قابل نقد هستن و هر کدومشون خوبی هایی داشتن و بدی هایی
متناسب با ظرفیتها اقداماتی شده

من منکر نمیشم که استانهای بسیار بود در خود بوشهر که گاز نداشتن ........ولی خدا رو شکر کم کم این مردم هم دیده شدن ........هر چند وای بر ما که خرمشهرمون هم جنان وضعش اونه ......بارها گفتم ......ولی حرف من یه چیز دیگه بود

این خانم خواسته یا ناخواسته خواست طوری مطرح کنه که شهرش دیده نمیشه ........این یک سیاه نمایی و دروغ بزرگه ......وقتی بزرگترین پل خاورمیانه با توجه به ظرفیت های این شهر که قطعا اگه بنا به دشمنی بود میشد جای دیگر زد زده میشه نشان میده توهمه

در ضمن پیشنهاد میکنم آقای به اصطلاح همه چی دان

سری به آمار کشورهای دیگه هم بزن .........مثلا ایتالیا ........انگلیس و آمریکا ........ببین تقیسم بندی بوجه هاشونو

یا همون ترکیه که بعضا برخی دوستان شما سنگشو به سینه میزنند یا حتی کشور آذربایجان

آمارها رو با یه دید نباید دید ..........ببین سایر کشورها چطوریه و .......
 

saman205

عضو جدید
کاربر ممتاز
منبع ایسنا
اهواز اينگونه به استقبال نوروز مي رود





 

ایزل 2020

اخراجی موقت
سعی کن فارسی صحبت کنی پسر جان ......خوب میشه اگه بتونی ......وقتی من نیستم خوب حمله میکنید : دی
وقتی هستم عرایضتان را بفرمایید

عزیز در این پست اشتباه لپی قرار گرفت ........قبل این من نوشتم
خوشحالم فارسی هم بلدی بنویسی

اما شما آقای همه چیدان .......بابک از دوستان من بود و بهش افتخار میکنم ......البته اون شخصی که داخل پرانتز گذاشتین برای من ناشناخته است .......اینو یه بار دیگه هم بهت گفتم

در مورد آمارها .......بابک جان لینکشو گذاشته بود ........خود اون لینک بیانگر خیلی چیزهاست و فراموش نشه

این آمار از سال 72 بوده تا سال 84

و اگه این آمار از سال دولت نهم دیده بشه کاملا مشخصه که نگاه به بودجه متفاوت بوده

همه دولتها قابل نقد هستن و هر کدومشون خوبی هایی داشتن و بدی هایی
متناسب با ظرفیتها اقداماتی شده

من منکر نمیشم که استانهای بسیار بود در خود بوشهر که گاز نداشتن ........ولی خدا رو شکر کم کم این مردم هم دیده شدن ........هر چند وای بر ما که خرمشهرمون هم جنان وضعش اونه ......بارها گفتم ......ولی حرف من یه چیز دیگه بود

این خانم خواسته یا ناخواسته خواست طوری مطرح کنه که شهرش دیده نمیشه ........این یک سیاه نمایی و دروغ بزرگه ......وقتی بزرگترین پل خاورمیانه با توجه به ظرفیت های این شهر که قطعا اگه بنا به دشمنی بود میشد جای دیگر زد زده میشه نشان میده توهمه

در ضمن پیشنهاد میکنم آقای به اصطلاح همه چی دان

سری به آمار کشورهای دیگه هم بزن .........مثلا ایتالیا ........انگلیس و آمریکا ........ببین تقیسم بندی بوجه هاشونو

یا همون ترکیه که بعضا برخی دوستان شما سنگشو به سینه میزنند یا حتی کشور آذربایجان

آمارها رو با یه دید نباید دید ..........ببین سایر کشورها چطوریه و .......

شما اصلا آگاهی کافی واسه بحث کردن ندارین و بجای اینکه به واقعیت کنونی پاسخ گو باشین به حاشیه میپردازین ........!!! واست متاسفم

تو اصلا جغرافیا هم بلد نیستی!!!!
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
اما شما آقای همه چیدان .......بابک از دوستان من بود و بهش افتخار میکنم ......البته اون شخصی که داخل پرانتز گذاشتین برای من ناشناخته است .......اینو یه بار دیگه هم بهت گفتم

در مورد آمارها .......بابک جان لینکشو گذاشته بود ........خود اون لینک بیانگر خیلی چیزهاست و فراموش نشه

این آمار از سال 72 بوده تا سال 84

و اگه این آمار از سال دولت نهم دیده بشه کاملا مشخصه که نگاه به بودجه متفاوت بوده

همه دولتها قابل نقد هستن و هر کدومشون خوبی هایی داشتن و بدی هایی
متناسب با ظرفیتها اقداماتی شده

من منکر نمیشم که استانهای بسیار بود در خود بوشهر که گاز نداشتن ........ولی خدا رو شکر کم کم این مردم هم دیده شدن ........هر چند وای بر ما که خرمشهرمون هم جنان وضعش اونه ......بارها گفتم ......ولی حرف من یه چیز دیگه بود

این خانم خواسته یا ناخواسته خواست طوری مطرح کنه که شهرش دیده نمیشه ........این یک سیاه نمایی و دروغ بزرگه ......وقتی بزرگترین پل خاورمیانه با توجه به ظرفیت های این شهر که قطعا اگه بنا به دشمنی بود میشد جای دیگر زد زده میشه نشان میده توهمه

در ضمن پیشنهاد میکنم آقای به اصطلاح همه چی دان

سری به آمار کشورهای دیگه هم بزن .........مثلا ایتالیا ........انگلیس و آمریکا ........ببین تقیسم بندی بوجه هاشونو

یا همون ترکیه که بعضا برخی دوستان شما سنگشو به سینه میزنند یا حتی کشور آذربایجان

آمارها رو با یه دید نباید دید ..........ببین سایر کشورها چطوریه و .......

خوشم اومد همه رقم کم نمیاری!

بابک پی اچ پی همون سارپه! چرا کتمان میکنی؟؟؟

سالها تا 87 هم هست اگه چشماتو نبندی

هر وقت چشماتو باز کردی ادامه میدیم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوشم اومد همه رقم کم نمیاری!

بابک پی اچ پی همون سارپه! چرا کتمان میکنی؟؟؟

سالها تا 87 هم هست اگه چشماتو نبندی

هر وقت چشماتو باز کردی ادامه میدیم
نه دیگه
یه فرق عمده است بین من و شما .........آمارها در مرود بودجه تو لینک منبعی که بابک گذاشته سال 72 تا 84-85 است

در ضمن جالبه انحراف تاپیک از جانب شماست بعد میگین من منحرف کردم

بحث کم اوردن نیست ........بحث اطلاعات و حرف منطقی زدنه

شما امار اردبیل رو گذاشتی

چرا امار اذربایجان شرقی رو نذاشتی ؟

با همه این حال چندتا از وزیران در این دولت اردبیلی هستن ......اینو که نمیخواین کتمان کنید ؟
 

ایزل 2020

اخراجی موقت
خوشم اومد همه رقم کم نمیاری!

بابک پی اچ پی همون سارپه! چرا کتمان میکنی؟؟؟

سالها تا 87 هم هست اگه چشماتو نبندی

هر وقت چشماتو باز کردی ادامه میدیم

دوست عزیز همه جور کم آورده استان رو با شهر .شهر با استان و.... جابجا میگه
 

ایزل 2020

اخراجی موقت
شما بجای اینکه خودت رو فریب بدی و دلایل بی منطق بیاری و دم از منطق بزنی ..! واقع بین باش
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه دیگه
یه فرق عمده است بین من و شما .........آمارها در مرود بودجه تو لینک منبعی که بابک گذاشته سال 72 تا 84-85 است

در ضمن جالبه انحراف تاپیک از جانب شماست بعد میگین من منحرف کردم

بحث کم اوردن نیست ........بحث اطلاعات و حرف منطقی زدنه

شما امار اردبیل رو گذاشتی

چرا امار اذربایجان شرقی رو نذاشتی ؟

با همه این حال چندتا از وزیران در این دولت اردبیلی هستن ......اینو که نمیخواین کتمان کنید ؟

اتفاقا بحث کم آوردن شده، آمار چندین استانه چشاتونو باز کنین

چکار به وزیر دارید و این شاخه اون شاخه می پرید؟ امار کم شدن جمعیتهای این استانها رو چی میگید که جدیده(87)؟ ها؟

اصلا چرا به دروغ میگید که بابک پی اچ پی همون سارپ نیست؟

دروغ گفتن بالاخره یه جایی آدمو گیر میندازه
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
من با اين پست استارتر مخالف بودم ////فقط اعلام نكرده كه هواي شهرشون كثيفه ...ميگه چرا بايد آب از سرچشمه كارون بره به فلات ايران؟ اصلا براش ايران مهمه كه اين حرفو زده ؟...والا بلا من اصلا مال اونطرفا نيستم(اصفهان و ...) اما همونطور كه تو پست اولم تو اين تاپيك گفتم از اين پست سمت و سوي تجزيه طلبي احساس ميشه...و در آخر هم نوشته بود مسئولان تهران نشين...كلا هر انسان با شعوري ميفهمه هدف از اين پست فقط انتقاد از مسئولان دربرطرف كردن معضل خوزستان نبوده
ببین دوست عزیز من ابادانیم عرب زبان اما به ایرانی بودنم افتخار میکنم شدید . شما لطف کن جای خدا نشین و قضاوت نکن اقای با شعور....فقط خداتو شکر کن که تو خوزستان نیستی از هوا لذت ببری.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا