بحث و گفتگو پیرامون آزمونها( کاردانی به کارشناسی- کارشناسی ارشد و دکترا) مكانيك سيالات

farshid992006

عضو جدید
در جواب دوست بالاییمون باید بگم شاید برنامتون خیلی سنگین هست
شاید هم زیادی دارید متهبه خشخاش میزارید
در کل به نظر من کسایی که میتونن ترم 7 رو مرخصی بگیرند الان براشون خیلی زوده که برا کنکور اماده بشن و از اون ور وقت اضافه ی زیادی میارن و همچنین خسته میشن تو این مدت و این ممکنه در اخر کار کمی به ضررشون تموم بشه
 

farshid992006

عضو جدید
سلام بچه ها به نظرتون با درصدای زیر حدودا چه رتبه ای میارم من
زبان 35
ریاضی 25
سیالات 61
جامدات 45
دینامیک 35
 

ehsan-inventor

عضو جدید
در جواب دوست بالاییمون باید بگم شاید برنامتون خیلی سنگین هست
شاید هم زیادی دارید متهبه خشخاش میزارید
در کل به نظر من کسایی که میتونن ترم 7 رو مرخصی بگیرند الان براشون خیلی زوده که برا کنکور اماده بشن و از اون ور وقت اضافه ی زیادی میارن و همچنین خسته میشن تو این مدت و این ممکنه در اخر کار کمی به ضررشون تموم بشه

ممنون از راهنمایی شما
همون طور که گفتم برای منم مشکلات زیادی هر روز اتفاق میفته که ناخواسته هست...فکر می کنم به خاطر نزدیک شدن به عید باشه(اکثر مشکلام این طوریه!) همون طوری که دوستان گفتن این می تونه خوب باشه و برای بعدها که وقت ارزش بیشتری پیدا می کنه ازش استفاده کنیم..
من تا 2-3 روز پیش اعصابم خیلی خرد شده بود که نمی تونم چیزی بخونم ولی الان رلکسم ! نه به این معنی که بذارم کنار...
کارامو تو یه لیست نوشتم و سعی می کنم هرچه سریع تر انجامشون بدم و خلاص شم و جدی شروع کنم...این یه خودسازیه.همگی موفق باشید
 

ئشد

عضو جدید
درود
بچه ها اگه میخواید کتاب های آقاسی رو تهیه کنید، حتما قبلش یه سر به سایتش بزنید

http://www.m-aghasi.ir/

منم قرار کتابهای آقاسی رو بگیرم
اما خود استاد فرموده اند دست نگهدارید
بعد عید ویرایش جدید ریاضی 1 و 2 به چاپ میرسه
به نظرم ویرایش سوم میشه
موفق باشد
سلام.
یک میل به استاد زدم و پرسیدم که میزان تغییرات کتاب جدیدشون چقدره؟! دقیقا جواب استاد رو کپی میکنم براتون :
" ba salam
be jelde 2 soalte 90 azad va sarasari ezafe mishvad.jelde1 faghat ghalthash eslah mishe va taghire kami mikoone(bade az namayeshgah jadid ha be bazar miad)"
پس بچه هایی که کتاب رو خریدن نگران نباشن ، غلط نامه دو کتابی هم که خریدین در سایت خود آقاسی هست !
 

ئشد

عضو جدید
سلام دوستان منم به امید خدا میخوام شروع کنم. دارم کتابها رو میخرم کم کم
که از هفته آینده استارت بزنم. فقط خیلیها اشاره کرده بودند که از هر باکس یه درس رو همزمان بخونیم.
من میخوام از ریاضی 1 و استاتیک شروع کنم.
ریاضی 1 رو که قراره کتاب آقاسی بخرم.(حالا نمیدونم از همین ویرایشهای در بازار باید خرید یا منتظره چاپ و ویرایش جدید باشم)
استاتیک برای درس و تست از چه کتابی خوبه استفاده کنم که جامع و کامل باشه. کتاب مریام کامل هست ولی کنکوری درس نداده و تست هم که نداره.
سلام
اگر نگاهی به سوالات کنکور سالهای گذشته کنید میبینید تقریبا و گاه دقیقا ، سوالها از تمرینهای مریام است . پس توصیه بچه های موفق سالهای گذشته حل تک تک تمرینهای مریام و تسلط بر تمرینهاست !
موفق باشید.
 

ئشد

عضو جدید
بچه ها نمی خوام از اولش بهتون انرزی منفی بدم ولی نمی دونم چرا نمی تونم هر روز به برنامم عمل کنم ، روزای اول که شروع کردم خوب بود ولی الان نمی دونم واسه چی نمی تونم ادامه بدم ، هر روز یک اتفاقی می افته که نمی تونم بخونم ، به خصوص که دانشجو هم هستم ، وضعیت بدتر شده ، یه راهنمایی کنید . البته ناگفته نماند من علاقه شدیدی به درس خوندن دارم یعنی با درس خوندن مشکل ندارم اما مشکلاتی پیش میاد که نمی تونم برنامه ریزی هر روز رو انجام بدم . بیاین مثلا بگیم تا سه روز آینده ، این فصل می خونیم ، رفع اشکال می کنیم ، می دونم شاید پیشنهادم جالب نباشه ، اما فکر می کنم لاقل این جوری چون خودم رو موظف می دونم که باید این فصل رو بخونم ،و به عده ای قول دادم شاید بهتر بشه ...
ببخشید که سرتون رو درد اوردم :(
سلام .
وقتی میبینید درس خوندنتون اونجوری که دوست دارید پیش نمیره، باید ریشه یابی کنید :
یا مشکل از برنامه ریزی شما و سطح توقع شما از خودتون و در نظر نگرفتن یک سری فاکتور ها در برنامه ریزی (مثل حوادث پیش بینی نشده و دروس دانشگاه و ...) بوده
و یا مشکل را اطرافیان ایجاد کرده اند.
در هر دو صورت وقتی منبع مشکل پیدا شود ، حل کردن آن بسیار راحت تر است.
یادتون باشه برنامه ریزی باید ابزاری در دست شما برای بهتر انجام دادن کارهاتون باشه ، نه شما به ابزاری برای فرمانبری از برنامه ریزی تبدیل بشید!
سعی کنید برنامه ریزیتون نرم و انعطاف پذیر باشه و مثل موم توی دستتون ! این جوری هر لحظه با شرایط جدید تصمیمی بهتر خواهید گرفت و هرگز عصبی و ناامید نمیشید.
راستی من به یکی دیگه از دوستان هم گفتم: توی این یک سال پیش رو حتما باز هم بارها و بارها مشکلاتی پیش میاد پس این مشکلات پیش اومده اخیر ، میتونه کمک بزرگی باشه تا شما راه مقابله با این مشکلات رو یاد بگیرید، این جوری اگه 1 ماه مونده به کنکور براتون مشکلی پیش بیاد دیگه بلدید چه جوری باهاش مقابله کنید که عصبی نشید و ناامید.
راستی اگه از اون افرادی هستید که گروهی بهتر درس میخونید با چند تا از بچه های دانشگاهتون همقدم بشید و همزمان بخونید تا با یک رقابت سالم بتونید بهترین نتیجه رو بگیرید.
موفق باشید.
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال 72 درسته ولی 81 نمی دونم من زدم3/8
سوال 75و78 درست زده؟
مگه این قرقره چجوری حل میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

ئشد

عضو جدید
سلام به همگی
لطفا حتما حتما وقت بگذارید و این مطلب رو بخونید. مطمئنا به دردتون میخوره ! من که واقعا از وقتی این اصل رو رعایت میکنم ، زندگیم خیلی عالی شده !

قانون- اصل 10/90 استفان کاوی

( این قانون-اصل میتواند زندگی را یرایتان تغییر دهد، یا حداقل عکس العمل شما را نسبت به موقعیت ها تغییر دهد )

این چه قانونی است؟
• 10 درصد زندگی چیزیست که بر شما اتفاق می افتد.
• 90 درصد زندگی آن چیزی است که شما تصمیم میگیرید چطور عکس العمل نشان دهید.

آیا ما واقعاً کنترل بر 10درصد آنچه بر ما واقع میشود را نداریم؟
ما نمیتوانیم جلوی خرابی ماشین را بگیریم یا هواپیما تأخیر دارد و تمام برنامه ها یمان بهم میریزد و... یا وقتی یک راننده وسط ترافیک جلوی ما می پیچد. ما بر این 10درصد است که هیچ کنترلی نداریم،90 درصد بقیه متفاوت است – شما هستید که آن 90 درصد را مشخص میکنید.
چگونه؟ با عکس العمل خودتان، یا نوع برخودتان با مسائل – شما کنترلی بر چراغ قرمز ندارید، گرچه عکس العمل خود را میتوانید در کنترل خود داشته باشید.
اجازه ندهید کنترل زندگیتان در دست دیگران باشد.

شما هستید که نوع برخوردتان را کنترل میکنید.


حالا بیائید یک مثال را با هم مرور کنیم:
شما مشغول صرف صبحانه با افراد خانواده هستید و ناگهان دست دخترتان به لیوان چای خورده و تمامی آن بر روی پیراهن شما میریزد. شما اینجا هیچ کنترلی بر آنچه رخ داده ندارید. اتقاقی که بعداً می افتد بستگی کامل به نوع برخورد شما با مسأ له ( عکس العمل شما ) دارد. شما با عصبانیت شروع به پرخاش به دخترتان میکنید و او هم ناراحت و گریان میز صبحانه را ترک میکند. حتی شما ناراحتی خودتان را به سر همسرتان خالی میکنید و او را مقصر می بینید که چرا لیوان چای را لب میز گذاشته بوده است! با سرعت به اتاق خواب رفته و پیراهن را عوض کرده و بر میگردید ولی...
اکنون دختر شما که با آن شرایط میز صبحانه را ترک کرده بود، برای سرويس مدرسه نتوانسته آماده شود وهمسرتان هم که عجله دارد و شما هستید که با دلخوری و عصبانیت می باید دخترتان را به مدرسه ببرید در راه از سرعت مجاز بعلت عجله تجاوز کرده و یک جریمه هم میشوید. حالا با یک ربع ساعت تأ خیر به مدرسه دخترتان رسیده ولی او که هنوز دلخور است بدون خداحافظی در را باز کرده و راهش را کشیده و با شانه های افتاده بطرف مدرسه میرود. حالابا 20 دقیقه تاخیر به سر کار تان میرسید. تازه متوجه میشوید که در این گیرو دار کیف کارتان را هم در منزل جا گذاشته اید. روز شما خیلی بد شروع شد و بطوریکه پیش رفته بدتر هم شده و حالا شما منتظرید تا زودتر بتوانید به خانه برگردید. وقتی بر میگردید، با فاصله نا مطلوب بین خود و همسر و دخترتان که از صبح تا به حال از دست شما ناراحت بوده اند، روبرو میشوید.

چرا شما یک روز بد داشتید؟
(الف) لیوان چای باعث شده؟
(ب) دخترتان باعث شده؟
(ج) مأمور راهنمایی رانندگی که شما را جریمه کرده باعث شد؟
(د) یا خودتان باعث آن بودید؟


شما بر اتفاق ریختن لیوان چای هیچ کنترلی نداشتید.
آنجه در آن 5 ثانیه گذشت، چگونگی عکس العمل شما با واقعه ریختن چای بود که روز شما را خراب کرد. چیزی که میشد اتفاق بیافتد و میشود اینگونه باشد چنین است:
دختر شما آماده گریه است. شما آرام میگوئید: اشکالی ندارد عزیزم، دفعات بعدی بیشتر دقت کن.... در حالیکه یک حوله برداشته و چای ریخته را پاک میکنید، به اطاق خواب رفته و لباس خود را عوض کرده و بموقع بر میگردید و می بینید که دخترتان در حالیکه به طرف سرویس می رود به شما نگاه تحسین آمیز و محبت بار میکند، دست تکان میدهد و خداحافظی میکند. بموقع به سر کار رسیده و با روحیه خوب به همکاران صبح بخیر میگوئید.

تفاوت را می بینید؟
دو سناریو که هر دو شروع یکسان ولی پایان بسیار متفاوت دارند.

چرا؟
چون عکس العمل شما متفاوت بوده.
شما بواقع بر10 درصد وقایع زندگی کنترل ندارید ولی 90 درصد با نوع برخورد خودتان با مسائل رقم میخورد.

حالا می بینید وقتی که اصل 10/90 به کار برید چطور از نتایج آن متعَجب میشوید.
شما با بکار بردن این اصل هیچ ضرری نمی کنید. ولی فقط تمرین کنید و تمرین کنید که تمرین کنید....
اصل 10/90 خارق العاده است، تعداد معدودی از این اصل مطلع هستند و آن را بکار میبرند.

نتیجه؟

شما خود نتیجه را خواهید دید و زندگی را نوع دیگر تجربه میکنید. میلیون ها نفر از استرس نا خواسته و نا حق رنج میبرند و جز دردسر و سر درد چیزی ندارند. خوبست همگی اصل 10/90 را درک کرده و بکار بریم که میتواند زندگی ها را تغییردهد لذت آن را ببرید. فقط نیاز به اراده دارد تا به خود فرصت تجربه را بدهیم.
بواقع هر کاری که ما میکنیم، هر چه ما میدهیم، هر چه میگوئیم و حتی هر چه فکر میکنیم مثل بومرنگ است که به خود ما بر میگردد. اگر خواهان دریافت هستیم، بیاموزیم که اول لازم است دهنده باشیم. شاید دستمان خالی بماند، ولی قلب ما سر شار از محبت و عشق خواهد بود.
 

mbamiri

عضو جدید
كسي فايل رياضي مهندس كريمي كه سوالاي امسال رو حل كرده بدست آورده؟سوال 50 رو ايشون چي بدست آورده؟
 

shayan1366

عضو جدید
وقتی مقطع مفتول از دایره به مربع تبدیل بشه ثابت فنر کم مشه یا زیاد؟تنش برشی چی؟لطفا با دلیل بگین
 

baroonboy

عضو جدید
تکرار سوال
با سلام

برای درس دینامیک ماشین کتاب عباس راستگو پوران زیاد جالب نیست ، یکی از دوستان کتاب والدرون رو معرفی کرده بود ، این کتاب لاتینه و یا ترجمه هم شده ؟
کسی میدونه این کتاب رو از کجا باید تهیه و یا لینک دانلودی سراغ داره ؟

در موردریاضی هم چند تا سوال داشتم :
- من کتابهای ریاضی 1 و 2 ، معادلات و ریاضی مهندسی رو دارم از پارسه ( محمد صادق معتقدی ) میخونم که این کتابها رو پارسال آذرماه گرفتم ، میخواستم بدونم که موردی نداره (در محتوای کتابها تغییری ایجاد نشده ) با توجه به گذشت کنکور پارسال ؟
- آیا همین کتابها کفایت میکنه ؟ (البته باید بگم که من علاوه بر کتابها ، کتابهای تست اونها رو هم گرفتم همون آذرماه و این کتابها حجم کمی دارند نمیدونم کفایت میکنه)
- بعضی ها کتابهای دکتر نیکوکار و بعضیها آقاسی رو پیشنهاد میدن ! از دوستان مستعدی که جدی میخونن لطفا کمک کنند که آیا باید مثلا ریاضی 1و 2 رو از فلان مولف و معادلات رو از مولف دیگر و بهمین ترتیب .... فکر کنم منظورم رو متوجه شده باشید که دنبال جزئیات بیشتری هستم که کدوم کتاب رو برای کدوم درس بخونم چون وقت زیادی دارم صرف خوندن ریاضی میکنم !

به امید موفقیت
قبلا تشکر.








سلام

کتاب دینامیک ماشین حسینی واسه انتشارات راهیان ارشد گویا قراره تا نمایشگاه کتاب بیاد...

تعریفشا زیاد شنیدم. اگر مثل طراحی اجزاء راهیان باشه(اونم تالیف حسینی) بد نیست...

ارجاعت میدم به لینک زیر

http://hosseini1987.blogfa.com/

موفق باشی
 

solarisal

عضو جدید
دوستان من فکر میکنم جوابهای ماهان اشتباهه
نظر شما چیه؟
منم با نظر شما موافقم. خیلی از روی عجله و بدون کارشناسی کلید زدن:warn:. برای همین پر اشتباهه باید منتظر کلیدای سازمان سنجش باشیم
به امید موفقیت همه دوستان:gol:
 

the great leader

عضو جدید
در مورد سوال 79 یقین داشته باشین رادیکال 260 میشه شک نکنید با یک استادم چک شده.
من خودم رادیکال 65 رو زدم که اشتباهه.سر فرصت حسابش کردم شد رادیکال 80 و متاسفانه باید بگم که یک در هزار پیش میاد که یه سوالی رو اینجوری با دقت حل کنم و اشتباه باشه.ولی بازم احتمال اشتباه میدم چون ما که معصوم نیستیم.البته باید گوشزد کنم که اگر رادیکال 65 که سر جلسه زدم اشتباه باشه از صمیم قلب آرزو میکنم که جواب شما درست باشه نه رادیکال 80 که حداقل یکیمون این وسط حالشو ببره!
 

javadakbari1

عضو جدید
اوکی
تازه دوباره نگاه کردم دیدم 5 و 5 میشه
خودمم 5 و 5 زده بودم
فکر کردم اشتباه زدم
نه دوست من ببین... همه اعضا صفر نیرویی هستند و فقط AK و BK می مونه در این حالت
چون قرینه هست 5 نیوتون به هر عضو وارد میشه حالا عضو BK رو در نظر بگیر ... سیگما در راستای عمودیy نتیجه می ده by مساوی 5 .. سیگما ی گشتاور حول k نتیجه می ده bx مساوی 2/5-
راه میان بر هم داره وقتی این دو عضو باقی مونده به مفصل b نگاه کن، فقط یک عضو به سمت شمال غرب ازش خارج شده بنام bk که دو نیرویی هست پس حتما در راستای افقی جهتش به سمت x های منفی هست که یک گزینه این رو داره
 

javadakbari1

عضو جدید
من خودم رادیکال 65 رو زدم که اشتباهه.سر فرصت حسابش کردم شد رادیکال 80 و متاسفانه باید بگم که یک در هزار پیش میاد که یه سوالی رو اینجوری با دقت حل کنم و اشتباه باشه.ولی بازم احتمال اشتباه میدم چون ما که معصوم نیستیم.البته باید گوشزد کنم که اگر رادیکال 65 که سر جلسه زدم اشتباه باشه از صمیم قلب آرزو میکنم که جواب شما درست باشه نه رادیکال 80 که حداقل یکیمون این وسط حالشو ببره!
اصلا 80 یی بوجود نمیاد زیر رادیکال ... 260 هم ضریبی از 65 هست.
 

the great leader

عضو جدید
دوستان من فکر میکنم جوابهای ماهان اشتباهه
نظر شما چیه؟
صبحت بخیر عزیزم با آن که گفته بودی دیشب خدا نگهدار با آن که ...(شوخی بود)
خوشحالم که یکی دیگه به اتحادیه مخالفین ماهان اضافه شد!
 
آخرین ویرایش:

gladiatur

عضو جدید
سلام
اگر نگاهی به سوالات کنکور سالهای گذشته کنید میبینید تقریبا و گاه دقیقا ، سوالها از تمرینهای مریام است . پس توصیه بچه های موفق سالهای گذشته حل تک تک تمرینهای مریام و تسلط بر تمرینهاست !
موفق باشید.

ممنون دوست عزیز. پس پیشنهاد شما اینه که کتاب مریام رو بخونم و دنبال جزوه استاتیک پارسه یا منابع دیگه نباشم؟
منظور من بیشتر روشهای کنکوری استاتیک هست و حل کردن تستهای مربوط به آن.
 
بالا