✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

  • بله

    رای: 0 0.0%
  • خیر

    رای: 6 100.0%
  • با ایمیلتان تماس می گیریم

    رای: 0 0.0%
  • با AEEW.blogfa

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    6

*Ertebat*

عضو جدید
کدام اپراتور برتر است؟

کدام اپراتور برتر است؟

شماره 123 ماهنامه تلفن‌همراه منتشر شد. در سرمقاله این شماره مطلبی با عنوان «کدام اپراتور برتر است؟» به قلم مدیر مسوول منتشر شده که به جنبه‌ها و علت‌های انتخاب «همراه‌اول» به عنوان اپراتور برتر کشور پرداخته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از معرفی اپراتور صددرصد ایرانی همراه اول به عنوان اپراتور برتر سال ۹۴، بار دیگر سخت برآشفت، تا جایی‌که عملکرد معاونت تحت امر خود را هم در این زمینه زیر سوال برد .
اما "صرفا جهت اطلاع"، آقای وزیر بهتر است بدانند که کتابچه‌های تلفن نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در پنج دوره از مجموع ۹ دوره مجلس، گویای این حقیقت است که تنها یک نفر از مجموع ۲۸۶ نماینده دوره کنونی مجلس شورای اسلامی، خود را مشترک شبکه تلفن همراه چندملیتی ام.تی.ان.- ایرانسل، معرفی کرده و از خدمات این اپراتور استفاده می‌کند.
همچنین براساس بررسی‌های صورت گرفته، هیچ وزیر یا معاون رییس جمهوری در کشور طی ۲۱ سالی که موبایل در کشور رایج شده، مشترک این شرکت چند ملیتی نبوده، بلکه همه مشترک اپراتور صددرصد ایرانی "همراه‌اول" بوده و هستند.
بازهم "صرفا جهت اطلاع" جناب وزیر! باید عرض شود کتابچه‌های تلفن مسوولان دولت‌های قبلی و دولت فعلی هم نشان می‌دهد، بیش از ۵/۹۹درصد مسوولان و مدیران کل و ارشد دولتی از خدمات "همراه‌اول" استفاده می‌کنند.
نکته مهمتر درباره برتر بودن این اپراتور اینکه آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا کسی سیمکارت‌های اپراتور چندملیتی ام.تی.ان.- ایرانسل را تاکنون نتوانسته به شخص دیگری بفروشد و سودی از آن عایدش شود؟ فراموش نکنید سالانه بر قیمت سیمکارت‌های مشترکان اپراتور ایرانی همراه اول افزوده می‌شود و مشترکان از آن سود هم می‌برند.
پس بهتر است بجای ناراحتی و گلایه از انتخاب همراه اولی‌ها، از اپراتور مورد علاقه‌تان بپرسید چرا شما فقط جیب شهروندان ایرانی را خالی می‌کنید و چرا سیمکارت‌های شما هیچ طرفداری ندارد تا همانند سیمکارت‌های همراه‌اول، در بازار خرید و فروش شوند تا شما هم شاید در آینده به اپراتور برتر تبدیل شوید.
 

*Ertebat*

عضو جدید
گروه‌های خاک‌برسری در اینترنت

گروه‌های خاک‌برسری در اینترنت

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه گفته است: ۸۲ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی در تهران عضو گروه‌های دوستی هستند. از نظر محتوای رد و بدل‌شده، بیشترین فراوانی را طنز و جوک دارد و بعد مطالب علمی و پس از آن اخبار و تحلیل‌های سیاسی، اخبار خانوادگی، گروه‌های ورزشی و آشپزی قرار دارد.

رضا ساکی
به نظر درست است که بیشتر مردم در گروه‌های دوستی عضو هستند اما هر گروهی برای خودش زیرمجموعه‌هایی دارد که باید به آنها هم توجه کرد. این گروه‌ها در آمار وزارت رفاه نیامده است؛ چون کسی آنها را لو نمی‌دهد. بگذارید مثال بزنم. در ازای هر گروه خانوادگی و اداری و یا دوستانه در تلگرام، یک گروه مردانه، یک گروه زنانه و دو گروه مثبت هجده وجود دارد. یعنی زن و مرد با هم در گروه اصلی هستند اما مردان یک گروه مردانه دارند که آنجا راحت فحش می‌دهند و زنان هم یک گروه دارند که در آنجا راحت هستند. همچنین آنهایی که در گروه‌های مردانه و زنانه احساس راحتی نمی‌کنند، یک گروه موازی مثبت هجده می‌زنند تا راحت‌تر باشند.

در تلگرام حتی گرو‌ه‌هایی با عنوان خاک‌برسری هم وجود دارد. اصلا برخی گروه‌ها را طوری نام‌گذاری می‌کنند که مشت آدم باز نشود. مثلا گروه‌ها را این طوری نام‌گذاری می‌کند: «تنهایی ببینید»، «هرگز روی لپ‌تاپ باز نکنید»، «مخصوص نصف‌شب». شما یقین داشته باشید اگر گروهی در تلگرام باشد به مدیریت خانم مدیرعامل شرکت و شش نفر آقایان هیئت‌مدیره، حتما گروه مردانه موازی آن جهت حضور با زیرشلواری در تلگرام وجود دارد.

من حتی به چشم خودم دیدم که گروهی بود به نام راز‌ بقا که کاربرانش عکس‌های زیبا از حیات‌ وحش به‌اشتراک می‌گذاشتند اما همان گروه یک راز بقای مثبت هجده هم داشت که جلوه‌های دیگری از راز بقا را به نمایش می‌گذاشت.

همچنین گروه‌هایی زیادی درباره علم در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند اما اغلب به شاخه‌های مشخصی از دانش اشاره می‌کنند. در این گروه‌ها اغلب فیلم‌های علمی با کیفیت بالا منتشر می‌شود و کاملا جنبه آموزشی دارد. برای استفاده از این گروه‌ها حتما باید هدفون بزنید و فقط پلی کنید نه دانلود.
 

*Ertebat*

عضو جدید
شبکه‌ی تاریک چیست؟

شبکه‌ی تاریک چیست؟



بخشی از شبکه‌ی جهانی اینترنت فقط توسط نرم افزارهایی خاص قابل دسترسی است که پس از مرتبط شدن به وسیله‌ی آن نرم‌افزار مرورگر خواهد توانست به اطلاعات آن وب‌سایت دسترسی داشته باشد. چنین بخش‌هایی از اینترنت که از گزند موتورهای جستجو پنهان هستند و فقط دسترسی‌های بسیار خاص به آن‌ها ممکن است، شبکه‌ی تاریک نامیده می‌شوند؛ برای اطلاعات بیشتر همراه زومیت باشید.

به نظر می‌رسد در شبکه‌ی جهانی اینترنت هر چیزی ممکن است. وبسایت‌هایی از دید موتورهای جستجو پنهان شده‌اند و فقط با وارد کردن مستقیم آدرس قابل دسترسی هستند، در این فروشگاه‌های مجازی خاص عموماً محصولات غیرقانونی مانند مواد مخدر و سلاح گرم به فروش می‌رسد؛ پرداخت به وسیله‌ی بیت کوین‌های رمزگذاری شده و غیر قابل ردگیری صورت می‌گیرد. حتی وب‌سایت‌هایی برای استخدام تروریست کشف شده که می‌توانید با پرداخت مبلغی، قاتلی را اجیر کرده و از شر دشمن‌تان خلاص شوید. از آنجا که ماهیت شبکه‌ی تاریک به مخفی بودن آن است این شبکه‌ها به مأمنی امن برای گروه‌هایی که باید از دید حکومت و قانون مخفی بمانند تبدیل شده است. از طرفی افشاگران اطلاعات نیز از این شبکه برای ارتباط با روزنامه نگاران استفاده می‌کنند و گروه‌های مافیایی و تروریست‌ها و جنایتکاران ارتباطات خود را در این شبکه پوشش می‌دهند.
ورود به تاریکی

راه‌های مختلفی برای دسترسی به شبکه‌ی تاریک وجود دارد که معمول‌ترین آن‌ها استفاده از Tor و i2p است. استفاده از این نرم‌افزارها به راحتی یک دانلود و نصب ساده است. شبکه‌ی تور با عبور دادن اطلاعات از میان شبکه‌ای چندین لایه و رمزگذاری اطلاعات به شیوه‌ای که فقط کامپیوتر مقصد توان دسترسی به آن را داشته باشد راهی امن برای ارتباط مخفیانه در شبکه‌ی اینترنت فراهم کرده است. به جای آدرس‌های معمول تور از آدرس‌های onion استفاده می‌کند که محتوای حفاظت شده‌ای دارد، حتی موتورهای جستجو مانند Bing و Duck Duck Go خدمات ویژه‌ای برای فرستادن آدرس‌های شبکه‌ی تور ارائه می‌کنند.
معامله‌ی واقعی، فقط مجازی است

خدمات در شبکه‌ی تاریک بدون رد و بدل شدن پول هیچ‌گاه تا این حد جذابیت پیدا نمی‌کرد و این همان چیزی است که بیت کوین برای آن ساخته شده است. مطالعات جدید محاسبه کرده‌اند که هر سال حدود ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا در این شبکه صرف معامله‌ی مواد مخدر می‌شود و تمام این مبالغ به وسیله‌ی بیت کوین پرداخت می‌شود. ردگیری بیت کوین به علت استفاده از سرویس‌های مختلف و در هم آمیخته بسیار سخت است و شبکه‌هایی مانند Bitcoin laundry به صورت موثری می‌توانند از این پرداخت‌های غیر قابل ردیابی پشتیبانی کنند.
شبکه‌ی تاریک چقدر تاریک است؟

 

*Ertebat*

عضو جدید
گوگل از وبسایت جدید هنگ‌اوتس رونمایی کرد

گوگل از وبسایت جدید هنگ‌اوتس رونمایی کرد



هنگ‌اوتس یکی از بهترین و قدرتمندترین اپلیکیشن‌های چت است که گوگل آن را عرضه کرده و برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس در دسترس است. مانتن ویویی‌ها وب‌سایت جداگانه‌ای را برای هنگ‌اوتس توسعه داده‌اند و امروز از آن رونمایی کردند.
هنگ‌اوتس این امکان را به شما می‌دهد که به چت کردن با افراد مختلف بپردازید. با داشتن هنگ‌اوتس بر روی ابزار هوشمند خود می‌توانید در کارهای شخصی یا اداری خوداز آن استفاده کنید و مطمئن باشید که اطلاعات و ارتباطات شما تا هر زمان که بخواهید محفوظ خواهند ماند، تا در مراجعات بعدی در دسترش شما باشند. حال گوگل از وب‌سایتی جدید برای این اپلیکیشن پیام‌رسان رونمایی کرده که به واسطه‌ی آن می‌توان به مخاطبان گوگل و تمامی گزینه‌های موجود برای ارتباط با آن‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این می‌توان مکالمه‌های صوتی و تصویری را در این وب‌سایت برقرار کرد.

جوردانا کورد مهندس بخش هنگ‌اوتس در این خصوص گفت:

ما از یک راه جدید برای دسترسی به هنگ‌اوتس رونمایی کردیم؛ به واسطه‌ی وب‌سایت جدید خواهید توانست از بهترین امکانات هنگ‌اوتس در مرورگر خود بهره‌مند شوید. توصیه می‌شود از آن استفاده کرده و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

علاوه بر این در این وب‌سایت جدید هنگ‌اوتس از منوی کناری می‌توانید به طور سریع به مخاطبان، مکالمات و چت‌ها و شماره تلفن‌های خود دسترسی داشته باشید. باز کردن این منو، لینک‌های هنگ‌اوتس در گجت اندرویدی و هنگ‌اوتس در ابزار اپلی ، اپلیکیشن کروم و شماره‌گیر اندرویدی را فراهم می‌کند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
گذار از اینترنت اکسپلورر به گوگل کروم به زبان تصویر

گذار از اینترنت اکسپلورر به گوگل کروم به زبان تصویر



در سال‌های نه چندان دور، استفاده از اینترنت برابر با اجرای اینترنت اکسپلورر بود، اما این روزها دیگر حضور اینترنت اکسپلورر کمرنگ‌تر شده است. در ادامه تغییر عادت کاربران از استفاده از اینترنت اکسپلورر و مهاجرت به کروم را در قالب نقشه‌ی جغرافیایی مشاهده خواهید کرد.

تغییرات گسترده در دنیای فناوری و مخصوصا اینترنت، معادلات را کاملا دگرگون کرده تااینکه حتی خود مایکروسافت نیز در ویندوز ۱۰ مرورگر اج را جانشین اینترنت اکسپلورر کرده است. در سال‌های نه چندان دور زمانی که هنوز خبری از گجت‌های موبایل به معنای امروزی آن‌ها نبود و مایکروسافت با استفاده از سیستم عامل ویندوز که همراه با خود اینترنت اکسپلورر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌داد به یکه تازی می‌پرداخت.

در تصویر زیر می‌توانید سرعت سوئیچ کاربران اینترنت را که از شبکه‌ی جهانی با استفاده از کامپیوترهای رومیزی و تبلت‌هایشان استفاده می‌کنند به تفکیک کشور‌ها مشاهده کنید. البته در این بین استفاده از سایر مرورگرها نیز مدنظر کاربران برخی کشورها بوده و از این جمله می‌توان به استفاده از فایرفاکس و اپرا در آسیانه‌ی میانه اشاره کرد. البته نباید استفاده از سافاری، مرورگر اپل را از یاد برد که کاربران معدودی اقدام به استفاده از آن کرده‌اند.

رفتار کشور ما هم در نوع خود بر اساس این نقشه جالب توجه است. عمده کاربران ایران تا پیش از سال ۲۰۱۲ از IE استفاده می‌کردند. در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به مدت سه سال پرکاربردترین مرورگر کشور ما فایرفاکس بوده و هیچ گاه کروم مرورگر اول ایرانی‌ها نبوده است؛ اما نکته جالب‌تر این است که در سال ۲۰۱۵ دوباره اینترنت اکسپلورر به محبوب‌ترین مرورگر کاربران ایرانی تبدیل شده است!


 

BarsamTech

عضو جدید
موارد استفاده اینترنت اکسپلورر:
1- سیستم آموزشی سما
2- سیستم جامع گلستان ( دانشگاه پیام نور)
(که با مرورگر های دیگه مشکل دارن. البته سما سیستم جدیدش مشکل رو برطرف کرده ظاهر)
3- دانلود مرورگر های دیگر

الان من تنها انتظاری که از اکسپلورر دارم اینه که وقتی اشتباهی بازش می کنیم، زود بتونم ببندمش و پیغام اضافی نیاره واسم.
 

*Ertebat*

عضو جدید
هشدار پیامکی بانک ملت در خصوص کلاهبرداری های قرعه کشی

هشدار پیامکی بانک ملت در خصوص کلاهبرداری های قرعه کشی




بانک ملت به منظور جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری پیامکی شروع به اطلاع رسانی مبنی بر هشدار به مشتریان در خصوص برنده شدن در مسابقه و قرعه کشی ها کرده است.

به گزارش خبرنگار موبنا، در اطلاع رسانی بانک ملت آمده پیامک هایی که ارسال اطلاعات بانکی شما نظیر رمز دوم عابر بانک را با عناوین و شگردهایی ماند برنده شدن در مسابقه و قرعه کشی ها در خواست می کنند، به قصد کلاهبرداری از شما است و هر گز به این پیامک ها اعتماد نکنید.
هشدار به تمامی مشتریان بانکی در حالی است که پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی کشور در این باره می گوید یکی از بیشترین آمار تخلف های اینترنتی مربوط به سوءاستفاده از حساب های بانکی است و به مردم هشدار می دهد در نگهداری از رمزهای بانکی خود نهایت دقت را داشته باشند.
لو رفتن رمز اینترنتی بانکی خیلی ساده تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم فقط کافی است وقتی پای خود پرداز هستید یادتان برود رسیدی که در آخر عملیات به شما تحویل می شود را بردارید، همین خودش یک منبع مهم برای هک شدن حساب بانکی است.
برای اینکه به چنین مشکلی بر نخورید بهتر است از رمزهای تکراری مانند شماره شناسنامه، تاریخ تولد و... که به راحتی قابل حدس زدن باشند، استفاده نکنید به طور متوالی رمز خود را در فواصل مختلف زمانی تغییر دهید و هیچگاه رمز بانکی خود را در کنار کارت و در دسترس دیگران قرار ندهید.

سانترال تلفن
 

*Ertebat*

عضو جدید
اسپیکر جدید سونی یک کنترل تلویزیون است

اسپیکر جدید سونی یک کنترل تلویزیون است



پس از معرفی Light Bulb Speaker و در هم آمیختن اسپیکر و لامپ، نوبت به ترکیب دو وسیله جدید رسیده است. دستگاه جدید سونی با نام SRS-LSR100، یک اسپیکر تلویزیونی است که می توانید آن را کنار دست خود بگذارید.

در اصل، دستگاه مذکور هم اسپیکر است و هم کنترل تلویزیون که در قامتی خاص در بالای اسپیکر قرار گرفته. شاید تنها مورد استفاده کاربردی آن زمانی باشد که می خواهید از تلویزیون فاصله بگیرید اما قصد ندارید با زیاد کردن صدای تلویزیون، خانه را روی سر بگذارید.

ارتباط تلویزیون و اسپیکر از طریق دانگل وایرلس انجام خواهد شد. یک دکمه بزرگ نیز در بالای آن قرار گرفته که علاوه بر تنظیم صدا (به صورت چرخشی)، می تواند صدا را Mute هم کند (با فشردن آن به سمت داخل). ابعاد دستگاه ۱۷۹ در ۲۸ میلی متر است و بلندای آن ۷۱ میلی متر در نظر گرفته شده. با این وجود وزنی ۴۴۰ گرمی دارد.

دستگاه SRS-LSR100 در تاریخ ۱۲ سپتامبر در ژاپن با قیمت ۲۰ هزار ینی فروخته خواهد شد، قیمتی در حدود ۱۶۷ دلار.

فروش سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
اپل دعوتنامه داد

اپل دعوتنامه داد

شرکت اپل برای مراسم رونمایی از آیفون‌ها و محصولات جدید خود دعوتنامه صادر کرد.

شرکت اپل برای مراسم رونمایی از آیفون‌ها و محصولات جدید خود که نهم سپتامبر در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود دعوتنامه فرستاد.

گمان می‌رود این شرکت از نسخه جدید آیفون و تلویزیون اپل و یک سری دیگر از آپدیت‌های نرم‌افزاری برای ساعت هوشمند اپل و سیستم عامل آی.اُ.اس رونمایی کند.

در دعوت‌نامه اپل آمده است: "هی سیری، خبری به ما بده؟!" و دستیار صوتی اپل در پاسخ می‌گوید شنیده‌ام رخدادی بزرگ در نهم سپتامبر اتفاق خواهد افتاد.

به گفته پایگاه خبری مک رومرز که معمولا اخبار شرکت اپل را پوشش می‌دهد در مراسم امسال اپل احتمالا آیفون شش اس و شش اس پلاس که گفته می‌شود از یک نوع آلومینیوم خاص ساخته شده و دارای فناوری فورس تاچ هستند رونمایی خواهد شد.

فناوری فورس تاچ در نمایشگر آیفون جدید باعث می‌شود که نمایشگر با توجه به میزان فشاری که کاربر به آن وارد می‌کند واکنش متفاوتی داشته باشد.

همچنین آیفون جدید دارای دوربین ارتقا یافته نسبت به نسخه‌های قبلی است.

در این مراسم همچنین شرکت اپل از تلویزیون خود رونمایی خواهد کرد. این ست آپ باکس جدید اپل احتمالا دارای یک پردازشگر A8 ، کنترل از راه دور لمسی و یک سیستم نرم‌افزاری است که از اپ استور پشتیبانی می‌کند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود اپل در این مراسم نسخه به روز شده آی ا اس ۹ و سیستم عامل ساعت هوشمند خود را ارائه کند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
استقبال مردم از اوراق اجاره شرکت رایتل

استقبال مردم از اوراق اجاره شرکت رایتل



در معاملات یک هفته گذشته تالار بورس اردبیل تعداد سهام معامله شده به ارزش 28 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش موبنا، بر اساس اعلام تالار بورس اردبیل، در معاملات یک هفته گذشته علاقمندان بیش از ۹ میلیون سهام شرکت‌ها، حق تقدم، اوراق مشارکت، اوراق تسهیلات مسکن و اوراق بهادار را داد و ستد کردند که ارزش ریالی آنها ۲۸ میلیارد ریال بوده است.
در این معاملات همچنان نوسانات قیمتی بر بازار بورس اردبیل حاکم بود به طوری که شاخص کل با یک‌هزار و ۱۸ واحد روند منفی به ۶۴ هزار و ۲۰۰ واحد در مجموع رسید که همچنان حکایت از نوسانات قیمت سهام در بازار بورس دارد.
در یک هفته گذشته برای ۲۶ نفر از فعالان بازار بورس کد بورسی صادر شد و حجم معاملات شرکت‌ها به نحوی بود که بیشترین حجم معاملات به اوراق اجاره شرکت رایتل و مبنا اختصاص پیدا کرد.
اوراق اجاره شرکت‌ها برای تامین مالی و سرمایه شرکت‌هاست که در بازار بورس و فرابورس با هدف تامین مالی این شرکت‌ها عرضه می‌شود که تالار بورس اردبیل از هموطنان خواست تا با توجه به روند سیر نزولی شاخص‌ها در هفته‌های اخیر سهامداران با احتیاط بیشتر در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرده و در سبد سهام خود حتما از سهام اوراق اجاره استفاده کنند و نوسانات بازار سهام را در نظر گرفته و با احتیاط در خرید و فروش سهام دقت کنند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
۸۰ شهر زیر پوشش نسل چهارم تلفن همراه

۸۰ شهر زیر پوشش نسل چهارم تلفن همراه



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تبدیل ودیعه مشترکان تلفن به دلیل مشکلات مالی تلفن ثابت انجام نشده است،گفت: از مسائل مهم برای مجلس شورای اسلامی و دغدغه نمایندگان و کمیسیون صنایع مشکل تعیین تکلیف نشدن سپرده اولیه مشترکان تلفن است.

به گزارش موبنا به نقل از خانه ملت؛ محمود واعظی با بیان اینکه متاسفانه هنوز تبدیل ودیعه مشترکان تلفن های ثابت و همراه مشخص نشده است،گفت:یکی از مسائل مهم برای مجلس شورای اسلامی و دغدغه نمایندگان و کمیسیون صنایع مشکل تعیین تکلیف نشدن سپرده اولیه مشترکان است.

۲۰۲۰ سال ورود نسل پنجم

عضوکابینه دولت یازدهم با تاکید براینکه درحال حاضر وضعیت مالی همراه اول مناسب است و مشکلی برای تعامل با مشتریان برای تبدیل ودیعه ندارد،افزود:اما تلفن ثابت به دلیل مشکلات مالی توانایی ورود تعامل مناسب را ندارد،ابتدا باید مشکل مالی تلفن ثابت برطرف شود،سپس وارد موضوع تبدیل ودیعه شویم و تصمیم گیری برای اینکه به تبدیل این ودیعه ،قیمت روز محاسبه شود یا خیر درهمان زمان صورت می گیرد.

واعظی با بیان اینکه اکنون نسل چهارم تلفن‌همراه در ۸۰ شهر کشور وجود دارد،ادامه داد:نسل پنجم تلفن همراه قراراست در سال ۲۰۲۰ وارد شود و اگر زودتر این نسل به چرخه ورود پیدا کند،ما نیز آن را به کشور وارد می کنیم.

برنامه‌ریزی برای دستیابی به ماهواره‌ملی

وی با تاکید براینکه اولویت کاری ما در دوسال گذشته توجه به مناطق روستایی و محروم بوده است،تصریح کرد: دراین مناطق سعی براین بوده که جبران عقب ماندگی‌های گذشته انجام شود، درتمام بخش‌ها ۲ تا ۳ برابرنسبت به قبل توسعه داشته ایم و در زمینه تولید محتوا کار خوب انجام شده است.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه داشتن ماهواره ملی یکی از اولویت های مهم است که هنوز به آن دست نیافته ایم، اظهارداشت: درحال پیگیری و برنامه‌ریزی برای دستیابی به این ماهواره ملی هستیم و از ضعف‌های ما اجرایی نشدن دولت الکترونیک،شبکه ملی اطلاعات و فعال‌کردن بخش خصوصی است.
 

*Ertebat*

عضو جدید
پروژه های توسعه ونوسازی همراه اول به ارزش ۲۵هزارمیلیارد ریال افتتاح شد

پروژه های توسعه ونوسازی همراه اول به ارزش ۲۵هزارمیلیارد ریال افتتاح شد



ده پروژه کلان همراه اول به ارزش ۲۴۵۰۰ میلیارد ریال صبح امروز و همزمان با هفته دولت، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در این مراسم که علاوه بر دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس سیدحسین هاشمی استاندار تهران، دکتر علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر احمد معتمدی وزیر اسبق ارتباطات، مهندس نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره همراه اول و جمعی از مدیران و مسؤولان صنعت ارتباطات کشور حضور داشتند، وزیر ارتباطات و مدعوین از مرکز عملیات و مدیریت شبکه، مرکز عملیات بخش core، شبکه ارتباطات IP و مدیریت فضا، که مرکزی برای پیش بینی های انجام شده برای Redundancy در مواقع اضطراری است بازدید کردند و با وظایف، فرآیندها و نحوه کار هر کدام از این مراکز آشنا شدند. سپس بخش سیستم مشترکین اعتباری که مشکلات فنی مشترکین را پیگیری می کند با ارائه نمونه هایی از مشکلات مشترکین مورد بازدید قرار گرفت. در ادامه وزیر ارتباطات و هیأت همراه از بخش های عملیات سرویس های VAS‌، SMS و SDP پردیس با ارائه نحوه کنترل کیفیت سرویس مشترکین، عملیات شبکه دیتا و نحوه مدیریت عملیات بر روی لینک های اینترنت و سرویس های دیتای مشترکین، عملیات پشتیبانی شبکه شامل مدیریت لایسنس، مدیریت ظرفیت و مدیریت به روزرسانی تجهیزات بازدید کردند.
دسته بندی پروژه‌ های توسعه و بهبود کیفیت، شامل «پروژه ‌های بهینه‌ سازی و ارتقای کیفیت شبکه»، «نوسازی و توسعه نودهای BSC (۳۶ نود)»، «نوسازی و توسعه سایت‌های نسل دو (۳۸۲۷ سایت)» و «ایجاد مرکز مدیریت عملیات و سرویس‌های همراه اول» و دسته بندی پروژه ‌های توسعه شبکه نسل سه نیز شامل «نوسازی و توسعه بخش core (۱۳۵ نود)»، «نودهای جدید RNC (۳۶ نود)»، «سایت‌های جدید نسل سه (۴۴۰۰ سایت در ۲۵۷ شهر)»، «ایجاد شبکه ‌وای فای آفلودینگ(۴۶ نود)» و همچنین «ایجاد موبایل باند پهن (۴۹ سایت) در خطوط مترو تهران» از جمله پروژه‌ های افتتاح شده امروز همراه اول به ارزش۲۴۵۰۰میلیارد ریال در بخش توسعه و بهبود کیفیت بود.
در جریان این بازدید، مهندس وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملکرد و دستاوردهای این اپراتور به وزیر ارتباطات و مدعوین ارائه کرد.
صدوقی با اشاره به اینکه سال ۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام گذاری شده است، اظهار داشت: دستاورد بزرگ دولت همراه برای مردم این است که با همدلی و همزبانی، خدمات با کیفیت را به عموم مردم ارائه کنیم.
صدوقی در ادامه با اشاره به چشم انداز همراه اول اظهار امیدواری کرد: تلاش می کنیم محبوب جامعه، محبوب مشتریان، محبوب سهامداران، محبوب شرکای تجاری، محبوب کارکنان و در نهایت محبوبترین شرکت ایرانی باشیم.
وی ادامه داد: کسب عنوان برترین اپراتور تلفن همراه کشور برای دومین سال پیاپی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دریافت گواهینامه اشتهار به کیفیت ۴ ستاره از پنجمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، دریافت تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی از اهم دستاوردها و افتخارات همراه اول در چند ماه نخست سال ۹۴ است.
مدیرعامل اپراتور اول در ادامه با اعلام اینکه گزارش مالی همراه اول در دو سال گذشته از نظر حسابرس هیچ بندی نداشته و با عنوان مقبولیت تأیید شده است، اظهار داشت: ارتقاء ۷۷ رتبه ای در رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی مناسب در پایان سال ۹۴ منتهی به ۹۳.۱۲.۲۹ نسبت به ۹۳.۰۹.۳۰، از دیگر دستاوردهای مالی همراه اول است.
صدوقی در خصوص مبالغ پرداختی به دولت با اشاره به اینکه از سال ۸۸ که همراه اول به بخش خصوصی واگذار شده، ۳۴۳ درصد رشد داشته است، گفت: طبق صورت های مالی در سال گذشته، ۴۹۹۴ میلیارد تومان به دولت پرداخت شده است که عمده آن سهم سازمان تنظیم مقررات و مالیات بوده است.
ضریب نفوذ ۸۰ درصدی همراه اول
مدیرعامل همراه اول گفت: هم اکنون سهم بازار سیم کارت های فعال همراه اول ۶۱ درصد و ضریب نفوذ آن ۸۰.۵ درصد است. همچنین همراه اول با ۲۶۵ اپراتور در ۱۱۰ کشور قرارداد رومینگ بین الملل دارد.
صدوقی ادامه داد: هم اکنون همراه اول از طریق کانال های حضوری مستقیم و غیرمستقیم و کانال های غیرحضوری مستقیم و غیرمستقیم مشغول خدمت رسانی به مشترکین خود است.
وی گفت: همراه اول از طریق بیش از ۴۰۰ هزار کانال حضوری مستقیم نظیر کیوسک و فروشگاه های زنجیره ای، توزیع کنندگان اصلی و نقاط فیزیکی فروش و حدود ۱۳۴۰۰ کانال حضوری غیرمستقیم نظیر ادارات مشترکین، دفاتر بخش خصوصی، مراکز تلفن ثابت، دفاتر ICT روستایی و فروشندگان عمده به مشترکین خود خدمت می کند. همچنین اپراتور اول از طریق بیش از ۳ میلیون کانال غیرحضوری مستقیم نظیر خودپردازها، پایانه های فروشگاهی و درگاه های خرید شارژ بر بستر USSD و با بیش از ۳۵ میلیون کانال غیرحضوری غیرمستقیم نظیر سرویس دهنده تلفن گویا(IVR)، مشترک فعال جیرینگ و وب کیوسک خدمات خود را ارائه می کند.
افزایش ۶۶ برابری ترافیک دیتا
مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به دستاوردهای فنی و توسعه شبکه این اپراتور گفت:‌ روند استفاده از دیتا از ۲۶۱۲ ترابایت در فروردین ۹۳ به ۸۲۶۱ ترابایت در مرداد ماه ۹۴ رسیده است. همچنین از فروردین ۹۲ تا مرداد ۹۴ ترافیک دیتای همراه اول ۶۶ برابر شده است. تعداد سایت های راه اندازه شده نسل سوم در این مدت نیز ۴۴۰۰ سایت در ۲۵۷ شهر بوده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیارایران با اشاره به دستاوردهای فنی و توسعه شبکه این اپراتور گفت: تا پایان سال گذشته ۷۹۵۹ سایت جدید تلفن همراه در کشور نصب شده است. ۱۲۴۲ شهر(۱۰۰ درصد)، ۴۳۷۷۰ روستا(۸۶.۹ درصد) و تمام جزایرمسکونی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است. بدین ترتیب ۹۶.۴ درصد (۷۷ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۷۵ نفر) جمعیت کشور تحت پوشش شبکه این اپراتور هستند.
صدوقی افزود: ۲۸۸۰۹ کیلومتر از جاده های اصلی، ۶۷۵۵ کیلومتر از جاده های ریلی، ۲۰۱۶۰ کیلومتر از جاده های فرعی(بین فرمانداری) و در مجموع بیش از ۷۰ هزار کیومتر از جاده های کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است که ۱۴۳۷۹ کیلومتر آن مازاد تعهدی است.
وی در ادامه با اشاره به کاهش نرخ قطع مکالمه در شبکه همراه اول، بیان داشت: نرخ قطع مکالمه به ۰.۵۲ درصدکاهش یافته است. همچنین با افزایش نرخ موفقیت تماس(CSSR) در سال گذشته، این شاخص به ۹۸.۹۱ درصد رسیده است.
رشد ۱۲ درصدیEPS
مدیرعامل همراه اول از درآمد ۸۹۲۱ میلیاردتومانی حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه در سال ۹۳ و رشد ۱۲درصدی این شاخص نسبت به سال ۹۲ خبرداد و افزود: سود خالص تلفیقی گروه در سال گذشته ۲۵۲۹میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد.
صدوقی تصریح کرد EPS :همراه اول نیز نسبت به سال قبل ۱۲ رشد داشته و به ۶۳۱ تومان رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به مبالغ پرداختی به دولت طی سال های گذشته اظهار داشت: همراه اول در سال ۱۳۹۳ بیش از ۴۹۹۴ میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است که نسبت به سال ۸۷ رشد ۳۴۳ درصدی را نشان می دهد.
جایگاه نخست همراه اول در خاورمیانه
صدوقی ضمن برشمردن دستاوردها و افتخارات همراه اول در سال ۹۳ به جایگاه این اپراتور در صنعت تلفن همراه اشاره کرد و گفت: همراه اول از نظر تعداد مشترک در کشور و خاورمیانه اول، در آسیای جنوبی هشتم و در دنیا بیست و پنجم است.
وی با بیان اینکه طبق رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۹۳ توسط سازمان مدیریت صنعتی، همراه اول تنها اپراتور تلفن همراه کشور در میان ۱۰ شرکت برتر از نظر ارزش افزوده و ارزش بازار بوده است، افزود: در این ارزیابی همراه اول از نظر ارزش بازار رتبه ۶ و از نظر ارزش افزوده رتبه ۱۰ را کسب کرده است.
تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو
در ادامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک به شرکت ارتباطات سیار ایران گفت:‌ کاری که امروز اپراتور اول انجام داد، بسیار گسترده بود و باید به همراه اول تبریک گفت که به عنوان مجموعه ای چابک با بالا بردن کیفیت خدمات، به طور مستقیم به مردم سود می رساند.
وی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت به تمام افرادی که با خلاقیت و نوآوری باعث شادی روح شهید باهنر و شهید رجایی شدند، گفت: به عنوان دولت خوشحال هستیم که هفته دولت با دهه کرامت و میلاد علی بن موسی الرضا (ع) همزمان شد و امیدواریم که با عنایت آن حضرت این موفقیت تا سال آینده ادامه داشته باشد.
وزیر ارتباطات در خصوص کیفیت ارائه خدمات به مردم گفت:‌ این موضوع باید اساس کار همه مسؤولان قرار بگیرد. ما باید بدانیم که روند جهانی در حال تغییر است و ضمن حفظ مشترکین کنونی باید به سرعت به سمت خدمات ارزش افزوده بر پایه بومی سازی برویم؛ کاری که همراه اول روی آن تاکید دارد و این شرکت آنقدر ظرفیت دارد که محدود به چند شرکت و دانشگاه نشود.
دکتر واعظی در ادامه با تبریک مجدد به همراه اول در خصوص استفاده از توان داخلی گفت:‌ چه از نظر منابع انسانی، چه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری باید از توان داخلی استفاده کنیم؛ زیرا در نهایت هم شرکت ها و هم مردم با خدمات رسانی مطلوب از آن سود می برند.
وزیر ارتباطات در خصوص پوشش دهی همراه اول در جاده ها و روستاها گفت: کار خوبی در این زمینه انجام شده و اگر همراه اول با شبکه عظیم خود همچنان همچنان بخواهد اپراتور پیشرو باشد، باید تمام سرزمین ایران را جزو منطقه تحت پوشش خود قرار دهد.
واعظی در مورد شبکه ملی اطلاعات و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت:‌ دولت این قانون را جدی گرفته و در این زمینه سرمایه گذاری کرده است. مردم حتماً باید به شبکه های مفید دسترسی داشته باشند و هرچه در این زمینه اطلاعات به مردم بدهیم، آنها سود می کنند. امید ما این است که به کمک اپراتورها بخش قابل توجهی از این نیازها تأمین شود.
وزیر ارتباطات در پایان ضمن تشکر از تمامی مدیران و کارمندان همراه اول گفت:‌ آنچه امروز به دست آمده است، شروع راه است و امید است همراه اول با اتکا به توانمندی های داخلی و استمرار توسعه و خدمت رسانی با کیفیت به مردم، همچنان اول باشد.

خدمات سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
درز اطلاعاتی جدید در مورد مدل سال ۲۰۱۵ نکسوس ۵؛ آیا این تلفن هوشمند در سطح یک پرچمدار نیست؟

درز اطلاعاتی جدید در مورد مدل سال ۲۰۱۵ نکسوس ۵؛ آیا این تلفن هوشمند در سطح یک پرچمدار نیست؟



بسیاری از کاربران انتظار دارند که مدل سال ۲۰۱۵ تلفن هوشمند نکسوس ۵ یک دستگاه جذاب و قابل توجه اندرویدی با بهره گیری از جدیدترین نسخه این سیستم عامل اپن سورس باشد که بدون کوچک ترین دستکاری و بهینه سازی از سوی شرکت های سازنده یا اپراتورهای موبایلی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

پس از درز اطلاعات و تصاویر متعدد از این دستگاه، حالا گزارشی به دست آمده که نتنها دانسته های قبلی مان در مورد نکسوس ۵ را تایید می کند بلکه نشان می دهد قیمت این محصول چندان هم بالا نخواهد بود.

منبع موثقی که با سایت Android Police مصاحبه داشته مشخصات و امکانات کلی نکسوس ۵ آتی را توضیف نموده و ادعا کرده که این خصوصیات کاملا با اطلاعات لو رفته قبلی همخوانی دارند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دستگاه مورد بحث دارای یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی فول اچ دی، چیپست اسنپدراگون ۸۰۸، پردازنده گرافیکی Andreno 418، سه گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۱۲٫۳ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی، پورت یو اس بی تایپ سی (یا از نوع USB 2.0 یا USB 3.0) و باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود و از نسخه ۶٫۰ اندروید نیز پشتیبانی می کند.

این تلفن هوشمند قرار است که در قالب سه رنگ مختلف از جمله مشکی، سفید و آبی عرضه گردد و انتظار می رود که تا پایان ماه سپتامبر وارد بازار شود. البته جزئیات مربوط به قیمت نکسوس ۵ هنوز هم منتشر نشده اما به نظر نمی آید که خرید این موبایلِ پایین تر از پرچمدار، فشار زیادی را به خریدارانش تحمیل نکند.


خرید سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
رهبر انقلاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را منصوب کردند

رهبر انقلاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را منصوب کردند



حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله منصوب کردند.

به گزارش موبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این حکم، با اشاره به اهمیت شورای عالی فضای مجازی در «مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات این عرصه» و همچنین وظیفه اصلی این تشکیلات یعنی «سیاستگذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به‌هنگام و نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در فضای مجازی» ۱۰ محور مهم وظایف و مأموریتهای شورای عالی فضای مجازی را ابلاغ کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
پیدایش فضای مجازی در چند دهه‌ی اخیر یکی از بزرگترین نمادهای تحول جهانی است. رخدادی که تأثیرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی نمود بیشتری پیدا می‌کند.
اکنون بیش از سه سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی می‌گذرد: شورائی که با مرکز ملی فضای مجازی وابسته به آن، به عنوان نقطه کانونی مواجهه‌ی هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات پرشتاب این عرصه، برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات آن شناخته شده است.
وظیفه اصلی این تشکیلات سیاستگذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به‌هنگام و همچنین نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در این عرصه میباشد. لذا لازم است با توجه به تحولات سریع و پیچیده در این میدان از یک طرف و نیازهای واقعی و متراکم کشور از طرف دیگر، خود را برای انجام رسالتی سنگین در یک دوره چهار ساله آماده کند.
اینجانب ضمن تأکید بر مفاد حکم اولیه تشکیل شورا و پیوست آن، ضروری می دانم که نکات و موارد زیر، مورد اهتمام و توجه جدی رئیس و اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد.
۱- انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند، به‌منظور تحکیم جایگاه فراقوه‌ای و موقعیت‌محوری و کانونی شورای عالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورای عالی فضای مجازی.
۲- تثبیت و تقویت جایگاه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان بازوی شورای عالی فضای مجازی در جهت تحقق تصمیمات آن شورا با وظایف: رصد وضعیت جاری فضای مجازی و پیش‌بینی و آینده‌نگری تحولات دراین فضا در سطح ملی و بین‌المللی، ‌ ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف ذی‌ربط در ابعاد علمی، فنی، ‌اقتصادی، ‌بازرگانی، ‌حقوقی، انتظامی، ‌امنیتی و دفاعی مرتبط با فضای مجازی و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها و بخش‌های ذی‌ربط در چارچوب مصوبات شورای عالی.
۳- ارتقای جمهوری اسلامی ایران به قدرت سایبری در طراز قدرت‌های تأثیرگذار جهانی و برخورداری از ابتکار عمل و قدرت تعامل با دیگر کشورها در جهت شکل‌دهی به قواعد و قوانین مرتبط با فضای مجازی در عرصه جهانی با رویکرد اخلاق‌مدار و عادلانه.
۴- اهتمام ملی و همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری‌ها و صنایع کاملاً پیشرفته و رقابتی خصوصاً با استفاده و ایجاد رشته‌های نوین دانشگاهی و تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد، ‌ متخصص و کارآمد مورد نیاز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، محتوایی و خدماتی در تمامی ابعاد فضای مجازی به‌ویژه در برنامه ششم توسعه و برنامه‌ریزی سالانه کشور.
۵- تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پس از تصویب طرح آن در شورای عالی و نظارت مستمر و مؤثر مرکز ملی بر مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن.
۶- اهتمام ویژه به سالم‌سازی و حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان دراین عرصه.
۷- ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه‌جانبه فرهنگی و نیز ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی جامعه.
۸- احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش‌بنیان در فضای مجازی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهبود شرایط کسب وکار مرتبط با فناوری‌های مجازی و بهره‌گیری از فرصت‌های اشتغال‌زایی ونیز رونق محتوا، خدمات و تجارت در این عرصه.
۹- توسعه محتوا و خدمات کارآمد و رقابتی منطبق بر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی – ایرانی در تمامی قلمروهای مورد نیاز جامعه و جلب مشارکت‌های مردمی و بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه.
۱۰- تدوین و تصویب نظام‌های امنیتی، حقوقی، قضایی و انتظامی مورد نیاز در فضای مجازی.
ترکیب اعضای حقوقی و حقیقی شورای عالی فضای مجازی برای دوره جدید به شرح زیر اعلام می شود:
اعضای حقوقی این شورا عبارتند از: رئیس‌جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، دادستان کل کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اعضای حقیقی: حجج اسلام و آقایان دکتر سیدسعیدرضا عاملی، دکتر حمید شهریاری، دکتر رضاتقی‌پور، دکتر مهدی اخوان بهابادی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی و مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی.
از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری روزافزون برای همه‌ی حضرات مسألت می‌کنم.

تلفن سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
با زندگی همگام شویم

با زندگی همگام شویم



شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز در کنفرانس خبری ایفا 2015 (IFA 2015)، از دستاوردها و موفقیت‌های خود در زمینه‌ی اینترنت اشیا خبر داد.

جدیدترین پیشرفت‌های این شرکت در مبحث در حال رشد اینترنت اشیا، ریشه در فلسفه و نگاه باز سامسونگ درباره این مفهوم دارد: همکاری متقابل صنایع و از همه مهم‌تر رویکرد انسان محور.
در حاشیه نشست خبری ایفا که پنج‌شنبه ۱۲ شهریور در برلین صورت گرفت، دکتر هونگ مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ گفت: «ما بر این باوریم که اینترنت اشیا، دنیای لوازم دیجیتال و الکترونیکی را متحول خواهد کرد و ایفای امسال برایمان فرصتی است تا شما را از دستاوردهایمان در سال گذشته آگاه کنیم. سامسونگ هر سال بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه را در اروپا به فروش می‌رساند. امروزه بیش از ۸۵ میلیون کاربر اروپایی از محصولات سامسونگ در خانه‌هایشان بهره‌ می‌برند که این موضوع با سرعت زیادی در حال پیشروی در محل‌ کار نیز هست. برای ما مهم این است که محصولاتمان را با انتظارات و نیاز مردم همسو کنیم. چشم‌انداز ما در بحث اینترنت اشیا نیز، همگام شدن با زندگی است!» شرکت سامسونگ در این کنفرانس که بیشتر به بحث اینترنت اشیاء اختصاص داشت، اعلام کرد که تنها ایجاد خانه‌های هوشمند را هدف خود نمی‌داند. بلکه هوشمند کردن شهرها و حتی کشور‌ها را نیز، از اهداف خود می‌داند؛ در حالی که هیچ شرکتی در دنیا به اندازه سامسونگ، قدرت انجام این کار را به صورت یکپارچه ندارد.

مانیتورهای هوشمند خانگی
بخش اشیای هوشمند سامسونگ، در حال راه‌اندازی دستگاه‌هایی قدرتمندتر با کاربری آسان‌تر برای اینترنت اشیاست. به گفته الکس هاوکینسون، بنیان‌گذار و مدیر بخش اشیای هوشمند، برای موفقیت بیشتر اینترنت اشیا، به دستگاه‌هایی کاربرپسند، با قابلیت سفارشی‌سازی و دسترسی یکپارچه نیازمندیم. دستگاه‌های هوشمند جدید سامسونگ، با پردازنده‌های قوی‌تر خود، امکان نظارت تصویری را به کاربر می‌دهند. همچنین این محصولات، دارای یک باتری پشتیبان هستند که در هنگام قطعی برق، تا ۱۰ ساعت به کاربر امکان استفاده می‌دهد. همچنین امکان مشاهده زنده نیز در هر زمانی فراهم است. «اشیا هوشمند» راهکار جدیدی با عنوان «مانیتورهای هوشمند خانگی» را نیز معرفی کرده‌اند که با اطلاع‌رسانی از طریق اپلیکیشن، امنیت بیشتری را برای خانه‌ها در مقابل دزدی، حریق و نشت گاز فراهم می‌آورند.

خوابیدن خود را نظارت و مدیریت کنید!
خواب خوب، از مهم‌ترین الزامات یک زندگی سالم است. فناوری SleepSense سامسونگ به افراد کمک می‌کند تا خواب خود را مدیریت کنند. این حسگر، شامل یک دیسک تخت است که زیر تشک قرار می‌گیرد و بدون هیچ‌گونه تماسی، تمام حرکات حین خواب، ضربان قلب و تنفس فرد را زیر نظر می‌گیرد. این دستگاه، وسیله‌ای است که به کمک اینترنت اشیا با دیگر ابزار در ارتباط می‌ماند تا فرد به راحتی به خواب برود و چیزی باعث از خواب پریدن او نشود. برای مثال، وقتی که فرد به خواب می‌رود، فناوری SleepSense، تلویزیون را به طور خودکار خاموش و دمای اتاق را برای فراهم کردن بهترین فضای استراحت، تنظیم می‌کند. همچنین کاربر می‌تواند گزارش روزمره فعالیت این دستگاه را روی گوشی هوشمند خود ببیند.

یک ماشین لباسشویی باهوش و وظیفه‌شناس
ماشین لباسشویی WW8500 Addwash سامسونگ، اولین ماشین لباسشویی جهان است که این امکان را به مصرف‌کنندگان می‌دهد تا در حین انجام کار توسط ماشین، لباس‌های کثیف را برای شست و شو به ماشین بسپارند. این کار توسط یک محفظه جداگانه برای اضافه کردن لباس و تنها با فشار یک دکمه توقف و شروع، انجام می‌شود. ضمن اینکه تفاوتی نمی‌کند که چه نوع لباسی وارد دستگاه شده است. همچنین عملکرد این دستگاه از طریق گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS قابل کنترل و نظارت است.

همکاری با BMW و فولکس‌واگن
شرکت سامسونگ در حال همکاری با یکی از رهبران بازار خودرو جهان، BMW است. به زودی اعلان‌های (Notification) نرم‌افزار SmartThings Hub سامسونگ روی مانیتور داشبورد خودروهای BMW قابل ملاحظه خواهند بود و در این برنامه‌، کاربران می‌توانند وضعیت فنی خودرو خود را مشاهده و یا حتی قفل خودروی خود را باز و بسته کنند.
سامسونگ همچنین با شرکت فولکس‌واگن نیز در حال همکاری است که نتیجه آن، ارائه یک تجربه رانندگی کاملا آنلاین است. به کمک برنامه Car Mode برای گوشی‌های Galaxy سامسونگ، کاربران می‌توانند حین رانندگی هم به وسیله صفحه‌نمایش لمسی و هم از طریق سیستم قدرتمند فرمان صوتی S Voice، به تماس‌های تلفتی خود پاسخ دهند و موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنند. همچنین این برنامه مسیرهای موجود به مقصد موردنظر را برای کاربر تهیه می‌کند و پیامک‌های او را برایش می‌خواند. همکاری سامسونگ و فولکس‌واگن، تکنولوژی‌های پوشیدنی را نیز شامل می‌شود و کاربران این خودرو، از طریق اپلیکیشین فولکس‌واگن روی Gear S2 خود، قادر خواهند بود تا به سادگی، جایی که خودروی خود را پارک کرده‌اند پیدا کنند، در یک روز گرم، کولر خود را قبل از سوار شدن به ماشین، روشن کنند یا باتری خودرو الکتریکی خود را مدیریت کنند.
نمایشگاه محصولات الکترونیکی برلین «ایفا» روز چهارم سپتامبر برابر با ۱۳ شهریور افتتاح می‌شود و تا ۱۸ شهریور میزبان آخرین محصولات غول‌های دنیای تکنولوژی خواهد بود.

 

*Ertebat*

عضو جدید
طرح استان مجازی کلید خورد

طرح استان مجازی کلید خورد



کرمانشاه اولین استان کشور است که پروژه استان مجازی در آن اجرا می شود و قرار است بعد از این استان، طرح مذکور در استانهای مازندران و اردبیل هم اجرایی شود.

شبکه ملی اطلاعات استانی برای ایجاد جهش و انگیزه به عنوان نخستین استان کشور در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد، این خبری بود که اخیرا به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام و گفته شد که مدل مفهومی پروژه استان مجازی در کرمانشاه طراحی شده است و ۳۰۰ طرح آماده اجرا برای این استان وجود دارد که بزودی رونمایی خواهند شد زیرا پویایی و جهش برای پیشرفت ایران در حوزه فضای مجازی وجود ندارد همچنان که رتبه ایران در شاخص‌های کلان دولت الکترونیک در چند سال اخیر تغییری نداشته است.

انتظاری اظهار امیدواری کرده که طرح استان مجازی بدون اتکا به اعتبارات دولتی و صرفاً با منابع بخش خصوصی در کرمانشاه پیش برود و بعد از کرمانشاه این طرح را در استانهای مازندران و اردبیل نیز اجرا خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بومی سازی زیر ساخت های فضای مجازی افزوده است که هدف ما این است که در تمام طرح ها، زیرساختها به طور کامل داخلی باشد و کلیه خدمات فضای مجازی توسط نیروهای داخلی در شبکه ملی اطلاعات اجرا شود.

اما دلایل انتخاب استان کرمانشاه به عنوان نخستین استان مجازی کشور این گونه اعلام شد که با توجه به انگیزه قوی مسوولان در استان کرمانشاه این استان انتخاب شد تا حوزه فضای مجازی کشور به صورت پایلوت در آن ایجاد شود، تا انگیزه و جهش مورد نظر در بخشی از کشور ایجاد شود.

قرار است بخشی از فضای مجازی کشور در این شبکه ایجاد شود و موضوعات اقتصادی، خدمات دولت الکترونیک، اشتغال، گردشگری، موضوعات اجتماعی و دیگر موضوعات در آنجا پیاده‌سازی شود.

بر اساس اطلاعات سایت شورای عالی فضای مجازی، در حال حاضر مدل مفهومی و طرح‌های راهبردی به جای شبکه ملی اطلاعات استانی در کرمانشاه طراحی شده و ۳۸۰ پروژه اجرایی در صد طبقه‌بندی تقسیم شده است و تلاش می‌شود که اعتباری از دولت نگیریم و سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شود.

خدمات سانترال
 

sheida2002

عضو جدید
سایت دانلود کتاب زبان اصلی مخصوص کارسناسی ارشد و دکتری

سایت دانلود کتاب زبان اصلی مخصوص کارسناسی ارشد و دکتری

سایت فایل3 رو پیدا کردم که مخصوص دانلود کتاب و دانلود کتاب خارجی و زبان اصلی (معمولا کتاب انگلیسی) است و خیلی هم کتاب داره که اینش خوبه
کتاباشم میده دونه ای دو تومن
جالب اینه که کتابتونو که درخواست میدین لینک دانلود و میفرسته بعد میگه پولشو بده :)
تو هم اگه حلال و حروم سرت باشه پولشو میدی :)) مث من!!!
امیدوارم براتون مفید باشه مخصوصا اونایی که برا ارشد و دکتری میخونن و نیاز به اینجور بانک کتاب هایی دارن که وقتشون هدر نره
شما هم سایت های خوبو تو همین تاپیک معرفی کنین
 

iranresearch

عضو جدید
آموزش سئو سایت و بهینه سازی استراتژیک

آموزش سئو سایت و بهینه سازی استراتژیک

سلام

این سایت مطالب جالبی برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت داره :

Rayanika


آموزش نگرش سیستماتیک به سئو و بهینه سازی
آموزش نگرش استراتژیک به سئو و بهینه سازی
بررسی مثلث سایت، کاربر و موتورهای جستجو
بررسی مکانیزم عملکرد موتورهای جستجو
آموزش جلب اعتماد موتورهای جستجو
بررسی کیفیت محتوا و نقش آن در بهینه سازی سایت
بررسی رویکردهای فرایندی در تأمین محتوا
آموزش ساختاردهی محتوا
آموزش بهینه سازی کلمات کلیدی سایت
آموزش بهینه سازی دامنه سایت
آموزش اصول آدرس دهی
آموزش بهینه سازی سرعت بارگذاری
استفاده از ابزارهای گوگل برای بهینه سازی
 

zalzalak_amir

عضو جدید
ساعت دیواری های این مدلی عمرا ندیدید!

ساعت دیواری های این مدلی عمرا ندیدید!

ساعت هایی که به جنس پلکسی گلس معروف هستند.
مدلهای جالب دارند در خود سایتشون:

http://www.aigol.ir/


maral1.jpg nasim.jpg
 

لیمویی

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساعت هایی که به جنس پلکسی گلس معروف هستند.
مدلهای جالب دارند در خود سایتشون:

http://www.aigol.ir/


مشاهده پیوست 251122 مشاهده پیوست 251123

من دیده بودم ولی
 

*Ertebat*

عضو جدید
هشدار شرکت مخابرات استان تهران نسبت به پیامک های ارسالی توسط افراد سودجو

هشدار شرکت مخابرات استان تهران نسبت به پیامک های ارسالی توسط افراد سودجو

هشدار شرکت مخابرات استان تهران نسبت به پیامک های ارسالی توسط افراد سودجو

شرکت مخابرات استان تهران نسبت به پیامک های ارسالی توسط افراد سودجو که با درج آدرس اینترنتی www.tct.ir همراه است هشدار داد.

موبنا- شرکت مخابرات استان تهران نسبت به پیامک های ارسالی توسط افراد سودجو که با درج آدرس اینترنتی www.tct.ir همراه است هشدار داد.
به گزارش خبرنگار موبنا، مشاهده شده است که افراد سودجو تحت عناوین مختلف در مناسبتهای متعدد با ارسال پیامک و اعلام آدرس الکترونیکی شرکت مخابرات استان تهران، از مردم اخاذی می کنند.
براساس همین شرکت مخابرات استان تهران از شهروندان درخواست می کند به منظور ردیابی افراد سودجو پس از دریافت اینگونه پیامک ها می توانند پیامک مذکور را به سامانه ۱۰۰۰۱۳۱۴ (سامانه پیامکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) ارسال نمایند تا از طریق پلیس فتا در اسرع وقت پیگیری لازم انجام و با متخلفان برخورد قانونی شود.
 

*Ertebat*

عضو جدید
۵۰درصد رشد اقتصادی از تکنولوژی جدید تأثیر می گیرد

۵۰درصد رشد اقتصادی از تکنولوژی جدید تأثیر می گیرد



عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیارایران در دومین کنفرانس «دولت همراه» تکنولوژیهای جدید از جمله اسمارت فونها را عامل تحولات زندگی در چند سال آینده دانست.

به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، دکتر رسول سرائیان در دومین کنفرانس «دولت همراه، آرمان شهر الکترونیک» که روز سه شنبه ۱۷ شهریورماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه در ۵ سال آینده تأثیرات بنیادی در روند دیجیتالی شدن زندگی مردم شکل می گیرد گفت: این تغییرات پارادایم های جدید را شکل می دهد و تغییرات اساسی در کسب و کار، سبک زندگی رفتار مردم و ... ایجاد می شود.
عضو هیأت مدیره همراه اول با بیان اینکه تلفن همراه نقش اصلی را در تغییر این پارادایم ایفا می کند اظهار داشت: جوانان نسل هزاره سوم که به آنها نسل y (جوانان بین ۱۲ تا ۳۲ سال) می گویند مهم ترین بخش از نیروی کار تا پایان سال ۲۰۲۰ را تشکیل می دهند که برخلاف نسل قبل، معلم والدین خود هستند و چگونگی استفاده از تکنولوژی را به آنها آموزش می دهند.
سرائیان در ادامه گفت: نسل y از نظر اقتصادی بیشترین پول را در دنیا خرج می کند و ارزش اقتصادی آنها بیش از ۲.۵ تریلیون دلار است. ۸۰درصد این نسل اسمارت فون دارند و ۹۴ درصد از آنها از این طریق به اینترنت وصل می شوند.
وی تصریح کرد: دولت همراه دولتی است که بتواند با استفاده از تکنولوژی های جدید بهره وری خود را بالا برد.
وی افزود: همراه اول از سال گذشته بحثی جدی را در این زمینه شروع کرده است و با استفاده از دو پلتفرم داخلی و خارجی به قوه قضائیه، وزارت بهداشت، شرکت پست، شهرداری تهران، وزارت ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و ... بر بستر سرویس های USSD، SMS، IVR و اپلیکیشن خدمت رسانی می کند.
سرائیان با بیان اینکه ظرف یکسال گذشته بالای ۴۰ میلیون اسمارت فون در ایران خریداری شده است گفت: دولت باید یک الزام استراتژیک در مورد تحولات پارادایم جدید نوآوری داشته باشد و یک پروژه ملی در این زمینه تعریف شود تا با بومی سازی این تغییرات، خودمان در داخل کشور رشد و بهره وری را به دست بگیریم.
در این مراسم دکتر سیدحسن سیدموسوی دبیر علمی کنفرانس و مشاور مدیرعامل همراه اول نیز با بیان اینکه به کارگیری تلفن همراه توسط عموم مردم برای دریافت سرویس های جدید بر پایه ارتباطات سیار با توجه به خاصیت «در هر کجا»، «در هر زمان» و «مقرون به صرف بودن» در حال افزایش است گفت: این موضوع اپراتورها را به سمتی پیش می برد تا با ارائه خدمات داده و مبتنی بر وب و دولت الکترونیک کاهش درآمد ناشی از تماس تلفنی را جبران کنند.
سید موسوی در ادامه گفت: اجزای اکوسیستم دولت همراه بر پنج اصل «قابلیت همکاری»، «امنیت»، «بازبودن»، «انعطاف پذیری» و «مقیاس پذیری» و بر پایه استانداردهای دولت همراه استوار است و خود قادر به بهبود اثربخشی در ارتباطات نیز است. مهم ترین مسأله در این بخش، مقوله تغییرات و چرخه عمر فناوری در حوزه خدمات اینترنت و همراه است که لازم است با ترغیب بخش خصوصی و عمومی برای همکاری در راستای تطبیق با فناوری های جدید صورت گیرد.
دومین کنفرانس ملی دولت همراه، با هدف ارتقای کیفیت و کمیت خدمات و تسهیل در ارائه اطلاعات شفاف به مخاطبان، همچنین فرهنگ سازی و جلب اعتماد مردم برای مشارکت هوشمندانه در این زمینه، با ارائه ۳۶ مقاله منتخب در ۶ نشست تخصصی، ۱۲ کارگاه آموزشی و برپایی نمایشگاه جانبی از میان برترین شرکت های ارائه دهد. فناوری های نوین در این حوزه برگزار شده است.
در این کنفرانس که چهارشنبه ۱۸ شهریورماه به کار خود پایان می دهد، یک مقاله با موضوع «ارائه یک چارچوب کار دولت همراه مبتنی بر مدل تداوم کسب و کار در اپراتورهای موبایل باند پهن» توسط دکتر سید موسوی و دو کارگاه، با عناوین، «دولت همراه، تجربیات موفق» و «راه کارهای سازمانی»، توسط مهندس صیدی از سوی همراه اول ارائه می شود.


 

*Ertebat*

عضو جدید
بوق اشغال مخابرات برای اقتصاد ایران

بوق اشغال مخابرات برای اقتصاد ایران



با گذشت حدود ٧ سال، ماجرای پرحاشیه خصوصی‌سازی مخابرات تمامی ندارد. سرنخ واگذاری پر سر و صدای مخابرات مانند بسیاری از تصمیمات حاشیه‌ساز به دولت محمود احمدی‌نژاد برمی‌گردد.

وزیر ارتباطات: هزینه اداره گران مخابرات از جیب مشترکان تامین نشود

کارمندان مخابرات پس از خصوصی سازی ۶,۵ برابر شد

مصوبه خصوصی‌سازی مخابرات حدود یک‌سال پس از روی کار آمدن دولت نهم، یعنی در زمستان ٨۵ ابلاغ شد. محمدتقی سلیمانی، وزیر ارتباطات دولت نهم یکی از حامیان سرسخت این واگذاری بود. او سرانجام توانست در‌ سال ٨٧ و در رقابتی که مجلس آن را نابرابر توصیف کرد، سهام عمده شرکت مخابرات ایران را بدون هیچ رقیبی، واگذار کند. واگذاری مخابرات از همان قدم‌های اول با اما و اگرهای فراوانی همراه بود. مخالفان این واگذاری نه‌تنها به جزییات و شرایط خصوصی‌سازی مخابرات انتقادهای اساسی داشتند که عده‌ای با نگاه کلی‌تر اصل این خصوصی‌سازی را زیر سوال می‌بردند. آنها معتقد بودند شرکت مخابرات ایران از ابتدا دولتی نبوده است که واگذار شود. به گفته این دسته از مخالفان، زیرساخت‌های مخابراتی با ودایع مشترکان ایجاد شده است و دولت هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها انجام نداده و تنها مدیریت مخابرات را برعهده داشته است. برهمین اساس سهامداران مخابرات از ابتدا مردم بوده و این شرکت مشمول اصل ۴۴ نمی‌شود. به هر تقدیر و با وجود مخالفت‌ها، مخابرات واگذار شد اما ماجرای این خصوصی‌سازی چالشی تمام نشد. حالا محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم یکی از برجسته‌ترین منتقدان خصوصی‌سازی مخابرات است. او از ابتدای ورودش به وزارتخانه، مخالفت خود را به صراحت اعلام کرده است و حتی از پس گرفتن سهام مخابرات از خریداران سخن به میان آورده است. واعظی معتقد است مخابرات بعد از خصوصی‌سازی هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری انجام نداده و به عبارتی ICT در مسیر توسعه و پیشرفت حرکتی نداشته است. به جز این شرکت مخابرات پس از خصوصی‌سازی همچنان فربه مانده و به شیوه دولتی‌ها اداره می‌شود، به گونه‌ای که شمار کارکنان پیمانی خود را پس از خصوصی‌سازی، ۶,۵ برابر کرده است. با این حساب سهامداران این شرکت بارها تلاش کرده‌اند هزینه اداره گرانقیمت شرکت خود را از جیب مشترکان‌شان تأمین کنند و بارها درخواست افزایش تعرفه را به وزارت ارتباطات منعکس کرده‌اند. با این حال، واعظی سرسختانه جلوی مخابراتی‌ها و افزایش تعرفه مشترکان ایستاده است. این درحالی است که پیش از این و در کمتر از یک‌سال گذشته مخابراتی‌ها با چند برابر کردن آبونمان مشترکان، تلاش کرده‌اند درآمد خود را افزایش دهند. با این حساب سرسختی وزیر مقابل افزایش دوباره تعرفه‌ها، تا به‌حدی بوده است که نشست‌های مختلف و نمایندگان مجلس نیز نتوانسته‌اند اختلاف واعظی با سهامداران مخابرات را حل کنند و حالا گویا قرار است شورای رقابت نیز به‌عنوان میانجی وارد عمل شده تا مشخص شود این ماجرای کشدار سرانجام ختم به خیر می‌شود یا نه؟
از رقابت یک‌نفره تا واگذاری زیرساخت‌ها
در همان ابتدای واگذاری مخابرات، شرکت پیشگامان کویر یزد به‌عنوان تنها رقیب کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین (داوطلب خرید سهام عمده مخابرات) مطرح شد اما ماجرا به این‌جا رسید که پیشگامان کویر یزد به دلیل نداشتن صلاحیت امنیتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی کنار گذاشته شد. با کنار گذاشته شدن تنها رقیب اعتماد مبین داوطلب دیگری که گروه مهر اقتصاد ایرانیان بود، پا به عرصه رقابت گذاشت اما موضوع این بود که هر دو گروه وابسته به نهادهای خاص بودند و همین مسأله پای ماجرای خصوصی‌سازی مخابرات را از همان ابتدا به مجلس کشاند. کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در گام دوم سهام عمده مخابرات یعنی ۵٠‌درصد به علاوه یک سهم را با قیمت ٨‌هزار‌میلیارد تومان خریداری کرد. نحوه ارایه سهام مخابرات در بورس و قیمت‌گذاری نیز چالش دوم این واگذاری بود که حواشی فراوانی به دنبال خود داشت. خیلی‌ها و ازجمله نمایندگان مجلس معتقد بودند واگذاری با قیمت بسیار ناچیزی انجام شده و ارایه سهام مخابرات در بورس نیز مطابق قوانین این سازمان نبوده و معامله صوری بوده است.
چالش سوم این خصوصی‌سازی پرماجرا واگذاری زیرساخت‌ها و دانشکده مخابرات به همراه شرکت مخابرات به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین بود. این موضوع نیز انتقادهای زیادی به دنبال داشت. محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم شاخص‌ترین منتقد این بخش به شمار می‌رود. به گفته واعظی، زیرساخت‌ها متعلق به بیت‌المال است و واگذاری آن اشتباه بوده است. او همچنین با اشاره به این‌که مخابرات از انحصار دولت درنیامد که به انحصار بخش دیگر برود، توضیح می‌دهد: نمی‌شود زیرساخت‌ها در انحصار یک بخش و یک اپراتور باشد و آن بخش خدمات زیرساختی را به سایر رقبا و اپراتورها بفروشد.
از طرف دیگر واگذاری دانشکده مخابرات نیز از نظر وزارت علوم مسأله‌دار است و بنا به اطلاعیه این وزارتخانه‌ها بخش خصوصی می‌تواند درخواست ایجاد دانشکده را ارایه دهد اما نمی‌تواند دانشکده‌های دولتی را خریداری کند.
مخابرات دولتی نبود که خصوصی شود!
اما فارغ از جزییات جنجالی واگذاری مخابرات، دسته بزرگی از منتقدان وجود دارند که اصل واگذاری مخابرات را مسأله‌دار می‌دانند. آنها نه‌تنها معتقدند که واگذاری مخابرات به یک بخش شبه‌دولتی انجام شده است بلکه از اساس مخابرات را دولتی نمی‌دانند که حالا به بخش خصوصی واگذار شده است. محمد غرضی، وزیر پست، تلگراف و تلفن در سال‌های قبل در این‌باره به «شهروند» توضیح می‌دهد: بخش قریب به اتفاق زیرساخت‌های مخابراتی با سرمایه و ودیعه مشترکان ایجاد شده است و دولت سهم بسیار ناچیزی داشته است بنابراین از همان ابتدای تشکیل مخابرات در ایران این شرکت خصوصی بوده و سهامدار آن مردم بوده‌اند. او ادامه می‌دهد: نقش دولت در شرکت مخابرات ایران تنها به مدیریت این سرمایه محدود می‌شود. در واقع ما یک بخش خصوصی با سهامداری مردم داشته‌ایم که دولت مدیریت آن را انجام داده است، بنابراین اصل واگذاری مخابرات هم اشکال قانونی دارد و هم اشکال شرعی. او همچنین تأکید می‌کند: بنده به خوبی به یاد می‌آورم که قیمت یک خط تلفن در ‌سال ۶۴ حدود یک‌میلیون و ۶٠٠ تومان بود که در آن زمان ارزشی معادل بهای یک دستگاه آپارتمان در تهران بود یا ودیعه واگذاری برای خطوط تلفن همراه مبلغ بسیار زیادی بود. بنابراین مشترکان در زمان سپردن این ودایع، ارقام کلانی برای توسعه زیرساخت‌ها ارایه داده‌اند که باید با ارزش روز محاسبه شده و به آنها برگردانده شود. غرضی توضیح می‌دهد: در قراردادهای خرید خطوط تلفن و موبایل نیز صراحتا عنوان شده است که ودایع و سود آن در زیر ساخت‌ها هزینه می‌شود. بنابراین وقتی دولت در توسعه زیرساخت‌ها سهمی نداشته است، چگونه برای سهام مردم تصمیم‌گیری و آن را واگذار کرده است؟
وزیر پیشین پست، تلگراف و تلفن تأکید می‌کند: مخابرات باید بازگردانده شود یا آن‌که ودایع را مطابق با ارزش روز و سود آن محاسبه کرده و به مشترکان برگرداند و تنها راه احقاق حقوق مشترکان در این واگذاری نادرست، اقدام مجلس است.
مجلس با اصل واگذاری مشکل ندارد
با این حساب کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین مسأله‌دار بودن اصل واگذاری را رد می‌کند و معتقد است بنیاد تعاون سپاه یک نهاد مردمی است و سهامداران آن پرسنل سپاه و مردم عادی هستند، بنابراین مخابرات به بخش شبه‌دولتی واگذار نشده است.
از سوی دیگر مجلس که روزی منتقد اصلی واگذاری مخابرات بوده است در دوره نهم تغییر موضع داده است. رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: این موضوع بارها و بارها در مجلس مورد بحث قرار گرفته است اما ما به این نتیجه رسیدیم که نفس واگذاری مشکلی نداشته است؛ تنها اشکال واگذاری از نظر ما این است که نباید زیرساخت‌هایی مانند شبکه داکت و سیم مسی واگذار می‌شد. البته موضوع بازگرداندن ودایع مشترکان نیز بارها مورد بحث قرار گرفته است و وعده‌هایی داده شد اما این موضوع در عمل اتفاق نیفتاد. در آخرین اخبار، شرکت مخابرات اعلام کرده بود مشترکان داوطلب می‌توانند با پس دادن سیم‌کارت خود اصل ودایع خود را دریافت کنند. البته در این اخبار هیچ‌گونه اشاره‌ای به محاسبه ودایع به ارزش روز و سود آن نشده بود.
شوی سهامداران برای فروش مخابرات
حالا با گذشت ٧‌سال از این ماجرای جنجالی، حاشیه‌ها همچنان ادامه دارد. محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم در مقابل تخلفات مخابرات قد علم کرده است و این روزها شعله اختلافاتش با هیأت مدیره مخابرات به رسانه‌ها کشیده شده است. مخابراتی‌ها معتقدند اقدام واعظی برای واقعی کردن نرخ تلفن ثابت به زیان‌شان تمام شده است و برای جبران هزینه‌های اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت، خواهان افزایش تعرفه مشترکان شده‌اند. این درحالی است که واعظی در پاسخ اعلام کرده است به هیچ عنوان درخواست افزایش تعرفه تلفن ثابت را نمی‌پذیرد مگر این‌که شرکت مخابرات با توسعه تکنولوژی‌های خود خدمات متنوع و باکیفیت بیشتر را برای مشترکان تعریف کند. اصرار مخابراتی‌ها به افزایش تعرفه مشترکان و انکار واعظی، دوباره پای رسانه‌ها را به ماجرای تمام‌نشدنی مخابرات باز کرده است. در این بین مخابراتی‌ها مدعی شده‌اند این شرکت برای آنها زیان‌ده شده است و شوهایی برای فروش شرکت مخابرات به راه انداختند. اعتماد مبین با رد ادعای واعظی مبنی بر قیمت پایین واگذاری مخابرات، اعلام کرد حاضر است سهام خود را به یک سوم قیمت فعلی و به ارزش روز واگذاری بفروشد. این ادعا به انتشار یک نوبت آگهی منجر شد، اما به یک هفته نرسیده، سهامدار عمده اعلام کرد پرونده فروش مخابرات را بسته است زیرا برای فروش سهام خود مشتری پیدا نکرده است. این درحالی بود که شرکت اینترنتی شاتل به رسانه‌ها گفت برای خرید سهام مخابرات اعلام آمادگی کرده است. ماجرا به این‌جا ختم نشد و روابط عمومی وزارت ارتباطات ادعای زیان‌ده بودن مخابرات را رد کرده و گفت هیأت مدیره این شرکت به دنبال مظلوم‌نمایی است. پس از این جریان وزارت ارتباطات کیفیت اینترنت ADSL مخابرات را زیر سوال برد و اعلام کرد تعدادی از شرکت‌های مخابرات استانی با فروش خارج از ظرفیت پهنای باند کم‌فروشی می‌کنند. قطع اینترنت تعدادی از شرکت‌های مخابرات استانی و ارجاع پرونده مخابرات اصفهان و اراک به تعزیرات اقدام بعدی وزارت ارتباطات برای طرح خدمات بی‌کیفیت مخابرات به مشترکان بود. موضوعی که باعث ادامه دعوای مخابراتی‌ها در رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه‌های نزدیک به هیأت مدیره این شرکت شد. پس از آن وزارت ارتباطات موضوع تماس‌های بین‌الملل مخابرات و کم‌فروشی‌ها در این زمینه را مطرح کرد، اما وزیر ارتباطات که پیش از این انتقادهای تند و تیزش از مخابراتی‌ها را صراحتا با خبرنگاران در میان می‌گذاشت، سکوت در پیش گرفت. سکوتی که با ادامه اختلافات و اظهارنظرهای شرکت مخابرات شاید بتوان آن را قهرآمیز توصیف کرد.
مخابرات خصوصی
با شیوه دولتی مدیریت نشود
و حالا واعظی و مخابراتی‌ها که پیش از این، برای حل اختلافشان تا بهارستان هم رفته‌اند، همچنان با یکدیگر کنار نیامده‌اند. وزیر ارتباطات معتقد است واگذاری زیرساخت‌هایی مانند شبکه داکت و سیم مسی به مخابرات اشتباه بوده است و باید پس گرفته شود. او همچنین به خبرنگاران گفته است اعتماد مبین از چانه‌زنی درباره دانشکده مخابرات تنها به مالکیت زمین آن فکر می‌کند و کیفیت آموزش و اداره این دانشکده بعد از خصوصی‌سازی افت کرده است. این موضوع باعث شده است وزارت ارتباطات نه‌تنها ساختمان دانشکده را تخلیه نکند که آن را با دانشکده پست ادغام کند. وزیر ارتباطات در پاسخ به ادعای مالکیت سهامداران مخابرات نسبت به این دانشکده گفته است سند مالکیت بیاورید و آن را تحویل بگیرید!
از سوی دیگر واعظی تأکید کرده است اگر مخابرات نسبت به سود و زیان خود معترض است، هزینه‌هایش را پایین بیاورد اما حق ندارد سود خود را از محل افزایش تعرفه مشترکان بدون افزایش کیفیت خدمات تأمین کند. او به شمار بالای کارمندان شرکت مخابرات و افزایش چند برابری آن پس از خصوصی‌سازی نیز اشاره کرده و گفته است که نمی‌شود شرکتی خصوصی شود اما اداره و هزینه‌هایش به سبک دولتی باشد.
کارمندان مخابرات ۶,۵ برابر شده‌اند
شرکت مخابرات ایران در زمان خصوصی‌سازی تنها ٣٢‌هزار کارمند داشت که درحال حاضر شمار این کارمندان تا ٢برابر افزایش داشته است. براساس گفت‌وگویی که داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات با پایگاه اطلاع‌رسانی یکی از شرکت‌های مخابرات استانی (خراسان رضوی) داشته است، شمار کارمندان مخابرات کشور در حال حاضر به ۶٠‌هزار نفر رسیده است که مخابرات سالانه مبلغی بیشتر از‌ هزار‌میلیارد تومان بابت حقوق پرسنل خود می‌پردازد.
البته زارعیان تأکید کرده است که مخابرات به هیچ عنوان قصد تعدیل نیروهای خود را ندارد. به این ترتیب مخابرات بعد از خصوصی‌سازی نه‌تنها شمار کارکنان خود را تعدیل نکرده است که با سرعت قابل توجهی به گسترش نیروهای خود دامن زده است. علاوه بر این براساس گزارش مالی هیأت مدیره شرکت مخابرات به سازمان بورس، مخابرات در ٩ ماه ابتدای ‌سال گذشته تعداد کارکنان پیمانی خود را به ۶,۵ برابر افزایش داده است. براساس این گزارش شمار کارکنان پیمانی شرکت مخابرات در پایان‌ سال ٩٢ دو‌هزار و ۷۹۷ نفر بوده است که در ۹ ماهه ابتدای ‌سال ٩٣ به ۱۸‌هزار و ۳۲۹ نفر رسیده است.

سانترال تلفن
 

*Ertebat*

عضو جدید
مرور سریع صفحات وب به کمک برنامه Web Light گوگل

مرور سریع صفحات وب به کمک برنامه Web Light گوگل

مرور سریع صفحات وب به کمک برنامه Web Light گوگل

بعد از اینکه نسخه‌ی لایت فیسبوک برای گوشی‌های اندرویدی که از اینترنت کم سرعت استفاده می‌کنند، منتشر شد، گوگل نیز تصمیم گرفت برنامه Web Light خود را معرفی کند. این برنامه به زودی عرضه خواهد شد و تجربه وبگردی کاربران موبایل را بهبود می‌بخشد

این برنامه بیشتر در مناطقی کاربرد دارد که از اینترنت کم سرعت استفاده می‌کنند و باعث می‌شود صفحات اینترنتی به مراتب سریعتر باز شوند. شاید در آمریکا استفاده از شبکه پرسرعت 4G/LTE به سرعت پیشرفت کرده باشد، ولی هنوز مناطق زیادی هستند که از استاندارد 3G بهره می‌برند. متاسفانه در کشورهای در حال توسعه سرعت‌ شبکه‌های نسل دوم و سوم مطمئن‌تر هستند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته است برای بهبود زمان بارگذاری وب‌سایت‌ها و اطلاعات، نسخه‌ی سبک‌تری از موتور جستجوی خود را عرضه کند. یعنی وقتی روی صفحه‌ای کلیک می‌کنید، به جای بارگذاری تمام محتوای صفحه همراه با تصاویر، صفحه بهینه‌ شده به سرعت نمایش داده می‌شود.

گوگل اعلام کرده بارگذاری صفحات lite روی اینترنت کم سرعت، نسبت به گذشته 4 برابر سریع‌تر شده است. داده‌ها تا 80 درصد کاهش می‌یابند و وب‌مسترها تا 50 درصد بازدید بیشتری را در صفحات خود می‌بینند. زمان انتظار کاهش می‌یابد و در نتیجه تجربه کاری بهتر شده و مردم بیشتر تمایل پیدا می‌کنند تا کل صفحه را بارگذاری کرده و از تمامی اطلاعات مورد نیاز خود استفاده کنند.

برنامه وب‌لایت گوگل برای اولین بار در اندونزی عرضه شده بود. برزیل و هند نیز به عنوان دو بازار بزرگ دستگاه‌های اندرویدی در آینده نزدیک این برنامه را دریافت خواهند کرد. هنگامی که در حال جستجو هستید، وقتی تشخیص داده شود سرعت اتصال شما کم است، برخی از صفحات به صورتی نمایش داده می‌شوند که محتوای رسانه‌ای آنها تبدیل شده‌اند. این تغییرات تنها زمانی قابل مشاهده هستند که از طریق ورودی گوگل وارد صفحات مورد نظر شده باشید.

این برنامه هنوز نه به صورت رسمی توسط گوگل منتشر شده و نه اینکه نام رسمی برای آن انتخاب شده است، ولی در حال حاضر آن را به نام Google Web Light می‌شناسیم. فعلا برخی از آدرس‌های اینترنتی ترنس کُد و ری‌دایرکت شده در googleweblight.com وجود دارد.
 

*Ertebat*

عضو جدید
حذف نتایج اسپم و تبلیغاتی از موتور جستجوی گوگل به کمک افزونه های مخصوص

حذف نتایج اسپم و تبلیغاتی از موتور جستجوی گوگل به کمک افزونه های مخصوص



اگر از کاربران فعال در زمینه‌ی وب‌گردی باشید، حتماً بارها در جستجوی گوگل با نتایج اسپم و تبلیغاتی مواجه شده‌اید که این موضوع برخی اوقات به قدری شدت می‌گیرد که عملاً در صفحه‌ی اول گوگل، حتی یک سایت حقیقی نیز مشاهده نمی‌شود.
گوگل هر چند سال یک بار متد‌های خود را برای راه دادن وب سایت‌های مختلف به نتایج جستجو تغییر می‌دهد؛ اما همچنان موفق به شناسایی خودکار سایت‌های اسپم و حذف آن‌ها از این موتور جستجوی دوست‌داشتنی نشده است. سایت‌های اسپم، وب سایت‌ها یا حتی وبلاگ‌هایی هستند که تمامی مطالب آن‌ها دروغ و غیر حقیقی بوده و با وارد کردن هزاران جمله‌ی متفاوت که ممکن است شما در جستجوی گوگل استفاده کنید، به دروغ خود را مرتبط با کلمه‌ی جستجو شده نشان می‌دهند و به صفحه‌ی اول گوگل راه پیدا می‌کنند. سایت‌هایی پر از تبلیغات و پاپ آپ‌های مزاحم که با توجه به تعداد بی انتهای کاربرانی که روزانه از گوگل برای جستجوی خود استفاده می‌کنند، حتی اگر یک بار وارد سایت آن‌ها شوید و یک پاپ آپ هم برای آن‌ها به ارمغان بیاورید برایشان کافیست تا ماهیانه سودهای کلان، و البته غیرانسانی و برپایه‌ی دروغ و فریب‌کاری کسب کنند. اما به لطف توسعه‌دهندگان، این مشکل نیز قابل رفع شده است و اگرچه تعداد بسیاری از کاربران اینترنتی از وجود آن اطلاع ندارند، اما هم اکنون توسط ملیون‌ها کاربر در سرتاسر دنیا استفاده می‌شود و با کمی صرف وقت برای آن، می‌توانید با جستجوی عجیب ترین کلمه‌ها و لغات نیز، هیچ سایت اسپمی در نتایج گوگل مشاهده نکنید. این امر به کمک افزونه‌ی مرورگرها صورت می‌گیرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. تصویر زیر نیز نمونه تصویری از قبل، و بعد از فعال کردن این افزونه است که به صورت انتخابی از سوی کاربر، نتایج تبلیغاتی قابل حذف خواهند بود.

افزونه‌های انگشت شماری برای این کار در مرورگرهای فایرفاکس و کروم وجود دارد که همگی آن‌ها دارای باگ‌های آزاردهنده بوده و نیمی از کاربران نیز موفق به تنظیم آن و مشاهده‌ی کارکرد درست آن‌ها نخواهند شد. در این بین اما یک افزونه‌ی بسیار عالی برای کروم، و یک افزونه‌ی خوب نیز برای فایرفاکس وجود دارد که به لطف آن‌ها می‌توانید نتایج اسپم را به صورت دستی از گوگل حذف کنید. این افزونه‌ها Personal Blocklist (برای کروم) و Hide Unwanted Result (برای فایرفاکس) نام دارند که به طور کاملاً رایگان قابل دریافت هستند.

کروم - Personal Blocklist

عد از نصب و فعال کردن افزونه ها، در صورت نیاز مرورگر خود را Restart کنید و سپس به سایت گوگل وارد شده و یک جمله ای که معمولاً نتایج اسپم به شما نمایش می‌دهد را جستجو کنید. البته اگر حضور ذهن ندارید نیز جای نگرانی نیست؛ به مرور و در استفاده‌های روزانه، رفته رفته لیست سایت‌های اسپم شما کامل خواهد شد و حتی می‌توانید این لیست را نیز با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته تا لیستی جامع و عظیم از این سایت‌های مزاحم جمع‌آوری کنید. در مرورگر کروم بعد از جستجو و نمایش نتیجه ها، همانطور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، گزینه ای با عنوان Block به پایین تمام نتایج اضافه خواهد شد که با کلیک روی آن، می‌توانید دامین اصلی سایت مورد نظر را، به لیست سیاه این افزونه فرستاده و از آن پس دیگر در نتایج گوگل آن‌ها را مشاهده نکنید. البته بدیهی است که شرط این موضوع فعال‌بودن افزونه خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم استفاده از این افزونه را دارید، قبل از هربار تعویض ویندوز، از لیست سیاه خود فایل پشتیبان تهیه کنید.

فایرفاکس - Hide Unwanted Result

در مرورگر فایرفاکس نیز همه چیز به همین شکل انجام خواهد پذیرفت؛ با این تفاوت که در فایرفاکس باید به طور دستی این کار را انجام دهید. به این صورت که با مراجعه به تنظیمات افزونه، دامین اصلی وب سایت مورد نظر را در لیست وارد، و گزینه‌ی ADD را انتخاب کنید تا این وب سایت نیز به لیست سیاه شما اضافه شود. البته با استناد بر اسکرین شات‌های این افزونه در فروشگاه موزیلا، باید گزینه ای میانبر در منوی راست کلیک در وب سایت گوگل باشد که بر اساس گزارش کاربران، این گزینه برای خیلی از آن‌ها قابل مشاهده نیست و تنها راهشان استفاده از حالت دستی است که البته درهر صورت، از ارزش و کارایی بالای آن چیزی کم نخواهد کرد.

در پایان، همانطور که گفته شد، با صرف کمی وقت و اضافه‌کردن سایت‌ها به مرور زمان، می‌توانید بعد از مدت زمان کوتاهی، یک جستجوی فوق العاده کامل، بدون هیچ نتیجه‌ی دروغین را تجربه کنید و از جستجو کردن در بزرگترین موتور جستجوی دنیا، لذت ببرید.
 

*Ertebat*

عضو جدید
آیا اینترنت در ایران گران است؟

آیا اینترنت در ایران گران است؟

نگاهی به تعرفه اینترنت پرسرعت در سایت‌های شرکت‌های اینترنت پرسرعت (PAP) نشان می‌دهد ، کاربران برای دریافت اینترنت ماهانه با سرعت 128 کیلو بیت برثانیه و ترافیک 4 گیگابایتی باید هزینه‌ای بین 13 تا 16 هزار تومان پرداخت کنند.

به گزارش موبنا، اواخر هفته گذشته سایت «الف» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانا گزارشی منتشر کرد که خبر از قیمت چند برابری سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL)ایران در مقایسه با کشورهای همسایه داشت.
براساس این گزارش قیمت یک سرویس اینترنت در ایران با سرعت ۲۵۶ کیلو بیت بر ثانیه تقریباً ۲ برابر امارات، ۳ برابر مصر و ۱۲ برابر ترکیه است.
در قیمت‌های خرده‌فروشی نیز هزینه پهنای باند در ایران بیش از ۵۰ برابر قیمت جهانی اعلام شده است.
بالا بودن قیمت اینترنت در ایران همیشه موضوع بحث بین کارشناسان و فعالان صنف اینترنتی کشور بوده و داستان جدیدی نیست. تاکنون نیز برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های زیادی در خصوص کاهش قیمت این سرویس از سوی مدیران وزارت ارتباطات چه در دولت گذشته و چه در دولت فعلی در نظر گرفته شده است؛ برنامه‌هایی که تا کنون برای کاربران نهایی چه در بخش سرعت و چه در بخش قیمت قابل لمس نبوده است.
اما آمارهای اشاره شده در گزارش سایت خبری دانا به باور فعالان اینترنتی عجیب و غیرواقعی است. برخی از این فعالان با اعلام اینکه در حال حاضر معضل کاربران کیفیت اینترنت است و نه قیمت، تأکید می‌کنند اعداد و رقم‌های بالای سرویس اینترنت در گزارش این پایگاه خبری سرویس‌های اختصاصی اینترنت پرسرعت را نشانه گرفته و نه سرویس‌ اینترنت پرسرعتی که با اشتراک‌گذاری در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌گیرد.
کیفیت و قیمت از نگاه آمار
وزارت ارتباطات دولت یازدهم حالا که دو سال از عمر فعالیتش گذشته یکی از برگ‌های برنده این زمان فعالیت را سه برابر شدن کاربران اینترنت پرسرعت در کشور اعلام می‌کند.
براساس اعلام وزارت ارتباطات، در زمان شروع به کار دولت یازدهم تنها ۲/۳ میلیون پورت اینترنت پرسرعت واگذار شده بود که حالا این میزان بعد از گذشت دوسال به ۳/۱۰ میلیون پورت رسیده است.
با وجود استقبال و افزایش درخواست کاربران ایرانی به دریافت اینترنت پرسرعت اما معضلات پایدار این حوزه مانند سرعت پایین در برابر قیمت بالای اینترنت همیشه در این خصوص مسأله ساز بوده است.
همین معضلات نیز باعث شده تا ایران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در بخش کیفیت و میزان پهنای باند اینترنت جایگاه مناسبی نداشته باشد.
بر اساس گزارش سالانه وب‌سایت معتبر نت ایندکس درباره میانگین سرعت اینترنت در کشورهای مختلف، ایران رتبه ١۶٩ را از میان ١٩٢ کشور جهان از آن خود کرده است.
در بخش قیمت اینترنت کاربران اینترنتی براین باور هستند که به خاطر کیفیت نه چندان مطلوب سرویسی که دریافت می‌کنند قیمت گزافی می‌پردازند.
طی سال‌های گذشته گزارش‌های مختلفی در خصوص مقایسه قیمت اینترنت ایران با دیگر کشورهای جهان منتشر شده است. جدیدترین گزارشی که سایت خبری دانا آن را منتشر کرده نیز بیان‌کننده تفاوت‌های محسوس در این زمینه است.


در حالی که قیمت اینترنت ۱۲۸ کیلو بیت در ثانیه‌ای ایران بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در ماه هزینه دارد قیمت اینترنت ۲۲۴ مگابیت برثانیه‌ای مالزی تنها حدود ۱۵۰۰ تومان در ماه تعیین شده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که برای مثال قیمت یک سرویس ۲۵۶ کیلو بیت بر ثانیه در ایران تقریباً ۲ برابر امارات، ۳ برابر مصر و ۱۲ برابر ترکیه است و در قیمت‌های خرده‌فروشی، هزینه پهنای باند در ایران تا بیش از ۵۰ برابر قیمت جهانی می‌رسد.» این گزارش همچنین در ادامه می‌افزاید: «بنا بر اعلام وزارت مخابرات افغانستان، قیمت ماهانه اینترنت یک مگابایتی ۴‌هزار افغانی است که با توجه به نرخ ٧/۵۶ تومانی یک افغانی، قیمت ماهانه اینترنت یک مگابایتی در افغانستان ٢٢۶‌هزار و ٨٠٠ تومان است که تقریباً نصف قیمت اینترنت در ایران است.»
یک آمار غیر واقعی
نگاهی به تعرفه اینترنت پرسرعت در سایت‌های شرکت‌های اینترنت پرسرعت (PAP) نشان می‌دهد ، کاربران برای دریافت اینترنت ماهانه با سرعت ۱۲۸ کیلو بیت برثانیه و ترافیک ۴ گیگابایتی باید هزینه‌ای بین ۱۳ تا ۱۶ هزار تومان پرداخت کنند.
همچنین قیمت سرویس ماهانه اینترنت با سرعت ۲۵۶ کیلو بیت بر ثانیه با ترافیک ۴گیگابایت بین ۱۷ تا ۲۲ هزار تومان، سرویس اینترنت با سرعت ۵۱۲ کیلو بیت برثانیه و ترافیک ۴ گیگابایتی ۱۸ تا ۲۴هزارتومان و اینترنت با سرعت یک مگابایتی و ترافیک ۴ گیگابایتی بین ۱۹ تا ۲۶ هزار تومان از طریق سرویس‌دهندگان اینترنتی متغیر است.
اما در مقابل این قیمت‌ها، گزارش سایت دانا حکایت از قیمت ۲۴۰ هزارتومانی برای اینترنت ۵۱۲ کیلو بایتی، قیمت ۴۳۰ هزارتومان برای اینترنت یک مگابایتی و قیمت ۷۴۰ هزار تومانی برای اینترنت ۲ مگا بایتی دارد. در بالا بودن قیمت اینترنت در برابر کیفیت آن هیچ جای شکی نیست اما گزارش این سایت به دلیل مشخص نبودن میزان اشتراک و حجم ترافیک کمی غیر واقعی به نظر می‌رسد.
احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت اینترنتی شاتل (یکی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت) با عجیب خواندن اطلاعات گزارش این سایت خبری، در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران می‌گوید: «به اعتقاد من گزارش این سایت خبری در بخش قیمت اینترنت فاقد اعتبار است، چرا که براساس قیمت‌های بالای اشاره شده در آن می‌توان حدس زد این سایت، سرویس‌های اینترنتی با پهنای باند اختصاصی را مورد توجه قرار داده است نه سرویس اینترنتی که به صورت اشتراکی در اختیار کاربران نهایی اینترنت قرار می‌گیرد.» وی در ادامه می‌افزاید: «در دنیا سرویس‌ اینترنت به سمت FLATشدن پیش می‌رود یعنی دیگر سرعت اهمیت ندارد و ترافیک و حجم مهم است.
همچنین اگر قرار به ‌مقایسه به این شیوه است باید در مقایسه دو کالا برابری قدرت خرید نیز مقایسه شود، یعنی اگر در این گزارش قیمت اینترنت هم درست باشد اما در برابری قدرت خرید، نرخ ارز را تعدیل نکرده باشند این مقایسه کاملاً اشتباه است. از سوی دیگر وقتی می‌گوییم قیمت اینترنت در کشور گران است این مقایسه با چه چیزی گران اعلام می‌شود؟ در شرایطی گفته می‌شود اینترنت در ایران گران است که کشورهای دیگر دنیا مانند ایران با مشکل در زمینه انحصار پهنای باند از سوی زیرساخت و شبکه انتقال از سوی مخابرات روبه رو نیستند.» این فعال اینترنتی با اعلام اینکه در حال حاضر چند درصد سبد خانواده‌ها را سرویس اینترنت تشکیل می‌دهد، تأکید می‌کند در حال حاضر قیمت یک سرویس اینترنتی با بالاترین سرعت تقریبی یعنی یک مگابیت در ثانیه با ۴ گیگ ترافیک در ماه بین ۱۹ تا ۲۶ هزار تومان است؛ قیمتی که برابر با قیمت یک پیتزا نمی‌شود.
نخجوانی تأیید می‌کند آنچه کاربران ایرانی را ناراضی کرده است نسبت قیمت به کیفیت است. یعنی کاربران احساس می‌کنند در برابر کیفیت سرویس اینترنتی که دریافت می‌کنند پول زیادی پرداخت می‌کنند. وی در این خصوص می‌گوید: «‌تا کنون طرح‌های گوناگونی برای کاهش قیمت اینترنت از سوی نهادهایی همچون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زیرساخت و دیگر بخش‌های مرتبط، مطرح شده که شاید در نهایت باعث نشده کاربران کاهش قیمتی را در سرویس اینترنت خود احساس کنند که به اعتقاد من تا زمانی که انحصار در بخش پهنای باند و شبکه انتقال برداشته نشود نمی‌توان انتظار کاهش قیمت اینترنت را داشت.» براساس اظهارات وی، در حال حاضر ۷۰ درصد بهای تمام‌شده سرویس اینترنت پرسرعت وابسته به قیمت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران است که هر دو امکانات انحصاری در اختیار دارند. در این شرایط اگر دولت به دنبال کاهش قیمت اینترنت است یا نگران بالا بودن قیمت اینترنت بهتر است راهی برای از بین بردن انحصار موجود در شرکت زیرساخت و مخابرات ایران پیدا کند.
محمدرضا کریمی، رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز بر این باور است که شاید قیمت‌ها در بخش پهنای باند در مقایسه با سایر کشورها گران باشد اما در بخش قیمت اینترنت کاربران نهایی، ایران دارای قیمت‌های ارزان و معقولی است. وی در این خصوص می‌گوید: «شرایط ارائه سرویس اینترنت در ایران با کشورهای دیگر بسیار متفاوت است و مقایسه قیمت به این روش‌ها کاملاً اشتباه است. در حالی گفته می‌شود که کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه اینترنت ارزانی در مقایسه با ایران به کاربران‌شان می‌دهند که آنها ملزم به پرداخت قیمت چند برابری در بخش پهنای باند و شبکه انتقال نیستند.

خدمات سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
شبکه ملی اطلاعات پیش‌نیاز اینترنت پاک

شبکه ملی اطلاعات پیش‌نیاز اینترنت پاک

شش ماهي مي‌شود كه شوراي عالي فضاي مجازي تشكيل جلسه نداده. شورايي فراقوه‌اي كه با حكم مستقيم رهبر انقلاب و تأكيدات ويژه ايشان بر اهميت فضاي مجازي تشكيل شده، حالا و با انتصاب اعضاي جديد اين شورا همچنين 10 فرمان كليدي مقام معظم رهبري درباره وظايف و مأموريت‌هاي شوراي عالي فضاي مجازي و تأكيد بر حذف موازي‌كاري‌ها و تسريع در راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات، ‌انتظار مي‌رود فصل جديدي از فعاليت‌هاي اين شورا را شاهد باشيم.

به گزرش خبرنگار موبنا،۱۷ اسفند‌ماه سال ۹۰ بود که رهبر فرزانه انقلاب حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی را به ریاست رئیس‌جمهور صادر و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا را تعیین کردند.
در این حکم با عنایت به ‌گسترش فزاینده‌ فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بر لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن برای پیشرفت همه‌جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم تأکید شده بود.
بر این اساس با عنایت به ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از فضای مجازی، ‌شورای عالی فضای مجازی به عنوان نقطه‌ کانونی و متمرکز برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور معرفی شده و دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی با اختیارات کافی به رئیس‌جمهور از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صادر شد. مطابق این حکم، تمامی مصوبات این شورا همانند قانون معتبر بوده و باید اجرایی شود.
با وجود این با سپری شدن بیش از سه سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی و به رغم تأکید رهبر انقلاب بر اهمیت و تأثیر‌گذاری این فضا همچنین به رغم جایگاه فراقوه‌ای این شورا، ‌انفعال مسئولان امر و همچنین موازی‌کاری‌ها در این حوزه موجب شده است در دستیابی به اهداف پیش بینی شده موفق نباشیم.
شبکه ملی اطلاعات تکلیف برنامه پنجم بود!
رهبر معظم انقلاب بر اهتمام ویژه به سالم‌سازی و حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان در این عرصه تأکید داشتند. به باور دکتر سید‌حسن نجفی‌سولاری، مشاور دبیر شورای عالی فضای مجازی، یکی از ضروریات ایجاد فضای مجازی پاک، شبکه ملی اطلاعات است. وی در گفت‌وگو با «جوان» می‌گوید: در همه جای دنیا شبکه ملی اطلاعات دارند.
در کشورهای غربی هم شبکه ملی اطلاعات وجود دارد. بنا به تأکید وی اگر ما شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم دیگر نگران نیستیم اطلاعاتی که در مکاتبه‌ای دوستانه رد و بدل شده، مورد جاسوسی قرار بگیرد، چون محتوا در اختیار خودمان است و بیگانه‌ای به آن دسترسی پیدا نمی‌کند.
شبکه ملی اطلاعات به رغم آنکه تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه است، درگیر و دار امروز و فردا‌ کردن‌های مسئولان هنوز راه‌اندازی نشده است.
در ۱۰ دستور‌العمل تازه رهبری در حکم انتصاب اعضای تازه شورای عالی فضای مجازی یک بار دیگر بر تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پس از تصویب طرح آن در شورای عالی و نظارت مستمر و مؤثر مرکز ملی بر مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن تأکید شده است؛ تأکیدی که وزیر ارتباطات در واکنش به آن می‌گوید: راه‌اندازی این شبکه اولویت دولت یازدهم بوده و سرمایه‌گذاری زیادی در آن انجام شده و این پروژه ۱۰ ساله را با جدیت دنبال می‌کنیم. در دوره جدید فعالیت شورای عالی فضای مجازی بستر خوبی فراهم شده که با تعامل بین دستگاه‌ها و دبیرخانه شورا کارهای بزرگی انجام دهیم و تحول بسیار بزرگی در راه است.
بیش از ۶ ماه بدون جلسه
خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب یکی از کلیدی‌ترین نکاتی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای تازه نفس شورای عالی فضای مجازی بر آن تأکید کردند. بنا به تأکید ایشان لازمه‌ حضور فعال و تأثیرگذار در فضای مجازی، «تمرکز در تصمیم‌گیری»، «جدیت در اجرا بدون از دست دادن زمان»، «هماهنگی میان دستگاه‌ها» و «پرهیز از موازی‌کاری و تعارض» است. این در حالی است که طی سه سال فعالیت شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی دستاورد چندانی را شاهد نبوده‌ایم و به رغم آنکه مطابق قانون باید هر سه هفته یک بار این شورا به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه دهد، جلسات این شورا بی‌توجه به اهمیت جایگاه و مصوبات شورای عالی فضای مجازی منظم نبوده است. این روندی است که هم در دولت دهم و هم در دولت یازدهم طی شده است و به گفته رضا تقی‌پور، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی بیش از شش ماه است که جلسات شورای عالی فضای مجازی تشکیل نشده است.
وزیر ارتباطات اما پس از انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی و مشخص شدن مأموریت‌های این شورا درباره چرایی بی‌نظمی در تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی توضیح می‌دهد: در دوره جدید ان‌شاءالله برگزاری جلسات منظم می‌شود علت اینکه جلسات با تأخیر برگزار می‌شد این بود که دستور کار پخته و منظمی وجود نداشت و وقت سران قوا بسیار ارزش دارد اما با چارچوبی که اکنون روشن شده امید می‌رود در آینده شاهد تعامل بین دستگاه‌ها و مرکز ملی فضای مجازی باشیم و مرکز ملی فضای مجازی کانونی برای تصمیم‌گیری، سیاستگذاری و نظارت در برنامه‌های کلان باشد.
محمود واعظی در پاسخ به اینکه دبیر شورای عالی فضای مجازی بارها نبود دستور جلسات برای برگزاری جلسه شورا را رد کرده و می‌گوید دستور کارهای بسیاری در نوبت برگزاری جلسه و تصویب قرار دارند، اینگونه اظهار می‌کند: دبیرخانه دستور جلسات را برای رئیس شورا می‌فرستد و رئیس شورا بررسی می‌کند که آیا دستور جلسات پخته است یا خیر.
حالا در دور جدید فعالیت شورای عالی فضای مجازی با عنایت به اهمیت این فضا و تأثیر شگرف آن در جامعه همچنین فرمان روشنگرانه رهبر انقلاب باید دید چه تغییری در روند ایجاد شبکه ملی اطلاعات، ‌نظارت و تولید محتوا و ارتقای جایگاه ایران به قدرت‌های تأثیر‌گذار در فضای مجازی حاصل خواهد شد و آیا انفعال در این حوزه با ضریب نفوذی به گستردگی بیش از ۶۰ درصد اعضای جامعه، جای خود را به تدبیر و حرکت فعال خواهد داد.
 

*Ertebat*

عضو جدید
به‌روزرسانی اندروید 5.1.1 برای گوشی اکسپریا C3 سونی منتشر شد

به‌روزرسانی اندروید 5.1.1 برای گوشی اکسپریا C3 سونی منتشر شد



خبرهای جدید منتشرشده، صاحبان اکسپریا C3 سونی را خوش‌حال خواهد کرد. برطبق خبر Xperia Blog، عرضه اندروید 5.1.1 لالی‌پاپ برای گوشی‌ اکسپریا C3 سونی در برخی از مناطق آغاز شده است. بیلدنامبر این به‌روزرسانی، 19.4.A.0.182 بوده و برای هردو مدل اکسپریا (C3 (D2533 و اکسپریا C3 دو‌ سیم‌کارت (D2502) در دسترس است.

خوش‌بختانه، بسته به‌روزرسانی اندروید 5.1.1 لالی‌پاپ، تنها در یک منطقه خاص مستقر نیست و برای کاربران چندین کشور، ارایه شده است. با این‌حال، اگر یکی از کاربران اکسپریا C3 سونی هستید، می‌توانید به‌صورت دستی از عرضه یا عدم عرضه این به‌روزرسانی برای دستگاه خود مطلع شوید. برای انجام این کار، کافی است به‌بخش به‌روزرسانی در منوی تنظیمات مراجعه نموده و برروی عبارت “بررسی برای به‌روزرسانی‌های سیستمی” ضربه بزنید.

اکسپریا C3 سونی با یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل ( تراکم پیکسلی: 267 ppi) همراه است. از جمله مشخصات این گوشی می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 400، یک گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل ارتقا با استفاده از یک کارت‌حافظه MicroSD اشاره داشت.

هم‌چنین، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED را در خود جای داده است. دوربین دوم آن نیز به‌همراه یک فلاش LED، پنج مگاپیکسلی بوده و می‌تواند با وضوح HD فیلم‌برداری کند. در اصل، اکسپریا C3 سونی با اندروید 4.4.2 کیت‌کت معرفی شد که حال، سونی آن را به اندروید لالی‌پاپ آپدیت کرده است.


 
بالا