◄ نظام مهندسی ► پرسش و پاسخ

◄ نظام مهندسی ► پرسش و پاسخ

  • ضمن مطالعه کامل مطالب، با محتواي آن موافقم.

    رای: 12 63.2%
  • ضمن مطالعه کامل مطالب، با محتواي آن مخالفم.

    رای: 1 5.3%
  • نظر خاصي در مورد مطالب ارائه شده ندارم!

    رای: 6 31.6%

  • مجموع رای دهندگان
    19

h13217

عضو جدید
سلام تا اونجايي كه من پرسيدم اگه اون شرايط هم نام بودن رشته و غيره رو داشته باشه مدارك پيام نور هم معتبره و فرقي نداره
 

salammorteza

عضو جدید
مزایا دریافت کد شهرداری

مزایا دریافت کد شهرداری

سلام

در رزومه بعضی از مهندسین عمران که دارای پروانه اشتغال می باشند ( حق امضا) ، کد شهرداری هم درج شده است. می خواستم ببینم کد شهرداری رو به چه کسایی میدن و کاربردش چیه و کجاهاست و خلاصه چه مزایایی داره؟

خیلی ممنون از جواب های شما دوستان عزیزم
 

Diamond2020

عضو جدید
چی شد بابا یه سوال پرسیدیم .....!

چی شد بابا یه سوال پرسیدیم .....!

کسی جواب سوال منو نداره؟چند سالی هست که دانشگاه پیام نور رشته های مهندسی مثل عمران و معماری و ... آورده می خوام بدونم دوستان اطلاعی در مورد اعتبار مدرک مهندسی عمران پیام نور برای شرکت تو آزمون نظام مهندسی دارن؟یا اصلا بهتر اینجور بگم آیا یه مهندس عمران با مدرک پیام نور می تونه تو آزمون نظام مهندسی شرکت کنه یا نه؟
 

reza2011

عضو جدید
کسی جواب سوال منو نداره؟چند سالی هست که دانشگاه پیام نور رشته های مهندسی مثل عمران و معماری و ... آورده می خوام بدونم دوستان اطلاعی در مورد اعتبار مدرک مهندسی عمران پیام نور برای شرکت تو آزمون نظام مهندسی دارن؟یا اصلا بهتر اینجور بگم آیا یه مهندس عمران با مدرک پیام نور می تونه تو آزمون نظام مهندسی شرکت کنه یا نه؟

در اين لينك پاسخ داده شد :


http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/44555-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86?p=6285919&viewfull=1#post6285919
 

mostafafarahani

عضو جدید
سلام دوستان.
میخاستم بدونم کسانی که مدرک کارسناسی ناپیوسته عمران-عمران وکاردانی ساختمان(کارهای عمومی) دارند شامل تخفیف 1 سال از مدت سه سال جهت شرکت در آزمون نظام میشن؟
 

civilian65

عضو جدید
سلام دوستان. میخاستم بدونم کسانی که مدرک کارسناسی ناپیوسته عمران-عمران وکاردانی ساختمان(کارهای عمومی) دارند شامل تخفیف 1 سال از مدت سه سال جهت شرکت در آزمون نظام میشن؟
در صورتی که 5سال از تاریخ اخذ مدرک کاردانی گذشته باشه 1سال تخفیف اعمال میشه
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان میخواستم بدونم ریز نمرات هم جزو مدارک لازم جهت اخذ پروانه است؟ ممنونم از تاپیک خوبتون

سلام البته مهندس جواب دادن . ريز نمرات براي اخذ پروانه لازم نيست.موفق باشي:gol:
با تشكر از مهندسmmbidhendi
 

emrah931

عضو جدید
سلام
ریز نمرات جهت اخذ پروانه لازم هست.چون تو چارت نظام مهندسی برخی دروس با علامت ستاره مشخص شدن که شما حتما باید اونها رو پاس کرده باشید و این مهم توسط ریز نمرات شما چک میشه و اگر موردی باشه شما رو به دانشگاه مورد نظر خودشو ن جهت پاس کردن درس معرفی میکنن.البته لازم به ذکر مهندسین عمران-عمران تمامی دروس رو پاس کردن ولی به هر حال دستورالعمل و روش کاریشون اینجوریه که حتما باید دروس پاس شده رو چک کنن.موفق باشید.
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدارك مورد نياز جهت صدور پروانه اشتغال بكار مهندسي



  • [*=right]تكميل فرم درخواست (دريافت فرم)
    [*=right]اصل و كپي گواهي يا كارت عضويت در سازمان نظام مهندسي ساختمان استان
    [*=right]گواهي قبولي در آزمون تعيين پايه مهندسي (قابل دريافت از وب سايت معاونت مسكن و ساختمان)
    [*=right]اصل و كپي مدارك تحصيلي كارداني به بالا
    [*=right]اصل وكپي شناسنامه (صفحه اول و در صورت لزوم صفحه اخر)
    [*=right]اصل و كپي كارت ملي
    [*=right]اصل و كپي كارت پايان خدمت يا معافيت دائم (مخصوص برادران)
    [*=right]گواهي سابقه كار بعد از فراغت از تحصيل مطابق با توضيحات
    [*=right]تكميل فرم اطلاعات كامپيوتري (دريافت فرم)
    [*=right]دو قطعه عكس 4*6 پشت نويسي شده
    [*=right]فيش بانكي به مبلغ 60000 ريال بحساب 900/63 (نهصد مميز شصت و سه) خزانه داري كل نزد بانك مركزي بنام وزارت مسكن و شهرسازي قابل پرداخت در كليه شعب بانك ملي
    [*=right]پوشه يك عدد














  • [*=right]توضيحات
    [*=right]توضيحات در خصوص ارائه سابقه كار
    [*=right]مطابق با ماده 6 آئين نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان متقاضيان به روش هاي زير مي توانند اقدام به ارائه سابقه كار نمايند:
    [*=right]الف - ارائه سابقه كار به صورت نامه كتبي با عنوان سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد از سوي سازمان هاي دولتي يا وابسته به دولت و ارگان و سازمان هاي عمومي
    [*=right]ب- تكميل و ارائه فرم شماره يك براي متقاضيان داراي سابه كار در موسسات غيردولتي و خصوصي مانند شركت هاي ساختماني ، مهندسين مشاور داراي پروانه اشتغال بكار مهندسي (شخص حقوقي)
    [*=right]چنانچه سابقه كار متقاضي در بيش از يك موسسه باشد براي هر موسسه يا شركت فرم شماره يك بايد به صورت مجزا تكميل، مهر، امضاء و ارائه شود.
    [*=right]هريك از فرم هاي تكميل شده كپي مصدق پروانه اشتغال حقوقي موسسه يا شركت بايد ضميمه شود.
    [*=right]ج - در مورد كسانيكه داراي شرايط بندهاي الف و ب نمي باشتد امكان ارائه فرم شماره 2 مهيا مي باشد.فرم مذكور بايد به صورت كامل تكميل گرديده و به مهر و امضاء دو نفر از مهندسين داراي پروانه اشتغال با ده سال سابقه كار (از زمان فراغت از تحصيل) همراه با تائيد امضاء آنان در دفاتر اسناد رسمي ارائه شود.
 
آخرین ویرایش:

mostafafarahani

عضو جدید
از همتون ممنونم. ایشالا که ریز نمرات نمیخوان :cry: اخه مدرکم کاردانی ساختمان (کارهای عمومی ) و کاشناسی ناپیوسته عمران_عمران هستش ولی بارگذاری رو پاس نکردم.
 

emrah931

عضو جدید
از همتون ممنونم. ایشالا که ریز نمرات نمیخوان :cry: اخه مدرکم کاردانی ساختمان (کارهای عمومی ) و کاشناسی ناپیوسته عمران_عمران هستش ولی بارگذاری رو پاس نکردم.

سلام
در کمیسیون هم ارزی رشته ها در سال 90 این تصمیم گرفته و تصویب شده و از سال 91 اجرایی شده یعنی شما باید حتما ریز نمرات ارائه بدی.و متاسفانه برای شما باید بگم بارگذاری جزو دروس ستاره دار در چارت نظام مهندسی و شما باید حتما این درس پاس کنی.موفق باشید
 

mostafafarahani

عضو جدید
ازین که اطلاعات خودتونو در ختیار من قرار دادین ممنونم. امروز خودم رفتم نظام و جویای جواب مسئله شدم. به من گفتن چون عنوان مدرکم مهندسی عمران_عمران هست ریزنمرات نمیخان و من میتونم محاسبه ونظارت شرکت کنم و فقط باید کپی برابر با اصل کاردانی وکارشنایمو ارائه بدم
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان
-۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت:این سازمان دارای 250 هزار عضو می باشد ولی متاسفانه ضعف اطلاع رسانی در میان این
اعضا چشمگیر است.


علی فرج زاده ها در گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی استان قزوین افزود: روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی کشور در استان های مختلف، باید با اطلاع رسانی مناسب زمینه آشنایی هرچه بیشتر جامعه با قوانین ساخت و ساز و استانداردهای مربوط به ساختمان را فراهم کنند تا مردم این امور را از مجریان و ناظرین مطالبه کنند.

وی در این گردهمایی که جمعی از مسوولین روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی استان های کشور نیز در آن حضور داشتند،افزود: اطلاع رسانی مناسب از قوانین ساخت و ساز بویژه مقررات ملی ساختمان یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها در این سازمان به شمار می رود که باید به طور جدی تقویت شود.

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید در خصوص قوانین و خط و مشی های مورد نظر به مهندسین عضو به شکل مناسب اطلاع رسانی کنند، گفت: باید در زمینه لزوم برخورداری از اخلاق مهندسی نیز به خوبی آگاهی بخشی کرد.

وی، آشنایی بهره برداران ساختمان با راهکارها و قوانین مربوط به بهینه سازی انرژی را از دیگر وظایف روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی در بخش داخلی برشمرد.

فرج زاده در ادامه، ایجاد ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با مردم و نظرسنجی افکار عمومی را از وظایف مهم روابط عمومی در همه حوزه ها یاد کرد و گفت: روابط عمومی ها باید در اتخاذ تصمیمات و سیاست ها مدیران را همراهی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه روابط عمومی ها نباید منتظر بروز مشکلات باشند تا به خاطر آن اقدام به عذرخواهی مکرر که موجب نارضایتی و بی اعتمادی مردم می شود کنند، خاطر نشان کرد: محور کار روابط عمومی ها باید پیش بینی مسایل و مشکلات، ابتکار و خلاقیت و یافتن راه حل برای رفع آنها باشد.

در پایان این گردهمایی که به منظور گرامیداشت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد از مدیران روابط عمومی برتر سازمان های نظام مهندسی استان های کشور تجلیل شد.




منبع: شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران شاسا
 

R.N.Z

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه کسی از دوستان محاسبات قبول شده لطفا اعلام کنه
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]آشنایی با وظایف هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان [/h]
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان وفق آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان وظایف هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان به شرح ذیل می باشد :


ماده 102ـ در اجراي ماده (19) قانون به منظور ايجاد هماهنگي در امور نظام مهندسي استانها، هيأت عمومي، متشكل از اعضاي هيأت مديره ها در سطح كشور تشكيل ميشود. جلسات عادي هيأت عمومي با دعوت رئيس سازمان از اعضاي هيأت مديره ها سالي يك بار با حضور نمايندة وزير مسكن و شهرسازي تشكيل ميشود. در دعوتنامه تاريخ، محل و دستور جلسه بايد قيد شود.

تبصره ـ اولين جلسه عادي هيأت عمومي پس از انتخاب و آغاز به كار هيأت مديره ها در دو سوم استانهاي كشور مشروط بر اينكه در برگيرندة تمام نظام مهندسي استانهايي كه داراي (700) نفر عضو يا بيشتر هستند باشد، به دعوت وزارت مسكن و شهرسازي تشكيل خواهد شد.

ماده 103ـ جلسات فوقالعاده هيأت عمومي بنا به تصميم آخرين جلسه عادي هيأت عمومي و يا به تقاضاي دو سوم اعضاي شوراي مركزي و يا دعوت وزير مسكن و شهرسازي تشكيل ميشود.


ماده 104ـ جلسات هيأت عمومي با حضور دو سوم از تعداد كل اعضاي هيأت مديره نظام مهندسي استانها كه تا آن تاريخ تشكيل شده است رسميت خواهد يافت. افتتاح و اداره جلسات هيأت عمومي تا تعيين هيأت رئيسه بر عهده دستگاه دعوتكننده خواهد بود. هيأت رئيسه هر اجلاس شامل، يك رئيس، يك نائب رئيس، يك دبير و دو نفر ناظر ميباشد كه از بين عده حاضر در جلسه با رأي اكثريت انتخاب خواهند شد. دبيرخانه هيأت عمومي همان دبيرخانه شوراي مركزي ميباشد.


ماده 105ـ اداره جلسات هيأت عمومي به عهده رئيس جلسه و در غياب او به عهده نائب رئيس است. طرح دستور جلسه و تنظيم صورت مذاكرات و تصميمات به عهده دبير و نظارت در حصول اكثريت در رأي گيري مصوبات به عهده نظار خواهد بود. تصميمات جلسه با آراي اكثريت نصف به علاوه يك عده حاضر در جلسه معتبر ميباشد.


ماده 106ـ جلسات عادي هيأت عمومي سالي يك بار در تيرماه به مدت دو تا چهار روز در يكي از استانها تشكيل ميشود و در پايان هر جلسه، تاريخ و مكان و دستور جلسه بعدي و در صورت لزوم تاريخ و مكان جلسات فوق العاده اي كه در حد فاصل جلسه عادي بعد بايد در همان استان تشكيل شود، با رأي اكثريت اعضا تعيين ميشود. هيأت عمومي ميتواند جلسات غيررسمي نيز داشته باشد.


ماده 107ـ وظايف و اختيارات هيأت عمومي به شرح زير تعيين ميشود:
الف ـ انتخاب افراد واجد شرايط عضويت در شوراي مركزي به ميزان حداقل دو برابر تعداد موردنياز در هر رشته با قيد "اصلي و علي البدل" و معرفي به وزير مسكن و شهرسازي، به منظور انتخاب نمودن اعضاي اصلي و علي البدل شوراي مركزي از بين آنها.
ب ـ شنيدن گزارش سالانه شوراي مركزي
پ ـ بررسي و تصويب ترازنامه شوراي مركزي
ت ـ بررسي و تصويب خط مشي عمومي و پيشنهادي شوراي مركزي
ث ـ شنيدن گزارش عملكرد نظام مهندسي استانهاي مختلف كه به وسيله دبيرخانه هيأت عمومي ارائه ميشود و حصول اطلاع از فعاليتها، وضعيت و مشكلات نظام مهندسي استانها و ارائه طريق به آنها.
ج ـ شنيدن ساير گزارشها و پيشنهادات مختلف كه به وسيله دبيرخانه هيأت عمومي يا هر يك از نظام مهندسي استانها ارائه ميشود و اتخاذ تصميم يا ارائه طريق مناسب.
چ ـ اتخاذ تصميم در مورد تنظيم روابط بين نظام مهندسي استانها با يكديگر از لحاظ تبادل تجارب و اطلاعات و نيز همكاري با شهرداريها و مراجع دولتي و عمومي بنا به پيشنهاد دبيرخانه هيأت عمومي.
ح ـ بررسي و تصويب ضوابط و مقررات نظامنامه هاي پيشنهادي اداري، استخدامي و غيره مربوط به شوراي مركزي.
خ ـ بررسي و تصويب نظامنامه هاي داخلي و نحوه اداره هيأت عمومي.
د ـ تصويب ميزان وروديه و حق عضويت سالانه اعضاي نظام مهندسي استانها با توجه به موقعيت و امكانات هر استان.
ذ ـ بررسي و تصويب نظامنامه پيشنهادي شوراي مركزي در خصوص نحوه تشكيل و اداره امور صندوق مشترك نظام مهندسي استانها.
ر ـ بررسي و تصويب ساير ضوابط و مقررات و نظامنامه ها و پيشنهادات ارائه شده از سوي شوراي مركزي يا دبيرخانه هيأت عمومي.


 

mmbidhendi

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
Re: نظام مهندسی

Re: نظام مهندسی

اﻗﻮ ﻣﺎ ﻛﻪ ﮔﻨﺪ ﺯﺩﻳﻢ 15 ﺗﺎ ﺩﺭﺳﺖ 8 ﺗﺎ ﻏﻠﻄ :) ﻣﺎ ﻣﺤﺎﺳﺐ ﺑﺸﻮ ﻧﻴﺴﺘﻴﻢ :)
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دستور العمل اجرايي گودبرداري

به نقل از سایت نظام مهندسی استان تهران:



رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

با سلام

وزارت راه و شهرسازی، حسب مسئولیت ذاتی خود و بمنظور جلوگیری از انجام گودبرداری های غیر اصولی و آسیب های وارده بر تاسیسات و ساختمان های مجاور گودها، تامین ایمنی عابرین معابر و ساکنین و همچنین کارگران اجرای گودبرداری ها و حفاظت و صیانت از جان و مال مردم، طی یکسال برگزاری

جلسات فشرده کارشناسی با حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها، کمیته های تخصصی مباحث مقررات ملی ساختمان اقدام به تهیه ((دستور العمل اجرایی گودبرداری های ساختمانی)) نموده که پس از تایید آن در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان، طی نامه
شماره 81573/100/02 مورخ 91/12/27 توسط وزیر محترم راه و شهرسازی ابلاغ گردیده و از تاریخ92/03/01 در سراسر کشور لازم الاجرا می باشد.

لذا خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع دستور فرمائید، ضمن اطلاع رسانی مطلوب و مقتضی در خصوص دستور العمل مذکور به مهندسان آن استان، و تاکید بر حساسیت لازم در اجرای مفاد آن، نسبت به اجرای دستورالعمل فوق الذکر توسط مهندسان عضو آن سازمان، پیگیری های لازم معمول

گردد.ضمناً کتاب دستور العمل یاد شده اخیراً چاپ شده که تعدادی برای آن استان متعاقباً ارسال و علاوه بر آن از این پس بعنوان یکی از منابع آزمون ورود به حرفه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تشکیل جلسه با شهرداریهای آن استان و همکاران اداره کل راه و شهرسازی، جهت اجرایی شدن دقیق این دستورالعمل مورد انتظار است.


غلامرضا هوائی
مدیر کل امور مقررات ملی ساختمان
 

nazlim_31

عضو جدید
به نظرتون چند دوره امتحان بدیم قبول میشیم؟ من میخوام این دوره ثبت نام کنم محاسبات رو ، فکر کنم باید حسابی وقت بذارم :)
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظرتون چند دوره امتحان بدیم قبول میشیم؟ من میخوام این دوره ثبت نام کنم محاسبات رو ، فکر کنم باید حسابی وقت بذارم :)

سلام دوست عزيزم اگه زرنگ باشي دفه اول قبول ميشي:)

خيلي براي خودت بايد وقت بذاري
مواد آزمون پايه سه ( محاسبات ) فكر كنم و اگه اشتباه نكرده باشم اينها هستند

مبحث ششم ( بارهاي وارد بر ساختمان )
• مبحث هفتم ( پي و پي‌سازي )
• مبحث هشتم ( طرح و اجراي ساختمانهاي با مصالح بنایی )
• مبحث نهم ( طرح و اجراي ساختمانهاي بتن آرمه )
• مبحث دهم ( طرح و اجراي ساختمانهاي فولادي )
* اصول و مباني تحليل سازه‌ها ( در حد اطلاعات عمومي و دانشگاهي )

ايشالا كه موفق ميشي.
 

nazlim_31

عضو جدید
ممنون از راهنماییتون
به نظرم سطح سوالا هم مهمه نه؟
بعضی دوره ها خوبه مثلا دوره قبل سوالاشو دیدم بد نبود
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون از راهنماییتون
به نظرم سطح سوالا هم مهمه نه؟
بعضی دوره ها خوبه مثلا دوره قبل سوالاشو دیدم بد نبود

خواهش ميكنم دوست عزيزم
بله سطح سوالات خيلي مهم هستش چون هر دوره مواد آزمون عوض ميشه با كمي تلاش و پشتكار خوب ايشالا موفق ميشي.
 

meysam9

عضو جدید
سلام دوستان

با مدرك كارداني در رشته ميتوان در آزمونهای ورود به حرفه مهندسان، کاردانها شركت كرد؟؟؟

ممنون
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان

با مدرك كارداني در رشته ميتوان در آزمونهای ورود به حرفه مهندسان، کاردانها شركت كرد؟؟؟

ممنون



سلام دوست عزيز خوش امديد به تالار مهندسي عمران

براي شما يك لينك ميزارم كه توي ان شرايط رو كامل و دقيق ذكر كرده.

موفق باشيد

شرايط ورود به آزمون حرفه مهندسان.
 
بالا