محمدرضا514
عضو جدید
دوست گرامیشیعه اعتقاد دارد ائمه معصومین علیهم السلام هر چه دارند از خدا دارند .
شما به قران مراجعه کنید :
((وَ إِذْ قُلْتُمْ یَمُوسىَ لَن نَّصْبرَِ عَلىَ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّکَ یخُْرِجْ لَنَا ممَِّا تُنبِتُ الْأَرْضُ مِن بَقْلِهَا وَ قِثَّائهَا وَ فُومِهَا وَ عَدَسِهَا وَ بَصَلِهَا ))
(( بقره 61))
ترجمه :
((و آن گاه که گفتید: اى موسى، ما بر یک نوع طعام تحمل نداریم، پس از پروردگارت بخواه تا براى ما از آنچه از زمین مىروید ، از قبیل سبزى و خیار و سیر و عدس و پیاز برویاند.))
سوال این است که : مگر آنها و حضرت موسی نمی دانستند که خدا از رگ گردن بخودشان نزدیک تر است ؟
آیا پیامبر خدا یعنی حضرت موسی متوجه نبود که آنها هر کجا که باشند ، خدا هم حضور دارد ؟
مشاهده می کنید که مردم به جای اینکه بدون واسطه از خدا طلب حاجت کنند ، از موسی خواستند تا او از خدا بخواهد و حضرت موسی به این سخن آنان اعتراضی نکرد .
پس اینگونه عرض حاجت نه شرک است ونه کفر .
اگر کسی خدمت علی ابن موسی الرضا علیه السلام برسد و از ایشان بخواهد که خدا حاجاتش را برآورده کند ، مرتکب شرک و کفر نشده است .
شیعه اعتقاد دارد که این قدرت را خدا به ائمه (ع) داده وذاتی آن بزرگواران نیست.
انواع حاجت خواهی :
رفتن به در خانه خدا دوگونه است :
الف: بدون واسطه :
وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی أَسْتَجِبْ لَکُم
ترجمه :
و پروردگار شما گفت : مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را .
ب: با واسطه :
وَ إِذْ قُلْتُمْ یَمُوسىَ لَن نَّصْبرَِ عَلىَ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّکَ یخُْرِجْ لَنَا ممَِّا تُنبِتُ الْأَرْضُ مِن بَقْلِهَا وَ قِثَّائهَا وَ فُومِهَا وَ عَدَسِهَا وَ بَصَلِهَا ٦٢ بقره
ترجمه :
((و آن گاه که گفتید: اى موسى، ما بر یک نوع طعام تحمل نداریم، پس از پروردگارت بخواه تا براى ما از آنچه از زمین مىروید ، از قبیل سبزى و خیار و سیر و عدس و پیاز برویاند.))
در اینجا مردم بجای اینکه از خود خدا مستقیم خواسته شان را بخواهند از غیر خدا خواستند
وخدا هم نفرمود : ای بی دینان ! چرا از غیر من چیزی طلب میکنید ویا چرا واسطه تراشی میکنید ؟
هیچ کدام از دو راه با واسطه و بدون واسطه خلاف شرع نیست.
واسطه هم بالله است .
باید دقت کرد که ای چه بسا افرادی از خدا بدون واسطه چیزی را خواستند وخدا آنها را اجابت نکرده است
بهر حال و در هر دو صورت خدا لطف میکند وکار همه را راه میاندازد چه با واسطه چه بیواسطه . هردو صورت هم مجوز شرعی دارد
در رابطه با ائمه (ع) زمانی کار مشکل میشود که کسی اعتقاد به استقلال ائمه از خداوند و ذاتی بودن قدرتشان داشته باشد .
یقینا هیچ مسلمانی اعتقاد به توانائی ذاتی و استقلالی ائمه اطهار (ع) در براورده کردن حاجات دیگران ندارد .
اگر شبکه تلویزیونی مسحیان را نگاه کنی از خاطرات شفاعت توسط مسیح میگویند
یهودیان از موسی
و بت پرست از بت
میدانی چرا بت پرست از بت حاجت میگیرد ؟
چون قدرت بت را باور دارد
باورهای ما حاجت میدهند .
در واقع باورهای ما بخش خدائی ماست
خدائی که درون ماست اگر او را باور کنیم حاجت می گیریم
شرک آلودش نکنیم . خدا بهتر از هر کس صلاح ما را می داند