rejaliclinic95
عضو
[h=1][/h]
بیشتر نرمافزارهای بومی گوشیهای هوشمند وابسته به رابط برنامهنویسی نرمافزار (API) بوده و منابع رسانهای را از طریق پروتکل HTTP واکشی (fetch) میکنند. در این مقاله قصد داریم تا عملکرد پروتکل HTTP/2 را در سیستم عاملiOS 9 و مرورگر نمایشی باز تولید شده بر مبنای این پروتکل آزمایش کنیم. طبق آزمایشهای انجام شده، پروتکل HTTP/2 سرعت بارگذاری ۳ تا ۱۵ برابری را برای محتوای رسانهای ممکن میکند. همراه زومیت باشید.
بسیاری از نرمافزارهای بومی گوشیهای هوشمند تینکلاینت (thin clien) هستند؛ یعنی وابسته به رابط برنامهنویسی نرمافزار (API) بوده و منابع رسانهای را از طریق پروتکل HTTP واکشی میکنند. ما قصد داریم نسخهی نمایشی یک مرورگر مبتنی بر پروتکل HTTP/2 شرکت CloudFlare را به عنوان یک نرمافزار بومی سیستم عامل iOS 9 باز تولید کرده و عملکرد آن را در شبکههای بیسیم (WiFi)، التیای (LTE) و ۳ جی (3G) آزمایش کنیم. در این آزمایش، ۲۰۰ تکه از یک تصویر از طریق سرور مبتنی بر پروتکل HTTP/1.1 و HTTP/2 واکشی (fetch) خواهد شد.
میتوانید در ادامه، نتیجه و جزئیات آزمونی را که سرعت بیشتر پروتکل HTTP/2 را نسبت به HTTP/1.1 اثبات میکند، مشاهده کنید.
در اینجا میتوانید الگویی از درخواست شبکه برای واکشی کاشی تصاویر را مشاهده کنید.
[h=2]ویژگیهای HTTP/1.1[/h]۱- درخواست فعال واحد، به ازای هر اتصال مبتنیبر پروتکل TCP
۲- شبکهی iOS، حداکثر از ۴ اتصال TCP به سرور و درخواستهای منطقی چندگانه بین آنها پشتیبانی میکند.
از این رو، پردازش حداکثر ۴ درخواست به صورت همزمان در هر لحظه، میتواند باعث به کارگیری اتصال ضعیف شبکه و دو مشکل اصلی زیر شود.
۱- سرور کاملا از درخواست بعدی کاربر تا زمان پاسخگویی و تحویل درخواست قبلی، بیاطلاع خواهد بود.
۲- اگر سرعت پاسخگویی به برخی از درخواستها کند شود، اتصال مربوطه مسدود خواهد شد.
نباید تعداد اتصالهای همزمان بر پایهی پروتکل TCP را افزایش دهید. داشتن بیش از ۵ تا ۷ اتصال مبتنیبر پروتکل TCP به ازای آدرس IP و پورت ترکیبی کلاینت سرور (client-server) انفرادی، ممکن است باعث راهاندازی فیلترهای anti-DDoS در برخی از شرکتهای خدمات دهندهی اینترنتی (ISP) شود.
بیشتر نرمافزارهای بومی گوشیهای هوشمند وابسته به رابط برنامهنویسی نرمافزار (API) بوده و منابع رسانهای را از طریق پروتکل HTTP واکشی (fetch) میکنند. در این مقاله قصد داریم تا عملکرد پروتکل HTTP/2 را در سیستم عاملiOS 9 و مرورگر نمایشی باز تولید شده بر مبنای این پروتکل آزمایش کنیم. طبق آزمایشهای انجام شده، پروتکل HTTP/2 سرعت بارگذاری ۳ تا ۱۵ برابری را برای محتوای رسانهای ممکن میکند. همراه زومیت باشید.
بسیاری از نرمافزارهای بومی گوشیهای هوشمند تینکلاینت (thin clien) هستند؛ یعنی وابسته به رابط برنامهنویسی نرمافزار (API) بوده و منابع رسانهای را از طریق پروتکل HTTP واکشی میکنند. ما قصد داریم نسخهی نمایشی یک مرورگر مبتنی بر پروتکل HTTP/2 شرکت CloudFlare را به عنوان یک نرمافزار بومی سیستم عامل iOS 9 باز تولید کرده و عملکرد آن را در شبکههای بیسیم (WiFi)، التیای (LTE) و ۳ جی (3G) آزمایش کنیم. در این آزمایش، ۲۰۰ تکه از یک تصویر از طریق سرور مبتنی بر پروتکل HTTP/1.1 و HTTP/2 واکشی (fetch) خواهد شد.
میتوانید در ادامه، نتیجه و جزئیات آزمونی را که سرعت بیشتر پروتکل HTTP/2 را نسبت به HTTP/1.1 اثبات میکند، مشاهده کنید.
- ۴ برابر سریعتر در شبکهی بیسیم یا کابلی (20Mbps)، با میانگین پینگ به سرور ۵۰ میلی ثانیهای
- ۶ برابر سریعتر در شبکهی التیای، با میانگین پینگ به سرور ۹۰ میلی ثانیهای
- ۱۵ برابر سریعتر در شبکهی 3G، با میانگین پینگ به سرور ۱۲۰ میلی ثانیهای
- ۲ برابر سریعتر در شبکهی 2G، با میانگین پینگ به سرور ۴۰۰ میلی ثانیهای
در اینجا میتوانید الگویی از درخواست شبکه برای واکشی کاشی تصاویر را مشاهده کنید.
[h=2]ویژگیهای HTTP/1.1[/h]۱- درخواست فعال واحد، به ازای هر اتصال مبتنیبر پروتکل TCP
۲- شبکهی iOS، حداکثر از ۴ اتصال TCP به سرور و درخواستهای منطقی چندگانه بین آنها پشتیبانی میکند.
از این رو، پردازش حداکثر ۴ درخواست به صورت همزمان در هر لحظه، میتواند باعث به کارگیری اتصال ضعیف شبکه و دو مشکل اصلی زیر شود.
۱- سرور کاملا از درخواست بعدی کاربر تا زمان پاسخگویی و تحویل درخواست قبلی، بیاطلاع خواهد بود.
۲- اگر سرعت پاسخگویی به برخی از درخواستها کند شود، اتصال مربوطه مسدود خواهد شد.
نباید تعداد اتصالهای همزمان بر پایهی پروتکل TCP را افزایش دهید. داشتن بیش از ۵ تا ۷ اتصال مبتنیبر پروتکل TCP به ازای آدرس IP و پورت ترکیبی کلاینت سرور (client-server) انفرادی، ممکن است باعث راهاندازی فیلترهای anti-DDoS در برخی از شرکتهای خدمات دهندهی اینترنتی (ISP) شود.