ღ ✿ ღ سیاست‌های زنانه ღ ✿ ღ

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز

نقش زن در تحکیم رابطه همسران غیرقابل انکار است. در گذرگاه‌های مختلف زندگی بشر، آثار عمیقی از رد پای زنان؛ هم در زندگی‌های پایدار و هم در زندگی‌های مترلزل و فرو ریخته شده، به چشم می‌خورد . این امر خود نشان‌گر اهمیت مسئولیت خطیر زنان در عرصه ی حفظ ، تداوم و تعادل یک رابطه ایده‌آل و مستمر در مبحث همسران می‌باشد.
مردها دوبار تربیت می‌شوند؛ یک‌بار توسط والدینشان، بطور‌ی که بتوانند فرزند خوبی برای آنها باشند و بار دوم توسط همسرشان به‌نحوی که بتوانند شوهر خوبی برای همسرشان باشند، اما اگر در این راستا قدمی برداشته نشود، تحولی صورت نخواهد گرفت.


در اینجا می‌خواهیم بخشی از شگردهای همسرداری یا اصطلاحاً سیاست‌های زنانه را در جهت ارتقاء استقامت پایه‌های یک زندگی مشترک، در محور روابط همسران، از نظر بگذرانیم، بنابراین این مطلب را صرفاً زنانی بخوانند که می‌خواهند بدانند

«چگونه می‌توان شوهر خود را به ‌مهری مستمر و عمیق آلوده‌ گرداند؟!»
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز



1- سعی کنید در طول زندگی، برای شوهرتان همسری کنید، هیچ لزومی ندارد برایش مادری کنید!




2- در صورت مطلع شدن از رفتار یا تصمیمی از جانب شوهرتان که برای شما خوشایند نیست، هرگز کاری نکنید که در دفعات بعدی، طوری رفتار کند که تا جایی که ممکن است شما مطلع نشوید. (اعتماد او را نسبت به ظرفیت خود نکاهید!)



3- این تفکر که هرگز نباید مشکلی وجود داشته باشد را فراموش کنید، بدانید در موقع بروز مشکلات، همکاری و صمیمیت زن و مرد، مشکلات را حل و روابط را نزدیک‌تر می‌کند.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز



4- تلاش کنید همیشه از همسرتان صبورتر باشید.



5- گذشت از مستحکم‌ترین پایه‌های ساختار یک زندگی ضد زلزله است.



6- در شرایطی که ممکن است پایتان به مشاجره‌ای بی حاصل باز شود، بیهوده پایداری نکنید.


 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
7- بدانید از کاه، کوه ساختن هیچ کمکی به حل موضوع نمی‌کند.




8-به همسرتان فرصت دهید که به اعصابش مسلط شود.





9- ساده‌ترین شکل واکنش به خشم، نادیده گرفتن آن است.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
10- در زمان خشم یا ناراحتی، هیچ تصمیمی نگیرید.

۱۱- بدترین و بزرگترین اشتباه یک زن می‌تواند این باشد که خانه را به‌ قصد قهر، ترک کند.


۱۲- در بدترین شرایط، شما شروع کننده ی لجبازی و پرخاش نباشید. در صورت بروز، سعی کنید لااقل ادامه دهنده نباشید.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
۱۳- در مشاجرات، اگر نمی‌توانید، سخن خود را دردم ارزیابی کنید، بهتر است هیچ چیز نگویید.



۱۴- در این مواقع، از واکنش‌های تأثیرگذار زنانه، به‌ سرعت استفاده نکنید.




۱۵- تکراری شدن واکنش‌هایتان،باعث بی اثر شدن آن ها می شود.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
16-مرد عاشق تشویق است پشت او زدن به علامت تشویق را فراموش نکنید. مرد، آفرین شما را همیشه به خاطر می سپارد.



17-گاهی شوهر خود را رها کنید تا با خود خلوت کند . با دوستانش به کوه برود و به خانواده ی خود به تنهایی سر بزند. مدام دنبال او نباشید فضای رها شدن چیزی است که آنها به آن نیاز دارند



18-تشکر به مرد قدرت پرواز می دهد. از هر کار کوچکی که برای شما انجام می دهد، تشکر و قدردانی کنید تا او نیز بی حساب به شما عشق بورزد.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
19-سعی کنید درآمدتان را به رخ همسرتان نکشید. حتی اگر درآمد بیشتری هم دارید. بهتر است به روی خودتان نیاورید. بگذارید همسرتان احساس کند اداره امور مالی خانواده به دست اوست.



20-نگویید شوهر خواهرم دو تا خانه دارد. فلانی این قدر درآمد دارد و تو ... اگر واقعاً به بهبود اوضاع مالی فکر می کنید او را برای تلاش بیشتر تشویق کنید، این گونه انتقاد، دشمن صمیمیت است.



21-تو بی عرضه ای یعنی فرو ریختن مرد؛ یعنی به دست خود خانه خراب کردن. هرمفهوم مشابه تو بی عر ضه ای، خواندن فاتحه ای بر صمیمیت و عشق متقابل مرد است.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
22-گفتنی‌ها را بگویید، امّا به‌موقع! منتظر نمانید به این امید که شاید روزی خودش متوجه شود.



23-برنامه‌های خود را طوری تنظیم کنید تا زمانی که همسرتان در منزل است، در کنارش حضور داشته باشید، نه احتمالاً پای کامپیوتر



24-بکوشید بدون آنکه در مسائل کاری و اجتماعی همسرتان مستقیماً دخالت کنید، خیلی دوستانه و غیرمتعصبانه به افعال وی ناظر باشید.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
25-توانایی همسرتان را مدام تأیید کنید، تأیید مردها یعنی فوران صمیمیت.




26-این اشتباه خانم هاست که وقتی مرد ساکت است، مدام به سمت او می روند و با او حرف می زنند اگر او ساکت است شاید به مدتی سکوت نیازمند است و احترام به این سکوت یعنی صمیمیت بیشتر.




27-وقتی از همسرتان می خواهید که کاری را انجام دهد بهتر است بگویید: می شود این کار را انجام بدهی؟ نه این که می توانی این کار را انجام بدهی؟

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
28-در مواردی که تقصیر با شماست، مطمئن باشید، به عهده گرفتن تقصیر، از رویارویی با مشکلات بعدی راحت‌تر است.



29-با مستحکم کردن پایه‌های ایمان در قلب همسرتان، به سلامت و تحکیم پایه‌های زندگی‌تان کمک کرده‌اید.در به‌جا آوردن تکالیف شرعی، همواره همراه و مشوق همسرتان باشید، نه مانع و متزلزل کننده




30-نگرانی‌های خود را به همسرتان منتقل نکنید، سعی کنید تنش زدا باشید، نه تنش زا.فراموش نکنید شما مسئول التیام خستگی‌ها و استرس‌های او هستید.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
31-تلاش کنید همیشه از همسرتان صبورتر باشید.





32-پیوسته به دنبال یک رابطه در حال رشد باشید، در پیشرفت مثبت ارتباطات، توقف جایز نیست.



33-سعی کنید به تعریف خوشبختی از دیدگاه همسرتان دسترسی پیدا کنید.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
34-مردها اغلب دوست دارند مشکلاتشان را به تنهایی حل کنند، مطمئن باشید در صورت لزوم با شما مشورت می کنند و موضوع را در میان می گذارند. با نصیحت نکردن، زندگی خود را عاشقانه کنید.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
34-به وی اعتماد کنید با اطمینان خاطر به این که او می تواند و شما نیز می توانید به راحتی بسیاری از کارها را به او بسپارید.



35-وقتی از او می خواهید که نظرش را راجع به چیزی بدهد، مطمئن شوید که منظورش را فهمیده اید، در غیر این صورت دوباره بپرسید تا مطمئن شوید.




36-رک و مستقیم با آن ها صحبت کنید سعی کنید دقیقاً آن چه را که در نظر دارید به آن ها بگویید و تنها به سرنخ ها و نشانه ها نپردازید و بعد هم از آن ها انتظار داشته باشید تا منظور شما را دریابند. زنان بیشتر از مردان قادر به این کار هستند پس ساده و بی پرده مسایل را مطرح کنید.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
37-چه بخواهید چه نخواهید همسر شما همیشه به ظاهرتان توجه می‌کند و برایش مهم است و می‌تواند او را جذب کند. هیچ زحمتی ندارد که سعی کنید کمی برای همسرتان به ظاهر خود برسید، حتی یک تغییر کوچک در ظاهرتان می تواند اثر زیادی در زندگی شما داشته‌باشد.


38-این‌که به کارتان اهمیت دهید یا دوستان خود را داشته‌باشید یا گاهی به سراغ تفریح‌های مورد علاقه‌تان بروید اصلا بد نیست، ولی اینجا باید یک نکته را فراموش نکنید و آن این است که اولویت اول شما در زندگی، همسر و زندگی زناشویی‌تان است. به‌طور حتم شوهر شما دوست ندارد فکر کند که در زندگی شما نقشی ثانوی و نه چندان مهم دارد.


39-باید همیشه زیبایی‌های فیزیکی خود را برای همسرتان حفظ کنید مثل این‌که وزن خود را متعادل نگه دارید یا... رعایت این موارد نه تنها در شاداب نگه داشتن زندگی زناشویی شما موثر است بلکه موجب تقویت سلامت بدنی و روحی(اعتماد به نفس) شما نیز می‌شود.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
40-وقتی شما بیش‌از‌حد با خانواده خودتان یا همسرتان رفت‌وآمد کنید و به قولی همیشه با هم باشید به مرور تمام چیزهای خصوصی که در زندگی زناشویی شما وجود دارد یا تمام ویژگی‌های خاص همسرتان برملا خواهد شد و حتی ممکن است به واسطه این ارتباط زیاد، خانواده روی تصمیم‌های شما در مورد همسرتان تاثیر بگذارند. همه این‌ها می‌تواند به راحتی به زندگی شما آسیب برساند به‌خصوص اگر همسر شما احساس کند که در زندگی به‌عنوان یک فرد درجه دوم (بعد از خانواده شما ) به حساب می‌آید.





41-عشق بین شما مثل گلی است که باید هر روز به آن رسیدگی کنید. کوچک‌ترین محبت و عاطفه‌ای که شما هر روز به هم ابراز کنید صمیمیت و عشق شما را زنده نگه می‌دارد.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
42-در زندگی میانه رو و معتدل باشید؛ در هیچ مسئله ای، اعم از عبادت، شوهرداری، بچه داری و...، افراط وتفریط نداشته باشید. زنی که همیشه سجاده اش پهن، و یا همیشه در راه حرم است، برای زندگی مفید نیست. برخی مردان می گویند زن ما مادر خوبی برای کودکان است؛ ولی همسر خوبی نیست؛ یا به عکس خوب شوهرداری میکنند ولی نمی تواند به فرزندانش رسیدگی کند، زن موفق کسی است که در زندگی تعادل داشته باشد؛





43-برای عبادت، شوهرداری، فرزندپروری، ارتباط با دیگران و رشد خودش برنامه داشته باشد. هدف گذاری زندگی را متعادل میکند؛بنابراین، زن موفق در زندگی کسی است که در محیط زندگی متعادل و با برنامه عمل کند.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
44-مردان عاشق قدرتند و از آن لذت می برند. تا وقتی که به این حس آن ها پی نبرده باشید باید خواب خوشبختی را ببینید. خانم ها، اگر قدرت مردی را نادیده بگیرید و یا از آن انتقاد کنید بدانید در جایی در رابطه تان مشکل پیش می آید چرا که او دنبال کسی است که به قدرت هایش ایمان داشته باشد.



45-او را به گوش نکردن حرف هایتان متهم نسازید..این کار شما، حس تحقیر و ناپختگی را در او ایجاد می کند و او شما را همانند کنترل کننده ای برای خود خواهد دید. مطالب و گفته های خود را کوتاه کنید و فرض کنید که او هم گوش می کند.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
46-عشق مثل گلی است که باید هر روز به آن رسیدگی شود. کوچک‌ترین محبت و عاطفه‌ای که شما هر روز به هم ابراز کنید، صمیمیت و عشق شما را زنده نگه می‌دارد؛ اما متاسفانه بسیاری از زوجین این مسئله را فراموش می‌کنند. باور کنید کارهای خیلی ساده می‌تواند بسیار موثر باشد.بدانید این کارهای محبت آمیز فقط مخصوص دوران شروع زندگی نیست و حتی می‌توان گفت اهمیت آن‌ها برای ادامه زندگی مشترک بیشتر هم هست.



47-اگر به خودتان اجازه دهید که مدام از همسرتان انتقاد کنید به مرور به خوشبختی تان خدشه وارد می‌کنید. شاید شما با خود فکر کنید که همه انتقاد‌هایتان منصفانه است اما، وقتی این روند را ادامه دهید حرف‌‌هایتان به غر و نق تبدیل می‌شود و در نتیجه ممکن است هر 2 نفر شما را عصبانی کند و در ‌‌نهایت مدام بین شما دعوا پیش بیاید.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
48-توقع داشتن از یکدیگر کار درستی نیست . دلیل کار کردن برای یکدیگر باید اهمیت عشق شما به هم باشد ؛چرا که در یک رابطه ی سالم ،‌دو طرف برای خوشحالی هم تلاش می کنند





49-هیچ گاه در برابر لجبازی های همسرتان شما لجبازی نکنید ؛‌چرا که در اینصورت همسرتان هیچ گاه دست از لجبازی بر نخواهد داشت و اوضاع زندگیتان هر لحظه بدتر خواهد شد .
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
50-اگر در دعواها منصف نیستید



گفت‌وگو یا حتی بحث و جدل کردن برای حل یک مسئله لزوما بد نیست. بسیار پیش می‌آید که بین شما و همسرتان در مسائل مهمی چون مسائل مالی یا فرزندان یا مسئولیت‌های خانه و خارج از خانه اختلاف نظر وجود دارد، در این مواقع آنچه مهم است مواجه شدن منصفانه با موضوع است به‌اصطلاح شما باید منصفانه باهم بحث و جدل کنید یعنی:





  • سعی نکنید حتما حقانیت خود را ثابت کنید بلکه بکوشید مشکل را حل کنید.



  • تمام نقطه نظرات همسرتان را درنظر بگیرید.



  • یک بار برای همیشه یک مشکل را حل کنید.



  • هیچگاه مشکلات گذشته را پیش نکشید.



  • از انتقاد و حمله به شخصیت همسرتان به‌شدت پرهیز کنید.



  • به هیچ وجه از روش‌هایی چون تهدید کردن، متهم کردن یا... استفاده نکنید.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
51-شاید یکی از دلایل این‌که شما بیش از دیگران از زندگی‌تان گله‌مندید این است که به جزئیات بیش از حد توجه می‌کنید.


52-این شما هستید که اقتدار و غرور مردانه یک مرد را شکل می دهید و بهبود می بخشید.هرگز شوهرتان را با شخص دیگری مقایسه نکنید؛ مگر آنکه در آن مورد برتری با همسرشما باشد.



53-فراموش نکنید شما برای حصول به رضایت، آرامش و احتیاجات خود، زمانی موفق خواهید
بود که همسرتان را از تمامی این جهات تامین کنید.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
54-با رفتار و کلام خود به همسرتان اثبات کنید که او برای شما از همه چیز و همه کس عزیزتر است و برای خوشحالی او هر کاری می کنید .او با این راهکار ساده در ذهن خودش از شما ملکه ای می سازد که ارزش هر تلاش و زحمتی را داریدتا برایتان بهترین ها را فراهم کند .



55-شما می دانید که همسرتان دوستتان دارد .همسرتان هم می داند که دوستش دارید .
با این حال ,این مهم است که واقعا هر روز به زبان بیاورید که دوستش دارید.
این عبارت ساده واقعا روحیه ی شما را بالا برده و خشنودتان می کند .
زوج های خوشبخت , روزشان را با این عبارت شروع کرده
و حتی در بین روز از به زبان آوردن آن غافل نمی شوند
حتی از طریق یک پیامک ساده.

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
-
56-گاهی اوقات همسر شما لجبازی می کند ,
فقط برای اینکه احساس می کند شما خود را از او برتر می دانید .
بنابر این اگر احساس کردید که لجبازی همسر شما به این دلیل است ,
در رفتار و لحن خود با همسرتان تجدید نظر کنید ,
طوریکه او بداند شما اصلا چنین قصدی را ندارید .



57-وقتی همسرتان عصبانی است , جواب او را ندهید و با او بحث نکنید .
بلکه در آن لحظه او را به آرامش دعوت کنید
وهمیشه خواسته هایتان را در آرامش به او بگویید .
وقتی خودتان نیز عصبانی هستید از جر وبحث بپرهیزید .

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
58-محبت، دستوري و فرمايشي نيست. محبت تان را با اخلاق خوب، رفتار مناسب و وفاداري، در دل همسرتان زياد كنيد.



59-زن و شوهر بايد به يكديگر احترام بگذارند. نه احترام ظاهري و تشريفاتي بلكه احترام واقعي. احترام را در قلب خود نگه داريد و براي هم حرمت قائل شويد.



60-سعي شما اين باشد كه در تمام دوران زندگي به خصوص 5 سال اول با هم سازگاري داشته باشيد، اين طور نباشد كه يكي اندكي ناسازگاري نشان داد آن ديگري هم حتماً در مقابل او ناسازگاري نشان دهد.


 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
انصافاخیلی زیاده!
همون پست اولی دیدم نوشته بودمردهادوبارتربیت میشن یک بارتوسط والدین ویک بارهمسرکه البته من دقیقابرعکسشو ازیک بنده خدایی شنیدم:D
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
انصافاخیلی زیاده!
همون پست اولی دیدم نوشته بودمردهادوبارتربیت میشن یک بارتوسط والدین ویک بارهمسرکه البته من دقیقابرعکسشو ازیک بنده خدایی شنیدم:D

ببخشید دیگهههههه
زیادهع میدونم ولی بخونین
 

shakiba.h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من همشو خوندم به نظرم اینا میتونه سیاست های مردونه هم باشه ...
مورد 31 هم تکراریه ...:smile:
مرسی عزیزم ...:)
 
بالا