خواهشا کمک کنید ،مسئله اعتقادیه

ab 84

عضو جدید
سلام
من اعتقاد قلبی شدیدی به خدا و امامان دارم و احترام خاصی برای امامان قائلم ،اما مدتیه که سوالی ذهنمو درگیر خودش کرده :
با توجه به بخشش و مهربونی فوق العاده خدا چرا ما برای حاجت روا شدنمون به امامان متوسل میشیم ؟میدونم این عزیزان واسطه فیض هستند اما مثلا چرا شفای مریض هامون رو از امام رضا یا امام حسین (علیهما السلام ) میخواهیم ...؟
لطفا اگه کسی میتونه با یه جواب منطقی منو قانع کنه .ممنون میشم
 

سیّد

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب اول از خدا بخواه / مشکلتون این بود / دیگه به قول معروف دوره زمونه پارتی بازیه ائمه پارتیشون بیشتر
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
سلام
من اعتقاد قلبی شدیدی به خدا و امامان دارم و احترام خاصی برای امامان قائلم ،اما مدتیه که سوالی ذهنمو درگیر خودش کرده :
با توجه به بخشش و مهربونی فوق العاده خدا چرا ما برای حاجت روا شدنمون به امامان متوسل میشیم ؟میدونم این عزیزان واسطه فیض هستند اما مثلا چرا شفای مریض هامون رو از امام رضا یا امام حسین (علیهما السلام ) میخواهیم ...؟
لطفا اگه کسی میتونه با یه جواب منطقی منو قانع کنه .ممنون میشم
ائمه از خود ذره ای قدرت ندارند و هرچی هست در طول قدرت لایزال خداونده
اما چون ائمه نزدیکترین بندگان به خدا هستند و آینه صفات حق تعالی روی زمین پس واسطه قرار دادن اونها هم از همین جهته
ولی این شفاعت هم در مورد همه همیشه صادق نیست مثلا کسی که بندگی خدا رو نمیکنه مطمئنا شایستگی این شفاعت رو هم نداره:gol:
 

ab 84

عضو جدید
ائمه از خود ذره ای قدرت ندارند و هرچی هست در طول قدرت لایزال خداونده
اما چون ائمه نزدیکترین بندگان به خدا هستند و آینه صفات حق تعالی روی زمین پس واسطه قرار دادن اونها هم از همین جهته
ولی این شفاعت هم در مورد همه همیشه صادق نیست مثلا کسی که بندگی خدا رو نمیکنه مطمئنا شایستگی این شفاعت رو هم نداره:gol:
سلام
حرف شما درست اما نمیدونم چرا این حرفا دیگه تو گوشم نمیره ،خودم هم همه اینا رو قبول دار م اما دنبال جواب عقلانی میگردم، نمیدونم شاید اینم یه راه ورود شیطون تو جلد منه...؟
مثلا قضیه اون فرد ستمگر ( فکر کنم قارون بود ) که التماس پیامبرش رو کرد تا ببخشش اما پیامبر نبخشید و خدا به پیامبرش میگه اگه به جای اینکه اون همه التماس تورو کرده بود یکبار به خودم گفته بود نجاتش میدادم ،چی میشه ؟این یعنی اینکه به جای اینکه حاجتمون رو به امامان ( علیهم السلام ) بگیم به خدا بگیم بهتره ؟
 

Taßa§om

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
حرف شما درست اما نمیدونم چرا این حرفا دیگه تو گوشم نمیره ،خودم هم همه اینا رو قبول دار م اما دنبال جواب عقلانی میگردم، نمیدونم شاید اینم یه راه ورود شیطون تو جلد منه...؟
مثلا قضیه اون فرد ستمگر ( فکر کنم قارون بود ) که التماس پیامبرش رو کرد تا ببخشش اما پیامبر نبخشید و خدا به پیامبرش میگه اگه به جای اینکه اون همه التماس تورو کرده بود یکبار به خودم گفته بود نجاتش میدادم ،چی میشه ؟این یعنی اینکه به جای اینکه حاجتمون رو به امامان ( علیهم السلام ) بگیم به خدا بگیم بهتره ؟

خوب به نظر من فرق داره!
ما وقتی حاجتی داریم در واقع از خدا طلب می کنیم و این بزرگواران رو واسطه قرار میدیم!
مثلا می گیم به آبروشون یا به حقشون
پس مقصود اصلی ما خود خداست
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
حرف شما درست اما نمیدونم چرا این حرفا دیگه تو گوشم نمیره ،خودم هم همه اینا رو قبول دار م اما دنبال جواب عقلانی میگردم، نمیدونم شاید اینم یه راه ورود شیطون تو جلد منه...؟
مثلا قضیه اون فرد ستمگر ( فکر کنم قارون بود ) که التماس پیامبرش رو کرد تا ببخشش اما پیامبر نبخشید و خدا به پیامبرش میگه اگه به جای اینکه اون همه التماس تورو کرده بود یکبار به خودم گفته بود نجاتش میدادم ،چی میشه ؟این یعنی اینکه به جای اینکه حاجتمون رو به امامان ( علیهم السلام ) بگیم به خدا بگیم بهتره ؟
نخیر دوست عزیز شما اشتباه متوجه شدید تو این داستان منظور خدا این بوده که باید اول به خالقت التماس کنی بعد به مخلوق مقربش
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
سلام،
شاید این مشکل خیلی از ماهاست. به جای اینکه ائمه رو واسطه قرار بدیم، مستقیماً از ائمه درخواست می کنیم و وقتی که حاجتمون روا شد، میگیم دست فلان امام درد نکنه در صورتی که خداوند در آیه 255 بقره می فرماید مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ (چه کسی بدون اجازه‌اش نزد او شفاعت کند؟)، در تمام ادعیه ها، ما از ائمه می خوایم که شفیع ما نزد خدا باشن: اشفعی لنا عند الله. برای درخواست حاجات نمازهایی داریم مثل نماز امام زمان، نماز حضرت فاطمه و ...اما شما هیچ کجای ادای این دو نماز اثری از مدح و ثنای امام زمان یا حضرت فاطمه نمی بینی و فقط مدح خدا رو می گید.
احادیثی هم که در مورد شرایط استجابت دعا نقل شده، هیچ کدوم مدح پیامبر یا ائمه رو شرط استجابت قرار ندادن. پس تا اینجا موضع ائمه رو در قبال دعا گفتم.حالا نمی دونم اینها رو منطقی میدونید یا نه؟

اما چرا ما میریم از ائمه درخواست شفاعت می کنیم و مستقیم از خدا نمی خوایم؟ این رو واقعیتش نمی دونم. قال ربکم ادعونی استجب لکم، قُلْ ما يعْبَؤُا بِكُمْ رَبِّى لَوْ لا دُعاؤُكُمْ (بگو اگر دعايتان نباشد پروردگار من اعتنايى به شما ندارد.)، اذا سالك عبادى عنى فانى قریب اجیب دعوة الداع اذا دعان ( هرگاه بندگانم درباره من از تو پرسیدند، پس من [بدانان] نزدیكم و پاسخ دعاكننده‏اى كه مرا مى‏خواند مى‏دهم)، امن یجیب المضطر اذا دعاه و یكشف السوء (آیا چه كسى جواب انسان مضطرى كه خدا را خوانده و از او استغاثه مى‏كند مى‏دهد؟ و بدى را برطرف مى‏كند؟ )، در آیات و روایات بر استجابت قطعی دعاها تاکید شده و آمده که هیچ بنده ای دست به درگاه خدا نگشاید، مگر این که خدای متعال شرم کند که آن را باز گرداند، تا این که از فضل و رحمت خود برآن قرار دهد (منبع

با همه این آیات و احادیث چرا نمیریم مستقیم در خونه خدا رو بزنیم؟ شاید چون آبرویی برای استجابتش نداریم. از شرایط استجابت، اين است که انسان بـه پيمانى که با خدا بسته است وفادار باشد. (منبع) چقدر وفادار بودیم و هستیم؟ خوب، وقتی آدم پیش کسی آبروی چندانی نداره و کارش هم پیشش گیره، یا میره آبروش رو پیشش میخره یا یه واسطه درست و درمون پیدا می کنه.
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
سلام!!

حتما میام و جوابتون رو میدم اگر زنده باشم ...

اما پیشنهاد میکنم به سایت زیر مراجعه کنید و در قسمت پرسش و پاسخ مطرح کنید سوالتون رو ...

www.labbayk.com

و یا سایت های دیگر ...

.
.
.

حق نگهدارتون ...
 

ab 84

عضو جدید
سلام!!

حتما میام و جوابتون رو میدم اگر زنده باشم ...

اما پیشنهاد میکنم به سایت زیر مراجعه کنید و در قسمت پرسش و پاسخ مطرح کنید سوالتون رو ...

www.labbayk.com

و یا سایت های دیگر ...

.
.
.

حق نگهدارتون ...
سلام
ممنون میشم اگه در رفع این شبهه کمکم کنید تا از این وضعیت گنگ خلاص بشم
 

بیتا24

عضو جدید
همه ی ما ایرانیا دزد هستیم.........میتونم ثابت کنم


البته با عرض معذرت از همه
 

بیتا24

عضو جدید
نرم افزار هایی که ما استفاده میکنیم همه خارجی ان
و همه از یه سری کشورهااا یند که مارو تحریم کردندو به ما اجازه ی استفاده نمیدند
و ما به صورت غیر قانونی از آنها استفاده میکنیم
مثلا فتوشاب
km
یا......
خب مطمئناااا راضی نیستند

در اسلام استفاده از مال کسی که راضی نیست چه معنا و مفهومی داره
 

Taßa§om

عضو جدید
کاربر ممتاز
نرم افزار هایی که ما استفاده میکنیم همه خارجی ان
و همه از یه سری کشورهااا یند که مارو تحریم کردندو به ما اجازه ی استفاده نمیدند
و ما به صورت غیر قانونی از آنها استفاده میکنیم
مثلا فتوشاب
km
یا......
خب مطمئناااا راضی نیستند

در اسلام استفاده از مال کسی که راضی نیست چه معنا و مفهومی داره

خوب کاربر گرامی این چه ربطی به این تاپیک و حل مشکل ایشون داشت
این موضوع مربوط به مبحث دیگه ای میشه!!!
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
نرم افزار هایی که ما استفاده میکنیم همه خارجی ان
و همه از یه سری کشورهااا یند که مارو تحریم کردندو به ما اجازه ی استفاده نمیدند
و ما به صورت غیر قانونی از آنها استفاده میکنیم
مثلا فتوشاب
km
یا......
خب مطمئناااا راضی نیستند

در اسلام استفاده از مال کسی که راضی نیست چه معنا و مفهومی داره
 

بیتا24

عضو جدید
خب من منتظر جوابم
عزیزانی ک ادعایی در مسلمان بودنشون دارن ج بدن
 

Taßa§om

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب من منتظر جوابم
عزیزانی ک ادعایی در مسلمان بودنشون دارن ج بدن

خوب می بخشید اما حرفتون نا مربوطه!!!
این تاپیک هدف دیگه ای داره!
اما اگرم اینو می خواین بدونین دلیل بر نقص اسلام نیست بالاخره متاسفانه خلافکار و گنهکار وجود داره ولی آخه میشه بگین شما با این حرف چیو می خواین زیر سوال ببرین؟!!:surprised::surprised::surprised:
 

*باران*

عضو جدید
کاربر ممتاز
در جواب دوست عزیز استارتر هم باید بگم که شما فقط از خدا بخواه همه چیزو هیچ کس رو هم واسطه قرار نده
چون اینکار هیچ عیب و ایرادی نداره
:gol:
 

ab 84

عضو جدید
همه ی ما ایرانیا دزد هستیم.........میتونم ثابت کنم


البته با عرض معذرت از همه
خوب اولا این چه ربطی به سوال من داره؟ ثانیا با این کلمه "همه" به همه ایرانی ها تهمت میزنی ؟ ثالثا الزاما همه ما ایرانیا مسلمون نیستیم یهودی و مسیحی و... داریم . رابعا اصلاح باید از فرد شروع بشه تا به جامعه برسه ( یعنی اگه من دزدم شما میتونی دزد نباشی و کارتو مسلمون وار انجام بدی )
خامسا به قول دوستمون تو هر جامعه ای خلافکار از هر نوعی هست ( همه دکترا میدونن سیگار برای سلامتی مضره اما اکثرشون سیگار میکشن ...)
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
هر شاهی یه وزیری داره
اولیا الله حجت الله هستند بر روی زمین که واسطه قرب اللهی آنان ما به پیشگاهشان سر تعظیم فرود می آوریم و در دل خود با آنان نجوا میکنیم در حالی که خود ئاقفیم به این امر که گره کار را خداوند متعال باز میکند
البته هر مشکلی حکمتی دارد و هر دردی فلسفه ای
 

ab 84

عضو جدید
میخواستم صورت مسئلتو پاک کنم که بیخیالش شدم.
شما با من بودید؟
اگه با من هستید گفتم که خواهشا کمکم کنید ( من یک مسلون ایرانی شیعه هستم که به همه این موارد افتخار میکنم فقط یک شبهه برام پیش اومده که از هم سن وسالهای خودم خواستم کمک بگیرم چون فکر میکنم بهتر حرف همدیگه رو میفهمیم )
حالا اگه اشتباه میکنم بهم بگید ...
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
شما با من بودید؟
اگه با من هستید گفتم که خواهشا کمکم کنید ( من یک مسلون ایرانی شیعه هستم که به همه این موارد افتخار میکنم فقط یک شبهه برام پیش اومده که از هم سن وسالهای خودم خواستم کمک بگیرم چون فکر میکنم بهتر حرف همدیگه رو میفهمیم )
حالا اگه اشتباه میکنم بهم بگید ...
ببینید وجود مراتبی داره که بعد از وجود مطلق خداوند ائمه اطهار قرار دارند که مظهر اسماء و صفات الهی در زمینند در واقع اگه کسی از وجود اونها با خبر باشه و بهشون اعتقاد نداشته باشه خدا رو هم قبول نداره!
حالا با توجه به اینکه در قیامت هر ذره خیر و شری جواب داره اگه انسان تو این دنیا قدر این اسماء و صفات رو دونسته باشه و تمام سعیش بر این بوده که تو راهشون باشه حالا اگه گاهی جاها خطایی هم کرده باشه خدا به خاطر اون شناخته و قدر دونستنه مطئمنا میبخشتش
مشکل از اون جا پیش میاد که ما ائمه رو جدای از پروردگار بدونیم البته این موضوع اینطور برداشت نشه که اونها هم پروردگارند ولی تجلی اسماء الهی هستند:gol:
 

علّامه

عضو جدید
سلام
من اعتقاد قلبی شدیدی به خدا و امامان دارم و احترام خاصی برای امامان قائلم ،اما مدتیه که سوالی ذهنمو درگیر خودش کرده :
با توجه به بخشش و مهربونی فوق العاده خدا چرا ما برای حاجت روا شدنمون به امامان متوسل میشیم ؟میدونم این عزیزان واسطه فیض هستند اما مثلا چرا شفای مریض هامون رو از امام رضا یا امام حسین (علیهما السلام ) میخواهیم ...؟
لطفا اگه کسی میتونه با یه جواب منطقی منو قانع کنه .ممنون میشم
سلام دوست عزیز
فکر کنم کلا سوالتون از بین رفت با این پیام بازرگانی ای که بینش توسط اون دوستمون مطرح شد اما خوب جوابتونو میشه اینطور داد:


اولا که ما که نگفتیم که فقط وفقط شفا از اهل بیت هست مگه خودتون تو دعای کمیل نمیگین «یا من اسمه دوا و ذکره شفا».

بعد اینکه ما معتقدیم (بر خلاف دوستمون که میگفت که ائمه فقط واسطه هستن) خود اهل بیت میتونن شفا بدن اما از اونجا که تمام عالم از خداست و همه کارها هم به قدرت او انجام میشه اونو منتسب به خدا میدونیم مگه خود خدا در قرآن خلق کبوتر رو به حضرت عیسی علیه السلام نسبت نمیده؟ائمه ما که از ایشون بالاترن پس خدا به اینها این قدرت رو داده که بتونن شفا هم بدن به همون دلیلی که خودتون فرمودین واسطه فیضن.

اما یه چیز دیگه هم هست اونم اینکه ما خیلیامون نمیتونیم با خدا حرف بزنیم بلکه اصلا درک درستی هم از اون نداریم چه برسه به اینکه بخوایم باهاش حرف بزنیم واسه همینه که پیامبراشو خدا از جنس خودمون فرستاده تا راحت تر باهاشون انس بگیریم و تو دعا کردنم چون اینا مثل خودمون انسانن و نزدیک به خدان ما ازشون کمک میگیریم به قول مولوی یه داستان قشنگی نقل میکنه که یه مادری بچش رفت رو پشت بام و نزدیک بود بیفته و نمیزاشت مامانش بره کمکش کنه و اومد پیش حضرت علی علیه السلام و خواست که کمکش کنه حضرتم بهش گفت یه بچه مثل خودش بیار پیشش:

گفت طفلى را بر آور هم به بام تا ببيند جنس خود را آن غلام‏


سوى جنس آيد سبك ز آن ناودان جنس بر جنس است عاشق جاودان‏


زن چنان كرد و چو ديد آن طفل او جنس خود خوش خوش بدو آورد رو


سوى بام آمد ز متن ناودان جاذب هر جنس را هم جنس دان‏


غژغژان آمد به سوى طفل طفل وارهيد او از فتادن سوى سفل‏


ز آن بود جنس بشر پيغمبران تا به جنسيت رهند از ناودان‏


پس بشر فرمود خود را مثلكم تا به جنس آييد و كم گرديد گم‏


ز انكه جنسيت عجايب جاذبى است جاذبش جنس است هر جا طالبى است‏


عيسى و ادريس بر گردون شدند با ملايك چون كه هم جنس آمدند


باز آن هاروت و ماروت از بلند جنس تن بودند ز آن زير آمدند
 

ab 84

عضو جدید
سلام دوست عزیز
فکر کنم کلا سوالتون از بین رفت با این پیام بازرگانی ای که بینش توسط اون دوستمون مطرح شد اما خوب جوابتونو میشه اینطور داد:


اولا که ما که نگفتیم که فقط وفقط شفا از اهل بیت هست مگه خودتون تو دعای کمیل نمیگین «یا من اسمه دوا و ذکره شفا».

بعد اینکه ما معتقدیم (بر خلاف دوستمون که میگفت که ائمه فقط واسطه هستن) خود اهل بیت میتونن شفا بدن اما از اونجا که تمام عالم از خداست و همه کارها هم به قدرت او انجام میشه اونو منتسب به خدا میدونیم مگه خود خدا در قرآن خلق کبوتر رو به حضرت عیسی علیه السلام نسبت نمیده؟ائمه ما که از ایشون بالاترن پس خدا به اینها این قدرت رو داده که بتونن شفا هم بدن به همون دلیلی که خودتون فرمودین واسطه فیضن.

اما یه چیز دیگه هم هست اونم اینکه ما خیلیامون نمیتونیم با خدا حرف بزنیم بلکه اصلا درک درستی هم از اون نداریم چه برسه به اینکه بخوایم باهاش حرف بزنیم واسه همینه که پیامبراشو خدا از جنس خودمون فرستاده تا راحت تر باهاشون انس بگیریم و تو دعا کردنم چون اینا مثل خودمون انسانن و نزدیک به خدان ما ازشون کمک میگیریم به قول مولوی یه داستان قشنگی نقل میکنه که یه مادری بچش رفت رو پشت بام و نزدیک بود بیفته و نمیزاشت مامانش بره کمکش کنه و اومد پیش حضرت علی علیه السلام و خواست که کمکش کنه حضرتم بهش گفت یه بچه مثل خودش بیار پیشش:

گفت طفلى را بر آور هم به بام تا ببيند جنس خود را آن غلام‏


سوى جنس آيد سبك ز آن ناودان جنس بر جنس است عاشق جاودان‏


زن چنان كرد و چو ديد آن طفل او جنس خود خوش خوش بدو آورد رو


سوى بام آمد ز متن ناودان جاذب هر جنس را هم جنس دان‏


غژغژان آمد به سوى طفل طفل وارهيد او از فتادن سوى سفل‏


ز آن بود جنس بشر پيغمبران تا به جنسيت رهند از ناودان‏


پس بشر فرمود خود را مثلكم تا به جنس آييد و كم گرديد گم‏


ز انكه جنسيت عجايب جاذبى است جاذبش جنس است هر جا طالبى است‏


عيسى و ادريس بر گردون شدند با ملايك چون كه هم جنس آمدند


باز آن هاروت و ماروت از بلند جنس تن بودند ز آن زير آمدند
سلام
بابت توضیحتون ممنون من برای توجیه خودم ( قصد جسارت ندارم ) مثالی میزنم شما لطف کنید و بهم بگید که برداشتم درست بوده یا نه ؟
یعنی خداوند مثل رئیس شرکتی میمونه که به هرکدوم از کارمندانش ( امامان علیهم السلام ) اختیاراتی داده و اونها باید ( یا مختارند ) که از اون اختیارات استفاده کنند؟
اینطوری یعنی ما مختاریم برای حاجت روا شدنمون به خداوند یا ائمه متوسل بشیم و اگه فقط به خدا گفتیم دلیل بر این نمیشه که ائمه علیه السلام رو قبول نداریم .درسته ؟
 

علّامه

عضو جدید
سلام
بابت توضیحتون ممنون من برای توجیه خودم ( قصد جسارت ندارم ) مثالی میزنم شما لطف کنید و بهم بگید که برداشتم درست بوده یا نه ؟
یعنی خداوند مثل رئیس شرکتی میمونه که به هرکدوم از کارمندانش ( امامان علیهم السلام ) اختیاراتی داده و اونها باید ( یا مختارند ) که از اون اختیارات استفاده کنند؟
اینطوری یعنی ما مختاریم برای حاجت روا شدنمون به خداوند یا ائمه متوسل بشیم و اگه فقط به خدا گفتیم دلیل بر این نمیشه که ائمه علیه السلام رو قبول نداریم .درسته ؟
سلام دوست عزیز
قبل از هر چیز باید به خاطر اینکه دیر جواب دادم عذر خواهی کنم چون تو سفرم به همین دلیل دیر جواب دادم امید وارم بنده رو عفو بفرمایید
اما نسبت به فرمایشتون باید گفت که میشه این حرف رو هم پذیرفت اما وقتی خود خداوند هم که این سنت رو قرار داده فرموده که شما میتونید خودتون هم از من بخواهید اما اگه میخواهید اجابت بشه باید از این طریق(اهل بیت) باشه که روایات در این باب زیاده که میتوان به این روایت که هر دعایی که بین دو صلوات باشه بر آورده میشه که باز اشاره به مقام و منزلت پیامبر و اهل بیتش داره
یا علی
 

محمدرضا514

عضو جدید
هرگونه توسل به غیر از خدا شرک است
تو خودت ذره ای از خدائی
تو خودت قدرتی عظیمی
اگر بشناسی
 

محمدرضا514

عضو جدید
بیائید اعمه را راهنمای زندگیمان قرار دهیم .
مگر این اعمه اومدن که حاجت بدن .
به مقابر نگاه کنید . همه به این مرقدها میچسبند و حاجت میخواهند . کمتر می پرسند که مدفون شده درون این مرقد کیست و چه کرد و چه راهی را پیشنهاد میکند ؟
کسانی هستند که تنها یک دعا بلدند و می گویند . خدایا هر چه صلاح می دانی بکن . چه مرا خوش آید و چه خوشایند نباشد . ( یعنی از خدا هم جر خواست او چیزی نمی خواهند ) .
خدا و اعمه که نوکران ما نیستند که هی از آنها بخواهیم .
جرات داشته باشیم و به خدا بسپاریم . او دعا نکرده حاجت و صلاح ما را میداند .
ما فقط خدا را در راستای خودمون می خواهیم بس.
 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
من اعتقاد قلبی شدیدی به خدا و امامان دارم و احترام خاصی برای امامان قائلم ،اما مدتیه که سوالی ذهنمو درگیر خودش کرده :
با توجه به بخشش و مهربونی فوق العاده خدا چرا ما برای حاجت روا شدنمون به امامان متوسل میشیم ؟میدونم این عزیزان واسطه فیض هستند اما مثلا چرا شفای مریض هامون رو از امام رضا یا امام حسین (علیهما السلام ) میخواهیم ...؟
لطفا اگه کسی میتونه با یه جواب منطقی منو قانع کنه .ممنون میشم


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]شیعه اعتقاد دارد ائمه معصومین علیهم السلام هر چه دارند از خدا دارند .[/FONT]
شما به قران مراجعه کنید :
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]((وَ إِذْ قُلْتُمْ یَمُوسىَ‏ لَن نَّصْبرَِ عَلىَ‏ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّکَ یخُْرِجْ لَنَا ممَِّا تُنبِتُ الْأَرْضُ مِن بَقْلِهَا وَ قِثَّائهَا وَ فُومِهَا وَ عَدَسِهَا وَ بَصَلِهَا ))[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] (( بقره 61))[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ترجمه :[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]((و آن گاه که گفتید: اى موسى، ما بر یک نوع طعام تحمل نداریم، پس از پروردگارت بخواه تا براى ما از آنچه از زمین مى‏روید ، از قبیل سبزى و خیار و سیر و عدس و پیاز برویاند.))[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سوال این است که : مگر آنها و حضرت موسی نمی دانستند که خدا از رگ گردن بخودشان نزدیک تر است ؟[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آیا پیامبر خدا یعنی حضرت موسی متوجه نبود که آنها هر کجا که باشند ، خدا هم حضور دارد ؟[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مشاهده می کنید که مردم به جای اینکه بدون واسطه از خدا طلب حاجت کنند ، از موسی خواستند تا او از خدا بخواهد و حضرت موسی به این سخن آنان اعتراضی نکرد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پس اینگونه عرض حاجت نه شرک است ونه کفر .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] اگر کسی خدمت علی ابن موسی الرضا علیه السلام برسد و از ایشان بخواهد که خدا حاجاتش را برآورده کند ، مرتکب شرک و کفر نشده است .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]شیعه اعتقاد دارد که این قدرت را خدا به ائمه (ع) داده وذاتی آن بزرگواران نیست.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]انواع حاجت خواهی :[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]رفتن به در خانه خدا دوگونه است :[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الف: بدون واسطه :[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَکُم‏[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ترجمه :[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]و پروردگار شما گفت : مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ب: با واسطه :[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]وَ إِذْ قُلْتُمْ یَمُوسىَ‏ لَن نَّصْبرَِ عَلىَ‏ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّکَ یخُْرِجْ لَنَا ممَِّا تُنبِتُ الْأَرْضُ مِن بَقْلِهَا وَ قِثَّائهَا وَ فُومِهَا وَ عَدَسِهَا وَ بَصَلِهَا ٦٢ بقره[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ترجمه :[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]((و آن گاه که گفتید: اى موسى، ما بر یک نوع طعام تحمل نداریم، پس از پروردگارت بخواه تا براى ما از آنچه از زمین مى‏روید ، از قبیل سبزى و خیار و سیر و عدس و پیاز برویاند.))[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در اینجا مردم بجای اینکه از خود خدا مستقیم خواسته شان را بخواهند از غیر خدا خواستند[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]وخدا هم نفرمود : ای بی دینان ! چرا از غیر من چیزی طلب میکنید ویا چرا واسطه تراشی میکنید ؟[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]هیچ کدام از دو راه با واسطه و بدون واسطه خلاف شرع نیست.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]واسطه هم بالله است .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]باید دقت کرد که ای چه بسا افرادی از خدا بدون واسطه چیزی را خواستند وخدا آنها را اجابت نکرده است[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بهر حال و در هر دو صورت خدا لطف میکند وکار همه را راه میاندازد چه با واسطه چه بیواسطه . هردو صورت هم مجوز شرعی دارد[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در رابطه با ائمه (ع) زمانی کار مشکل میشود که کسی اعتقاد به استقلال ائمه از خداوند و ذاتی بودن قدرتشان داشته باشد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]یقینا هیچ مسلمانی اعتقاد به توانائی ذاتی و استقلالی ائمه اطهار (ع) در براورده کردن حاجات دیگران ندارد .[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
 

محمدرضا514

عضو جدید
سلام
بابت توضیحتون ممنون من برای توجیه خودم ( قصد جسارت ندارم ) مثالی میزنم شما لطف کنید و بهم بگید که برداشتم درست بوده یا نه ؟
یعنی خداوند مثل رئیس شرکتی میمونه که به هرکدوم از کارمندانش ( امامان علیهم السلام ) اختیاراتی داده و اونها باید ( یا مختارند ) که از اون اختیارات استفاده کنند؟
اینطوری یعنی ما مختاریم برای حاجت روا شدنمون به خداوند یا ائمه متوسل بشیم و اگه فقط به خدا گفتیم دلیل بر این نمیشه که ائمه علیه السلام رو قبول نداریم .درسته ؟
دوست گرامی
ریشه فکرت درست است .
نترس
اعمه نه برای شفایند و نه برای حل مشکل شخصی من و تو
بجز خدا متوسل شدن شرک است
تنها خداست که افکار را می خواند و قادر است .
تنها سعی کن از اعمه روش زندگی را بیاموزی
 

Similar threads

بالا