اگه مادخترا بدیم پس چرا......

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Sarp

مدیر بازنشسته
سلام به همه ی کاربران عزیز:gol:
سلام آلماجون :smile::gol:
یه سوال دارم از بعضی از آقایون وکاربرای آقایی که تاپیک های نه چندان جالب میزنن!!!:mad:
چون دعوتم کردی پس من هم لابد از همین بعضی اقایون هستم :D
اگر این روزها مادخترها جلف شدیم!!! :confused:
اگر ما دخترها با آرایش میخوایم خود نمایی بکنیم!!!:razz:
اگر مانتو های ما کوتاه شده و تنگ!!!:cool:
اولا شما فقط از طرف خودتون صحبت کنید ، نه همه خانوما !
"ما" یعنی همه دخترا !
اگر ما دختر ها ایراد داریم!!!:warn:
طرز تفکر از نظر شخص من ، ایراد نیست:gol:
پس چرا اینهمه تاپیک راجع به خانمها میزنید؟:cool:

چرا بیشتر فکرتون روی خانمها متمرکز شده؟:cool:


چرا فکر شما حول تنگ شدن یا گشاد شدن مانتو ما دخترا میچرخه!!!؟؟؟:cool:


اصلا چرا اینقدر راجع به کوچکترین مسائل دختروونه نظر میدید؟:cool:
اگه به من باشه صد سال سیاه میخوام از این تایپیکا نباشه
چون زیاد هم تعصبی و افراط رو نظر خودم ندارم ! (با اینکه موافق نیستم با اینایی که گفتین ، مثل مانتو تنگ و . . . )
وقتی تایپیک میزنید میام نظرمو میگم
اشکال داره ؟ :D

شما هم میتونید در مورد آقایون تایپیک بزنید تا بحث شه
البته نه تایپیک واسه مقابله به مثل و کل کل و فمنیسم بازی و توهین ! (چون معمولا خانوما تو این بحثها متاسفانه اصلا رعایت نمیکنند و از انواع الفاظی مثل خاک تو سر پسرا و . . . . .استفاده میکنند)

اگر به نظرتون پسرا (اکثرا) مشکلی دارند که قابل بحثه ، میشه راجع بهش بحث کرد
 

A N A H I T A

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا شما فقط از طرف خودتون صحبت کنید ، نه همه خانوما !
"ما" یعنی همه دخترا !


وقتی تایپیک میزنید میام نظرمو میگم
اشکال داره ؟ :D

شما هم میتونید در مورد آقایون تایپیک بزنید تا بحث شه
البته نه تایپیک واسه مقابله به مثل و کل کل و فمنیسم بازی و توهین ! (چون معمولا خانوما تو این بحثها متاسفانه اصلا رعایت نمیکنند و از انواع الفاظی مثل خاک تو سر پسرا و . . . . .استفاده میکنند)

اگر به نظرتون پسرا (اکثرا) مشکلی دارند که قابل بحثه ، میشه راجع بهش بحث کرد
البته که میخوام بحث بشه
من و همه دخترایی که میان نظر میدن هرگز از الفاظ بد استفاده نمیکنیم
از جانب همه دخترها حرف میزنم چون حرف دله همه دختراست همونطور که میبینی
بیا شما نظر بده بابک جان
مشتاق نظراتت هستم
ما احتیاج نداریم راجع به پسرا به اندازه تاپیک زدن پسرا برا دخترا تاپیک بزنیم بابک جان.
 

A N A H I T A

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا اگه بعضسها اینجورن این شامل همه نیست
دوما الان همه بد شدن بدیو خوبی دست خودمونه ربطی به مرد بودن وزن بودن نداره
این هم که بعضسا اینجور گفتن برای اینه که بندازن گردن دیگری
از سر خودشون باز کنن همین
قبول دارم
بعضی از اینها رو باید درست کرد تا دیگه جات پیدا نکن...
 

anjam.vazife

عضو جدید
من پیشنهاد میدم یه تاپیک مخصوص واس دفاع از حقوقتون بزنید تا تمام اتهام و توهین ها رو جواب بدین
 

ویسا

عضو جدید
شما هم میتونید در مورد آقایون تایپیک بزنید تا بحث شه
البته نه تایپیک واسه مقابله به مثل و کل کل و فمنیسم بازی و توهین ! (چون معمولا خانوما تو این بحثها متاسفانه اصلا رعایت نمیکنند و از انواع الفاظی مثل خاک تو سر پسرا و . . . . .استفاده میکنند)

اگر به نظرتون پسرا (اکثرا) مشکلی دارند که قابل بحثه ، میشه راجع بهش بحث کرد
با این قسمت کاملا موافقم

این مسائل قابل حله و میشه با بحث و گفت وگو به یه نتیجه درست رسید
 

sweetboy

عضو جدید
من یکی ،که چنین جسارتی به خانم ها نمیکنم،هر کی ام از این حرف ها میزنه، خودش مشکل داره.
 

Tabrizli Atila

اخراجی موقت
انسان خوب کسی نيست جز استادی برای انسان بد ؛
و انسان بد کسی نيست جز چالشی برای انسان خوب .(حاضیر جواب کیشی)
 

A N A H I T A

عضو جدید
کاربر ممتاز

کلا من با بحث اینکه دخترو پسر کی برتره موافق نیستم
شما هم سخت نگیر اینجا همه جور ادم میادو میره با هر فرهنگی پس ناراحت نشوو
بله حتما سعی میکنم
صبر هم میکنم
اما تا کی باید اجازه بدیم این طور جامعه دختر رو مورد اتهام بذارن.
شاید قابل حل باشه اگه بخوان.
 

Tabrizli Atila

اخراجی موقت
خیلی از خانومها بسیار خوبن هم اینجا هم جامعه
من همه خانومها رو نمیدونم ولی یکی تو این باشگاه هست که ایمان دارم بده
 

A N A H I T A

عضو جدید
کاربر ممتاز
من همه خانومها رو نمیدونم ولی یکی تو این باشگاه هست که ایمان دارم بده
حتی اگه ایمان داری نباید توهین کنین.البته نمیگم شما توهین کردی. اما این یه چیز کلیه که دارم میگم
حتی اگه ایمان داریم طرف بده حق توهین نداریم
 

Sarp

مدیر بازنشسته
البته که میخوام بحث بشه
من و همه دخترایی که میان نظر میدن هرگز از الفاظ بد استفاده نمیکنیم
این یه نمونه ش از الفاظی که عرض کردم
همون خود درگیری دیگه گلم
از همون کره ای که پسرای الوات اومدن
من نمیخوام قضاوت کنم
شما خودتون چن تا پست از اقایون پیدا کنید که شبیه اینا باشن !
====================================================
شوخی رو جلو چشمش میارم اون کس که به دخترهای باشگاه بگه ابزار
اگه با این قصد تایپیک زدید مطمئن باشید هیشکی شرکت نمیکنه:warn:
فارسی تایپ کن اخطار نگیری !!
تا حالا کسی در این تالار برای پست فینگلیش نه تذکر گرفته و نه اخطار
اینها همش بخاطر اینه که آقایون از اول بشریت خانم ها رو مقصر میدونن تو مرتکب شدن به گناهشون (ماجرای ادم و هوا) و این باور و فرهنگ غلطو تو ما ایجاد میکنه که از هر لحاظ برا خانم ها (نوع پوشش رفتار و ...)تصمیم بگیریم و تا حدی پیش رفته که عده ای از خانم ها هم به این باور رسیدن که ازاد بودنشون موجب انحراف مرد ها میشه و اینقدر این باورو ترویج دادن که واقن هم در بعضی موارد میشه.
یه سوال
شما مذکر هستید یا مونث ؟ :surprised:
اگه مذکر هستید باید اینو بهتر بدونید که غریزه جنسی آقایون خیلی محرک پذیره
مخصوصا تو جامعه ای که اکثر جوونا بیکار هستند (آدم که بیکار نباشه کلا فکر و ذهنش درگیره و جسمش هم اونقده خسته س که فرصت فکر کردن به این چیزا رو نداره)
یا غیر اینه :que:

از جانب همه دخترها حرف میزنم چون حرف دله همه دختراست همونطور که میبینی
نخیر
حرف دل همه دخترا نیست
کسی که اهل این چیزایی که شما ذکر کردید (حرکات و رفتار جلف و لباسهای تنگ و چسبان و . . . ) نباشه ، واسش هم مهم نیست اقایون چی بگن !
حالا یکی بیاد دزدا رو فحش بده
من که دزد نیستم چرا باید بهم بربخوره ؟!
 

پیر بابا

عضو جدید
«در جهان امروز که از زن تنها به عنوان یک وسیله و ابزار برای تأمین تمایلات شهوانی استفاده می‌شود .
استعمار و ایادی آن نیز که براساس سلطه طلبی خود در جستجوی راهها و شیوه‌های مناسب برای نفوذ فرهنگی و سیاسی در جامعه ما بودند، موقعیت زنان را بهانه قرار داده، با شعار ازادی و مساوات، فرهنگ برهنگی و بی‌بند و باری را اشاعه دادند و در این راه حتی خشن ترین رویه‌های استبدادی را نیز در قالب کشف حجاب رضاخانی به کار گرفتند. این منش که در دوره فرزند خلف رضاخان، شکل تلطیف شده و زیرکانه‌تری به خود گرفت، در ادبیات شاهانه، تحت عنوان «فریبا» بودن زن از آن یاد شد. در منطق شاه، زن مدرن و زن ازاد از قیود مذهب، رسالتش فریبایی است و همه موانع موجود بر سر راه تحقق این رسالت باید از سر راه برداشته شود و بدینسان بود که نه تنها زنان بلکه نیم دیگر جامعه یعنی مردان را نیز به بند افسون «فریبایی» کشاندند و خود شاهد بودیم که چگونه علاوه بر کاباره‌ها و رقاص خانه ها، و مجالس و محافل رسمی و غیر رسمی، معابر و میادین شهرها، پارکها، مراکز تفریحی، استخرها و سواحل دریا به صورت جلوه‌گاهی از این سیاست شاهانه عملاً‌ به عشرتکده هایی در خدمت ابتذال و فساد و تحذیر نسل جوان تبدیل گردید.
با نگاهی به ارباب رسانه به خوبی می‌توان دریافت که:‌
1 ـ در تبیلغات تجاری در سینما و روزنامه‌ها و مجلات بانوانی زیبا در نهایت دلبری و عشوه گری حضور دارند. گویی مخاطب و مشتری ایرانی پاشنه آشیلی به غیر از ... ندارد.
2ـ به اکثر شرکت ها، بنگاههای اقتصادی، مطب‌ها و مغازه‌ها که رجوع شود با دختران و زنانی مواجه می‌شویم که نهایت تلاش را در اروتیک جلوه دادن خود بکار برده اند، متاسفانه در اکثر مواقع نیز مخاطب و مشتری نیز در دام عشوه‌ها و غمزه‌های این بردگان جنسی گرفتار می‌آید و مطامع صاحب کسب و کار را بر می‌آورد.
3 ـ اگر سری به سینما و سریالهای تلویزیونی زده شود با انبوهی از دختران و زنان ... مواجه می‌شویم که جهت کسب گیشه و جذب مخاطب تلوزیونی در نقش‌های گوناگون حضور یافته اند.
اگر پرس‌وجویی شود متوجه خواهیم شد که قریب به اتفاق این عروسک‌های تبلیغاتی(به غیر از هنر پیشگان) متعلق به طبقات متوسط و پایین جامعه می‌باشند که به شرط حفظ زیبایی و عشوه گری در مقابل حقوقی ناچیز تن به فروش ظرافت‌های زنانه وجود خود جهت رونق کسب و کار ارباب سرمایه داده اند.
استفاده ابزاری و جنسی از زنان جهت رونق تجارت، اندکی ماست مالی اش می‌کنند و توری از جنس حریر بر سرشان می‌اندازند تا حفظ ظاهری کرده باشند .
ما در خریدهایمان چیزی بیش از آنچه ما پرداخت می‌نماییم، هزینه می‌کنیم. : «تبلیغات با فروش ارزش‌ها، تصاویر و مفاهیم عشق و ***، رؤیا و موفقیت، بیش از آنکه یک آینه منفعل از جامعه باشد، یک رسانه مؤثر و ترغیب‌کننده و تأثیرگذار و متقاعدکننده است که تأثیرات شگرفی دارد، هرچند در اکثر شرایط این تأثیر نامریی می‌باشد.»
صنعت تبلیغات، یکی از پیام‌آوران اصلی فرهنگی است که می‌تواند برای اعتماد به نسل دختران، مسموم کننده باشد، چرا که نگاهی به تصاویر تبلیغاتی ارائه شده در رسانه‌های ما، نشانگر این دنیای تیره و تار خواهد بود. به ویژه آنکه، این تبلیغات مسموم حتی دختران غیربالغ را نیز دربر می‌گیرد و از آنها می‌خواهد که شخصیت خود را به فراموشی بسپارند. البته در سال‌های اخیر، یک بیداری عمومی در مورد آسیب‌های وارده از تبلیغات بر شخصیت و رفتارهای دختران، به وجود آمده است. تبلیغاتی که از دختران ما می‌خواهد وزنی کمتر، اندامی باریک‌تر، بدنی عریان‌تر و زیباتر داشته و ساکت‌تر نیز باشند. البته دختران، از تصاویر تبلیغاتی زنان حاضر در این برنامه‌ها نیز تأثیر می‌پذیرند، تصاویری که در آنها وضعیت مورد انتظار جامعه از آنان و آنچه باید شوند را نشان می‌دهد.
زنان همواره از افسردگی و تنهایی هراسانند، لذا رسانه‌های تبلیغاتی هم از این تابوها برای فروش بیشتر محصولات دخانی بهره می‌گیرند. در این تصاویر، چنین وانمود می‌گردد که در سایه استعمال دخانیات، تأثیرات مثبتی در افراد به وجود می‌آید. کیلبورن در کتاب خویش، با بررسی این موضوع می‌نویسد: «دختران و زنان تشویق می‌گردند که از دخانیات و الکل برای غلبه بر عصبانیت و افسردگی خویش و نشان دادن طغیان روحی خود بهره گیرند. بدین ترتیب، آنان قربانی سودآوری این مؤسسات می‌گردند.
پس از ذکر این مسائل سؤال اصلی این است که به راستی بکار گیری زن در تبلیغات، سو استفاده از وی است یا نه؟ یا این تنها ایرادی است که از جانب فمینست‌ها وارد می‌شود؟!
هنگامی که از زن در جهت فروش و عرضه ی کالا استفاده کرده ایم در واقع وی را از یک انسان به یک کالا تنزل مقام داده ایم.
استفاده از جاذبه ی جنسی زن ،احمق جلوه دادن زن و محدود کردن فعالیت‌های زن به کار در خانه انواع مختلف تبعیض‌های جنسی اعمال شده به زنان در تبلیغات هستند.
در مورد اول (که بسیار در کشور‌های غربی رایج است)از زیبایی و فریبندگی زن در جهت منافع سرمایه داری و عرضه ی یک کالا است که نه تنها تنزل مقام و وجود زن در حد اشیا و حتی کمتر است.صاحبان سرمایه و شرکتهای تبلیغاتی چه توجیهی می‌توانند برای آن داشته باشند؟!آیا غیر از این است که از غریزه ی جنسی مصرف کننده در جهت فروش کالای خود استفاده می‌کنند؟!به عنوان مثال بارها دیده ایم در غرب تبلیغات مربوط به ماشین، از زنان نیمه برهنه استفاده می‌کنند. این خود برای اثبات این ادعا کافی است.
در مورد دوم زن را موجودی مصرف کننده ی صرف نشان می‌دهند که به هیچ چیز جز در خواست بی‌حد و حصر از همسر زحمتکش!!!! خود کار دیگری ندارد که مصداق این مورد را در تبلیغات مربوط به فروشگاها و مراکز خرید و همچنین لوازم خانگی بسیار دیده می‌شود. و یا اینکه خانم خانه را به گونه‌ای به تصویر می‌کشند که یا قادر به انجام امور مربوط به خانه نیست یا تمامی وظایف خود را بر گردن همسر خود نهاده!!!
در این میان یک مطلب جالب تر و البته آزار دهنده تر نیز خود را می‌نمایاند. مشاغلی مثل بازاریابی که در کشورهای صنعتی و فراصنعتی غرب کنونی یک رشته و حرفه بسیار تخصصی و آکادمیک است به علت همان ضعف زیربنایی ساختار اقتصاد و صنعت ایران به عنوان یکی از محوری ترین مشاغل خواستار حضور زنان در بازار کار جامعه ایران در حال رشد است.
. نگاهی به صنعت تبلیغ که در حقیقت شاهرگ نظام مصرف گرای سرمایه داری غربی است نشان می‌دهد که در آن جوامع زنان بیشترین (( کاربرد)) را در این صنعت پذیرا شده‌اند و استفاده ابزاری از جذابیت‌های زنانه امری طبیعی و حیاتی برای سرمایه داری و قسمت تبلیغات غربی است. امری که در هر بینشی و با هر زاویه دید انسانی امری غیراخلاقی و دور از شان انسانی زنانه است.
نگاهی به فضای بازار کار کشور خصوصا در کلان شهرها نشان می‌دهد که چنین منشی در فضای بازار کار اقتصاد ایران در حال پا گرفتن است. زنان بیشترین حامیان! را در بین مراکز بازاریابی دارند و در این میان توصیه به زنان برای بهره مندی افزون تر از جذابیت‌های زنانه به منظور جذب مشتری برای کالای مورد تبلیغ امری منطقی و عقلانی! گردیده است.
به هرحال با همه این اوصاف واقعیت جامعه دقیقا چیزی خلاف ایده آل‌های اخلاقی حرکت می‌کند و کتمان چنین نابسامانی هایی نیز امری ناممکن است. تجربه‌ای که غرب در دوران گذشته تجربه کرده است جامعه امروز ایران تجربه اش می‌کند و به نظر می‌رسد در حرکت تاریخ گریزی از این تجربت ندارد.
اما شاید بتوان با وجود تمام این نوشتار مجالی برای طرح این پرسش قائل شد که آیا راه برون رفت از این معضل وجود دارد؟
آیا می‌توان بدون هزینه پردازی‌های کلان در تجربت اندوزی‌های مشابه دنیای غرب زن را در جایگاه انسانی اش مشاهده کرد؟ برای رسیدن به این هدف چه می‌توان کرد و چه باید کرد و آیا اصولا به لحاظ جامعه شناختی و حتی مبانی و کارکردهای فلسفی امکان جهش از تجربه غرب در خصوص این وضع وجود دارد؟
امید است طرح این پرسشها بهانه‌ای باشد برای اندیشیدن در این موضوعات خصوصا برای اهل تخصص و خرد شاید که از همین طریق جرقه هایی برای بهتر دیدن و متفاوت عمل کردن آغاز گردد.
 

daryanian

عضو جدید
کاربر ممتاز
همون خود درگیری دیگه گلم.....خدا غریزه مردا رو بیشتر حواس دیگه شون تقویت کرده....همین گیرایی هم که میدن بخاطر اینه که دخترا شدیدا ذهنشون رو درگیر کرده....هر کدومشونم که بیشتر ادعای دور بودن و حروم بودن رابطه با خانوما رو دارن بیشتر طالب این روابطن....مثلا چندتا تاپیک میبینی که ما در مورد وضع ظاهری اقایون نظر بدیم؟عوضش باشگاه پر از تا پیکاییه که به حجاب و وضع ظاهری ما گیر میدن...یکی نیست بگه مرد حسابی حجاب خانوما که دست تو نیست.....برو نگاه خودتو پاک بکن...نفسزخودتو تذهیب کن
سلام، بله حرف جواد آقا راست بود در مورد چشم، و شما هم گناهی ندارید ولی شیطان نباید بیکار بمونه که،
ان آخرش هم اگه درست کنین ممنوم می شم : تهذیب نفس، مرسی
 

ویسا

عضو جدید
«در جهان امروز که از زن تنها به عنوان یک وسیله و ابزار برای تأمین تمایلات شهوانی استفاده می‌شود .
استعمار و ایادی آن نیز که براساس سلطه طلبی خود در جستجوی راهها و شیوه‌های مناسب برای نفوذ فرهنگی و سیاسی در جامعه ما بودند، موقعیت زنان را بهانه قرار داده، با شعار ازادی و مساوات، فرهنگ برهنگی و بی‌بند و باری را اشاعه دادند و در این راه حتی خشن ترین رویه‌های استبدادی را نیز در قالب کشف حجاب رضاخانی به کار گرفتند. این منش که در دوره فرزند خلف رضاخان، شکل تلطیف شده و زیرکانه‌تری به خود گرفت، در ادبیات شاهانه، تحت عنوان «فریبا» بودن زن از آن یاد شد. در منطق شاه، زن مدرن و زن ازاد از قیود مذهب، رسالتش فریبایی است و همه موانع موجود بر سر راه تحقق این رسالت باید از سر راه برداشته شود و بدینسان بود که نه تنها زنان بلکه نیم دیگر جامعه یعنی مردان را نیز به بند افسون «فریبایی» کشاندند و خود شاهد بودیم که چگونه علاوه بر کاباره‌ها و رقاص خانه ها، و مجالس و محافل رسمی و غیر رسمی، معابر و میادین شهرها، پارکها، مراکز تفریحی، استخرها و سواحل دریا به صورت جلوه‌گاهی از این سیاست شاهانه عملاً‌ به عشرتکده هایی در خدمت ابتذال و فساد و تحذیر نسل جوان تبدیل گردید.
با نگاهی به ارباب رسانه به خوبی می‌توان دریافت که:‌
1 ـ در تبیلغات تجاری در سینما و روزنامه‌ها و مجلات بانوانی زیبا در نهایت دلبری و عشوه گری حضور دارند. گویی مخاطب و مشتری ایرانی پاشنه آشیلی به غیر از ... ندارد.
2ـ به اکثر شرکت ها، بنگاههای اقتصادی، مطب‌ها و مغازه‌ها که رجوع شود با دختران و زنانی مواجه می‌شویم که نهایت تلاش را در اروتیک جلوه دادن خود بکار برده اند، متاسفانه در اکثر مواقع نیز مخاطب و مشتری نیز در دام عشوه‌ها و غمزه‌های این بردگان جنسی گرفتار می‌آید و مطامع صاحب کسب و کار را بر می‌آورد.
3 ـ اگر سری به سینما و سریالهای تلویزیونی زده شود با انبوهی از دختران و زنان ... مواجه می‌شویم که جهت کسب گیشه و جذب مخاطب تلوزیونی در نقش‌های گوناگون حضور یافته اند.
اگر پرس‌وجویی شود متوجه خواهیم شد که قریب به اتفاق این عروسک‌های تبلیغاتی(به غیر از هنر پیشگان) متعلق به طبقات متوسط و پایین جامعه می‌باشند که به شرط حفظ زیبایی و عشوه گری در مقابل حقوقی ناچیز تن به فروش ظرافت‌های زنانه وجود خود جهت رونق کسب و کار ارباب سرمایه داده اند.
استفاده ابزاری و جنسی از زنان جهت رونق تجارت، اندکی ماست مالی اش می‌کنند و توری از جنس حریر بر سرشان می‌اندازند تا حفظ ظاهری کرده باشند .
ما در خریدهایمان چیزی بیش از آنچه ما پرداخت می‌نماییم، هزینه می‌کنیم. : «تبلیغات با فروش ارزش‌ها، تصاویر و مفاهیم عشق و ***، رؤیا و موفقیت، بیش از آنکه یک آینه منفعل از جامعه باشد، یک رسانه مؤثر و ترغیب‌کننده و تأثیرگذار و متقاعدکننده است که تأثیرات شگرفی دارد، هرچند در اکثر شرایط این تأثیر نامریی می‌باشد.»
صنعت تبلیغات، یکی از پیام‌آوران اصلی فرهنگی است که می‌تواند برای اعتماد به نسل دختران، مسموم کننده باشد، چرا که نگاهی به تصاویر تبلیغاتی ارائه شده در رسانه‌های ما، نشانگر این دنیای تیره و تار خواهد بود. به ویژه آنکه، این تبلیغات مسموم حتی دختران غیربالغ را نیز دربر می‌گیرد و از آنها می‌خواهد که شخصیت خود را به فراموشی بسپارند. البته در سال‌های اخیر، یک بیداری عمومی در مورد آسیب‌های وارده از تبلیغات بر شخصیت و رفتارهای دختران، به وجود آمده است. تبلیغاتی که از دختران ما می‌خواهد وزنی کمتر، اندامی باریک‌تر، بدنی عریان‌تر و زیباتر داشته و ساکت‌تر نیز باشند. البته دختران، از تصاویر تبلیغاتی زنان حاضر در این برنامه‌ها نیز تأثیر می‌پذیرند، تصاویری که در آنها وضعیت مورد انتظار جامعه از آنان و آنچه باید شوند را نشان می‌دهد.
زنان همواره از افسردگی و تنهایی هراسانند، لذا رسانه‌های تبلیغاتی هم از این تابوها برای فروش بیشتر محصولات دخانی بهره می‌گیرند. در این تصاویر، چنین وانمود می‌گردد که در سایه استعمال دخانیات، تأثیرات مثبتی در افراد به وجود می‌آید. کیلبورن در کتاب خویش، با بررسی این موضوع می‌نویسد: «دختران و زنان تشویق می‌گردند که از دخانیات و الکل برای غلبه بر عصبانیت و افسردگی خویش و نشان دادن طغیان روحی خود بهره گیرند. بدین ترتیب، آنان قربانی سودآوری این مؤسسات می‌گردند.
پس از ذکر این مسائل سؤال اصلی این است که به راستی بکار گیری زن در تبلیغات، سو استفاده از وی است یا نه؟ یا این تنها ایرادی است که از جانب فمینست‌ها وارد می‌شود؟!
هنگامی که از زن در جهت فروش و عرضه ی کالا استفاده کرده ایم در واقع وی را از یک انسان به یک کالا تنزل مقام داده ایم.
استفاده از جاذبه ی جنسی زن ،احمق جلوه دادن زن و محدود کردن فعالیت‌های زن به کار در خانه انواع مختلف تبعیض‌های جنسی اعمال شده به زنان در تبلیغات هستند.
در مورد اول (که بسیار در کشور‌های غربی رایج است)از زیبایی و فریبندگی زن در جهت منافع سرمایه داری و عرضه ی یک کالا است که نه تنها تنزل مقام و وجود زن در حد اشیا و حتی کمتر است.صاحبان سرمایه و شرکتهای تبلیغاتی چه توجیهی می‌توانند برای آن داشته باشند؟!آیا غیر از این است که از غریزه ی جنسی مصرف کننده در جهت فروش کالای خود استفاده می‌کنند؟!به عنوان مثال بارها دیده ایم در غرب تبلیغات مربوط به ماشین، از زنان نیمه برهنه استفاده می‌کنند. این خود برای اثبات این ادعا کافی است.
در مورد دوم زن را موجودی مصرف کننده ی صرف نشان می‌دهند که به هیچ چیز جز در خواست بی‌حد و حصر از همسر زحمتکش!!!! خود کار دیگری ندارد که مصداق این مورد را در تبلیغات مربوط به فروشگاها و مراکز خرید و همچنین لوازم خانگی بسیار دیده می‌شود. و یا اینکه خانم خانه را به گونه‌ای به تصویر می‌کشند که یا قادر به انجام امور مربوط به خانه نیست یا تمامی وظایف خود را بر گردن همسر خود نهاده!!!
در این میان یک مطلب جالب تر و البته آزار دهنده تر نیز خود را می‌نمایاند. مشاغلی مثل بازاریابی که در کشورهای صنعتی و فراصنعتی غرب کنونی یک رشته و حرفه بسیار تخصصی و آکادمیک است به علت همان ضعف زیربنایی ساختار اقتصاد و صنعت ایران به عنوان یکی از محوری ترین مشاغل خواستار حضور زنان در بازار کار جامعه ایران در حال رشد است.
. نگاهی به صنعت تبلیغ که در حقیقت شاهرگ نظام مصرف گرای سرمایه داری غربی است نشان می‌دهد که در آن جوامع زنان بیشترین (( کاربرد)) را در این صنعت پذیرا شده‌اند و استفاده ابزاری از جذابیت‌های زنانه امری طبیعی و حیاتی برای سرمایه داری و قسمت تبلیغات غربی است. امری که در هر بینشی و با هر زاویه دید انسانی امری غیراخلاقی و دور از شان انسانی زنانه است.
نگاهی به فضای بازار کار کشور خصوصا در کلان شهرها نشان می‌دهد که چنین منشی در فضای بازار کار اقتصاد ایران در حال پا گرفتن است. زنان بیشترین حامیان! را در بین مراکز بازاریابی دارند و در این میان توصیه به زنان برای بهره مندی افزون تر از جذابیت‌های زنانه به منظور جذب مشتری برای کالای مورد تبلیغ امری منطقی و عقلانی! گردیده است.
به هرحال با همه این اوصاف واقعیت جامعه دقیقا چیزی خلاف ایده آل‌های اخلاقی حرکت می‌کند و کتمان چنین نابسامانی هایی نیز امری ناممکن است. تجربه‌ای که غرب در دوران گذشته تجربه کرده است جامعه امروز ایران تجربه اش می‌کند و به نظر می‌رسد در حرکت تاریخ گریزی از این تجربت ندارد.
اما شاید بتوان با وجود تمام این نوشتار مجالی برای طرح این پرسش قائل شد که آیا راه برون رفت از این معضل وجود دارد؟
آیا می‌توان بدون هزینه پردازی‌های کلان در تجربت اندوزی‌های مشابه دنیای غرب زن را در جایگاه انسانی اش مشاهده کرد؟ برای رسیدن به این هدف چه می‌توان کرد و چه باید کرد و آیا اصولا به لحاظ جامعه شناختی و حتی مبانی و کارکردهای فلسفی امکان جهش از تجربه غرب در خصوص این وضع وجود دارد؟
امید است طرح این پرسشها بهانه‌ای باشد برای اندیشیدن در این موضوعات خصوصا برای اهل تخصص و خرد شاید که از همین طریق جرقه هایی برای بهتر دیدن و متفاوت عمل کردن آغاز گردد.
چقدر زیاده

خلاصه کن عزیزم بشه بخونیم
 

A N A H I T A

عضو جدید
کاربر ممتاز
این یه نمونه ش از الفاظی که عرض کردم


من نمیخوام قضاوت کنم
شما خودتون چن تا پست از اقایون پیدا کنید که شبیه اینا باشن !
====================================================

اگه با این قصد تایپیک زدید مطمئن باشید هیشکی شرکت نمیکنه:warn:

تا حالا کسی در این تالار برای پست فینگلیش نه تذکر گرفته و نه اخطار

یه سوال
شما مذکر هستید یا مونث ؟ :surprised:
اگه مذکر هستید باید اینو بهتر بدونید که غریزه جنسی آقایون خیلی محرک پذیره
مخصوصا تو جامعه ای که اکثر جوونا بیکار هستند (آدم که بیکار نباشه کلا فکر و ذهنش درگیره و جسمش هم اونقده خسته س که فرصت فکر کردن به این چیزا رو نداره)
یا غیر اینه :que:

نخیر
حرف دل همه دخترا نیست
کسی که اهل این چیزایی که شما ذکر کردید (حرکات و رفتار جلف و لباسهای تنگ و چسبان و . . . ) نباشه ، واسش هم مهم نیست اقایون چی بگن !
حالا یکی بیاد دزدا رو فحش بده
من که دزد نیستم چرا باید بهم بربخوره ؟!
کاش فقط دختر بودی بابک تا به همه دخترها میگفتن ابزار و عروسک تا بفهمی که چه دردی دختر بودن......
 

malihe68

عضو جدید
من که فکر نمی کنم شدنی باشه این

آخه همه رو که نمیشه تغییر داد

میگیم چرا ایران به انگشت کوچیکه (چین) کشورا نمی رسه چون بیشتر به خاطر مشکل فرهنگیه
چند نفر تغییر کنند بهتر از هیچی تغییر نکنه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا