پیکان گوجه ای در آمریکا...........

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
 

hiva13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چه بانمک رانندشم کرکر خنده است:biggrin:
 

vahid.hp

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه فرقی میکنه مهم اینه ک ما به خودمون ببالیم ک یه تولید ایرانی سر از خارج کشور(اونم از بلاد های کفر) در آورده
حالا به خودت افتخار کن به عنوان یه ایرانی
آفرین
شما زیاد به خودت افتخار نکن...بهت فشار میاد...
این پیکانی که میبینی تولید همون انگلیسه یعنی همون بلاد کفر به قول شما...
بله...اگه نمیدونی بدون...
 

sana b

عضو جدید
شما زیاد به خودت افتخار نکن...بهت فشار میاد...
این پیکانی که میبینی تولید همون انگلیسه یعنی همون بلاد کفر به قول شما...
بله...اگه نمیدونی بدون...
یه بار اومدیم یه برگ دیگر بر افتخارات ایران بیفزاییم شما نذاشتی
راستی گفتین سندش هست میشه ماهم ببینیم؟
 

vahid.hp

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه بار اومدیم یه برگ دیگر بر افتخارات ایران بیفزاییم شما نذاشتی
راستی گفتین سندش هست میشه ماهم ببینیم؟

لطفا کامل بخونید:
هانتر ايران : پيکان
در اواسط دهه 1960، Rootes Group درباره يک معامله جهت فروختن جعبه قطعات به ايرانيان مذاکره کرد; نتيجه پيکان، يک هانتر(Hunter) خامورميانه اي بود. جالب ترين جنبه اين ماشين ادامه توليد بسيار طولاني آن بود، و تا تاريخ 2004, خريد يک پيکان 1600 در ايران امکان پذير بود... پيکان همچنين شالوده هاي خط مبدا پژو 405 را فراهم کرد. پيکان به طور باورنکردني به مدت 38 سال، تنها با يک تغيير در انتقال قدرت و يک تغيير عمده در طراحی آن، ادامه پيدا کرد.

ماشين هاي پيکان در ايران : آغاز
بعد از چندين تلاش ناموفق براي ساخت اتومبيل هاي فيات Fiat ، کارخانه هاي ناسيونال ايران (ايران خودرو هم اکنون) در سال 1962 ايجاد شد و نماينده توليد آخرين مدل هيلمن هانتر (Hillman Hunter) شد.

در سال 1966، ايران خودرو داراي مجوز توليد انواع ماشين هاي مسافري چهار سيلندر شد، و بعد از راه اندازي خط توليد پيکان، شروع به توليد سالانه با ظرفيت اوليه 6000 دستگاه تحت مجوز Rootes شد. اولين اتومبيل، ساخته شده در 1967، پيکان بود، که در دو مدل استاندارد و دولوکس ارائه مي شد. در همان سال، پيکان وانت و تاکسي پيکان به خط توليد اضافه شدند. علاوه بر اين، پيکان تجاري در دو سال بعد به بازار ارائه شد و خودروي پيکان در سال 1970 پديد امد. در بين سال هاي 1971 و 1972، شش نوع از پيکان در حال توليد بود : دولوکس، وانت، استاندارد، GT، تاکسي و اتوماتيک

در سال 1985، نمونه اوليه پيکان در مرکز طراحي Whitley در coventry (شهري در انگلستان) به تصوير کشيده شد. بعد از بسته شدن خطوط توليد Talbot، تصميم گرفته شد تا توليد پيکان در کشور ايران ادامه پيدا کند. (لازم به ذکر است که Rootes Group به پژو فروخته شد). از آنجا که دستگاه انتقال قدرت اصلي ديگر موجود نبود، کارخانه پژو موافقت کرد تا براي ايران خودرو 60،000 موتور و سيستم هاي فنر بندي پژو 504 را براي نصب بر روي بدنه پيکان فعلي به مدت شش سال در هر سال فراهم کند.

تلاش براي ساخت قطعات محلي پيکان در 1991 با تاسيس واحد خودکفايي ايران خودرو آغاز شد. اين فعاليت ها بعدها در SAPCO در سال 1993 متمرکز شد. تا قبل از دهه 1990 آنها تقريبا 98 درصد قطعات مورد نياز پيکان 1600 - 120،000 واحد در سال - را با استفاده از ماشين آلات خريداري شده از Talbot، را در ايران توليد مي کردند. بنابراين 1600 براي مدتي معلق شد ولي در سپتامبر سال 1992 کاملا بصورت محلي ساخته شد.

به عنوان بزرگترين مجتمع صنعتي توليد وساط نقبيه در ايران، ايران تصميم به بنيادگذاري يک مرکز تحقيق در سال 1994، با هدف کسب فوت و فن مهندسي و طراحي اتوميبل گرفت. در اين خط، پروژه طراحي و توليد اولين خودروي ملي، با عنوان پيکان جديد، در برنامه زمان بندي قرار گرفت. در طول سال هاي گذشته، انواع مدل هاي پيکان توليد شده است; مثل دولوکس (1600 سي سي، 1725 سي سي،1800 سي سي)، استاندارد، جوانان و تاکسي

پايان ماشين هاي پيکان در ايران
آقاي Mike Sealey مقاله اي در Iranmania.com که به توليد ماشين پيکان نهايي در يانزدهم مي 2005 اشاره شده است، را براي ما فراهم کرد. مراسم خداحافظي همراه با مسئولين گوناگون ايراني که ماشيني را که صنعت خودروي ايران را ايجاد کرد و براي مدت بسيار طولاني در خدمت آن بود، کنار گذاشتند دقيقا تهنيت اميز نبود. آنها اشاره کردند که طراحي و دستگاه انتقال قدرت ناکاراي آن منسوخ شده است. اين مقاله اشاره اي به اين نکرد که در هنگام معرفي در بيش از 40 سال پيش " پيکان نمونه مدرن مهندسي بريتانيا و بهترين اتومکانيک جهان که بايد ارائه ميشد بود" .

2 ميليون سيصد هزار ماشين پيکان از زمان آغاز ان توليد شده است. اخيرا توليد محلي پژو 405 و 206 آغاز شده است و ايران خودرو در حال کار با رنو بر روي نسخه داخلي لوگان Logan براي جانشيني پيکان است.





 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مگه کسی هست که منکر انگلیسی بودن پیکان باشه ؟
شماها چرا همه چی رو باهم قاطی میکنین؟
بابا این عکس میخواد بگه که ماشینی که یه زمانی مورد علاقه ایرانی ها بوده با اون رنگ خاص ودیگه تولید نمیشه الان 2011تواتوبان های یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا داره تردد میکنه....همین
 

Similar threads

بالا