آموزش Minitab 14 ، بهترين نرم افزار کنترل کيفيت آماري

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
;) ;) ;) ;) ;)

MiniTab 14.2

این هم یک نرم افزار حرفه ای و تخصصی بسیار معروف و کاربردی برای مهندسی صنایع و کنترل کیفیت و آمار در رابطه با برنامه های مختلف به قیمت 1195 دلار

اين نرم‌افزار از جمله نرم‌افزار‌هاي تخصصي و پر كاربرد مباحث آماري و كنترل كيفيت مي‌باشد. كه به‌دليل سهولت در استفاده و مشابهت زياد با نرم‌افزارهاي پركاربرد صفحه گسترده چون اكسل فراگير شده‌است. از قابليت‌هاي اين نرم‌افزار مي‌توان به امكان ارائه نمودارهاي شوهارت، نمودار كنترل دامنه متحرك، شبيه‌سازي داده‌هاي تصادفي، آمار توصيفي‌، تجزيه تحليل سيستم‌هاي اندازه‌گيري و... اشاره كرد





حجم : 77 مگابایت

دانلود : فول ورژن در دو قسمت از سایت رپیدشیر

دانلود فول : قسمت اول

دانلودفول :قسمت دوم
__________________

dvb2.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
ممنون از لینک تون
من یه پیشنهاد می کنم
یه نرم افزار خیلی قوی تر از مینی تب هست برای مسائل آماری خیلی کامل تر
Spss رو پیشنهاد می کنم.
 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
AnalystSoft BioStat Professional v1.5.0 WinAll

شما با اين نرم افزار ميتوانيد از ابزارهاي آماري و دياگرام ها نمودارهاي آنها استفاده بكنيد كه اين دو را به هم به صورتي مناسب ربط ميدهد. ابزارهاي آناليز آماري اين نرم افزار بيشتر به زيست شناسي و دارويي متمايل است استفاده از اين نرم افزار آنقدر آسان است كه حتي كسي كه از آمار چيزي نميداند ميتواند از آن استفاده بكند. شما نتايج آناليزها را ميتوانيد به راحتي بدست آوريد بدون هيچ اشتباهي كه ممكن است توسط افراد صورت بگيرد.
آنچه در آمار است را كه ميتوانيد با اين نرم افزار بدست آوريد عبارتند از :
آزمايش هاي نرمال ، تعيين آمار توصيفي ، آزمون تي ، آزمون اف فيشر ، تحليل هاي رگرسيون و بسياري ديگر ... كه در صفحه بعدي ميتوانيد ببينيد.




حجم : 7.2 مگابایت

دانلود : فول برنامه از اینجا دریافت بکنید
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با سلام
فکر کنم لینکتون مورد داره اگه براتون امکان داره این نرم افزار آماریه BIO برای میل من بفرستید ممنون
با احترام
velayati.mehdi@gmail.com
 

moda

عضو جدید
آموزش Minitab 14 ، بهترين نرم افزار کنترل کيفيت آماري

منابع:
http://www.betsa.ir
http://www.vahidsoft.com

شروع کار با Minitab
برای باز کردن Minitab به صورت زير عمل کنيد: Start>Programs>Minitab 14>Minitab 14
Minitab دارای چندین پنجره است اما هميشه با دو پنجره اصلی قابل مشاهده (شکل يک) باز می شود:
  • پنجره Session که نتايج آناليزها را به صورت Text بيان می کند، همچنين در اين پنجره می توانيد به جای استفاده از منوهای Minitab دستورات را به صورت خط فرمان تايپ کنيد.
  • پنجره Data که دارای يک کاربرگ باز می باشد، که خيلی شبيه برنامه های صفحه گسترده نظير Excel می باشد. شما می توانيد به طور همزمان چندين کاربرگ را باز کنيد.
پنجره Data از سطرها و ستون هايی تشکيل شده است که محل برخورد هر سطر و ستون را سل (cell) می نامند و کل سل ها يک کاربرگ (worksheet) را تشکيل می دهند.
شکل يکستون ها با حروف C1, C2 و ... و سطرها با 1،2 و... مشخص شده اند. سل فعال با پررنگ شدن نسبت به سل های ديگر مشخص می شود (مانند سل 1و C2 در شکل یک)، هر سل را با کليک کردن روی آن می توان فعال کرد. يک کاربرگ دارای 1000 ستون و سطرهای زيادی (بسته به حافظه در دسترس کامپيوتر) است ولی مجموع سل های دارای داده ، بايستی کمتر از 3500 باشد.
گوشه بالای سمت چپ کاربرگ مربوط به پيکان ورود داده هاست. بدين معنی که اگر حالت افق باشد (
) پس از هر بار فشار دادن Enter سل فعال به سمت راست حرکت می کند و اگر حالت عمودی باشد (
) پس از هر بار فشار دادن Enter سل فعال به سمت پايین حرکت می کند. از اين پنجره برای ورود داده ها استفاده می شود. و مزيت آن اين است که داده ها در هر لحظه قابل ويرايش هستند و حرکت بين سل ها به راحتی صورت می گيرد.


------------------------------------------
* نمودار پارتو
شايد در واحد صنعتی خودتان به اين نتيجه رسيده باشيد که يکی دو علت بيش از علت های ديگر باعث ايجاد ضايعات و دوباره کاری ها می شود. اگر چنين است آيا تا به حال درصد علت های مختلف را بدست آورده ايد؟ آيا تا به حال نمودار پارتو رسم کرده ايد؟ آيا تا به حال.... پس با ما باشيد!!!
نمودار پارتو، نمودار ميله ای است که علل مشکلات به وجود آمده را با فراوانی آن مقايسه می کند. نام اين نمودار از نام ويلفرد پارتو ، دانشمند علوم اجتماعی گرفته شده است. وی معتقد است در بعضی جوامع، اکثريت ثروت در اختيار درصد کمی از مردم است.

مهندسان کيفيت نيز بر اين باورند که مشاهده نقص ها از توزيع پارتو مشابهی پيروی می کند. به عبارت ديگر درصد زيادی از نقص ها و مشکلات ناشی از درصد کمی از علل و عوامل اصلی می باشد ولی تعداد کمی از اين علل اهميت داشته و بارفع آن ها می توان بخش اعظمی از مشکلات را حل نمود. قاعده پارتو با قانون 20-80 شناخته شده است. نتيجه می گيريم که 80% مشکلات ناشی از 20% منابع ناشناخته (بالقوه) هستند. نمودار پارتو برای به تصوير کشيدن و توضيح دادن مشکلات و عيوب به کار می رود، همچنين می تواند در تضمين عوامل تصادفی يک مشکل به خصوص ، و تصميم گيری محل قرار گرفتن بيشترين نيرو برای به دست آوردن بيشترين نتيجه به کار رود. بايد توجه داشت که نمودار پارتو به طور خودکار مهم ترين عيب را مشخص نمی کند بلکه فقط آن هايی را که بيشتر از بقيه مشاهده شده اند، تعيین می کند. نمودار پارتو يک نمودار ميله ای را با يک نمودار خطی تجمعی ترکيب می کند، خط تجمعی در نمودار پارتو بيانگر سهم کل علت ها می باشد، نمودار ميله ای مقادير را به صورت نزولی از سمت چپ به راست نشان می دهد که ارتفاع هر ميله نشان دهنده نوسان يا تأثير مشکلات است. خط تجمعی هم درصد هر ميله را از درصد کل ميله ها نشان می دهد، به عبارت ديگر مشخص می کند که هر ميله چند درصد از مجموع ميله ها را داراست.
در مورد نمودار پارتو همين جمله بس که «نمودار پارتو اولين قدم برای بهبود کيفيت در شرايط مورد نظر است».

مطالعه موردی:
در يک گارگاه نورد شمش، آمار ضايعات دوره ی زمانی سه ماه تابستان به صورت زير است.

مدير عامل از ضايعات زياد کارگاه نورد ناراضی است و خواهان کاهش ضايعات است. مدير کارگاه کار را بايستی از کجا آغاز کند؟

گام به گام با پارتو در Minitab
در پنجره Data در اولين سل در سطر اول (سطری که در مقابل قرار گرفته است) کلمه عيوب (در صورتی که Windows شما قابليت تايپ فارسی ندارد Defective را بنويسيد) و در دومين سل فراوانی (Frequency) را بنويسيد. در ستون عيوب واژه های پروفيلی (Profil)، تکنولوژيکی (Tecnol)، هيدروليکی (Hydrol)، الکتريکی (Electer) و زاکات (Zakat) را به ترتيب در سل ها بنويسيد (شکل دو). در ستون فراوانی نيز مطابق شکل دو مقادير، 250، 100، 50، 20 و 5 را به ترتيب وارد کنيد.
شکل دوحالا از منوی ‏Stat>Quality Tools>Pareto Chart‏ را انتخاب کنيد (شکل سه).
شکل سهجعبه گفتگويی مطابق شکل چهار باز می شود، در اينجا قسمت ‎Chart defects ‎table‏ را انتخاب، با انتخاب آن دو جعبه متن پايین آن فعال می شود، در جعبه متن ‏Labels in:‎‏ کليک کنيد تا فعال شود، با اين کار در ليست سفيد سمت چپ عنوان ‏های دو متغير ما يعنی عيوب در ستون ‏C1‎، و فراوانی در ستون ‏C2‎، ظاهر می شود، ‏همچنان که جعبه متن اول فعال است بر روی ستون ‏C1‎‏ کليک کنيد تا انتخاب شود و ‏به رنگ خاکستری درآيد، در اين حالت دکمه ‏Select ‎‏ در پايین نيز فعال می شود، دکمه ‏Select‏ را کليک کنيد يا دو بار بر روی متغير ستون ‏C1‎‏ کليک کنيد، با اين کار مقدار ‏جعبه متن به "عيوب" تغيیر می کند (شکل چهار).‏
شکل چهارحال جعبه متن دوم را انتخاب کنيد، چون ما فقط دو متغير داريم و قبلاً يکی را اختصاص ‏داده ايم، در اين حالت در ليست سمت چپ فقط يک متغير به اسم فراوانی باقی می ‏ماند، آن را به جعبه متن ‏Frequencies in:‎‏ اختصاص می دهيم. حال دکمه ‏Options…‎‏ ‏را کليک کنيد، جعبه گفتگوی جديدی باز می شود (شکل پنج). ‏در قسمت ‏Title:‎‏ نامی را که می خواهيم در هنگام نمايش نمودار در بالای آن نشان ‏داده شود می نويسيم. "نمودار پارتو برای نوردها" را برای عنوان تايپ کنيد. ‏. در شکل پنج همانطور که می بينيد دو جعبه متن ديگر نيز وجود دارد، اين دو برای ‏نامگذاری محورهای افقی و عمودی در نمودار است، در صورتی که بخواهيم نام هايی ‏مطابق آن چه ما می خواهيم داشته باشند. در اين مثال آن ها را خالی می گذاريم تا ‏حالت پيش فرض اجرا شود حال دکمه ‏OK‏ را بزنيد.‏ پس از زدن ‏OK‏ دوباره به جعبه گفتگوی قبل بازمی گرديم، در اين چهار گوش جعبه ‏متن ديگری نيز وجود دارد به نام ‏Combine defects after the first‏ که به طور پيش ‏فرض عدد 95 در آن درج شده است. اين قسمت باعث می شود که عيوبی که کمتر ‏از 5 درصد از کل عيوب را شامل می شوند همه با هم در يک ستون ظاهر شوند، ‏شما می توانيد اين عدد را به دلخواه تغيیر دهيد.‏ آن را در حالت پيش فرض 95 بگذاريد و دکمه ‏OK‏ را بزنيد.‏‏
شکل پنجنمودار پارتو مورد نظر ما مطابق شکل شش در يک جعبه جديد ظاهر می شود. می ‏توانيد از آن ‏Print‏ بگيريد يا آن را به يک ‏worksheet‏ جديد الصاق کنيد. اميدوارم اين ‏آموزش برايتان مفيد بوده باشد. اگر سوال يا نظری داريد حتماً با من در ميان بگذاريد. منتظر ادامه آموزش ها باشيد.‏‏

شکل شش
 

milad82

عضو جدید
سلام
ممنون از اینکه این بحث رو شروع کردین.از شما و بقیه اعضا می خوام اگه در مورد Minitab و سایر نرم افزارهای صنایع مثل Arena و Spss اطلاعات یا فایل آموزشی دارن اینجا بذارن تا همه استفاده کنن.
امیدوارم ادامه بدین و ناتموم نمونه.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
من با Spss موافق ترم

من با Spss موافق ترم

من اگه بخوام نظر شخصی م رو راجع به نرم افزارهای Spc بگم(فقط شخصی) Spss رو ترجیح میدم ، اگه کسی هم بخواد می تونیم بحث کنیم.
با احترام
 

mahtabi

مدیر بازنشسته
سلام:
واقعا دستتون درد نکنه.اگه امکان داره آموزشتوو هر روز بدین.که سریع تر یاد بگیرم.
:gol:
 

pesare_darbedar

عضو جدید
سلام
منم با spss موافقم یه Ebook اموزشی دارم البته به زبانه اصلی (انگلیسی) می باشد اگه دوست داشتین بگین تا اپلود کنم.
موفق باشید.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اگه میشه برام بفرستید.

اگه میشه برام بفرستید.

سلام
منم با spss موافقم یه Ebook اموزشی دارم البته به زبانه اصلی (انگلیسی) می باشد اگه دوست داشتین بگین تا اپلود کنم.
موفق باشید.
با سلام
می تونم خواهش کنم برام میل کنید آدرس م رو هم براتون می نویس.
بااحترام
Velayati.mehdi@Gmail.com
 

yanic

عضو جدید
من از مینی تب خیلی راضی هستم چون نسبت به بقیه هم کار با اون راحت تره هم در حد خیلی خوبی نیازهای کاربر رو پاسخ گو هستش.
 

maysam2

عضو جدید
sos (minitab)

sos (minitab)

salam
chegone mitavan baraye etalaat zir az ravesh haie minitab bahre jost.
tashakor​
 

sina_eghtesad

عضو جدید
سلام دوست عزیز اگذ براتون امکان داره این جزوات را برای من هم بفرستید با تشکرsina_eghtesad@yahoo.com
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
MiniTab v15.1.1.0 English

MiniTab v15.1.1.0 English

MiniTab v15.1.1.0 English

MiniTab v15.1.1.0 English |76.0 Mb

MiniTab statistical software is a comprehensive statistical and graphical analysis software package trusted by quality professionals and educators around the world. It is the leading package used in Six Sigma and other quality improvement projects, and is widely known for its comprehensive collection of methods, reliability, and unsurpassed ease-of-use. Minitab products offer quality professionals the powerful, reliable, and easy-to-use tools they need to analyze their data and manage large and complex projects.

Minitab is a computer program designed to perform basic and advanced statistical functions. It combines the user-friendliness of Microsoft Excel with the ability to perform complex statistical analysis. In 1972, instructors at the Pennsylvania State University developed MINITAB as a light version of OMNITAB, a statistical analysis program by NIST. It soon became the world's leading statistical software for academic instruction, and is currently used at more than 4,000 colleges and universities worldwide.

The software's success led its creators to form Minitab Inc. in 1983. The privately owned company is headquartered in State College, Pennsylvania, with subsidiaries in Coventry, England (Minitab Ltd.) and Paris, France (Minitab SARL). The company also maintains a worldwide network of resellers and representatives.

The Top 15 Enhancements in Minitab 15.1.1.0
1. Assign formulas to a column or stored constant; columns update when data in the worksheets change
2. Multiple Undo/Redo in Data window
3. Enhanced calculations capabilities
4. New Currency and Percentage formats for data
5. Password protection for project files
6. Power (OC) curves for power and sample size
7. Easily generate your Gage R&R worksheet
8. Type 1 Gage Study
9. Gage R&R: Probability of a False Answer
10. Acceptance Sampling
11. Optimal general factorial designs
12. Probability Distribution Plot
13. Warranty Analysis
14. Powerful customization capabilities
15. Improved Glossary

Remark: This release supports Windows Vista.

دانلود1
دانلود2
 

ie student

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.

ممنون از نرم افزارهای مفیدتون.فقط یه مشکلی که هست اینه که من از تو rapid share
نمی تونم دانلود کنم چون قبلا بصورت رایگان فایل دانلود کردم.
یه کاری بکنین تا منم بتونم از این برنامه ها استفاده کنم.

مرسی:gol:
 

ametis

عضو جدید
سلام اگه ممکنه اموزش مینی تب رو برام میل کنید ممنونم.hivagol@yahoo.com
 

ptgh

عضو جدید
سلام لطفا اگر امکان داره این آموزش رو برام میل کنید.peiman_ghane@yahoo.com:gol:
 

erfan reza

عضو جدید
سلام وقتي يك مطلب جديد باشه و خوب توضيح داده بشه طرفدار زياد پيدا مي كنه . مشه واسه من هم ميل كني من تازه عضو شدم و قبلي ها رواز دست دادم afara1450 yahoo.com
 

elaheh.a

عضو جدید
سلام اگه ممکنه برای منم بفرستید.در ضمن من با فونت فارسی نمودار پارتو مشکل دارم کلمات واضح نیستند چیکار کنم؟؟
 

ubd1353

عضو جدید
منابع:
http://www.betsa.ir
http://www.vahidsoft.com

شروع کار با Minitab
برای باز کردن Minitab به صورت زير عمل کنيد: Start>Programs>Minitab 14>Minitab 14

Minitab دارای چندین پنجره است اما هميشه با دو پنجره اصلی قابل مشاهده (شکل يک) باز می شود:
  • پنجره Session که نتايج آناليزها را به صورت Text بيان می کند، همچنين در اين پنجره می توانيد به جای استفاده از منوهای Minitab دستورات را به صورت خط فرمان تايپ کنيد.
  • پنجره Data که دارای يک کاربرگ باز می باشد، که خيلی شبيه برنامه های صفحه گسترده نظير Excel می باشد. شما می توانيد به طور همزمان چندين کاربرگ را باز کنيد.
پنجره Data از سطرها و ستون هايی تشکيل شده است که محل برخورد هر سطر و ستون را سل (cell) می نامند و کل سل ها يک کاربرگ (worksheet) را تشکيل می دهند.
شکل يکستون ها با حروف C1, C2 و ... و سطرها با 1،2 و... مشخص شده اند. سل فعال با پررنگ شدن نسبت به سل های ديگر مشخص می شود (مانند سل 1و C2 در شکل یک)، هر سل را با کليک کردن روی آن می توان فعال کرد. يک کاربرگ دارای 1000 ستون و سطرهای زيادی (بسته به حافظه در دسترس کامپيوتر) است ولی مجموع سل های دارای داده ، بايستی کمتر از 3500 باشد.
گوشه بالای سمت چپ کاربرگ مربوط به پيکان ورود داده هاست. بدين معنی که اگر حالت افق باشد (
) پس از هر بار فشار دادن Enter سل فعال به سمت راست حرکت می کند و اگر حالت عمودی باشد (
) پس از هر بار فشار دادن Enter سل فعال به سمت پايین حرکت می کند. از اين پنجره برای ورود داده ها استفاده می شود. و مزيت آن اين است که داده ها در هر لحظه قابل ويرايش هستند و حرکت بين سل ها به راحتی صورت می گيرد.


------------------------------------------
* نمودار پارتو
شايد در واحد صنعتی خودتان به اين نتيجه رسيده باشيد که يکی دو علت بيش از علت های ديگر باعث ايجاد ضايعات و دوباره کاری ها می شود. اگر چنين است آيا تا به حال درصد علت های مختلف را بدست آورده ايد؟ آيا تا به حال نمودار پارتو رسم کرده ايد؟ آيا تا به حال.... پس با ما باشيد!!!
نمودار پارتو، نمودار ميله ای است که علل مشکلات به وجود آمده را با فراوانی آن مقايسه می کند. نام اين نمودار از نام ويلفرد پارتو ، دانشمند علوم اجتماعی گرفته شده است. وی معتقد است در بعضی جوامع، اکثريت ثروت در اختيار درصد کمی از مردم است.
مهندسان کيفيت نيز بر اين باورند که مشاهده نقص ها از توزيع پارتو مشابهی پيروی می کند. به عبارت ديگر درصد زيادی از نقص ها و مشکلات ناشی از درصد کمی از علل و عوامل اصلی می باشد ولی تعداد کمی از اين علل اهميت داشته و بارفع آن ها می توان بخش اعظمی از مشکلات را حل نمود. قاعده پارتو با قانون 20-80 شناخته شده است. نتيجه می گيريم که 80% مشکلات ناشی از 20% منابع ناشناخته (بالقوه) هستند. نمودار پارتو برای به تصوير کشيدن و توضيح دادن مشکلات و عيوب به کار می رود، همچنين می تواند در تضمين عوامل تصادفی يک مشکل به خصوص ، و تصميم گيری محل قرار گرفتن بيشترين نيرو برای به دست آوردن بيشترين نتيجه به کار رود. بايد توجه داشت که نمودار پارتو به طور خودکار مهم ترين عيب را مشخص نمی کند بلکه فقط آن هايی را که بيشتر از بقيه مشاهده شده اند، تعيین می کند. نمودار پارتو يک نمودار ميله ای را با يک نمودار خطی تجمعی ترکيب می کند، خط تجمعی در نمودار پارتو بيانگر سهم کل علت ها می باشد، نمودار ميله ای مقادير را به صورت نزولی از سمت چپ به راست نشان می دهد که ارتفاع هر ميله نشان دهنده نوسان يا تأثير مشکلات است. خط تجمعی هم درصد هر ميله را از درصد کل ميله ها نشان می دهد، به عبارت ديگر مشخص می کند که هر ميله چند درصد از مجموع ميله ها را داراست.
در مورد نمودار پارتو همين جمله بس که «نمودار پارتو اولين قدم برای بهبود کيفيت در شرايط مورد نظر است».

مطالعه موردی:
در يک گارگاه نورد شمش، آمار ضايعات دوره ی زمانی سه ماه تابستان به صورت زير است.

مدير عامل از ضايعات زياد کارگاه نورد ناراضی است و خواهان کاهش ضايعات است. مدير کارگاه کار را بايستی از کجا آغاز کند؟

گام به گام با پارتو در Minitab
در پنجره Data در اولين سل در سطر اول (سطری که در مقابل قرار گرفته است) کلمه عيوب (در صورتی که Windows شما قابليت تايپ فارسی ندارد Defective را بنويسيد) و در دومين سل فراوانی (Frequency) را بنويسيد. در ستون عيوب واژه های پروفيلی (Profil)، تکنولوژيکی (Tecnol)، هيدروليکی (Hydrol)، الکتريکی (Electer) و زاکات (Zakat) را به ترتيب در سل ها بنويسيد (شکل دو). در ستون فراوانی نيز مطابق شکل دو مقادير، 250، 100، 50، 20 و 5 را به ترتيب وارد کنيد.
شکل دوحالا از منوی ‏Stat>Quality Tools>Pareto Chart‏ را انتخاب کنيد (شکل سه).
شکل سهجعبه گفتگويی مطابق شکل چهار باز می شود، در اينجا قسمت ‎Chart defects ‎table‏ را انتخاب، با انتخاب آن دو جعبه متن پايین آن فعال می شود، در جعبه متن ‏Labels in:‎‏ کليک کنيد تا فعال شود، با اين کار در ليست سفيد سمت چپ عنوان ‏های دو متغير ما يعنی عيوب در ستون ‏C1‎، و فراوانی در ستون ‏C2‎، ظاهر می شود، ‏همچنان که جعبه متن اول فعال است بر روی ستون ‏C1‎‏ کليک کنيد تا انتخاب شود و ‏به رنگ خاکستری درآيد، در اين حالت دکمه ‏Select ‎‏ در پايین نيز فعال می شود، دکمه ‏Select‏ را کليک کنيد يا دو بار بر روی متغير ستون ‏C1‎‏ کليک کنيد، با اين کار مقدار ‏جعبه متن به "عيوب" تغيیر می کند (شکل چهار).‏
شکل چهارحال جعبه متن دوم را انتخاب کنيد، چون ما فقط دو متغير داريم و قبلاً يکی را اختصاص ‏داده ايم، در اين حالت در ليست سمت چپ فقط يک متغير به اسم فراوانی باقی می ‏ماند، آن را به جعبه متن ‏Frequencies in:‎‏ اختصاص می دهيم. حال دکمه ‏Options…‎‏ ‏را کليک کنيد، جعبه گفتگوی جديدی باز می شود (شکل پنج). ‏در قسمت ‏Title:‎‏ نامی را که می خواهيم در هنگام نمايش نمودار در بالای آن نشان ‏داده شود می نويسيم. "نمودار پارتو برای نوردها" را برای عنوان تايپ کنيد. ‏. در شکل پنج همانطور که می بينيد دو جعبه متن ديگر نيز وجود دارد، اين دو برای ‏نامگذاری محورهای افقی و عمودی در نمودار است، در صورتی که بخواهيم نام هايی ‏مطابق آن چه ما می خواهيم داشته باشند. در اين مثال آن ها را خالی می گذاريم تا ‏حالت پيش فرض اجرا شود حال دکمه ‏OK‏ را بزنيد.‏ پس از زدن ‏OK‏ دوباره به جعبه گفتگوی قبل بازمی گرديم، در اين چهار گوش جعبه ‏متن ديگری نيز وجود دارد به نام ‏Combine defects after the first‏ که به طور پيش ‏فرض عدد 95 در آن درج شده است. اين قسمت باعث می شود که عيوبی که کمتر ‏از 5 درصد از کل عيوب را شامل می شوند همه با هم در يک ستون ظاهر شوند، ‏شما می توانيد اين عدد را به دلخواه تغيیر دهيد.‏ آن را در حالت پيش فرض 95 بگذاريد و دکمه ‏OK‏ را بزنيد.‏‏
شکل پنجنمودار پارتو مورد نظر ما مطابق شکل شش در يک جعبه جديد ظاهر می شود. می ‏توانيد از آن ‏Print‏ بگيريد يا آن را به يک ‏worksheet‏ جديد الصاق کنيد. اميدوارم اين ‏آموزش برايتان مفيد بوده باشد. اگر سوال يا نظری داريد حتماً با من در ميان بگذاريد. منتظر ادامه آموزش ها باشيد.‏‏


شکل شش
عالي بود
 

mmj110

عضو جدید
منم با SPSS موافق ترم ولی minitab هم بالاخره کارایی خودشو داره.مگه نه؟;)
 

محسن مقدمی

عضو جدید
آموزش مینی تب

آموزش مینی تب

سلام بر شما دوست گرامی
دکتر علی شریعتی میگه: دلهای بزرگ و احساس های بلند عشق های زیبا و پرشکوه می آفرینند.
از شما دوست گرامی تقاضامندم که متن کامل آموزشی را برایم بفرستید و اگر نرم افزار مربوطه را نیز دارید ممنون میشم برام بفرستید
با آرزوی سلامتی و موفقیت شما دوست گرامی:gol:
 
بالا